Virtuaalitilassa ei ole kipua

Siilimuorikka3

...kirjoitetaan päivän lehdessä. Eettiset normit ja rajoitukset ovat muutoksen alla virtusaalisuuskokemusten lisääntyessä. Ilman fyysistä olemusta ei tarvitse pelätä esimerkiksi kipua. Mitä vähemmän ollaan fyysisesti läsnä, sitä vähemmän ajaltellaan miten toisia voi kohdella. Kaleva 16.12.2016

Onko koskaan tullut mieleen tai mitä mieltä olette asiasta? Miten esimerkiksi virtuaalimaailmassa heitetyt kommentit eroavat livessä heitetyistä vai kommunukoitteko samalla tavoin joka paikassa, esim somessa ja livessä?

227

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se riippuu yleensä siitä, kenen kanssa kommunikoi.
      Tuntemattomien kanssa niin somessa kuin livessä suht koht asiallisesti, aihe voi tietysti vaikuttaa asiaan.
      Turha viituilu viituilun ilosta ei huvita, toisaalta sitä puolustaa reviiriään oli sitten livessä tai somessa.

      Kyllä virtuaalissakin voi tuntea kipua, koska täällä ei voi sanojaan täydentää ilmeillä tai eleillä, ei heti pysty reagoimaan vastapuolen tunnetilaan, niin kuin sen voi tehdä livessä jos suusta lipsahtaa sammakko. Tosin joillekin somelaisille se on ainoa lähestymistapa, loukata sanoilla, 'pojat kyllä täältä pesee' - ajatuksin.
      Toisaalta ei halua muuttaa elämäänsä ja toimintatapojaan, elää mieluusti somessa kuten livessä, tuntuu omimmalta tavalta.

      Ei tämä seepra raidoistaa pääse kommunikoi sitä sitten missä tahansa.

      Tuttujen ja tunnettujen kanssa tietysti on omaa yhteistä kieltä, jota muut eivät voi aavistaa, mitä rivojen tai ronskienkin sanojen takana piilee.

      • talvi.va

        Kylläpä kirjoitit samanmielisesti kuin ajattelen itsekin.
        Tällä palstalla huomaan, en valitettavasti aina, että joiden välillä on vuosien side ja heidän "heittonsa" näyttää ja tuntuu ulkopuolisesti joskus turhan suoralta.
        Itse olen aistinut joistakin nimmareista, että ovat samalla aaltopituudella ja voi heitellä "mutkat suoriksi". Ylilyöntejä sattuu, mutta anteeksi voi pyytää somessakin. Se on muuten aika harvoin nähty teko. Tuo anteeksipyyntö.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Kylläpä kirjoitit samanmielisesti kuin ajattelen itsekin.
        Tällä palstalla huomaan, en valitettavasti aina, että joiden välillä on vuosien side ja heidän "heittonsa" näyttää ja tuntuu ulkopuolisesti joskus turhan suoralta.
        Itse olen aistinut joistakin nimmareista, että ovat samalla aaltopituudella ja voi heitellä "mutkat suoriksi". Ylilyöntejä sattuu, mutta anteeksi voi pyytää somessakin. Se on muuten aika harvoin nähty teko. Tuo anteeksipyyntö.

        Voin kompata. Asiaa.


    • Nuo samat asiat ovat askarruttaneet minuakin.
      Olettaisin (tietenkin tää on nyt karkea yleistys puolin ja toisin) että ne jotka kirjoittavat ilman tunnistettavaa nimimerkkiä ovat niitä jotka ovat sitä mieltä että virtuaalimaailman täydellinen anonyymisyys on oiva tilaisuus päästää ulos paineita ja patoutumia ja heittää herjaa välittämättä keneen koskee ja keneen ei. Osa nimimerkittä kirjoittavista on sitten taas ihan tavallisia tallaajia; on hyviä päiviä ja huonoja ja huonoina päivinä näppäimiltä voi lähteä ihan mitä tahansa, kun ei tarvi kantaa vastuuta puhumisistaan. Tää on se jengi joka jakaa tarkasti virtuaalimaailman ja livemaailman puheet erilleen. En olisi yhtään hämmästynyt vaikka pahimpien mollaajien ja irvileukojen ja omasta mielestään fiksujen yhden rivin heittäjien joukosta löytyisi ihan kunnon kansalaisia, elämäänsä tympääntyineitä taviksia ja toisiaan tervehtiviä työkavereita :)
      Itse kuulun näihin "vanhanaikaisiin" jotka mieluummin kirjoittavat omana itsenään ja jakavat ajatuksiaan ja kokemuksiaan elämän tieltä yhteisössä. Meillä on tavallaan muodostunut vuosien varrella jonkinlainen hapero nettituttavuus ja heidän kanssaan puhumme todellakin suurinpiirtein samalla tavalla kuin jos kohtaisimme livessä. Minä vain voin kertoa omista ajatuksistani ja tavoistani: seison omien juttujeni ja sanojeni takana, vaikkakaan en ole sanatarkasti aina johdonmukainen, mutta en tietoisesti pyri koskaan vääristelemään totuutta. Minulle virtuaalikommunikointi pitää sisällään samat eettiset normit ja rajoitukset kuin reaalielämä.

      • mollaavairvileuka

        Onpa törkeä kirjoitus Palomalta. Reaalielämääsi näyttää kuuluvan muiden sättiminen ja arvostelu. Ei ihme että moni hyvä kirjoittaja on jättänyt palstan.


      • Tavuviiva

        Sinäpä itsesi ylennät kerta toisensa perään.
        Tunnen myötähäpeää puolestasi, kun et itse sitä huomaa ja ymmärrä.
        Mielestäni kirjoitat hyvin epätasaisesti. Up and down


    • NikitönnäForEver

      Joskus tuntuu ikävältä kun niin usein yleistetään ilman vakituista nimimerkkiä kirjoittavat pohjasakkaan.
      Omalla kohdallani olen päätynyt loppuelämän nimimerkittömyyteen täällä s24 sivustolla. Täällä on turhan helppoa vainota nimimerkillisiä, seurata ja käydä jokaiseen kirjoitukseen heittämässä jotain jaskaa. Joskus vainoamiseen voi yhtyä näitä ilkeilijän perässähihtäjiä jopa niin että kiusaaminen on jo joukkovainoamista.

      Kiusatuksi voi joutua täysin ilman että itse kirjoittaisi mitään ikävää tai negatiivista toisista, tai ehkäpä juuri siksi.

      • "NikitönnäForEver"

        Rekisteröimättömät ovat hiukan vammaisia, totta.
        60 ei enää pitäisi ymmärtää sanaa kiusata.
        Kyllä sitä nahkaa pitäisi jo olla sen verran.
        -
        Kommenttisi on 245312:s moinen.
        Alapa kehittää jotain omaa, jookos?

        H.


      • talvi.va

        NikitönnäForEver
        Tuokin on niin totta mitä kirjoitit. Siksipä ihmettelenkin 60 ja välillä näyttää, että yksi käy vääntämässä veistä jonkun "iholla" ja perässä tulee joukko ja hieroo suolaa haavaan. Jos menet puolustamaan haavoitettua joudut itse samanlaiseen kohteluun.


      • talvi.va

        NikitönnäForEver
        Niinpä niin. Siinähän sitä taas tuli, rekisteröidy tai olet vammainen. 60 täytyy olla kova. Jos oikein tulkitsin.
        Minä olen toista mieltä, en halua kovettua. Pientä kilpeä olen yrittänyt kasvattaa ettei ihan pienimmät "kaktusten piikit" raapisi.
        On oikeus elää "ihmisiksi", olla omanlaisensa.


      • vanhaaviisautta
        hunksz kirjoitti:

        "NikitönnäForEver"

        Rekisteröimättömät ovat hiukan vammaisia, totta.
        60 ei enää pitäisi ymmärtää sanaa kiusata.
        Kyllä sitä nahkaa pitäisi jo olla sen verran.
        -
        Kommenttisi on 245312:s moinen.
        Alapa kehittää jotain omaa, jookos?

        H.

        se koira älähtää johon kalikka kalahtaa


      • vanhaaviisautta kirjoitti:

        se koira älähtää johon kalikka kalahtaa

        "vanhaaviisautta"

        Siltähän tämä kommenttisi näyttää.

        H.


      • mut.en.soita
        talvi.va kirjoitti:

        NikitönnäForEver
        Niinpä niin. Siinähän sitä taas tuli, rekisteröidy tai olet vammainen. 60 täytyy olla kova. Jos oikein tulkitsin.
        Minä olen toista mieltä, en halua kovettua. Pientä kilpeä olen yrittänyt kasvattaa ettei ihan pienimmät "kaktusten piikit" raapisi.
        On oikeus elää "ihmisiksi", olla omanlaisensa.

        Yhteen me rekkaamattomat vammasetkin kelvataan elikkä soittaan lirkkukännyyn 😂😂😂


      • NikitönnäForEver
        mut.en.soita kirjoitti:

        Yhteen me rekkaamattomat vammasetkin kelvataan elikkä soittaan lirkkukännyyn 😂😂😂

        No niin säälittäviin ruikutuksiin en kyllä vonkaamisesta huolimatta alennu ;)


      • Tekonauru

        No, enpä en. Mutta oletteko ajatelleet sellaista, jos tässä mukana jokin ääninäyte. Ei siis mikään tuubista kopsattu musa (moni biisi muuten parempi levynä kuin tubetuksena).


      • talvi.va
        mut.en.soita kirjoitti:

        Yhteen me rekkaamattomat vammasetkin kelvataan elikkä soittaan lirkkukännyyn 😂😂😂

        Ei soiteta ei :) Se "juna" meni.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Ei soiteta ei :) Se "juna" meni.

        No, en sitä tarkoittanut, vaan nimimerkin kohdalta voisi kuullostella vaikka jonkin aforismin, sellaisen ylevän ajatuksen, johon ei liity mitään yhteydenottoa.
        Ajatelkaas kun joku komeaääninen baritoni lausuisi esim. Kell' onni on, se onnen kätkeköön tai vastaavaa.
        (Joku piipittäjä tietenkin pyytäisi frendiä huikkaamaan jotain....)
        Siis vois mielikuvitella, millaista tämä olisi ääneen puhuttuna.
        Mua kutkuttaa ja naurattaa tää ajatus.


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        No, en sitä tarkoittanut, vaan nimimerkin kohdalta voisi kuullostella vaikka jonkin aforismin, sellaisen ylevän ajatuksen, johon ei liity mitään yhteydenottoa.
        Ajatelkaas kun joku komeaääninen baritoni lausuisi esim. Kell' onni on, se onnen kätkeköön tai vastaavaa.
        (Joku piipittäjä tietenkin pyytäisi frendiä huikkaamaan jotain....)
        Siis vois mielikuvitella, millaista tämä olisi ääneen puhuttuna.
        Mua kutkuttaa ja naurattaa tää ajatus.

        Kirjoitit siis nimimerkillä Tekonauru tuossa aiemmin?
        Minua ei kutkuta tuo ääninäyte-ajatus. Jos jäbä on viiskymppisissä jaellut lirkkunumeroa, niin täytyy olla jotain omituista. Onko niin, että on pakottava tarve "pistää uutta matoa koukkuun".
        Täällä on monta verbaalisesti lahjakasta kirjoittajaa, monta kirjaviisasta, monta empaattista kirjoittajaa ja heille riittää se, että kommunikoivat täällä. Tai niin luulen, mikäs mä olen tietämään.


      • Tavuviivatekonauru
        talvi.va kirjoitti:

        Kirjoitit siis nimimerkillä Tekonauru tuossa aiemmin?
        Minua ei kutkuta tuo ääninäyte-ajatus. Jos jäbä on viiskymppisissä jaellut lirkkunumeroa, niin täytyy olla jotain omituista. Onko niin, että on pakottava tarve "pistää uutta matoa koukkuun".
        Täällä on monta verbaalisesti lahjakasta kirjoittajaa, monta kirjaviisasta, monta empaattista kirjoittajaa ja heille riittää se, että kommunikoivat täällä. Tai niin luulen, mikäs mä olen tietämään.

        Yritin vastata täjän aiemmin, mutta serveri kaatui tai jtkn.
        No eihän noita lirkkujuttuja todesta kukaan ota, pelleilyä mikä pelleilyä. Älä huolestu.
        Mä mietin sitä ajatusleikkinä - siis ääni contra kirjoitus.
        Niin kerkesin myös ihmetellä sitä, että onko tämä oikeastaan virtuaalisuutta vai vaan "ryhmäsähköpostia" jonkin aiheen alla.


      • talvi.va
        Tavuviivatekonauru kirjoitti:

        Yritin vastata täjän aiemmin, mutta serveri kaatui tai jtkn.
        No eihän noita lirkkujuttuja todesta kukaan ota, pelleilyä mikä pelleilyä. Älä huolestu.
        Mä mietin sitä ajatusleikkinä - siis ääni contra kirjoitus.
        Niin kerkesin myös ihmetellä sitä, että onko tämä oikeastaan virtuaalisuutta vai vaan "ryhmäsähköpostia" jonkin aiheen alla.

        No niinpä, sitähän tämä tää niinku onkin.
        Josko siis lirkkupuhelimessa olisi lirkuttajan ääni vastaajassa ja voisi jättää oman ääninäytteensä vastaajaan. Sitäkö sä meinasit?

        Eilen tosiaan takkuili yhteydet tämän tästä.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        No niinpä, sitähän tämä tää niinku onkin.
        Josko siis lirkkupuhelimessa olisi lirkuttajan ääni vastaajassa ja voisi jättää oman ääninäytteensä vastaajaan. Sitäkö sä meinasit?

        Eilen tosiaan takkuili yhteydet tämän tästä.

        No voi ei ei ei. Läkähdyn nauruun. Äläpäs rääkkää.
        Eikös se kuullosta vähän ristiriitaiselta, että mies lirkuttelee.
        Eikös se olisi enemminkin naisten heiniä. Olen tosi huono lirkuttelemaan itse, mieluummin suorasuuna vakavaa asiaa...


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        No voi ei ei ei. Läkähdyn nauruun. Äläpäs rääkkää.
        Eikös se kuullosta vähän ristiriitaiselta, että mies lirkuttelee.
        Eikös se olisi enemminkin naisten heiniä. Olen tosi huono lirkuttelemaan itse, mieluummin suorasuuna vakavaa asiaa...

        "Tämä on hunkszin Huawei-vastaaja. Ole hyvä ja jätä höpöti, jankuti ja tylsäki-viestisi äänimerkin jälkeen. Mikäli en ota yhteyttä, niin pääsiäisenä voit kuulla äänitteen 60 youtube-linkistäni"... >PIIP> "Täällä talvi.va moi, mitä sulla on päällä?".


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        "Tämä on hunkszin Huawei-vastaaja. Ole hyvä ja jätä höpöti, jankuti ja tylsäki-viestisi äänimerkin jälkeen. Mikäli en ota yhteyttä, niin pääsiäisenä voit kuulla äänitteen 60 youtube-linkistäni"... >PIIP> "Täällä talvi.va moi, mitä sulla on päällä?".

        No ei ei ei. Eikös Angel viitannut katoamisilmoituksessaan pääsiäiseen...
        Läkähdyn taas nauruun.
        No se t-paita sillä varmaan oli ja sorsit. Eikös hänellä omien sanojen mukaan aika helteiset lukemat sisämittarissa.
        Palmukin viihtyisi hyvin. Kenellä se oli autotallissa. Kyllä se yhden pihdan korvaa. Tosin se ei ole SF-lajike. Kysytään vaikka Ohtoselta.


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        No ei ei ei. Eikös Angel viitannut katoamisilmoituksessaan pääsiäiseen...
        Läkähdyn taas nauruun.
        No se t-paita sillä varmaan oli ja sorsit. Eikös hänellä omien sanojen mukaan aika helteiset lukemat sisämittarissa.
        Palmukin viihtyisi hyvin. Kenellä se oli autotallissa. Kyllä se yhden pihdan korvaa. Tosin se ei ole SF-lajike. Kysytään vaikka Ohtoselta.

        Simulaattorissaan sillä on varmaan tosi helteiset olot. Mittarit jatkuvasti punasella ja kierrokset täysillä. Ei voi olla palmu, ehkäpä siitä mandariinin siemenestä kasvatettu melkein SF.
        Olkoon vaikka lumottu viikuna. Ohtoselta ei kannata kysyä, täytyy kääntyä Kanervan Ilen puoleen. Hän voi ohjata tarkentavien kysymysten tekemisessä.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Simulaattorissaan sillä on varmaan tosi helteiset olot. Mittarit jatkuvasti punasella ja kierrokset täysillä. Ei voi olla palmu, ehkäpä siitä mandariinin siemenestä kasvatettu melkein SF.
        Olkoon vaikka lumottu viikuna. Ohtoselta ei kannata kysyä, täytyy kääntyä Kanervan Ilen puoleen. Hän voi ohjata tarkentavien kysymysten tekemisessä.

