Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Jeesus+ei+koskaan+väittänyt+olevansa+Jumala.+>>
Kyllä.+Sen+tähden+hänet+yritettiin+kivittää,+ja+lopulta+myös+ristiinnaulittiin.+Kopioin+alla+olevan+tekstin+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus.
"Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen;+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”++Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:hon,+jonka+Israel+tuntee+nimellä+”Minä+olen”…."
Meidän+Raamatussamme+on+siis+tuossa+käännösvirhe.
04.12.2018 21:52
Siis+aikamoisesta+Herrasta+on+kyse,+kun+puhutaan+Jeesuksesta.+Meidän+kaikkien+Luojasta+ja+Jumalasta.+Kunnia+Hänelle.
04.12.2018 21:40
<<Jeesus+kutsui+Jumalaa+isäksi,+mutta+ei+pelkästään+omaksi+isäkseen,+vaan+meidän+kaikkien.+>>
Huomaa+myös+mitä+Jes.+9:1-5+kertoo+Jeesuksesta.
"1+Kansa,+joka+pimeydessä+vaeltaa,
näkee+suuren+valon.
Niille,+jotka+asuvat+kuoleman+varjon+maassa,
loistaa+kirkkaus.
2++Sinä+teet+runsaaksi+riemun,*
annat+suuren+ilon.
He+iloitsevat+sinun+edessäsi
niin+kuin+elonkorjuun+aikana+iloitaan,
niin+kuin+saaliinjaossa+riemuitaan.
3+Ikeen,+joka+painaa+heidän+hartioitaan,
valjaat,+jotka+painavat+olkapäitä,
ja+heidän+käskijänsä+sauvan
sinä+murskaat,
niin+kuin+murskasit+Midianin+vallan.
4+Ja+kaikki+taistelukenttiä+tallanneet+saappaat,
kaikki+veren+tahrimat+vaatteet
poltetaan,
ne+joutuvat+tulen+ruoaksi.
5+Sillä+lapsi+on+syntynyt+meille,
poika+on+annettu+meille.
Hän+kantaa+valtaa+harteillaan,
hänen+nimensä+on
Ihmeellinen+Neuvontuoja,+Väkevä+Jumala,
Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.
Jeesusta+ei+ymmärrä+ellei+tunne+myös+Vanhaa+testamenttia.+Ainoastaan+Vanha+ja+Uusi+testamentti+yhdessä+antavat+selkeän+kuvan+Jumalasta.
04.12.2018 21:39
Tietenkin+voidaan+rukoilla+Isää,+niinhän+Jeesuskin+teki.+On+kuitenkin+muistettava+muutkin+Jeesuksen+opetukset,+kuten+"Isä+ja+minä+olemme+yhtä"+tai+"joka+on+nähnyt+minut+on+nähnyt+Isän".+Jeesus+on+Jumala,+niin+kuin+Isäkin.+On+vain+yksi+Jumala.+Jumala+on+tehnyt+itsensä+näkyväksi+Jeesuksessa+ja+asuu+meissä+Pyhän+Henkensä+kautta.
04.12.2018 21:28
Niin+ja+joku+täällä+kirjoitti,+että+Flink+on+sitä+mieltä,+että+adventtikirkko+ei+opeta+korvausteologiaa.
04.12.2018 21:16
Ei+adventtikirkko+ole+ainoa+kristillinen+kirkko,+joka+näin+opettaa.+Eiköhän+suurin+osa+opeta+juuri+näin,+että+juuri+he+ovat+tuo+Raamatun+jäännös.+Aika+härskiä.
04.12.2018 21:15
Joo,+ehkä.+Rabbi+Baruch+Korman+opetti+Raamatusta,+että+vedenpaisumus+ei+ollut+välttämättä+nopea,+sillä+vesi+nousi+kohtalaisen+hitaasti.+Samoin+ymmärsin,+että+tuli+loppupeleissä+toimisi+samaan+tapaan.+Mutta+yritän+etsiä+videon+ja+kuunnella+sen+uudestaan.+Kommentoin+sitten+lisää.+Erinomaisia+videoita.
04.12.2018 21:11
En+minäkään+pitänyt+"juutalaisia+juhlia"+mitenkään+tärkeinä+ennen+kuin+tiesin,+että+juhlat+ovat+myös+kristittyjen+juhlia,+sillä+ne+ovat+Herran+omia+juhlia.+Herran+juhlat+ovat+omistettu+Herralle+Jeesukselle+Kristukselle.+Sen+vuoksi+ne+ovat+niin+tärkeitä.+Sen+sijaan+esim.+joulu+ei+ole+omistettu+Herralle+Jeesukselle.+Mutta+sinä+voit+elää+omassa+uskossasi,+sille+minä+en+voi+mitään.+Jokainen+meistä+valitsee+itse,+ketä+haluaa+seurata.
