Rauhan tervehdys.
Jumalan laki ja käskyt ovat pyhä, hyvät vanhurskaat, jotka aikamme hylkää ja sen myötä Jumalan sanan, mutta ei usein sillä tavoin kuin usein luulemme, vaan tähän kätkeytyy viimeisinä päivinä laittomuuden vaikutuksen salaisuus.
"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." — Matteuksen evankeliumi 24:11-12
Tämän laittomuuden kulun Herramme Jeesus Kristus profetoi varoitukseksi ja tarkasti neljänä vaiheena: 1) Väärä profeetta paisuu esille, 2) Hän eksyttää pois totuuden tieltä, 3) Laittomuus saa vallan, ja 4) Rakkauden sijaan tulee kylmyys, kuin kuolleen ruumiiseen.
Mutta hän esiintyy päinvastoin mitä oikeampana ensiksi vakuuttaen profetioillansa, toiseksi hän sanoo johtavansa oikealle tielle, sitten ohjaavan pois laittomuudesta ja vieläpä vakuuttaen suurta rakkautta, mutta se on kaikki suurta petosta, näytöstä ja usein teatraalista, kuin olisit teatteri esitystä seuraamassa.
Varo erityisesti niitä, jotka esiintyvät profeettoina ja joita profeetoiksi kutsutaan, koska monet niistä on vääriä lopunaikana, mutta ennen pitkään pahat hedelmät tulevat esille, mutta usein ne havaitaan vasta liian myöhään, kun vahinko on jo sattunut: mielenterveys on pettänyt, avioliitto on hajonnut, ihmissuhteet ovat katkeneet ja salatut synnit ovat saaneet vallan.
Usko punnitaan rakkaudella.
Raamattu puhuu lopunaikana antikristillisen ajan tullessa laittomuuden salaisuudesta, että "hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain" (Dan. 7:25). Antikristusta kutsutaankin laittomuuden ihmiseksi, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Miksi laki pyritään muuttamaan?
"Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus." — I Johanneksen kirje 3:4
Rikkomalla Jumalan lakia eittämättä seuraa kiroukset elämään monella alueella. Näinhän on maallisellakin puolella, että jos ajaa törkeää ylinopeutta autolla lakia rikkoen, saa siitä ylinopeussakot, voi menettää ajokorttinsa tai voi jopa joutua vankilaan. Mutta näin ei tapahdu, jos ajat ralliradalla vaikka kuinka nopeaa tahansa, koska siellä ei ole tätä lakia.
Ihmisen täytyy olla lain alla voidaakseen rikkoa lakia tekemällä syntiä eli laittomuutta, koska "syntiä ei lueta, missä lakia ei ole" (Room. 5:13) ja "ilman lakia on synti kuollut" (Room. 7:8).
Meille ihmisille on mahdotonta noudattaa Jumalan lakia, käskyjä ja asetuksia niitä jotenkin rikkomatta, mutta laki onkin annettu ainoasti näyttämään, että et voi ja vaan tarvitset armon, kuin ruumis hapen. Näin riisutaan ylpeily, itsensä korottaminen eikä itsekehu, niin että me armahdetut syntiset heitämme kruunumme Kristuksen jalkojen juureen.
Väärät profeetat pyrkivät muuttamaan lakia itsellensä sopivaksi, jonka tähden et löydäkään kahta samanlaista lakihenkistä lahkoa, mutta ajatus on aina sama yritys ansaita pelastus, joka kuitenkin tuntuu aina karkaavan yhä kauemmaksi, sillä nämä syntien rasittamat "aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen" (2. Tim. 3:7), koska tuollainen väärä opetus yksinomaan rokottaa totuutta vastaan, kuin Jehovan todistajien oppi konsanaan.
Armo alla tätä vastoin päästään totuuteen, koska ne tulevat käsikädessä Kristuksessa, kuin kruuna ja klaava kolikossa, mutta lain alainen joutuu joko nöyryydessä taakoitettuna epätoivoon tai ylpeänä itsensä pettäen ulkokultaisuuteen.
Ole aito ja ota armo.
Pietari itse lankesi ulkokultaisuuteen ja tempasi vielä hyväsydämisen Barnabaankin tuohon "kulttuuriin" mukaan (Gal. 2:11-13), jossa teeskennellään hurskaampaa kuin ollaan. Ja lopunajan ihmisissä onkin tästä syystä "jumalisuuden ulkokuori" (2.Tim. 3:5). Kavahda ulkokultaisuutta ja varoitakin siitä, niinkuin Paavali nuhteli julkisesti Pietaria, sillä hän tunnusti: "Itse en ole lain alainen" (1. Kor. 9:20), ja vielä: "Minä olen lain kautta kuollut pois laista" (Gal. 2:19) ja .
Mutta oppiko Pietari saamastaan nuhteesta? Kyllä vain. Hän pian puolustaa armoa ja vapautta Kristuksessa. Kiitos Herralle!
(Jatkuu...)
Laittomuuden Salaisuus Ei Ole Mitä Luulet
49
485
Vastaukset
...
"Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon... Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?" — Apostolien teot 5:7,10
Kuinka usein joudumme kantapään kautta oppimaan, kasvamaan sakkokierroksen kautta ja pahasti eksymäänkin ensin, sillä Pietarikin varmasti pystyi omistamaan tämän sanan: "Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi" (Ps. 119:67). Tämän sanan minäkin omistan elämääni oman eksymykseni johdosta.
Pietari nyt ymmärsi fariseuksien lahkosta uskovaisiksi tulleiden väärät väittämät ja epäterveen opin. Usein tällaiseen lankeaakin juuri toisen polven kristityt, jotka ovat kasvaneet uskovaisessa kodissa ja "oppineet tavoille", mutta Jumalalla ei ole lapsenlapsia.
Pelastus annetaan vain lahjana, sillä on laittomuutta yrittää ansaita se, mitä toinen teki.
Kukaan ei pelastu, jos ei pääse Jumalan armoon, sillä Kristus Jeesus lahjoittaa pelastuksen sille, jonka laki on osoittanut syntiseksi, pahaksi ja kelpaamattomaksi Jumalalle, mutta uskoo Häneen. Sinä et voikaan ikinä kelvata, mutta Jeesus Kristus kelpasi täysin. Tartu siis evankeliumiin uskon kautta laittamalla luottamuksesi annettuun lahjaan, sillä kaikki mitä näet nytkin silmilläsi, on Jumalan lahjaa ihmiskunnalle, mutta suurin lahja on mikä nähdään hengen silmin: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna meidän syntiemme tähden. Aamen.
"Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." — Apostolien teot 5:11
PS. Tässä raamattutunti siitä armosta, joka kaidalla armon tiellä lahjoitetaan uskovaiselle.
https://www.youtube.com/watch?v=VSw63XIy2pc
Siunauksin, MM.- Anonyymi00041
Uutta vanhan tilalle
----------------------
"...Uuden toivon seurakunnat (UTS....."
Uuuden Toivon Seurakunnat etusivu - Uuden toivon seurakunnat
"...Kirkkokunnan yhteystiedot ja rakenne
UTS Paikallisseurakunnat
Paikallisseurakuntien tehtävänä on toteuttaa käytännössä kirkkokunnan hengellistä tehtävää ja tarkoitusta kukin oman paikallisen kutsunsa ja näkynsä mukaan. Jokaisella paikallisseurakunnalla on oma paikkansa Kristus ruumiissa, siksi jokaisella paikallisseurakunnalla on omat yksilölliset piirteensä. Missio Church Jyväskylä (perustamisvuosi 2011) missiochurch.fi
Toivon Portti -seurakunta, Tampere (perustamisvuosi 2012) toivonportti.fi
New Hope Mission Church Hämeenlinna (perustamisvuosi 2013) newhopemissionchurch.fi
..........Kirkkokunnan historia
Nokialla luterilaisen kirkon sisällä syntyi vuonna 1991 karismaattinen herätysliike (Nokian herätys, Nokia Missio), joka irtaantui luterilaisesta kirkosta vuonna 2008. Samanaikaisesti perustettiin kirkkokunta, Nokia Missio Church.
Kirkkokunta järjestäytyi uudelleen vuonna 2012, jolloin kirkkokunnan uudeksi nimeksi vahvistettiin Uuden toivon seurakunnat (UTS....."
New Hope Mission Church Hämeenlinna
"....New Hope Mission Church Hämeenlinna (NHMC) toimii kahdella ydinalueella, paikallisseurakuntana ja lähetysseurakuntana..."
P.U.G - New Hope Mission Church Hämeenlinna
-------------
Lähetystyö - New Hope Mission Church Hämeenlinna
"..Baltia, LÄHETYSAUTOPROJEKTI, KANSAINVÄLINEN RUKOUS JA ESIRUKOUSVERKOSTOITUMINEN JA KOULUTUS , Papua Uusi Guinea, Muu lähetystyö Lähetystyötä tehdään muualle maailmaan eri kohteisiin resurssien mukaan ja sen mukaan kuin työtä ja ovia avautuu..."
- Anonyymi00001
Rauhaa!
Jumala ei kuitenkaan ole pelkästään SANA.....
JUMALA ON RAKKAUS
JUMALA ON VALO
JUMALA ON HENKI
JUMALA ON KAIKKI KAIKESSA
JNE.
Itse kokeilin fundamentalismia nuorena. Ja se johti vain ristin tielle vanhurskauteen eikä pieneenkään menestykseen. Vanhurskaus on hyvä ja hedelmällinen asia, mutta Armon kuninkuus korvasi Vanhurskauden kuninkuuden 1500 jKr.
Sanon suoraan että saatanalle on annettu valtakunnat ja niiden loisto. Se joka kumartaa saatanaa menestyy. Kaikessa. Jos saatana ottaa lain ykkösasiaksi niin sillä on paha mielessä.
Lain noudattaminen on sama kuin ristin tie ja vanhurskaus. Mutta joku tekee sen hengessä kun taas toinen lihassa. Mitä Jeesus todella tahtoo tänä aikana?
Ei ole minulle kerrottu. Voi olla että koska on saatanan 1260 vuotinen voima niin Jeesuskin myötäilee sitä ja surffaa häntä tehden valkeuden enkeliksi.....
Paavali suositti Galatialle ristin tietä. Se merkitsee kaikkien vieraiden evankeliumien hylkäämistä. Jopa taivaan ja enkelien evankeliumien. Muistuu mieleen Raamatun Tuomarien kirja. Se aika oli aikaa kun laki oli vielä voimassa ja Jumalalla kuninkuus. Se oli köyhää ristin tietä ja ahdingoa. Vasta kun Jumalasta luovuttiin ja valittiin vastoin hänen tahtoaan kuningas josta myöhemmin sikesi laittomuus suuremmaksi alkoi menestys ja ristin tie unohdettiin.