        Mä oon nähnyt livenä viikunapuun, mutten muista minkä kokoisia lehdet oli. Se puu on 4 tunnin päässä ja risat. No SF-oloihin voisi kasvitieteellinen kehitellä bonsain....
        Täytyy taas kysyä, oletko IsoH:n kaksois veli. Liian hyvin selvillä...


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        Mä oon nähnyt livenä viikunapuun, mutten muista minkä kokoisia lehdet oli. Se puu on 4 tunnin päässä ja risat. No SF-oloihin voisi kasvitieteellinen kehitellä bonsain....
        Täytyy taas kysyä, oletko IsoH:n kaksois veli. Liian hyvin selvillä...

        En ole kaksoisveljensä, en edes velipuoli, ottoveljestä puhumattakaan.


    • vittumikälässyttäjä

      Siilimuorikka3

      14.12.2016 14:25

      ent.siivoojaparka kirjoitti:
      Koska itse tiedostat ongelmasi, niin etkö "oman elämäsi hallitsijana" voisi yrittää tehdä asialle jotain. Eihän se toisten syytä voi olla, jos sinä provosoidut.
      Näytä lisää

      Nyt sinä "sivullisena" olet ymmärtänyt väärin määhän suorastaan rakastan provosoitumista ja sitä kun pääsen sanan säilää käyttämään ja sitten myös seuraamaan reaktiot :D

      • Siilimuorikka3

        No nymmää en ymmärrä, miten ää aloitukseen liittyy? Ja siä paitti mie käytän sanansäilää vaan niille, jotka itse ylentävät itsensä ja alentavat toiset, sitä saa mitä tilaa ;D.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No nymmää en ymmärrä, miten ää aloitukseen liittyy? Ja siä paitti mie käytän sanansäilää vaan niille, jotka itse ylentävät itsensä ja alentavat toiset, sitä saa mitä tilaa ;D.

        Kai se liittyy jotenkin niin, että "elä itse niinkuin opetat toisia".


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kai se liittyy jotenkin niin, että "elä itse niinkuin opetat toisia".

        No en kai mää ny opeta. Kerron vaan miten minä itse koen ja olen ;).


    • vaihteluvirkistää

      Tänne olen kirjoitellut vuoden päivät vaihtelevasti neljällä eri nimimerkillä, ja kolmelle niistä on jo muotoutunut oma ilkeilijäporukka. Olen huomannut tiettyjen henkilöiden kanssa eri mieltä olevien kommenttien keräävän näitä kintuille roiskijoita. Yksi nimimerkeistäni on välttynyt täysin kiusaamiselta ja sille vastaileekin vain ne muutama jotka eivät täällä tunnu kiusaavaan ketään.

    • 1eero

      Niin kauan on hyvin kun vain asiat riitelee,

      • "liero"

        ...asiat riitelevät.
        Otahan jokunen Suomen-kielen tunti.

        H.


      • lahja-lahjattomalle
        hunksz kirjoitti:

        "liero"

        ...asiat riitelevät.
        Otahan jokunen Suomen-kielen tunti.

        H.

        Heh, ja sinulle yhdyssana-aapinen olisi oiva joululahja.


      • lahja-lahjattomalle kirjoitti:

        Heh, ja sinulle yhdyssana-aapinen olisi oiva joululahja.

        "lahja-lahjattomalle"

        Kuten kaikki muut ovat jo tajunneet, minä teen joitain asioita tahallani.
        Toiset siksi kun eivät osaa.

        H.


      • lahja-lahjattomalle
        hunksz kirjoitti:

        "lahja-lahjattomalle"

        Kuten kaikki muut ovat jo tajunneet, minä teen joitain asioita tahallani.
        Toiset siksi kun eivät osaa.

        H.

        noin minäkin sanoisin jos en osaisi ;) hyvä yritys pelastaa edes rahtunen uskottavuudesta :)))


      • Siilimuorikka3

        Nii. Se et on eri mieltä asioista ei ole riitelyä, tai ainakaan pitäisi olla.


      • Tavuviiva

        Mä olen samaa mieltä 1eeron kanssa.
        Mutta aina ei ole hyvin.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "liero"

        ...asiat riitelevät.
        Otahan jokunen Suomen-kielen tunti.

        H.

        Oottako te tuon eero1:n kanssa jotenkin läheisiä ;)?


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Oottako te tuon eero1:n kanssa jotenkin läheisiä ;)?

        Anteeksi rupesi naurattamaan. Yhtä kaukainen kuin kaikkien kanssa.
        Täällä ei vaivaa norovirus vaan harhailuvirus, toivottavasti ei tartu.


      • Siilimuorikka3

        Tavuviiva, mie kirjoitin tuon kommentin hunksz:lle :). Vai ootsie hunkszin sivupersoona?


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Tavuviiva, mie kirjoitin tuon kommentin hunksz:lle :). Vai ootsie hunkszin sivupersoona?

        Nono, eläpäs herjaa.
        Ai kauheeta.
        Vähän taas naurattaa.


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        Nono, eläpäs herjaa.
        Ai kauheeta.
        Vähän taas naurattaa.

        Ootkos hunkszin yhdyssanoista pudonnut viiva?


      • Siilimuorikka3
        Tavuviiva kirjoitti:

        Nono, eläpäs herjaa.
        Ai kauheeta.
        Vähän taas naurattaa.

        Ai ootvai :D? Vai eero1:n :D. Serkukset kuin herkukset ?


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ai ootvai :D? Vai eero1:n :D. Serkukset kuin herkukset ?

        Kait
        Ehkä
        Ei
        Juu
        Meikit meni, toisilta juna


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Kait
        Ehkä
        Ei
        Juu
        Meikit meni, toisilta juna

        Tämän piti olla talvi.valle vastaus.
        Serveri meni alta.
        Onko 60 ruuhkauttaneet keskuskoneen?


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ai ootvai :D? Vai eero1:n :D. Serkukset kuin herkukset ?

        Serveriongelman vuoksi
        Tää on niin tätä täsä.
        1) no kun en. 2) 1eeron herkuista en tiedä, koska ei ole pahemmin mainostanut taitaa olla aika kylmää, kun pitää avannosta pilkkiä.
        3) herkuksia ei voi olla, kun pitää sokeria välttää, mutta sitähän usein todetaan, että maailma on pieni, nii hirmiän kauhian piän.


    • eppu2

      Samanlainen olen täällä, kun muuallakin, lukuunottamatta ihan läheisiä virtuaalimaailmassa, joiden kanssa ei tarvitse sanojaan vahtia.
      Kyllähän tavallisella järjellä varustettu ihminen ottaa huomioon sen kenen kanssa keskustelee ja asettelee ilmaisunsa sen mukaan.
      Mutta tuota en oikein allekirjoita, että virtuaalimaailmassa ei tarvi pelätä kipua.
      Henkinen kipu saattaa olla pahaakin ja sehän saadaan juuri sanoilla aikaan, riippumatta siitä sanotaanko ne ääneen vaiko kirjoitetaan.
      Fyysisessä maailmasskaan kai harvempi käy toista lyömään. Ei meidän porukoissa ainakaan sellainen ole tapana.

      • Tavuviiva

        Komppaan tätä. Asiaa. Noinhan se menee.


    • bipibai

      Tästä aiheesta ei ole vielä kukaan aloitusta tehnyt. :DD

    • ent.siivoojaparka

      Minulla on hyvä omatunto siitä, että mitään sellaista en ole kirjoittanut tänne, mitä en olisi voinut sanoa naamakkain livessä.
      Päinvastoin. Livessä voisin sanoa enemmänkin silleen kahdenkesken. Ei sitä täällä ilkiä, kun on niin monta silmää lukemassa.

      Tietäisitpä vaan, siilimuori, mitä kaikkea olen suustani syytänyt ihan ihka tuntemattomille ihmisille. Silleen kotouttamistarkoituksessa, hyvän hyvyyttäni.

      • Siilimuorikka3

        Sama täällä. Kaiken mitä täällä olen sanonut voisin sanoa kasvokkainkin, mutta täytyy muistaa myös se että minun repliikkini ei useinkaan ollut se avausrepliikki vaan vastine jonkun toisen repliikkiin.


    • En minä omassa käytöksessä mitään eroa tee, ollaanko livessä vai ns. virtuaalisessa,
      . En kyllä muuten virtuaalisesti ole kun täällä.
      Kummassakin on tutumpia ja oudompia.
      Kun en mikään seurallinen ole, niin kyllä sitä oudompien kanssa on enempi sitä "on ilimoja pijelly-meininkiä",
      Onhan sitten niitä, joiden kanssa ei tule toimeen, niin turha sitä on vaivaa nähdä. Parempi, jos sellaiset löytää itselleen sopivaa seuraa.
      Mitä vähemmän ihminen tarvii muita, niin sen vähemmän muista tarvitsee välittää.
      Tiedä tuosta kivusta virtuaalimaailmassa, eihän siellä ole pakko olla.

      • Heikunkeikku

        "k-kotton"
        Sinä siellä visertelet semmosia asioita, että voin visertää takaisin, että justiinsa noin minäkin ajattelen.
        Tämmönen minäkin olen live-elämässä, kuin täällä palstalla. En edes osaisi ruveta näyttelemään toista. Eikä siinä olisi mitään ideaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "k-kotton"
        Sinä siellä visertelet semmosia asioita, että voin visertää takaisin, että justiinsa noin minäkin ajattelen.
        Tämmönen minäkin olen live-elämässä, kuin täällä palstalla. En edes osaisi ruveta näyttelemään toista. Eikä siinä olisi mitään ideaa.

        Sitä on ihteesä hirvittävän vaikeeta muuttaa.
        Sen olen huomannu, kun tuon terveyden kanssa ongelmia..
        Jonkinmoinen kuva siinä pakosta tulee, joka on samalla nikillä pitkään kirjoittanu.
        Ei täällä entisiä viiskymppisiä paljon ole, jotenkin tuntuu vieraalle tämä palsta..


      • k-kotton kirjoitti:

        Sitä on ihteesä hirvittävän vaikeeta muuttaa.
        Sen olen huomannu, kun tuon terveyden kanssa ongelmia..
        Jonkinmoinen kuva siinä pakosta tulee, joka on samalla nikillä pitkään kirjoittanu.
        Ei täällä entisiä viiskymppisiä paljon ole, jotenkin tuntuu vieraalle tämä palsta..

        On tääl muutama sitkeempi ,mulla oli 50 toi k/kk tunnus ,tääl oli samalla nikillä kirjottelevi ja oli parempi siirtyy siniseen kiusattuun.
        Vieraalle tuntuu 50 verrattuun ,ei tainnu korvenkukka ollakkaan aivan viraton sefu.


      • talvi.va

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.


      • Heikunkeikku
        talvi.va kirjoitti:

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.

        "talvi.va"
        Höpsistä kuule talvi.va. Et toki ole mikään tunkeilija, vaikket viiskymppisissä olekaan ollut. Kaikkea sitä saa lukeakin, kuin tommosta mitä sinä kirjottelet.
        Sinähän olet oikea väripläiskä palstalla. Ja riimittelet tosi-tosi osaavasti, hauskasti ja huumorintajuisesti.
        "Kauheeta kun taas tuntuu pahalta"-lauseen saat nyt HETI nakata roskakoriin ja vielä talloa se korin pohjalle littanaksi.


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.

        En minäkään ollut viiskymppisissä. Joitakin täällä näkyy olevan sellaisia, jotka ovat olleet ja lisäksi niitä, jotka sinne kuuluisivat vieläkin. Luulen, että suurin osa on kuitenkin saapunut suoraan tähän ikäryhmään.

        Aikaisemmin pyörin muilla kuin ikäpalstoilla.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minäkään ollut viiskymppisissä. Joitakin täällä näkyy olevan sellaisia, jotka ovat olleet ja lisäksi niitä, jotka sinne kuuluisivat vieläkin. Luulen, että suurin osa on kuitenkin saapunut suoraan tähän ikäryhmään.

        Aikaisemmin pyörin muilla kuin ikäpalstoilla.

        Minenole juurikaan ollu viiskybäsissä, muutamalla mulla aihepalstalla olen sen sijaan ollu.


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.

        Ei kannata ottaa tunteella. Uskon et suurin osa täällä on olevinaan hyvä ihminen eikä tahallaan halua loukata toisia vaikka siltä jossus näyttääkin. Moni näkee ja kokee ihtesä eri tavoin kuin kirjoituksiaan lukevat.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        On tääl muutama sitkeempi ,mulla oli 50 toi k/kk tunnus ,tääl oli samalla nikillä kirjottelevi ja oli parempi siirtyy siniseen kiusattuun.
        Vieraalle tuntuu 50 verrattuun ,ei tainnu korvenkukka ollakkaan aivan viraton sefu.

        Ei minulla sefujen kanssa ole ollut mitään ongelmaa.
        Sen olen saanu kirjoittaa, mitä olen halunnu, ja varmaan enemmänkin.
        Kyllä se, jos rääväsuisimmat ja loputtomat kertaukset poistas, niin ehkä se palstan ilme kohenisi.
        Joskus tuntuu, että täällä on paljon alkoholinkäyttöä.


      • talvi.va kirjoitti:

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.

        Pysy vaan Sinä täällä.
        Jos minä en täällä aina niin viihdy, se on minun ongelma.
        Niin ja minun piti hurmata Sinut, siellä verkkoavannolla.
        Sekin päässy unohtumaan. Pitää yrittää siihen hommaankin paneutua.


      • eppu2
        talvi.va kirjoitti:

        Kauheeta kun taas tuntuu pahalta. Melkein siltä kuin olisi tunkeilija :( Sitä kun ei viiskymppisissä ollut niin ei ollut. Vähänkö kun pitäisi olla sellainen palsta, että viiskymppisistä siirtyneet ja toinen missä olisi ei viiskymppisissä olleille.

        Voi Sinua. En minäkään missään 50 ole ollut, koko konettakaan ollu vielä kun kolmisen vuotta.
        Kyllä me tänne mahdutaan, niin entiset, nykyiset, kun tulevatkin, on virtuaalimaailmassa tilaa.
        Tungetaan sekaan vaan.


      • talvi.va

        No nythän mä vast hokasin. Mulle on tarttunut joku magneetti joka imee negatiivisiä ioneita.
        Kiitti oikeesti Heikku, siilimuorikka, k-kotton, eppu ja ent.siivoojaparka. Se taitaa olla niin, että negatiivinen ajatus kun jää pyörimään mieleen se on kuin kakspuoleinen teippi. Toisen käden näpeistä näppäät toisen käden näpeistä pois niin se jää toiseen käteen. Sitten väännät kädestä toiseen sitä teippiä niin kauan kunnes se tarttumapinta kuluu pois.
        Josko joku aloittais sellaisen kevyen ratirimppatirallaa-aloituksen, toivoa kai voi :)


      • talvi.va
        k-kotton kirjoitti:

        Pysy vaan Sinä täällä.
        Jos minä en täällä aina niin viihdy, se on minun ongelma.
        Niin ja minun piti hurmata Sinut, siellä verkkoavannolla.
        Sekin päässy unohtumaan. Pitää yrittää siihen hommaankin paneutua.

        Älä pelottele :) Ja muista, että kateus vie kalatkin vedestä. Mä en ole vielä edes pilkille päässyt.


    • Minulla kaveripiirissä monenlaista persoonaa. Enimmäkseen itseni-ikäiset osaavat olla kilttejä toisilleen, elämän myrskyissä jokainen oppinut antamaan arvon kaverille, opettaneet minuakin. Niin metsä vastaa kun huudetaan, joten ei voi valittaa, sitä saa mitä tilaa. Minä en riitele kun pakon edessä, minä en viitsi, se on turhaa ajantuhlausta. Täällä olen sama, olkoon nimmari mikä hyvänsä. Olen siis sitämieltä että jokainen on livenä sama kun täällä, millä hyvänsä merkillä. 😊💟

      • Siilimuorikka3

        Meinnaatkos että hunkkiki vastaa livessä että höpötiti jankuti renkuti, jos joku kommentoi jottain :)?


      • Miten käy huomenissa Sibeliustalolla konsertissa. Frederik, Tapani Kansa ja Danny, päivän lehdessä juttu, Tapani ja Frederik huonoissa väleissä. Frederik kuulema mahtailee ja Tapani kähmii naisia takahuoneessa. Huh,huh mihin kukkotappeluun olen joutumassa. 😬
        Siinä se on nyt liven ja virtuaalisen ero, live on aitoa ja elämänmakuista.☺️ 🍭🎶


      • Siilimuorikka3
        Muista en pysty sanomaan, vain itsestäni. Vieraskoreus voi muuttaa käytöstä, livetilanteessa. On niitäkin ihmisiä jotka sanovat kenelle vain höpö, höpö....jne.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Meinnaatkos että hunkkiki vastaa livessä että höpötiti jankuti renkuti, jos joku kommentoi jottain :)?

