Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus+on+yhtä+Isän+kanssa+ja++todellakin+oli+jo+aikojen+alussa.+
1.+Moos.+1:26
"Jumala+sanoi:+»Tehkäämme+ihminen,+tehkäämme+hänet+kuvaksemme,+kaltaiseksemme.."
Kaikki+on+luotu+Jeesuksessa.
Joh.+1:1-3,18
1+Alussa+oli+Sana.+
Sana+oli+Jumalan+luona,+
ja+Sana+oli+Jumala.+
2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.+
3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.+
Mikään,+mikä+on+syntynyt,+
ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.+
---
18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+
Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+
ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+
on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
12.11.2018 18:37
Sapatti+tietenkin.+Sapatti+kuuluu+kymmeneen+käskyyn.+Helluntai+ei,+vaikka+onkin+Herran+juhla.
12.11.2018 18:23
Jehovan+todistat+ovat+mukavia+ihmisiä,+vaikka+ajattelevatkin+eri+tavalla+kuin+adventistit.+So+what.+Jos+et+halua+pitää+adventisteja+kristittyinä,+niin+voit+pitää+Messiaanisina.:)+Itse+käytän+mieluummin+sanaa:+Messiaaninen.
12.11.2018 18:22
Jotkut+sanovat,+että+puhuja+puhuu+Jumalan+kanssa+kielillä.+Itse+puhun+Jumalan+kanssa+ihan+Suomen+kielellä.+Jumala+ymmärtää.+Jotkut+toiset+sanovat,+että+he+itse+vahvistuvat+kielilläpuhumisesta.+Ota+siitä+selvää.+Minä+vahvistun+rukoilemalla.
12.11.2018 18:20
Ne,+jotka+eivät+puhu+kielillä,+eivät+välttämättä+vastusta+kielilläpuhumista.
12.11.2018 18:18
Adventistit+eivät+vastusta+Pyhän+Hengen+vuodatusta+helluntaina.+Päin+vastoin.+Raamattu+kertoo+asiasta+selvästi.+Lopun+aikana,+ennen+Messiaan+tuloa,+Pyhä+Henki+vuodatetaan+luultavasti+vieläkin+voimakkaampana.
Sapatti+on+tärkeä.+Pyhittämällä+sapattia,+kunnioitamme+Jumalaa.
12.11.2018 18:16
<<Adventismissa+vastustetaan+kielilläpuhumista+esim.+Pyhän+Hengen+vuodatusta+helluntaina.
Kannattaa+ymmärtää+mitä+Jumala+tarkoittaa+valhejuutalaisuudella+ja+ismeillä.>>
Höpö+höpö.+Adventisteissa+on+kielilläpuhujia,+vaikka+siitä+ei+tehdä+numeroa.+Pyhä+Henki+vuodatettiin+helluntaina.+So+what?+Silloin+oli+syykin+kielilläpuhumiseen.+Nimittäin+evankeliumin+eteen+päin+vieminen.+Jotka+olivat+tulleet+Jerusalemiin+juhlille,+ymmärsivät+nyt+evankeliumia+omalla+kielellään.+Adventistit+eivät+vastusta+kielilläpuhumista,+vaikka+sitä+armolahjaa+ei+yleensä+rukoillakaan.+Minä+en+ole+rukoillut+koskaan+kielillä+puhumisen+armolahjaa.+Olen+kuitenkin+yhtä+hyvä+uskovainen+kuin+sellainen,+joka+osaa+puhua+kielillä.
12.11.2018 18:14
Ei+ehkä+niin+paljon+kuin+muissa+uskonnollisissa+piireissä.+Ehkä+adventistit+tuntevat+paremmin+adventistisuvun+jäsenet+kuin+muista+seurakunnista+tulleet.+Ehkä+jotkut+adv.suvut+ovat+pappissukuja.+En+tiedä,+luulisin+näin.
12.11.2018 18:08
En+äänestä,+kun+en+tunne+oikein+ketään,+mutta+nuori+polvi+äänestää,+kun+tuntee+ehdokkaita.:)
11.11.2018 11:37
Jeesus+itse+sanoo+olevansa+"Minä+olen",+minkä+vuoksi+juutalaiset+etsivät+kiviä+kivittäneet+Hänet.+Miksi+tällainen+reaktio?+Lainaan+alla+olevan+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus"Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen;+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”++Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:en,+jonka+Israel+tuntee+nimellä+”Minä+olen”…."
