Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole,+koska+Allah+ei+ole+koskaan+puhunut+suoraan+profeetalle.+Ihmeellistä,+että+Allah+on+kuitenkin+puhunut+suoraan+Haagarille,+naiselle!+Samoin+kuin+Marialle+(Mirian).
11.05.2018 23:43
islamin+profeetta+teurasti+juutalaiset+Medinassa+ja+häntä+pitää+muslimien+seurata.+Hän+teki+kansanmurhan.
11.05.2018 23:38
todellista+tietoa
http://www.tv7.fi/vod/series/18823/
11.05.2018 23:35
Medinan+suurat+(varsinkin+viimeinen)+ovat+todella+vihaan+yllyttäviä.+Koraanissa+on+lisäksi+huomattava,+että+jälkimmäiset+suurat+korvaavat+edelliset+suurat.+Täten+Mekan+sovinnolliset+suurat+tulevat+kumotuiksi+Myöhemmillä+Medinan+suurilla.+Viimeinen+Medinan+suura+(joka+on+tärkein,+koska+viimeisin)+on+varsin+sotainen.+On+myös+syytä+muistaa,+että+islamin+profeetta+tappoi+Medinassa+juutalaiset.+Siis+teki+kansanmurhan.+Ja+hänen+esimerkkiään+muslimien+tulee+noudattaa.
11.05.2018 23:34
<<Raamatun+tekstit+ovat+usein+ristiriitaiset...>>
Raamatun+tekstit+eivät+ole+ristiriitaisia.+Raamattu+ei+ole+koskaan+ristiriidassa+itsensä+kanssa.+Voitko+antaa+jonkun+esimerkin?
11.05.2018 23:26
Koraanissa+oikein+esitellään,+että+minkälaisia+kivien+tulee+olla.+Ei+liian+suuria,+eikä+liian+pieniä...
11.05.2018 23:19
<<Hei.+Mieheni+haluaa+ottaa+toisen+vaimon+sellaisen+jonka+kanssa+saisi+lapsia.+Itse+olen+kristitty+niin+se+on+meiltä+pois+suljettua.>>
Minulla+on+kristitty+ystävä,+joka+on+muslimin+kanssa+naimisissa.+Vaimo+ja+kaksi+lasta+ovat+kristittyjä.+No+mies+ei+usko+pelastuvansa,+kun+ei+ole+saanut+käännytettyä+perhettään+muslimiksi.+Ikävä+hänen+puolestaan.+Mutta+kristitty+vaimo+ja+lapset+eivät+ole+kiinnostuneita+muslimiuskosta.+Lapset+ovat+sanoneet+isälleen,+ettei+heistä+koskaan+tule+muslimeita.
<<Onko+täällä+toisia+moniavioisia?+Itse+en+osaa+edes+kuvitella+sellaista+elämää+mutta+koska+rakastan+miestäni+todella+olen+alkanut+harkitsemaan.+Jos+en+suostu+tähän+menetän+hänet.+>>
Minä+en+voisi+kuvitella+sellaista+elämää.+Kristittynä+tiedän,+että+on+synti+ottaa+toinen+nainen.+Se+on+aviorikos.+Minä+lähtisin.+Mies+ei+voi+rakastaa,+jos+hänellä+on+toinen+nainen+kiikarissa.+Jos+hän+tekee+tämän+kanssa+lapsia,+niin+sinusta+tulee+pelkkä+seksiobjekti.+Mieti+vähän.+LÄHDE!
<<Toinen+vaihtoehto+on+jos+tulisin+muslimiksi.+Silloin+olisimme+vain+kahden.+Saisinko+myös+kääntymistarinoita?>>
Hylkäisitkö+rakkaan+Jeesuksen?+Minä+en+voisi+kuvitellakaan.
11.05.2018 23:08
Enpä+oikein+usko+tuota.+Minä+uskon+Jeshua+-+Messiaaseen,+joka+on+Jumala+JHWH!
11.05.2018 22:25
<<Sano:+Oi+Kirjan+seuraajat!+te+ette+hyvää+seuraa+ennenkö+pidätte+Laista+ja+Evankeliumista+kiinni,+ja+siitä+mikä+on+teille+ilmoitettu+Herralta(Koraani+5:68).>>
Sanoisitko,+Kirjan+seuraaja,+missä+Laissa+ja+Evankeliumissa+puhutaan+islamin+profeetasta?
