Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Varmasti+on++noin+kuin+sanot,++Anonyymi+13.51.+Kahvipirtti/Nojatuoli+on+ollut++se,+mikä+vetää+väkeä.++Luetuista+viesteistäkin+sen+näkee+ja+SkillaN+on+Nojatuolinkin+sydän.En+silti+väheksyisi+muitakaan+kirjoittajia,+heitäkään,+jotka+helposti+nimetään+häiriköiksi..))Sama+tuli+mieleeni+kun+uutisista+kuulin+tuosta+Kajaanin+rajuilmasta.+Toivottavasti+oli+vain+paikallinen+eikä+osunut+kohdalle.
  2. Siinäpä+tuo+nähdään,+Anonyymi+10.05.+Unelmia+kannattaa+tavoitella..))Taitaa+vain+haudankaivajienkin+työt+loppua,+kun+niin+paljon+vainajia+tuhkataan+ja+tuhkatkin+saatetaan+viedä+muualle,+luontoonkin.Paljon+vitsejä+liikkuu+haudankin+partaalla.+Kerrottiin,+että+kun+haudankaivajat+saivat+palkkoihinsa+kuoppakorotuksen,+heiltä+jäi+monttu+auki...))Huumori+on+tunnetusti+vaikea+laji+ja+etenkin+vakavien+asioitten+kohdalla+se+voidaan+mieltää+jopa+rienaukseksi.+Täälläkin+huumorista,+nauramisesta+on+ollut+puhetta.SkillaN+kuvasikin+hyvin+näitä+nauramisen+eri+lajeja.Tuo+sydämestä+lähtevä,+hersyvä+nauru,+taitaa+olla+katoava+luonnonvara.+Sitä+aikuisilta+harvemmin+kuulee,+lapsilta+kyllä.+Meidän+nelivuotias+on+vielä+sen+säilyttänyt,+miten+pitkään,+jää+nähtäväksi.+Siinä+tarvitaan+juuri+sitä+tilannekomiikan+tajua,+mistä+SkillaN+kirjoitti.Keväällä+kuollut+ystäväni+oli+mestariluokkaa+hyväntahtoisen+huumorin+viljelyssä.Muistotilaisuudessa+eräs+hänen+ystävistään+kysyikin:+"Kenen+kanssa+minä+nyt+nauran?"Samaa+minäkin+olen+kysellyt.+Meillä+kun+oli+tapana+jakaa+synkkää+elämänkatsomustamme+ja+nauraa+sen+päälle...Itsellemme+ja+toisillemme+lähinnä.+Mutta+kuvastaa+mielestäni+sitä,+että+parantavaa+huumoria+löytyy+(ainakin)+sieltä,+missä+on+myös+taju+elämän+traagisuudesta.Iloa+ja+valoa+päiviinne+!demeter1
  3. Sadepäivä+taas.+Jo+kolmas+peräkkäinen,+meillä+päin.+Saman+havainnon+olen+tehnyt+kuin+SkillaN:+sää+voi+vaihdella+kovastikin+lähekkäisten+alueitten+välillä.Eilen+kuitenkin+uhmasin+sadetta+ja+tein+reippaan+kävelylenkin.+Ellei+ulos+pääse,+nuutuu+entisestään.+Lähikauppaankin+uskaltauduin+kun+niin+moni+täälläkin+kertoo+asioinnistaan+kaupoissa.+Muutama+tuttukin+on+tehnyt+sitä+kaiken+aikaa.Isompi+yritys+tulee+minulle+sitten+loppukuusta+kun+menen+silmälääkäriin,+julkisilla.Edelleen+mietin+sitä,+millaisen+jäljen+pitkittynyt+karanteeni+jättää+meidän+sosiaaliseen+elämään.+Kun+on+vasta+opittu+halaamaan+toisia+ihmisiä+ja+nyt+pakotetaan+etäälle..))Ei+niin,+että++itse+olisin+innokas+halailemaan+vieraita,+mutta+pienten+lasten+kohdalla+näen+tuon+pakollisen+välimatkan+isona+puutteena.-80-luvulla+muistan+hoetun,+että+ihminen+tarvitsee+seitsemäntoista+(!)+kosketusta+päivässä+pysyäkseen+terveenä..))+Aika+iso+tavoite,+etenkin+yksineläville,+mutta+kyllä+siinä+kosketuksessa+jotakin+taikaa+on.+Sillä+voi+ilmaista+paljon.Muistan+erään+aatesiskon+kertomuksen+siitä,+kun+hän+jossakin+kokouksessa+joutui+istumaan+oman+inhokkinsa++viereen.+Vaikka+eivät+vaihtaneet+sanaakaan+keskenään,+jokin+jännite+hävisi+heidän+väliltään+ja+pystyivät+sen+jälkeen+asioimaan+vapaammin.Runoja+olette+välillä+tuoneet+mukaan+keskusteluun.+Minäkin+olen+niistä+aina+tykännyt+ja+uskon,+että+ne+voivat+elähdyttää+hyvin+syvällisellä+tasolla.+Olin+joskus+leikannut+talteen+päivän+ajatuksen:+"Hymyile+sanoille.+Vain+katse,+kosketus,+ihmisen+lämpö+riittää+elämäksi+muukalaiselle"++(Mika+Waltari).+Nyt+on+kuitenkin+selvittävä+ilman+niitä,+jos+lähimmätkin+pysytetään+etäällä.+Täälläkin+olemme+silti+todenneet,+että+virtuaalisesti+voimme+välittää+ainakin+jotakin+samantapaista.+Mennään+niillä..))Hyvän+viikonlopun+toivotuksin,demeter1