Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Jumalan+kuvaksi+riittää+siis+pelkkä+mies,+sillä+jumaluudessahan+ei+ole+naista+lainkaan.+Jos+joku+väittää,+että+nainenkin+on+mukamas+luotu+Jumalan+kuvaksi,+niin>>
Et+taida+ymmärtää+sitä,+että+Jumala+loi+ihmisen:+Miehen+ja+naisen.+Mies+ja+nainen+muodostavan+yhden+kokonaisuuden.+Myös+yö+ja+päivä+muodostavat+yhden+kokonaisuuden.+Hepreankielen+sana:+echad+tarkoittaa+juuri+tätä.+Samaa+sanaa+käytetään+selittämään+kolmiyhteistä+Jumala+(Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki).+Kolme+persoonaa,+mutta+yksi+kokonaisuus.
19.02.2019 18:08
<<Johtuisikohan+siitä,+että+tällä+netin+aikakaudella+tieto+Raamatun+jumalallisesta+alkuperästä+on+menettänyt+koko+lailla+uskottavuutensa...>>
Sanoisinko,+että+päin+vastoin.+Nykytieteen+tutkimukset+osoittavat+älykkään+suunnittelijan+puolesta.+Jokainen+uskovainen+tietää,+että+älykäs+suunnittelija+on+Luoja,+Jeesus+Kristus.
19.02.2019 17:45
Huomasitko,+että+kommenttisi+ei+naurattanut+minua.+Se+on+kuitenkin+minulle+osoitettu+kommentti.+Huvittaako+sinua+tällainen+kommentoiminen?+Mikä+siinä+on+niin+hauskaa?+Voisitko+hieman+valottaa+ajatusmaailmaasi?
19.02.2019 17:42
<<Joukossa+on+paljon+kirjaimia+ja+sanoja,+jotka+eivät+ole+millään+tavalla+sen+pyhempiä+kuin+jotkut+toiset+niistä.>>
En+ole+niin+kirjoittanutkaan,+että+joku+kirjain+olisi+pyhempi+kuin+joku+toinen.
<<+Kaikkia+sanoja+ei+ole+innoitettu.+Raamatun+sanat+ovat+aina+ihmisen+valitsemia+ellei+kyse+ollut+Jumalan+puheesta+eikä+kukaan+ole+pakottanut+tai+valinnut+niitä+kirjoittajan+kirjoittamiksi+muu+kuin+kirjoittaja+itse,+ihminen,+omasta+päästään.+>>
Tässä+olen+eri+mieltä.+Uskon,+että+Raamatun+sanat+eivät+ole+ihmisen+valitsemia,+vaan+Jumala+on+Pyhän+Henkensä+kautta+ohjannut+kirjoittajaa.+Jumalan+puhetta+on+myös+Pyhän+Hengen+ohjaus.
19.02.2019 17:34
Kylläpä+olet+käyttänyt+ison+joukon+halventavia+voimasanoja.+Trump+on+Yhdysvaltojen+presidentti,+jonka+kansan+enemmistä+on+valinnut.+Mitä+sinulla+on+siihen+täältä+käsin+mitään+sanottavaa?+Ei+ole+sinun+asiasi+arvostella+toisen+maan+presidenttiä+hengellisellä+keskustelupalstalla.
19.02.2019 17:30
Miksi+teit+tällaisen+aloituksen?+Jos+et+ole+kiinnostunut+keskustelemaan+Jarin+kanssa,+niin+anna+hänen+olla+sitten+rauhassa.+Tällainen+aloitus+saattaa+kerätä+toisiakin+arvostelijoita,+jolloin+kiusaamisen+raja+ylittyy+varmasti.+Pidän+tällaista+aloitustakin+kiusaamisena.
19.02.2019 17:25
<<Ovat+ottaneet+kiusaamisen+nimimerkin+takaa+tehtäväkseen.>>
Olen+huomannut+tuon+jo+jonkin+aikaa.+Joskus+olen+pyytänyt+poistamaan+joitakin+kiusaajiesi+kommentteja.+
Kiusaaminen+on+todella+vastenmielistä.+En+voi+käsittää+sellaista.+Tsemppiä.+Minä+olen+ainakin+puolellasi.+Mutta+älä+kerro+täällä+omasta+elämästäsi,+sillä+siitä+tuntuu+tulevan+joillekin+arvostelukyvyttömille+liian+suuri+pala.+He+ovat+paholaisen+talutusnuorassa,+ja+paholainen+tarttuu+kaikkeen+ja+yrittää+kaikin+mahdollisin+keinoin+saada+uskovaista+häväistyksi+tai+poljetuksi.+Muista,+että+sinä+et+ole+kenellekään+täällä+tilivelvollinen.+Pidä+etäisyyttä,+vaikka+kirjoitteletkin.+Älä+kerro+kaikkea+täällä.+Olen+huomannut,+että+olet+rehellinen+-+sen+ovat+kaikki+huomanneet.+Mutta+sinun+ei+tarvitse+sen+vuoksi+kommentoida+solvaajien+kommentteja.+Antaa+niiden+olla.+Yritetään+poistattaa+paremminkin+niitä.
