Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
124
Kommenttia
1188
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan tervehdys.
Todellakin, vaatii todella paljon uskoa olla ateisti ja uskoa sokeasti, ettei millään ole lopullista merkitystä kenellekään, että kaikki on sattumalta eikä ole totuutta olemassakaan. Se vaatii todella paljon uskoa myös kieltää, että lihaan tullut Kristus - maailman tunnetuin persoona, josta vuosilukummekin johdetaan - ei ole Jumala, koska se on ilmeistä.
Minulla ei ole uskoa niin paljon, niin uskon vain evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta.
Siunauksin, MM.
27.06.2026 16:38
Rauhan tervehdys.
"Myös kaikki pappien päämiehet ja kansa harjoittivat paljon uskottomuutta jäljittelemällä pakanain kaikkia kauhistuksia, ja he saastuttivat Herran temppelin, jonka hän oli pyhittänyt Jerusalemissa." — II Aikakirja 36:14
Tässä kuvaa entisen herätysliikkeen ja nykyisin kirkottuneen helluntailikkeen menosta Ison Kirjan sivulta, jota on todella vaikea enää erottaa yökerhosta, sillä maailman jäljittely on viety loppuun asti. Mukautuminen tämän maailmanajan kanssa on täydellistä.
https://www.facebook.com/reel/1034592718901292
Muutos on uskomaton muutaman vuosikymmenen sisällä, kun ennen herätyksen aikaan ja kun vielä oli kasvua, helluntailiike oli pyhityksestä tunnettu, kirkkaista lauluista ja selkeästä ristin sanasta.
Tästä häpeällisestä tilasta ei tosin käy syyttäminen nuoria, vaan heitä kelvottomasti johtavia seurakunnan vanhimpia, vääriä paimenia, joissa ei ole pyhyyden Henkeä. Varmaa on se, ettei kukaan tulee sen enempää synnintuntoon kuin armontuntoonkaan. Jeesus Kristus on Laodikean ulkopuolella, mutta ei taida kukaan kuulla koputusta tuossa melusaasteessa.
Miksi rististä on luovuttu?
Uskon, että liikkeessä on jo paljon uudestisyntymättömiä käännynnäisiä, joilla on jäänyt maailmalliset halut elämään ja kun eivät voi mennä discoon, tekevät he seurakunnasta sellaisen.
Itsekunkin on hyvä rukoilla Pyhältä Jumalalta ensiksi henkien erottelemista, toiseksi uudistusta (Jumalan suuntaan!) ja kolmanneksi Pyhän Hengen voimaa irrottautua tällaisesta eksytyksestä. Jeesuksella Kristuksella on paljon anteeksiantamusta katuvalle, mutta Jumala on ylpeitä vastaan. Herra armahda. Aamen.
"Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus." — Jeesus Kristus (Ilm. 3:19)
PS. Tässä vuosien takaa katsaukseni näihin orastaviin muutoksiin, kun lähdettiin seuraamaan kohuissa rypenyttä hillsongilaista viihdekristillisyyttä.
https://youtu.be/r0o2HQi3HPc
Siunauksin, MM.
26.06.2026 16:02
Rauhan tervehdys.
Jumalattoman pilkkaajan kohtalo on kauhistuttava, mutta vanhurskaan osa on ihana.
"Jeesus sanoi hänelle: 'Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?'" — Johanneksen evankeliumi 11:25-26
Siunauksin, MM.
26.06.2026 16:00
Rauhan tervehdys.
On järkyttävä todellisuus, että koko ihmiskunnan historian aikana (n. 6000 vuotta) miehet ovat sodissa tappaneet arviolta noin 1 miljardin ihmistä, mutta ainoastaan 40 vuodessa ovat naiset petetty tappamaan 3 miljardia vauvaa kohtuihinsa abortilla.
15 My substance was not hid from thee, when I was made in secret, and curiously wrought in the lowest parts of the earth.
"Minä ylistän sinua; sillä olen peljättävästi ja ihmeellisesti tehty: mahtavia ovat sinun tekosi; ja tämän minun sieluni tietää oikein hyvin. Minun olemukseni ei ollut kätkössä sinulta, kun minut salassa tehtiin, ja mielenkiintoisesti työstettiin maan malatimmissa paikoissa. Sinun silmäsi näkivät minun olemukseni, vaikka olin keskeneräinen; ja sinun kirjaasi kaikki minun jäseneni olivat kirjoitettu, jotka jatkossa olivat valmistettu, kun vielä yhtään niistä ei ollut." — Psalmi 139:14-16 (KJV)
Huomaa, että kuinka Raamattu ennustaa tässä DNA koodin löytämisen, kun ruumiimme jäsenet ovat kirjoitettu kirjaan (hepr. "cepher", vrt. engl. "cipher" eli koodaus).
