Hyvät Ja Pahat Kesäjuhlat

Rauhan tervehdys.

Kylmän, pimeän ja pitkän talven jälkeen Suomessa kristityt jalkaantuvat kesäisin, kuin navetasta ulos päästetty karja - perin innokkaina, hyppien ilosta ja jopa pillastuneinakin holtittomasti. Onko kaikki kesäjuhlat kuitenkaan rakentavia?

"Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat." — Malakian kirja 4:2

Melkein kaikilla kristillisillä herätysliikkeillä ja kirkkokunnilla on oma tapahtumansa ja kehotan aina tarkistamaan taustat, että kuka järjestää, keitä on puhumassa ja minkäkaltaiselle opetukselle altistaa sielunsa - sama pätee tietenkin hengellistä (tai henkistä) yhteisöä, johon menee.

Sanan tie -sivusto listaa kristilliset kesä- ja syysjuhlat vuodelle 2026. Muutamat ovat jo takana, kuten Suomen vapaakirkon ja Lähetysseuran kesäjuhlat, mutta katsahdetaanpa jäljellä oleviin, joihin kymmenet tuhannet kristityt ovat suuntamassa matkansa.

Onko kaikkia turvallista - hengellisesti?

"Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa." — Sefanjan kirja 3:18

Tämä kehotus eksytyksen ajasta on hyvä lukea Sefanjan kirjasta, kun meillä jo kirkot ja jopa entiset herätysliikkeetkin hyväksyvät radikaaleja harhaoppeja. Koettelemista eli hengellistä arviointia Raamatulla ei saa missään kohtaan unohtaa.

Kaikki ei ole kultaa mikä kieltää eikä kaikki kristillistä mihin risti on laitettu.

Otan viisi erityisesti varottavaa kesäjuhlaa.

-------

1. JUHANNUSKONFERENSSI (Liberaaliteologinen) - Keuruu 18.–21.6.2026

Vanhan helluntaiherätyksen liikkeen opit hyljännyt helluntaikirkko on paljolti tuuliajolla, josta selkeää linjaa on vaikea sanoa, kun yhtäältä hyväksytään korvausteologia ja toisaalta sitä ollaan kieltävinään, ollaan pintapuolisesti arvostamassa Raamatun opetusta ja toisella kädellä tehdään UT2020 väännöstä sekä tavallaan hyväksytään pyhitys ja silti ollaan mitä maailmallisimpia moderneine metodeineen sekä naispastoreineen.

Monet käyvätkin lähinnä nostalgian takia verestämässä muistoja, tapaamassa ihmisiä ja ehkä tyytyvät vain siihen, mutta todellinen Pyhän Hengen virvoitus on mennyttä. Ehkä olisi aika siirtyä eteenpäin?

2. NEW WINE (Äärikarismattinen) - Himos 8.-12.7.2026

Nimi "uusi viini" on otettu torontolaisuuden nimellä kulkeneesta vuonna 1995 alkaneesta eksytyksestä, jossa väärin tulkiten Raamatun sanaa uudesta viinistä uusissa leileissä perustellaan irtoamista terveestä opista ja kristillisistä seurakunnista. (Jeesuksen opetus tarkoitti oikeasti fariseusten lain ja opetuslasten armon eroa.)

Tämä eriseuralainen eksytys perustuu menestysteologian oppiin etsiä ensiksi ajallista menestystä, hetkellistä hyvänolon tunnetta ja sielullisia manifestaatioita. Bändit soittaa, lavaleijonat antavat suuria lupauksia ja koetaan suuria tunteita, mutta lopulta lähdetään hengellisesti yhtä tyhjinä kuin tultiinkin kasvamatta yhtään Kristuksen tuntemisessa, jossa armo ja rauha voisi oikeasti lisääntyä.

3. SRBY KESÄJUHLAT (Kalvinistinen) - Karku 31.7. - 2.8.2026

Kalvinistit eli reformoidut ovat verrattain pieni parrakkaiden nuorten miesten yhdistys Suomessa, jossa taas edeltävän vastakohtana ei kutkuteta sielun tunnepuolta vaan järkipuolta filosofian järkeisopeilla.

Kalvnistit opettavat, että Jumala valitsi ennalta random-valinnalla jotkut vain pelastukseen, jotka hän pakottaa armoon ja vain näiden edestä Jeesus kuoli ristillä eikä kaikkien tähden, mutta muita Jumala ei tahdo pelastaa, vaan vihaa heitä ja iloitsee heidän helvettiin menosta. Tämä johtaa siihen, ettei voi edes omalle lapselle sanoa: "Jumala rakastaa sinua, Jeesus kuoli puolestasi ja tahtoo sinut pelastaa".