        Kyllä hyvin voisin kuvitella hänen sanovan niin livessäkin (sinulle ainakin).


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä hyvin voisin kuvitella hänen sanovan niin livessäkin (sinulle ainakin).

        No miehän olenkin mie, kait vois sellaisen sanojan kuvittelevan et meitsille vois sanoakin ja osaisin asettaa oikeisiin mittasuhteisiin sanomansa. Toisaalta olettaen et ois ihan vieras ihminen ja eka ketoja loihis lausumaan niin aika riskiveto sanoisin.


      • Sibeliustalo aivan täynnä Finnhits- konsertissa. Ei merkkiäkään mistään vakavammasta, mukavaa naljailua ainoastaan. Kun ajattelee että ikämiehiä kaikki niin veto oli kova! Hurjan kiva tunnelma, suuri yleisö ja kolme ylisuurta egoa lavalla niin seinäthän siinä jo pullisteli 😊


    • Aihe.oli.ylessä

      Nettiterapiasta olisi monelle apua silloin kun virtuaalin ja todellisuuden raja on häilyvä.
      Sitä se riippuvuus aiheuttaa jos elämässä netti on elämänmuoto, irtipääseminen tuo vieroitusoireita samalla tavalla kuin nikotiini.

    • Niin. Fyysisesti täällä ei voi satuttaa toista, mutta kai sitä sitten virtuaalisesti voi tehdä, kun asiaan aiotaan puuttua. Nettipoliisien vai moderaattorien avulla ?

      Keskustelupalstat ovat kai sittenkin aika kesyjä. Täällä voi haukkua korkeintaan, mutta tuskin haukku haavaa tekee. Kovin syvää ainakaan. Ja kuten toinen kirjoittaja totesi, täältähän pääsee tarvittaessa pois. FB taitaa olla toista maata jos tyhmyyksissään laittaa sinne aineistoa, jolla voi vahingoittaa.

      En tietenkään väheksy niiden osaa, jotka ovat täälläkin joutuneet tulilinjalle, systemaattisen kiusaamisen kohteeksi, mutta nähdäkseni nämä kohteet ovat yleensä olleet vahvoja tyyppejä, jotka ovat osanneet puolustaa itseään tai jättää asian silleen.

      Ai niin. Se oma tilitys ? Tykkään, että olen täällä vähän niinkuin kylässä ja yritän käyttäytyä sen mukaisesti. Kotona ja livessä olen spontaanimpi ja ilkeämpi..))

      • Siilimuorikka3

        Nii. Voihan oll niinkin et täällä virtuaalimaailmassa voi luoda itselleen kiltin tytön profiilin ja live onkin sitten toista kun sielä ei ainakaan tuttujen kanssa kykene ainakaan kovin kauaa feikkaamaan :).


      • talvi.va

        Mä luulen, että ihmisen ei pysty feikkaamaan itseään sillälailla että olisi täällä virtuaalimaailmassa erilainen. Tai sitten mä olen jotenkin outo yksilö. Se olisi jotenkin niin oman persoonani vastaista, että mä tekisin ainakin itselleni hallaa vetämällä jotain roolia. Käytöstavat ovat tietenkin eri asia. Täällä pohdiskeleva kirjoittaja ehtii pohtimaan mitä sanoo. Tällainen impulsiivinen kuten minä suoltaa sen mitä mieleen tulee, eli omanlaistansa tekstiä.

        Tuossa kuutelen/katselen Perjantai-ohjelmaa ja Petri Tiili sanoi pääkaupunkiseudulla huomanneensa ihmisten tulleen ärtyneemmiksi ja epäystävällisemmiksi viime aikoina. Olen samaa mieltä. Mä ounastelen, että somen tavat ovat siirtymässä liveen.


      • mimmimum-..mi

        Olen mielestäni se sama ihminen joka olen oikeasti....mielialat saattaa vaihdella kaikilla...siksi minusta tuo sanonta "tuulella käyvät" vähän huvittaakin....päivät ja omat mielialat eivät aina ole samanlaisia....kuitenkin tällä samalla nikillä ne mielialani kerron.....


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Mä luulen, että ihmisen ei pysty feikkaamaan itseään sillälailla että olisi täällä virtuaalimaailmassa erilainen. Tai sitten mä olen jotenkin outo yksilö. Se olisi jotenkin niin oman persoonani vastaista, että mä tekisin ainakin itselleni hallaa vetämällä jotain roolia. Käytöstavat ovat tietenkin eri asia. Täällä pohdiskeleva kirjoittaja ehtii pohtimaan mitä sanoo. Tällainen impulsiivinen kuten minä suoltaa sen mitä mieleen tulee, eli omanlaistansa tekstiä.

        Tuossa kuutelen/katselen Perjantai-ohjelmaa ja Petri Tiili sanoi pääkaupunkiseudulla huomanneensa ihmisten tulleen ärtyneemmiksi ja epäystävällisemmiksi viime aikoina. Olen samaa mieltä. Mä ounastelen, että somen tavat ovat siirtymässä liveen.

        Taitava ihminen kykenee halutessaan luomaan itselleen feikkiprofiilin juuri sen takia kun kirjoittamistaan voi harkita, jos siihen paneutuu. Toisaalta sitten jos kovin menee jutut keksimisen puolelle, sen kyllä Jotkut huomaa.


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Taitava ihminen kykenee halutessaan luomaan itselleen feikkiprofiilin juuri sen takia kun kirjoittamistaan voi harkita, jos siihen paneutuu. Toisaalta sitten jos kovin menee jutut keksimisen puolelle, sen kyllä Jotkut huomaa.

        Joo, kyllä mä kanssa uskon, että jos rakentaa itselleen jonkunlaisen hahmon, niin pystyy täällä virtuaalimaailmassa eläytymään siihen itsekin.
        Mä tossa edellä ajattelin, että jos tökkää tänne vaihtuvia nimmareita eri ketjuihin eri ajatuksin niin ei pysy itsekään kasassa. Ainakaan mä en pysyisi. Se on sitten eri juttu jos rakentaa tarinaa tekemänsä hahmon puitteissa. Kokeillaankos joskus, pidetään satuilupäivä, kukaan ei saisi tulla omana itsenään palstalle ;)


      • talvi.va
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Olen mielestäni se sama ihminen joka olen oikeasti....mielialat saattaa vaihdella kaikilla...siksi minusta tuo sanonta "tuulella käyvät" vähän huvittaakin....päivät ja omat mielialat eivät aina ole samanlaisia....kuitenkin tällä samalla nikillä ne mielialani kerron.....

        Pisti hymyilyttämään, niin taivahan tosi on tuo, että mielialan mukaisesti ne tekstit tulevat minultakin. Nyt muuton jälkeen takki on tyhjä ja tunteet pinnassa :(


      • Heikunkeikku

        "demeter"
        Tulin sammuttamaan koneen ja tupsahdin...
        Olen pettynyt kommenttiisi. Saattaa olla, että erehdyin?
        Luen huomenna uudemman kerran.
        Hyvät yöt kaikille.


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Joo, kyllä mä kanssa uskon, että jos rakentaa itselleen jonkunlaisen hahmon, niin pystyy täällä virtuaalimaailmassa eläytymään siihen itsekin.
        Mä tossa edellä ajattelin, että jos tökkää tänne vaihtuvia nimmareita eri ketjuihin eri ajatuksin niin ei pysy itsekään kasassa. Ainakaan mä en pysyisi. Se on sitten eri juttu jos rakentaa tarinaa tekemänsä hahmon puitteissa. Kokeillaankos joskus, pidetään satuilupäivä, kukaan ei saisi tulla omana itsenään palstalle ;)

        Hyvä idea. Tees aloitus siitä 😀


      • talvi.va kirjoitti:

        Joo, kyllä mä kanssa uskon, että jos rakentaa itselleen jonkunlaisen hahmon, niin pystyy täällä virtuaalimaailmassa eläytymään siihen itsekin.
        Mä tossa edellä ajattelin, että jos tökkää tänne vaihtuvia nimmareita eri ketjuihin eri ajatuksin niin ei pysy itsekään kasassa. Ainakaan mä en pysyisi. Se on sitten eri juttu jos rakentaa tarinaa tekemänsä hahmon puitteissa. Kokeillaankos joskus, pidetään satuilupäivä, kukaan ei saisi tulla omana itsenään palstalle ;)

        Siilimuori on ollut tunnistavinaan minut joidenkin keskiyöllä tekaistujen nimimerkkien aloituksien takaa ; ) Hän myös hihitteli matkakertomuksilleni koska vaati omassa puska'aloituksessaan minua perustelemaan kommenttiani ; ) Jatkoi sitten tyylillä "Annetaan hänen olettaa, olleensa USA:ssa."

        Paraski perkele.

        Eli tosi ei mene perille mutta valhe uppoaa kuin veitsi voihin.

        Lieköhän koska ite sekoilee.


      • talvi.va
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "demeter"
        Tulin sammuttamaan koneen ja tupsahdin...
        Olen pettynyt kommenttiisi. Saattaa olla, että erehdyin?
        Luen huomenna uudemman kerran.
        Hyvät yöt kaikille.

        Erityis kiitos Sinulla iki-ihana Heikku :)


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Nii. Voihan oll niinkin et täällä virtuaalimaailmassa voi luoda itselleen kiltin tytön profiilin ja live onkin sitten toista kun sielä ei ainakaan tuttujen kanssa kykene ainakaan kovin kauaa feikkaamaan :).

        Minusta tuo "ilkeys" liittyy läheisyyteen, siilimuorikka. Läheiselle ihmiselle voi sanoa "suorat sanat" koska häneen luottaa. Vieraasta ei aina tiedä ja kuten on koettu, virtuaalimaailmassa väärintulkinnan/väärinymmärryksen mahdollisuus on moninkertainen liveen verrattuna. Siksi pidättyväinen linja toimii täällä paremmin kuin impulsiivisuus, mielestäni, ja siksi itse yritän pysyä sillä.


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Hyvä idea. Tees aloitus siitä 😀

        Emmä osaa tehdä vetävää aloitusta. Olen silleen väritön :(


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "demeter"
        Tulin sammuttamaan koneen ja tupsahdin...
        Olen pettynyt kommenttiisi. Saattaa olla, että erehdyin?
        Luen huomenna uudemman kerran.
        Hyvät yöt kaikille.

        Kerrohan, heikku, mikä aiheutti pettymyksesi, kiinnostaa kovasti..))

        Mimmi-mummin "tuulella käyvä" on hauska ilmaisu. Edesmennyt anoppini käytti ilmaisua - "omatuulonen" - kuvasi sillä minua..))


      • talvi.va
        korppis kirjoitti:

        Siilimuori on ollut tunnistavinaan minut joidenkin keskiyöllä tekaistujen nimimerkkien aloituksien takaa ; ) Hän myös hihitteli matkakertomuksilleni koska vaati omassa puska'aloituksessaan minua perustelemaan kommenttiani ; ) Jatkoi sitten tyylillä "Annetaan hänen olettaa, olleensa USA:ssa."

        Paraski perkele.

        Eli tosi ei mene perille mutta valhe uppoaa kuin veitsi voihin.

        Lieköhän koska ite sekoilee.

        Ei tuollaisia matkakertomuksia voi feikata mielestäni. Mä tarkoitan tuolla feikkaamisella sitä, että rakentaa ihan oman imagon jonkun hahmon ympärille. Hauskaahan se on jos se hahmo on sillälailla tunnistettavissa ettei vedätä kanssakeskustelijoita. Niin kuin esimerkiksi vaikka joku auervaara tms.

        Kyllä sä olet niin paljon täällä kertonut maanläheisesti, että tiedämme sinun olevan aito Sinä :) Ainakin noilla kahdella nimmarilla ;)


      • talvi.va
        demeter1 kirjoitti:

        Kerrohan, heikku, mikä aiheutti pettymyksesi, kiinnostaa kovasti..))

        Mimmi-mummin "tuulella käyvä" on hauska ilmaisu. Edesmennyt anoppini käytti ilmaisua - "omatuulonen" - kuvasi sillä minua..))

        Mä luulen, että Heikku, kuten minäkin, emme voi kuvitella Sinun olevan "ilkeämpi" livessä, kuten sanoit. En voi mitään sille, kuten aiemminkin olen sanonut, että lempeä Vappu Taipale ilmaantuu mielikuviini, kun näen nimimerkkisi demeter :)

        Heikku kuittaa omasta puolestaan aamulla jos koneensa on jo kiinni, sori :)


      • talvi.va kirjoitti:

        Ei tuollaisia matkakertomuksia voi feikata mielestäni. Mä tarkoitan tuolla feikkaamisella sitä, että rakentaa ihan oman imagon jonkun hahmon ympärille. Hauskaahan se on jos se hahmo on sillälailla tunnistettavissa ettei vedätä kanssakeskustelijoita. Niin kuin esimerkiksi vaikka joku auervaara tms.

        Kyllä sä olet niin paljon täällä kertonut maanläheisesti, että tiedämme sinun olevan aito Sinä :) Ainakin noilla kahdella nimmarilla ;)

        Olen kertonut, että joskus vuosia sitten tein miesprofiilin, muutin kirjoitustyyliä ja se alkoi toimimaan. Se hirveä korpikirjailija oli mieshahmossa samoine omine mielipiteineen erittäin suosittu. En kuitenkaan viitsinyt kauaa sitä leikkiä jatkaa sillä valheellista persoonaa vetäessä on paljastumisen uhka.

        Kun kauan kirjoittaa, minäkin yli kymmenen vuotta, ei enää välitä omasta olla ns. tunnistamaton siis siten, että varjelsisin oma identiteettiäni paljastuvan, mitä se hyövejjää.


      • talvi.va
        korppis kirjoitti:

        Olen kertonut, että joskus vuosia sitten tein miesprofiilin, muutin kirjoitustyyliä ja se alkoi toimimaan. Se hirveä korpikirjailija oli mieshahmossa samoine omine mielipiteineen erittäin suosittu. En kuitenkaan viitsinyt kauaa sitä leikkiä jatkaa sillä valheellista persoonaa vetäessä on paljastumisen uhka.

        Kun kauan kirjoittaa, minäkin yli kymmenen vuotta, ei enää välitä omasta olla ns. tunnistamaton siis siten, että varjelsisin oma identiteettiäni paljastuvan, mitä se hyövejjää.

        Hitsi, pitkän rimpsun kirjoitin, mutta hävis taivahan tuuliin.
        Pääpointti oli kuten Sinullakin, mitä se hyövejjää :)


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Joo, kyllä mä kanssa uskon, että jos rakentaa itselleen jonkunlaisen hahmon, niin pystyy täällä virtuaalimaailmassa eläytymään siihen itsekin.
        Mä tossa edellä ajattelin, että jos tökkää tänne vaihtuvia nimmareita eri ketjuihin eri ajatuksin niin ei pysy itsekään kasassa. Ainakaan mä en pysyisi. Se on sitten eri juttu jos rakentaa tarinaa tekemänsä hahmon puitteissa. Kokeillaankos joskus, pidetään satuilupäivä, kukaan ei saisi tulla omana itsenään palstalle ;)

        Nimimerkki voi kyllä olla myös viittaus johonkin aiempaan, jolloin sillä on sivumerkitys, jopa käänteinen tai sarkastinen.
        Profiili täällä on mielestäni kirjoitusten summa. Lukija poimii itselleen merkityksellisiä asioita ja haluaa käsitellä niitä.
        Jos ajatellaan aikaa. Joku on kirjoittanut vaikkapa 10 vuotta ja toinen vaikkapa kuten mä alle puolivuotta, niin on selvää, että "henkilökuvani" on ohuempi, häilyvämpi olipa nimimerkki sama/vaihtuva. Samoin toisinpäin. Uutena lukijana voin vain aavistaa tekstien avulla jotain.
        Onko se tosi, todempi kuin toinen, riippuu siitä, mihin haluaa uskoa.
        Mikä vetoaa kirjoituksen sisällöllään lukijaan niin hyvässä kuin pahassa. Miten ilmaisee asioita merkitsee, mitä kirjoittaa merkitsee, koska se, kuka on, on joku x, y tai å, mitä minä siitä tiedän, en mitään. Yritän kirjoittaa niin kuin toivoisin minulle kirjoitettavan eli, mitä itse kestän. Vähiten kipua. Mutta jos tarjoan omenan, toinen odottaakin appelssiinia, mitens sitten.
        Itsensä ylentämistä en siedä yhtään.


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Emmä osaa tehdä vetävää aloitusta. Olen silleen väritön :(

        Häntä pystyyn ja toimeksi, osaat sinä :).


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Siilimuori on ollut tunnistavinaan minut joidenkin keskiyöllä tekaistujen nimimerkkien aloituksien takaa ; ) Hän myös hihitteli matkakertomuksilleni koska vaati omassa puska'aloituksessaan minua perustelemaan kommenttiani ; ) Jatkoi sitten tyylillä "Annetaan hänen olettaa, olleensa USA:ssa."