04.12.2018 21:07
Paavali+vietti+itsekin+Herran+juhlia+ja+muitakin+juutalaisia+juhlia.
04.12.2018 21:03
Raamatussa+ei+puhuta+varsinaisesti+"nollalinjasta"+mainiten+tuota+sanaa,+mutta+alkoholista+on+varoittavia+esimerkkejä.+Mutta+kun+katsoo+tilastoja,+ja+lääkärit+voivat+todistaa,+niin+alkoholi+tappaa.+Miksi+turmella+Pyhän+Hengen+temppeliä+moisella?+Emme+tarvitse+alkoholia+elääksemme+ja+ilokin+tulee+Herrasta.+Niin,+että+nollalinja.
04.12.2018 20:57
Temppelin+esirippu+repesi+ylhäältä+alas.+Uhraaminen+loppui+kun+temppeli+hävitettiin+ja+Paavali+uhrasi+vain+sen+vuoksi,+koska+hänen+lain+mukaan+piti+uhrata.+Paavali+kirjoittaa+selvästi,+että+Jeesus+on+kertakaikkinen+uhri+eikä+uutta+uhria+tarvita.
04.12.2018 20:53
Ei+ole+myytti.+Hanukka+=+The+feast+of+dedication.+(Joh.+10:22-27).+Alla+Zav+Poratin+video+aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=F48rjiFIb9c
Jeesus+on+kaikessa+meidän+esimerkkimme.+Niin+myös+hanukan+viettämisessä.+Hanukassa+ei+ole+mitään+pakanuutta.+Hanukka+on+omistautumista+Herrallemme+Jeesukselle+Kristukselle.
1.+Joh.+2:6;+13:15;+8:12;+5:14.
04.12.2018 20:51
lisäys.+Eikä+sovi+juutalaisillekaan,+vaikka+toisin+väitetään.+Kyllä+juutalaisetkin+päihtyvät.+Hellekin+nollalinja.
04.12.2018 19:41
<<Ainoastaan+päihtyminen+viinistä+kielletään+Raamatussa:>>
Miksi+kiusata+suomalaisia,+kun+suomalaisilla+on+tuo+"rähinägeenikin".+Eli+jos+käyttää+alkoholia,+niin+sitten...+Suomalaisille+EI+sovi+alkoholi+tippaakaan.+Nollalinja+siis.
04.12.2018 19:39
Sanopa+miksi+enää+ei+ole+temppeliä?+Jos+tarvitsisi+vielä+uhrata,+niin+varmasti+olisi+myös+temppeli.+Jeesus+sanoi+ristillä:+"Se+on+täytetty".+Myös+temppelin+esirippu+repesi+ylhäältä+alas.+Tämä+on+kyllä+selvääkin+selvempi+asia,+että+ei+tarvitse+enää+uhrata.
04.12.2018 19:36
Mikä+myytti+se+on,+että+öljy+riitti+8+päivää?+Ei+ole+mielestäni+satua.+Jeesus+käyskenteli+hanukkana+Salomonin+pylväskäytävässä.+Tämä+on+mainittu+Raamatussa.+Eipä+tätä+voi+väheksyä,+ei+myöskään+väittää+etteikö+Jeesus+olisi+viettänyt+hanukkaa.+Raamatussa+ei+kerrota,+että+Jeesus+ei+viettänyt+hanukkaa,+vaan+käyskenteli+vain+muuten+siellä.+Tämä+on+omaa+tulkintaasi.
Mitä+taas+tulee+syntymäpäiviin,+niin+ne+eivät+ole+mitenkään+Raamatullisia.+Ne+ovat+leikkiä.
