Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Hyvä+kuulla+brinkkala..))+Samaa+osoittaa+minunkin+kirjanpitoni,+että+Miraa+ei+ole+"näkynyt",+Hurskaisesta+puhumattakaan.+Käsityöt+olisivat+varmasti+rentouttavia+ja+niveliä+notkistavia,+minulla+ne+ovat+vain+jääneet+neljänkymmenen+vuoden+taakse.+Taitoa+ei+tainnut+olla+tarpeeksi,+että+niistä+olisi+kutsumus+löytynyt.+Onneksi+sisko+ehti+varustaa+minut+omilla+tuotoksillaan+ja+muiden+töitä+voi+tumpelokin+ihailla...
  2. Kiitos+brinkkala.+Ei+ollut+ollenkaan+tarkoitus+"tehrä+tästä+ny+numeroo"+kuten+tamperelainen+sanoo,+mutta+olen+otettu+kaikesta+ystävällisyydestä+ja+ennen+kaikkea+siitä,+että+"kuulin"+muiden+surun+kokemuksista.+Onhan+aihe+meille+kaikille+tuttu.Tuosta+mummoudesta+tuli+puhe.+Minulla+ei+itselläni+ole+koskaan+ollut+isovanhempia,synnyin+niin+"myöhään",+mutta+isän+vanhemmat+sisaret+korvasivat+varmasti+meille+tuota+puuttetta,+uskoisin.+Kai+mummouteen+liittyy+halventavia+sävyjä,+vaikka+itse+en+niitä+tavoita,+vai+enkö+vain+huomaa,+tohkeissani..))Anoppi-asenteet+sensijaan+hyökkäävät+silmille+monistakin+yhteyksistä.+Joku+on+sanonut,+että+naisihmisille+se+merkitsee+aina+sisäänkirjoitettua+kilpailuasennetta.+++Lähipiirini+miehet+ovat+aina+olleet+anoppiensa+suosiossa,+me+naiset+emme+niinkään..))+Itse+menetin+suosioni+avioeron+jälkeen+ja+tavallaan+sen+ymmärrän.+Vasta+osallistuminen+anopin+-+siis+silloin+jo+ex-anopin+-++saattohoitoon+korjasi+välimme+ja+auttoi+ehkä+ymmärtämään+sen,+että+olimme+eri+ajan+lapsia+ja+myös+oman+historiamme+kantajia+kumpainenkin+ja+se+erotti+meitä+"aktiivielämämme"+aikana.Makriina+esitti+hyvän+tulkinnan+naisen+ikääntymisen+kulusta+ja+niistä+asenteista+mitä+siihen+yhdistetään.++Topakkuus+ja+päättäväisyys+on+hieno+saavutus+eletystä+elämästä.+Olisiko+se+myös+luonnekysymys+osittain+?+Itselläni+noita+ominaisuuksia++ei+ole+ollut+sanottavasti++koskaan,+enkä+osaa+niitä+vanhanakaan+odottaa.Luovien+ja+velmuillen+kai+tässä+on+eletty..))
  3. Kiitos,+sini-sirkku.+Aina+yhtä+valoisana..))+Minä+en+voi+lohduttaa+itseäni+suvun+vanhempana+kun+olen+suvun+nuorin..))Itkuherkyys+on+kyllä+vähentynyt+vanhetessa,+vaikka+en+sitä+koskaan+ole+paha+pitänyt.Viimeinen+side+lapsuudenkotiin+ja+-perheeseen+on+varmasti+erityinen.+Lapsuudenkodista+luopuminen+taitaa+myös+meillä+olla++kohta+käsillä.+Veli+oli+osakkaana+meillä+ja+sen+tiimoilta+tehtiin+kiinteistövälittäjän+arvio+hänen+osuudestaan.+Aika+tyrmäävä+se+oli,+kun+miettii+miten+paljon+kunnostukseen+ja+ylläpitoon+on+vuosien+varrella+satsattu...Jos+taas+arvioi+rakennusta+tunnepohjalta+se+on+antanut+meille+niin+paljon,+että+se+on+kyllä+ollut+hintansa+väärti.+Kaikella+on+hintansa,+niinkuin+sanotaan..))
  4. Päivää+nojatuoliin.+Olen+ollut+zombie-tilassa,+linnoittautuneena+omaan+maailmaani+veljeni+kuoleman+jälkeen.+Kun+puolen+vuoden+aikana+on+kolme+läheisen+lähtöä+tullut+kohdattavaksi+ja+vielä+koronan++kirot+päälle,+ei+juttu+ole+oikein+luistanut..))Tietysti+surua+on+jaettu,+asioita+hoidettu,+soviteltukin+eri+mieliä,+joita+niitäkin+tahtoo+aina+tulla,+kun+pesää+selvitellään+ja+suunnataan+uutta+kohti.+Silti+tyhjyys+tavoittaa+ainakin+illan/yön+hiljaisina+hetkinä.Olihan+tuossa+yksi+ilon+päiväkin+joukossa,+äitienpäivä,+jolloin+sain+kaikki+omani+tuonne+takapihalle+piknikille+ja+kakkukahveille.+Pienin+lapsenlapseni,+vasta+kaksivuotias,+oli+odottanut+mummon+näkemistä+pitkään+ja+kyllä+siinä+sydän+särkyi,+ainakin+mummolta,+kun+joutui+käännyttäkään+syliin+pyrkivän+pikkuisen.+Alavireisyydestä+huolimatta+olen+sentään+jaksanut+hoitaa+arjen+rutiinit,+vaikkakin+innottomasti+ja+ilottomasti.+Kai+suru+tarvitsee+oman+tilansa+ja+aikansa,+ei+sitä+sovi+väistää+eikä+yrittää+muokata+mieleisekseen.+Eikä+osoittaa+enempää+urheutta+kuin+sen+mihin+omat+rahkeet+riittävät.Kiva,+että+nojatuolin+väki+on+kuitenkin+pysynyt+virkeänä+ja+aktiivisena+ja+jaksanut+jakaa+toisilleen+hyvää+mieltä.+Taidekeskusteluun+en+oikein+osaa+ottaa+kantaa.+Minulle+käy+kyllä+taidenäytelyssä+noin+kuin+Eliaanakin+kuvasi.+Saatan+juuttua+pitkäksi+aikaa+jonkin+teoksen+ääreen+ja+jos+olen+seurassa,+häiriinnyn+muista.+Kai+minulle+sopisi+aivan+yksityinen+näyttely..))Luontoa+minäkin+jaksan+ihailla,+kuten+moni+muukin+on+kirjoittanut.+Tuntuu+vain+kuin+luontokin+kapinoisi,+tahtoisi+rikkoa+totutun+järjestyksen+kun+ensin+tarjoaa+parastaan,+valoa,+lämpöä+ja+värejä+ja+sitten+vetääkin+kaiken+takaisin+tarjoamalla+pakkasta+ja+lunta.+Sitä+oli+taas+aamulla+täällä.Onneksi+vertaisuutta+on+tarjolla,+jos+vain+ottaa+vastaan.+Vanhat+naiset+kantavat+toisistaan+huolta+niin+arjessa+kuin+täälläkin.+Eikä+miehikään+sovi+unohtaa..))Tsemppiä+vain+ynnämuulle.+Hurskaista+minäkin+olen+"etsinyt"+ja++kaivannut+hänen+leppoisaa+jutusteluaan...Näillä+mennään+nyt+kuitenkin.+Mielensäpahoittajan+tapaan:+parempia+aikoja+odotellessa..))+Kaikkea+hyvää+päiviinne.demeter1