        Paraski perkele.

        Eli tosi ei mene perille mutta valhe uppoaa kuin veitsi voihin.

        Lieköhän koska ite sekoilee.

        Korppikselle sen verran että ei ole häijyjä kommenttejasi tarvinnut olla tunnistavinaan vaan kyllä ole suoraan meitsille niitä kohdistanut ihan omalla rekatullakin nikilläsi kuten nytkin. Mutta nehän kertovat vain sinusta joten jatkahan samaan malliin ;). Ja sitä saa mitä tilaa sitten takaisinkin päin. Näin se vaan menee jos et tuohon ikääsi mennessä vielä sitä oppinut.


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Minusta tuo "ilkeys" liittyy läheisyyteen, siilimuorikka. Läheiselle ihmiselle voi sanoa "suorat sanat" koska häneen luottaa. Vieraasta ei aina tiedä ja kuten on koettu, virtuaalimaailmassa väärintulkinnan/väärinymmärryksen mahdollisuus on moninkertainen liveen verrattuna. Siksi pidättyväinen linja toimii täällä paremmin kuin impulsiivisuus, mielestäni, ja siksi itse yritän pysyä sillä.

        Totta. Mutta toiset kykenevät hillitsemään impulsiivisuuttaan paremmin kuin toiset :). Toisaalta itse koen että tutuille ja läheisille ei halua sanoa sillain hankalasti mutta vieras ja samoin hankalasti tai ilkeästi sanova on eri kohde varsinkin jos hän itse antaa aihetta.


      • talvi.va kirjoitti:

        Mä luulen, että Heikku, kuten minäkin, emme voi kuvitella Sinun olevan "ilkeämpi" livessä, kuten sanoit. En voi mitään sille, kuten aiemminkin olen sanonut, että lempeä Vappu Taipale ilmaantuu mielikuviini, kun näen nimimerkkisi demeter :)

        Heikku kuittaa omasta puolestaan aamulla jos koneensa on jo kiinni, sori :)

        Kiitos luottamuksesta talvi.va. Kyllä kai minun yleisilmeeni on lempeä ja ystävällinen mutta on tilanteita, joissa se ei palvele ketään. Silloin täytyy laittaa kovat piippuun..))
        Ja minusta kaikista ihmisistä löytyy kaikkea: kärsivällisyyttä ja kärsimättömyytta, joustoa ja lujuutta ja niillä sitä sitten operoidaan tilanteen mukaan. Joskus menee nappiin, joskus ei.
        Heikun kommenttia tässä odotellaan..))


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Häntä pystyyn ja toimeksi, osaat sinä :).

        Kiitos kannustuksesta :) Mutta mä luulen ettei se ketju vetäisi. Mä olen huono tekemään kysymyksiä. Niissä pitäisi olla sitä provoakin mukana.
        Mä taidan pysyä täällä viidennessä pulpettirivissä ja katella välillä ikkunasta :)


      • Siilimuorikka
        talvi.va kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta :) Mutta mä luulen ettei se ketju vetäisi. Mä olen huono tekemään kysymyksiä. Niissä pitäisi olla sitä provoakin mukana.
        Mä taidan pysyä täällä viidennessä pulpettirivissä ja katella välillä ikkunasta :)

        Ei voi tietää ellei yritä. Täällä voi laittaa itsensä eri tavalla likoon kuin siellä takarivin taavina tai tiinana normaalisti tekisi :). Ja teet niin hyvän aloituksen jonain toisena mit aihe koski niin eihän välttämättä kukaan tunnista että sinä siellä aloitetta teet :).


      • talvi.va
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos luottamuksesta talvi.va. Kyllä kai minun yleisilmeeni on lempeä ja ystävällinen mutta on tilanteita, joissa se ei palvele ketään. Silloin täytyy laittaa kovat piippuun..))
        Ja minusta kaikista ihmisistä löytyy kaikkea: kärsivällisyyttä ja kärsimättömyytta, joustoa ja lujuutta ja niillä sitä sitten operoidaan tilanteen mukaan. Joskus menee nappiin, joskus ei.
        Heikun kommenttia tässä odotellaan..))

        Kyllähän Vapunkin täytynee välillä "kovat piippuun laittaa", kun puolisonsa Ilkka on sellainen "ideoiden ikiliikkuja". :)


      • talvi.va
        Siilimuorikka kirjoitti:

        Ei voi tietää ellei yritä. Täällä voi laittaa itsensä eri tavalla likoon kuin siellä takarivin taavina tai tiinana normaalisti tekisi :). Ja teet niin hyvän aloituksen jonain toisena mit aihe koski niin eihän välttämättä kukaan tunnista että sinä siellä aloitetta teet :).

        No nythän sä saat mut hikoilemaan, vaikka sauna on vasta neljältä :))


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Joo, kyllä mä kanssa uskon, että jos rakentaa itselleen jonkunlaisen hahmon, niin pystyy täällä virtuaalimaailmassa eläytymään siihen itsekin.
        Mä tossa edellä ajattelin, että jos tökkää tänne vaihtuvia nimmareita eri ketjuihin eri ajatuksin niin ei pysy itsekään kasassa. Ainakaan mä en pysyisi. Se on sitten eri juttu jos rakentaa tarinaa tekemänsä hahmon puitteissa. Kokeillaankos joskus, pidetään satuilupäivä, kukaan ei saisi tulla omana itsenään palstalle ;)

        Käykää herättämässä karhut keväällä👼


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Nimimerkki voi kyllä olla myös viittaus johonkin aiempaan, jolloin sillä on sivumerkitys, jopa käänteinen tai sarkastinen.
        Profiili täällä on mielestäni kirjoitusten summa. Lukija poimii itselleen merkityksellisiä asioita ja haluaa käsitellä niitä.
        Jos ajatellaan aikaa. Joku on kirjoittanut vaikkapa 10 vuotta ja toinen vaikkapa kuten mä alle puolivuotta, niin on selvää, että "henkilökuvani" on ohuempi, häilyvämpi olipa nimimerkki sama/vaihtuva. Samoin toisinpäin. Uutena lukijana voin vain aavistaa tekstien avulla jotain.
        Onko se tosi, todempi kuin toinen, riippuu siitä, mihin haluaa uskoa.
        Mikä vetoaa kirjoituksen sisällöllään lukijaan niin hyvässä kuin pahassa. Miten ilmaisee asioita merkitsee, mitä kirjoittaa merkitsee, koska se, kuka on, on joku x, y tai å, mitä minä siitä tiedän, en mitään. Yritän kirjoittaa niin kuin toivoisin minulle kirjoitettavan eli, mitä itse kestän. Vähiten kipua. Mutta jos tarjoan omenan, toinen odottaakin appelssiinia, mitens sitten.
        Itsensä ylentämistä en siedä yhtään.

        Jos sinä et rekisteröidy jäät ikuisesti ohueksi eikä sinusta tule huomioon otettavaa palstapersoonaa kuten esim. Kotikiusattu, Paloma, Ancelika, demeter, ja muut siniset.

        Siniset allekirjoittavat niin hyvät kuin huonotkin kommenttinsa.

        On tietty persoonia kuten ent.siivooja ja voi olla, että sinäkin pysyt mielissä ja sinusta voi alkaa kehittelmään tunnistettava persoona.

        Se on paska puhetta, että oltaisiin vain anonyymejä ; )


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Korppikselle sen verran että ei ole häijyjä kommenttejasi tarvinnut olla tunnistavinaan vaan kyllä ole suoraan meitsille niitä kohdistanut ihan omalla rekatullakin nikilläsi kuten nytkin. Mutta nehän kertovat vain sinusta joten jatkahan samaan malliin ;). Ja sitä saa mitä tilaa sitten takaisinkin päin. Näin se vaan menee jos et tuohon ikääsi mennessä vielä sitä oppinut.

        Eipä ole sinun puska kommenttejasi tarinnut arvailla.

        Onneksi minun ei tarvitse mennä puskaan kun sinun tyhmyyksiäsi kommentoin. Ihan itsenäni vastailen.

        Ja yritä edes tajuta, että kirjoitukseni kertovat vain minusta itsestäni ei sinusta ollenkaan, en näet haluaisi olla sinun saappaissasi.

        Tutustuin kirjoituksiisi Lusiinana syöpäpotilaat palstalla. Olit ilkeä ja vittuileva kirjoittaja. .....Asenteeni sinuun istuu lujasti takaraivossani......

        Olet noista ajoista oppinut onneksi hieman siistimään sanojasi, onhan sinulle toki ikääkin kertynyt ja taisi se syöpäkin iskeä vaikka silloin kommentoit jonkun toisen syövästä hyvin henkilökohtaisesti.

        Muista minä en enää muutu, opin vain asioita, joita haluan oppia.


      • Turhaan.hikoilette

        Rekistöinti pakko silloin oltaisiin lähempä totuutta ja vielä omalla nimellä niinkuin fasessa mutta silloin olisi suomi24 loppu. Oma nimimerkki riittää tähäntasoiselle foorumille.


      • Turhaan.hikoilette kirjoitti:

        Rekistöinti pakko silloin oltaisiin lähempä totuutta ja vielä omalla nimellä niinkuin fasessa mutta silloin olisi suomi24 loppu. Oma nimimerkki riittää tähäntasoiselle foorumille.

        "Turhaan.hikoilette"

        Palsta ei loppuisi.
        Pasha loppuisi.
        Ei lesken siili Kajaanista enää kaikuisi.

        H.


      • Tavuviiva
        korppis kirjoitti:

        Jos sinä et rekisteröidy jäät ikuisesti ohueksi eikä sinusta tule huomioon otettavaa palstapersoonaa kuten esim. Kotikiusattu, Paloma, Ancelika, demeter, ja muut siniset.

        Siniset allekirjoittavat niin hyvät kuin huonotkin kommenttinsa.

        On tietty persoonia kuten ent.siivooja ja voi olla, että sinäkin pysyt mielissä ja sinusta voi alkaa kehittelmään tunnistettava persoona.

        Se on paska puhetta, että oltaisiin vain anonyymejä ; )

        Käskystä en tee mitään. Kiristämällä en tee mitään. Painostamalla en tee mitään.
        Minua kiehtoo ajatus näkymättömästä naisesta.
        Tärkeys, tärkeily ei nappaa.
        Merkitys, merkityksellisyys. Sumua, joka hälvenee.
        Mielissä pysyminen ei ole tärkeintä.
        Ajatuksia tai kommentteja voin kirjoittaa, jos aihe kiehtoo.
        Maailmassa on niin paljon shit-talkkia ja sitä tunkee suihin silmiin korviin, joten Korppis annahan olla.
        Pidän vapaudesta - ja vapaudesta valita. Enkä pyydä tätä anteeksi.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "Turhaan.hikoilette"

        Palsta ei loppuisi.
        Pasha loppuisi.
        Ei lesken siili Kajaanista enää kaikuisi.

        H.

        Elätkös sie pashasta?


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Eipä ole sinun puska kommenttejasi tarinnut arvailla.

        Onneksi minun ei tarvitse mennä puskaan kun sinun tyhmyyksiäsi kommentoin. Ihan itsenäni vastailen.

        Ja yritä edes tajuta, että kirjoitukseni kertovat vain minusta itsestäni ei sinusta ollenkaan, en näet haluaisi olla sinun saappaissasi.

        Tutustuin kirjoituksiisi Lusiinana syöpäpotilaat palstalla. Olit ilkeä ja vittuileva kirjoittaja. .....Asenteeni sinuun istuu lujasti takaraivossani......

        Olet noista ajoista oppinut onneksi hieman siistimään sanojasi, onhan sinulle toki ikääkin kertynyt ja taisi se syöpäkin iskeä vaikka silloin kommentoit jonkun toisen syövästä hyvin henkilökohtaisesti.

        Muista minä en enää muutu, opin vain asioita, joita haluan oppia.

        Tuohonpa en viiti muuta enää kommentoida kuin että mulle on ihan sama kummasta päästä jauhat, sontaa ja valheita tulee tuutin täydeltä. Että voi tuonikäinen olla eikoisen häijy. Lapsellinen ja pinnallinen olet tuonikäiseksi, harvoin näkee. Piste.


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Jos sinä et rekisteröidy jäät ikuisesti ohueksi eikä sinusta tule huomioon otettavaa palstapersoonaa kuten esim. Kotikiusattu, Paloma, Ancelika, demeter, ja muut siniset.

        Siniset allekirjoittavat niin hyvät kuin huonotkin kommenttinsa.

        On tietty persoonia kuten ent.siivooja ja voi olla, että sinäkin pysyt mielissä ja sinusta voi alkaa kehittelmään tunnistettava persoona.

        Se on paska puhetta, että oltaisiin vain anonyymejä ; )

        Aatella. Osa näistä paksuista palstapersoonista sitten kuitenkin kirjottavat myös puskista. Rekisteröityminen ei tee palstapersoonaa minun kriteerieni mukaisesti vaan sen tekee kirjoitusten sisältö.


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        No nythän sä saat mut hikoilemaan, vaikka sauna on vasta neljältä :))

        Käy saunassa ja tee aloitus sitten :). Juuri muuten luin lehdestä että varsinkin useasti viikossa saunovat miehet säästyvät dementialta?


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Aatella. Osa näistä paksuista palstapersoonista sitten kuitenkin kirjottavat myös puskista. Rekisteröityminen ei tee palstapersoonaa minun kriteerieni mukaisesti vaan sen tekee kirjoitusten sisältö.

        Ei sinua tarvitse kuin leuan alta hieman kutitaa jo alkaa kielenkäyttö muuttumaan kakakiseksi ; )


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Käskystä en tee mitään. Kiristämällä en tee mitään. Painostamalla en tee mitään.
        Minua kiehtoo ajatus näkymättömästä naisesta.
        Tärkeys, tärkeily ei nappaa.
        Merkitys, merkityksellisyys. Sumua, joka hälvenee.
        Mielissä pysyminen ei ole tärkeintä.
        Ajatuksia tai kommentteja voin kirjoittaa, jos aihe kiehtoo.
        Maailmassa on niin paljon shit-talkkia ja sitä tunkee suihin silmiin korviin, joten Korppis annahan olla.
        Pidän vapaudesta - ja vapaudesta valita. Enkä pyydä tätä anteeksi.

        Näin se on tavuviiva, ei minuakaan painostamalla hiljaiseksi saa. Olet uusi palstalainen shit-talkki avautuu vasta ajan saatossa. Ei silti lopetan nyt tämän keisin olen sanonut sanottavani ja saanut osumia jotka upposi. Nyt lähden vanhaikotiin hiljentymään, joulun sanomaan ; )


      • talvi.va kirjoitti:

        Kyllähän Vapunkin täytynee välillä "kovat piippuun laittaa", kun puolisonsa Ilkka on sellainen "ideoiden ikiliikkuja". :)

        Heh, talvi.va. Ei taida Vappu saada villiä miestään kuriin. Tuttuni oli kutsuttuna heidän poikansa (tyttärensä?) häissä ja vähän ihmetteli Ilkan juhlasua: arkipuku,jonka housunlahkeet oli lyhennetty niittaajan avulla... Mitä väliä ?
        Rumat ne vaatteilla koreilee...
        Mutta vakavasti: molemmat Taipaleet ovat sellaisessa asemassa että heillä on jo varaakin tuon tyyppiseen irroitteluun. He eivät niiden vuoksi menetä hitustakaan omasta arvovallastaan...


      • Tavuviiva
        korppis kirjoitti:

        Näin se on tavuviiva, ei minuakaan painostamalla hiljaiseksi saa. Olet uusi palstalainen shit-talkki avautuu vasta ajan saatossa. Ei silti lopetan nyt tämän keisin olen sanonut sanottavani ja saanut osumia jotka upposi. Nyt lähden vanhaikotiin hiljentymään, joulun sanomaan ; )

        Hyviä hetkiä. Menen huomenna laulamaan joululauluja.
        Pelkään kovasti niitä herkkiä, koskettavia lauluja, että rupean spiidaamaan. Sentimentaalista?
        Kuuntelin toissailtana kimaran joululauluja. Kauniita olivat.
        Jotain silmäkulmassa...


      • talvi.va
        korppis kirjoitti:

        Jos sinä et rekisteröidy jäät ikuisesti ohueksi eikä sinusta tule huomioon otettavaa palstapersoonaa kuten esim. Kotikiusattu, Paloma, Ancelika, demeter, ja muut siniset.

        Siniset allekirjoittavat niin hyvät kuin huonotkin kommenttinsa.

        On tietty persoonia kuten ent.siivooja ja voi olla, että sinäkin pysyt mielissä ja sinusta voi alkaa kehittelmään tunnistettava persoona.