(Jatkuu...)

35

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4. HIIPPAKUNTAJUHLA (Katolinen) - Lohja 15.8.2026

Roomalais-katolisen kirkon juhla voi yllättäen osoittautua suosituksikin, vaikka suoranaisesti katolilaisia on Suomessa vain vähän, sillä etsiessään jotain perinteistä, originaalia ja vanhoillista löytääkin tämän alkuperäisen vanhan eksytyksen, josta lähdettiin irti Suomessakin jo yli 500 vuotta sitten uskonpuhdistuksen aikaan.

Katoliseen Maria kulttiin liittyy valtavasti harhaoppeja: paavinvalta, pyhimysten palvonta, taikauskoinen messu-uhri, pyhimystenjäänteiden palvonta (nekromantia), rukousnauhat, aneet, kiirastuli ja pahimpana valhe pelastusoppi, että teoilla pelastuisi eikä Kristuksen ristintyö olekaan yksin riittävä.

5. GLOW FESTIVAL (Viihdekristillinen) - Tampere 29.8.2026

Viimeisimpänä otettakoon listalle syyspuolella oleva skandaaleissa, lankeemuksissa ja oikeusprosesseissa ryvettyneen Hillsongin jalanjälkiä seuraava Glow Festival, joka on jopa nimeäkin myöten (Flow Festivalista) kopioitu maailmasta. Lippuhinnat ovat korkeat, bändien palkat mahtavat ja lupaukset suuret, mutta ei rahalla voi ostaa Pyhää Henkeä.

Raamatun keskeisin sanoma ei ihmisen pelastus vaan Jumalan kunnia. Lucifer lankesi vietyänsä kunnian Jumalalta ylpeydessä (engl. pride) ja saman valheen isän riivaaja henget nytkin saavat ihmiset ylistelemään toisiansa, palkitsemaan toinen toistansa ja lienekkö viimeiseksi ihminen asetetaan jopa Jumalan istuimelle? Pois se! Kunnia yksi Jumalalle korkeuksissa.

Kun pitäisi olla itkuvirsi, onkin ilolaulu. Kun tulisi olla polvirukous, onkin kädet pystyssä hyppiminen ja kun pitäisi olla Jumalan pyhyys, onkin maailman saastutus. Ja siltikin sitä on vaikea nähdä...?

-------

"Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni Häntä pelkääväisten edessä." — Psalmi 22:26

Vaikka minulla on paljon kuulijoita, olen itse pienpiirien mies; raamattu- ja rukouspiirit ovat rakkaimpia, joten en juurikaan perusta suurista juhlakokouksista, mutta joskus olen käynyt jossain telttakokouksissa kuuntelemassa ja puhumassakin.

Minua ovat lähimpänä nöyryydessä järjestetyt konservatiiviset ja Raamattu-keskeiset tapahtumat, joissa on rahtunen jäljellä Herran pelkoa. Tässä näitä, joissa voisin itse käydä.

-----

Hyviä hengellisiä kesäjuhlia:
      * Sanan Suvipäivät (Kansan Raamattuseura) - Lahti 13.6.2026
      * Mertiörannan juhannus (Helluntaikansa) - Jämijärvi 19.-21.6.2026
      * Valtakunnallinen Evankeliumijuhla (Sley) - Karku 26.–28.6.2026
      * Suviseurat - Kauhavalla 26.–29.6.2026
      * Kansanlähetyspäivät - Ryttylä 3.-5.7.2026
      * Luther-säätiön Kesäjuhla - Loimaa 31.7 - 2.8.2026
      * Hengelliset Syventymispäivät (SRO) - Järvenpää 21.-23.8.2026

Näissäkin voi olla jotakin mikä ei ole tervettä oppia, mutta yleisesti nämä esimerkiksi torjuvat kaikki naispappeuden, liberaaliteologian ja pride-ideologian sekä omaavat Raamatun mukaisen pelastuksen evankeliumin tunnuspiirteitä.

Tämän lisäksi on tietenkin erinäisiä pienempiä hengellisiä kesätapahtumia, teltakokouksia ja tilaisuuksia, joita ei tuolla sivustolla listattu enkä tässä käsitellyt, ja niihin pätee aivan sama koettelemisen välttämättömyys aikanamme, kun luopumus on suurta - mutta Jumala armo Kristuksessa Jeesuksessa vieläpä ylenpaltista sille, joka uskoo Häneen.

"Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa." — I Tessalonikalaiskirje 5:19-22

Mitenkä sinun kesäsi? Oletko menossa jonnekin kristillisille kesäjuhlille? Ja mitä muistoja niistä on jäänyt? Mihin et ainakaan ikinä menisi?