Abortti on yksi sanoin kuvaamattomimmista rikoksista ihmisyyttä vastaan ja raskas synti, kun täysin viaton vauva joutuu uhriksi täysin itsekkäästä syystä, sillä yli 90% aborteista tehdään mukavuus-syistä. Mutta jopa tämän synnin on Kristus Jeesus ristillä sovittanut, tarjoaa armoa, rauhaa ja anteeksiantamusta sille, joka syntinsä tunnustaa ja uskoo Hänen päällensä.
https://www.youtube.com/watch?v=-CxaahNjLjo
Siunauksin, MM.
24.06.2026 18:00
Rauhan tervehdys.
"Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." — Roomalaiskirje 8:2
Tässä on kaksi poikkeuksellista lainalaisuutta, jotka mainitaan oikeustieteellisin termein säätämyksinä.
Ensiksikin, mainitaan Elämän Hengen laki, jonka alaiseksi uskovainen on tullut. Kun Kristus tulee asumaan Pyhän Hengen kautta kristittyyn, on tapahtunut tällainen oikeudellinen muutos (johon myös viittaa vanhurskautus-sana), jossa uskovaiselle on avautunut uusi elämä Kristuksessa, vapaus synnistä ja sen tuomasta tuomiosta, koska hän on tullut ristillä sovitetuksi, aivan kuin olisi itse kärsinyt koko tuomion vaikka Kristus sen kärsi hänen puolesta täysimittaisesti.
Toiseksi, tässä kerrotaan synnin ja kuoleman laista, sillä myös synti sai tällaisen oikeuden ihmiseen tuottaa hengellinen kuolema, hallita ihmistä orjuudessa ja kuoleman pelossa, joka jumalattomissa vallitsee. Siitä uskovainen on päässyt pois. Ei ole pakko tehdä syntiä eikä kristitty ikinä kuolee, joka uskoo Jeesukseen vaan on siirtynyt iankaikkiseen elämään.
Nimittäin, kolmanneksi on tärkeä havaita tuo aikamuoto "on vapauttanut" eli se on jo tapahtunut. Joku tosin pitää vieläkin tottumuksesta synnin kahletta, mutta ne eivät ole enää lukitut. Kreikan kielen aoristi-aikamuoto tässä painottaa tapahtunutta, että se on kertakaikkisesti tehty, se on todellisuutta ja on tullut osaksemme. Uskovainen on totisesti vapautettu, kun on saanut Elämän Hengen, sillä edellä sanottiinkin, että "niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room. 8:2).
Ai, vaikea uskoa? Ei usko olekaan niin helppoa kuin luullaan, kun se liitetään käytäntöön, koettelemukseen ja ihmiselämään, mutta älkäämme epäilkö Jumalan lupauksia vaan olkaamme uskovaisia sydämestämme. Kiitos Herralle Jeesukselle. Aamen.
Minkälaisia ovat uskon koetukset?
https://youtu.be/wJdVpOcuAaQ
Siunauksin, MM.
24.06.2026 17:45
Rauhan tervehdys.
Sinä et laisinkaan ymmärrä siunausta, mutta Herra armahtakoon sinua sokeaa, joka rakastat islamisteja ja elät samassa Israel vihassa.
Siunauksin, MM.
24.06.2026 17:39
Rauhan tervehdys.
Miltä tuntuu täyttää näin konkreettisesti Raamatun profetiaa ja olla näin ollen todistaja Raamatulle?
"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: 'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta'. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään." — II Pietarin kirje 3:3-5
Miksi pilkkaajien osa on raskas?
https://www.youtube.com/watch?v=PLpmpIObU2A
Siunauksin, MM.
24.06.2026 17:38
Rauhan tervehdys.
Arvioni esimerkiksi Isosta Kirjasta piti paikkaansa, kun näki videoita paikan päältä Keuruusta, jossa ulkokultaisuus, viihdekristillisyys ja maailmallisuus rehotti. :-(
Siunauksin, MM.
24.06.2026 17:32
Rauhan tervehdys.
Annan vakavan varoituksen jokaiselle: Älä kiroa Israelia ettet joudu Jumalan kiroamaksi, vaan siunaa että siunauksen perisit.
Siunauksin, MM.
20.06.2026 17:04
Rauhan tervehdys.
Ei tainnut tässä ketjussa yksikään kommentti liittyä aloitukseen??
Siunauksin, MM.
20.06.2026 17:03
Rauhan tervehdys.