Jeesus+sanoi+olevansa+yhtä+Isän+kanssa.+Jeesus+sanoi,+että+joka+on+nähnyt+Hänet,+on+nähnyt+Isän.+Ja+muistat+varmaan+Johanneksen+evankeliumin?
Joh.+1:1-18
(lue+koko+luku!)
1:1+"Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.
1:17+"Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."
Jotta+ei+unohdettaisi+Vanhaa+testamenttia+eli+juutalaisten+Raamattua.+Jesajan+9.+luvun+alussa+kerrotaan+Jeesuksesta.+Jeesuksen+nimiä+ovat+(Jes.+9:5):++Ihmeellinen+Neuvonantaja,+Väkeävä+Jumala,+Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.+Katso+teksti+alla:
Jes.+9:1-6+kertoo+Jeesuksesta
"1+Kansa,+joka+pimeydessä+vaeltaa,
näkee+suuren+valon.
Niille,+jotka+asuvat+kuoleman+varjon+maassa,
loistaa+kirkkaus.
2++Sinä+teet+runsaaksi+riemun,*
annat+suuren+ilon.
He+iloitsevat+sinun+edessäsi
niin+kuin+elonkorjuun+aikana+iloitaan,
niin+kuin+saaliinjaossa+riemuitaan.
3+Ikeen,+joka+painaa+heidän+hartioitaan,
valjaat,+jotka+painavat+olkapäitä,
ja+heidän+käskijänsä+sauvan
sinä+murskaat,
niin+kuin+murskasit+Midianin+vallan.
4+Ja+kaikki+taistelukenttiä+tallanneet+saappaat,
kaikki+veren+tahrimat+vaatteet
poltetaan,
ne+joutuvat+tulen+ruoaksi.
5+Sillä+lapsi+on+syntynyt+meille,
poika+on+annettu+meille.
Hän+kantaa+valtaa+harteillaan,
hänen+nimensä+on
Ihmeellinen+Neuvontuoja,+Väkevä+Jumala,
Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.
Mutta+nyt+isäinpäivän+viettoon!
11.11.2018 11:33
Järjestys+oli+se,+että+eläimet+luotiin+5.+pnä+ja+ihminen+vasta+6.+pnä+(1.+Moos.+1:20-28).+Tosin+Jumala+salli+ihmisen+antaa+nimet+"kaikille+karjaeläimille,+kaikille+linnuille+ja+kaikille+villieläimille".+(1.+Moos.+2:20).+Koska+ihmiselle+ei+ollut+vertaistaan+seuraa+eläimistä,+jotka+oli+siis+luotu+jo+päivää+aikaisemmin+(vaikka+ihminen+oli+antanut+heille+nimet+myöhemmin),+Jumala+loi+naisen+miehelle+sopivaksi+kumppaniksi.+Minulla+Raamatun+ymmärtämisessä+ei+ole+ongelmaa.+Mutta+en+voi+mitään+sille,+jos+joku+toinen+ei+sitä+ymmärrä.+Sinä+voit+uskoa+miten+huvittaa.+Jos+lukee+kuin+"piru"+Raamattua,+etsiäkseen+virheitä,+niin+Raamattu+ei+avaudu.+Raamatun+lukemiseen+olisi+tärkeää+rukoilla+Hengen+apua.+Kyllä+Jumala+sellaiseen+vilpittömään+rukoukseen+vastaa.+Anteeksi+tuo+vertaus.+Se+ei+ole+tarkoitettu+henkilökohtaisesti+kenellekään,+vaan+on+sanonta.
11.11.2018 11:14
Kiva+juttu.+Olet+siis+tullut+uskoon.
11.11.2018 11:04
Jeesus+puhui+myös+vertauksilla,+mutta+vuoren+siirtäminen+ei+ole+kuvainnollista+kieltä.+
Matteus+17:19-20
19+Kun+he+olivat+taas+keskenään,+opetuslapset+kysyivät+Jeesukselta:+»Miksi+me+emme+kyenneet+ajamaan+sitä+henkeä+pojasta?»+20+»Koska+teillä+on+niin+vähän+uskoa»,+vastasi+Jeesus.+»Totisesti:+jos+teillä+olisi+uskoa+edes+sinapinsiemenen+verran,+te+voisitte+sanoa+tälle+vuorelle:+’Siirry+täältä+tuonne’,+ja+se+siirtyisi.+
Minä+en+epäile+Jeesuksen+sanoja.+Kyse+oli+siis+uskon+puutteesta.+Jos+ei+ymmärrä+sitä,+että+kenestä+Jeesuksessa+on+kysymys,+niin+ei+ymmärrä+myöskään+Hänen+suuruuttaan+ja+voimaansa.+Mutta+kerrataan+nyt+vielä:+Jeesus+on+kaikkeuden+Luoja,+Jumala,+JHWH.+Hänen+sanallaan+on+koko+maailmankaikkeus+luotu.+Miksi+Hän+ei+antaisi+myös+opetuslapsilleen+voimaa+siirtää+vuorta,+jos+heillä+vain+olisi+tarpeeksi+uskoa.+Kun+siis+puhumme+Jeesuksesta+tai+Jeshuasta,+niin+puhumme+todellakin+Jumalasta.+Jumalalle+on+KAIKKI+mahdollista.+Me+emme+voi+koskaan+ymmärtää+Jumalaa.