Jumala siunatkoon kesäsi ystävä. Olkoot Jeesus Kristus siinä se loistavana vanhurskauden aurinkona.

PS. Tässä puhe oikeasta avoimesta ja keskustelevasta pyhien yhteydestä.
      https://www.youtube.com/watch?v=u1bA7FW8ONE

Siunauksin, MM.

• Anonyymi00017

>>>>>>>Hyviä hengellisiä kesäjuhlia:
        * Hengelliset Syventymispäivät (SRO) - Järvenpää 21.-23.8.2026..<<<<<<<
        ---------------------
        Vastuunsa se on vanhemmillakin ( kristityllä )minne vielä kasvamattomia ( vasta uskoon tulleita) lapsia kuljettaa.

Monesti on saanut havaita että jo 40-50 vuotta mukana ollut voi ollakin hengellisessä kasvussaan ja ajattelussaan lapsen tasolla."...Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi.."

”Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭13‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        Täyttä asiaa on luettavissa SLEY:n netti sivulta. Suosittelen lukemaan kokonaan linkin tekstin.
        -----------
        Lainaus Erkki Koskenniemen kirjoituksesta "...Esiaviolliset suhteet, avoliitto, avioliitto ja Raamattu.."
        Lähde:
        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/esiaviolliset-suhteet-avoliitto-avioliitto-ja-raamattu/

"..Mutta koska sitten avioliitto meillä alkaa? Papin aamenestako? Tässä maailmassa on monta tulkinnanvaraista asiaa. Niihin ei kuulu se, onko ihminen naimisissa vai ei.

Se on yhteiskunnallinen asia, jonka tietää henkikirjoittaja, juristi – ja sen tietää ihminen itse. Avioliitossa joko ollaan tai ei olla.

Olen pastorina vihkinyt ties kuinka monta paria, mutta solminut vain yhden avioliiton, omani. Vihkiessäni minä en solmi avioliittoa, vaan vihkipari.

Kysyn heiltä, tahtovatko he ottaa toisensa aviopuolisoiksi ja ottaa näin kantaakseen niin avioliiton vastuut kuin velvoitteetkin. Jos he tahtovat, he ovat solmineet avioliiton ja minun asiani on pitää rukoukset ja alkaa siirtää joukkoa hääjuhlan puolelle

(ellei yleistyvään tapaan juhlita kunnolla ja pidetä morsiusmessua).

Avoliitto ei ole kristilliseltä kannalta muuta kuin jatkuva esiaviollinen suhde, joka on synti.

Tämän esityksen tarkoituksena on ollut selvitellä, mitä Raamattu sanoo kyseisestä aihepiiristä. Toisiin esityksiin jää, miten selvittelemme niitä sotkuja, joihin olemme tämän alueen törmäilyllä itsemme saaneet.

Näitä sotkuja on osaltaan aiheuttanut myös kirkkomme piirissä esiintyvä kelvoton opetus aihepiiristä – kuinka moni edes tietää, että Raamatun mukaan esiaviolliset suhteet ovat väärin ja syntiä?..."

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

>>>>>>>Hyviä hengellisiä kesäjuhlia:
        * Hengelliset Syventymispäivät (SRO) - Järvenpää 21.-23.8.2026..<<<<<<<
        ---------------------
        Vastuunsa se on vanhemmillakin ( kristityllä )minne vielä kasvamattomia ( vasta uskoon tulleita) lapsia kuljettaa.

Monesti on saanut havaita että jo 40-50 vuotta mukana ollut voi ollakin hengellisessä kasvussaan ja ajattelussaan lapsen tasolla."...Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi.."

”Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭13‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        Täyttä asiaa on luettavissa SLEY:n netti sivulta. Suosittelen lukemaan kokonaan linkin tekstin.
        -----------
        Lainaus Erkki Koskenniemen kirjoituksesta "...Esiaviolliset suhteet, avoliitto, avioliitto ja Raamattu.."
        Lähde:
        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/esiaviolliset-suhteet-avoliitto-avioliitto-ja-raamattu/

"..Mutta koska sitten avioliitto meillä alkaa? Papin aamenestako? Tässä maailmassa on monta tulkinnanvaraista asiaa. Niihin ei kuulu se, onko ihminen naimisissa vai ei.

Se on yhteiskunnallinen asia, jonka tietää henkikirjoittaja, juristi – ja sen tietää ihminen itse. Avioliitossa joko ollaan tai ei olla.

Olen pastorina vihkinyt ties kuinka monta paria, mutta solminut vain yhden avioliiton, omani. Vihkiessäni minä en solmi avioliittoa, vaan vihkipari.