Väärin. Sapatti on annettu liitoksi israelilaisille eli juutalaisille. Mutta Uudessa testamentissa ei kertakaan mainita sapattikäskyä, koska jo elämme sapattia joka päivä Kristuksessa Jeesuksessa. Oletko sinä päässyt armoon uskon kautta?
https://www.youtube.com/watch?v=fMDWHGWIAMY
Siunauksin, MM.
20.06.2026 17:02
4. HIIPPAKUNTAJUHLA (Katolinen) - Lohja 15.8.2026
Roomalais-katolisen kirkon juhla voi yllättäen osoittautua suosituksikin, vaikka suoranaisesti katolilaisia on Suomessa vain vähän, sillä etsiessään jotain perinteistä, originaalia ja vanhoillista löytääkin tämän alkuperäisen vanhan eksytyksen, josta lähdettiin irti Suomessakin jo yli 500 vuotta sitten uskonpuhdistuksen aikaan.
Katoliseen Maria kulttiin liittyy valtavasti harhaoppeja: paavinvalta, pyhimysten palvonta, taikauskoinen messu-uhri, pyhimystenjäänteiden palvonta (nekromantia), rukousnauhat, aneet, kiirastuli ja pahimpana valhe pelastusoppi, että teoilla pelastuisi eikä Kristuksen ristintyö olekaan yksin riittävä.
5. GLOW FESTIVAL (Viihdekristillinen) - Tampere 29.8.2026
Viimeisimpänä otettakoon listalle syyspuolella oleva skandaaleissa, lankeemuksissa ja oikeusprosesseissa ryvettyneen Hillsongin jalanjälkiä seuraava Glow Festival, joka on jopa nimeäkin myöten (Flow Festivalista) kopioitu maailmasta. Lippuhinnat ovat korkeat, bändien palkat mahtavat ja lupaukset suuret, mutta ei rahalla voi ostaa Pyhää Henkeä.
Raamatun keskeisin sanoma ei ihmisen pelastus vaan Jumalan kunnia. Lucifer lankesi vietyänsä kunnian Jumalalta ylpeydessä (engl. pride) ja saman valheen isän riivaaja henget nytkin saavat ihmiset ylistelemään toisiansa, palkitsemaan toinen toistansa ja lienekkö viimeiseksi ihminen asetetaan jopa Jumalan istuimelle? Pois se! Kunnia yksi Jumalalle korkeuksissa.
Kun pitäisi olla itkuvirsi, onkin ilolaulu. Kun tulisi olla polvirukous, onkin kädet pystyssä hyppiminen ja kun pitäisi olla Jumalan pyhyys, onkin maailman saastutus. Ja siltikin sitä on vaikea nähdä...?
-------
"Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni Häntä pelkääväisten edessä." — Psalmi 22:26
Vaikka minulla on paljon kuulijoita, olen itse pienpiirien mies; raamattu- ja rukouspiirit ovat rakkaimpia, joten en juurikaan perusta suurista juhlakokouksista, mutta joskus olen käynyt jossain telttakokouksissa kuuntelemassa ja puhumassakin.
Minua ovat lähimpänä nöyryydessä järjestetyt konservatiiviset ja Raamattu-keskeiset tapahtumat, joissa on rahtunen jäljellä Herran pelkoa. Tässä näitä, joissa voisin itse käydä.
-----
Hyviä hengellisiä kesäjuhlia:
* Sanan Suvipäivät (Kansan Raamattuseura) - Lahti 13.6.2026
* Mertiörannan juhannus (Helluntaikansa) - Jämijärvi 19.-21.6.2026
* Valtakunnallinen Evankeliumijuhla (Sley) - Karku 26.–28.6.2026
* Suviseurat - Kauhavalla 26.–29.6.2026
* Kansanlähetyspäivät - Ryttylä 3.-5.7.2026
* Luther-säätiön Kesäjuhla - Loimaa 31.7 - 2.8.2026
* Hengelliset Syventymispäivät (SRO) - Järvenpää 21.-23.8.2026
Näissäkin voi olla jotakin mikä ei ole tervettä oppia, mutta yleisesti nämä esimerkiksi torjuvat kaikki naispappeuden, liberaaliteologian ja pride-ideologian sekä omaavat Raamatun mukaisen pelastuksen evankeliumin tunnuspiirteitä.
Tämän lisäksi on tietenkin erinäisiä pienempiä hengellisiä kesätapahtumia, teltakokouksia ja tilaisuuksia, joita ei tuolla sivustolla listattu enkä tässä käsitellyt, ja niihin pätee aivan sama koettelemisen välttämättömyys aikanamme, kun luopumus on suurta - mutta Jumala armo Kristuksessa Jeesuksessa vieläpä ylenpaltista sille, joka uskoo Häneen.
"Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa." — I Tessalonikalaiskirje 5:19-22
Mitenkä sinun kesäsi? Oletko menossa jonnekin kristillisille kesäjuhlille? Ja mitä muistoja niistä on jäänyt? Mihin et ainakaan ikinä menisi?
Jumala siunatkoon kesäsi ystävä. Olkoot Jeesus Kristus siinä se loistavana vanhurskauden aurinkona.
PS. Tässä puhe oikeasta avoimesta ja keskustelevasta pyhien yhteydestä.
https://www.youtube.com/watch?v=u1bA7FW8ONE
Siunauksin, MM.
10.06.2026 15:24
Rauhan tervehdys.
Sinulta tulee myrkkyä suusta. Mikä on lähteesi eli sydämesi myrkyttänyt ja mitä et ole antanut Jeesuksen veren pestäväksi?
Siunauksin, MM.
10.06.2026 15:22
Rauhan tervehdys.
Näitä kaikkia salaisuuksia onkin syytä rukoilla, että Pyhä Henki avaa ne. Ne eivät ole ilmeisiä, mutta uskon että Ilmestyskirjaa lukemalla varsin paljon avautuu laittomuuden salaisuus, joka Johannekselle ilmoitettiin Patmos saarella, ja uskon sen keskeisesti liittyvän porttoon pedon selässä.
Siunauksin, MM.
10.06.2026 15:21
Rauhan tervehdys.
Raamattu kieltää vastaamasta sinulle. (Sananlaskut 26:4)
Siunauksin, MM.
10.06.2026 15:19
Rauhan tervehdys.
Aika järkyttävää, että vertaa juutalaisia natseihin, mutta on kieroja ja pahoja ihmisiä, jotka kääntävät mustan valkeaksi, jopa niin että islamistisesta terroristista tulee ihailun kohde, kun tarpeeksi vihaa jotakin. Mutta kun samat ihmiset uskovat partasuiset maahantunkeutujat lapsiksi, mekkoon pukeutuneen Pentin naiseksi eivätkä kykene määrittelemään mikä nainen on, niin ei ole yllättävää että Lähi-idän tilanne on ihan hakusessa ja ovat helppoja uhreja propagandalle, jota viha lietsoo.
Käänny pian tuosta valheestasi, sillä Jumala kiroaa ne jotka Israelia kiroavat, mutta siunaa ne, jotka juutalaisia siunaavat. Opit tämän historian oppitunnilla.
"Mutta älä katso iloiten veljesi päivää, hänen onnettomuutensa päivää; älä ilku juutalaisia heidän turmionsa päivänä äläkä suullasi suurentele ahdistuksen päivänä. Älä tunkeudu sisään minun kansani portista heidän hätäpäivänänsä. Älä katso iloiten, myös sinä, hänen onnettomuuttansa hänen hätäpäivänänsä. Älä ojenna kättäsi hänen rikkauteensa hänen hätäpäivänänsä. Älä seiso tienhaarassa hävittämässä hänen pelastuneitansa. Älä luovuta hänen pakoonpäässeitänsä ahdistuksen päivänä. Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi." — Obadjan kirja 1:12-15
Siunauksin, MM.
10.06.2026 15:18
Rauhan tervehdys.
Jeesuksen kuolema todisti, että Hän on ihminen, mutta Hänen ylösnousemuksensa, että Hän on ihminen. Nämä molemmat: Ihmisen Poika ja Jumalan Poika.
Siunauksin, MM.
07.06.2026 17:29
Rauhan tervehdys.
Jokainen kristitty on Kristuksessa ja omaa kaiken mitä on Kristuksen, Hänen huoneensa haltijoina, mutta joka ei ole Kristuksen oma, ei omaa yhtään mitään muuta kuin syntinsä ja niiden antaman rangaistuksen. Kummanko sinä valitset: Syntiesi kanssa helvetin vai Jeesuksen kanssa taivaan?
Siunauksin, MM.
07.06.2026 17:26
Rauhan tervehdys.
Voitko kertoa yhden harhaopin, että missä videolla ja missä kohtaan perustuen mihin Raamatun jakeeseen, että se on väärin?
Siunauksin, MM.
31.05.2026 19:26
Rauhan tervehdys.
Ylöstempaus on erittäin protestanttinen oppi uskon vanhurskaudesta, jossa lahjoitetaan pelastus tulevasta vihasta armon kautta eikä omilla ansioilla. Ja juuri uskonpuhdistuksen jälkeen herätyksien alettua tämä oppi nousi esille uudelleen, kun se katosi katolisen kirkon synnyttyä 300-luvulla.
https://www.youtube.com/watch?v=42xM17AxVGM
Siunauksin, MM.
31.05.2026 19:25
1 / 60