        Se on paska puhetta, että oltaisiin vain anonyymejä ; )

        Minusta Tavuviiva on varteen otettava persoona ihan omilla kirjoituksillaan. Fiksu ja osaa tuoda asiansa julki niin, että tällainen tavallinen tallaajakin ymmärtää :)


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        Käykää herättämässä karhut keväällä👼

        Joko nyt on karhujen kevät? Ei saa herättää nukkuvia karhua, voi saa pihkatulppaista sarjatulta ;)


      • talvi.va
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, talvi.va. Ei taida Vappu saada villiä miestään kuriin. Tuttuni oli kutsuttuna heidän poikansa (tyttärensä?) häissä ja vähän ihmetteli Ilkan juhlasua: arkipuku,jonka housunlahkeet oli lyhennetty niittaajan avulla... Mitä väliä ?
        Rumat ne vaatteilla koreilee...
        Mutta vakavasti: molemmat Taipaleet ovat sellaisessa asemassa että heillä on jo varaakin tuon tyyppiseen irroitteluun. He eivät niiden vuoksi menetä hitustakaan omasta arvovallastaan...

        Eivät todellakaan menetä arvovallastaan mitään.
        Mä niin toivoisin jotain paneelikeskustelua telkkariin, jossa molemmat olisivat mukana. Nyt kun tuo vanhustenhoito (tai hoitamattomuus) on niin ajankohtaista, taas.


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Ei tuollaisia matkakertomuksia voi feikata mielestäni. Mä tarkoitan tuolla feikkaamisella sitä, että rakentaa ihan oman imagon jonkun hahmon ympärille. Hauskaahan se on jos se hahmo on sillälailla tunnistettavissa ettei vedätä kanssakeskustelijoita. Niin kuin esimerkiksi vaikka joku auervaara tms.

        Kyllä sä olet niin paljon täällä kertonut maanläheisesti, että tiedämme sinun olevan aito Sinä :) Ainakin noilla kahdella nimmarilla ;)

        Matkablogi on eri asia kuin nähtävysanalyysi mun mielestäin ;).


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Ei sinua tarvitse kuin leuan alta hieman kutitaa jo alkaa kielenkäyttö muuttumaan kakakiseksi ; )

        Ai että oikein kakakiseksi :D.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, talvi.va. Ei taida Vappu saada villiä miestään kuriin. Tuttuni oli kutsuttuna heidän poikansa (tyttärensä?) häissä ja vähän ihmetteli Ilkan juhlasua: arkipuku,jonka housunlahkeet oli lyhennetty niittaajan avulla... Mitä väliä ?
        Rumat ne vaatteilla koreilee...
        Mutta vakavasti: molemmat Taipaleet ovat sellaisessa asemassa että heillä on jo varaakin tuon tyyppiseen irroitteluun. He eivät niiden vuoksi menetä hitustakaan omasta arvovallastaan...

        Viikolla oli Alfatvllä 2 tunnin eutanasia
        keskustelu, kysymyksiin vastaajana Ilkka Taipale, oli ihan mielenkiintoinen.


      • korppis kirjoitti:

        Jos sinä et rekisteröidy jäät ikuisesti ohueksi eikä sinusta tule huomioon otettavaa palstapersoonaa kuten esim. Kotikiusattu, Paloma, Ancelika, demeter, ja muut siniset.

        Siniset allekirjoittavat niin hyvät kuin huonotkin kommenttinsa.

        On tietty persoonia kuten ent.siivooja ja voi olla, että sinäkin pysyt mielissä ja sinusta voi alkaa kehittelmään tunnistettava persoona.

        Se on paska puhetta, että oltaisiin vain anonyymejä ; )

        Olenko minä nyt ´´paksumpi´´ kun olen sinisen.
        Eppu2


      • ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Ei sinua tarvitse kuin leuan alta hieman kutitaa jo alkaa kielenkäyttö muuttumaan kakakiseksi ; )

        VAIN hänellä onkin oikeus provosoitua ("heikko itsetunto") tai kouhaista toisia arasta paikasta ("itseriittoisuutta" vai "heikkoa itsetuntoa").

        Siinä on katsos se ero meihin toisiin. Antaapa siilimuorin nyt mainostaa ja kertoa kehuen minkälainen hän on. Ihan niinkuin ei häntä jo kirjoitustensa perusteella olisi melko hyvin opittu tuntemaan.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "Turhaan.hikoilette"

        Palsta ei loppuisi.
        Pasha loppuisi.
        Ei lesken siili Kajaanista enää kaikuisi.

        H.

        Siililtä ei pasha lopu ikinä, älä kuvittelekaan.
        Pitkää ripulivanaa vetää peräänsä olipa sitten rekattu tai ei.
        Onhan hän monena ollutkin rekattuna nikkiä vaihtaen, mutta hyvin tunnistettavana.


      • eppu2
        Turhaan.hikoilette kirjoitti:

        Rekistöinti pakko silloin oltaisiin lähempä totuutta ja vielä omalla nimellä niinkuin fasessa mutta silloin olisi suomi24 loppu. Oma nimimerkki riittää tähäntasoiselle foorumille.

        Kieltääkö joku pykälä laittamasta omaa nimeään nimimerkiksi, jos kerran pitää sitä niin tärkeänä.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Minusta Tavuviiva on varteen otettava persoona ihan omilla kirjoituksillaan. Fiksu ja osaa tuoda asiansa julki niin, että tällainen tavallinen tallaajakin ymmärtää :)

        Kiitän. Tallataanpa tasatahtia. En ole oikein vielä rakettitieteeseen törmännyt täällä. Kaikista on selvää tehty.
        Hyvä kun selvitit ei-kaksoisuutesi.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        VAIN hänellä onkin oikeus provosoitua ("heikko itsetunto") tai kouhaista toisia arasta paikasta ("itseriittoisuutta" vai "heikkoa itsetuntoa").

        Siinä on katsos se ero meihin toisiin. Antaapa siilimuorin nyt mainostaa ja kertoa kehuen minkälainen hän on. Ihan niinkuin ei häntä jo kirjoitustensa perusteella olisi melko hyvin opittu tuntemaan.

        Meissä onkin se ero että sinä ja korppis, palstan viehättävimmät grand old ladyt ;).Kirjoitatte mieluiten itsestänne. Aloituksiin teillä ei niinkään ole paukkuja kommnetoida mutta räkytykseen riittää materiaalia. Joten olkaatten hyvät vaan.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Meissä onkin se ero että sinä ja korppis, palstan viehättävimmät grand old ladyt ;).Kirjoitatte mieluiten itsestänne. Aloituksiin teillä ei niinkään ole paukkuja kommnetoida mutta räkytykseen riittää materiaalia. Joten olkaatten hyvät vaan.

        Olen kai minä moneenkin aloitukseen kommentoinut, mutta ne "paukut" jätän sinunlaisillesi, joilta niitä paukkuja ja suhupierujakin paremmin lähtee.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olen kai minä moneenkin aloitukseen kommentoinut, mutta ne "paukut" jätän sinunlaisillesi, joilta niitä paukkuja ja suhupierujakin paremmin lähtee.

        Eikös se hunkki ole sua nyt millään lailla huomioinut, ärtyneeksihän se saa kun kerta korppiksenki:)


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        VAIN hänellä onkin oikeus provosoitua ("heikko itsetunto") tai kouhaista toisia arasta paikasta ("itseriittoisuutta" vai "heikkoa itsetuntoa").

        Siinä on katsos se ero meihin toisiin. Antaapa siilimuorin nyt mainostaa ja kertoa kehuen minkälainen hän on. Ihan niinkuin ei häntä jo kirjoitustensa perusteella olisi melko hyvin opittu tuntemaan.

        Aloitukseen liittyen. Oletetaan että minulla olisi alhainen itsetunto tms, oletatko että kommenttisi koskein minua aiheuttaa minussa kipua ja oikeutetusti?


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eikös se hunkki ole sua nyt millään lailla huomioinut, ärtyneeksihän se saa kun kerta korppiksenki:)

        Siili yrittää taas huitoa sillä tylsällä höpösäilällään.
        Ilmaan huitoi tälläkin kertaa meidän pieni paukkupeppu.

        Siitä on kuules jo noin 60 vuotta aikaa, kun vielä tartuin pikkuveljeni tukkapörröön kiinni, kun hän minua pojilla kiusoitteli.
        Mennyttä aikaa sellainen, kauan sitten mennyttä.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Aloitukseen liittyen. Oletetaan että minulla olisi alhainen itsetunto tms, oletatko että kommenttisi koskein minua aiheuttaa minussa kipua ja oikeutetusti?

        Sainpahan sinut taas provosoitumaan (kiltti kun olen), kun kuulemma siitä niin kamalasti tykkäät, provosoitumisesta.

        Ylistys ja kunnia sinulle kuitenkin siitä, että sinulla niitä (haisevia) paukkuja riittää toisten aloituksiin henkilökohtaisuuksiin menemättä (ethän sinä sellaista tee, ethän, oman arviosi mukaan?)

        """"Siilimuorikka3
        15.12.2016 17:43
        Sulla ne vaan aatokset pyörii noissa äijänketalaissa ja suhteissa niihin. Keksisit joi muita aloituksenaiheita.""""

        Vai ehkä tunsit itsesi leskenin provosoimaksi?


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siili yrittää taas huitoa sillä tylsällä höpösäilällään.
        Ilmaan huitoi tälläkin kertaa meidän pieni paukkupeppu.

        Siitä on kuules jo noin 60 vuotta aikaa, kun vielä tartuin pikkuveljeni tukkapörröön kiinni, kun hän minua pojilla kiusoitteli.
        Mennyttä aikaa sellainen, kauan sitten mennyttä.

        Höpö höpö, onahn se tietenki kiusallista myöntää et karsi esp:ki on miehenperrään :D.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sainpahan sinut taas provosoitumaan (kiltti kun olen), kun kuulemma siitä niin kamalasti tykkäät, provosoitumisesta.

        Ylistys ja kunnia sinulle kuitenkin siitä, että sinulla niitä (haisevia) paukkuja riittää toisten aloituksiin henkilökohtaisuuksiin menemättä (ethän sinä sellaista tee, ethän, oman arviosi mukaan?)

        """"Siilimuorikka3
        15.12.2016 17:43
        Sulla ne vaan aatokset pyörii noissa äijänketalaissa ja suhteissa niihin. Keksisit joi muita aloituksenaiheita.""""

        Vai ehkä tunsit itsesi leskenin provosoimaksi?

        Tykkäköhän se hunkz tuommosesta ärhäkkäämmänsorttisesta emännästä :D?


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Matkablogi on eri asia kuin nähtävysanalyysi mun mielestäin ;).

        En tiedä mistä ketjusta on kyse, enkä kauheesti ole kiinnostunutkaan ;) Mulla on yks tuttava, joka lähettää sähköpostiini matkablogiaan. En jaksa niitä lukea :(


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Tykkäköhän se hunkz tuommosesta ärhäkkäämmänsorttisesta emännästä :D?

        Koska asia sinua niin kovasti mietityttää, niin eikö sinun olisi parasta kysyä sitä ihan häneltä itseltään minkälainen sinun pitäisi olla tullaksesi hänen hyväksymäkseen (jopa rakastamakseen); pitäisikö sinun teeskennellä ärhäkänsorttista vaiko jatkaa löpsöttämistäsi niinkuin lehmä veteen sontisi.

        Muuntautumiskykyisenä ja täydellisyyteen pyrkivänä varmaan osaisit kasvattaa itsesi juuri sellaiseksi kuin hän haluaisi sinun olevan.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Höpö höpö, onahn se tietenki kiusallista myöntää et karsi esp:ki on miehenperrään :D.

        Ei minulle vielä tähänkän päivään mennessä terveenä naisena ole ollut kiusallista myöntää olevani miehen perrään, eikä naisen perrään (ettekös te laphilaiset muuten sano "perhään"?)
        Flirttailusi minulle menee siis ihan hukkaan.

        Ps. Kauanko sitä ripuliasi vielä riittää?


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        En tiedä mistä ketjusta on kyse, enkä kauheesti ole kiinnostunutkaan ;) Mulla on yks tuttava, joka lähettää sähköpostiini matkablogiaan. En jaksa niitä lukea :(

        Mä en taas enää tiedä, mistä k e t j u s s a on kyse.
        Menen nyt löylyttäytymään.
        Ehkä sitten virtuaali terapiaan.
        Jos Ilkka on täällä, hänhän voisi kirjoittaa meille kollektiivisen resepyin rauhoittavia tai piristäviä. Mitään en käytä, mutta nappi se olisi ensimmäinenkin.....
        Siilimuorikalle sanoisin, että sulla on ollut rankka päivä vastailla.
        Noin aktiivisesti.


      • talvi.va
        kissamummu kirjoitti:

        Olenko minä nyt ´´paksumpi´´ kun olen sinisen.
        Eppu2

        Hehe hee, tykkään sun huumorintajustasi :)


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei minulle vielä tähänkän päivään mennessä terveenä naisena ole ollut kiusallista myöntää olevani miehen perrään, eikä naisen perrään (ettekös te laphilaiset muuten sano "perhään"?)
        Flirttailusi minulle menee siis ihan hukkaan.

        Ps. Kauanko sitä ripuliasi vielä riittää?

        No ekkönää ite justhiisa hunkszlle sanoanu et mun ripuli ei lopu hehhehheeeee :DD


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Koska asia sinua niin kovasti mietityttää, niin eikö sinun olisi parasta kysyä sitä ihan häneltä itseltään minkälainen sinun pitäisi olla tullaksesi hänen hyväksymäkseen (jopa rakastamakseen); pitäisikö sinun teeskennellä ärhäkänsorttista vaiko jatkaa löpsöttämistäsi niinkuin lehmä veteen sontisi.

        Muuntautumiskykyisenä ja täydellisyyteen pyrkivänä varmaan osaisit kasvattaa itsesi juuri sellaiseksi kuin hän haluaisi sinun olevan.

        Eläpä yhää kiertele eläkä kaartele, e se ole yhtää noloa jos kaihon karavaanmisi haikuaa perräänsä. :D, vaikka noinki karski naenen olet .D.


      • miehen.perässä
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Höpö höpö, onahn se tietenki kiusallista myöntää et karsi esp:ki on miehenperrään :D.

        Varsinnii hunstruktin... katoppa vaa arkistoita.


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        Mä en taas enää tiedä, mistä k e t j u s s a on kyse.
        Menen nyt löylyttäytymään.
        Ehkä sitten virtuaali terapiaan.
        Jos Ilkka on täällä, hänhän voisi kirjoittaa meille kollektiivisen resepyin rauhoittavia tai piristäviä. Mitään en käytä, mutta nappi se olisi ensimmäinenkin.....
        Siilimuorikalle sanoisin, että sulla on ollut rankka päivä vastailla.
        Noin aktiivisesti.

        Nyt itse jo löylynlyömänä toivotan hyviä löylyjä. Itse en pysty enää tätä ketjua seuraamaan, läppäri jumii, kun on niin pitkä :(


      • eppu2
        talvi.va kirjoitti:

        Hehe hee, tykkään sun huumorintajustasi :)

        Kiitos, huuleksi se oli tarkoitettukin.


      • Siilimuorikka3
        miehen.perässä kirjoitti:

        Varsinnii hunstruktin... katoppa vaa arkistoita.

        Millä nikillä?


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eläpä yhää kiertele eläkä kaartele, e se ole yhtää noloa jos kaihon karavaanmisi haikuaa perräänsä. :D, vaikka noinki karski naenen olet .D.

        Mitä tarkoittaa "karavaanmisi haikuaa perräänsä"? Niinku kuka "haikuaa" omaan perräänsä? Kysymys varmaan jostain häkäpersiistä, jonka nimi on karavaanmisi?
        No ihan sama.

        Miesten perräähä minä. Johan tuolla kirjoitin olevani terve nainen. Naistenkos perrää se sinä?

        Jocke Berg sanoi (oikein huusi) eilen illalla rakastavansa minua. Lehdessä tosin luki hänen sanoneen "... alla er". Kuulin ihan selvästi hänen huutaneen mikrofooniin "...dig". Huusin takaisin, että minäkin sinua. Huusin ääneni käheäksi.
        Sitten hän lauloi minulle, vain minulle (luulisin):

        https://www.youtube.com/watch?v=6kql6qiWO40


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "karavaanmisi haikuaa perräänsä"? Niinku kuka "haikuaa" omaan perräänsä? Kysymys varmaan jostain häkäpersiistä, jonka nimi on karavaanmisi?
        No ihan sama.

        Miesten perräähä minä. Johan tuolla kirjoitin olevani terve nainen. Naistenkos perrää se sinä?

        Jocke Berg sanoi (oikein huusi) eilen illalla rakastavansa minua. Lehdessä tosin luki hänen sanoneen "... alla er". Kuulin ihan selvästi hänen huutaneen mikrofooniin "...dig". Huusin takaisin, että minäkin sinua. Huusin ääneni käheäksi.
        Sitten hän lauloi minulle, vain minulle (luulisin):

        https://www.youtube.com/watch?v=6kql6qiWO40

        hänen peräänsä :)


      • Siiimuorikka3
        Tavuviiva kirjoitti:

        Mä en taas enää tiedä, mistä k e t j u s s a on kyse.
        Menen nyt löylyttäytymään.
        Ehkä sitten virtuaali terapiaan.
        Jos Ilkka on täällä, hänhän voisi kirjoittaa meille kollektiivisen resepyin rauhoittavia tai piristäviä. Mitään en käytä, mutta nappi se olisi ensimmäinenkin.....
        Siilimuorikalle sanoisin, että sulla on ollut rankka päivä vastailla.
        Noin aktiivisesti.

