Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+ainakin+tuo+kuntopyörä+oli+aluksi+ulkosalla+katetun+terassin+alla,+mutta+huomasin+ohimenevien+ihmisten+ihmettelevistä+katseista,+että+pohtivat+mitä+minä+siellä+touhuan,+hehee.
Isäukolla+olisi+ollut+tuollainen+soutulaite,+jonka+olisin+halutessani+saanut.+Ei+tullut+silloin+aikoinaan+mieleen+ja+nyt+se+on+jo+mennyttä.+Täytyy+harkita+vakavasti+hankkimista.
14.11.2018 17:50
Kyllä.
Sama+vika+tuo+äkkipikaisuus.+Ja+joskus+aivan+tarpeeton+oman+pään+pitämisvimma+asiassa,+jolla+ei+ole+suurtakaan+merkitystä+elämässä.
Varmaan+ilkeämielisyyttäkin+riittävästi+vanhan+sananalaskun+mukaan:+Piru+olet,+jos+Porista+olet,+mutta+jos+Kokemäeltä,+niin+koko+perkele.
Jos+sinulla+oli+suulautta,+niin+suoraansanomisisella+on+samanlaisia+vaikutuksia,+kuten+mulkoilua,+epäluuloja+ja+kyräilyä.+Siitä+varmaan+se+pirullisuuskin+juontaa,+ei+saisi+kertoa+miten+asiat+tosiasiassa+ovat.
14.11.2018 17:45
Olen+itse+vielä+työelämässä+ja+suon+itselleni+mielelläni+laiskottelupäiviä+silloin,+kun+vietän+vapaapäiviä.+Huomannut+töissäkin+löysäileväni+hieman,+ei+kaiken+tarvitse+olla+niin+tiptop,+vähempikin+riittää+34+vuoden+jälkeen+samalle+työnantajalle.+Kotona+teen+kyllä+kaiken+huolella,+että+ei+tarvitsisi+monen+kertaan+tehdä,+eikä+korjailla+tekmisiä.
14.11.2018 17:08
Ihan+samanlaista+täällä+Porvoossa,+harakoita+ja+talitinttejä.+Eilen+näin+yhden+punatulkun.
14.11.2018 17:05
Kyllä+minä+Outsiderin+muistan,+olen+lukenutkin+paljon.+En+tiennyt+hänen+olevan+haudattuna+Espanjaan.+Olet+onnekas,+kun+saat+viettää+paljon+valoisammissa+oloissa+loppusyksyä.+Kello+on+nyt+vähän+yli+½-neljä+ja+ulkona+hämärtää+voimakkaasti+koti-Suomessa.
Mielestäni+etelänihmisten+käyttäytyminen+hautausmailla+on+moitteetonta,+enkä+usko+siellä+sähköpyöriltä+ajeltavan,+ainakaan+itse+en+ole+nähnyt.+Enpä+ole+silti+kotimaassakaan+nähnyt+ja+toivon+jonkun+uskaliaan+ottavan+järjen+käteensä.
07.11.2018 15:40
Pyöräilyshortsit+ovat+maailman+rumin+vaatekappale,+legginsit+ovat+muotivaate+niihin+verrattuna.
07.11.2018 15:32
Muslimit+jätetään+tämän+keskustelun+ulkopuolelle.+Olen+ylpeä+suomalaisuudestani+ja+arvostan+sitä,+että+esim.+liikennesääntöjä+noudatetaan+(tyhjässä+kaupungissa,+keskella+yötä+voi+joustaa)+ja+tärkeimpänä+kaikesta,+että+suomalaiseen+voi+luottaa.
07.11.2018 15:30
Mielestäni+ei+se+ole+mitään+laiskuutta,+vaan+iän+myötä+esim.+polvet+voivat+krempata+ja+silloin+sähköpyörä+voi+tarjota+apua+niille,+jotka+kuitenkin+haluavat+liikkua+ulkona+paikasta+toiseen.
07.11.2018 15:27
KYLLÄ,
Nimenomaan+kunnioittaa+vainajien+omasiten+surutyötä+ja+hiljentymistä.
En+saanut+sanalaskua+mieleen,+epäilen+ettei+se+ole+"hiljaista+kuin+hautausmaalla",+mutta+löysin+ohjeita+hautausmaalla+käyttäytymisen+ja+siinä+yksiselitteisesti+kielletään+fillarit:
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/vaitellaan-hautausmailla-on-puhuttava-hiljaa-minna-aho-
07.11.2018 15:25
Meillä+on+sentään+työpaikalla+vielä+kahviporukka+pystyssä,+mitä+sitten+taas+naisporukoilla+ei+ole+enää+ollut+kymmeneen+vuoteen.+Naiset+hakevat+kahvinsa+automaatista+ja+vievät+työpisteeseensä,+jossa+syövät+eväänsä+samalla+tietokonetta+näpelöiden.