19.02.2019 16:48
Edellinen+kommenttini+oli+tarkoitettu+exapille,+vaikka+en+kaipaa+hänen+vastakommenttiaan.
19.02.2019 16:38
<<Olisi+vaan+hiljaa+tuo+yski-ukko.+>>
Välillä+kommentoit+minulle+käyttäen+keksimääsi+pilkkanimeä+"yski-akka"+välillä+yski-ukko".+Käytät+molempia,+koska+et+ilmeisesti+osaa+päättää+kumpi+olen.+Onko+vaikea+käyttää+minun+omaa+nimimerkkiäni?
19.02.2019 16:34
<<Voi+sinua+höpöä.+>>
Tämä+on+oma+kommenttisi+minulle.+Eikä+tämä+ollut+ainoa.+Sanotaan,+että+suurimmassa+osassa+kommenteissasi+minulle,+käytät+jotain+minua+halventavaa+sanaa.
19.02.2019 16:25
<<Voi+sinua+höpöä.+Yksikään+Raamatun+teksti+ei+ole+kirjoitettu+"Raamatun+osaksi"+!>>
Tiedät,+mitä+tarkoitan+-+tai+ainakin+pitäisi+tietää.+
Jokainen+Raamatussa+oleva+kirjainkin+on+täydellinen+Pyhän+Hengen+aikaansaannos.+Sinä+tietenkin+sanot,+että+ne+käännösvirheet.+Vanha+testamentti+on+kirjoitettu+alkujaan+hepreaksi+ja+Uusi+testamentti+kreikaksi.+Näitä+tarkoitin+täydellisillä+aikaansaannoksilla.+Mutta+kyllä+niistä+käännösvirheistä+huolimatta+Jumala+vain+uudestisynnyttää.+Katsos,+Jumalalle+käännösvirheet+eivät+ole+ylipääsemättömiä,+jotta+sana+ei+niistä+huolimatta+tavoita+kuulijaa+tai+lukijaa.
<<Väitteesi+"PH:n+ohjauksesta+Raamatun+kirjoittajille"+on+siis+täysin+tuulesta+temmattu>>
Vain+ja+ainoastaan+jumalaton+voi+ajatella+noin.
19.02.2019 16:23
Vihan+lietsominen+ei+pitäisi+olla+median+tehtävä.+Trump-vihaa+on+lietsottu+niin+massiivisesti,+että+taannoin+katolisen+koulun+lapset,+jotka+olivat+odottamassa+bussia+bussipysäkillä,+joutuivat+erään+Trump-kiihkoisen+hampaisiin+todennäköisesti+sen+vuoksi,+kun+eräällä+oppilaalla+oli+Trump-lakki+päässään.+Media+oli+kärppänä+syyllistämässä+näitä+kristittyjä+lapsia.+Tästä+johtuen+he+ja+heidän+vanhempansa+sekä+katolinen+koulukin,+saivat+valtavat+määrät+kohdata+tarpeetonta+vihaa.+Onneksi+asia+alkaa+selvitä,+kun+media+on+tässä+asiassa+haastettu+oikeuteen.+Media+ei+ole+muuta+kuin+paholaisen+välikappale+tänä+päivänä.
19.02.2019 16:14
Vielä+pohdiskelua...+olisiko+Trumpin+heikkous+missit+ja+Putinilla+urheilulliset+naiset+(onhan+Putinkin+sporttinen)???
19.02.2019 09:29
Anteeksi+edellinen+kommenttini.+Sattuipa+vain+kerran+silmiini+eräs+kirjoitus+-+kuvakin+oli+-+että+näin+oli+käynyt.+Anteeksi+vielä,+en+halua+mitenkään+loukata+ketään.