Kysyn heiltä, tahtovatko he ottaa toisensa aviopuolisoiksi ja ottaa näin kantaakseen niin avioliiton vastuut kuin velvoitteetkin. Jos he tahtovat, he ovat solmineet avioliiton ja minun asiani on pitää rukoukset ja alkaa siirtää joukkoa hääjuhlan puolelle

(ellei yleistyvään tapaan juhlita kunnolla ja pidetä morsiusmessua).

Avoliitto ei ole kristilliseltä kannalta muuta kuin jatkuva esiaviollinen suhde, joka on synti.

Tämän esityksen tarkoituksena on ollut selvitellä, mitä Raamattu sanoo kyseisestä aihepiiristä. Toisiin esityksiin jää, miten selvittelemme niitä sotkuja, joihin olemme tämän alueen törmäilyllä itsemme saaneet.

Näitä sotkuja on osaltaan aiheuttanut myös kirkkomme piirissä esiintyvä kelvoton opetus aihepiiristä – kuinka moni edes tietää, että Raamatun mukaan esiaviolliset suhteet ovat väärin ja syntiä?..."

>>>>>>>Avoliitto ei ole kristilliseltä kannalta muuta kuin jatkuva esiaviollinen suhde, joka on synti.<<<<
        ---------
        Kumma kun helluntalaisuudessakin asiassa ei pidetä selkeää opetusta?
        Samaan ehtoollis pöytään menemisestä Paavali kirjoitti.

”Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään ( ehtoollista ) semmoisen kanssa.

Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭9‬-‭13‬ ‭
        ----------------

• Anonyymi00021

KRS hyväksyy naispapit;)

• Anonyymi00001

Paljon enemmin kannattaa netissä viisatella kuin tavata ihmisiä kasvokkain.

• Anonyymi00002

Olen menossa Mertiörantaan "vanhoillis" helluntalaisten juhlille.

• Anonyymi00003

Minä olen saapunut jo Israelin homofestareille.

"Israelin tunnetuin ja suurin Pride-tapahtuma on Tel Aviv Pride, jota vietetään kesäkuun toisella viikolla. Se on Lähi-idän suurin sateenkaarikansan juhla, joka kerää yhteen kymmeniä tuhansia osallistujia. Juhlavuoden päätapahtumia ja paraatia vietetään perjantaina 12. kesäkuuta.

Tel Avivin juhlaviikko pitää sisällään lukuisia tapahtumia:

Juhlaviikko: Kaupungissa on käynnissä lukuisia teemabileitä, kulttuuritapahtumia ja yhteisötapaamisia pitkin viikkoa.

Pääparaati: Perjantaina järjestettävä värikäs kulkue kulkee tyypillisesti rantabulevardeja pitkin ja huipentuu massiivisiin rannalla järjestettäviin ulkoilmajuhliin.

Historia ja näkyvyys: Tapahtuma tekee seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt näkyviksi, ja se on herättänyt maassa myös vastustusta ja keskustelua uskonnollisten ryhmien taholta.

Koko tapahtuman virallisia aikatauluja ja reittejä voit seurata tarkemmin Tourist Israel -sivustolta tai yleisestä Wikipedia -katsauksesta."

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minä olen saapunut jo Israelin homofestareille.

"Israelin tunnetuin ja suurin Pride-tapahtuma on Tel Aviv Pride, jota vietetään kesäkuun toisella viikolla. Se on Lähi-idän suurin sateenkaarikansan juhla, joka kerää yhteen kymmeniä tuhansia osallistujia. Juhlavuoden päätapahtumia ja paraatia vietetään perjantaina 12. kesäkuuta.

Tel Avivin juhlaviikko pitää sisällään lukuisia tapahtumia:

Juhlaviikko: Kaupungissa on käynnissä lukuisia teemabileitä, kulttuuritapahtumia ja yhteisötapaamisia pitkin viikkoa.

Pääparaati: Perjantaina järjestettävä värikäs kulkue kulkee tyypillisesti rantabulevardeja pitkin ja huipentuu massiivisiin rannalla järjestettäviin ulkoilmajuhliin.

Historia ja näkyvyys: Tapahtuma tekee seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt näkyviksi, ja se on herättänyt maassa myös vastustusta ja keskustelua uskonnollisten ryhmien taholta.

Koko tapahtuman virallisia aikatauluja ja reittejä voit seurata tarkemmin Tourist Israel -sivustolta tai yleisestä Wikipedia -katsauksesta."

Harmi, että Pride Land -festivaali on toistaiseksi siirretty tai lykätty homofobisten muslimien takia.

