Oletko mielen vanki

Mikä.olen

Voiko ateistista tulla uskovainen ja päinvastoin, ohjaako mieli homoa.
Joutuuko narsistinen kamppailemaan mieltään vastaan.
Sinulla on toinen minä.

36

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beeornottobee

      ja minulla on toinen sinä,,atesta on monta kertaa tullut uskis..

      • Nykyisin Suomessa voi olla ateisti, jos huvittaa. Turun linnan kellarit olivat asehuoneita ja aseilla Lalli ja muut saatiin veroa maksaviksi uskovaisiksi. Ei huvittanut olla pakana. Ei tarvitse juosta kirkossa vannomassa uskoa, vaan elää esim. vuorisaarnan oppien mukaisesti. Hyvyys on tärkeä uskonkappale.


    • Psykoterapeutitar

      Se on oikeasti aika raskasta, kun esittää lämmintä, välittävää, vaikka ei sitä oikeasti ole. Kun on kylmä sisältä, niin sitä ei mikään oikeasti lämmitä. Ei vain osaa, eikä uskalla! Kyllähän ihminen osaa näytellä, aikansa, vaikka onkin mielensä vanki.

    • Tänään en ole minkään vanki. Joululoma alkoi...Luulen, että tämmöisellä hepsanheikalla on noita mieliäkin enemmäin kuin se yksi ja sitten se toinen.

      Jos hyväksyy itsensä sellaisena kun oikeasti on, niin ei tarvitse taistella. Typerintähän se on itsensä kanssa taistella. Kuluttavaa ja turhaa. Antaa elämän viedä. Mitä vanhemmaksi tulee niin sen vähemmän viitsii taistella kenenkään kanssa. Elämä on sopivan keposta, huolet ja murheet käsittelee alta pois ja sitten lentää kun taivaan lintu.
      Kyllä luoja luoduistaan huolen pitää on mun mielilause ja niin se on pitänyt hyvän huolen.

      • nuoskakeli

        Hyvää lomaa rosaliiinille :)
        Mä olen kanssa sellainen hupsahtanut mummo. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän uskallan ollan omannäköiseni tekemisissäni ja olemisessani.
        Onneksi ei ole enää noita työvelvoitteita eikä sitä työroolia.

        Lämpöasteita, pitänee vähän tuulettaa nimimerkkiä, olkoon nuoskakeli ;)
        talvi.va


      • nuoskakeli kirjoitti:

        Hyvää lomaa rosaliiinille :)
        Mä olen kanssa sellainen hupsahtanut mummo. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän uskallan ollan omannäköiseni tekemisissäni ja olemisessani.
        Onneksi ei ole enää noita työvelvoitteita eikä sitä työroolia.

        Lämpöasteita, pitänee vähän tuulettaa nimimerkkiä, olkoon nuoskakeli ;)
        talvi.va

        Kiitos, pitääkin lähteä liikenteeseen luikastelemaan.
        Tämä on kyllä hyvä tuuletusilma, luulen.

        Aika ihanaa kun täällä on muitakin,
        meinaan, meitä hupsahtaneita.


      • ent.siivoojaparka
        nuoskakeli kirjoitti:

        Hyvää lomaa rosaliiinille :)
        Mä olen kanssa sellainen hupsahtanut mummo. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän uskallan ollan omannäköiseni tekemisissäni ja olemisessani.
        Onneksi ei ole enää noita työvelvoitteita eikä sitä työroolia.

        Lämpöasteita, pitänee vähän tuulettaa nimimerkkiä, olkoon nuoskakeli ;)
        talvi.va

        Hyvä!
        Eilen ajattelin näitä kommentteja lukiessa, että on vähän hankalaa hidasaivoisen silleen äkkiä pysyä mukana kumpi teistä on kumpi, kun kaksi niin samantapaista nikkiä; tavuviiva ja talvi.va, "tavis" ja "talvis".


    • Ajatellut

      Mieli usein ohjaa ihmistä hänen tekojensa suuntaan. Kun mieli kasvaa johonkin tiettyyn suuntaan ja omatunto hyväksyy sen (vaikka se on väärin jonkun toisen mielestä), mielen mukaan tekee tekoja vaikka ne olisi luonnonvastaisia.
      Voi sanoa että aina omatunto ei ohjaa oikeisiin hyviin tekoihin, se on usein kasvamattomuuden tulos. Kun mikään teko ei ole omasta mielestä väärin, elämästä puuttuu ne liikennemerkit jotka vie turvallista, ihmistä suojelevaa tietä. Ihminen tarvitsee elämäänsä sääntöjä jotka ohjaa hyvään ja oikeaan.
      Jos oikean ja väärän käsitys puuttuu on kuin eläin joka elää halujensa ohjaamana. Eläimetkin oppii sääntöjä kun niitä opetetaan. Jukuripäät ei opi mitään ja tuhoaa itse oman elämänsä. Jos tuntee olevansa omassa kehossaan joku toinen kuin on, on se vika useimmiten omassa ajatusmallissa, ei kehossa.
      Asenteet voi useinkin olla vääriä joita ihminen voi itsessään kasvattaa oikeampaan suuntaan.

      • ooiii777

        Kaikenlaista roskaa sitä saa lukea, kuten tämänkin ahdasmielisen kirjoittajan tuotosta ! Varsinainen ajattelija. Ottasit joskus kirjan käteen ja opiskelisit yleis-sivistävää kirjallisuutta. Mm miesten homous johtuu pääsääntöisesti kahden koromosomin muutoksesta (8 ja Xq28). Eläinkunnassa on n. 1500 lajia, joille homous tyypillistä - onko tämäkin mielestäsi tuomittavaa (kirkko kumminkin). Itse olen kuitenkin umpihetero, mutta en tuomitse ketään. Homot ovat oikeasti sitä, mitä ovat, eivät he sitä näyttele.


    • Oma-tunto ei tosiaan aina ohjaa.
      Tälläkin palstalla on eräältä viety törkeästi kaivo.
      Toisen veljeltä nosto-laitteet.
      Kolmas taistelee naapureittensa kanssa asenteista.
      Tupakkakin haisee jossain päin.

      H.

    • Ystävättäreni poika on kirjoittanut oikein kirjan aiheesta Toinen Minäsi (Tu Otro Yo) mutta koska olen niin mieleni vanki en ole ottanut sitä auki muovikuorestaan. Tiedän toki mitä se käsittelee: ihmisen sisäistä hengellisyyttä ja henkisyyttä. Pitäisi varmaan´lukaista jossain välissä, jospa minustakin vanhoilla päivilläni tulisi opus dei-läinen.

      • ent.siivoojaparka

        Kyllä sinustakin vielä tulisi ihan varmasti uskis, jos teidän aamiaispöydässä istuvista joku tulisi uskikseksi, sanotaan nyt vaikka poikasi.
        Ystävättären poika on sinulle vielä niin kaukainen tuttavuus, että kääntyisikö sinun ajatusmaailmasi hänen mukaansa, tuskin.


    • Njää, ehkä moraalin enemmänkin. Olen ikuisen kehityksen ja kasvun kannattaja, en kai mä sitten mieleni vanki voi olla? Varmaan teen jotaikin ihmissuhde-valintoja kokemuksiini perustuen, mutta ei ne mua vangitse.

    • Siilimuorikka3

      Uskovaisesta voi tulla ateisti, syystä tai toisesta. Miksei sitten toisinkin päin.

      • ent.siivoojaparka

        Kyllä voi, niin.
        Sitten on vielä niitä, jotka pyörivät edestakaisi tai ovat siinä ja siinä rajalla kumpaankin suuntaan aina tilanteen mukaan. Agnostikoiksi heitä sanotaan.
        Sellaisia "emmäätiijä".


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä voi, niin.
        Sitten on vielä niitä, jotka pyörivät edestakaisi tai ovat siinä ja siinä rajalla kumpaankin suuntaan aina tilanteen mukaan. Agnostikoiksi heitä sanotaan.
        Sellaisia "emmäätiijä".

        No tuolloi on varmaan toisten painostuksen vanki. Aina sen mukaan kääntyilee mikä on seura.


      • Jaa eikse yks apostoleistakin joka oli alunperin ateisti ja vainosi alkukristittyjä tullut uskoon kun salama iski siihen jossain tiellä ja se näki siinä enkelin?
        ***
        Kyllä kai lapsemme ovat saaneet vaikutteita meistä uskonnollisessa asennoitumisessaankin. Eli niinpäin :)


    • eppu2

      Ateisti-uskovainen, liian leimaavat sanat. Elämänkokemukset mieltä kääntelee.
      Homous taas lienee ominaisuus, sitä pitäisi kysyä tarkemmin heiltä.
      Miksipä narsisti itsensä kanssa riitelisi, päinvastoin, aika kuluu itsensä pönkittämiseen.
      Joissain mielenhäiriöissä on sivupersoonia, mutta keskiverto tallaajalla lienee se sisäinen lapsi.
      Muuten meillä on näitä eri rooleja, joista joskus on ollut puhetta.
      Niitähän taas voi olla päällekkäin ja peräkkäin.

      • Tavuviiva

        Jossain olen viitannut itseisarvomerkkeihin. Kun ihmiseltä riisutaan plussat ja miinukset jää jäljelle se, mikä on. Mitään ei voi selitellä.

        Minusta koko aloitus on omituinen. Minusta siinä ei ole oikein mitään, mihin uskonnollisen vakaumuksen omaava heteronainen, joka on huono luokittelemaan muita, omaa mielestään humanistisen ethoksen ja asettanut muut lähipiirissään oman edun edelle, ei voi tarttua. Sorry, ei nappaa.


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Jossain olen viitannut itseisarvomerkkeihin. Kun ihmiseltä riisutaan plussat ja miinukset jää jäljelle se, mikä on. Mitään ei voi selitellä.

        Minusta koko aloitus on omituinen. Minusta siinä ei ole oikein mitään, mihin uskonnollisen vakaumuksen omaava heteronainen, joka on huono luokittelemaan muita, omaa mielestään humanistisen ethoksen ja asettanut muut lähipiirissään oman edun edelle, ei voi tarttua. Sorry, ei nappaa.

        Pitää loiventaa jonkinlaise uskonnollisen vakaumuksen omaava.
        En kuulu enää kirkkoon, mutta voin käydä kirkoissa.
        Mielestäni minkään puolueen etuliitteenä ei saisi olla kristillis- .
        Haluan kertoa siksi, että näen täällä kirjoittajia, jotka ajattelevat ja kirjoittavat toisin ja saavatkin niin tehdä. En siis halua loukata ketään tai pilkata, jos näkemys on syvempi.


    • Minä olin teini-ikään asti uskovainen. sitten aloin ajatella omilla aivoillani ja huomasin mädännäisyyden ja kaksinaamaisuuden mikä kuului tiiviisti helluntailaisuuteen. Sain immuniteetin uskontoja kohtaa loppu elämäkseni.

      Ei narsistina olokaan aina ole helppoa. Joku on aina vahvempi ja parempi. Sääliksi käy heidän uhrejaan.
      Minullakin voi olla ainakin kaksi minää. Käyn auttamassa ja syöttämässä hoitopaikassa potilaita lähes päivittäin. En tee sitä hyvyyttäni, ehkä siksi että kuvittelen itseni näiden autettavien asemaan.
      Olen oikea egoisti suurimman osan ajastani. Silti kaikki jotka tuntevat minut sanovat että olen kiltti ja empaattinen.
      On ihmisissä monta puolta, riippuu tilanteista ja ketä on vastassa.
      Takuulla kirjoitin taas niin epäselvästi että käsitetään väärin.