19.02.2019 09:27
VIHAN+lietsominen+Trumpia+kohtaan+johtuu+pelkästään+siitä,+että+hän+on+Israelin+ystävä.+Jos+hänen+toimensa+olisivat+Israelia+vastaan,+media+ei+hyökkäisi+niin+voimakkaasti+hänen+heikkouksiaan+vastaan.+Näinhän+on+monien+muidenkin+maiden+johtajien+suhteen.+Luuletko,+että+monikaan+hallitsija+isossa+maassa+on+puhdas+näistä+himoista.+Naapurissakin+Putinin+lapsi+saattaa+syntyä+aivan+yllättäen+eikä+niistä+sen+kummemmin+kirjoitella.
19.02.2019 09:23
Niin+sanotut+ristiriidat+johtunevat+joko+käännöksestä+tai+siitä,+ettei+ymmärrä+Raamatun+kieltä+eikä+tapoja.
19.02.2019 09:16
En+ole+sanonut,+että+Trump+olisi+esimerkillinen+muussa+asiassa+kuin+siinä,+että+hän+tunnusti+Jerusalemin.+En+tunne+Trumpia,+tiedän+kyllä+median+antaman+kuvan,+eikä+se+ole+mairitteleva.
19.02.2019 09:00
Trumpilla+on+toki+puutteita,+nehän+ihmiset+tänä+päivänä+tietävät.+Mutta+Jumala+halusi+nostaa+hänet+valtaan+sen+vuoksi,+että+oli+aika+tunnustaa+Jerusalem.+Siinä+asiassa+hän+palveli+Jumalaa.+Minä+en+tuomitse+ketään.
19.02.2019 08:58
Sinullakin+on+aikaa+vielä+tehdä+parannus.
19.02.2019 08:56
Vastaan+nyt+pikaisesti.
Samantyyppisillä+perusteilla+olet+arvostellut+Uutta+testamenttia.+Tästä+on+keskusteltu+siis+jo+aiemmin.
Sillä+että+milloin+kirjoitukset+on+saatettu+kirjalliseen+muotoon+ja+kuka+ne+on+kirjoittanut+kirjoituksiksi,+ei+ole+mitään+merkitystä.+Sinä+et+ymmärrä+Pyhää+Henkeä+etkä+sitä,+että+Pyhä+Henki+ohjaa+uskovia+ihmisiä.+Käsittääkseni+et+usko+Pyhän+Hengen+Jumaluuteen.+Käsittääkseni+et+usko+myöskään+Jeesuksen+Jumaluuteen.+Käsittääkseni+olet+ateisti.+
Toistan+vielä.+Kun+kyse+on+Jumalasta+-+kolmiyhteisestä+Jumalasta+-+Isästä,+Pojasta+ja+Pyhästä+Hengestä+-+ei+ole+mitään+merkitystä+kuka+tai+milloin+kirjoitukset+kirjoitetaan.+Pyhä+Henki+on+aina+läsnä.+Raamattu+(Uusi+ja+Vanha+testamentti)+on+kirjoitettu+niin+yhdenmukaiseksi+kirjaksi+ja+kokonaisuudeksi+että+näillä+kirjoituksilla+voi+olla+vain+yksi+kirjoittaja:+Pyhä+Henki.+Pyhä+Henki+on+ohjannut+niitä+jotka+ovat+Raamattua+kirjoittaneet.+Sen+vuoksi+ei+ole+mitään+merkitystä+milloin+tai+kuka+kirjoitukset+on+kirjoittanut.+Nyt+tietenkin+sanot,+että+mutta+kun+kirkkoisät+ovat+valinneet+ne+kirjoitukset.+Se+on+totta,+ja+näkisin+mielelläni+esim.+Esterin+kirjan+ja+Makkabealaiskirjeet+kokoelmassa+mukana.+Mutta+nämä+ovatkin+mukana+meidän+vanhassa,+isossa+Perheraamatussamme.+Siinä+on+lisäksi+muukin+apokryfiset+kirjat.+Jumalan+Pyhä+Henki+on+innoittanut+myös+näiden+kirjojen+kirjoittajia.+Se,+että+Raamatussa+ei+ole+apokryfiä+kirjoja,+ei+tee+tyhjäksi+sitä,+että+Raamattu+ei+uudestisynnyttäisi+sen+lukijoita.+Minä+olen+siitä+hyvä+esimerkki.+Lukemalla+Raamattua+tulin+uskoon+ja+löysin+elävän+Jumalan.
19.02.2019 08:54
104 / 305