09.11.2018 20:12
Jeesus+sanoi,+että+Isä+ja+minä+olemme+yhtä.+Siis+kumpi+vain+niin+perille+menee.+Ellei+mene+perille,+niin+vika+on+jossain+muussa+kuin+Jumalassa.+
<<Anna+päivittäinen+leipäni.+No+siihen+piti+kyllä+työtä+tehdä,+ei+sitä+taivaalliselta+Isältä+tullut+näin+jälkeenpäin+ajatellen.>>
Ehkäpä+tämän+ymmärtää+sellainen,+joka+oikeasti+näkee+nälkää.
09.11.2018 19:36
Uskoapa+uskoa.+Mutta+ei+meidän+kuitenkaan+tarvitse+olla+tietämättömiä,+sillä+Jumala+on+Raamatussa+kertonut+mielle+kaiken+olennaisen.+Sen+vuoksi+minä+myös+panostan+tietämiseen.+Tämä+on+tietenkin+Heran+Sanan+tutkimista.+
Mitä+taas+tulee+Jeesuksen+läheisyyteen,+niin+asuuhan+Jeesus+myös+meissä+Pyhän+Henkensä+kautta.+Siis+Jumala+minussa+ja+samaan+aikaan+kaikissa+uskovaisissa!+Eikö+olekin+aivan+käsittämätöntä.+Minulle+tämä+on+erittäin+selvä+ja+valtava+asia.+Tästä+syystä+uskovaisten+ei+tule+turmella+PH:n+temppeliä+eli+itseämme+vaan+pitää+huolta+itsestämme.
09.11.2018 19:29
<<Jumala+yksin+maailmassa+olleesta+miehestä:"+Minä+teen+hänelle+avun,+joka+hänelle+sopii".+Ja+teki+elämiä+miehen+nähtäväksi.+Mutta+sopivaa+ei+löytynyt.+Tämän+jälkeen+tehtiin+nainen.+Näin+Raamattu.>>
Höpsis.+Vääristelet+tuota+Raamatun+kohtaa.+Eläimet+luotiin+ennen.+Ihminen+luotiin+6.+päivänä+ja+seitsemäs+päivä+oli+sapatti.+Silloin+ei+enää+luotu+mitään.+
Viides+päivä:+1.+Moos.+1:20-23
20+Jumala+sanoi:+»Viliskööt+vedet+eläviä+olentoja+ja+lennelkööt+linnut+ilmassa+taivaankannen+alla.»+21+Niin+Jumala+loi+suuret+meripedot+ja+kaikki+muut+elävät+olennot,+joita+vedet+vilisevät,+sekä+kaikki+siivekkäiden+lajit.+Jumala+näki,+että+niin+oli+hyvä.+22+Hän+siunasi+ne+sanoen:+»Olkaa+hedelmälliset+ja+lisääntykää+ja+täyttäkää+meren+vedet,+ja+linnut+lisääntykööt+maan+päällä.»+23+Tuli+ilta+ja+tuli+aamu,+näin+meni+viides+päivä.+
Kuudes+päivä:+1.+Moos.+1:24-31
24+Jumala+sanoi:+»Tuottakoon+maa+kaikenlaisia+eläviä+olentoja,+kaikki+karjaeläinten,+pikkueläinten+ja+villieläinten+lajit.»+Ja+niin+tapahtui.+25+Jumala+teki+villieläimet,+karjaeläimet+ja+erilaiset+pikkueläimet,+kaikki+eläinten+lajit.+Ja+Jumala+näki,+että+niin+oli+hyvä.+
