Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PerusSininen
profiilit
PerusSininen
PerusSininen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
383
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ruotsia+tarvitaan+lähinnä+julkisen+sektorin+virkoihin+savon+sydänmailla+ja+laajemminkin+valtakunnallisesti.+Kyse+on+lainsäädännöllä+keinotekoisesti+luodusta+tarpeesta,+ei+tosielämän+tarpeesta.
Ruotsin+kielikylpy+on+marginaaliväen+puuhastelua,+sillä+ei+rakenneta+Suomeen+laajamittaista+valtaväestön+kaksikielisyyttä.
30.11.2017 15:03
En+ole+nähnyt+yhtäkään+pitävää+pakkoruotsia+puolustavaa+argumenttia,+kaikki+eteeni+tuodut+ovat+vain+huteria+mielipiteitä.
30.11.2017 14:58
Vilkaisepa+ketjuja+uudestaan,+kyllä+siellä+pakkoruotsin+kannattajat+veistävät+yhtä+lailla+omia+kommenttejaan.
30.11.2017 14:56
Persulogiikalla+olemassaoleva+lainsäädäntö+pyyhkiytyy+pois+aina+kun+uusi+hallitus+aloittaa.+Lähdettäisiin+ikäänkuin+"puhtaalta+pöydältä".
Ja+persut+tietenkin+kopioisivat+oman+vaaliohjelman+hallitusohjelmaksi.
30.11.2017 14:54
Fiksuudessasi+et+ole+sitten+oivaltanut,+että+kaikilla+tulisi+olla+oikeus+omiin+kielivalintoihinsa.
30.11.2017 14:50
En+kiistä+sitä,+etteikö+kielikylpy+toimisi.+Se+toimi+minunkin+lapsiini.
Kielenopiskelulla+pitää+olla+silti+joku+funktio.+Ruotsinkieltä+ei+tarvitse+Suomessa+laajassa+mittakaavassa,+ne+ohikiitävät+hetket+kun+sitä+voisi+käyttää,+voi+korvata+englannin+kielellä.
Kielikylpyenglanti,+se+olisi+jo+paljon+hyödyllisempää.+Toki+vaihto-oppilaana+homma+on+toiminut+ennenkin.
30.11.2017 14:49
Minulla+lienee+ollut+kunnia+keskustella+sinun+kanssasi+enemmänkin.+Olen+kumonnut+argumenttisi+yhtä+kepeästi+olipa+niissä+peukkuja+tai+ei.
30.11.2017 14:43
2011+Soini+jättäytyi+hallituksesta+äänestäjilleen+uskollisena,+mutta+kritiikkiä+tuli+kovasti+siitäkin+päätöksestä.
Soini+on+ollut+hyvin+johdonmukainen+mielipiteissään,+mutta+ongelma+on+enempi+siinä+että+persujen+kannattajilla+on+keskimäärin+paljon+heikompi+poliittinen+ymmärrys+kuin+muiden+puolueiden+kannattajilla.
Persut+eivät+käsitä,+että+sadan+vuoden+aikana+Suomeen+laadittu+lainsäädäntö+tai+vuosikymmenien+aikana+rakennetut+ulko-+ja+turvallisuuspoliittiset+linjaukset+ei+ole+mahdollista+vaihtaa+yhtä+notkeasti+kuin+hallitus+vaihtuu.+Isot+linjat+menevät+vakaasti+ja+kurssia+voi+vaihtaa+vain+asteittain.
Edeltäjien+päätökset+sitovat+hallitusta+aina,+vanhaa+lainsäädäntöä+ei+saa+tekemättömäksi+muuta+kuin+luomalla+tilalle+uutta+lainsäädäntöä.+Kansainvälisiä+velvoitteita+vastaavasti+ei+voi+purkaa+yksipuolisilla+ilmoituksilla,+kuten+esim.+Brexit-neuvotteluistakin+nähdään.
30.11.2017 14:40
Peukuttamisella+haetaan+tuntua+siitä+että+olemme+samaa+mieltä+kommentoijan+kanssa,+mutta+itse+katson+aina+suoraan+kommenttiin+enkä+siihen+oliko+joku+samaa+mieltä.
Kielikeskustelussa+olen+huomannut+myös+sen,+että+se+ihminen+jonka+kanssa+olen+keskusteluyhteydessä,+peukuttaa+kommenttiaan+heti+kun+se+on+ilmestynyt+ruutuun.+Monesti+olen+avannut+kommenttiketjun+heti+kun+minulle+tulee+ilmoitus+uudesta+viestistä,+ja+niissä+on+useimmiten+"peukku"+alle+puolessa+minuutissa.
Kyse+on+siis+puhtaasta+provoilusta,+"peukutetaan"+omaa+kommenttia,+parhaassa+tapauksessa+usealla+nikillä.
Mielipide+on+kuin+persereikä,+jokaisella+on+omansa.+Ihan+riippumatta+siitä+peukuttaako+niitä+itse+vai+ei.
