Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Eikös+eutanasian+laillistamisen+puolesta+tehty+kansalaisaloitekin+muutama+vuosi+sitten+?+Tyssättiinkö+sitten++eduskunnan+käsittelyssä,+en+muista+?Tarvittava+määrä,+50000+nimeä+kuitenkin+saatiin+kokoon.Kyllä+kai+eutanasian+laillistaminen+on+vain+ajan+kysymys.+Kun+me+suuret+ikäluokatkin+tulemme+"eutanasiaikään"..))+Alan+auktoriteetkin,+mm+Terho-kodin+entinen+johtaja,+Juha+Hänninen+on+kääntänyt+takkinsa+ja+kannattaa+eutanasiaa.+Tietysti+tarkkojen+kriteerien+täyttyessä.+Ei+siis+halukkaille,+vaan+todella+tarvitseville.Kuten+tuolla+jo+todettiin,+ihminen+voi+elämän++lopulla+lopettaa+syömisen+ja+juomisen+ja+itse+jouduttaa+sillä+tavoin+lähtöään+ja+kyllä+kivun+lievittämiseksi+käsittääkseni+tehdään+tänä+päivänä+kaikki+mahdollinen.++Morfiinia+ei+säästellä.Omat+läheiseni+ovat+saaneet+lähteä+"elämästä+kyllänsä+saaneena",+hiipuneet+hiljaa+pois.+Kipuja+ei+ollut+pitkään+ja+itse+päättivät+jättää+syömisen+ja+juomisen:+suu+vaan+napakasti+kiinni+jos/kun+tajua+oli+vielä+tallella.+Ajattelen,+että+elämän+lopulla+tajuntakin+kapenee+siinä+määrin,+että+se+rajaa+kivun+aistimista,+jos+kipuja+on.+Ja+uupumus+lisää+lähdön+hyväksymistä...Niin,+että,+jos+emme+tiedä,+miten+asiat+menevät,+lähdetään+siitä,+että+ne+menevät+hyvin.Vai+miten+se+Mauno+Koiviston+"fundeeraus"+nyt+meni+?
  2. Kiitos+Ap,+tosikkona+otan+sanasi+todesta..))+Tuolla+aikaisemalla+ikäpalstalla,+60+,+oli+"sisäpiiri",+jota+syytettiin+tuosta+samasta+asiasta,+palstan+valloittamisesta.+Kukaan+ei+sisäpiiriin+katsonut+kuuluvansa,+mutta+muut+tiesivät..))Vaikka+sellainen+olisi+ollutkin+olemassa+ja+saman+voisi+nähdä+täälläkin,+ehkä+asiaa+voisi+tarkastella+lähemminkin+?+Paljon,+ja+tunnistettavina+kirjoittavat,+on+tietysti+helppo+asettaa+sisäpiiriin,+mutta+eikö+kaikilla+ole+tuo+sama+mahdollisuus,+kirjoittaa+paljon+ja+tunnistettavana+?+Ellei+sitä+itse+tahdo+niin+onko+jotenkin+väärin,+että+jotkut+muut+sen+tekevät+?Tuota+en+kyllä+itse+tavoita,+että+vakikirjoittajat,+heitä+kai+tässä+lähinnä+tarkoitetaan,+olisivat+luoneet+jotkin+omat+sääntönsä,+mitä+muiden+tulisi+noudattaa+ellei+niihin+sitten+lueta+sitä,+että+moni+heistä/meistä+toivoo+hyvien+tapojen+noudattamista.+Tulkinnanvaraisiahan+nekin+ovat,+mutta+pyrkimys+niihin+taitaa++olla+ratkaiseva.+Silloin+kun+itse+tulin+palstalle,+kaksi+kirjoittajaa+toivotti+tervetulleeksi.+Minusta+se+oli+hyvä+vastaanotto,+eikä+senkään+jälkeen+ole+muiden+suhtautumisessa++ollut+moittimista.Tietysti+sitä+on+itsekin+yrittänyt+jonkinverran+sovitella+sanojaan,+jättänyt+sanomatta+jotakin,+"mitä+olisi+tehnyt+mieli+sanoa",+mutta+lähden+siitä,+että+etenkin+uuden+tulijan+kannattaa+hiukan+kuulostella,++mikä+on+homman+nimi+ja+asennoitua+sen+mukaan.+Ottaa+tai+jättää.Tottahan+sekin+on,+että+siinä+on+sitten+vaarana+tietty+hissuttelu+ja+sisäänpäinlämpiävyys,+mutta+ehkä+se+on+sittenkin+parempi+vaihtoehto+kuin+se,+että+antaa+tulla+täydeltä+laidalta.+Palstanvalloitusta+sekin+olisi,+jos+kaikki+tekisivät+sitä.Silti+on+varmasti+paikallaan+että+joku+joskus+tuulettelee+palstoilla.+Hyvin+on+minusta+osattu+vastailla+ja+keskustella,+vaikka+eri+kantilta+asioita+onkin+nähty.Ja+kuten+Makriina+jo+toivotteli,+mukaan+kirjoittamaan+vain+Ap,++kyllä+tänne+mahtuu..))