        En minäkään tiedä, iltaa kohti tämä lähti lapasesta mutta pitää antaa jokkaiselle jottain :D.


      • ent.siivoojaparka
        Siiimuorikka3 kirjoitti:

        En minäkään tiedä, iltaa kohti tämä lähti lapasesta mutta pitää antaa jokkaiselle jottain :D.

        Tämähän on ihan tyypillinen siilimuorin ketju.
        Tällaisiahan ne aina bruukaa olla, paljon kommentteja eikä mitään asiaa. Kevyttä tyhjäkäyntiruputusta.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tämähän on ihan tyypillinen siilimuorin ketju.
        Tällaisiahan ne aina bruukaa olla, paljon kommentteja eikä mitään asiaa. Kevyttä tyhjäkäyntiruputusta.

        Juu, sulle ja korppikselle pitää olla tyhjäkäyntirup´sutusta kun teil ei aloitukseen ole asiaa. Mutta tottahan haluan et teillekin tulee mahdollisuus kommentoida ja viihdytte ;).


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Tuohonpa en viiti muuta enää kommentoida kuin että mulle on ihan sama kummasta päästä jauhat, sontaa ja valheita tulee tuutin täydeltä. Että voi tuonikäinen olla eikoisen häijy. Lapsellinen ja pinnallinen olet tuonikäiseksi, harvoin näkee. Piste.

        keskustelu.suomi24.fi/t/10721768/korri-you-came-o-chance-my-life

        Hyvää joulun odotusta ; )



      • niin.kuin.ancel
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eläpä yhää kiertele eläkä kaartele, e se ole yhtää noloa jos kaihon karavaanmisi haikuaa perräänsä. :D, vaikka noinki karski naenen olet .D.

        Totta puhut. Ohan se huomattu jo ajat sitte.
        Puskapaskojatkin?


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        keskustelu.suomi24.fi/t/10721768/korri-you-came-o-chance-my-life

        Hyvää joulun odotusta ; )

        Voi ressukka . Mitä haluat sanoa nostamalla esiin vanhan ketjun :D? Hyvä ketju tuo oli mutta en ymmärrä miksi se piti tänne juuri nyt nostaa? Mutta tuohan on juuri niin korppista niin korppista. Tavoitteena yrittää mustamaalata meitsiä mutta kuten ketjusta näkyy, minä en ketjua aloittanut vaan kyllä annoin vastinetta niille kirjoituksille mitä siellä oli.

        Oliko tuo aloitus sinun silloin, omalla rekatullahan et silloinkaan kirjoittanut tai ainakaan sinua en sieltä tuolla nimeltäsi muista. Eli siellä jo vainoajani olit sinä? Sillä oli paljon kivojakin kirjoittajia joita melkein jopa jäi kaipaamaan.


      • korppis11
        niin.kuin.ancel kirjoitti:

        Totta puhut. Ohan se huomattu jo ajat sitte.
        Puskapaskojatkin?

        Ancelilla on kanttia kommentoida omana itsenään. Miten on, sinä ilmeisesti et uskalla😋


      • Korppis11
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Voi ressukka . Mitä haluat sanoa nostamalla esiin vanhan ketjun :D? Hyvä ketju tuo oli mutta en ymmärrä miksi se piti tänne juuri nyt nostaa? Mutta tuohan on juuri niin korppista niin korppista. Tavoitteena yrittää mustamaalata meitsiä mutta kuten ketjusta näkyy, minä en ketjua aloittanut vaan kyllä annoin vastinetta niille kirjoituksille mitä siellä oli.

        Oliko tuo aloitus sinun silloin, omalla rekatullahan et silloinkaan kirjoittanut tai ainakaan sinua en sieltä tuolla nimeltäsi muista. Eli siellä jo vainoajani olit sinä? Sillä oli paljon kivojakin kirjoittajia joita melkein jopa jäi kaipaamaan.

        Vastasin syytöksiä, että valehtelen kommenteissani. Mene syöpäpotilaan palstalle, paikkaa hakuun lusiina5 ja todistusmateriaalia löytyy pilvin pimein.


      • Siilimuorikka3
        Korppis11 kirjoitti:

        Vastasin syytöksiä, että valehtelen kommenteissani. Mene syöpäpotilaan palstalle, paikkaa hakuun lusiina5 ja todistusmateriaalia löytyy pilvin pimein.

        Noooo, kaikki halukkaat voivat mennä sinne katsomaan sinun aivopierujasi noilta ajoilta. Itsellani ei ole tarvetta.


    • Vai ettei kipua virtualitilassa? Potaskaa, totta kai on.

      Mutta onhan se välillä vaikeaa muistaa, että kirjoittaa tekstiä jota joku muu lukee. Itelläni on ainakin joskus muistutettava itteäni siitä. Täällä kun on kasvoton ja eleetön, tulee puskettua kuin aura-autoa silloin tällöin.

      Livessä saa heti palautetta epäsosiaalisesta käytöksestä, kun väki hiljenee ja kalpenee ja harvenee, täällä ei tapahdu mitään sellaista. Päin vastoin, netistä on tullut paikka jossa yksilön oikeus olla asshole nostetaan korkeuksiin, suorapuheisuus on hyve, ja varsinkin jos suorapuheisuus tarkoittaa että on eri mieltä. Sitten ei tunnu haittaavan vaikka polkisi hyvän maun rajaakin.

      • Silmän.lumetta

        En ole samaa mieltä täysin, riippuu missä ja ketkä keskustelee.


      • Sillimuorikka3

        Eri mieltä voi olla muta vissiin kantsisi miettiä miten asiansa ilmaisee, repivästi vai rakentavasti.


      • talvi.va

        Jos mielipiteensä tuo esille takarivin Tyynenä tyynesti siihen ei reagoida tai sitten aletaan nokkia. Pitäisi ikäänkuin kommentissaan heti yrittää kampata toinen ja ottaa niskalenkki ;)


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Jos mielipiteensä tuo esille takarivin Tyynenä tyynesti siihen ei reagoida tai sitten aletaan nokkia. Pitäisi ikäänkuin kommentissaan heti yrittää kampata toinen ja ottaa niskalenkki ;)

        Pitää osata nokkia takaisin :D.


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Pitää osata nokkia takaisin :D.

        Niin pitäis osata. En mä mikään lättänokka ole, muttei tämä klyyvari pääse läheskään pelikaanimittoihin. Mutta eikös sitä sanota ettei se koko vaan miten sitä käyttää. Pätee nokkimisessakin ;)


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Niin pitäis osata. En mä mikään lättänokka ole, muttei tämä klyyvari pääse läheskään pelikaanimittoihin. Mutta eikös sitä sanota ettei se koko vaan miten sitä käyttää. Pätee nokkimisessakin ;)

        Kyllä vaan. Nokkimaan pääsee pienelläkin nokalla :). Jatoisaalta jos on iso nokka, voi olla ettei sillä osaa tehdä sellaista joka osuis ja uppois :D.


    • ent.siivoojaparka
      • 1eero

        " oikeastaan "
        Virtuaalissa voit tai ilkiät sanoa ihan mitä vaan välittämättä seurauksista, uskaltaako livessä joku rääpäle vittuilla päätään pitemmälle ?
        Tavuviiva ilmaisi nätisti " kirjoita niinkuin toivoisit sinulle kirjoitetaan " samalla tavalla sen toivoisi toimivan oikeassa elämässä.


      • Siilimuorikka3
        1eero kirjoitti:

        " oikeastaan "
        Virtuaalissa voit tai ilkiät sanoa ihan mitä vaan välittämättä seurauksista, uskaltaako livessä joku rääpäle vittuilla päätään pitemmälle ?
        Tavuviiva ilmaisi nätisti " kirjoita niinkuin toivoisit sinulle kirjoitetaan " samalla tavalla sen toivoisi toimivan oikeassa elämässä.

        Näinhän se on kun anonyyminä kirjoitat sikkain ettei kukaan oikeaa henkilöllisyyttäsi tiedä ei tarvitse pelätä "seuraamuksia". Kaunis ajatus tuo "kirjoita niin kuin toivoisit sinulle kirjoitettavan, kuinka moni ihmisistä oikeassa elämässä ajattelee noin?


      • Siilimuorikka3
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Näinhän se on kun anonyyminä kirjoitat sikkain ettei kukaan oikeaa henkilöllisyyttäsi tiedä ei tarvitse pelätä "seuraamuksia". Kaunis ajatus tuo "kirjoita niin kuin toivoisit sinulle kirjoitettavan, kuinka moni ihmisistä oikeassa elämässä ajattelee noin?

        .kirjoitat sillain ................


      • Siilimuorikka3

        Taksikuskit ovat palveluammatissa, on foormi johon heidän käytöksestään voi valittaa. tavallisten ihmisten aivopieruista ei voi varsinkin jos ne pysyvät tietyissä rajoissa.


      • Mummanlänget
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Taksikuskit ovat palveluammatissa, on foormi johon heidän käytöksestään voi valittaa. tavallisten ihmisten aivopieruista ei voi varsinkin jos ne pysyvät tietyissä rajoissa.

        "Ei voi valittaa", mutta ainahan voi yrittää provosoida tai piiloutua puskaan piruilemaan.
        Kuten jotkut näyttävät tekevän.
        Tällaisella palstalla on monenlaisia kirjoittajia.
        Osaa ei juuri tapetista erota ja he jotka ovat värikkäämpiä, seurataan monin eri tavoin.
        Täälläkin on muutama jotka selvästi kiinnostavat muita enemmän.


      • Siilimuorikka3
        Mummanlänget kirjoitti:

        "Ei voi valittaa", mutta ainahan voi yrittää provosoida tai piiloutua puskaan piruilemaan.
        Kuten jotkut näyttävät tekevän.
        Tällaisella palstalla on monenlaisia kirjoittajia.
        Osaa ei juuri tapetista erota ja he jotka ovat värikkäämpiä, seurataan monin eri tavoin.
        Täälläkin on muutama jotka selvästi kiinnostavat muita enemmän.

        No näin mutta tuskin kukaan tuntemattomille livfessä alkaa piruilemaan tai jahtaamaan tai provosoimaan. Virtuaalimaailmassa se on eri asia ja sitähän juuri aloituskin koksi, et tunteeko ihminen virtuaalimaailmassa kipua. Etenkin kun piruilijat eivät oikeasti sinua tunnne, näkevät vain kirjoituksesi.


      • talvi.va
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No näin mutta tuskin kukaan tuntemattomille livfessä alkaa piruilemaan tai jahtaamaan tai provosoimaan. Virtuaalimaailmassa se on eri asia ja sitähän juuri aloituskin koksi, et tunteeko ihminen virtuaalimaailmassa kipua. Etenkin kun piruilijat eivät oikeasti sinua tunnne, näkevät vain kirjoituksesi.

        Sulla on siilimuori sillälailla sana hallussa, että saatat myös ärsyttää niitä jotka provoavat, kun et jääkkää kakkoseksi :)


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Näinhän se on kun anonyyminä kirjoitat sikkain ettei kukaan oikeaa henkilöllisyyttäsi tiedä ei tarvitse pelätä "seuraamuksia". Kaunis ajatus tuo "kirjoita niin kuin toivoisit sinulle kirjoitettavan, kuinka moni ihmisistä oikeassa elämässä ajattelee noin?

        "Kaunis ajatus tuo "kirjoita niin kuin toivoisit sinulle kirjoitettavan, kuinka moni ihmisistä oikeassa elämässä ajattelee noin?" kysyy siilimuorikka.

        Minä en ajattele. Tai sitten en ole ymmärtänyt tuota kehotusta. En tahtoisi, että joku täyttää täällä minun toiveitani. Enemmän hän mielestäni antaa olemalla oma itsensä, olkoon hän sitten hillitty tai hillitsemätön, spontaani tai pidättyväinen.

        Vähän samanlainen teesi on tuo "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Luultavasti vastaakin, mutta tapahtuuko siinä mitään aitoa kohtaamista kun pysytään kumpaisenkin mukavuusalueella ?

        Tietysti se "aito kohtaaminen" on aika työlästä, ei siihen aina ole mahdollisuutta, eikä kiinnostustakaan, mutta ihanteena kai sitä voisi pitää - jos nyt ihmisen kasvua ajattelee...


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        Sulla on siilimuori sillälailla sana hallussa, että saatat myös ärsyttää niitä jotka provoavat, kun et jääkkää kakkoseksi :)

        Tiedostan sen. Kuitenkin mielestäni provosoidessanikin sanon sen minkä takana seisoisin livessäkin. Siis jos livessä sanoisin, mutta en sano vaan antaisin olla vaikka ajattelisin :). En voi pitää näppistäni kurissa millään jos näen sen soittamiseen aihetta.

        Itseriittoisuus ja muiden aliarviointi on yksi sellainen aihe joka saa sanaisen arkkuni avautumaan. Kuitenkin pitäisi koittaa muistaa täälläkin että sen itsensä ylentäjän nimimerkin taustalla voi olla hyvinkin heikon itsetunnon todellisuudessa omaava persoona ja kovin sanoin "kouliminen" saattaa silloin tehdä kipeää hälle. Sen kun jaksaisi aina muistaa.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Tiedostan sen. Kuitenkin mielestäni provosoidessanikin sanon sen minkä takana seisoisin livessäkin. Siis jos livessä sanoisin, mutta en sano vaan antaisin olla vaikka ajattelisin :). En voi pitää näppistäni kurissa millään jos näen sen soittamiseen aihetta.

        Itseriittoisuus ja muiden aliarviointi on yksi sellainen aihe joka saa sanaisen arkkuni avautumaan. Kuitenkin pitäisi koittaa muistaa täälläkin että sen itsensä ylentäjän nimimerkin taustalla voi olla hyvinkin heikon itsetunnon todellisuudessa omaava persoona ja kovin sanoin "kouliminen" saattaa silloin tehdä kipeää hälle. Sen kun jaksaisi aina muistaa.

        Se on ilimoja pitänyt..jooo


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        "Kaunis ajatus tuo "kirjoita niin kuin toivoisit sinulle kirjoitettavan, kuinka moni ihmisistä oikeassa elämässä ajattelee noin?" kysyy siilimuorikka.

        Minä en ajattele. Tai sitten en ole ymmärtänyt tuota kehotusta. En tahtoisi, että joku täyttää täällä minun toiveitani. Enemmän hän mielestäni antaa olemalla oma itsensä, olkoon hän sitten hillitty tai hillitsemätön, spontaani tai pidättyväinen.

        Vähän samanlainen teesi on tuo "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Luultavasti vastaakin, mutta tapahtuuko siinä mitään aitoa kohtaamista kun pysytään kumpaisenkin mukavuusalueella ?

        Tietysti se "aito kohtaaminen" on aika työlästä, ei siihen aina ole mahdollisuutta, eikä kiinnostustakaan, mutta ihanteena kai sitä voisi pitää - jos nyt ihmisen kasvua ajattelee...

        Eli jos pyrkisi kirjoittamaan itse niin kuin toivoisi itselleen kirjoitettavan voisiko se olla että kun minä esimerkiksi kirjoitan provosoiden, toivoisin että minullekin kirjoitettaisiin samansisältöisesti :D. Elikkä se toiveeni olisikin että minua haastettaisiin ja samalla oltaisiin se oma itse :)?

        Ja kun toiset meistä ovat enemmän koulittu pysymään siellä "mukavuusalueilla" :). Joillekin jo eri mieltä oleminen on ilkeyttä ja riidan haastamista. Täällä kun nuo kohtaamiset jäävät aina niin lyhytaikaisiksi monienkin kesken ja monestakin syystä, olisi ehkä viisasta pysyä siellä mukavuusalueella kun väärikäsitysten riski on niin suuri. Pysyy kuka jaksaa, minä en jaksa :D. Liiasta kiltteydestä voi sairastua.


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Se on ilimoja pitänyt..jooo

        Sie olekki noita joojoo -naisia ;).


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eli jos pyrkisi kirjoittamaan itse niin kuin toivoisi itselleen kirjoitettavan voisiko se olla että kun minä esimerkiksi kirjoitan provosoiden, toivoisin että minullekin kirjoitettaisiin samansisältöisesti :D. Elikkä se toiveeni olisikin että minua haastettaisiin ja samalla oltaisiin se oma itse :)?