30.11.2017 14:31
Mitä+väliä+sillä+on+jos+joku+tykkää+peukuttaa+omia+kommenttejaan?+Enempihän+se+kertoo+sairaudesta+kuin+viestien+sisällöllisestä+oivaltavuudesta.
Minä+en+peukuta+edes+periaatteesta+mielipidekirjoituksia,+se+kun+olisi+vähän+typerää+kun+se+rajaisi+peukut+vain+omaa+maailmankatsomustani+tukeviin+kommentteihin.
30.11.2017 13:44
Persuillahan+ei+luonnollisestikaan+ole+käsitystä+hallitustyöskentelystä.
30.11.2017 13:36
Tuskin+Siniset+osallistuvat+keskustelupalstakinoihin+asian+tiimoilta,+eiköhän+asia+ole+enempi+meidän+harteillamme.
30.11.2017 13:35
Jeps,+Canadassa+varmaan+on+pakkoranska+englanninkielisille?
Ei+sentäs,+siellä+on+ranskankieliset+alueet+joissa+ranskan+kielellä+on+erityisasema,+mutta+englanninkielisillä+alueilla+ranskankieli+on+vieras+kieli.
30.11.2017 13:07
Siniset+äänesti+esitystä+vastaan.
30.11.2017 13:02
Tuo+käyttämäsi+argumentti+ei+ole+millään+tasolla+toimiva.
Eihän+lainsäädännön+pohjana+voi+olla+pyrkimys+pakottaa+ihmisiä+lukemaan+kieliä+tai+mitään+muitakaan+aineita+ammarinvalintaan+ohjaamisen+näkökulmasta.
Jos+joku+päättää+valita+sen,+ettei+hän+tavoittele+töitä+jotka+ovat+kiinni+ruotsin+kielestä,+niin+mielestäni+siihen+ei+pitäisi+olla+kenelläkään+nokan+koputtamista.+Jos+valtiovalta+ryhtyisi+pakottamaan+ihmisiä+kielivalintoihin+työllistymisen+näkökulmasta,+niin+maailmassa+on+moninverroin+tärkeämpiä+kieliä+kuin+ruotsinkieli.
Mikä+olisi+meidän+työttömyysprosenttimme+jos+Suomessa+olisi+pakkomandariinikiina?
30.11.2017 12:59
Keskustelu+näkyy+olevan+kaksisuuntaista,+kyllä+täällä+puolustellaan+myös+Hurmeen+aivopierua.
30.11.2017 12:48
Kunnat+menevät+tietenkin+sen+pohjalta,+mitä+eduskuntalaki+ja+perustuslaki+määräävät,+joten+sinällään+Terho+tuijottaa+aivan+oikeaan+kohtaan.
Ruotsinkieli+on+suomenkieliselle+väestölle+täysin+väärä+kieli+opiskeltavaksi,+sillä+vain+todella+pieni+osa+suomenkielisistä+tarvitsee+sitä+yhtään+mihinkään.+Olen+itsekin+ollut+joskus+puolisen+vuotta+Ahvenanmaalla,+ja+kaikki+asiat+hoituivat+tärkeämmällä+valtakielellä,+eli+englannin+kielellä.+
Ehkä+jopa+90+prosenttia+suomalaisista+opiskelee+ruotsin+kieltä+täysin+turhaan,+he+eivät+tosiasiallisesti+tarvitse+sitä+mihinkään.
30.11.2017 12:45
Parahin+Reino,
sinulla+on+oikeus+kutsua+omilla+nimityksilläsi+kaikkea+mille+vain+keksit+ihan+kotikutoisen+nimityksen.
30.11.2017 12:35
Halla-aho+halusi+piikkilanka-aidat+maarajoille,+miinat+aluevasirajoille+ja+sulkea+ilmatilan.+Vaatimuksensa+hän+perusteli+gallupeilla.+Jokainen+voi+miettiä+voiko+noin+epävakaaseen+persoonaan+luottaa...
Tottakai+vaatimusten+taustalla+oli+Halla-ahon+arvomaailma,+hän+vain+halusi+gallupeilla+osoitella+olevansa+enemmistön+asialla.+Huvittavinta+Halla-ahossa+on+se,+että+hän+veti+samat+gallupit+esille+myös+eilisiltaisessa+Helsingin+kaupunginvaltuuston+kokouksessa.
Ei+sinäänsä+mitään+Halla-ahon+kantaa+vastaan+tuossa+laajennettujen+oikeuksien+myöntämisessä+paperittomille,+oikeassahan+oli,+mutta+välillä+pitäisi+vaihtaa+tulokulmaa+jos+asiat+alkavat+junnaamaan.
30.11.2017 12:33
Hallituksella+on+eduskunnan+enemmistö,+joten+puhut+tietenkin+puutaheinää.
Siniset+on+myös+valittu+kansanedustajiksi+kuluvalle+eduskuntakaudelle+eikä+sitä+mandaattia+viedä+gallupeilla.
30.11.2017 12:23
12 / 20