Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7547

1. Onko+noin+korppis,+että+menestyneet+ovat+viisaita+?+Trumpkin+?Minä+ajattelen,+että+jos+ihminen+on+miljardööri,+hänen+täytyy+olla+ainakin+ovela+ja+häikäilemätön.+Suomeen+on+turha+odottaa+vahvaa+johtajaa+kun+presidentiltä+on+viety+lähes+kaikki+valtaoikeudet.+Niissä+raameissa+mitä+on+jäljellä,+Niinistöä+voidaan+mielestäni+pitää+vahvana+johtajana,+jopa+viisaana,+kun+ei+liikaa+ärsytä+itänaapuria+ja+pyrkii+aktiivisesti+ottamaan+kantaa+eri+foorumeilla.En+syyttäisi+Sipilääkään+vahvuuden+puutteesta,+taitamattomuudesta+kyllä.+Hänellä+oli+vahva+visio+siitä,+miten+Suomi+saadaan+nousuun,+mutta+hän+ei+ymmärtänyt+millainen+valta+AY-liikkeellä+Suomessa+on.+Siksakkia+oli+pakko+mennä+yhteiskuntarauhan+vuoksi.+En+seurannut+USA:n+presidentinvaalikampanjaa+kovin+innokkaasti,+mutta+kai+"kansa"+sai+sellaisen+johtajan+kuin+se+ansaitsi+ja+köyhät+heilläkin+on+aina+keskuudessaan..))Mutta+jos+katsotaan,+että+presidentillä+pitäisi+olla+arvovaltaa,+moraalista+nuhteettomuutta+niin+eipä+niitä+ominaisuuksia+taida+Trumpista+oikein++löytyä.+Puolisokin+näyttää+edustavan+meillä+aikaa+sitten+hylättyä+naiskuvaa+"sulje+suusi+ja+ole+kaunis".+Mutta+mitäpä+tuosta.+Voihan+sitä+aina+kopsata+edeltäjän+puheita.Päivittämällä+pärjää+..))
  2. Olen+niin+yksioikoinen+ihminen,+että+katson+ihmisen+olevan+köyhä+silloin+kun+häneltä+puuttuu+ruoka+ja+asunto.+Kaikki+muu+on+sellaista,+minkä+eteen+hänen+tulisi+ponnistella,+käyttää+kykyjään+ja+neuvokkuuttaan+sensijaan,+että+hän+odottaa+käsi+ojossa+"yhteiskunnan"+tarjoavan+hänelle++sen,+mitä+muillakin+on.Totta+kai+ihmisten+kyvykkyydessä+hoitaa+asioitaan+on+eroja,+mutta+niitä+tasaamassa+meillä+on+progressiivinen+verotus+ja+sosiaaliturva.+Olen+myös+sitä+mieltä,+että+kun+elämme+globaalissa+maailmassa,+myös+köyhyyttä+tulisi+arvioida+globaalisti.+Eli+hyvinvointivaltiossa+ei+todellista+köyhyyttä+ole.+Vapaaehtoisesta+hyvinvoinnin+jakamisesta+voidaan+tietysti+olla+montaa+mieltä,+eikä++minunkaan+pirtaani+oikein+sovi,+että+köyhyydellä+rahastetaan+tai+kiristetään+ja+tietynlaista+nöyryyttä+ja+kiitollisuutta+odottaisin+niiltä,++jotka+elävät+toisten+hyväntahtosuuden+varassa.