        Ja kun toiset meistä ovat enemmän koulittu pysymään siellä "mukavuusalueilla" :). Joillekin jo eri mieltä oleminen on ilkeyttä ja riidan haastamista. Täällä kun nuo kohtaamiset jäävät aina niin lyhytaikaisiksi monienkin kesken ja monestakin syystä, olisi ehkä viisasta pysyä siellä mukavuusalueella kun väärikäsitysten riski on niin suuri. Pysyy kuka jaksaa, minä en jaksa :D. Liiasta kiltteydestä voi sairastua.

        Niin, siilimuorikka. Tuon "Jessen" opetuksenkin voi tulkita eri tavoin. Jospa se on niin tarkoitettukin.

        Toisesta kappaleestasi olen samaa mieltä. Ainakaan näin vanhana ei ole enää niin kovasti "kasvun" perään. On jo tyytynyt siihen, että tämmöiseksi, keskeneräiseksi, sitä jää ja mukavuusalueella pysyttelee...))


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Niin, siilimuorikka. Tuon "Jessen" opetuksenkin voi tulkita eri tavoin. Jospa se on niin tarkoitettukin.

        Toisesta kappaleestasi olen samaa mieltä. Ainakaan näin vanhana ei ole enää niin kovasti "kasvun" perään. On jo tyytynyt siihen, että tämmöiseksi, keskeneräiseksi, sitä jää ja mukavuusalueella pysyttelee...))

        Aivan, ja jos siellä vielä ei ole, sinne pyrkii :D.


    • talvi.va

      Mä tossa aiemminkin jo mainitsin, että sellainen kärttyisyys on mun mielestä lisääntynyt livessäkin. Tässä yks päivä isossa marketissa pikkasen törmäsimme kärryinemme vastakkain yhen miehen kanssa. Minä siinä anteeksipyytelin, mies ei edes katsettaan nostanut saati mitään virkkanut. Eli ei millään lailla huomioida kanssaihmisiä tämän olen huomioinut.

      • Siilimuorikka3

        Onkos se jotenkin mennyt siihen suuntaan et sellainen negatiivinen itsetietoisuus on lisääntynyt ja sitä pidetään jopa tavoiteltavana ominaisuutena?


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Onkos se jotenkin mennyt siihen suuntaan et sellainen negatiivinen itsetietoisuus on lisääntynyt ja sitä pidetään jopa tavoiteltavana ominaisuutena?

        Minäkin kiinnitin huomiota tuohon (Pella miljoona). Negatiivinen itsetietoisuus - voisiko sanoa piittaamattomuus ? - on minustakin lisääntynyt. Olisko sillä jotain tekemistä somen kanssa ?..)) Elävät ihmiset koetaan häiriöksi, kun mieli askartelee oman pään sisällä ja/tai virtuaalitodellisuudessa...


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Minäkin kiinnitin huomiota tuohon (Pella miljoona). Negatiivinen itsetietoisuus - voisiko sanoa piittaamattomuus ? - on minustakin lisääntynyt. Olisko sillä jotain tekemistä somen kanssa ?..)) Elävät ihmiset koetaan häiriöksi, kun mieli askartelee oman pään sisällä ja/tai virtuaalitodellisuudessa...

        Joidenkin kohdalla varmaan voi olla noinkin. Onhan ainakin syjäytymiseen liitetty tietokeneen kanssa viihtyminen ja livekohtaamiset oikeiden ihmisten kanssa silloin ovat minimalisoituneet. Lisäksi yksineläjien määrä on lisääntynyt, ihmiset arvostavat yksilöllisyyttä ja eivät välttämättä haluakkaan ihmisiä ympärilleen. On vain minä ja minun lähireviirini ja muut koetaan tunkeutujina. Tavallaan katse kääntynyt omaan itseen ja sisäänpäin.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Joidenkin kohdalla varmaan voi olla noinkin. Onhan ainakin syjäytymiseen liitetty tietokeneen kanssa viihtyminen ja livekohtaamiset oikeiden ihmisten kanssa silloin ovat minimalisoituneet. Lisäksi yksineläjien määrä on lisääntynyt, ihmiset arvostavat yksilöllisyyttä ja eivät välttämättä haluakkaan ihmisiä ympärilleen. On vain minä ja minun lähireviirini ja muut koetaan tunkeutujina. Tavallaan katse kääntynyt omaan itseen ja sisäänpäin.

        Niin, siilimuorikka. Voi tietysti kysyä, onko some sittenkin enemmän kuin täydellinen eristäytyminen mailmasta jos on vain ne kaksi vaihtoehtoa. Meillähän niitä on tietysti enemmän..))
        Mutta tuota reviirinvarjelua näen itsekin ympärilläni. Kylään ei tulla/mennä kysymättä, ystäviäkin tavataan muualla, ei omassa kodissa.
        Toisaalta ajattelen, että monien sosiaaliset suhteet hoidetaan työn puitteissa ja kun kotiin pääset, mittari on jo niin täynnä, että oma rauha palauttaa rasituksista parhaiten.


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Joidenkin kohdalla varmaan voi olla noinkin. Onhan ainakin syjäytymiseen liitetty tietokeneen kanssa viihtyminen ja livekohtaamiset oikeiden ihmisten kanssa silloin ovat minimalisoituneet. Lisäksi yksineläjien määrä on lisääntynyt, ihmiset arvostavat yksilöllisyyttä ja eivät välttämättä haluakkaan ihmisiä ympärilleen. On vain minä ja minun lähireviirini ja muut koetaan tunkeutujina. Tavallaan katse kääntynyt omaan itseen ja sisäänpäin.

        No, taas omituista. Mulla on paljon positiivisia kokemuksia eri-ikäisistä. Joten en voi olla samaa mieltä kanssanne.


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Niin, siilimuorikka. Voi tietysti kysyä, onko some sittenkin enemmän kuin täydellinen eristäytyminen mailmasta jos on vain ne kaksi vaihtoehtoa. Meillähän niitä on tietysti enemmän..))
        Mutta tuota reviirinvarjelua näen itsekin ympärilläni. Kylään ei tulla/mennä kysymättä, ystäviäkin tavataan muualla, ei omassa kodissa.
        Toisaalta ajattelen, että monien sosiaaliset suhteet hoidetaan työn puitteissa ja kun kotiin pääset, mittari on jo niin täynnä, että oma rauha palauttaa rasituksista parhaiten.

        Jep. Työssä vielä olevat saavat ihmiskontakteja työssä, varsinkin jos on sellaisessa ammatissa että ihmisiä näkee paljon. Kotona sitten tarkoin valitsee ketä haluaa ja jaksaa tavata.


      • Siilimuorikka3
        Tavuviiva kirjoitti:

        No, taas omituista. Mulla on paljon positiivisia kokemuksia eri-ikäisistä. Joten en voi olla samaa mieltä kanssanne.

        Samaa mieltä mistä?


      • Tavuviiva
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Samaa mieltä mistä?

        No ei ei en vaan en voi olla samaa mieltä negatiivisesta käytöksestä tuolla marketeissa ym. Eri ikäiset käyttäytyneet hyvin.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Minäkin kiinnitin huomiota tuohon (Pella miljoona). Negatiivinen itsetietoisuus - voisiko sanoa piittaamattomuus ? - on minustakin lisääntynyt. Olisko sillä jotain tekemistä somen kanssa ?..)) Elävät ihmiset koetaan häiriöksi, kun mieli askartelee oman pään sisällä ja/tai virtuaalitodellisuudessa...

        Minusta taas positiivisuus itsessä ja muihin kohdistava on lisääntymään päin.
        Sen näkee ja huomaa, kun sillä silmällä katsoo.
        Tosin se vaatii vähän enemmän vaivaa, koska ihmisiä kiinnostavat enemmän negatiiviset uutiset ja tapahtumat.
        Juuri tämän yle-kohun yhteydessä, joku haastateltava sanoi, että, kun kaikki uutisoidaan negaation kautta. Se levittää käsitystä, ettei täällä muuta olekaan.
        Minä väitän, että on ja paljon.


      • osa-lääketokkurassa

        Hourulat on lopetettu ja potilaat ovat avohoidossa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minusta taas positiivisuus itsessä ja muihin kohdistava on lisääntymään päin.
        Sen näkee ja huomaa, kun sillä silmällä katsoo.
        Tosin se vaatii vähän enemmän vaivaa, koska ihmisiä kiinnostavat enemmän negatiiviset uutiset ja tapahtumat.
        Juuri tämän yle-kohun yhteydessä, joku haastateltava sanoi, että, kun kaikki uutisoidaan negaation kautta. Se levittää käsitystä, ettei täällä muuta olekaan.
        Minä väitän, että on ja paljon.

        Sehän on hyvä, Tavuviiva & eppu2, että näette valtakunnan yleisilmapiirin positiivisena. Ehkä tuohon näkemiseen vaikuttavat monet tekijät: missä asuu, mikä on oma status, millaisissa piireissä liikkuu ja tietysti oma historia ja oma luonne.

        Itse olen aina lähestynyt asioita negaation kautta ja tullut syyllistetyksi ja opetetuksi joka käänteessä. Täällä olen sittenkin päässyt aika helpolla. Van yksi kunnon rökitys (henkilöön menevä) on tullut koko pitkän palstahistorian aikana
        (Tavuviiva 8.11./Köyhyydestä). Miinuksia on tullut paljonkin silloin, kun palstan rakenne oli toinen. Niin, että negatiivinen asenne ei ainakaan lisää suosiota jos sillä nyt osallistumistaan tahtoo mitata.

        Onhan se tietysti ikävää aiheuttaa ärtymystä, pettymystä, mahdollisesti mielipahaakin muille, mutta se nyt vain kuuluu ihmisen osaan jos mielii olla suorassa yhteydessä muihin.

        Täällä on joskus aikaisemmin käyty kädenvääntöä tuosta negatiivisuudesta ja positiivisuudesta, eikä siitä valmista tainnut tulla. Mutta Tavuviiva, jos luet Airaksista, hän varmasti valaisee aihetta paremmin kuin itse osaan tehdä.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Sehän on hyvä, Tavuviiva & eppu2, että näette valtakunnan yleisilmapiirin positiivisena. Ehkä tuohon näkemiseen vaikuttavat monet tekijät: missä asuu, mikä on oma status, millaisissa piireissä liikkuu ja tietysti oma historia ja oma luonne.

        Itse olen aina lähestynyt asioita negaation kautta ja tullut syyllistetyksi ja opetetuksi joka käänteessä. Täällä olen sittenkin päässyt aika helpolla. Van yksi kunnon rökitys (henkilöön menevä) on tullut koko pitkän palstahistorian aikana
        (Tavuviiva 8.11./Köyhyydestä). Miinuksia on tullut paljonkin silloin, kun palstan rakenne oli toinen. Niin, että negatiivinen asenne ei ainakaan lisää suosiota jos sillä nyt osallistumistaan tahtoo mitata.

        Onhan se tietysti ikävää aiheuttaa ärtymystä, pettymystä, mahdollisesti mielipahaakin muille, mutta se nyt vain kuuluu ihmisen osaan jos mielii olla suorassa yhteydessä muihin.

        Täällä on joskus aikaisemmin käyty kädenvääntöä tuosta negatiivisuudesta ja positiivisuudesta, eikä siitä valmista tainnut tulla. Mutta Tavuviiva, jos luet Airaksista, hän varmasti valaisee aihetta paremmin kuin itse osaan tehdä.

        Näen sillee, jotta se paha kello kilkuttaa kauas. Hyviä kelloja on ihan yhtä lailla, ne vaan eivät kilkuta niin kamalasti.
        Otetaan nyt esimerkiksi nämä ääriliikkeet, koko kansan mitalla mitattuna niitä osallisia on muutama sata tai tuhat, mutta mikä kilkutus käy läpi valtakunnan, niinkuin koko kansa miltei olisi ääriainesta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Näen sillee, jotta se paha kello kilkuttaa kauas. Hyviä kelloja on ihan yhtä lailla, ne vaan eivät kilkuta niin kamalasti.
        Otetaan nyt esimerkiksi nämä ääriliikkeet, koko kansan mitalla mitattuna niitä osallisia on muutama sata tai tuhat, mutta mikä kilkutus käy läpi valtakunnan, niinkuin koko kansa miltei olisi ääriainesta.

        Niin eppu2. En oikein pysty tarkkailemaan aikaa ja sen ilmiöitä hyvä/paha-akselilla. Sinä tai joku toinen viisas on tainnut sanoa, että ihminen voi tehdä hyvää ja saada aikaan pahaa. Sama pätee minusta myös toisinpäin.
        Ääriliikkeet ovat tietysti pinnalta katsoen tuomittavia, mutta nostavat ne kuitenkin pintaan "kansan" muutostarpeen, mikä pinnan alle painettuna voisi käydä vielä tuhoisammaksi.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Niin eppu2. En oikein pysty tarkkailemaan aikaa ja sen ilmiöitä hyvä/paha-akselilla. Sinä tai joku toinen viisas on tainnut sanoa, että ihminen voi tehdä hyvää ja saada aikaan pahaa. Sama pätee minusta myös toisinpäin.
        Ääriliikkeet ovat tietysti pinnalta katsoen tuomittavia, mutta nostavat ne kuitenkin pintaan "kansan" muutostarpeen, mikä pinnan alle painettuna voisi käydä vielä tuhoisammaksi.

        Olen kai muistaakseni sanonut, että loppupeleissä pahakin palvelee hyvää, silloin vaan pitäisi nähdä niin kauas, ettei ikämme siihen riitä.
        Nämä pinnan alla muhivat kokonaisia kansakuntia koskettavat muutostarpeet useasti puhkeavat sodiksi. Niinhän se täälläkin kävi. Kauheuksia tehtiin ja sitten lähti nousemaan parempi Suomi.
        Toivottavasti kansat aikojen saatossa kehittyvät niin, että osaavat kehitystä kuljettaa ilman kauheuksia.


      • Tavuviiva
        demeter1 kirjoitti:

        Sehän on hyvä, Tavuviiva & eppu2, että näette valtakunnan yleisilmapiirin positiivisena. Ehkä tuohon näkemiseen vaikuttavat monet tekijät: missä asuu, mikä on oma status, millaisissa piireissä liikkuu ja tietysti oma historia ja oma luonne.

        Itse olen aina lähestynyt asioita negaation kautta ja tullut syyllistetyksi ja opetetuksi joka käänteessä. Täällä olen sittenkin päässyt aika helpolla. Van yksi kunnon rökitys (henkilöön menevä) on tullut koko pitkän palstahistorian aikana
        (Tavuviiva 8.11./Köyhyydestä). Miinuksia on tullut paljonkin silloin, kun palstan rakenne oli toinen. Niin, että negatiivinen asenne ei ainakaan lisää suosiota jos sillä nyt osallistumistaan tahtoo mitata.

        Onhan se tietysti ikävää aiheuttaa ärtymystä, pettymystä, mahdollisesti mielipahaakin muille, mutta se nyt vain kuuluu ihmisen osaan jos mielii olla suorassa yhteydessä muihin.

        Täällä on joskus aikaisemmin käyty kädenvääntöä tuosta negatiivisuudesta ja positiivisuudesta, eikä siitä valmista tainnut tulla. Mutta Tavuviiva, jos luet Airaksista, hän varmasti valaisee aihetta paremmin kuin itse osaan tehdä.

        Löysin. Luin ne uudestaan. Mitään en ottaisi pois sanoistani.
        Tähän voin kertauksena laittaaa, etten voi sietää ylenkatsetta yhtään.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Löysin. Luin ne uudestaan. Mitään en ottaisi pois sanoistani.
        Tähän voin kertauksena laittaaa, etten voi sietää ylenkatsetta yhtään.

        Ylenkatsetta ? Minunko ? Olkoon sitten niin. Kokemus on osoittanut, että toisen näkemystä on turha yrittää muuttaa silloin kun on henkilöstä kysymys.


      • Tavuviiva
        demeter1 kirjoitti:

        Ylenkatsetta ? Minunko ? Olkoon sitten niin. Kokemus on osoittanut, että toisen näkemystä on turha yrittää muuttaa silloin kun on henkilöstä kysymys.

        Siinä alkuperäisessä 8.11. vastaukseni eivät ensisijaisesti olleet sinulle. Pyydän anteeksi tässä yhteydessä.
        Mutta kun nostit sen noin vahvasti esille, oli pakko tsekata.
        Mielestäni Suomen köyhien puolustaminen ei ole väärin. Siksi en kestä yhtään niukin naukin toimeentulevien vähättelyä ihmisinä, ylenkatsetta. Nytkin voin kysyä, ovatko nekin 60- ja 70-luvun ns. edistykselliset etääntyneet vähäosaisista ja elävät kivaa turvallista elämää tänään, ettei heikompiosaisten anneta enää häiritä arkea tai projisoidaan kiinnostus muualle. Pitäisi olla huono omatunto. Vai sekö niistä heräsi - syystä? Sitten henkilöön menemisestä, niin jos h e n k i l ö väittää toistuvasti epäasialliseen sävyyn jotain epätotta, on hyvä palauttaa todellisuudentaju, miten täällä Suomessa asiat ovat 500 000 tulokkaat.

