Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7331

1. Tiedän+Tavuviiva.+Kiitollisuus+on+katoava+tai+kadonnut+luonnonvara.+Vain+nöyristelijä+sellaista+tuntee.+Nyt+on+tärkeätä+tuntea+omat+oikeutensa+ja+vaatia+niitä.+Tämä+oli+siis+olevinaan+sarkasmia.Minulla+särähtää+aina+korvaan+kun+kuulen+tuon+sanan+"oikeus".+Oliko+meillä+"oikeus"++syntyä++Suomeen+?+Minusta+se+on+edelleen+etuoikeus+ja+sen+tulisi+mielestäni+johtaa+paitsi+kiitollisuuteen+myös+enempään+tsemppaamiseen+ja+yhteisvastuuseen,+eikä+ahneuden+kasvuun,+etuuksien+mittailuun+ja++omasta+osasta+valittamiseen.+Ja+minusta+nuo+viime+mainitut+ilmiöt+ovat+tehneet+sen,+että+meidät+on+pelattu+ulos+markkinoilta.+Suomalainen+työ+on+liian+kallista.+Ja+suomalainen+työläinen+elää+kai+mieluummin+työttömyys-+ja+toimeentuloturvan+varassa+kuin+alkaa+polkea+hintoja.Saavutettujen+etujen+vartijoita+ei+kokonaisuus+kiinnosta.
  2. Ai+mihin+lankaan+?
  3. Kuulostaa+hyvältä,+aloittaja.+Nauti+olostasi+niin+kauan+kuin+voit.+Tutullani+on+vastaavissa+tilanteissa+tapana+todeta+:+"kyllä+se+tuosta+vielä+huononee"..))Mutta+ihan+tosissaan.+Toiset+onnistuvat+jatkamaan+sitä+elämän+kuherruskuukautta+(eläkkeelle+jäämisen+johdosta)+pitempäänkin.+Minulle+riitti+kuukausi.+Sitten+hakeuduin+keikkatyöläiseksi.+Siltikin+vaikka+pidin+itseäni+aktiivisena,+kiinnostuneena++ja+vastaanottavana.+En+vain+oppinut+olemaan+ilman+tuttua+rytmitystä+työn+ja+levon+välillä+enkä+osannut+elää+vain+itseäni+(mahd.puolisoani)+varten.Ja+kun+minulla+oli+epätyypillinen+työura,+olin+pitkälti+saanut+tehdä+mitä+halusin,++ei+oikeastaan+ollut+odotettavissa+sitä+"sitku"-elämää.+Kun+lopulta+sain+lastenlapsia+jotakin+todellista+avautui+elämään+taas.+Tyytyväisyyttä+löytyi+kyllä+ennen+heitäkin,+mutta+vahva+elämäntunto+on+pitkälti+heistä+lähtöisin.+Ei+se+tietenkään+yhtä+auvoa+ole+kuten+ei+elämä+yleensäkään+ole,+mutta+heille+tahdon+olla+läsnä+niin+pitkään+kuin+voin+ja+on+tarpeen.+Palstalaisten+tapaamista+on+taidettu+suunnitella+pariinkin+kertaan.+Itse+olen+jossain+määrin+introvertti.+Ihmisiä+on+ympärillä+nyt+passelisti+ja+täällä+heitä+"tapaa"+ilman+isompia+järjestelyjä+tai+muuta+höösäystä.+Mutta+onnea+yritykselle.