Kehottaako koraani tappamaan

esokka

Suomenkielistä käännöstä lukiessa "uskoton" saa sen käsityksen, että Koraanin Suura 8:12-18, kehottaa tappamaan toisuskoisia, osin sillä verukkeella, että tappaja on silloin Allah, eikä surmaavan nuolen ampuja. Vääräuskoisen tulkinnalla ei tietenkään liene paljon arvoa. Voisiko joku aito islamilainen selvittää kehottaako Koraani todellakin väkivaltaan ja jopa tappamiseen?

Kysyjä on Raamattuun uskova ja siihen vuosikymmeniä perehtynyt uskovainen. Voin vakuuttaa, että Raamattu ei kehota vihaamaan toisuskoisia eikä minkaanlaiseen väkivaltaiseen käyttäytymiseen heitä kohtaan. Raamatun opetus historiallisten tapahtumien ja suoremman opetuksen valossa on selkeä: Rakasta vihamiestäsi!

115

6174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka en ole

      muslimi.
      Muslimit eivät myönnä, että Koraani kehoittaa useassa kohtaa surmaamaan vääräuskoiset ja vi-
      holliset. ( Suura 2: 191)
      Muhammed itse antoi tästä hyvän esimerkin surmaa-
      malla armottomasti vastustajiaan ja mm Medinan
      800 juutalaista banu Quraidiz heimon jäsentä,
      Tämä on selvästi kirjoitettu muslimien omissa
      lähteissä.

      • esokka

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.


      • pelkkä p
        esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Niin siis...
        muhamettilaiset väittävät että seuraavat kuraania...

        Valitettavasti vaan se joka väittää ettei kuraani kehoita väkivaltaan: ei joko tiedä asista tai valehtelee tietoisesti.

        Suura 2:191. 4:89, 4:91


      • _saDe_

        tiedätkö mitä kristinuskon nimissä on tehty.....kristinuskossa muut ovat aina olleet ja ovat pakania ja paholaisen vallassa.......... euroopasta lähteneet ihmiset (ristiretkeläiset) menivät käännyttämään muita etenkin afrikkaan uskoonsa..jos eivät kääntyneet he ryöstivät ihmisten maita....jopa tappoivat.
        Jotkut kristinuskoiset ihmiset ovat sitä mieltä että he ovat jumalan kansaa vain siksi ku ovat valkoisia...tämän takia afrikasta vietiin ihmisiä orjiksi amerikkaan!


      • ole huomannut
        _saDe_ kirjoitti:

        tiedätkö mitä kristinuskon nimissä on tehty.....kristinuskossa muut ovat aina olleet ja ovat pakania ja paholaisen vallassa.......... euroopasta lähteneet ihmiset (ristiretkeläiset) menivät käännyttämään muita etenkin afrikkaan uskoonsa..jos eivät kääntyneet he ryöstivät ihmisten maita....jopa tappoivat.
        Jotkut kristinuskoiset ihmiset ovat sitä mieltä että he ovat jumalan kansaa vain siksi ku ovat valkoisia...tämän takia afrikasta vietiin ihmisiä orjiksi amerikkaan!

        tämä on islam-palsta!!!


      • huomauttanut?
        ole huomannut kirjoitti:

        tämä on islam-palsta!!!

        Miksi et huomauttanut asiasta ketjun aloittajalle? Hanhan sotki heti mukaan Raamatun.
        Kummallista suhtautuista....

        Aloittajan vaite oli siis etta Koraanissa kehotetaan tappamaan, Raamatussa ei. Eipa ole aloittaja Raamattuaan lukenut.


      • Metsäänmeni

        Raamattu ei kehoita ihmisiä tappamaan ketään. Se mihin mahdollisesti viittaat on Vanhan Testamentin puolelle, ja käsky oli kansalle vain valloituksen aikana, johon siinäkin oli syynsä, koska ne kansat ja heimot olivat räikeitä epäjumalan kulttipalvonnoissaan.
        10 -käskyä on koko maailmalle tarkoitettu perus moraaliohje. Uudessa testamentissa käsketään jopa rakastamaan vihamiestä..

        Miksi AINA kun näistä jutuista puhutaan niin muistellaan ristiretkeläisiä 1500 vuoden takaa, jotka eivät siis toteuttaneet raamattua vaan omaa väkivaltaista politiikkaansa.. nostetaan esille juuri ne kohdat jossa raamattu käskee tappamaan, tietyssä tapauksessa, muttei yksilöohjeena? mainitsematta lainkaan ja kuin unohtaen kokonaan sen mitä islamin nimissä on tehty viimeiset vuodet, aivan alusta saakka ollut väkivsltainen liike, tähän päivään asti..

        Minne se arvostelukyky on kadonnut?? -toisin kuin koraani, raamattu painottaa lähimmäisestä välittämistä ja anteeksiantoa.
        Mutta koraanissa mm. Suura 2:191" Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.

        4:89: He toivoisivat, että te tulisitte uskottomiksi, aivan kuin he itse ovat, ja siten heidän kaltaisikseen. Älkää ottako itsellenne ystäviä heidän joukostaan, ennenkuin he lähtevät kodeistaan Jumalan retkelle. Jos he palaavat entiseen vihamielisyyteensä, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä heidät kohtaattekin, älkääkä ottako itsellenne suojelijaa tai auttajaa heidän joukostaan.



        Miten tätä voi edes vereata mihinkään? Halutaanko koraanin väkivaltaa suojella vetämällä "raamattukorti"....??!

        Perin kummallista..


      • Muhammad kopioi suuren osan koraanin saduista nimenomaan raamatusta. Näitä kahta satukirjaa ei voi erottaa toisistaan.


      • esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Itse olen sitä mieltä, että ainoastaa AVOIMUUS kaikessa suhteessa luo tasapainoista ja turvallista maailmaa. Asioista on kerrottava faktat - hyvät ja huonot puolet. Huonoja puolia ei saa pimittää. Asioiden pimittämisestä tulisi rangaista, ei päinvastoin niin kuin meillä nyky-Suomessa.
        Islamin profeetan tekemiä himutekoja ei tulisi pimittää. Yhtälailla ristikiretkeläisten ja kirkkojen hirmuteot ja pedofilia tulisi tuoda päivänvaloon. Uskonnoissa, politiikassa tai muussa ei saisi olla tämän kaltaisia PETOLLISIA TABUJA.
        Mitä mieltä olette?

        Itse koen että on kaksi suuntaa - tie eheyteen ja totuuteen ja päinvastoin. Sisimmässä sisimmässä uskon jokaisen ihmisolennon eheyteen. Totuus parantaa.


      • Ksenofon
        esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Ei kannata usko sitä, mitä muslimit sanovat, koska heillä on oikeus valehdella "vääräuskoisille" ideologiaansa puolustaessaan.


      • Anonyymi
        metsänpeili kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä, että ainoastaa AVOIMUUS kaikessa suhteessa luo tasapainoista ja turvallista maailmaa. Asioista on kerrottava faktat - hyvät ja huonot puolet. Huonoja puolia ei saa pimittää. Asioiden pimittämisestä tulisi rangaista, ei päinvastoin niin kuin meillä nyky-Suomessa.
        Islamin profeetan tekemiä himutekoja ei tulisi pimittää. Yhtälailla ristikiretkeläisten ja kirkkojen hirmuteot ja pedofilia tulisi tuoda päivänvaloon. Uskonnoissa, politiikassa tai muussa ei saisi olla tämän kaltaisia PETOLLISIA TABUJA.
        Mitä mieltä olette?

        Itse koen että on kaksi suuntaa - tie eheyteen ja totuuteen ja päinvastoin. Sisimmässä sisimmässä uskon jokaisen ihmisolennon eheyteen. Totuus parantaa.