Kun palattiin Babylonin pakkosiirrosta vannottiin jälleen lain nimeen. Silloinkin oli vähällä käydä huonosti, mutta Makkabealainen joka kumosi sapatin sodan tähden sekä teki vakaan liiton eli YYA sopimuksen Rooman kanssa esti lain voimassa olon jatkumisen sellaisena kuin Esra ja Nehemia olivat yrittäneet.
Miten siis lakia tulisi noudattaa? Israel itse on tehnyt MESSIAANISET MINISTERIÖT, joissa kukin ministeriö noudattaa ja opettaa yhtä lukua tai jaetta Raamatun profeetoista ja laista. Esim. Adventti seurakunta opettaa sapatin pitämistä eli kolmatta käskyä. Itsekin sain Israelissa siihen kehotuksen eli Jes. 56 toteen laittamisen.
Tämä systeemi on yksi mahdollinen, jos tahtoo Israelin esikuvaa noudattaa, mutta se saattaa olla liian lihallinen eikä henkinen.
Itse yritän monin tavoin päästä sinuiksi lain kanssa, mutta vain pienen osan siitä voin tajuta. Eikä yksittäisen ihmisen tajuntaa oteta huomioon Mooseksen istuimella, jolla fariseukset pitää kuria tiukin ottein yhä vielä. - Anonyymi00002
Ilmestyskirjassa sanotaan "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm. 14:12.
Ketkä toteuttavat Jumalan käskyjä ja Jeesuksen uskoa ?
Rasistitko ?
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Matt. 28:19
"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"...
Miten vanhan liiton "kristityt" siionistit noudattavat Jeesuksen lähetyskäskyä ja tekevät palestiinalaisista, iranilaisista ja libanonilaisista Jeesuksen opetuslapsia ?
Tai israelilaisista ?
Palvomalla Israelia, joka kylmäverisesti tappaa näitä ihmisiä, joista suurin osa on avuttomia naisia ja lapsia sekä tuhoamalla heidän maansa, kotinsa, elinkeinonsa jne...?
Niin, ja palvomalla myös rikollista Trumppia, joka mahdollistaa kaiken...miestä, josta on vaikea enää keksiä, mihin rikokseen tai laittomuuteen hän ei olisi syyllistynyt... - Anonyymi00003
Maan ilmassa onpi 25.5.2026 jKr. paljoost pahuuksikkuutta ja epäoikeuvenmukaisuutta, yleistuntemus on ettei kaikki ole kohjallaan, syvänalassa on surullisuutta, toisaalta jämäkkyyttä kaiken tämän tuntemuksellisuuven koetteluisiis, olen säikähtänyt kuinka kristittyinä aattelemaistein ihmisten on heistä monijen vaikejata ylläpitää uskoa, toivoa ja aitoista tosirakkautta.
Olen tämän suhteen ollut siinä itkuisuuven rajoilla, joskus kyyneleitäkin tullut silmäisiini.
Se on varoitus siitä,tämä lopputulos, rakkauven kylmeneminen, miten ynpäristön laittomuujesta levijävä nekatiivisuus ja monenlaiselliset pahuuvet saavat aikaan ihmisissä syvänmen koventummista.
Itte olen miettinyt just viime viikoina tätä mikä on laittomuuven salaisuus ja jossain kohjien aijon kattoo mikä se on Raamatun alkutekstisyyven mukaan, ja laittomuuven salaista vaikutusta arvijoijen sitä kuinka lainmuutokset eri puolilla maailmaa ovat jo aiheuttaneet kristittyjen kokemaa vainoa valtioijen taholta erilaisina saatuina tuomijoina, itteä eniten kiinnostaa Suomi, vaikutusosaltaansa saa aikaan sekin yleistä rakkauven kylmenemistä, kun maallisiin lakeihin tuuvaan pahuuven harjoituksiin lailliset oikeuvet ja kuinka Suomen lakia voijaan käyttää kristittyjen vainoamiseen.
Sen kuitenkin ynmärrällisöitten laittomuuvesta että se on kuin ajan rinnettä alaspäin ajassa eteenpäin vyöryvä lumipallo, joka kasvaa voimakkaammaksi ja silmiinpistävämmäksi ajanoloon, ja näyttää olevan pahinmillaan Jeesuksen pyhineen palatessa pysäyttämään pahuuven. Se pahuus, jota nyt koemme Suomessa on vielä pientä kiusaa siihen nähjen, mitä on myrskyisyyten puhkeamisena tulossa.
Selef Urge- Anonyymi00004
"ja laittomuuven salaista vaikutusta arvijoijen sitä kuinka lainmuutokset eri puolilla maailmaa ovat jo aiheuttaneet kristittyjen kokemaa vainoa valtioijen taholta erilaisina saatuina tuomijoina,"
Joopa joo...USAta, maailman suurinta sotilasmahtia johtaa kristityt rikolliset, jotka vainoavat ja tappavat itse avuttomia ihmisiä sekä tukevat aseellisesti ja taloudellisesti Israelia, joka tappaa avuttomia ihmisiä. Suurin osa näistä on naisia ja lapsia. Samaan aikaan nämä rasistiset tekopyhät hurskastelijat vastustavat abortteja ja "itkevät" sikiöiden vuoksi.
"itteä eniten kiinnostaa Suomi, vaikutusosaltaansa saa aikaan sekin yleistä rakkauven kylmenemistä, kun maallisiin lakeihin tuuvaan pahuuven harjoituksiin lailliset oikeuvet ja kuinka Suomen lakia voijaan käyttää kristittyjen vainoamiseen.""
Suomenkin hallituksessa istuu kristityt, jotka ovat olleet mukana tuhoamassa Suomen hyvinvointivaltiota sekä kyykyttämässä kaikkein huono-osaisimpia suomalaisia sekä jakamassa rikkaille etuja velkarahalla.
Suomi on pian banaanivaltio, jossa yritykset on ajettu konkurssiin, mutta turkisteollisuutta - laillistettua eläinrääkkäystä - tuetaan näiden sosiaalidarwinistien taholta itsepintaisesti, vaikka se on taloudellisesti täysin kannattamatonta toimintaa ja kaikkialla muualla Euroopassa jo lopetettu. Ministeri, joka asiasta päättää, on helluntailainen Sari Essayah.
Tämä hallitus ei tunne mitään sääliä köyhiä ja huono-osaisia, eikä myöskään eläimiä kohtaan, eikä se piittaa myöskään luonnosta, ja kristityt nimenomaan äänestää näitä ahneita oikeistopuolueita.
Joten ajattelumallin täytyy olla todella vääristynyttä, jos näkee kristityt joinakin "uhreina", sillä he ovat suurimmaksi osaksi niitä etuoikeutettuja ihmisiä, jotka vainoavat muita, mutta narsistien tapaan uhriutuvat, eivätkä siedä minkäänlaista kritiikkiä itseään kohtaan. Se tulkitaan heti "vainoamiseksi".
Ja jos ajatellaan kristillisiä organisaatioita - kirkkoja ja lahkoja - niin nehän ovat valtion suojeluksessa ja nauttivat myös taloudellisista eduista, kuten esim verovapaudesta. Rahaa ja testamentteja saa kerätä aivan vapaasti, joten on aivan naurettavaa puhua kristittyjen vainoista ainakaan Amerikassa tai Suomessa.
Israelilaiset tosin kyllä vainoavat ja tappavat kristittyjäkin Libanonissa ryöstellessään heidän maitaan laittomia siirtokuntiaan varten. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
"ja laittomuuven salaista vaikutusta arvijoijen sitä kuinka lainmuutokset eri puolilla maailmaa ovat jo aiheuttaneet kristittyjen kokemaa vainoa valtioijen taholta erilaisina saatuina tuomijoina,"
Joopa joo...USAta, maailman suurinta sotilasmahtia johtaa kristityt rikolliset, jotka vainoavat ja tappavat itse avuttomia ihmisiä sekä tukevat aseellisesti ja taloudellisesti Israelia, joka tappaa avuttomia ihmisiä. Suurin osa näistä on naisia ja lapsia. Samaan aikaan nämä rasistiset tekopyhät hurskastelijat vastustavat abortteja ja "itkevät" sikiöiden vuoksi.
"itteä eniten kiinnostaa Suomi, vaikutusosaltaansa saa aikaan sekin yleistä rakkauven kylmenemistä, kun maallisiin lakeihin tuuvaan pahuuven harjoituksiin lailliset oikeuvet ja kuinka Suomen lakia voijaan käyttää kristittyjen vainoamiseen.""
Suomenkin hallituksessa istuu kristityt, jotka ovat olleet mukana tuhoamassa Suomen hyvinvointivaltiota sekä kyykyttämässä kaikkein huono-osaisimpia suomalaisia sekä jakamassa rikkaille etuja velkarahalla.
Suomi on pian banaanivaltio, jossa yritykset on ajettu konkurssiin, mutta turkisteollisuutta - laillistettua eläinrääkkäystä - tuetaan näiden sosiaalidarwinistien taholta itsepintaisesti, vaikka se on taloudellisesti täysin kannattamatonta toimintaa ja kaikkialla muualla Euroopassa jo lopetettu. Ministeri, joka asiasta päättää, on helluntailainen Sari Essayah.
Tämä hallitus ei tunne mitään sääliä köyhiä ja huono-osaisia, eikä myöskään eläimiä kohtaan, eikä se piittaa myöskään luonnosta, ja kristityt nimenomaan äänestää näitä ahneita oikeistopuolueita.
Joten ajattelumallin täytyy olla todella vääristynyttä, jos näkee kristityt joinakin "uhreina", sillä he ovat suurimmaksi osaksi niitä etuoikeutettuja ihmisiä, jotka vainoavat muita, mutta narsistien tapaan uhriutuvat, eivätkä siedä minkäänlaista kritiikkiä itseään kohtaan. Se tulkitaan heti "vainoamiseksi".
Ja jos ajatellaan kristillisiä organisaatioita - kirkkoja ja lahkoja - niin nehän ovat valtion suojeluksessa ja nauttivat myös taloudellisista eduista, kuten esim verovapaudesta. Rahaa ja testamentteja saa kerätä aivan vapaasti, joten on aivan naurettavaa puhua kristittyjen vainoista ainakaan Amerikassa tai Suomessa.
Israelilaiset tosin kyllä vainoavat ja tappavat kristittyjäkin Libanonissa ryöstellessään heidän maitaan laittomia siirtokuntiaan varten.Muslimimaissa tämä lainmuutosten mukaan ihmisten tuomitseminen on ollut ja on todellisuutta väärinä tuomioina. Syyttömiä on teurastettu miljoonittain pahan akselin maissa.Esim. suomalaien Johanana Tukiainen vietiin vangiksi Turkissa kun evankelioi siellä. Pääsi vapaaksi kun oli julkkis ja lupasi lopettaa evankelioimisen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_akseli - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Israelilaiset tosin kyllä vainoavat ja tappavat kristittyjäkin Libanonissa ryöstellessään heidän maitaan laittomia siirtokuntiaan varten.Muslimeista et sano sanaakaan mitään, mutta USA:n väität mm. kristittyjen johtajien toimesta tappavan naisia ja lapsia.