        Airaksinen on mielenkiintoinen persoona. Hän ei kiinnosta itseni vuoksi vaan hänen takiaan ja eriti kritiikin takia.

        Jos jokin vielä käytää, kirjoitathan


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Siinä alkuperäisessä 8.11. vastaukseni eivät ensisijaisesti olleet sinulle. Pyydän anteeksi tässä yhteydessä.
        Mutta kun nostit sen noin vahvasti esille, oli pakko tsekata.
        Mielestäni Suomen köyhien puolustaminen ei ole väärin. Siksi en kestä yhtään niukin naukin toimeentulevien vähättelyä ihmisinä, ylenkatsetta. Nytkin voin kysyä, ovatko nekin 60- ja 70-luvun ns. edistykselliset etääntyneet vähäosaisista ja elävät kivaa turvallista elämää tänään, ettei heikompiosaisten anneta enää häiritä arkea tai projisoidaan kiinnostus muualle. Pitäisi olla huono omatunto. Vai sekö niistä heräsi - syystä? Sitten henkilöön menemisestä, niin jos h e n k i l ö väittää toistuvasti epäasialliseen sävyyn jotain epätotta, on hyvä palauttaa todellisuudentaju, miten täällä Suomessa asiat ovat 500 000 tulokkaat.

        Airaksinen on mielenkiintoinen persoona. Hän ei kiinnosta itseni vuoksi vaan hänen takiaan ja eriti kritiikin takia.

        Jos jokin vielä käytää, kirjoitathan

        Käytää po. jäytää
        (Pahus, kun tulee kirjoitusvirhritä aina.)


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Siinä alkuperäisessä 8.11. vastaukseni eivät ensisijaisesti olleet sinulle. Pyydän anteeksi tässä yhteydessä.
        Mutta kun nostit sen noin vahvasti esille, oli pakko tsekata.
        Mielestäni Suomen köyhien puolustaminen ei ole väärin. Siksi en kestä yhtään niukin naukin toimeentulevien vähättelyä ihmisinä, ylenkatsetta. Nytkin voin kysyä, ovatko nekin 60- ja 70-luvun ns. edistykselliset etääntyneet vähäosaisista ja elävät kivaa turvallista elämää tänään, ettei heikompiosaisten anneta enää häiritä arkea tai projisoidaan kiinnostus muualle. Pitäisi olla huono omatunto. Vai sekö niistä heräsi - syystä? Sitten henkilöön menemisestä, niin jos h e n k i l ö väittää toistuvasti epäasialliseen sävyyn jotain epätotta, on hyvä palauttaa todellisuudentaju, miten täällä Suomessa asiat ovat 500 000 tulokkaat.

        Airaksinen on mielenkiintoinen persoona. Hän ei kiinnosta itseni vuoksi vaan hänen takiaan ja eriti kritiikin takia.

        Jos jokin vielä käytää, kirjoitathan

        Niin ja luin vielä kerran. Peruutan tekstiä anteeksipyynnön osalta, koska olit sotkenut asioita yhteen mielivaltaisella tavalla, joista ärähdin.
        Tekstiketju Köyhyydestä 12.11.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Käytää po. jäytää
        (Pahus, kun tulee kirjoitusvirhritä aina.)

        Kiitos tarkennuksestasi. Minäkin luin omat tekstini uudelleen, mutta en silti voinut oikein sovittaa nuhteita itseeni. Minulla ei ole varaa halveksia köyhiä, koska elän itsekin köyhyysrajalla, eläketuloilla mitaten. Olen myös töitteni vuoksi oppinut tuntemaan köyhiä, heidän arkeaan ja elämäntapaansa ja nähnyt siinä sellaisia piirteitä, jotka eivät osoita kovin suurta vastuullisuutta vaan pikemminkin laskelmointia ja etuuksien hyväksikäyttöä. Ne taas minulle vaikeita hyväksyttäviä
        etenkin nyt kun valtiontalous on kuralla ja Suomi velkaantuu kaiken aikaa lisää.

        Sosiaaliturvaa on tulevina vuosina pakko heikentää ja siksi minusta vanhoja ajattelumalleja ja käytäntöjä olisi syytä tarkistaa jo nyt.


    • Tavuviiva

      Ah. Pakko lisätä. Negaatio. Mitä se on? Pelle Miljoona.
      Ei oikein tuo jälkiselittely nuoruudesta saanut minua vakuuttumaan.
      En oikein uskonut mitään, mitä hän puhui. Vastaanottimessaniko vikaa?

      • Tavuviiva

        Sori lisään omaani kommentin. Etsin netistä aiheesta; T. Airaksinen on kirjoittanut jotsin 2011 kritiikit. Mielenkiintoinen teksti.Hmm.
        Kirjastokeikka tulossa.
        Flunssan oireita eilisestä. Parasetamolia torjuntaan, en tiedä toimiiko pysäyttäjänä.


      • talvi.va

        Heh, ei ollut tarkoitus pitää Pelle Miljoonaa asiantuntijana, vaan hänen toteamuksensa olivat samankaltaiset kuin itselläni.
        Pellehän on itse hyvin ystävällinen ihminen. Ammentanee virtaa vieläkin Urheilutalon uimahallista. Välillä joogaa altaan reunalla :)


    • taloi

      Virtuaali live siinä missä muutkin!

      s24 EI halua että edes luen kirjoituksia, täytyy ottaa esille kuka omistaa ja sitten oikeus. Nyt toinen kone ja uusi välikäsi.


      ei vielä error??????

      • taloi

        Ajattelin omissa koneissa vikaa, kuitekin huomasin väläyksessä ei ole.


      • mene-hoitoon
        taloi kirjoitti:

        Ajattelin omissa koneissa vikaa, kuitekin huomasin väläyksessä ei ole.

        Kuule apina. Sulla ei vaan välähtele, olet viinan kyllästämä puliukko!


      • taloi

        Olen miljonääri.


        Suomen hallinto on nolla. Milloin tulee error???.


        Voin kirjoittaa monilla ositteilla jos 24 haluaa vihaa?

        Humalassa on koko Suomi joka vain luottaa mitä Aatu tekee!!!!

        Onko maailman kuva hallinnassa?


      • taloi
        mene-hoitoon kirjoitti:

        Kuule apina. Sulla ei vaan välähtele, olet viinan kyllästämä puliukko!

        Koko Suomi TARVITSEE hoitoa et vain sinä apina!


    • taloi

      Miksi Suomi on sairas? Se-50.

    • taloi

      Mainos--- Pukki tulee vain kerran, luulen pätee elämään.

    • taloi

      DA - ska vara on suomen tuleva tuleva kieli taloudessa, sillä kansa asuu puissa sen Venäjä---- määrää ja Suomi nuolee.

    • Siilimuorikka3

      Juu, tästäpä kehkeytyi pitkä ketju :D. Kiitos kaikille osallistujille, korppiksellekin sillä hankin omall kirjoiruksellaan toi esiin sen, mitä toiselle kivun tuottamisen yrittä minen käytännössä on.

      Iloista joulunodotusta kaikille, virtuaalissa tai livessä. Ollaanpa ihmisiksi :D.

      • Korppis11

        Tekikö kipeää?
        Kun aloitat seuraavan ketjun mieti aihe huolellisesti. Tällaiset omien kykyjen itsearvioinnit vaatii aloittajalta asiantuntemusta eikä sinulla ole sitä riittävästi.
        Hyvää Joulua🔔 ja ihmiseksi olemisen taitoja opettelemaan🐗


      • "Siilimuorikka3"

        Älä höpötä enää.
        Tämähän on yhden ihmisen nimmareitten välinen yksin-jankute ilma asiaa.
        Tyhjän-päiväinen venyte.
        Ei aidosti kiinnostava ollenkaan.
        Kuin korppista pahimmillaan.

        H.


      • Siilimuorikka3
        Korppis11 kirjoitti:

        Tekikö kipeää?
        Kun aloitat seuraavan ketjun mieti aihe huolellisesti. Tällaiset omien kykyjen itsearvioinnit vaatii aloittajalta asiantuntemusta eikä sinulla ole sitä riittävästi.
        Hyvää Joulua🔔 ja ihmiseksi olemisen taitoja opettelemaan🐗

        Jos olisit kommentteinesi livessä, pelkäisin sinua ja vainoasi. Nyt toivon mukaan pysyt vain täällä virtuaalimaailmassa. Eipä ole ennen tullut vastaan sinunlaistasi vainoajaa, onneksi.


      • Siilimuorikka@
        Kerrankin ehdin lukea pitkän ketjun kokonaan. "Kyllä minä niin mieleni pahoitin" sinun puolestasi. Eipä ihme, etteivät aloituksia tee kuin muutama urhea.
        Hyvää joulunaikaa sinulle kaikesta huolimatta.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "Siilimuorikka3"

        Älä höpötä enää.
        Tämähän on yhden ihmisen nimmareitten välinen yksin-jankute ilma asiaa.
        Tyhjän-päiväinen venyte.
        Ei aidosti kiinnostava ollenkaan.
        Kuin korppista pahimmillaan.

        H.

        Elä päästele noita ilmoja enää, hyhhyh.Sitä paisti minä höpötän milloin haluan, ainaki täällä.
        Tässä ketjussa oli asiaakin ja asiasta keskusteltiinkin ja oikiastaan lopetuskin on oiva kannanotto aloitukseeni, saatiin todellinen esimerkki aiheesta, ei kopioitu.Kitoskia asiasta kirjoittaneille :).

        Oneksi hunksz sinun kommenttisi ovat aidosti kiinostavia, jankuti höpti hörpöti inkuti.


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Siilimuorikka@
        Kerrankin ehdin lukea pitkän ketjun kokonaan. "Kyllä minä niin mieleni pahoitin" sinun puolestasi. Eipä ihme, etteivät aloituksia tee kuin muutama urhea.
        Hyvää joulunaikaa sinulle kaikesta huolimatta.

        Kiitos demeter1 ystävällisistä sanoista. Sinä olet aina vaan yksi suosikkikirjoittajistani fiksuutesi ansiosta. Sinua voi katsoa ylöspäin :)."halii demeter1:n"
        Oikein tunnelmallista joulunaikaa Sinulle myös.


      • talvi.va

        No huh! Sainpas luettua koko ketjun ja monet kommentit todistat aloituksen aihetta. Virtuaalimaailmassa on kipua.

        Kiitos aloituksesta ja Hyvää Joulua siilimuorille!


      • Siilimuorikka3
        talvi.va kirjoitti:

        No huh! Sainpas luettua koko ketjun ja monet kommentit todistat aloituksen aihetta. Virtuaalimaailmassa on kipua.

        Kiitos aloituksesta ja Hyvää Joulua siilimuorille!

        No voitaneen vain todeta toteennäytetyksi että aiheelle oli tilausta :)
        Lämmintä joulumieltä myös Sinulle Talvi.va.


    • Tämä ketju on jo aika pitkä, mutta tahdon sanoa senkin, että vaikka täällä paljon pahaa on (minkä halutaan vaan lakaista maton alle), niin on täällä hyvääkin.

      Itse sain ääneni takaisin netin ansiosta. Kun tulin tänne, vuonna ööh ei voi olla noin kauan, 2004 näihin aikoihin, elin alistettuna ja mietin ulospääsyä. Täällä mua kuunneltiin, sain puhua loppuun, mun sanomisilla oli arvoa. Ihmekös että se koukutti.

      Olen netin myötä kasvanut ja omasta mielestäni täältä löytänyt ihmisarvoni. Olisinko löytänyt sen ilman nettiä? Voi olla. Mutta ei ehkä ihan niin nopeasti. Kiitos kaikille menneestä, nykyisestä ja tulevastakin. Jokainen "kohtaaminen" missä olen tuntenut kunnioitusta ja ystävällisyyttä, on tehnyt paljon suuremman jäljen ja vaikutuksen, kuin mikä tahansa muu entiseen elämääni kuuluva.

    • töött

      Oikeessa tosielämässä ei imeisten tartte olla niin fiinejä kui esm juhlissa tai kirkossa
      - puhua saa kansankieltä. Toka juttu on immeisten erityyppiset sairaudet, vammat, muistiin, ei aisteihin liittyvät tajunnanhäiriöt aineitten kera tai ilman. Tietty raivokkuuskin niihin liittyy aina ainakin dementiapotilailla - suunnattoman uupumuksen ohella - mulle naapurini toi joskus hautausmaalta kaks isoa muovikassillista tatteja - sanoi että kaikki lehmät ne aina ovat hulluina tatteihin nin kuin sinäkin.
      Olivat vaan sen verran pulleita matoja täynnä että mulle tuli mieleen trikiini,
      maan matonen, josta sanotaan että se ei koskaan kuole. Soosit jäi tekemättä silläkertaa.
      Kynttilät syttyvät pian hautausmaille loistamaan - itse uskon että sinne haudatuilla on lepo ja rauha - poissa on matoisen maailman pauhut ja kaiken maailman kauhut.
      Ehkä tälläkin tomumajalla, jona jo itseäni pidän.

      • Tavuviiva

        Joululauluja tuli laulettua. Voisihan vastaava tulla tv:sta virtuaalisesti. Joillakin terveys ja pitkät matkat rajoittaa.

        Luinpa taas ketjua, mitä kuuluu tyylillä. Hartaus haihtui.
        Vähän hejdå ja ikäänkuin olisi lähdetty jo joulunviettoon.
        Mutta eikö mitä. Pyörähdetty takaisin, takaisin, koska jotain eriti oleellista jäi, joku piikki johonkin suntaan. Ai kauheeta.
        Naurattaa. Naurattaako teitä koskaan, kun nämä menevät ulalle.
        Kävin hautaketjusta, no sielläkin oli saatu kunnon rähinä aikaan.
        Joten onneksi tapahtui virtuaalimaailmassa eikä livenä samalla hautuumaalla. Maanalla olisi tapahtunut pyörähdyksiä.


      • Puolipilkku
        Tavuviiva kirjoitti:

        Joululauluja tuli laulettua. Voisihan vastaava tulla tv:sta virtuaalisesti. Joillakin terveys ja pitkät matkat rajoittaa.

        Luinpa taas ketjua, mitä kuuluu tyylillä. Hartaus haihtui.
        Vähän hejdå ja ikäänkuin olisi lähdetty jo joulunviettoon.
        Mutta eikö mitä. Pyörähdetty takaisin, takaisin, koska jotain eriti oleellista jäi, joku piikki johonkin suntaan. Ai kauheeta.
        Naurattaa. Naurattaako teitä koskaan, kun nämä menevät ulalle.
        Kävin hautaketjusta, no sielläkin oli saatu kunnon rähinä aikaan.
        Joten onneksi tapahtui virtuaalimaailmassa eikä livenä samalla hautuumaalla. Maanalla olisi tapahtunut pyörähdyksiä.

        Ei naurata. Lähinnä kummastuttaa et onko tämä todella jo varttuneemman väen palsta, niin ihmeellisiä ovat tapaukset monesti. Tulee eittämättä mieleen, onko kaikilla matot suorassa vintillä.


      • ent.siivoojaparka
        Puolipilkku kirjoitti:

        Ei naurata. Lähinnä kummastuttaa et onko tämä todella jo varttuneemman väen palsta, niin ihmeellisiä ovat tapaukset monesti. Tulee eittämättä mieleen, onko kaikilla matot suorassa vintillä.

        Minuapa naurattaa.
        Kaikkein hauskimpia ja koomisimpia ovat nämä palstan kummastelijat ja heidän "varttuneemman väen" kommentinsa.
        Mitäs te olette varttuneet?


    • Tavuviiva

      No, veneestä puuttuu joskus airot....virta vie ja tuo....
      Ehkä pitäidi olla ketju, miten määritellä varttunut ja mitä hän saa tai ei saa tehdä... en uskalla tehdä....en tiedä, mistä allikosta löytäisin itsenikin
      Joskus ksipaisin niin asiaa, mutta taidanpa sotkeutua mattoihin itsekin;
      Mikä on se malka ja oma silmä ja toisen silmä...

    • tööttt

      Mielenterveys.fi palstoilla ohjeita - miten voi vapautua piinaavista ajatuksista
      -siunatkaa heitäkin ja häntäkin iäkästä ja elämänsä ajan raskasta vastuuta kantanut,ja
      maaseudun ihmisenä paljon työtä


      tehnyt kaiken aikaa , herkkä pieni jo hauraan oloinen mummu, jota sanoin että hän oli kuin joku Edefeltin maalaaman taulun mansikkatyttö - voimansa juuri siinä herkkyydessä - kuitenkin luja ja vahva.
      - älkää piinatko heitääkään millään tulisten kekäleitten keräämisellä pään päälle, jotka maalman ahdistuksesta tulevat kuulemaan sanomaa elämän antajasta ja vapahtajasta
      - naisten asiat ovat mielestäni ihan yhtä tärkeitä kuin miestenkin
      ihmisten maailmassa. Hyvää joulunaikaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe