Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+minusta+rakentavaa+keskustelua+voi+olla+uskovan+ja+ei-uskovan+välillä.+Itse+ainakin+olen+kokenut+monet+keskusteluni+esim.+täällä+hyvinkin+rakentaviksi+ja+antoisiksi.+Samanmielisyyttähän+tuskin+saavutetaan,+mutta+ehkä+jotain+ajattelemisen+aihetta+kuitenkin?
03.04.2018 20:28
En+ole+hindu,+joten+en+usko+hindulaisuuteen.+Minun+uskontoani+ei+tarvitse+pitää+uskottavana,+uskoni+kanssa+on+sitten+vähän+eri+juttu.+Kyllä+Jeesus+tulee+kun+Hänen+aikansa+on.
03.04.2018 20:24
Epäillähän+saa.
03.04.2018 20:02
Jumala+loi+kaiken+ja+käytti+siihen+evoluutiota.
03.04.2018 20:01
Minäkin+olen+ollut+kristinuskossa+sisällä+kymmeniä+vuosia.+Voin+todeta,+kristinusko+on+uskottava.
03.04.2018 19:22
Ne+varmaan+löytyvät+kaikista+suurista+uskonnoista,+koska+ne+ovat+hyvää+opetusta.+Sen+sijaan+muista+uskonnoista+ei+taida+löytyä+sitä+armon+käsitettä,+että+olemme+ilman+omaa+ansiotamme+saaneet+armon?+Uskonnot+ja+uskovaiset+tulee+erottaa+toisistaan.+Mitä+mieltä+olet+siitä+ajatuksesta,+että+jos+kaikki+noudattaisivat+Jeesuksen+oppeja,+tämä+maailma+olisi+monelle+parempi+paikka+kuin+nyt?
Vastakkainasettelu+uskon+ja+tieteen+välillä+onkin+järjetöntä.+Usein+vain+ei-uskovat+vaativat+niitä+tieteellisiä+todistuksia+uskosta,+miksi?+Monia+Raamatun+tapahtumia+on+todettu+kyllä+tieteellisestikin,+mutta+jos+kaiken+voisi+todistaa,+emme+enää+uskoa+tarvitsisi+mihinkään.
"Uskovaiset+ihmiset+mieluiten+julistavat+vain+uskoaan+myöntämättä+mitään."
Mitä+tuolla+tarkoitat?
"Niinkö?+Se+siitä+sitten.+Minusta+tuo+ei+oikein+vastaa+mihinkään.+Valitan+puutteellista+älyäni."
Minäkin+valitan+puutteellista+älyäni+kun+en+oikein+ymmärrä,+että+minkälainen+sen+vastauksen+pitäisi+olla,+jotta+se+olisi+hyväksyttävä?
03.04.2018 19:18
Uskonnot+eivät+ehkä+ole+parantaneet+kaikkien+elämänlaatua.+Toisaalta+jos+luet+Raamatusta+Jeesuksen+opetuksia,+niin+mitä+luulet,+jos+kaikki+noudattaisivat+niitä,+olisiko+elämänlaatu+parempi?+Aina+täytyy+muistaa+se,+että+ihmiset+ovat+ihmisiä+ja+toimivat+omalla+tavallaan.
Otan+kyllä+huomioon,+mutta+tiedehän+löytää+koko+ajan+jotain+uutta,+joka+kumoaa+vanhan+uskomuksen.+Eikö+tiedekin+tavallaan+ole+ihmisten+sopimuksen+tulos?
Minä+uskon,+että+Jumala+teki+luomistyönsä+evoluutiossa.
03.04.2018 18:17
Käsityksiä+on+monenlaisia+ja+jokaisen+on+osaltaan+päätettävä,+mikä+niistä+tuntuu+oikealta.
03.04.2018 18:08
En+ole++tainnut+väittää,+että+uskontoni+antaisi+asioille+luotettavampia+selityksiä+kuin+tiedemiehet.+En+kiellä+tiedettä,+mutta+ei+sekään+kaikkea+pysty+selittämään.+Tiede+kehittyy+koko+ajan,+se+mikä+eilen+todistettiin+todeksi,+todistetaan+hetken+päästä+muuksi.
03.04.2018 17:14
Osa+uskonnoista+on+varmaan+kehittynyt+ymmärtämättömyydestä.+Kristinusko+on+syntynyt+Jumalan+ilmoituksen+ja+Jeesuksen+opetusten+mukaan.+Minun+käsitykseni+mukaan.