      • Kirjoitit epäselvästi, mielikki-mummo ? Sinähän olet palstan selväsanaisimpia. Ilo lukea, kun ei koskaan tarvitse pinnistellä.
        Itselläni on kyllä joskus vaikeutta hahmottaa vastauksia, kuten tätä aloitustakin, eikä sen tarvitse olla aloittajan/toisen kirjoittajan vika.
        Minustakaan ihminen ei ole ihan suoraviivainen vaan pikemminkin monikerroksinen, muuttumaan kykenevä jos niin tahtoo.
        Äitini oli avarasti uskovainen kun olin pieni ja minut on kyllä viety "väkisin" kirkkoon. Se ei minua ahdistanut, mutta tylsää siellä oli. Saattaa olla, että kiinnostukseni hengellisyyteen on kuitenkin perua sieltä. Hengellisyys/henkisyys ei ole minulle pakkomielteistä vaan pikemminkin eräänlaista mielen avartamista. Uskon, uskomusten vanki, en kyllä koe olevani.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kirjoitit epäselvästi, mielikki-mummo ? Sinähän olet palstan selväsanaisimpia. Ilo lukea, kun ei koskaan tarvitse pinnistellä.
        Itselläni on kyllä joskus vaikeutta hahmottaa vastauksia, kuten tätä aloitustakin, eikä sen tarvitse olla aloittajan/toisen kirjoittajan vika.
        Minustakaan ihminen ei ole ihan suoraviivainen vaan pikemminkin monikerroksinen, muuttumaan kykenevä jos niin tahtoo.
        Äitini oli avarasti uskovainen kun olin pieni ja minut on kyllä viety "väkisin" kirkkoon. Se ei minua ahdistanut, mutta tylsää siellä oli. Saattaa olla, että kiinnostukseni hengellisyyteen on kuitenkin perua sieltä. Hengellisyys/henkisyys ei ole minulle pakkomielteistä vaan pikemminkin eräänlaista mielen avartamista. Uskon, uskomusten vanki, en kyllä koe olevani.

        "demeter1"

        Lainaan E.Piafia.
        Olen lainannut tätä ennenkin:
        Jumalani, kuinka olen elänyt.
        -
        Tuolla viittaan kaiken-laiseen helppouteen.
        Jos teksti on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos elämä on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos uskominen on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        -
        Toivokaamme että tyhjän-päiväisyys palstallamme vähenisi minimiin.
        Sallikaamme kuitenkin Joulun-hetken fraasien tulla tykömme.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Lainaan E.Piafia.
        Olen lainannut tätä ennenkin:
        Jumalani, kuinka olen elänyt.
        -
        Tuolla viittaan kaiken-laiseen helppouteen.
        Jos teksti on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos elämä on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos uskominen on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        -
        Toivokaamme että tyhjän-päiväisyys palstallamme vähenisi minimiin.
        Sallikaamme kuitenkin Joulun-hetken fraasien tulla tykömme.

        H.

        H. Olet ennenkin toivottanut minut hevon kuuseen :)
        Sinnikkäästi vain roikun täällä aina kun aika käy pitkäksi.
        En ole päässyt selvyyteen mikä ei mielestäsi ole tyhjänpäiväistä, et voi sitä ymmärrettävästi kertoa koska et pidä suorasta puheesta.
        Fraaseja pitää olla niissä piilee viisutta, eivät olisi muuten fraaseja.
        Heti pimeys taas väistyy, ehkä valo antaa suvaitsevaisuutta.
        Jos poistuisit palstalta jotain jäisi puuttumaan.
        En ottanut itseeni, vastauksesi ei ollut edes suoraan minulle mutta jotenkin sain kuvan että minua vähätellään epäsuorasti?