11.05.2018 22:21
<<+Mikäli+muslimi+muuttaa+esimerkiksi+suomeen+niin+hän+elää+oman+uskonsa+tavoin+myös+suomessa.>>
Muslimien+tavoite+ei+lienekään+sopeutua,+vaan+käännyttää.+Muslimit+jakavat+ihmiset+rauhan+ja+sodan+taloon.+Rauhan+talossa+on+vain+muslimeita.+Jotka+eivät+ole+muslimeita,+niin+he+kuuluvat+vihollisen+leiriin,+joita+vastaan+voidaan+käydä+aseellista+taistelua.
11.05.2018 22:18
Jeesus+-+Jeshua+opetti+ja+näytti+esimerkkiä+rauhan+uskonnosta.
11.05.2018 22:05
<<Raamatun+JHWHlla+ei+ole+ainukaista+poikaa+eikä+missään+Vanhassa+Testamentissa+mainita,+että+JHWH+olisi+kolminaisuus.+Joten+kristittyjen+jumala+ei+ole+alkuunkaan+samanlainen+kuin+Vanhan+Testamentin+Jumala.+Juutalaisten+JWWH+ja+islamin+Allah+sen+sijaan+muistuttavat+toisiaan.+>>
Et+ole+tainnut+koskaan+lukea+Raamattua.+Jesajan+kirjassa+on+liuta+Jeshuan+nimiä.+Sen+sijaan+Juutalaisten+JHWH+ja+islamien+Allah+eivät+muistuta+edes+pienimmässä+määrin+toisiaan.
Jesaja+9:5
5+Sillä+lapsi+on+syntynyt+meille,
poika+on+annettu+meille.
Hän+kantaa+valtaa+harteillaan,
hänen+nimensä+on
Ihmeellinen+Neuvontuoja,+Väkevä+Jumala,
Iankaikkinen+Isä,+Rauhan+Ruhtinas.
11.05.2018 21:57
Juutalaisilla+ja+kristityillä+on+prikulleen+sama+Jumala.
11.05.2018 21:52
<<Muhammad+(rauha+heille)>>
Miksi+suluissa+oleva+kommentti?
11.05.2018 21:50
Mukiin+menevä+uskonto+ilman+Medinan+suuria.
11.05.2018 21:45
<<...miten+profeetta+on+voinut+tulla+maailmaan...>>
Jaa+-+a.+Tässä+mielenkiintoinen+sarja,+josta+laitan+linkin+yhteen.+Tässä+jaksossa+perehdytään+siihen,+mitä+viittauksia+VT:ssä+ja+UT:ssä+on+muslimien+profeettaan.+Hyvä+jakso!
http://www.tv7.fi/vod/player/18853/
11.05.2018 20:53
Laitan+tähän+hyvän+videon,+jossa+kerrotaan+miksi+VT+ja+UT+ovat+erilaisia.+
http://www.tv7.fi/vod/player/18852/
11.05.2018 20:11
<<Siitä+olen+kanssasi+samaa+mieltä,+että+luultavasti+Toora+ei+ole+Mooseksen+kirjoittama.>>
Minä+taas+uskon,+että+Toora+on+Mooseksen+kirjoittama+Mooseksen+viimeisen+kirjan+loppua+lukuunottamatta.+Mooseksen+ensimmäinen+kirja+on+todennäköisesti+Jumalalta+itseltään+saatua+tietoa,+jonka+Mooses+on+kirjoittanut.
11.05.2018 19:56
jatkoa+edelliseen
"Kuinka+ironista+onkaan,+että+Rambo-rabbi+–teoreetikot+ovat+tietämättään+vahvistaneet+väärää+syytöstä+Jeesusta+vastaan+perustuen+juuri+kanteen+miekkaan,+aivan+niin+kuin+Jeesus+sanoi:+”Katsokaa,+hän+on+aseistettujen+seloottien+seurassa”,+nämä+teoreetikot+sanovat.+Miksi+opetuslapsilla+ylipäätään+oli+miekkoja?+Marshall+huomauttaa,+että+miekkojen+kantaminen+ei+ollut+epätavallista,+eikä+tässä+yksityiskohdassa+ole+siksi+mitään+yllättävää.+Teksti,+jota+hän+lainaa,+on+Mishnan,+Shabat+6:4.+Siinä+keskustellaan,+onko+miekka+luvallista+viedä+talosta+ulos+sapattina.