Laitapa siihen tietoon linkki, kiitos.
Muslimitko eivät ole huutaneet murhaamiskuolemaa USA:lle ja Israelille, joka tarkoittaa kaikkkia ei-islmilaisia maitakin myöhemmissä vaiheissa, myös nykyisiä liittolaismaita kuten kommunista Kiinaa. - Anonyymi00008
Laittomuuden salaisuus on sen monialaisuus ja se on ylipäätään synnintekeminen ja synnin hyväksyminen, jotka menevät yhä törkeämpien rikosten tekemisen hyväksymiseen. Valhe kasvattaa ihmiset kieroontuneiksi ja saa ihmisten pahuuden takia paljon erilaista pahaa aikaansaaden.
Lakimuutokset ovat yksi, mutta tärkeä osatekijä tässä laittomuuden salaisuudessa. Laittomuus kirjoitetaan yksikkönä , mutta se on selvästi monikko, koska ei pahuus jää yhteen paikkaan vaan ne tulevat kiroukseksi ja kauhistukseksi laittomuuksien ja sen salaisuuksien synnin tekijöille. - Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Israelilaiset tosin kyllä vainoavat ja tappavat kristittyjäkin Libanonissa ryöstellessään heidän maitaan laittomia siirtokuntiaan varten." Suomenkin hallituksessa istuu kristityt, jotka ovat olleet mukana tuhoamassa Suomen hyvinvointivaltiota sekä kyykyttämässä kaikkein huono-osaisimpia suomalaisia sekä jakamassa rikkaille etuja velkarahalla."
Hallituksessa suurin osa on jumalattomia ja sillä jumalattomien enemmistöllä pahat päätökset tehdään, harva edes tajuaa kuinka paljon Suomeen on tullut elämään ihmisiä, joilla alusta asti ollut suunnitelmana elää sosiaalituella eikä heillä koskaan ollut tarvetta pakolaispaikalle vaan suunnitelma on tuoda islamin valtaa lisäten niissä maissa, mihin muslimit ovat menneetkin asumaan.
Mieleeni on jäänyt tapaus, jossaolin n. 15v sitten Itäkeskuksen Kelassa ja näin tapauksen kuinka työntekijää saatiin hyväksymään iso summa rahaa maksettavaksi somalimiehelle. Jouduin olemaan kelassa jonkin asian takia n.2h jonossa juuri tämän somalimmiehen ja hänen perheensä vieressä kun olivat jonossa juuri ennen minua ja jonot olivat pitkät luukuille. Siinä sitten eräs "pakolainen" sai tahtonsa läpi harkinnanvaraisen rahakorvauksen suhteen olemalla uhkaava ja lopuksi hymyili ja sanoi: nyt on hyvä. Kun sai jonkin rahasumman lisää tililleen tulevaksi. - Anonyymi00015
Espoon kaupunkia uhkaa iso sakko suvivirren sallimisen takia. Sakotusoikeutta käyttää tällä kertaa vainontaan tai ryöstöön yhdenvertaisuus- ja tasa-arvovaliokunta. Tämäkin on mielestäni aivan selvää kristinuskoa vastaan kohdistuvaa vainoa. Samaan aikaan ateistisia lauluja sallitaan ja huonoa jumalatonta ateistikäytöstä ja saastaista puhetta.
Päivi Räsäsen tapauksessa tuomio oli väärä ja laittomuutta. Samoin tuossa toisessa sakotustuomitsemisessa suvivirren esittämisen takia. Kaikki ateistinen musiikkki kelpaa kuunnella, mutta suvivirsi on sakkolistalla, mielisairasta toimintaa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bead3f89-a0de-434c-baba-72f82475c8dd - Anonyymi00016
Anonyymi00006 kirjoitti:
Muslimimaissa tämä lainmuutosten mukaan ihmisten tuomitseminen on ollut ja on todellisuutta väärinä tuomioina. Syyttömiä on teurastettu miljoonittain pahan akselin maissa.Esim. suomalaien Johanana Tukiainen vietiin vangiksi Turkissa kun evankelioi siellä. Pääsi vapaaksi kun oli julkkis ja lupasi lopettaa evankelioimisen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_akseli"Esim. suomalaien Johanana Tukiainen vietiin vangiksi Turkissa kun evankelioi siellä."
Tukiainen on ihan täysi vitsi kristityksi, paitsi ettei yhtään naurata.
Juoppo julkisuuden kipeä narsisti, joka tuottaa häpeää kristittyjen maineelle. Jos Tukiainen on uskovainen, niin sitten uskovaisilta ei edellytetä yhtään mitään. Kuka vaan voi olla "uskovainen", kunhan vaan muistaa hokea välillä Jeesusta tai Jumalaa... - Anonyymi00017
Anonyymi00007 kirjoitti:
Muslimeista et sano sanaakaan mitään, mutta USA:n väität mm. kristittyjen johtajien toimesta tappavan naisia ja lapsia.
Laitapa siihen tietoon linkki, kiitos.
Muslimitko eivät ole huutaneet murhaamiskuolemaa USA:lle ja Israelille, joka tarkoittaa kaikkkia ei-islmilaisia maitakin myöhemmissä vaiheissa, myös nykyisiä liittolaismaita kuten kommunista Kiinaa."Muslimeista et sano sanaakaan mitään, mutta USA:n väität mm. kristittyjen johtajien toimesta tappavan naisia ja lapsia.
Laitapa siihen tietoon linkki, kiitos."
Missä umpiossa oikein elät ? Uutisia Gazan, Iranin ja Libanonin naisten ja lasten tappamisista on luettavissa kaikkialla sekä videoitakin nähtävillä...
Ai tosiaan, nämähän ovat niitä "valeuutisia", joita "tosiuskovaiset" välttelevät lukemasta...luetaan vaan niitä omia "luotettavia medioita", joissa Israelin hallitus esitetään suorastaan hyväntekijänä.
Ja Trumpin "kristillinen hallitus" on mukana tukemassa näitä kaikkia sotia ja aloittanut itsekin yhden sodan eli on yhtä syypää näihin tappamisiin kuin Israelkin.
Ja mitä tulee muslimeihin, niin hehän eivät mainostakaan uskontoaan minään "rakkauden uskontona", kuten eivät juutalaisetkaan. Kristinusko sen sijaan on olevinaan jokin rakkauden uskonto, mutta historia on osoittanut, että kristittyjen rakkaushöpinät on pelkkää sananhelinää.
Juutalaisuudessa vääräuskoisten tappaminen on sallittua, kuten myös islamissa, mutta KRISTINUSKOSSA EI OLE. Juutalaiset tosin kylläkin mainostavat itseään valheellisesti demokratiana saadakseen aseellista ja taloudellista tukea demokraattisilta valtioilta, mutta tämä Israelin harjoittama sotarikollisuus ja lasten murhaaminen on kaukana demokratiasta.
Ja nythän oli puhe kristityistä, joita mukamas vainotaan, vaikka tosiasiassa, jos kristityt pääsevät valtaan, niin he vainoavat aivan samoin kuin kaikki muutkin. Kaikki uskonnolliset ryhmät - muslimit, juutalaiset ja kristityt - sotkeutuessaan politiikkaan pyrkivät teokratiaan ja siitä on aina seurauksena vainoja, aivan riippumatta siitä, minkä nimisestä uskonnollisesta rikolliskoplasta on kyse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Teokratia
Teokratia (kreik. θεοκρατία, theokratía ’jumalan valta’) on valtiomuoto, jossa hallitsija käyttää valtaa jumalan edustajana, koska jumalalla katsotaan olevan ylin hallintovalta.[1][2] Teokraattinen hallinto oli tyypillistä varhaisille korkeakulttuureille. Monissa teokratioissa hallitsijat ovat papiston jäseniä, ja valtion oikeusjärjestys perustuu uskonnolliseen lakiin. Euroopan historiassa monet monarkit ovat oikeuttaneet valtansa jumalallisella oikeudella. Nykyisiä esimerkkejä teokratioista ovat islamilainen Iran ja paavin johtama Vatikaanivaltio.[3][2]
AI-yhteenveto
Teokraattisissa yhteiskunnissa vainon ja syrjinnän kohteeksi joutuvat tyypillisesti uskonnolliset vähemmistöt, toisinajattelijat, uskonnosta luopuneet (apostasya) sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt. Vainoa kokevat myös valtion virallisen uskontotulkinnan kanssa eri linjoilla olevat toisinuskovat.
Teokraattisissa maissa (kuten tietyissä islamilaisissa tasavalloissa tai autoritäärisissä uskonnollisissa diktatuureissa) vainon kohteita ovat erityisesti:
Uskonnolliset toisinajattelijat ja vähemmistöt: Ihmiset, jotka harjoittavat jotain muuta kuin valtion virallista uskontoa.
Uskonnon vaihtajat ja ateistit: Henkilöt, jotka kääntyvät valtion uskonnosta toiseen tai luopuvat uskonnosta kokonaan.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt: Seksuaalinen suuntautuminen tai sukupuoli-identiteetti voidaan nähdä teokraattisessa lainsäädännössä vakavana uskonnollisena rikoksena.
Naiset: Uskonnolliset lait rajoittavat usein naisten oikeuksia, liikkumavapautta, pukeutumista ja itsemääräämisoikeutta.
Poliittiset ja uskonnolliset aktivistit: Ihmiset, jotka vaativat uskonnonvapautta, ihmisoikeuksia tai demokratiaa valtion ja uskonnon erottamiseksi toisistaan.
Monet ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International ja Human Rights Watch, raportoivat säännöllisesti teokratioiden ihmisoikeusloukkauksista. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Muslimeista et sano sanaakaan mitään, mutta USA:n väität mm. kristittyjen johtajien toimesta tappavan naisia ja lapsia.
Laitapa siihen tietoon linkki, kiitos."
Missä umpiossa oikein elät ? Uutisia Gazan, Iranin ja Libanonin naisten ja lasten tappamisista on luettavissa kaikkialla sekä videoitakin nähtävillä...
Ai tosiaan, nämähän ovat niitä "valeuutisia", joita "tosiuskovaiset" välttelevät lukemasta...luetaan vaan niitä omia "luotettavia medioita", joissa Israelin hallitus esitetään suorastaan hyväntekijänä.
Ja Trumpin "kristillinen hallitus" on mukana tukemassa näitä kaikkia sotia ja aloittanut itsekin yhden sodan eli on yhtä syypää näihin tappamisiin kuin Israelkin.