"Israelin merkittävin aavikolla järjestettävä pride-tapahtuma on Kuolleenmeren rannalle Juudean aavikolle suunniteltu nelipäiväinen Pride Land -festivaali. Tapahtuman oli määrä luoda aavikolle 24/7 toimiva "Pride City" -kaupunki, mutta alueen turvallisuustilanteen ja konfliktien vuoksi festivaalin järjestäjät ovat ilmoittaneet tapahtumien siirtämisestä tai lykkäämisestä, kunnes olosuhteet sen taas sallivat.

Kuolleenmeren Pride LandPride Land -festivaalin oli tarkoitus toimia alueen historian suurin LGBTQ+-tapahtuma, ja se sijoittuu Ein Bokekin alueelle Kuolleenmeren rannalle.

Konsepti: Nelipäiväinen juhlapaikka, johon kuuluu 15 hotellia, ranta-alueita, taidenäyttelyitä ja ympärivuorokautista ohjelmaa.

Esiintyjät: Lineupissa on esiintynyt Israelin tunnetuimpia artisteja, kuten Dana International, Ivri Lider ja Harel Skaat."

• Anonyymi00018

>>>>Olen menossa Mertiörantaan "vanhoillis" helluntalaisten juhlille.<<<<

Hyvää matkaa ja muista tuoda saamasi hengelliset eväät jaettavaksi muidenkin syödä

Uskonnolliset muoto menot kun ei anna kuin luukeittoa joka ei mitään ravitse. Nälkäisinä sitten purevat toisiaan.

”Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭13‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        ”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00006

Missään aavikolla rajan tuntumassa niitä ei pidä ainakaan järjestää kun kukaan ei siinä hätäkässä muista vartioida rajoja kun ovat homostelusta niin innoissaan ja homostelun vastustajat, jotka eivät tajua siunata homoselua voivat tulla häiritsemään tapahtumaa.

Ihme tosiaan miten jotkut eivät voi hyväksyä homostelun rakkaudellista sanomaa ja ovat sitä niin paljon vastaan, että saattavat tulla rajan yli. Jos niin onnistuvat tekemään niin niille homofobisille voidaan sitten kostaa myöhemmin rankimman kaavan mukaan.

• Anonyymi00007

Kumma kun homofobiset kristityt vastustaa näitä homofobisia muslimeja, mutta siunaa Israelia, eikä tuomitse sanallakaan tätä valittua silmäterää, joka järjestää Lähi-idän loistokkaimpia homofestivaaleja...?

Joten Israeliin vaan kaikki homot homoilemaan, sillä Israel pyhittää teidänkin homoilunne...!

(Paitsi tietenkään ei kannata mennä, jos ei hyväksy sotarikoksia ja lasten murhia...)

• Anonyymi00008

Lestojen juhlilla varma osanottajakaarti. Seuraisin ennemminkin noita keuruulaisia, eli paljonko Helluntaiherätys saa väkeä liikkeelle. Lisäksi molempien osalta onko paljonkin pari numeroa liian ahtaita napapaitoja ja mikroshortseja. Kollektiivinen Iisebel-Delila-Rahab hyökkää voimallisesti näille juhlille.

• Anonyymi00009

Israelin homojuhlat aivan parasta, kun valittu kansa homostelee.

Ellei tosiaan tule homouden vastustajat vartioimattoman rajan yli päitä leikkaamaan.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Israelin homojuhlat aivan parasta, kun valittu kansa homostelee.

Ellei tosiaan tule homouden vastustajat vartioimattoman rajan yli päitä leikkaamaan.

Israelissa kaikki on niiiiin paaaljon parempaa !

1) maailman paras kansa
        - Jumalan "valittu silmäterä" (ainakin omasta ja vuohikristittyjen mielestä)

2) maailman paras Jumala
        - ainoastaan Isä, "Poikana" esiintynyt huijari tapettiin

-3) maailman paras uskonto
        - vanhan liiton juutalaisuus

4) maailman paras Raamattu
        - vanha testamentti

5) maailman parhaat lait
        - kivittämiset ym tappojutut yhä voimassa

6) maailman paras maa
        - maanpäällinen "aavikkoparatiisi" Israel

7) mailman parhaat lobbarit
        - Amerikka ja vuohikristityt maksaa kaikki viulut

8) mailman paras propagandakoneisto
        - oikeuttanut muutoksen säälittävästä uhrista säälimättömäksi lasten tappajaksi

9) maailman paras tappokoneisto
        - USA varustaa ja jopa myös sotii Israelin puolesta uhraten omia kansalaisiaan

10) maailman parhaan ihmiskauppa- ja pedofiliaringin pyörittäjä
        - kätyrinä juutalainen poliitikkojen ja muun eliitin kiristäjä Jeffrey Epstein

11) maailman paras demokratia
        - ei tarvitse välittää demokraattisista periaatteista tai arvoista, kuten esim miehityksen ja laittomien siirtokuntien, väestönsiirron, siviilien tappamisten ym sotarikosten kieltämisistä

12) maailman parhaiden homofestareiden järjestäjä
        - Tel Aviv Pride ja Pride Land -festivaali

• Anonyymi00010

Hebr.10:28-29 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa? Biblia (1776) 4Moos.35:30. 17:6. 19:15.

• Anonyymi00011

Jaak.2:13 Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt; ja laupius kehuu tuomiota vastaan. Biblia (1776) Matt.5:7. 6:15. 18:35. 25:45.

• Anonyymi00012

Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: muutamat seisovat tässä, joiden ei suinkaan pidä kuolemaa maistaman, siihenasti, kuin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan hänen valtakunnassansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00013

Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: totisesti sanon minä teille: muutamat näistä, jotka tässä seisovat, ei pidä kuolemaan maistaman siihen asti kuin näkevät Jumalan valtakunnan voimalla tulevan. Biblia (1776)

• Anonyymi00014

Luuk.9:27 Mutta minä totisesti sanon teille: muutamat ovat, jotka tässä seisovat, jotka ei maista kuolemaa, siihen asti kuin he näkevät Jumalan valtakunnan. Biblia (1776)

• Anonyymi00016

Kovin on hitakaisia olleet "Herrojen" kiireet tässäkin asiassa, tai sitten Metusalemin 969 vuoden elinikä on vasta teineyttä niihin tooosi pitkäikäisiin verrattuna🤣

• Anonyymi00015

Onhan se inhottavaa muutoinkin tallustella ihmisten keskellä, nähdä heitä ja olla heidän katseltavinaan. Paljon helpompaa on netissä viisastella kaikkea ja olla olevinaan Jumalasta seuraava.

• Anonyymi00022

On selvää, että paljon on eksytystä näissäkin, mutta ei taida Maunon mielestä raitista kristillisyyttä löytyä enää juuri muualta kuin väkivaltaa ihannoivista vapaaottelupiireistä ja saatanallisesta Hollywoodista. Eihän virheetöntä uskovaa olekaan, jokainen on vajavainen loppuun asti, pitää ottaa aina se mikä on hyvää. Mutta kuten Raamatussa kerrotaan lopunaikana tulee väkevä eksytys, mutta ei niihin pidä liikaa keskittyä.

• Anonyymi00023

Joo, Trumppi on Maunon idoli ja tosikristitty.

Trumppi on saanut Israelin houkuttelemana/kiristämänä/lahjomana aikaiseksi "Harmageddonin sodan" Iranin kanssa, jolla pakotetaan Jeesus palaamaan ja noutamaan porttomorsianseurakuntansa.

Toivottavasti tämä vuohikristittyjen ylöstempaus ei tapahdu ihan vielä, jotta keretään pitää Trumpin ja kristillisen kamppailuorganisaatio UFCn järjestämä jättimäinen vapaaottelutapahtuma Valkoisen talon nurmella...

https://www.is.fi/kamppailulajit/art-2000012035148.html
        "Kamppailuorganisaatio UFC järjestää jättimäisen vapaaottelutapahtuman Valkoisen talon nurmella, presidentti Donald Trumpin virka-asunnon pihamaalla 14. kesäkuuta.

Tapahtuma kunnioittaa Yhdysvaltojen 250-vuotisjuhlaa ja osuu myös Trumpin 80-vuotispäivään.

Trump on nähty usein seuraamassa UFC:n otteluiltoja. Organisaation nokkamies Dana White kuuluu hänen lähipiiriinsä.

UFC:n tavaramerkin eli kahdeksankulmaisen otteluhäkin rakentaminen Valkoisen talon eteläiselle nurmelle ei ole pieni projekti. Julkisuudessa esitetyt arviot häkin painosta vaihtelevat noin seitsemästä tonnista yli 11 tonniin.

Häkki sijoitetaan jättimäisen The Claw -rakenteen alle. Kouramainen kehikko toimii valaistusrakenteena ja sääsuojana kehän yläpuolella. Sen korkeus on noin 27 metriä, ja rakenteen pohjaksi on kerrottu noin 49 x 49 metriä.

UFC julkaisi rakennelmasta havainnekuvia viestipalvelu X:ssä. Ensimmäisessä kuvassa on vapaaottelijoiden kehä ja toisessa faneille läheiseen puistoon rakennettava katselualue.

Tuoreiden uutiskuvien perusteella rakennustyöt olivat hyvässä vauhdissa. The Claw oli jo kohonnut sateenkaarimaiseen muotonsa tiistaina.

Väliaikaisen kamppailuareenan täydentää 4 000–5 000 hengen katsomo. Se täyttyy Donald Trumpin ja UFC:n valitsemista vip-vieraista sekä sotilashenkilöistä.

Tavalliselle yleisölle ei ole asiaa varsinaiseen katsomoon. Vähän kauemmaksi The Ellipse -puistoon suunnitellaan yleisöaluetta, jonne odotetaan yli 70 000 fania seuraamaan tapahtumaa jättinäytöiltä.

UFC:n virallisella tapahtumasivulla kortille on listattu seitsemän ottelua. Pääotteluna nähdään Ilja Topurian ja Justin Gaethjen kevytsarjan mestaruusottelu. Toisessa pääottelussa Alex Pereira kohtaa Ciryl Ganen taistossa raskassarjan väliaikaisesta mestaruudesta."

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Trumppi on saanut Israelin houkuttelemana/kiristämänä/lahjomana aikaiseksi "Harmageddonin sodan" Iranin kanssa, jolla pakotetaan Jeesus palaamaan ja noutamaan porttomorsianseurakuntansa.

Toivottavasti tämä vuohikristittyjen ylöstempaus ei tapahdu ihan vielä, jotta keretään pitää Trumpin ja kristillisen kamppailuorganisaatio UFCn järjestämä jättimäinen vapaaottelutapahtuma Valkoisen talon nurmella...

"Kamppailuorganisaatio UFC järjestää jättimäisen vapaaottelutapahtuman Valkoisen talon nurmella, presidentti Donald Trumpin virka-asunnon pihamaalla 14. kesäkuuta.

Tapahtuma kunnioittaa Yhdysvaltojen 250-vuotisjuhlaa ja osuu myös Trumpin 80-vuotispäivään.

Trump on nähty usein seuraamassa UFC:n otteluiltoja. Organisaation nokkamies Dana White kuuluu hänen lähipiiriinsä.

UFC:n tavaramerkin eli kahdeksankulmaisen otteluhäkin rakentaminen Valkoisen talon eteläiselle nurmelle ei ole pieni projekti. Julkisuudessa esitetyt arviot häkin painosta vaihtelevat noin seitsemästä tonnista yli 11 tonniin.

Häkki sijoitetaan jättimäisen The Claw -rakenteen alle. Kouramainen kehikko toimii valaistusrakenteena ja sääsuojana kehän yläpuolella. Sen korkeus on noin 27 metriä, ja rakenteen pohjaksi on kerrottu noin 49 x 49 metriä.

UFC julkaisi rakennelmasta havainnekuvia viestipalvelu X:ssä. Ensimmäisessä kuvassa on vapaaottelijoiden kehä ja toisessa faneille läheiseen puistoon rakennettava katselualue.

Tuoreiden uutiskuvien perusteella rakennustyöt olivat hyvässä vauhdissa. The Claw oli jo kohonnut sateenkaarimaiseen muotonsa tiistaina.

Väliaikaisen kamppailuareenan täydentää 4 000–5 000 hengen katsomo. Se täyttyy Donald Trumpin ja UFC:n valitsemista vip-vieraista sekä sotilashenkilöistä.

Tavalliselle yleisölle ei ole asiaa varsinaiseen katsomoon. Vähän kauemmaksi The Ellipse -puistoon suunnitellaan yleisöaluetta, jonne odotetaan yli 70 000 fania seuraamaan tapahtumaa jättinäytöiltä.

UFC:n virallisella tapahtumasivulla kortille on listattu seitsemän ottelua. Pääotteluna nähdään Ilja Topurian ja Justin Gaethjen kevytsarjan mestaruusottelu. Toisessa pääottelussa Alex Pereira kohtaa Ciryl Ganen taistossa raskassarjan väliaikaisesta mestaruudesta."

Toivottavasti kuulemme Maunon analyysin myös tästä Trumpin järjestämästä kristillisestä kesätapahtumasta...

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Alastoman Keisari Trumpin myötä olemme palaamassa Rooman valtakunnan järjestämien Gladiaattoriotteluiden kaltaisiin sirkushuveihin.

Kristinuskon vahvistuminen ja Rooman taloudellisen tilan heikentyminen lakkauttivat tällaiset taistelut muinoin, mutta nyt on käymässä päin vastoin: USAn "kristillinen hallitus" alastoman Keisari Trumpin johdolla alkaa jälleen järjestää näitä taisteluita Valkoisen Talon nurmikolla, vaikka USAn ja koko maailman taloustilanne on katastrofaalinen, eikä Trumpetin aloittama "Harmageddonin sota" Iranin kanssa ole tähän pienimpänä syynä.

AI-yhteenveto
        "Historiallisia gladiaattoriotteluita järjestettiin Rooman valtakunnassa vuosien 264 eaa. ja 440 jaa. välisenä aikana. Nämä taistelut saivat alkunsa hautajaismenoista, mutta kehittyivät nopeasti keisarillisen ajan Roomassa massiivisiksi viihdenäytöksiksi.

Gladiaattoripelien historian keskeiset merkkipaalut:

Alku (264 eaa.): Ensimmäinen kirjattu ottelu järjestettiin Roomassa ylhäisöperheen hautajaisten yhteydessä, jossa taisteli kolme gladiaattoriparia.

Kukoistuskausi (ensimmäiset vuosisadat jaa.): Ottelut laajenivat uskonnollisista rituaaleista massatapahtumiksi, ja niitä järjestettiin esimerkiksi vuonna 80 jaa. valmistuneessa Colosseumissa.

Loppuminen (400-luku jaa.): Taistelut alkoivat vähitellen hiipua kristinuskon vahvistuttua ja Rooman taloudellisen tilanteen heikennyttyä. Viimeiset tunnetut näytökset järjestettiin 400-luvun puolivälissä."

• Anonyymi00028

Tässä Maunon video Hollywoodista.

https://www.youtube.com/watch?v=CC734JhNQ1I

"Hollywoodissa on jo tuomiot alkaneet, ihmiset jättävät sen ja tuottajat etsivät uusia paikkoja, mutta tulimyrskyn ja pimeyden keskellä ovat Jumalan tähdet alkaneet loistaa erikoisten uskoontulojen myötä sekä kristilliset elokuvat haastavat aikamme luopumusta toisen maailman sanomalla. "

Tämmöisten videoiden ja Trumpin hehkutuksen myötä voi alkaa oikeasti kyseenalaistaa Maunon kyvykkyyden toisten opastamiseen puhtaaseen kristillisyyteen. Hollywoodissahan niitä valekristittyjä vasta löytyykin ja "kristillisiä" elokuvia.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Tässä Maunon video Hollywoodista.

https://www.youtube.com/watch?v=CC734JhNQ1I

"Hollywoodissa on jo tuomiot alkaneet, ihmiset jättävät sen ja tuottajat etsivät uusia paikkoja, mutta tulimyrskyn ja pimeyden keskellä ovat Jumalan tähdet alkaneet loistaa erikoisten uskoontulojen myötä sekä kristilliset elokuvat haastavat aikamme luopumusta toisen maailman sanomalla. "

Tämmöisten videoiden ja Trumpin hehkutuksen myötä voi alkaa oikeasti kyseenalaistaa Maunon kyvykkyyden toisten opastamiseen puhtaaseen kristillisyyteen. Hollywoodissahan niitä valekristittyjä vasta löytyykin ja "kristillisiä" elokuvia.

Eli näissä elokuvissahan se paholainen vasta onkin pukeutunut valkeuden asuun eli ovat eksytystä.

Toinen kirje korinttilaisille 11

13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Toinen kirje tessalonikalaisille 2

7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Eli näissä elokuvissahan se paholainen vasta onkin pukeutunut valkeuden asuun eli ovat eksytystä.

Toinen kirje korinttilaisille 11

13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Toinen kirje tessalonikalaisille 2

7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Jos on mielistynyt Trumpiin tai Hollywoodiin se on todellakin vääryyteen mielistymistä.

• Anonyymi00025

Herran kanssa uskaltaa mennä vaikka Hengen ja tiedon messuille, joten en nyt liian huolissani olisi krstillisistä kesäjuhlista, joissa esiintyy myös joukossa myös sirkushuveja. Vaikka varotukset tietysti aina paikaallaan ovat.

• Anonyymi00026

Tervettä kristillisyyttä on homottava Israel.

• Anonyymi00031

Helluntaihengellistä viihdettä ja yhdessä hengailua.

• Anonyymi00032

Luojan kiitos, kaupunki tyhjenee liki kaikista hellareista juhannusviikolla, koska useimmat osallistuvat Keuruun konferenssiin.

• Anonyymi00035

Niilo Närhestä kyllä tykkään. Miksiköhän hän tuli mieleeni,,,?

• Anonyymi00033

Etsin sanaa "konferenssi".
      Sitä ei löytynyt Raamatusta.

• Anonyymi00034

Eipä sieltä kyllä muun nimisiäkään nykyjuhlia löydy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      63
      2026
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      74
      1344
    3. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      13
      1049
    4. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      102
      991
    5. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      91
      905
    6. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      107
      762
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      48
      622
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      554
    9. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      56
      527
    10. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      244
      513
    Aihe