John+Nolland,+joka+on+myös+tunnettu+Luukkaan+evankeliumin+tutkija,+lisää+viisauden+sanan:
Ohjeistus+miekan+ostamiseen+ansaitsee+erityistä+huomiota.+Se+mainitaan+samassa+yhteydessä+lompakon,+laukun+ja+sandaalien+kanssa.+Sen+perusteella+voimme+tyrmätä+viitteet+selootteihin.+(Toisin+sanoen,+jos+Jeesus+olisi+kehottanut+heitä+aseistautumaan+taistelua+varten,+Hän+ei+olisi+käskenyt+hankkimaan+lompakkoa+tai+sandaaleja!)+Miekka+on+ollut+tuohon+aikaan+välttämätön+varuste+kenelle+tahansa+roomalaisilla+teillä+matkaavalle.+Taustalla+on+ollut+ajatus+itsepuolustuksesta.+Ei+voida+ajatella,+että+miekkoja+olisi+tarvittu+Jeesuksen+puolustamiseen+tai+mahdolliseen+eskatologiseen+taisteluun."
Lainaus+oli+siis+Michael+Brownin+kirjasta+aito+kosher-Jeesus.
11.05.2018 19:46
Toinen+kohta+Raamatussa+on+kahden+miekan+väärin+ymmärtäminen.+Kopioin+jälleen+Brownin+kirjasta+aito+kosher-Jeesus.+Kyllä+juutalaiset+ovat+sitten+viisaita,+kristityt+ovat+täysin+ulalla.
Luuk.+22:35-38
35+Jeesus+sanoi+opetuslapsille:+"Kun+lähetin+teidät+matkaan+ilman+kukkaroa,+laukkua+ja+jalkineita,+niin+puuttuiko+teiltä+mitään?"+"Ei+mitään",+he+vastasivat.+36+Silloin+Jeesus+sanoi:+"Nyt+on+toisin.+Jolla+on+kukkaro,+ottakoon+sen+mukaansa,+samoin+laukun.+Jolla+ei+ole+rahaa,+myyköön+viitan+päältään+ja+ostakoon+miekan.+37+Sillä+tietäkää,+että+tämän+kirjoituksen+täytyy+käydä+minussa+toteen:+'Hänet+luettiin+rikollisten+joukkoon.'+Kaikki,+mitä+minusta+on+lausuttu,+saa+nyt+täyttymyksensä."+38+Opetuslapset+sanoivat:+"Herra,+tässä+on+kaksi+miekkaa."+"Riittää",+hän+vastasi.+
”Suuri+osa+historian+uudelleenmuokkauksesta,+jossa+rauhan+ruhtinas+muutetaan+”Rambo-rabbiksi”,+saa+tukensa+yhdestä+lyhyestä+Luukkaan+evankeliumin+kohdasta….Mitä+tässä+oikein+tapahtuu?+Käytetään+vähän+logiikkaa+ja+kysytään+itseltämme,+onko+Luukas+jättänyt+kertomuksen+tekstiinsä+vahingossa.+En+usko,+koska+Luukas+kokosi+kertomuksensa+pilkun+tarkkuudella,+kuten+monet+historian+ja+arkeologian+tutkijat+voivat+vahvistaa.+Ajatus+siitä,+että+kohta+olisi+tekstissä+vahingossa,+on+naurettava.
Luukas+aloittaa+kirjeensä+Teofilokselle+näin:
Koska+monet+ovat+ryhtyneet+tekemään+kertomusta+meidän+keskuudessamme+tosiksi+tunnetuista+tapahtumista,+sen+mukaisesti+kuin+meille+ovat+kertoneet+ne,+jotka+alusta+asti+ovat+omin+silmin+ne+nähneet+ja+olleet+sanan+palvelijoita,+niin+olen+minäkin,+tarkkaan+tutkittuani+alusta+alkaen+kaikki,+päättänyt+kirjoittaa+ne+järjestyksessään+sinulle,+korkea-arvoinen+Teofilus,+että+oppisit+tuntemaan,+kuinka+varmat+ne+asiat+ovat,+jotka+sinulle+on+opetettu+(Luuk.+1:1-4).
Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+Luukas+teki+kotiläksynsä+hyvin+ja+kokosi+kertomuksensa+suurella+huolella.+On+järjetöntä+ajatella,+että+hän+jätti+vahingossa+tämän+raskauttavan+todisteen+tekstiin.+Itse+asiassa,+on+absurdia+ajatella,+että+hän+olisi+laittanut+tuollaisen+kertomuksen+tekstiin,+ellei+hän+olisi+halunnut+sitä+sinne…
----+-
”Joseph+Fitzmyer,+joka+on+eräs+maailman+johtavia+Luukkaan+evankeliumin+tutkijoita,+mainitsee+myös,+että+jakeessa+ei+viitata+selootteihin.+Jeesuksen+asnat+lompakon,+laukun+ja+miekan+ottamisesta+mukaan+on+otettava+symbolisessa+merkityksessä.+Neuvon+symbolisuus+voidaan+päätellä+reatiosta,+jonka+Hän+antaa+sanojensa+kirjaimelliselle+tulkinnalle.
Vastaus+on+luettavissa+Luukkaan+evankeliumin++22.+luvun+jakeessa+38.+Hänen+oppilaansa+sanoivat:+”Herra+katso,+tässä+on+kaksi+miekkaa.”+Hän+vastasi+siihen:+”Riittää!”+Fitzmyer+selittää:+”Toisin+sanoen,+apostolit+olivat+ymmärtäneet+sanojen+merkityksen+aivan+väärin.”
Palatkaamme+Marshallin+kommenttiin.+Jeesus+viittasi+Jesajan+kirjan+53.+luvun+kohtaan,+joka+puhuu+vanhurskaasta+palvelijasta.+Palvelija+kärsii+ja+kuolee+kansansa+syntien+puolesta,+ei+omien+syntiensä,+kulkien+kuin+lammas+teuraalle.+Ne,+joiden+puolesta+Hän+kuolee,+luulevat+Hänen+olevan+syyllinen,+joka+kuolee+omien+syntiensä+tähden.+Aikaisemmin+he+tunnustivat:+”Mutta+totisesti,+meidän+sairautemme+hän+kantoi,+meidän+kipumme+hän+kärsi.+Me+pidimme+häntä+rangaistuna,+Jumalan+lyömänä+ja+vaivaamana”+(Jes.+53:4).
Jeesus+muistutti+seuraajiaan+siitä,+että+teksti,+joka+oli+kirjoitettu+jo+700+vuotta+ennen+Hänen+syntymäänsä,+oli+profetia+Hänestä.+Hän+käänsi+huomion+profetian+loppusanoihin:+”Sen+tähden+minä+annan+hänelle+osan+suurten+joukossa,+ja+väkevien+kanssa+hän+jakaa+saalista,+sillä+hän+antoi+sielunsa+alttiiksi+kuolemalle,+ja+HÄNET++LUETTIIN++PAHANTEKIJÖIDEN++JOUKKOON.+Hän+kantoi+monien+synnit+ja+rukoili+pahantekijöiden+puolesta+”(Jes.+53:12).
Jeesus+tarkoitti+sanoa:+”Veljeni,+profetia+julistaa,+että+minut+tullaan+ymmärtämään+väärin.+Minut+tullaan+tuomitsemaan+väärin+ja+ihmiset+lukevat+minut+kapinallisten+syntisten+joukkoon.+”Toisin+sanoen+Hän+oli+syyllinen+seuralaistensa+perusteella,+niin+kuin+jotkut+raamatunkäännökset+sanovatkin.+Ironisesti+Hän+sanoo:+”On+aika+hankkia+pari+miekkaa,+niin+että+arvostelijoillani+on+jotain+pohjaa+väärille+syytöksilleen.+”+Tätä+teksti+tarkoittaa+sanoa.
Oppilaat+kuitenkin+ottivat+Hänet+kirjaimellisesti+ja+sanoivat:”Katso,+meillä+on+kaksi+miekkaa.+”Hän+vastasi:+”Riittää!”+Sopusoinnussa+edellä+lainatun+Fitzmyerin+kanssa,+Marshall+selittää,+että+on+todennäköisintä,+että+kun+Hän+sanoo+”riittää”,+se+tarkoittaa+tätä+keskustelua+ja+on+tarkoitettu+nuhteluksi.+Keener+huomioi+myös,+että+mainitsemalla+tässä+kohdassa+miekan+Jeesus+ei+kutsu+opetuslapsia+kapinaan,+kuten+selootit+tekivät.+Sen+sijaan+Hän+kutsuu+heitä+tekemään+hetkellisen+ja+esikuvallisen+teon.+Kaksi+miekkaa+riittää+siihen,+että+Häntä+voitaisiin+syyttää+kapinalliseksi+ja+siten+lukea+pahantekijöiden+joukkoon+Jesajan+kohdan+(53:12)+mukaan.
11.05.2018 19:41
233 / 305