Ja mitä tulee muslimeihin, niin hehän eivät mainostakaan uskontoaan minään "rakkauden uskontona", kuten eivät juutalaisetkaan. Kristinusko sen sijaan on olevinaan jokin rakkauden uskonto, mutta historia on osoittanut, että kristittyjen rakkaushöpinät on pelkkää sananhelinää.
Juutalaisuudessa vääräuskoisten tappaminen on sallittua, kuten myös islamissa, mutta KRISTINUSKOSSA EI OLE. Juutalaiset tosin kylläkin mainostavat itseään valheellisesti demokratiana saadakseen aseellista ja taloudellista tukea demokraattisilta valtioilta, mutta tämä Israelin harjoittama sotarikollisuus ja lasten murhaaminen on kaukana demokratiasta.
Ja nythän oli puhe kristityistä, joita mukamas vainotaan, vaikka tosiasiassa, jos kristityt pääsevät valtaan, niin he vainoavat aivan samoin kuin kaikki muutkin. Kaikki uskonnolliset ryhmät - muslimit, juutalaiset ja kristityt - sotkeutuessaan politiikkaan pyrkivät teokratiaan ja siitä on aina seurauksena vainoja, aivan riippumatta siitä, minkä nimisestä uskonnollisesta rikolliskoplasta on kyse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Teokratia
Teokratia (kreik. θεοκρατία, theokratía ’jumalan valta’) on valtiomuoto, jossa hallitsija käyttää valtaa jumalan edustajana, koska jumalalla katsotaan olevan ylin hallintovalta.[1][2] Teokraattinen hallinto oli tyypillistä varhaisille korkeakulttuureille. Monissa teokratioissa hallitsijat ovat papiston jäseniä, ja valtion oikeusjärjestys perustuu uskonnolliseen lakiin. Euroopan historiassa monet monarkit ovat oikeuttaneet valtansa jumalallisella oikeudella. Nykyisiä esimerkkejä teokratioista ovat islamilainen Iran ja paavin johtama Vatikaanivaltio.[3][2]
AI-yhteenveto
Teokraattisissa yhteiskunnissa vainon ja syrjinnän kohteeksi joutuvat tyypillisesti uskonnolliset vähemmistöt, toisinajattelijat, uskonnosta luopuneet (apostasya) sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt. Vainoa kokevat myös valtion virallisen uskontotulkinnan kanssa eri linjoilla olevat toisinuskovat.
Teokraattisissa maissa (kuten tietyissä islamilaisissa tasavalloissa tai autoritäärisissä uskonnollisissa diktatuureissa) vainon kohteita ovat erityisesti:
Uskonnolliset toisinajattelijat ja vähemmistöt: Ihmiset, jotka harjoittavat jotain muuta kuin valtion virallista uskontoa.
Uskonnon vaihtajat ja ateistit: Henkilöt, jotka kääntyvät valtion uskonnosta toiseen tai luopuvat uskonnosta kokonaan.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt: Seksuaalinen suuntautuminen tai sukupuoli-identiteetti voidaan nähdä teokraattisessa lainsäädännössä vakavana uskonnollisena rikoksena.
Naiset: Uskonnolliset lait rajoittavat usein naisten oikeuksia, liikkumavapautta, pukeutumista ja itsemääräämisoikeutta.
Poliittiset ja uskonnolliset aktivistit: Ihmiset, jotka vaativat uskonnonvapautta, ihmisoikeuksia tai demokratiaa valtion ja uskonnon erottamiseksi toisistaan.
Monet ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International ja Human Rights Watch, raportoivat säännöllisesti teokratioiden ihmisoikeusloukkauksista."Ja Trumpin "kristillinen hallitus" on mukana tukemassa näitä kaikkia sotia ja aloittanut itsekin yhden sodan eli on yhtä syypää näihin tappamisiin kuin Israelkin."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-kristityt-jotka-eivat-aanesta-donald-trumpia-vastaavat-teostaan-jumalan-edessa-sanoo-paula-white-presidentin-kuiskaaja-ja-personal-pastor
"Now This -kanavan videolla on pätkiä helluntailaisen megakirkon pastorina toimivasn Whiten esiintymisistä. ”Kun kuljin Valkoisessa talossa, Jumala kulki Valkoisessa talossa. Minulla oli kaikki oikeus ja auktoriteetti julistaa Valkoisen talon maaperä pyhäksi, koska seisoin siellä ja paikka, jossa seison, on pyhä”, White julistaa.
Toisessa pätkässä hän kertoo, että jos ihminen sanoo ei Trumpille, se on sama kuin sanoisi ei Jumalalle. White kuvaa Yhdysvaltain olevan hengellisessä sodassa. Hän julistaa tuomiota kanaville, jotka vastustavat Trumpia. White myös kerää rahaa omalla työlleen."
Toistetaan: --> "White kuvaa Yhdysvaltain olevan ***HENGELLISESSÄ SODASSA***. Hän julistaa tuomiota kanaville, jotka vastustavat Trumpia."
Merkille pantavaa on, että tätä "hengellistä sotaa" ei käydä kristinuskon menetelmin eli **rakkautta, uskoa ja sanan miekkaa** käyttäen, vaan aivan samoin menetelmin, joita mikä tahansa maallinen diktatuuri käyttää eli vastustajia vainoten ja tappaen. - Anonyymi00021
Anonyymi00009 kirjoitti:
" Suomenkin hallituksessa istuu kristityt, jotka ovat olleet mukana tuhoamassa Suomen hyvinvointivaltiota sekä kyykyttämässä kaikkein huono-osaisimpia suomalaisia sekä jakamassa rikkaille etuja velkarahalla."
Hallituksessa suurin osa on jumalattomia ja sillä jumalattomien enemmistöllä pahat päätökset tehdään, harva edes tajuaa kuinka paljon Suomeen on tullut elämään ihmisiä, joilla alusta asti ollut suunnitelmana elää sosiaalituella eikä heillä koskaan ollut tarvetta pakolaispaikalle vaan suunnitelma on tuoda islamin valtaa lisäten niissä maissa, mihin muslimit ovat menneetkin asumaan.
Mieleeni on jäänyt tapaus, jossaolin n. 15v sitten Itäkeskuksen Kelassa ja näin tapauksen kuinka työntekijää saatiin hyväksymään iso summa rahaa maksettavaksi somalimiehelle. Jouduin olemaan kelassa jonkin asian takia n.2h jonossa juuri tämän somalimmiehen ja hänen perheensä vieressä kun olivat jonossa juuri ennen minua ja jonot olivat pitkät luukuille. Siinä sitten eräs "pakolainen" sai tahtonsa läpi harkinnanvaraisen rahakorvauksen suhteen olemalla uhkaava ja lopuksi hymyili ja sanoi: nyt on hyvä. Kun sai jonkin rahasumman lisää tililleen tulevaksi."Hallituksessa suurin osa on jumalattomia ja sillä jumalattomien enemmistöllä pahat päätökset tehdään"
Miksi kristityt sitten ovat mahdollistamassa siellä näiden pahojen päätösten tekemiset ?
2.Kor.6
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
"Mieleeni on jäänyt tapaus..."
Yksittäinen tapaus ei todista yhtään mitään, sillä kaikissa porukoissa on epärehellisiä, eikä kaikkein vähiten niiden hyväosaisten ja rikkaiden joukossa, jotka nostavat köyhien rikkeet tikunnokkaan ja syyllistävät heitä kaikesta mahdollisesta, samalla kun kahmivat itselleen kaikki mahdolliset edut sekä peittelevät toistensa rikoksia. - Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Espoon kaupunkia uhkaa iso sakko suvivirren sallimisen takia. Sakotusoikeutta käyttää tällä kertaa vainontaan tai ryöstöön yhdenvertaisuus- ja tasa-arvovaliokunta. Tämäkin on mielestäni aivan selvää kristinuskoa vastaan kohdistuvaa vainoa. Samaan aikaan ateistisia lauluja sallitaan ja huonoa jumalatonta ateistikäytöstä ja saastaista puhetta.
Päivi Räsäsen tapauksessa tuomio oli väärä ja laittomuutta. Samoin tuossa toisessa sakotustuomitsemisessa suvivirren esittämisen takia. Kaikki ateistinen musiikkki kelpaa kuunnella, mutta suvivirsi on sakkolistalla, mielisairasta toimintaa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bead3f89-a0de-434c-baba-72f82475c8dd"Samaan aikaan ateistisia lauluja sallitaan ja huonoa jumalatonta ateistikäytöstä ja saastaista puhetta."
Suomi ei ole mikään teokrattinen valtio, jota uskikset hallitsee, ettekä te uskikset myöskään käyttäydy mitenkään mallikelpoisesti.
Kaikenlaista öykkäröintiä sallitaan teidänkin keskuudessanne, kun vaan muistaa mainita välillä Jeesuksen tai Jumalan nimen. Hyvänä esimerkkinä tästä Trumpin porukka Amerikassa ja Suomessa "kristityt" persut.
Rauhan tervehdys.
Ymmärrän, että laittomuuden salaisuuskin on sellainen, ettei sitä uskosta osaton ymmärrä, ei uskonnollinen, ei lahkolainen vaan Jeesukseen uskovainen, koska Pyhän Hengen täytyy avata se ihmiselle, mutta tähän auttaa jos enemmän kuulee evankeliumia, jotta sen oppii erottamaan laista.
Avain pakoon
https://www.youtube.com/watch?v=3rGgW4VOzQ0
Uskomattoman helppo tie
https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4
Syntisi ovat anteeksiannetut
https://www.youtube.com/watch?v=qmUOT_WMQTI
Miksi en ole baptisti?
https://www.youtube.com/watch?v=3NpPp6CDSkQ
Virheellisen evankeliumin sudenkuopat
https://www.youtube.com/watch?v=HQQJhc-0Iss
Kuka pääsee taivaaseen?
https://www.youtube.com/watch?v=OdxfhE67Nw8
Laki ja Henki
https://www.youtube.com/watch?v=TeGoua2qTUc
Synnittömiä jumalia ja armahdettuja syntisiä
https://www.youtube.com/watch?v=U3M_sfswMeQ
Siunauksin, MM.- Anonyymi00019
"Ymmärrän, että laittomuuden salaisuuskin on sellainen, ettei sitä uskosta osaton ymmärrä, ei uskonnollinen, ei lahkolainen vaan Jeesukseen uskovainen, koska Pyhän Hengen täytyy avata se ihmiselle"
Sinäkin olet Tukiaisen tavoin aivan naurettava sotarikoksiin syyllistyvää ja lapsia murhaavaa Israelia sekä rikollista Trumppia palvova Jumalan kuvotus.
