Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Jeesus+ei+koskaan+väittänyt+olevansa+Jumala.+>>Kyllä.+Sen+tähden+hänet+yritettiin+kivittää,+ja+lopulta+myös+ristiinnaulittiin.+Kopioin+alla+olevan+tekstin+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus."Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen;+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”++Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:hon,+jonka+Israel+tuntee+nimellä+”Minä+olen”…."Meidän+Raamatussamme+on+siis+tuossa+käännösvirhe.
  2. <<Paavali+sanoo+sen+hyvin+selvästi:+Apostolien+teot+21:25Uskoon+tulleista+pakanoista+olemme+päättäneet+ja+kirjoittaneet+heille,+että+heidän+pitää+karttaa+sellaista,+mikä+on+uhrattu+epäjumalille,+ja+verta+ja+lihaa,+josta+veri+on+laskematta,+ja+haureutta.”+RK-käännös.>>Paavali+kuitenkin+itse+vietti+juhlia,+myös+pakanat+viettivät.+Kiistaa+käytiin+siitä,+että+pitääkö+pakanoiden+ympärileikkauttaa+itsensä.+Olen+etsinyt+tietoa+Bacchhiocchin+kirjasta+Sapatti+ja+sunnuntai.+Alla+joitakin+kohtia+kirjasta:Jos+puhutaan+Raamatunmukaisesta+seurakunnasta,+niin+sen+pitää+vastata+alkuseurakuntaa.+Sellaista+mikä+oli+apostolisena+aikana.+Apostoli+Paavalin+viimeinen+vierailu+Jerusalemissa+vuonna+58-60+kertoo+Paavalin+kiiruhtaneen+joutuakseen+Jerusalemiin+helluntaiksi+(Apt.+20:16)+http://raamattu.fi/1992/Apt.20.html+ja+että+Luukas+ja+Paavali+olivat+viettäneet+happamattoman+leivän+juhlaa+Filippissä+(Apt+20:6).+Tämä+osoittaa,+että+kristityt+yhä+noudattivat+juutalaisten+kalenteria.+Sen+jälkeen+kun+Paavali+oli+kertonut+"kohta+kohdalta+kaikki,+mitä+Jumala+hänen+palveluksensa+kautta+oli+tehnyt+pakanain+keskuudessa"+(Apt+21:19)+http://raamattu.fi/1992/Apt.21.html,+Jaakob+ja+vanhimmat+sanoivat+Paavalille:+"Sinä+näet,+veli,+kuinka+monta+tuhatta+juutalaista+on+tullut+uskoon,+ja+he+ovat+kaikki+lain+kiivailijoita.+Mutta+heille+on+kerrottu+sinusta,+että+sinä+opetat+kaikkia+pakanain+seassa+asuvia+juutalaisia+luopumaan+Mooseksesta+ja+kiellät+heitä+ympärileikkaamasta+lapsiaan+ja+vaeltamasta+säädettyjen+tapojen+mukaan"+(Apt+21:20,21).Toinen+lainaus:Varhaiskristillisyyden+tunnustettu+erikoistutkija+W.D.Davies,+kirjoittaa:"Kaikkialla+ja+etenkin+Rooman+valtakunnan+itäosassa+oli+juutalaiskristittyjä,+joiden+ulkonainen+elämäntapa+ei+merkittävästi+eronnut+juutalaisista.+He+pitivät+itsestään+selvänä,+että+evankeliumi+liittyi+juutalaisuuteen;+heille+uusi+liitto,+jonka+Jeesus+oli+asettanut+viimeisellä+ehtoollisella+opetuslastensa+kanssa+ja+sinetöinyt+kuolemallaan,+ei+merkinnyt+sitä,+että+liitto+Jumalan+ja+Israelin+välillä+ei+enää+olisi+voimassa.+He+viettivät+yhä+pääsiäistä,+helluntaita,+lehtimajanjuhlaa;+he+myös+jatkoivat+ympärileikkausta,+pitivät+viikoittaista+sapattia+ja+noudattivat+Mooseksen+antamia+ruokasäännöksiä.+Joidenkin+tutkijoiden+mukaan+he+olivat+aina+Jerusalemin+hävitykseen+asti+vuonna+70+kristillisen+liikkeen+johtavaa+hallitsevaa+ainesta.".Sekä+Eusebius+(n.+260-340)+että+Epiphanius+(n.315-403)+kertovat,+että+Jerusalemin+seurakunta+koostui+aina+Hadrianuksen+piiritykseen+asti+(v.+135)+kääntyneistä+hebrealaisista+ja+että+sitä+johti+viisitoista+juutalaista+syntyperää+olevaa+piispaa.+Heidän+perusperiaatteensa+näyttää+olevan+syvä+uskollisuus+juutalaisille+uskonnollisille+tavoille.+Eusebius+esim.+kertoo,+että+ebioniittien+(=juutalaiskristillinen+ryhmä)+liberaalit+yhtä+hyvin+kuin+konservatiivitkin+olivat+"innokkaita+vaatimaan+lain+kirjaimellista+noudattamista"....(Bacchiocchi).
  3. Eipä+tule+minunkaan+mieleen,+että+milloin+juutalaiset+olisivat+tappaneet+"miljoonia+kristittyjä".+Holokaustissa+nimenomaan+päin+vastoin.+Kristityt+tappoivat+miljoonia+juutalaisia.+Muistitko+väärin?