03.04.2018 17:07
Ei+se+tee+niistä+välttämättä+valettakaan.
03.04.2018 16:51
Tässäpä+nyt+törmätään+heti+siihen,+että+ei+minulla+Aatamista+ja+Eevasta+mitään+todisteita+ole,+jos+Raamattua+ei+saa+käyttää+todisteena.+Vedenpaisumushan+löytyy+aika+monista+myyteistä,+voisiko+selityksenä+olla+se,+että+jotain+sellaista+on+tapahtunut?+Nooan+arkkia+ei+kaiketi+ihan+satavarmasti+ole+vielä+löytynyt,+mutta+voihan+se+jonain+päivänä+löytyä.+Siitä+löytymisestäkin+jotkut+ovat+sitä+mieltä,+että+se+on+jo+löydetty.
Voisin+kysyä+sinulta,+että+mihin+faktoihin+perustat+sen,+ettei+vaikkapa+Nooan+tarina+olisi+tapahtunut?
03.04.2018 16:49
Kumpikin+ei+voi+olla+oikeassa,+se+on+totta.+
En+tajunnut+kierteleväni.+Aatami+ja+Eeva+olivat+olemassa+ja+Eeva+on+luotu+Aatamin+kylkiluusta.+Käärme+viekotteli+ensimmäiset+ihmiset+syntiin.
03.04.2018 15:44
Se+yhdistelmä+menee+niin,+että+Jumala+on+käyttänyt+evoluutiota+luomistyössään.+
Raamatun+aikakäsitys+silloin+luomiskertomuksen+aikaan+on+eri+kuin+meidän.+Jumalan+päivät+olivat+erilaisia+kuin+meidän+ajassamme.+En+näe+siinä+sen+kummempaa+ongelmaa.+Lopulta+ei+varmaan+voi+täysin+luottaa+mihinkään,+ei+edes+evoluutioteoriaan.
03.04.2018 15:32
"Luomiskertomus+ei+ole+totta,+sillä+maailma+on+syntynyt+eri+tavalla.+Asiasta+ei+ole+epäilystä.+Näin+ollen,+ihmisen+määrittely+"syntiseksi"+lähtökohtaisesti+on+vailla+perusteluita.+Kyllä?+Ei?"
En+näe+yhteyttä+maailman+syntytavalla+ja+ihmisen+määrittelyssä+syntiseksi.+Tai+sitten+en+ymmärrä+kysymystä.
Luomiskertomusta+ei+voi+todistaa+muuten+kuin+Raamatulla.+Minun+käsitykseni+on+se,+että+luomiskertomus+on+totta,+mutta+nuo+aikamääreet+eivät+ole+meidän+aikamäärityksiä.+Uskon,+luomiskertomuksen+ja+evoluutioteorian+jonkinlaiseen+yhdistelmään.+Itselleni+on+aika+vaikeaa+uskoa,+että+olisin+kehittynyt+limaklöntistä.
03.04.2018 15:19
Toki+en+ajattele.+Mikset+vastaa+kysymykseeni+vaan+väistelet?
03.04.2018 15:12
Mitä+sinä+siltä+keskustelulta+odotat?+Uskon+osalta+tullaan+aina+siihen+pisteeseen,+että+sitä+ei+voi+todistaa+tieteellisesti.+Minulla+esim.+ei+ole+tarpeeksi+tietoa,+jotta+voisin+perustella+niillä+tutkimuksilla,+joita+olen+kuullut+tai+nähnyt+televisiossa.+Tarkoitan,+että+minulla+ei+ole+tarvittavia+linkkejä+antaa+sanojeni+todisteeksi.+
"En+ole+kohdannut+ensimmäistäkään+vakaumuksellista+kristittyä,+joka+olisi+valmis+perkaamaan+inhorealistisesti+uskoaan+läpi."
Mitä+tarkoitat+tuolla+inhorealistisesti+uskoaan+läpi?
03.04.2018 15:06
En+ajattele+kaikkea+negaation+kautta.+Miksi+väistelet+kysymystäni?
03.04.2018 13:20
Kyllä+papin+kanssa+voi+käydä+juttelemassa,+vaikka+ei+kuuluisikaan+kirkkoon.
02.04.2018 22:06
Onneksi+et+ihan+joka+kerran+pety,+se+antaa+toivoa+paremmasta.
02.04.2018 20:35
111 / 308