Täytyy olla aivan aivopesty idiootti, joka uskoo noihin sinun höpinöihisi, mutta valitettavasti tällaisia maailmassa riittää.
Jeesus;
"EI SAATA hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Matt. 7:18 Anonyymi00019 kirjoitti:
"Ymmärrän, että laittomuuden salaisuuskin on sellainen, ettei sitä uskosta osaton ymmärrä, ei uskonnollinen, ei lahkolainen vaan Jeesukseen uskovainen, koska Pyhän Hengen täytyy avata se ihmiselle"
Sinäkin olet Tukiaisen tavoin aivan naurettava sotarikoksiin syyllistyvää ja lapsia murhaavaa Israelia sekä rikollista Trumppia palvova Jumalan kuvotus.
Täytyy olla aivan aivopesty idiootti, joka uskoo noihin sinun höpinöihisi, mutta valitettavasti tällaisia maailmassa riittää.
Jeesus;
"EI SAATA hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Matt. 7:18Rauhan tervehdys.
Sinulta tulee myrkkyä suusta. Mikä on lähteesi eli sydämesi myrkyttänyt ja mitä et ole antanut Jeesuksen veren pestäväksi?
Siunauksin, MM.- Anonyymi00038
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Sinulta tulee myrkkyä suusta. Mikä on lähteesi eli sydämesi myrkyttänyt ja mitä et ole antanut Jeesuksen veren pestäväksi?
Siunauksin, MM."Mikä on lähteesi eli sydämesi myrkyttänyt"
Kaltaisesi lampaan turkissa saalistelevat sudet kuten sinä, jotka esiintyvät "Jeesuksen seuraajina" ja yrittävät vakuutella, että Raamatun Jeesuskin siunaisi teidän laillanne murhaajia...vieläpä lasten murhaajia !
Jos sinä olet "Jeesuksen seuraaja", jolla on "Jeesuksen usko" ja joka pidät Jeesusta esikuvanasi, niin osoitapa sieltä Raamatustasi
1) miten Jeesus siunasi juutalaisia ?
2) miten te Israelia epäjumalananne pitävät rasistiset vuohikristityt noudatatte Jeesuksen lähetyskäskyä ja teette muslimeistakin Jeesuksen opetuslapsia ?
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
- Anonyymi00005
Tämän hetken laittomuus: abortit, homoilun salliminen, sukupuolen "korjaukset", huumeiden salliminen. Myös islam on laittomuutta; muslimit tehtailevat mitä hirveämpiä rikoksia. Antikristus pyrkii muuttamaan ajat ja lain. Ilmeisesti ajanlasku muuttuu, ei enää juutalaisten, kristittyjen eikä muslimien ajanlaskua. Kenties se alkaa antikristuksen syntymä vuodesta. Muslimeilla on hirveä hinku hävittää muut uskonnot ja valloittaa maailma islamille, mutta meidän länsimaisten näkökulmasta islam on epäjumalan palvontaa ja alhaista vedätystä, joten antikristus ei todennäköisesti ole muslimi.
- Anonyymi00020
"Muslimeilla on hirveä hinku hävittää muut uskonnot ja valloittaa maailma islamille"
Tätä valheellista propagandaa te siionistien aivopesemät fundamentalistiset "Jeesuksen seuraajat" jaksatte levittää, sillä suuri osa muslimeistakin on aivan samanlaisia tapamuslimeja kuin ovat tapakristitytkin. Ei heillä ole mitään sen suurempia tavoitteita uskontonsa levittämiseen kuin suurella osalla kristityistäkään. Se kuuluu vain heidän kulttuuriinsa.
Vain te fundamentalistiset ääriuskonnolliset hörhöt - olittepa sitten muslimeja, kristittyjä tai juutalaisia - käytte tätä "hengellistä sotaanne" keskenänne ja sotkette valitettavasti siihen kaikki muutkin ihmiset mukaan, jotka vain haluaisivat elää rauhassa. Joka kansassa on toisinajattelijoita - siis myös muslimikansoissa - kuten Iraninkin mielenosoituksista saattoi todeta.
Trumppikin perusteli uhkauksiaan Iranin johtoa vastaan sillä, että muka tukee näitä mielenosoittajia, mutta mitenkäs sitten kävikään...kesken Iranin ja Trumpin välisiä neuvotteluja USA hyökkäsi Iraniin ja tappoi kymmeniä tyttökoulun oppilaita ja on jatkanut siitä asti tuhoisaa sotaansa Irania vastaan, jossa kuolee ja loukkaantuu valtavasti siviilejä.
https://yle.fi/a/74-20212869/64-3-296784
"Yhdysvaltain presidentti Donald Trump jatkaa Iranin uhkailua Truth Social -viestipalvelussa.
– Kokonainen sivilisaatio kuolee tänä iltana, eikä sitä koskaan saada takaisin. En halua sen tapahtuvan, mutta niin todennäköisesti tapahtuu, Trump kirjoittaa.
Trump ei kertonut, miten hän tuhoaisi Iranin yli 90-miljoonaisen kansan. Sivilisaation tuhoaminen olisi kuitenkin sotarikos."
Nyt nämä iranilaiset mielenosoittajat, jotka kuvittelivat, että Trumppi rientäisi heidän avukseen, ovat saaneet todeta, että Amerikan "kristityt Jeesuksen seuraajat" ovat yhtä vihamielisiä heitä kohtaan kuin heidän muslimihallituksensakin sekä juutalaiset siionistit. - Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Muslimeilla on hirveä hinku hävittää muut uskonnot ja valloittaa maailma islamille"
Tätä valheellista propagandaa te siionistien aivopesemät fundamentalistiset "Jeesuksen seuraajat" jaksatte levittää, sillä suuri osa muslimeistakin on aivan samanlaisia tapamuslimeja kuin ovat tapakristitytkin. Ei heillä ole mitään sen suurempia tavoitteita uskontonsa levittämiseen kuin suurella osalla kristityistäkään. Se kuuluu vain heidän kulttuuriinsa.
Vain te fundamentalistiset ääriuskonnolliset hörhöt - olittepa sitten muslimeja, kristittyjä tai juutalaisia - käytte tätä "hengellistä sotaanne" keskenänne ja sotkette valitettavasti siihen kaikki muutkin ihmiset mukaan, jotka vain haluaisivat elää rauhassa. Joka kansassa on toisinajattelijoita - siis myös muslimikansoissa - kuten Iraninkin mielenosoituksista saattoi todeta.
Trumppikin perusteli uhkauksiaan Iranin johtoa vastaan sillä, että muka tukee näitä mielenosoittajia, mutta mitenkäs sitten kävikään...kesken Iranin ja Trumpin välisiä neuvotteluja USA hyökkäsi Iraniin ja tappoi kymmeniä tyttökoulun oppilaita ja on jatkanut siitä asti tuhoisaa sotaansa Irania vastaan, jossa kuolee ja loukkaantuu valtavasti siviilejä.
https://yle.fi/a/74-20212869/64-3-296784
"Yhdysvaltain presidentti Donald Trump jatkaa Iranin uhkailua Truth Social -viestipalvelussa.
– Kokonainen sivilisaatio kuolee tänä iltana, eikä sitä koskaan saada takaisin. En halua sen tapahtuvan, mutta niin todennäköisesti tapahtuu, Trump kirjoittaa.
Trump ei kertonut, miten hän tuhoaisi Iranin yli 90-miljoonaisen kansan. Sivilisaation tuhoaminen olisi kuitenkin sotarikos."
Nyt nämä iranilaiset mielenosoittajat, jotka kuvittelivat, että Trumppi rientäisi heidän avukseen, ovat saaneet todeta, että Amerikan "kristityt Jeesuksen seuraajat" ovat yhtä vihamielisiä heitä kohtaan kuin heidän muslimihallituksensakin sekä juutalaiset siionistit.Jeesuksen seuraajien pitäisi viedä ilosanomaa Jeesuksesta kaikkeen maailmaan, mutta rasistiset Israelia palvovat vanhan liiton "kristityt" siionistivuohet vihaavat muslimeja yhtä paljon kuin juutalaiset siionistit. (Huomaa: --> eivät siis kaikki juutalaiset).
Siionistivuohien johdolla maailmaa ei ainakaan evankelioida, vaan paljon todennäköisempää on, että nämä vihaa ympärilleen kylvävät valhekristityt saavat aikaan 3. maailmansodan.
- Anonyymi00010
"Mutta oppiko Pietari saamastaan nuhteesta? Kyllä vain. Hän pian puolustaa armoa ja vapautta Kristuksessa. "
Mihin Raamatun kirjoitukseen viittaat??
Mikä mahtaa olla kohta Galatalaisirjeen kohdalla, Apostolien teoissa?
Oletko nyt varmasti laittanut jaan -janan oikein???
on hyvä tarkistaa missä vaiheessa mikäkin tahtui jos tahtoo opettaa! - Anonyymi00011
Onko galatalaiskirjeen valheveljet, Pietari, Johannes ja Jaakob, niitä Jerusalemista tulleita, seruakunnan pylväitä, mitä Paavali kirjoittaa??
Galatalaiskirje 2
1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
3 Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin-millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön-nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
7 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille-
8 sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa-
9 ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.
Paavali, tässä asiayhteydessä, ihan ilmasta, mitään syytä ottaa, heidät silmätikuksi??
"Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä,"
toki tällä seikalla on joku lookinen selitys ?? - Anonyymi00012
Toki apostolien teot ja Galatalaiskirje on kirjoitettu "järjestyksessä" eikä hypi sinne ja tänne??
Kirje galatalaisille
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_galatalaisille
Kirje on todennäköisesti kirjoitettu hyvin pian Paavalin toisen Galatiassa käynnin jälkeen (Ap.t. 18:23). Kirjeessä olevat viitteet tukevat tätä. Kirjeessä mainittu käynti Jerusalemissa (Gal. 2:1–10) on sama kuin Apostolien teoissa mainittu käynti (Ap.t. 15), ja Paavali puhuu siitä menneessä aikamuodossa. Näin kirje on kirjoitettu apostolisen neuvoston kokoontumisen jälkeen.
Jos opettaa tulee opettaa oikein, varsinkin tärkeistä aika-määreistä!
Toki JOTAIN kirjoitat oikein:
"Kun lääkäri Luukas on ollut näin tarkka kertomuksessaan maallisista asioista, ei meidän tarvitse epäillä, että hän olisi erehtynyt myös kuvaillessaan kaikkia niitä universumin Luojan Hengen vaiktuksesta tapahtuneita ihmeitä,"
https://maunomattila.org/paavalin-historialliset-matkat/
Ensimmäinen lähetysmatka (46-49 jKr)
"Paavalin lähetysmatka Barnabaan kanssa kulkien yhteensä 2000 kilometriä, jonka aikana hän kirjoitti kirjeen Galatalaisille Syyrian Antiokiasta (49 jKr)."
Mutta muuten se on suurelta osin mitä sattuu, varsinkin ajat!
Nyt Jeesus VAROITTAA vakavasti uskovia, etteivät seuraa "VÄÄRIÄ tai oppimattomia opettajia!"
Matt. 24:1
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
Tosin nämä eivät ole pelastuksen kannalta tärkeitä ellei sitten ole heikko ja pieni uskova joka sitten lankeaa pois Herrasta!
Opettajaksi Herra valitsee ne jotka tietävät ja tuntevat Kirjoitukset.
ellei tunne ja tiedä, on sokea ja sitten sokea taluttaa sokeata???
Jos tahdot leikkiä opettajaa, opettele edes, alkeet! - Anonyymi00013
Tässä on pahaa eksytystä Mauno Mattilalta: "Meille ihmisille on mahdotonta noudattaa Jumalan lakia, käskyjä ja asetuksia niitä jotenkin rikkomatta, mutta laki onkin annettu ainoasti näyttämään, että et voi ja vaan tarvitset armon".
Jumalan lain noudattaminen ei ole raskas taakka. Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään:
Luuk 1:6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
...
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
Jos lakia ei täytä, niin ei pelastu eikä saa armoa:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ihminen kyllä joskus erehtyy, mutta katuva saa anteeksi. Jos asenne on kuitenkin sellainen, ettei lakia edes yritä noudattaa, koska kuvittelee saavansa armoa, niin silloin armonsa menettää:
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Jos kumoaa lakia, niin menettää armonsa:
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jos ei noudata lakia, silloin ei ole vanhurskas, vaikka olisi sanonut uskovansa Jeesukseen:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jeesus ei ollut lain loppu, kuten Mauno Mattila väittää, vaan lain päämäärä, kuten professori Aapeli Saarisalo on tämän tärkeän jakeen kääntänyt paremmin:
Room 10:4. Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle. - Anonyymi00014
voiko laittomuuden salaisuus paljastua kun se on salaisuus?
salaisuus voi olla mikä vaan ehkä tuhansista vaihtoehdoista.Rauhan tervehdys.
Aivan totta, että se on juuri näin, JOS ei ole Pyhää Henkeä eikä ole Jumalan lapsi.
"Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu." — Matteuksen evankeliumi 13:11
Siunauskin, MM.- Anonyymi00024
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Aivan totta, että se on juuri näin, JOS ei ole Pyhää Henkeä eikä ole Jumalan lapsi.
"Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu." — Matteuksen evankeliumi 13:11
Siunauskin, MM.Kun sinä nyt jatkuvasti mainostat sitä, että sinulla on se Pyhä Henki ja sen vuoksi sinä ymmärrät näitä asioita niiiiiin paaaljoooon paremmin, niin kerro nyt ihmeessä, miten te rasistiset vanhan liiton "kristityt" siionistivuohet teette niistä Palestiinan, Iranin ja Libanonin muslimikansoista Jeesuksen opetuslapsia ?
Siunaamalla, aseistamalla ja taloudellisesti tukemalla heidän murhaajiaan, vai...?
"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"... - Anonyymi00025
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauskin, MM.Kristitty, joka uudestisynnyttyään saa Pyhän Hengen, ei ymmärrä mikä on laittomuuden salaisuus, itse en ainakaan siinä vaiheessa ymmärtänyt, vaan monet asiat olivat minulle epäselvinä kunnes ajan kanssa Raamattua lukemalla/saarnoja kuuntelemalla eri uskonkappaleista selvää ottaessa, opin lisää erilaisista Raamatun asioista.
Mikä sitten on laittomuus? Tai sen salaisuus?
En osaa sitä sanoiksi varmaan kovin hyvin osata laittaa vieläkään. Anonyymi00025 kirjoitti:
Kristitty, joka uudestisynnyttyään saa Pyhän Hengen, ei ymmärrä mikä on laittomuuden salaisuus, itse en ainakaan siinä vaiheessa ymmärtänyt, vaan monet asiat olivat minulle epäselvinä kunnes ajan kanssa Raamattua lukemalla/saarnoja kuuntelemalla eri uskonkappaleista selvää ottaessa, opin lisää erilaisista Raamatun asioista.
Mikä sitten on laittomuus? Tai sen salaisuus?
En osaa sitä sanoiksi varmaan kovin hyvin osata laittaa vieläkään.Rauhan tervehdys.
Näitä kaikkia salaisuuksia onkin syytä rukoilla, että Pyhä Henki avaa ne. Ne eivät ole ilmeisiä, mutta uskon että Ilmestyskirjaa lukemalla varsin paljon avautuu laittomuuden salaisuus, joka Johannekselle ilmoitettiin Patmos saarella, ja uskon sen keskeisesti liittyvän porttoon pedon selässä.
Siunauksin, MM.- Anonyymi00039
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Näitä kaikkia salaisuuksia onkin syytä rukoilla, että Pyhä Henki avaa ne. Ne eivät ole ilmeisiä, mutta uskon että Ilmestyskirjaa lukemalla varsin paljon avautuu laittomuuden salaisuus, joka Johannekselle ilmoitettiin Patmos saarella, ja uskon sen keskeisesti liittyvän porttoon pedon selässä.
Siunauksin, MM.Naisilla kuvataan Raamatussa seurakuntaa (tytär, vaimo, morsian. äiti, portto).
Portto on siis hengellistä haureutta harjoittava seurakunta, kuten Katolinen kirkko ja sen porttotyttäret.
Pedot ovat (maallisia) valtoja ja valtakuntia, kuten esim Vatikaanivaltio.
Dan. 7:23
Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
- Anonyymi00026
>>>>>Jumalan laki ja käskyt ovat pyhä, hyvät vanhurskaat, jotka aikamme hylkää ja sen myötä Jumalan sanan, mutta ei usein sillä tavoin kuin usein luulemme, vaan tähän kätkeytyy viimeisinä päivinä laittomuuden vaikutuksen salaisuus.<<<<
-----------------------
”Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.”
Roomalaiskirje 7:1-25 FB38
ASIAYHTEYS JATKUU>>>>- Anonyymi00027
>>>>>>Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.”
ASIAYHTEYS JATKUU>>>>
------------------
”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.”
Roomalaiskirje 8:1-11 FB38 - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
>>>>>>Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.”
ASIAYHTEYS JATKUU>>>>
------------------
”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.”
Roomalaiskirje 8:1-11 FB38>>>>>>Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.<<<<<<<
------------------------
Lainaus kirjasta:
Robert D Brinsmead -Jumalan liitto-PERUSSANOMA OY PL 15 02701 KAUNIAINEN —Alkuteos Covenant 1979- Copyright Verdict Publications, Fallbrook, California 92028, USA— Suomennos Jukka Norvanto—Kirjapaino Kurikka-Paino 1989
Sivulta 14,15.
“ .. 3, Liitto-käsitteen asiasisältö
Olisi vaikea liioitella liiton käsitteen erittäin keskeistä merkitystä Israelin uskonnolle. Kansan suhde Jumalaan perustui liittoon. Hän ei ole ihmisen kanssa tekemisissä liiton ulkopuolella. "Ei ole liikaa sanoa, että liiton käsite tuli hallitsemaan Israelin ajattelua, kun oli sen kysymys suhteesta Jumalaan" (Morris, s. 76).
Jokaiseen uskontoon sisältyy jonkin muotoinen yhteys tai suhde jumaluuteen. Se ei ole heprealaisten uskonnon erityispiirre. Sellainen on sen sijaan se, että tämä yhteys jumaluuden kanssa perustuu liitoksi sanottuun lailliseen järjestelyyn. "Liitto on oikeuskäsite.— Laillinen perusta sisältyy suorastaan liiton olemukseen" (Morris, s. 232). Tämä merkitsee, että Jumalan yhteys ihmisen kanssa perustuu oikeudelliseen sopimukseen, jonka ulkopuolella Jumalalla ei ole suhdetta kansaansa.
Saatamme ymmärtää tämän asian merkityksen, jos huomaamme, että Jumalan ja hänen kansansa välistä liittoa verrataan usein avioliittosopimukseen (Jes 54:5; Jer 3:14; 31:32; Hes 16:8,60; Hoos 2:16). Israelin Siinain juurella antama juhlallinen lupaus: "Kaiken minkä Herra on puhunut, me teemme" (2 Moos 19:8) on kuin morsiamen avioliittolupaus. Tietenkin avioliittolupaus on vain yksi havainnollistus. Jumalan liitto kansansa kanssa ei tyhjenny siihen.
Se auttaa meitä kuitenkin ymmärtämään sitä Raamatun ajatusta, että yhteytemme Jumalan kanssa on ensisijaisesti oikeudellinen. Niin kuin pyhin inhimillinen suhde perustuu oikeudelliseen liittoon, niin myös Jumalan yhteyden ihmisen kanssa täytyy perustua oikeudelliseen liittoon.
Koska Jumala on pyhä rakkaus, hänellä ei ole mitään tekemistä hengellisen haureuden kanssa. Tällä periaatteella on suuri merkitys nykyään.
On esiintynyt voimakkaita pyrkimyksiä irtautua Raamatun oikeudellisesta ajattelusta. Monien mielestä oikeudelliset ja uskonnolliset käsitteet ovat yhteensovittamattomat. Raamatun liiton kehityksessä Jumalan ja ihmisen suhteen oikeudelliset ja uskonnolliset näkökohdat ovat kuitenkin irrottamattomasti sidoksissa toisiinsa."
Jatkuu - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
>>>>>>Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.<<<<<<<
------------------------
Lainaus kirjasta:
Robert D Brinsmead -Jumalan liitto-PERUSSANOMA OY PL 15 02701 KAUNIAINEN —Alkuteos Covenant 1979- Copyright Verdict Publications, Fallbrook, California 92028, USA— Suomennos Jukka Norvanto—Kirjapaino Kurikka-Paino 1989
Sivulta 14,15.
“ .. 3, Liitto-käsitteen asiasisältö
Olisi vaikea liioitella liiton käsitteen erittäin keskeistä merkitystä Israelin uskonnolle. Kansan suhde Jumalaan perustui liittoon. Hän ei ole ihmisen kanssa tekemisissä liiton ulkopuolella. "Ei ole liikaa sanoa, että liiton käsite tuli hallitsemaan Israelin ajattelua, kun oli sen kysymys suhteesta Jumalaan" (Morris, s. 76).
Jokaiseen uskontoon sisältyy jonkin muotoinen yhteys tai suhde jumaluuteen. Se ei ole heprealaisten uskonnon erityispiirre. Sellainen on sen sijaan se, että tämä yhteys jumaluuden kanssa perustuu liitoksi sanottuun lailliseen järjestelyyn. "Liitto on oikeuskäsite.— Laillinen perusta sisältyy suorastaan liiton olemukseen" (Morris, s. 232). Tämä merkitsee, että Jumalan yhteys ihmisen kanssa perustuu oikeudelliseen sopimukseen, jonka ulkopuolella Jumalalla ei ole suhdetta kansaansa.
Saatamme ymmärtää tämän asian merkityksen, jos huomaamme, että Jumalan ja hänen kansansa välistä liittoa verrataan usein avioliittosopimukseen (Jes 54:5; Jer 3:14; 31:32; Hes 16:8,60; Hoos 2:16). Israelin Siinain juurella antama juhlallinen lupaus: "Kaiken minkä Herra on puhunut, me teemme" (2 Moos 19:8) on kuin morsiamen avioliittolupaus. Tietenkin avioliittolupaus on vain yksi havainnollistus. Jumalan liitto kansansa kanssa ei tyhjenny siihen.
Se auttaa meitä kuitenkin ymmärtämään sitä Raamatun ajatusta, että yhteytemme Jumalan kanssa on ensisijaisesti oikeudellinen. Niin kuin pyhin inhimillinen suhde perustuu oikeudelliseen liittoon, niin myös Jumalan yhteyden ihmisen kanssa täytyy perustua oikeudelliseen liittoon.
Koska Jumala on pyhä rakkaus, hänellä ei ole mitään tekemistä hengellisen haureuden kanssa. Tällä periaatteella on suuri merkitys nykyään.
On esiintynyt voimakkaita pyrkimyksiä irtautua Raamatun oikeudellisesta ajattelusta. Monien mielestä oikeudelliset ja uskonnolliset käsitteet ovat yhteensovittamattomat. Raamatun liiton kehityksessä Jumalan ja ihmisen suhteen oikeudelliset ja uskonnolliset näkökohdat ovat kuitenkin irrottamattomasti sidoksissa toisiinsa."
Jatkuu>>>>>>>>Raamatun liiton kehityksessä Jumalan ja ihmisen suhteen oikeudelliset ja uskonnolliset näkökohdat ovat kuitenkin irrottamattomasti sidoksissa toisiinsa."
Jatkuu<<<<<<
-----------------------
Jatkuu
"..Nykyään lainmukainen ja lakihenkinen (legalistinen) pyritään samastamaan. Lakihenkisyys (legalismi) on lain ja oikeudellisen vääristymä, niin kuin rationalismi (järkeisusko t. järkeisoppi) on rationaalisuuden (järjellisen, järjellisyyden) vääristymä. Legalismi ei ole todella lain mukaista, oikeudellista, eikä oikeaa, vaan se on lain vastaista, koska se käyttää lakia väärin.
Nykyään ajatellaan, että oikeudellinen ajattelu on vähempiarvoista ja todella hengellinen uskonto ylittää sen. Raamatun liiton teema osoittaa kuitenkin, että jumalallisen uskonjärjestyksen juuret ovat Jumalan laissa ja Jumalan oikeuden täydellisessä järjestyksessä. Leon Morris sanoo: "VT:n miehet näyttävät monen mielestä kulkevan harhaan käyttäessään oikeudellisia kuvia Jumalan toiminnasta. Olemme nykyään taipuvaisia vainuamaan "lakihenkisyyttä"! Jos pystymme osoittamaan keskusteluosapuolemme olevan liian kiinnostunut laista, olemme jo puoliksi kumonneet hänet. Ei kukaan ole nykyään kiinnostunut legalistista. Emme saisi kuitenkaan lukea tätä asennetta antiikkiin. Jahve ja laki sopivat hyvin yhteen" (Leon Morris, Apostolic Preaching)..” - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
>>>>>>>>Raamatun liiton kehityksessä Jumalan ja ihmisen suhteen oikeudelliset ja uskonnolliset näkökohdat ovat kuitenkin irrottamattomasti sidoksissa toisiinsa."
Jatkuu<<<<<<
-----------------------
Jatkuu
"..Nykyään lainmukainen ja lakihenkinen (legalistinen) pyritään samastamaan. Lakihenkisyys (legalismi) on lain ja oikeudellisen vääristymä, niin kuin rationalismi (järkeisusko t. järkeisoppi) on rationaalisuuden (järjellisen, järjellisyyden) vääristymä. Legalismi ei ole todella lain mukaista, oikeudellista, eikä oikeaa, vaan se on lain vastaista, koska se käyttää lakia väärin.
Nykyään ajatellaan, että oikeudellinen ajattelu on vähempiarvoista ja todella hengellinen uskonto ylittää sen. Raamatun liiton teema osoittaa kuitenkin, että jumalallisen uskonjärjestyksen juuret ovat Jumalan laissa ja Jumalan oikeuden täydellisessä järjestyksessä. Leon Morris sanoo: "VT:n miehet näyttävät monen mielestä kulkevan harhaan käyttäessään oikeudellisia kuvia Jumalan toiminnasta. Olemme nykyään taipuvaisia vainuamaan "lakihenkisyyttä"! Jos pystymme osoittamaan keskusteluosapuolemme olevan liian kiinnostunut laista, olemme jo puoliksi kumonneet hänet. Ei kukaan ole nykyään kiinnostunut legalistista. Emme saisi kuitenkaan lukea tätä asennetta antiikkiin. Jahve ja laki sopivat hyvin yhteen" (Leon Morris, Apostolic Preaching)..”>>>>>>>>>"lakihenkisyyttä"! Jos pystymme osoittamaan keskusteluosapuolemme olevan liian kiinnostunut laista, olemme jo puoliksi kumonneet hänet. Ei kukaan ole nykyään kiinnostunut legalistista. Emme saisi kuitenkaan lukea tätä asennetta antiikkiin. Jahve ja laki sopivat hyvin yhteen" (Leon Morris, Apostolic Preaching)..”<<<<<<<<
-----------------
Lainaus kirjasta:
Robert D Brinsmead -Jumalan liitto-PERUSSANOMA OY PL 15 02701 KAUNIAINEN —Alkuteos Covenant 1979- Copyright Verdict Publications, Fallbrook, California 92028, USA—
Suomennos Jukka Norvanto—Kirjapaino Kurikka-Paino 1989
Sivulta 15,16,17.
“..Tämän hetken uskonnollista tilannetta hallitsee sellainen filosofia, että uskonnossa on todella tärkeää vain "uskonnollinen kohtaaminen", "Kristus-kokemus sydämessä", "Hengen täyttämän elämän jännittävä löytö". Vieläpä maltillinen teologia pyrkii kehittämään opin kokemuksesta ja pelkistämään kaiken kokemukseksi. Jotkut haluavat jopa sanoa Jumalan suorittamaa vanhurskauttamistakin kokemukseksi.
Jos tällainen saa jatkua, se tuhoaa kristillisestä uskosta kaiken sille ominaisen. Tältä pohjalta kaikki uskonnot voivat viime kädessä yhtyä yhtenäisenä nimittäjänään "sydämen sisimmässä" koettu uskonnollinen kokemus. Sellainen uskonto osoittautuu lopulta yhtä siveettömäksi ja epäluotettavaksi kuin avioyhteys, jolta puuttuu laillinen perusta. Liiton käsite sen sijaan avaa ainutlaatuisen ja kaikesta muusta erottuvan yhteyden Jumalaan.
Liitto on kestävää yhteyttä
Kun yhteyden Jumalaan ymmärrettiin perustuvan oikeudelliseen liittoon, se toi VT:n uskontoon lujuutta ja luotettavuutta.
Liitto antoi "Jumalan ja ihmisen tai ihmisen ja Jumalan väliselle yhteydelle horjumattomasti säädellyn muodon". "Tätä oikeudellista käsitettä käytetään osoittamaan, että Jumalan ja ihmisen suhteille on vakiintunut, horjumaton kaava." "Ei ole varmempaa vakuutta laillisesta varmuudesta, rauhasta tai henkilökohtaisesta uskollisuudesta kuin liitto. — Liitto on lainmukainen järjestys oikkujen, epävarmuuden ja vihamielisyyden vastakohtana." (Kittel, 2:109, 110, 115.)
Koska avioliitto perustuu laillisen sopimuksen antamaan pyhään vakuuteen, se on turvallisemmalla pohjalla. Sillä on oltava vahvempi perustus kuin ailahtelevat inhimilliset tunteet.
Myös uskovan yhteyden Jumalaan täytyy perustua johonkin kestävämpään ja lujempaan kuin uskovan kunkinhetkiseen kokemukseen. Liiton osapuolet tietävät paikkansa. He tietävät niin oikeutensa kuin velvollisuutensa ja vastuunsa. Siksi heidän yhteytensä on sekä luotettava että ennakoitavissa.
Ihmisen on tärkeä tietää paikkansa suhteessaan Jumalaan, Hänen ei tarvitse jäädä uhanalaiseksi eikä epävarmaksi.
Mutta hän olisi suuressa vaarassa, jos hän olisi riippuvainen vain uskonnollisesta kokemuksestaan. Tunteellista herätyskristillisyyttä, jolla ei ole tarjottavana mitään syvempää kuin kokemus ihmisen "sydämessä olevasta Kristuksesta", ei voi verratakaan siihen todelliseen vapauteen, jonka uskova saa omistaa ollessaan liittosuhteessa Jumalaan…” - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
>>>>>>>>>"lakihenkisyyttä"! Jos pystymme osoittamaan keskusteluosapuolemme olevan liian kiinnostunut laista, olemme jo puoliksi kumonneet hänet. Ei kukaan ole nykyään kiinnostunut legalistista. Emme saisi kuitenkaan lukea tätä asennetta antiikkiin. Jahve ja laki sopivat hyvin yhteen" (Leon Morris, Apostolic Preaching)..”<<<<<<<<
-----------------
Lainaus kirjasta:
Robert D Brinsmead -Jumalan liitto-PERUSSANOMA OY PL 15 02701 KAUNIAINEN —Alkuteos Covenant 1979- Copyright Verdict Publications, Fallbrook, California 92028, USA—
Suomennos Jukka Norvanto—Kirjapaino Kurikka-Paino 1989
Sivulta 15,16,17.
“..Tämän hetken uskonnollista tilannetta hallitsee sellainen filosofia, että uskonnossa on todella tärkeää vain "uskonnollinen kohtaaminen", "Kristus-kokemus sydämessä", "Hengen täyttämän elämän jännittävä löytö". Vieläpä maltillinen teologia pyrkii kehittämään opin kokemuksesta ja pelkistämään kaiken kokemukseksi. Jotkut haluavat jopa sanoa Jumalan suorittamaa vanhurskauttamistakin kokemukseksi.
Jos tällainen saa jatkua, se tuhoaa kristillisestä uskosta kaiken sille ominaisen. Tältä pohjalta kaikki uskonnot voivat viime kädessä yhtyä yhtenäisenä nimittäjänään "sydämen sisimmässä" koettu uskonnollinen kokemus. Sellainen uskonto osoittautuu lopulta yhtä siveettömäksi ja epäluotettavaksi kuin avioyhteys, jolta puuttuu laillinen perusta. Liiton käsite sen sijaan avaa ainutlaatuisen ja kaikesta muusta erottuvan yhteyden Jumalaan.
Liitto on kestävää yhteyttä
Kun yhteyden Jumalaan ymmärrettiin perustuvan oikeudelliseen liittoon, se toi VT:n uskontoon lujuutta ja luotettavuutta.
Liitto antoi "Jumalan ja ihmisen tai ihmisen ja Jumalan väliselle yhteydelle horjumattomasti säädellyn muodon". "Tätä oikeudellista käsitettä käytetään osoittamaan, että Jumalan ja ihmisen suhteille on vakiintunut, horjumaton kaava." "Ei ole varmempaa vakuutta laillisesta varmuudesta, rauhasta tai henkilökohtaisesta uskollisuudesta kuin liitto. — Liitto on lainmukainen järjestys oikkujen, epävarmuuden ja vihamielisyyden vastakohtana." (Kittel, 2:109, 110, 115.)
Koska avioliitto perustuu laillisen sopimuksen antamaan pyhään vakuuteen, se on turvallisemmalla pohjalla. Sillä on oltava vahvempi perustus kuin ailahtelevat inhimilliset tunteet.
Myös uskovan yhteyden Jumalaan täytyy perustua johonkin kestävämpään ja lujempaan kuin uskovan kunkinhetkiseen kokemukseen. Liiton osapuolet tietävät paikkansa. He tietävät niin oikeutensa kuin velvollisuutensa ja vastuunsa. Siksi heidän yhteytensä on sekä luotettava että ennakoitavissa.
Ihmisen on tärkeä tietää paikkansa suhteessaan Jumalaan, Hänen ei tarvitse jäädä uhanalaiseksi eikä epävarmaksi.
Mutta hän olisi suuressa vaarassa, jos hän olisi riippuvainen vain uskonnollisesta kokemuksestaan. Tunteellista herätyskristillisyyttä, jolla ei ole tarjottavana mitään syvempää kuin kokemus ihmisen "sydämessä olevasta Kristuksesta", ei voi verratakaan siihen todelliseen vapauteen, jonka uskova saa omistaa ollessaan liittosuhteessa Jumalaan…”>>>>>>>>> Tunteellista herätyskristillisyyttä, jolla ei ole tarjottavana mitään syvempää kuin kokemus ihmisen "sydämessä olevasta Kristuksesta", ei voi verratakaan siihen todelliseen vapauteen, jonka uskova saa omistaa ollessaan liittosuhteessa Jumalaan…”<<<<<<<<
------------------------
Jumala on "tuon puoleinen", Hän on ajan , luomistekojensa ulkopuolella.Hän ei sekoitu luomaansa, vaan on sen kaiken ulko puolella, yläpuolella. Ihminen ei voi tiedostaa eikä löytää.
Hän itse on ilmoittanut itsensä luomis teoissaan (Sanassa 1-2. Moos) yleisenä ilmoituksena, mutta niitä katselemalla ihminen ei voi tuntea Jumalaa.
Jumala on ilmoittanut itsensä historiassa, erityis ilmoituksessa Sanassaan .Jossa Hän on ilmoittanut pelastus tekonsa ihmiselle.
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
Etsimällä kokemuksia ja tunne elämyksiä ilman Jumalan Sanaan pitäytyvää ilmoitusta ihminen eksyy ja joutuu eroon Jumalasta.
Jumala on kohdattavissa vain Sanassaan jossa Hän on itsensä ilmoittanut.
Jumala puhuu Sanassaan , ei ihmisen hengessä, ei ihmisen tunne kokemuksessa, ei ihmisen elämyksissä.
Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksi antamusta eikä sovitusta. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
>>>>>>>>> Tunteellista herätyskristillisyyttä, jolla ei ole tarjottavana mitään syvempää kuin kokemus ihmisen "sydämessä olevasta Kristuksesta", ei voi verratakaan siihen todelliseen vapauteen, jonka uskova saa omistaa ollessaan liittosuhteessa Jumalaan…”<<<<<<<<
------------------------
Jumala on "tuon puoleinen", Hän on ajan , luomistekojensa ulkopuolella.Hän ei sekoitu luomaansa, vaan on sen kaiken ulko puolella, yläpuolella. Ihminen ei voi tiedostaa eikä löytää.
Hän itse on ilmoittanut itsensä luomis teoissaan (Sanassa 1-2. Moos) yleisenä ilmoituksena, mutta niitä katselemalla ihminen ei voi tuntea Jumalaa.
Jumala on ilmoittanut itsensä historiassa, erityis ilmoituksessa Sanassaan .Jossa Hän on ilmoittanut pelastus tekonsa ihmiselle.
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Etsimällä kokemuksia ja tunne elämyksiä ilman Jumalan Sanaan pitäytyvää ilmoitusta ihminen eksyy ja joutuu eroon Jumalasta.
Jumala on kohdattavissa vain Sanassaan jossa Hän on itsensä ilmoittanut.
Jumala puhuu Sanassaan , ei ihmisen hengessä, ei ihmisen tunne kokemuksessa, ei ihmisen elämyksissä.
Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksi antamusta eikä sovitusta.>>>>>>Jumala on kohdattavissa vain Sanassaan jossa Hän on itsensä ilmoittanut.
Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksi antamusta eikä sovitusta.<<<<<<<
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
- Anonyymi00033
" kaiken perilliseksi" viittaus että Poika on kaiken perillinen.
Miten sitten muut ihmiset saavat mitään perintöä kun Poika saa kaiken?
Kristityn sanotaan saavan perinnöksi ikuisen elämän, mutta Jeesus on kaiken perillinen.
https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
Matikan laskukaava: Yksi saa kaiken silloin muut saavat:
1. Ei mitään. Perustele
2. Ikuisen elämän. PerusteleRauhan tervehdys.
Jokainen kristitty on Kristuksessa ja omaa kaiken mitä on Kristuksen, Hänen huoneensa haltijoina, mutta joka ei ole Kristuksen oma, ei omaa yhtään mitään muuta kuin syntinsä ja niiden antaman rangaistuksen. Kummanko sinä valitset: Syntiesi kanssa helvetin vai Jeesuksen kanssa taivaan?
Siunauksin, MM.- Anonyymi00036
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Jokainen kristitty on Kristuksessa ja omaa kaiken mitä on Kristuksen, Hänen huoneensa haltijoina, mutta joka ei ole Kristuksen oma, ei omaa yhtään mitään muuta kuin syntinsä ja niiden antaman rangaistuksen. Kummanko sinä valitset: Syntiesi kanssa helvetin vai Jeesuksen kanssa taivaan?
Siunauksin, MM."Kummanko sinä valitset: Syntiesi kanssa helvetin vai Jeesuksen kanssa taivaan?"
Kummanko sinä valitset ?
Nimittäin vanhan liiton vuohikristityillä ei ole mitään asiaa Jeesuksen kanssa taivaaseen.
Matt.25
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville (vuohille): 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
- Anonyymi00034
Miksi kirjoitat otsikon kaikki sanat isoilla alkukirjaimilla? Se ei ole suomalainen vaan amerikkalainen tapa toimia. Rakastatko USA:ta enemmän kuin Suomea?
Rauhan tervehdys.
Onpahan erikoinen väittämä, että se on Yhdysvalloista peräsin. Voitko kertoa, että mistä tällaisen olet päähäsi keksinyt?
Siunauksin, MM.- Anonyymi00035
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Onpahan erikoinen väittämä, että se on Yhdysvalloista peräsin. Voitko kertoa, että mistä tällaisen olet päähäsi keksinyt?
Siunauksin, MM.Kertoisitko sinä jo vihdoinkin, miten te rasistiset vanhan liiton "kristityt" siionistivuohet noudatatte sitä Jeesuksen lähetyskäskyä ja teette palestiinalaisista, iranilaisista ja libanonilaisista Jeesuksen opetuslapsia ?
Meinaan tämähän on Raamatun mukaan edellytys sille, että Jeesus tulee takaisin, eikä siis se, että USA aloittaa "Harmageddonin sodan" hyökkäämällä Iraniin ja pommittamalla ensi töikseen tyttökoulun oppilaat "tuuliin ja pilviin" idolisi Trumpin ja hänen "kristillisen" sotarikoshallituksensa johdolla...
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE ja ***sitten tulee loppu***. Anonyymi00035 kirjoitti:
Kertoisitko sinä jo vihdoinkin, miten te rasistiset vanhan liiton "kristityt" siionistivuohet noudatatte sitä Jeesuksen lähetyskäskyä ja teette palestiinalaisista, iranilaisista ja libanonilaisista Jeesuksen opetuslapsia ?
Meinaan tämähän on Raamatun mukaan edellytys sille, että Jeesus tulee takaisin, eikä siis se, että USA aloittaa "Harmageddonin sodan" hyökkäämällä Iraniin ja pommittamalla ensi töikseen tyttökoulun oppilaat "tuuliin ja pilviin" idolisi Trumpin ja hänen "kristillisen" sotarikoshallituksensa johdolla...
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE ja ***sitten tulee loppu***.Rauhan tervehdys.
Raamattu kieltää vastaamasta sinulle. (Sananlaskut 26:4)
Siunauksin, MM.- Anonyymi00040
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Raamattu kieltää vastaamasta sinulle. (Sananlaskut 26:4)
Siunauksin, MM.Sananl.26:4
Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.
No jospa sitten kertoisit KAIKILLE MUILLE tämän palstan/ketjun lukijoille, miten te Jeesuksen seuraajat toteutatte tätä Jeesuksen LÄHETYSKÄSKYÄ ?
Ja eihän sinun tarvitse vastata "minun hulluuteni mukaan", vaan voit aivan vapaasti vastata ja kertoa oman viisautesi mukaan, miten te kristityt levitätte Jumalan rakkautta ja viette evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta palestiinalaisille, iranilaisille ja libanonilaisille ?
- Anonyymi00037
Tässä haastattelussa tulee lillmi, miten saatna toimii, se jättää uudista Ramatun käännöksistä keskeidsä sanoja pois ja rikkoo yhteyden vanhaan testamenttiin ja viittaukset Jeesukseen. uudet uskovaiset ei enää saa aitoa Jumalan sanaa.Raamatun sanasta
Raamattu sanasta on luovuttu ja muutettu se, ajan mukaan sopivaksi. https://www.youtube.com/watch?v=0M7a57b9t4k
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!632026Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka741344La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt131049- 102991
- 91905
- 107762
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko48622- 38554
- 56527
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus244513