        "Yhtälailla ristikiretkeläisten ja kirkkojen hirmuteot ja pedofilia tulisi tuoda päivänvaloon. "

        Ne on tuotu esiin jo aikoja sitten ja lisäksi kristinuskossa on tehty uskonpuhdistuksia, jotka ovat johtaneet siihen, että kirjaimellisia tulkintoja Raamatusta ei enää noudateta (muut kuin hihhulit).


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Muhammad kopioi suuren osan koraanin saduista nimenomaan raamatusta. Näitä kahta satukirjaa ei voi erottaa toisistaan.

        Toinen on satukirja..
        Toinen tuli 600v myöhemmin..
        Totta,on kopiotu, mutta miesten hyväksi.
        Entä jos naiset ois tehneet:)
        Toinen on rakkaus !


      • Anonyymi
        Ksenofon kirjoitti:

        Ei kannata usko sitä, mitä muslimit sanovat, koska heillä on oikeus valehdella "vääräuskoisille" ideologiaansa puolustaessaan.

        Tämä on totta,olen elänyt alueella ja he itse sanovat näin.


      • Anonyymi
        esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Mitä odotat..vitut kukaan vastaa hölmö.. ei kuullosta kuin normaalita!


      • Anonyymi
        ole huomannut kirjoitti:

        tämä on islam-palsta!!!

        Täh..wtf mouhuat..?


      • Anonyymi
        pelkkä p kirjoitti:

        Niin siis...
        muhamettilaiset väittävät että seuraavat kuraania...

        Valitettavasti vaan se joka väittää ettei kuraani kehoita väkivaltaan: ei joko tiedä asista tai valehtelee tietoisesti.

        Suura 2:191. 4:89, 4:91

        Koraani
        2:191 Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.
        4: 91 Te tulette tekemisiin toisten kanssa, jotka pyrkivät saavuttaman sekä teidän luottamuksenne että oman kansansa luottamuksen, mutta niin usein kuin heitä vietellään kapinaan, lankeavat he. Jolleivät he pysy loitolla, elleivät tarjoa teille rauhaa ja laske aseitaan, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä hyvänsä heidät kohtaattekin, sillä näiden suhteen olemme antanut teille täyden vallan.


      • Anonyymi
        _saDe_ kirjoitti:

        tiedätkö mitä kristinuskon nimissä on tehty.....kristinuskossa muut ovat aina olleet ja ovat pakania ja paholaisen vallassa.......... euroopasta lähteneet ihmiset (ristiretkeläiset) menivät käännyttämään muita etenkin afrikkaan uskoonsa..jos eivät kääntyneet he ryöstivät ihmisten maita....jopa tappoivat.
        Jotkut kristinuskoiset ihmiset ovat sitä mieltä että he ovat jumalan kansaa vain siksi ku ovat valkoisia...tämän takia afrikasta vietiin ihmisiä orjiksi amerikkaan!

        >>tiedätkö mitä kristinuskon nimissä on tehty...<<

        Tiedätkö. KAIKKI pahuus tappamisineen, jotka on tehty Kristinuskoon viitaten, niin yksikään tekijä EI OLE ollut Jeesukseen uskova. Usko Jeesukseen on punainen lanka Raamatun sanomassa ajatelen pakanamaita.

        Ymmärtääkseni isisi järjestö toimii samoin eli käyttää pahuudessaan Muslimien uskoa samalla tavalla kuin Kristinuskon nimissä on tehty pahuutta.

        Keskustellessa eri uskonoista on mieletäni olla provoimatta - tarkastella asiaa mahdollisimman totuuden mukaisesti.

        m.l


      • Anonyymi
        esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Mistä koraanin voi ostaa kun wc paperi loppui.


      • Anonyymi
        ole huomannut kirjoitti:

        tämä on islam-palsta!!!

        Miks islamipaskojen munat löyhkää eivätkö osaa peseytyä. Kerran kun naista survasee niin siinä oli homma. Jos valittaa niin pirut suuttuu. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin hätäpano. Eivät ymmärrä naisen tarpeita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä koraanin voi ostaa kun wc paperi loppui.

        Sitäkää ei kukaan tiedä kuinka paljon korania on hävinnyt ajan saatossa ja mihin. Heidän omassa maassaan.Uutisista päätellen siellä on sodittu ijät ajat. Itse ovat hävittäneet koraanit. Pitääkin laskea kuinka monta koraania löytyy perhekunnittain.Omistaako koraanit vain miehet. Koraamia lukiessa koraani kuuluu myös naisille. siis lukutaito kuuluu naisille.


      • Anonyymi
        Metsäänmeni kirjoitti:

        Raamattu ei kehoita ihmisiä tappamaan ketään. Se mihin mahdollisesti viittaat on Vanhan Testamentin puolelle, ja käsky oli kansalle vain valloituksen aikana, johon siinäkin oli syynsä, koska ne kansat ja heimot olivat räikeitä epäjumalan kulttipalvonnoissaan.
        10 -käskyä on koko maailmalle tarkoitettu perus moraaliohje. Uudessa testamentissa käsketään jopa rakastamaan vihamiestä..

        Miksi AINA kun näistä jutuista puhutaan niin muistellaan ristiretkeläisiä 1500 vuoden takaa, jotka eivät siis toteuttaneet raamattua vaan omaa väkivaltaista politiikkaansa.. nostetaan esille juuri ne kohdat jossa raamattu käskee tappamaan, tietyssä tapauksessa, muttei yksilöohjeena? mainitsematta lainkaan ja kuin unohtaen kokonaan sen mitä islamin nimissä on tehty viimeiset vuodet, aivan alusta saakka ollut väkivsltainen liike, tähän päivään asti..

        Minne se arvostelukyky on kadonnut?? -toisin kuin koraani, raamattu painottaa lähimmäisestä välittämistä ja anteeksiantoa.
        Mutta koraanissa mm. Suura 2:191" Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.

        4:89: He toivoisivat, että te tulisitte uskottomiksi, aivan kuin he itse ovat, ja siten heidän kaltaisikseen. Älkää ottako itsellenne ystäviä heidän joukostaan, ennenkuin he lähtevät kodeistaan Jumalan retkelle. Jos he palaavat entiseen vihamielisyyteensä, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä heidät kohtaattekin, älkääkä ottako itsellenne suojelijaa tai auttajaa heidän joukostaan.



        Miten tätä voi edes vereata mihinkään? Halutaanko koraanin väkivaltaa suojella vetämällä "raamattukorti"....??!

        Perin kummallista..

        "Raamattu ei kehoita ihmisiä tappamaan ketään. Se mihin mahdollisesti viittaat on Vanhan Testamentin puolelle, ja käsky oli kansalle vain valloituksen aikana, johon siinäkin oli syynsä, koska ne kansat ja heimot olivat räikeitä epäjumalan kulttipalvonnoissaan".
        Eli kristityt pystyivät määrittelemään oikean uskon, ja surmaamaan miljoonia ihmisiä oman uskontonsa perusteella, ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta erottaa islamin ja kristinuskon?


      • Anonyymi
        esokka kirjoitti:

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        En tiennytkään Muhamedista tällaista. Kuulostaa uskomattomalta.

        Odotan kuitenkin muslimien omaa selvää vastausta. Sanokaa Koraanin tuntijat suoraan, että Koraani ei kehota tappamaan, eikä tekemään mitään väkiväkivaltaa toisuskoisia kohtaan. Tehkää tämä selväksi tiedotusväliseissä!

        Kun suomalaiset suvaitsevat islamin opetusta jo kouluissakin, olisi hyvä saada varmuus, että muhamenttilaiset itse uskovat että Koraani ei hyväksy väkivaltaa.

        Jos väität toista,Islam väittää toista.He valehtelevat aina meille!
        Kuten Hamas Gazassa,he ovat Islamin pahuutta ja Isis mitä siitä on jäljellä.
        Valitettavasti minä tiedän,älä usko koskaan Islamin sanomaan !


      • Anonyymi
        metsänpeili kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä, että ainoastaa AVOIMUUS kaikessa suhteessa luo tasapainoista ja turvallista maailmaa. Asioista on kerrottava faktat - hyvät ja huonot puolet. Huonoja puolia ei saa pimittää. Asioiden pimittämisestä tulisi rangaista, ei päinvastoin niin kuin meillä nyky-Suomessa.
        Islamin profeetan tekemiä himutekoja ei tulisi pimittää. Yhtälailla ristikiretkeläisten ja kirkkojen hirmuteot ja pedofilia tulisi tuoda päivänvaloon. Uskonnoissa, politiikassa tai muussa ei saisi olla tämän kaltaisia PETOLLISIA TABUJA.
        Mitä mieltä olette?

        Itse koen että on kaksi suuntaa - tie eheyteen ja totuuteen ja päinvastoin. Sisimmässä sisimmässä uskon jokaisen ihmisolennon eheyteen. Totuus parantaa.

        Islamin profeetan tekemiä himutekoja ei tulisi pimittää.

        Pedon tekoja pimittää IS,IL ja HS ..Vasemmisto rotat puoltaa heitä aina !
        Nyt 2023 raiskaukset lisääntyi Suomessa mutta vasemmistopaskalehdet ei kertonut,se o sitä Islamia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkää ei kukaan tiedä kuinka paljon korania on hävinnyt ajan saatossa ja mihin. Heidän omassa maassaan.Uutisista päätellen siellä on sodittu ijät ajat. Itse ovat hävittäneet koraanit. Pitääkin laskea kuinka monta koraania löytyy perhekunnittain.Omistaako koraanit vain miehet. Koraamia lukiessa koraani kuuluu myös naisille. siis lukutaito kuuluu naisille.

        Sitäkää ei kukaan tiedä kuinka paljon korania on hävinnyt ajan saatossa ja mihin. Heidän omassa maassaan.Uutisista päätellen siellä on sodittu ijät ajat. Itse ovat hävittäneet koraanit. Pitääkin laskea kuinka monta koraania löytyy perhekunnittain.Omistaako koraanit vain miehet. Koraamia lukiessa koraani kuuluu myös naisille. siis lukutaito kuuluu naisille.

        Tälläinen koraani opus jos tulee meille niin se palaa poroksi.Pahan opusta ei tule ja piste !


    • mutta toinen

      ketju pyyhkäistiin yli, vaikka yksikään sen viesti ei ollut lähellekään 8.30 uutisissa näkemmämme "vertainen".

    • m-bin-abd2

      Minusta siellä ei ole väkivaltaa siviilejä/viattomia kohtaan. Mutta tietysti jos kimppuun hyökätään, on pakko puolustautua. (eli taistelut koraanissa perustuu puolustautumiseen)

      esim tuo sinun kysymys, suuran johdanto kertoo aika paljon:
      http://www.islamopas.com/koraani/008.htm

      eli karavaanin kimppuun oltiin hyökkäämässä joten sitä mentiin suojaamaan ja sitten tuli se taistelu.

      (korjatkaa jos on virheitä minun käsityksessä)

      • sinä aivopesty

        Tässä Badrin taistelussahan nimenomaa muslimit
        hyökkäsivät karavaanin kimppuun, ryöstivät sen ja
        tappoivat useita karavaania puolustavia sotureita.
        Muhammed osallistui 28 ryöstöretkeen karavaaneja vastaan!!!!!
        Perehtyisit paremmin islamin julmaan historiaan.


      • m-bin-abd2
        sinä aivopesty kirjoitti:

        Tässä Badrin taistelussahan nimenomaa muslimit
        hyökkäsivät karavaanin kimppuun, ryöstivät sen ja
        tappoivat useita karavaania puolustavia sotureita.
        Muhammed osallistui 28 ryöstöretkeen karavaaneja vastaan!!!!!
        Perehtyisit paremmin islamin julmaan historiaan.

        niinpäs olikin, luin huonosti sen 8:n suuran esittelyn.

        Itse asiassa asia olikin näin:
        Muslimeita ahdistettiin mekassa, estettiin islamin harjoittamista, kidutettiin. Joten he joutuivat lähtemään Medinaan ja jättämään omaisuutensa Mekkaan. Muslimien omaisuus sitten varastettiin.

        Muslimit halusivat omaisuutensa takaisin ja siksi hyökkäsivät heidän karavaanin kimppuun.

        siihen liittyvä koraanin kohta:
        22:39. Niille on annettu lupa taistella, joita vastaan on aloitettu sota, sillä heille on tehty vääryyttä, ja Jumala kyllä kykenee heitäauttamaan;


      • aey,
        m-bin-abd2 kirjoitti:

        niinpäs olikin, luin huonosti sen 8:n suuran esittelyn.

        Itse asiassa asia olikin näin:
        Muslimeita ahdistettiin mekassa, estettiin islamin harjoittamista, kidutettiin. Joten he joutuivat lähtemään Medinaan ja jättämään omaisuutensa Mekkaan. Muslimien omaisuus sitten varastettiin.

        Muslimit halusivat omaisuutensa takaisin ja siksi hyökkäsivät heidän karavaanin kimppuun.

        siihen liittyvä koraanin kohta:
        22:39. Niille on annettu lupa taistella, joita vastaan on aloitettu sota, sillä heille on tehty vääryyttä, ja Jumala kyllä kykenee heitäauttamaan;

        Kyllä sinä huonosti tunnet islamin uskontoa, jos luulet, ettei toisinuskovia tapeta. Ottaisit paremmin selvää, mihin olet mennyt mukaan.

        Tiedäthän, että islamista luopunut pitää tappaa.
        Jos toisinuskovaa ei tapettaisi, siinä olisi selvä ristiriita. Tämä ei ole ainoa kohta. Se on islamin johtava periaate.

        On turha selitellä, että koskee vain puolustautumista. Se ei ole totta.
        "Kyllä susi syitä löytää, kun lampaanlihaa mieli tekee."


      • -'-'
        aey, kirjoitti:

        Kyllä sinä huonosti tunnet islamin uskontoa, jos luulet, ettei toisinuskovia tapeta. Ottaisit paremmin selvää, mihin olet mennyt mukaan.

        Tiedäthän, että islamista luopunut pitää tappaa.
        Jos toisinuskovaa ei tapettaisi, siinä olisi selvä ristiriita. Tämä ei ole ainoa kohta. Se on islamin johtava periaate.

        On turha selitellä, että koskee vain puolustautumista. Se ei ole totta.
        "Kyllä susi syitä löytää, kun lampaanlihaa mieli tekee."

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja


      • -'-' kirjoitti:

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja

        islamin profeetta teurasti juutalaiset Medinassa ja häntä pitää muslimien seurata. Hän teki kansanmurhan.


      • sinä aivopesty kirjoitti:

        Tässä Badrin taistelussahan nimenomaa muslimit
        hyökkäsivät karavaanin kimppuun, ryöstivät sen ja
        tappoivat useita karavaania puolustavia sotureita.
        Muhammed osallistui 28 ryöstöretkeen karavaaneja vastaan!!!!!
        Perehtyisit paremmin islamin julmaan historiaan.

        Badrin taistelua tuskin koskaan käytiin. Asiasta kirjoittaa vasta Ibn Hisham, mutta 200 vuotta myöhemmin.


      • SuurastettuValhe
        -'-' kirjoitti:

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja

        -'-' kuuluu juuri tuohon laput silmillä elävään "musta tuntuu mustalta" porukkaan!

        Luepas, jos osaat muuta lukea kuin kuraanin valheita; luepas norjalaisen Hege Storhaugin kirja ISLAM yhdestoista vitsaus. Aloita vaikka luvusta kolme, joka kertoo totuuden tästä kamelikauppias muhammedista. Vai että oli virheetön ihminen... salli mun nauraa!!!

        Mutta lue, ja kirjoittele sitten uudestaan!


      • Anonyymi
        m-bin-abd2 kirjoitti:

        niinpäs olikin, luin huonosti sen 8:n suuran esittelyn.

        Itse asiassa asia olikin näin:
        Muslimeita ahdistettiin mekassa, estettiin islamin harjoittamista, kidutettiin. Joten he joutuivat lähtemään Medinaan ja jättämään omaisuutensa Mekkaan. Muslimien omaisuus sitten varastettiin.

        Muslimit halusivat omaisuutensa takaisin ja siksi hyökkäsivät heidän karavaanin kimppuun.

        siihen liittyvä koraanin kohta:
        22:39. Niille on annettu lupa taistella, joita vastaan on aloitettu sota, sillä heille on tehty vääryyttä, ja Jumala kyllä kykenee heitäauttamaan;

        Entä Aisha 6v pikku tyttö? Milloin hän tuli?


      • Anonyymi
        -'-' kirjoitti:

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja

        Hups:)) nyt ei tunneta historiaa yhtään, vaan kaikki on rauhan asialla:))
        Mohammed yritti tosoaan rakkaudella, mutta hänelle ei annnetu jalnsijaa ja hänet ajettiin pois..
        Hän tuli takaisin miekalla tappaen kanssaihmisiään suuntauksen vuoksi.
        Jeesus Kristus teki toisin..rakkaudella ja viisaudella !


      • Anonyymi
        -'-' kirjoitti:

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja

        Voitko pistää tähän ne kohdat, joissa Koraani esiintyy rauhanomaisena uskontona? Kiitos. Perimätiedon mukaan Muhammed tappoi ja oli osallisena ihmisten tappamiseen, nämä löytyy tietääkseni omasta kirjastanne ja perimätiedoistanne? Lisäksi ei ole kovin rauhanomaista kivittää ihmisiä kuoliaaksi siveettömyydestä tai katkaista raaja tai pää, kuten sharialain mukaan kuulemma pitää toimia rangaistuksena tietyistä rikkeistä.


      • Anonyymi
        -'-' kirjoitti:

        islam on rauhan uskonto ja puhdas siinä ei missään nimessä kehoteta tappaa tai satuttaa toisia ihmisiä islamin uskossa ei sanota tappakaa vääräuskoisia. se joka on väittää et islamis sanotaan tappaa vääräuskoisia lukeekoon koraania ei netistä vaan oikeeta koraania JUMALAN SANAA mohammed ei koskaan sauttanut ketään hän oli synnitön ihminen jeesuskaan ei oo satuttanut ketään ja hänki oli synnitön mohammed ja jeesus olivat profeettoja

        Syö persees ja valehtelet..miksi?
        Vääräuskoset tapetaan ja sillä siisti.
        Miten vitussa voit olla noin tietämätön vaikka olevinaa tiedät Koraanista.
        Mulle on Islam: mohammatti nai Aisha pikku tytön, joka oli 6v. se riittää kertomaan kaiken ..Tajuutko aey..oisko se pedoa?


    • tietoa

      www.islamopas.net


      • Anonyymi
        Yksi_usko kirjoitti:

        todellista tietoa

        http://www.tv7.fi/vod/series/18823/

        Ihan selvästi Jeesus Kristus. Jumalan poika !
        Ei mohammati ole kuin paha sairas ihminen joka kuoli sitten.