04.12.2018 19:17
<<Paavali+sanoo+sen+hyvin+selvästi:+Apostolien+teot+21:25
Uskoon+tulleista+pakanoista+olemme+päättäneet+ja+kirjoittaneet+heille,+että+heidän+pitää+karttaa+sellaista,+mikä+on+uhrattu+epäjumalille,+ja+verta+ja+lihaa,+josta+veri+on+laskematta,+ja+haureutta.”+RK-käännös.>>
Paavali+kuitenkin+itse+vietti+juhlia,+myös+pakanat+viettivät.+Kiistaa+käytiin+siitä,+että+pitääkö+pakanoiden+ympärileikkauttaa+itsensä.+Olen+etsinyt+tietoa+Bacchhiocchin+kirjasta+Sapatti+ja+sunnuntai.+Alla+joitakin+kohtia+kirjasta:
Jos+puhutaan+Raamatunmukaisesta+seurakunnasta,+niin+sen+pitää+vastata+alkuseurakuntaa.+Sellaista+mikä+oli+apostolisena+aikana.+Apostoli+Paavalin+viimeinen+vierailu+Jerusalemissa+vuonna+58-60+kertoo+Paavalin+kiiruhtaneen+joutuakseen+Jerusalemiin+helluntaiksi+(Apt.+20:16)+http://raamattu.fi/1992/Apt.20.html+ja+että+Luukas+ja+Paavali+olivat+viettäneet+happamattoman+leivän+juhlaa+Filippissä+(Apt+20:6).+Tämä+osoittaa,+että+kristityt+yhä+noudattivat+juutalaisten+kalenteria.+Sen+jälkeen+kun+Paavali+oli+kertonut+"kohta+kohdalta+kaikki,+mitä+Jumala+hänen+palveluksensa+kautta+oli+tehnyt+pakanain+keskuudessa"+(Apt+21:19)+http://raamattu.fi/1992/Apt.21.html,+Jaakob+ja+vanhimmat+sanoivat+Paavalille:+"Sinä+näet,+veli,+kuinka+monta+tuhatta+juutalaista+on+tullut+uskoon,+ja+he+ovat+kaikki+lain+kiivailijoita.+Mutta+heille+on+kerrottu+sinusta,+että+sinä+opetat+kaikkia+pakanain+seassa+asuvia+juutalaisia+luopumaan+Mooseksesta+ja+kiellät+heitä+ympärileikkaamasta+lapsiaan+ja+vaeltamasta+säädettyjen+tapojen+mukaan"+(Apt+21:20,21).
Toinen+lainaus:
Varhaiskristillisyyden+tunnustettu+erikoistutkija+W.D.Davies,+kirjoittaa:
"Kaikkialla+ja+etenkin+Rooman+valtakunnan+itäosassa+oli+juutalaiskristittyjä,+joiden+ulkonainen+elämäntapa+ei+merkittävästi+eronnut+juutalaisista.+He+pitivät+itsestään+selvänä,+että+evankeliumi+liittyi+juutalaisuuteen;+heille+uusi+liitto,+jonka+Jeesus+oli+asettanut+viimeisellä+ehtoollisella+opetuslastensa+kanssa+ja+sinetöinyt+kuolemallaan,+ei+merkinnyt+sitä,+että+liitto+Jumalan+ja+Israelin+välillä+ei+enää+olisi+voimassa.+He+viettivät+yhä+pääsiäistä,+helluntaita,+lehtimajanjuhlaa;+he+myös+jatkoivat+ympärileikkausta,+pitivät+viikoittaista+sapattia+ja+noudattivat+Mooseksen+antamia+ruokasäännöksiä.+Joidenkin+tutkijoiden+mukaan+he+olivat+aina+Jerusalemin+hävitykseen+asti+vuonna+70+kristillisen+liikkeen+johtavaa+hallitsevaa+ainesta.".
Sekä+Eusebius+(n.+260-340)+että+Epiphanius+(n.315-403)+kertovat,+että+Jerusalemin+seurakunta+koostui+aina+Hadrianuksen+piiritykseen+asti+(v.+135)+kääntyneistä+hebrealaisista+ja+että+sitä+johti+viisitoista+juutalaista+syntyperää+olevaa+piispaa.+Heidän+perusperiaatteensa+näyttää+olevan+syvä+uskollisuus+juutalaisille+uskonnollisille+tavoille.+Eusebius+esim.+kertoo,+että+ebioniittien+(=juutalaiskristillinen+ryhmä)+liberaalit+yhtä+hyvin+kuin+konservatiivitkin+olivat+"innokkaita+vaatimaan+lain+kirjaimellista+noudattamista"....(Bacchiocchi).
04.12.2018 18:57
Adventisteille+on+niin+outoa,+että+uskonto+sallisi+alkoholin+käytön.
04.12.2018 18:35
Eipä+tule+minunkaan+mieleen,+että+milloin+juutalaiset+olisivat+tappaneet+"miljoonia+kristittyjä".+Holokaustissa+nimenomaan+päin+vastoin.+Kristityt+tappoivat+miljoonia+juutalaisia.+Muistitko+väärin?
04.12.2018 18:33
<<Paavali+uhrasi+temppelissä+vielä+Jeesuksen+ylösnousemuksen+jälkeenkin,+ja+alkuseurakunta+kokoontui+joka+päivä+temppelissä,+paikassa,+jossa+edelleen+uhrattiin.+>>
Paavali+uhrasi,+koska+se+oli+laki+maassa.+Ei+Paavali+voinut+tehdä+muutakaan.+Mutta+Paavali+teki+kirjoituksissa+selväksi,+että+uhrata+ei+tarvita.+Siis+maassa+maan+tavalla.
04.12.2018 18:31
131 / 305