  3. Loistava+kirjoitus+taas+Ramoona+!+Pakko+kehua,+vaikka+se+ei+"talon+tapa"+olisikaan.Ei+luonne,+vaan+häiriötila+!+Melkein+sanoisin+myös,+että+arvioitsijalla+saattaa+itsellään+olla+sokea+piste,+vai+näkevä+piste+?..))+jos+hän+näkee+toisessa+VAIN+kärttyisyyttä.+Onhan+meissä+nyt+paljon+muutakin,+ainakin+siellä+pinnan+alla+ja+jos+malttaa+katsoa+tuon+kärttyisyyden+ohi,+olla+pysähtymättä+siihen,+voi+löytää+myös+harvinaista+sisäistä+rikkautta+mitä+varjellakseen+kärttyisä+on+kasvattanut+vahvan+kuoren.Ja+kuten+Ramoona+kirjoitti,+nykyisin+tiedetään,+että+tietty+käyttäytyminen+voi+johtua+ihan+henkilön+neurologisen+rakenteen++erilaisuudesta.+Vanha+kansa+puhui+huonoista+hermoista+ja+olikin+tavallaan+oikeassa++-+siis+silloin+kun+standardeilla+mitataan.+Eihän+tuo+tietysti+oikeuta+huonoon+käytökseen,++mutta+aiheuttaa+kuitenkin+lisärasitetta+kantajalleen+jo+siinä+muodossa,+että+maailma+ja+ympäristö+on+kuitenkin+rakennettu+niille,+joilla+on+ne+"paremmat+hermot"..))Tuo+Ramoonan+siteeraaman+lorun+kuulin+meidän+äidiltä,+hiukan+eri+versiona,+mutta+sisältö+oli+sama.+En+kylläkään+muista,+että+olisin+tuntenut+myötämieltä+keskiviikon+lasta+kohtaan,+ehkä+se+jäi+huomiotta+kun+kukaan+meidän+perheestä+ei+syntynyt+keskiviikkona.+Torstaina+syntynyt+veljeni+lähti+Ruotsiin+ja+jäi+sinne,+joten+hän+"matkusti+pois",+"kuolee+vierailla+mailla"+sanottiin+äidin+versiossa.+Oikeastaan+kuvaukset+voisivat+sopia+meihin+muihinkin.+Vai+voisivatko+sopia+kehen+tahansa+?..))
  4. Kyllä+minäkin+kaipaan+noita+pitkiä+istuntoja+ystävien+kesken,+mitä+SkillaN++kuvasi.Sitä+iloa+ja+keveyttä,+mitä+niistä+parhaimmillaan+saa.Olipa+hyvä,+että+otitte+esille+tuon+hyötyliikunnan,+mitä+ihan+arkinen+elämä+omassa+kodissa+huomaamatta+tarjoaa,+8000+askelta,+kertoo+isoveli,+kun+päivän+suositus+on+12000.+Riippuu+tietysti+vähän+kodista+ja+omasta+ahkeruudesta,,))Minulla+jäi+sateiden+ja+haluttomuuden+vuoksi+pari+päivää+ilman+reipasta+kävelylenkkiä+väliin,+ihan+istuessa+päivät+menivät+ja+niiden+jälkeen+melkein+pelästyin+omaa+kangistumistani.+Osa+menee+tiestysti+kolestrolilääkityksen+piikkiin,+mutta+silti.Eli+ainakin+opin,+että+jos+tahdon+säilyttää+nykyisen++toimintakykyni+se+vaatii+minulta+ponnisteluja.Tänään+uskaltauduin+lopulta+kampaajalle.+Ihan+uusi+tuttavuus:+virolainen,+25+vuotta+Suomessa+asunut+ja+niin++suorasanainen+rouva,+etten+voinut+kuin+nyökkäillä+kun+hän+esitti+Suomi-kritiikkiään..))++Lopulta+sain+kuitenkin+sanotuksi,+että+ollaanhan+me+sentään+rehellisiä..))+Siinä+hän+ei+pistänyt+vastaan...Ja+olimme+samaa+mieltä+siitä,+että+pääministeri+voisi+leikata+hiuksensa..))Ensi+viikolla+on+sitten+hammaslääkärin+-+tai+suuhygienistin+-+vuoro.+Kyllä+nämä+pakolliset+toimet+on+pakko+hoitaa.+Ei+voi+elää+kuin+pellossa..))Kesäistä+tarinointia+on+teillä+edelleenkin.+Km+näyttää+olevan+marjanpoimija+kuten+minäkin.+Kun+toissapäivänä+kankein+jäsenin+aloitin+marjastamista+mietin+mielessäni,+että+minulla+tuo+marjastus+liittyy+niin+kiinteästi+vuoden+kiertoon+että+jos/kun+siitä+täytyy+luopua+se+onkin+isomman+surutyön+paikka.+Onneksi+minulla+on+maalla+luotettu+marjanpoimija,+jolta+olen+jo+parin+vuoden+ajan+ostanut+lisämarjoja.+Meillä+etenkin+mustikan+kulutus+on+kova+kun+molemmat+nuoret+perheet+niistä+tykkäävät.Kovin+epävakaa+on+päivän+sää.+Yksi+sadakuuro+saatiin+jo+niskaan+asioille+mennessä,+yritän+olla+kytiksellä+ja+tehdä+edes+pienen+lenkin+kangistumisen+ehkäisemiseksi..))Hyvää+iltapäivää+kaikille,demeter1