26+Jumala+sanoi:+»Tehkäämme+ihminen,+tehkäämme+hänet+kuvaksemme,+kaltaiseksemme,+ja+hallitkoon+hän+meren+kaloja,+taivaan+lintuja,+karjaeläimiä,+maata+ja+kaikkia+pikkueläimiä,+joita+maan+päällä+liikkuu.»+27+Ja+Jumala+loi+ihmisen+kuvakseen,+Jumalan+kuvaksi+hän+hänet+loi,+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät.+28+Jumala+siunasi+heidät+ja+sanoi+heille:+»Olkaa+hedelmälliset,+lisääntykää+ja+täyttäkää+maa+ja+ottakaa+se+valtaanne.+Vallitkaa+meren+kaloja,+taivaan+lintuja+ja+kaikkea,+mikä+maan+päällä+elää+ja+liikkuu.»+29+Jumala+sanoi+vielä:+»Minä+annan+teille+kaikki+siementä+tekevät+kasvit,+joita+maan+päällä+on,+ja+kaikki+puut,+joissa+on+siementä+kantavat+hedelmät.+Olkoot+ne+teidän+ravintonanne.+30+Ja+villieläimille+ja+taivaan+linnuille+ja+kaikelle,+mikä+maan+päällä+elää+ja+liikkuu,+minä+annan+ravinnoksi+vihreät+kasvit.»+Niin+tapahtui.+31+Ja+Jumala+katsoi+kaikkea+tekemäänsä,+ja+kaikki+oli+hyvää.+Tuli+ilta+ja+tuli+aamu,+näin+meni+kuudes+päivä.+
Kohta,+jonka+sinä+otit+on+1.+Moos.+2:18.+Tässä+kerronta+EI+ole+aikajärjestyksessä,+niin+kuin+1.+luvussa.
09.11.2018 19:15
Otappa+huomioon,+että+Jumala+ei+luonut+kahta+miestä+vaan+miehen+ja+naisen.
09.11.2018 10:11
<<Jumala:+"Minä+teen+miehelle+avun,+joka+on+hänelle+sopiva".+Ja+sitten+alkoi+tehdä+eläimiä>>
Eipäs,+vaan+eläimet+luotiin+ennen+ihmistä.
<<Muuten+voi+elää+ja+olla+vaikka+miehenkin+kanssa.+>>
Jos+tarkoitat+parisuhdetta+ja+seksielämää,+niin+tietenkin+voi,+eihän+sitä+kukaan+estä.+Se+ei+ole+kuitenkaan+Jumalan+tarkoitus.
09.11.2018 10:08
Et+ota+sitä+huomioon,+että+Jumala+opetti+omalle+kansalleen,+juutalaisille,+konkreettisesti+sen+mitä+on+synti+ja+mikä+on+synnin+seuraus.+Myöhemmin,+kun+juutalaiset+olivat+olleet+kauemmin+Herran+seurassa+(erossa+pakanatavoista),+riitti+10+käskyä.+Uudessa+testamentissa+Jeesus+puhui+enää+kahdesta+käskystä.+Mutta+nuo+kaksi+käskyä+ovat+samat+kuin+10+tai+yli+600+käskyä.+Kaikki+johtavat+saman+Jumalan+luo,+Rakkauden+Jumalan+luo.+Myös+meidän+tulee+rakastaa+Jumalaa+ja+lähimmäistä+niin+kuin+myös+itseä.+Sekä+Vanha-+että+Uusi+testamentti+opettavat+samasta+Rakkauden+Jumalasta,+ja+siitä,+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Ilman+sovitusta+ei+ole+pelastusta.+Tästä+on+kysymys.+Jeesuksen+veri+sovittaa+ihmisen,+niin+kuin+Jumala+opetti+juutalaisille+kauriin+(oinaan)+veren+sovittavan+heidän+synnit.+Tämä+oli+vertauskuva+Jeesuksen+sovittavasta+verestä.
09.11.2018 09:58
Jeesus+on+tällä+hetkellä+ylimmäisenä+pappinamme+ja+rukoilee+meidän+puolestamme.+Maallinen+pyhäkkö+oli+kopio+tuosta+taivaallisesta+ja+uhrata+ei+enää+tarvitse,+sillä+Jeesuksen+veri+on+kertakaikkinen+uhri.+Uutta+uhria+ei+enää+tarvita.+Kun+siihen+uskomme,+niin+pelastumme.+Ja+vain+Jeesuksen+veren+turvin+pelastumme.
09.11.2018 09:51
143 / 305