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        H. Olet ennenkin toivottanut minut hevon kuuseen :)
        Sinnikkäästi vain roikun täällä aina kun aika käy pitkäksi.
        En ole päässyt selvyyteen mikä ei mielestäsi ole tyhjänpäiväistä, et voi sitä ymmärrettävästi kertoa koska et pidä suorasta puheesta.
        Fraaseja pitää olla niissä piilee viisutta, eivät olisi muuten fraaseja.
        Heti pimeys taas väistyy, ehkä valo antaa suvaitsevaisuutta.
        Jos poistuisit palstalta jotain jäisi puuttumaan.
        En ottanut itseeni, vastauksesi ei ollut edes suoraan minulle mutta jotenkin sain kuvan että minua vähätellään epäsuorasti?

        Älä ota itsellesi väärää kunniaa.
        Älä mene henkilö-kohtaisuuksiin.
        Vähättely koskee hyvin monia muitakin.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Älä ota itsellesi väärää kunniaa.
        Älä mene henkilö-kohtaisuuksiin.
        Vähättely koskee hyvin monia muitakin.


        H.

        :) Kunniaa? Jopa jotain. Hyvä että oikaisit. Loukkasinko kun menin henkilökohtaisuuksiin? Ei ollut tarkoitus. En enää kirjoittele tänään.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        H. Olet ennenkin toivottanut minut hevon kuuseen :)
        Sinnikkäästi vain roikun täällä aina kun aika käy pitkäksi.
        En ole päässyt selvyyteen mikä ei mielestäsi ole tyhjänpäiväistä, et voi sitä ymmärrettävästi kertoa koska et pidä suorasta puheesta.
        Fraaseja pitää olla niissä piilee viisutta, eivät olisi muuten fraaseja.
        Heti pimeys taas väistyy, ehkä valo antaa suvaitsevaisuutta.
        Jos poistuisit palstalta jotain jäisi puuttumaan.
        En ottanut itseeni, vastauksesi ei ollut edes suoraan minulle mutta jotenkin sain kuvan että minua vähätellään epäsuorasti?

        mielikki.mummo

        Ihan hyvin ymmärsin mitä kirjoitit, ainoa asia joka jäi vähän ilmaan, oli tuo narsistilause. Mietin hetken, miten mahtaa liittyä muuhun juttuusi.

        Ei täällä passaa itteensä ottaa, eihän tänne uskaltaisi kirjoittaa mitään, jos rupee sanojaan kauheesti fundeeraamaan.
        Ja jos tulee lunta tupaan, niin onpahan raikkaampi olo vain. Jos sinut on hevonkuuseen niin minut on viemäriin, kumpi mahtaa olla mukavampi paikka, ehkä toi hevonkuusi kuitenkin.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Lainaan E.Piafia.
        Olen lainannut tätä ennenkin:
        Jumalani, kuinka olen elänyt.
        -
        Tuolla viittaan kaiken-laiseen helppouteen.
        Jos teksti on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos elämä on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        Jos uskominen on helppoa, sillä ei enää ole merkitystä.
        -
        Toivokaamme että tyhjän-päiväisyys palstallamme vähenisi minimiin.
        Sallikaamme kuitenkin Joulun-hetken fraasien tulla tykömme.

        H.

        "Toivokaamme että tyhjän-päiväisyys palstallamme vähenisi minimiin." kirjoittaa Hunksz. Eli sinä olisit ainoa kirjoittaja täällä, satunnaisesti voisit suvaita muutamaa muuta ?
        Olen Mielikki-mummon kanssa samaa mieltä fraaseista. Ne sisältävät ikiaikaista viisautta, mutta niiden merkityksen näkee vain sellainen, jolla on edes hitunen nöyrää mieltä.
        Mitä helppouteen tulee, uskon, että useimmat meistä ovat kokeneet vaikeutta riittävästi ja helppous edustaa eräänlaista palkintoa siitä. Sitä voidaan myös pitää merkkinä siitä, että on jotakin oivaltanut, tehnyt "oikein".


