Hyvä Päivä !

Anonyymi

Onpas outoja etunimiä Suomessa ?

Tosin tuo "Päivä" etunimi näyttää olevan myös Ruotsiksikin "Day etunimiä on 21"

Aamu on suomalainen naisen ja myös miehen etunimi. Löytyy yhteensä alle 1139
Päivä on suomalainen naisen ja myös miehen etunimi. Löytyy yhteensä alle 79
Ilta on suomalainen naisen etunimi. Löytyy yhteensä jopa 1810
Yö on suomalainen naisen ja myös miehen etunimi. Löytyy yhteensä alle 30

"Almanakkaan lisätään nimi, kun 1900-luvun alusta samaa nimeä on annettu noin viidellesadalle suomalaiselle"

http://nimikirja.fi/Päivä

Ainakin minulle tuo tieto oli aivan uusi, että on Aamu, Päivä, Ilta ja jopa Yö:kin
Aamu ja Ilta olen varmasti kuulut tai lukenut jostain. Päivä etunimi tuli Suomen Postin mainoslehtisestä esille, siinä kun on etu sivulla aina viikon nimipäivä sankarit.

Tiedätkö sinä muita tuollaisia eris'kummallisia etunimiä ?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle oudoimpia kohtaamiani nimiä ovat olleet: Lumi, Usva, Meri, Pilvi, Myytti (pojan nimi), Leino (pojan nimi), Harma (tytön nimi)...Esiintymismääriä en tarkistanut.

      • Niistä luontoon ja sääilmiöihin viittavista nimistä on tullut vähän muotia, niinkuin Pyry, Myrsky, Tuuli, Tuisku ...
        Meidän ikäluokassa en ole tuntenut ketään niillä nimillä.


    • Anonyymi

      Erään tuttavaperheen lasten nimet ovat Niitty, Touko, Pyry ja Nuppu.

    • Anonyymi

      Entäpä Satu, Taru ja Unelma, nimet jotka ehkä kertovat äidin mielentilasta.

    • Entäs sitten Usko, Toivo, Lempi, Rauha, Voitto, Onni ?..))

      Onni oli suosittu kymmenisen vuotta sitten, yhden Toivo-nimisen pikkupojan tiedän...
      "Uuno" ei tainnut olla suosittu edes "ennen vanhaan". Yhden muistan. Hän tosin käytti etunimenään "Ukia", mutta Uuno oli se alkuperäinen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terno Hedman Oy

      Onko kokemuksia tästä yrityksestä?
      Tampere
      28
      3267
    2. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      16
      2320
    3. Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."

      Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm
      Vain elämää
      20
      2140
    4. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      186
      1973
    5. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      31
      1895
    6. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      33
      1496
    7. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      50
      1471
    8. Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko
      Parkano
      21
      1404
    9. Luovutitko jo nainen?

      En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja
      Ikävä
      55
      1228
    10. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      43
      1184
    Aihe