Miehet+joutuvat+kävelemään+jonkun+matkaa,+kun+tulevat+eri+työpisteistä+yhteiseen+paikkaan,+jossa+vuorotellen+keitetään+vielä+kahvit+toisillemme+ja+jutellaan+kaikesta+muusta,+mutta+ei+työnteosta.+No,+ei+sekään+kiellettyä+ole+ja+joskus+tulee+sivuttua,+jos+on+hätätapaus.+Muuten+tarinoidaan+harrastuksista,+perheestä,+naisista,+ruuasta,+autoista,+naisista+ja+naisista.+Syödään+eväät+siinä+samalla+ja+on+kolme+asiaa,+joista+ei+puhuta+eikä+arvostella:+Toisen+eväät,+työkaverin+palkka+tai+työkaverin+muija!
06.11.2018 13:45
Ei+ole+lasten+leikkipaikka+hautausmaa,+eikä+vanhojen+äijien+pyöräilypuisto.
Lapsille+pitää+opettaa+mikä+on+soveliasta+ja+miten+eri+paikoissa+käyttäydytään.+Ne+oppivat+helposti+ja+muistavat+kyllä+ja+noudattavat+sääntöjä.+Tuollainen+uhoaminen+ja+kuvitelma,+että+jos+ei+ole+eriseen+kielletty,+niin+kaikki+muut+asiat+sopivat+hautausmaalle.
Uskon+sähköpolkupyörän+olevan+hyvä+kulkuneuvo+oikeissa+käsiissä+ja+sen,+että+sillä+saa+ylläpidettyä+hyvää+yleiskuntoa.
06.11.2018 13:37
En+minäkään+tätä+logiikkaa+ymmärtänyt,+varmaan+löytyisi+liikuntaharrastukselle+parempiakin+paikkoja+kuin+hautausmaa.+Toisaalta+siellä+on+vähemmän+liikennettä+sellaista+kaipaavalle,+mutta+luulisi+kanssaihmisten+vihaisten++katseiden+häiritsevän.+Pöyristyttävää+käytöstä!
06.11.2018 11:50
Kirjoitin+ilmalämpöpumpun+sisäyksikkö.+Kyllä+se+lämpö+pitää+jotenkin+saada+puhaltamaan+sisälle,+turhaan+se+pumppu+yksin+siellä+ulkona+pyörii.
06.11.2018 11:34
Minua+häiritsee,+jos+se+ilmalämpöpumpun+sisäyksikkö+laitetaan+olohuoneen+nurkkaan+sohvan+yläpuolelle+metelöimään.+Itselläni+se+on+eteisessä+pääsisäänkäynnin+yläpuolella+ka+siitä+lämpö+leviää+tasaisesti+kaikkiin+huoneisiin,+jopa+saunaan+saakka+joka+on+perimmäisenä.
En+minä+mitään+paljoa+siivoile,+joskus+harjalla+ja+rikkalapiolla+siivoilen+kissanhiekkaa+lattioilta,+kerran+viikossa+imuroidaan.+Ikkunalasit+pitää+olla+puhtaat,+joka+syksyinen+ja+keväinen+homma.
Keräilen+kirjoja,+niitä+on+todella+paljon+puolivalmiissa+kirjastossani.
06.11.2018 11:24
Kallistn+tämän+näkökulman+puoleen.+Liikunnalliset+pyöräretket+PN+syytä+tehdä+jossain+muualla+kuin+hautausmaalla.
06.11.2018 11:11
Etelänmeren+saarilla+olen+katsellut+näitä+eläkeläisukkoja,+jotka+kokoontuvat+isoihin+ryhmiin+heittämään+läppää+keskenään.+Vastaavaa+ei+näe+Suomessa.+Äijät+ovat+yksinään+kotona+(jotkut+pyöräilemässä++hautausmaalla)+enimmäkseen+ja+sosiaalinen+elämä+tajoittautuu+kauppareissuihin+ja+terveyskeskuskäynteihin.
Melko+synkkä+tulevaisuus?
06.11.2018 11:05
Se+vauhdin+lisääntyminen+tulee+tuottamaan+ongelmia.+Sen+vuoksi+mopot+tai+skootterit+eivät+ole+hyvä+valinta+ikäihmiselle,+kun+hoksottimet+huononevat+iän+myötä.+Enää+ei+tarvitse+päästä+äkkiä+mihinkään.
06.11.2018 09:10
Vanha+kunnon+munamankeli,+siinä+kunto+nousee+kohisten.+Eräällä+tutultani+ei+koko+elämänsä+aikana+ollut+muuta+liikuntaa+kuin+pyöräily+töihin+5+km+ja+hän+oli+timmissä+kunnossa+koko+elämänsä.
06.11.2018 09:06
Kyllä+hautausmaat+tulee+säilyttää+paikkoina,+jossa+ei+tarvitse+pelätä+jäävänsä+kovaa+vauhtia+tulevan+sähköpyörän+alle.
06.11.2018 09:03
Erittäin+samaa+mieltä,+kyllä+löytyy+paljon+parempia+ja+muita+vähemmän+häiritseviä+pyöräilyreittejä+kuin+hautausmaat.+Lentokentän+ympäristö+on+yhtä+tasaistakin+mitä+hautuumaa,+jos+ei+halua+pyöräillä+mäkisillä+teillä.+Paljon+enemmän+katsottavaa+kuin+ohivilahtavat+hautakivet+ja+totiset+haudalla+kävijät.
06.11.2018 09:00
68 / 155