      • demeter1 kirjoitti:

        "Toivokaamme että tyhjän-päiväisyys palstallamme vähenisi minimiin." kirjoittaa Hunksz. Eli sinä olisit ainoa kirjoittaja täällä, satunnaisesti voisit suvaita muutamaa muuta ?
        Olen Mielikki-mummon kanssa samaa mieltä fraaseista. Ne sisältävät ikiaikaista viisautta, mutta niiden merkityksen näkee vain sellainen, jolla on edes hitunen nöyrää mieltä.
        Mitä helppouteen tulee, uskon, että useimmat meistä ovat kokeneet vaikeutta riittävästi ja helppous edustaa eräänlaista palkintoa siitä. Sitä voidaan myös pitää merkkinä siitä, että on jotakin oivaltanut, tehnyt "oikein".

        "demeter1"

        Minä olen usein huolissani ihmisestä.
        Etenkin jos hän tuntuu herkältä ja helposti johdateltavalta.
        -
        Vain fraasien tekijä voi ymmärtää kirjoittamansa oikein.
        Lukijat johdattelevat fraaseilla vain omia ajatuksiaan.
        Miten milloinkin tuntevat tahtovansa ja tarvitsevansa.
        -
        "Polkaise(ei kirvir) tyhjää vain viimeisellä hetkelläsi"

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Minä olen usein huolissani ihmisestä.
        Etenkin jos hän tuntuu herkältä ja helposti johdateltavalta.
        -
        Vain fraasien tekijä voi ymmärtää kirjoittamansa oikein.
        Lukijat johdattelevat fraaseilla vain omia ajatuksiaan.
        Miten milloinkin tuntevat tahtovansa ja tarvitsevansa.
        -
        "Polkaise(ei kirvir) tyhjää vain viimeisellä hetkelläsi"

        H.

        Minä olisin huolissani ihmisistä jotka ovat linnoittautuneet oman mielensä vankilaan, heittäneet avaimen menemään ja ilman minkäänlaista mahdollisuutta päivittää arvomaailmaansa tai ajattelutapaansa. Liian usein sellaista tapahtuu, meidän ikäpolvessammekin, kun henkinen kehitys on pysähtynyt ja kun peiliin katsoo, niin sieltä tuijottaa tiukkailmeinen vanha mies (nainen) takaisin ja sanoo p...kle mitä mä sanoin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olisin huolissani ihmisistä jotka ovat linnoittautuneet oman mielensä vankilaan, heittäneet avaimen menemään ja ilman minkäänlaista mahdollisuutta päivittää arvomaailmaansa tai ajattelutapaansa. Liian usein sellaista tapahtuu, meidän ikäpolvessammekin, kun henkinen kehitys on pysähtynyt ja kun peiliin katsoo, niin sieltä tuijottaa tiukkailmeinen vanha mies (nainen) takaisin ja sanoo p...kle mitä mä sanoin.

        "Paloma.se.co"

        Elämä on.
        Jokaiselle.
        -
        Mielesi vanki sinäkin olet.
        Enää vain uskottelet.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Elämä on.
        Jokaiselle.
        -
        Mielesi vanki sinäkin olet.
        Enää vain uskottelet.

        H.

        Mitä tyhjänpäiväiseen tulee, niin useimmat varmasti näkevät tyhjänpäiväisinä Sinun ikuiset toistosi ja höpöti-löpötisi.
        Ihan, kuin mielesi olisi juuttunut johonkin kehään, josta et pääse irti, vai oletko kenties roolisi vanki?
        Jotakin tavoittelet, et vaan halua selkokieltä puhua.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mitä tyhjänpäiväiseen tulee, niin useimmat varmasti näkevät tyhjänpäiväisinä Sinun ikuiset toistosi ja höpöti-löpötisi.
        Ihan, kuin mielesi olisi juuttunut johonkin kehään, josta et pääse irti, vai oletko kenties roolisi vanki?
        Jotakin tavoittelet, et vaan halua selkokieltä puhua.

