Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Jeesus+itse+sanoo+olevansa+"Minä+olen",+minkä+vuoksi+juutalaiset+etsivät+kiviä+kivittäneet+Hänet.+Miksi+tällainen+reaktio?+Lainaan+alla+olevan+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus"Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen;+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”++Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:en,+jonka+Israel+tuntee+nimellä+”Minä+olen”…."Jeesus+sanoi+olevansa+yhtä+Isän+kanssa.+Jeesus+sanoi,+että+joka+on+nähnyt+Hänet,+on+nähnyt+Isän.+Ja+muistat+varmaan+Johanneksen+evankeliumin?Joh.+1:1-18(lue+koko+luku!)1:1+"Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.1:17+"Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Jotta+ei+unohdettaisi+Vanhaa+testamenttia+eli+juutalaisten+Raamattua.+Jesajan+9.+luvun+alussa+kerrotaan+Jeesuksesta.+Jeesuksen+nimiä+ovat+(Jes.+9:5):++Ihmeellinen+Neuvonantaja,+Väkeävä+Jumala,+Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.+Katso+teksti+alla:Jes.+9:1-6+kertoo+Jeesuksesta"1+Kansa,+joka+pimeydessä+vaeltaa,näkee+suuren+valon.Niille,+jotka+asuvat+kuoleman+varjon+maassa,loistaa+kirkkaus.2++Sinä+teet+runsaaksi+riemun,*annat+suuren+ilon.He+iloitsevat+sinun+edessäsiniin+kuin+elonkorjuun+aikana+iloitaan,niin+kuin+saaliinjaossa+riemuitaan.3+Ikeen,+joka+painaa+heidän+hartioitaan,valjaat,+jotka+painavat+olkapäitä,ja+heidän+käskijänsä+sauvansinä+murskaat,niin+kuin+murskasit+Midianin+vallan.4+Ja+kaikki+taistelukenttiä+tallanneet+saappaat,kaikki+veren+tahrimat+vaatteetpoltetaan,ne+joutuvat+tulen+ruoaksi.5+Sillä+lapsi+on+syntynyt+meille,poika+on+annettu+meille.Hän+kantaa+valtaa+harteillaan,hänen+nimensä+onIhmeellinen+Neuvontuoja,+Väkevä+Jumala,Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.Mutta+nyt+isäinpäivän+viettoon!
  2. <<Jumala+yksin+maailmassa+olleesta+miehestä:"+Minä+teen+hänelle+avun,+joka+hänelle+sopii".+Ja+teki+elämiä+miehen+nähtäväksi.+Mutta+sopivaa+ei+löytynyt.+Tämän+jälkeen+tehtiin+nainen.+Näin+Raamattu.>>Höpsis.+Vääristelet+tuota+Raamatun+kohtaa.+Eläimet+luotiin+ennen.+Ihminen+luotiin+6.+päivänä+ja+seitsemäs+päivä+oli+sapatti.+Silloin+ei+enää+luotu+mitään.+Viides+päivä:+1.+Moos.+1:20-2320+Jumala+sanoi:+»Viliskööt+vedet+eläviä+olentoja+ja+lennelkööt+linnut+ilmassa+taivaankannen+alla.»+21+Niin+Jumala+loi+suuret+meripedot+ja+kaikki+muut+elävät+olennot,+joita+vedet+vilisevät,+sekä+kaikki+siivekkäiden+lajit.+Jumala+näki,+että+niin+oli+hyvä.+22+Hän+siunasi+ne+sanoen:+»Olkaa+hedelmälliset+ja+lisääntykää+ja+täyttäkää+meren+vedet,+ja+linnut+lisääntykööt+maan+päällä.»+23+Tuli+ilta+ja+tuli+aamu,+näin+meni+viides+päivä.+Kuudes+päivä:+1.+Moos.+1:24-3124+Jumala+sanoi:+»Tuottakoon+maa+kaikenlaisia+eläviä+olentoja,+kaikki+karjaeläinten,+pikkueläinten+ja+villieläinten+lajit.»+Ja+niin+tapahtui.+25+Jumala+teki+villieläimet,+karjaeläimet+ja+erilaiset+pikkueläimet,+kaikki+eläinten+lajit.+Ja+Jumala+näki,+että+niin+oli+hyvä.+26+Jumala+sanoi:+»Tehkäämme+ihminen,+tehkäämme+hänet+kuvaksemme,+kaltaiseksemme,+ja+hallitkoon+hän+meren+kaloja,+taivaan+lintuja,+karjaeläimiä,+maata+ja+kaikkia+pikkueläimiä,+joita+maan+päällä+liikkuu.»+27+Ja+Jumala+loi+ihmisen+kuvakseen,+Jumalan+kuvaksi+hän+hänet+loi,+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät.+28+Jumala+siunasi+heidät+ja+sanoi+heille:+»Olkaa+hedelmälliset,+lisääntykää+ja+täyttäkää+maa+ja+ottakaa+se+valtaanne.+Vallitkaa+meren+kaloja,+taivaan+lintuja+ja+kaikkea,+mikä+maan+päällä+elää+ja+liikkuu.»+29+Jumala+sanoi+vielä:+»Minä+annan+teille+kaikki+siementä+tekevät+kasvit,+joita+maan+päällä+on,+ja+kaikki+puut,+joissa+on+siementä+kantavat+hedelmät.+Olkoot+ne+teidän+ravintonanne.+30+Ja+villieläimille+ja+taivaan+linnuille+ja+kaikelle,+mikä+maan+päällä+elää+ja+liikkuu,+minä+annan+ravinnoksi+vihreät+kasvit.»+Niin+tapahtui.+31+Ja+Jumala+katsoi+kaikkea+tekemäänsä,+ja+kaikki+oli+hyvää.+Tuli+ilta+ja+tuli+aamu,+näin+meni+kuudes+päivä.+Kohta,+jonka+sinä+otit+on+1.+Moos.+2:18.+Tässä+kerronta+EI+ole+aikajärjestyksessä,+niin+kuin+1.+luvussa.