        "eppu2"

        Niin.
        Enhän minä ole kieltänyt.
        Todennut vain.
        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olisin huolissani ihmisistä jotka ovat linnoittautuneet oman mielensä vankilaan, heittäneet avaimen menemään ja ilman minkäänlaista mahdollisuutta päivittää arvomaailmaansa tai ajattelutapaansa. Liian usein sellaista tapahtuu, meidän ikäpolvessammekin, kun henkinen kehitys on pysähtynyt ja kun peiliin katsoo, niin sieltä tuijottaa tiukkailmeinen vanha mies (nainen) takaisin ja sanoo p...kle mitä mä sanoin.

        Heh, Paloma. Minusta taas se linnoittautunut ja tiukkailmeinen ei välttämättä tee pahaa, koska pitää kiinni vanhoista rakenteista. Hän tekee pahaa korkeintaan itselleen. Eihän häntä kuunnella.
        Aktiiviset "hyväntekijät" sensijaan voivat tehdä paljonkin pahaa, koska he eivät välttämättä tunnista realiteettejä. Niiden pohjalta kai muutoksen tulisi aina lähteä ?


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, Paloma. Minusta taas se linnoittautunut ja tiukkailmeinen ei välttämättä tee pahaa, koska pitää kiinni vanhoista rakenteista. Hän tekee pahaa korkeintaan itselleen. Eihän häntä kuunnella.
        Aktiiviset "hyväntekijät" sensijaan voivat tehdä paljonkin pahaa, koska he eivät välttämättä tunnista realiteettejä. Niiden pohjalta kai muutoksen tulisi aina lähteä ?

        Tietty nuo linnottautujat hidastavat kollektiivista kehitystä kansakunnasta, mutta tuo, että aktiiviset eivät välttämättä tunnista realiteetteja. on ihan nappiin sanottu.
        Se tulee hyvin esiin, yhden asian ajajissa, jota ajetaan putkinäkö päällä.


    • tööttt

      Maailma - useat kai pyrkivät tekemään sen jotenkin paremmaksi - esm uskonnoilla ja niitten sanomilla tai poliittisin keinoin niin hyvässä kuin pahemassakin
      - maailmassa on eläminen kaikkien ihmisten ja luomakunnan - olipa elämänuskoa tai muuta. Tehdä työtä niillä voimilla mitä on jäljellä - toi henkinen kylmyys mitä psykoterapeutitar tuo esiin aika usein, jos elämän arki on hyydyttänyt immeisiä kuin jäätyneitä ruusuja kaikella karuudellaan, eikö siitäkin saa keskustella - leimalla varustettunakin - miunsta sanonta että kaikki naiset on selvää pässinlihaa, paitsi inhottaa , myös hyvin kuvaa sitä maanpäällistä ongelmaa, millä naisia häivytetään uskonnoissa kautta aikojen jollekin sivuraiteelle, saa olla näkymätön kuulumaton yhtään mitään olematon - siitä tietty esm vammautetuille ja sairaill edes jotain hyötyä - edes joskus lepa ja rauhaa - muttei silleen ole yhteiskunnassa kuin joku hyödyllinen idiootti - liian paljon mielestäni on maan uskontojen eri leireissä vaikkapa tuomitsemista - monet hankkivat toimeentulonsa ihan maallisissa töissä
      mikä ok-asia - toisille on tärkeää esm jaotella laulaako hengellisiä lauluja vai maailman rallatuksia - yhteiskuntakulttuureja silti kaikki - velkaisia ja uupuneita ihmisiä on paljon - kysyin joskus että viko ja saako edes 100v suomalainen olla sukupuolineutraali - ja millä tavoin ihmismieliä hallitaan tai ohjataan että oikeissa asioissa edes joskus uskoisivat.
      Työeläkeläinen, käytössä lääkitystä koska aivoni eivät toimi oikealla tavalla vammautumisen vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      238
      7998
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      13
      2621
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      47
      1975
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1778
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1731
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1704
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1681
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1639
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      153
      1601
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      342
      1314
    Aihe