    • Medinan suurat (varsinkin viimeinen) ovat todella vihaan yllyttäviä. Koraanissa on lisäksi huomattava, että jälkimmäiset suurat korvaavat edelliset suurat. Täten Mekan sovinnolliset suurat tulevat kumotuiksi Myöhemmillä Medinan suurilla. Viimeinen Medinan suura (joka on tärkein, koska viimeisin) on varsin sotainen. On myös syytä muistaa, että islamin profeetta tappoi Medinassa juutalaiset. Siis teki kansanmurhan. Ja hänen esimerkkiään muslimien tulee noudattaa.

      • fffffrdedrfr

        Annatko todisteet siitä ,että ensinmäiset Koraanin kohdat korvautuvat sotaisilla kohdilla myöhemmin. Ensinmäiset kohdat ovat Jumalan puhetta Toorassa eli ei voi korvautua.

        Medinan asiat ovat sotahistoriaa islamin näkökulmasta.


      • Anonyymi

        Joo, mutta ei kiinosta moinen ..Kun ei ole uskonto, vaan ideologia..
        Kerro mulle miksi lapsia naitetaan vanhoille ukon paskoille?


    • Ei Mohammadia vastaan hyökätty, silti Mohammad kidutti, tappoi, raiskasi ja ryösti. Tämä oli hänen esimerkkinsä, jota muslimit arvostavat.

    • Ketjussa on paljon perinteisiä väärinkäsityksiä Koraanista. Niitä korjataan esimerkiksi Ilmari Hiidensalon kirjassa "Profeetta Muhammedin haamu" (2018), joka esittelee Koraania koskevan tieteellisen tutkimuksen tuloksia. Koraanin yhteys Raamattuun löytyy siitä, että iso osa Koraanista on Mooseksen kirjoihin tehtyä kommentointia. Badrin taistelusta Hiidenlehto esittää modernin tulkinnan, joka muuttaa kokonaan perinteisen käsityksen.

      Raamatun ja Koraanin väkivaltaisuutta ei pidä suoraan verrata vaan tutustua molempien teosten taustaaan. Peruskoulutiedot eivät oikein riitä asialliseen keskusteluun tästä aiheesta. Kannattaa lukea enemmän.

      • Anonyymi

        Ilmari Hiidesalo,voi mennä kaappiin takaisin..Ei tiedä mitään,pöljä ukko !


    • Kirjoittaja oli siis Hiidenlehto, eikä Hiidensalo.

      Hiidenlehto myös vapauttaa Muhammedin vastuusta Medinan joukkomurhan osalta.

      • Anonyymi

        Mikään hiisi ei voi vapauttaa murhaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään hiisi ei voi vapauttaa murhaajia.

        Jos henkilöä ei koskaan ole ollut edes olemassa, niin kyllä voi. :)

        Hahmo luotiin parisataa vuotta myöhemmin ja sille kehitettiin henkilöhistoria. Siksi Muhammedista "tiedetään" niin kovin yksityiskohtaisesti asioita. Törmäsin kirjastossa jopa Muhammedin elämäkertaan!


    • islamin_ydin_on_paha

      Muhammed oli väkivaltainen sotapäällikkö, joka halusi alistaa koko maailman valtaansa. Islam syntyi sodasta ja siksi sen ytimestä löytyy väkivaltaan ja vihaan velvoittamista. Jihadia puolustellaan usein sen olevan "vain" sisäistä kilvoittelua jne., mutta sen sisältö, rivienkin välistä, on selvä: vääräuskoisuus, väärät tavat, kulttuuri ja yleensä ei-islamilaiset asiat, on kilpailevia häiriötekijöitä, joista muslimin on hankkiuduttava eroon, jottei ne johdattele häntä väärille teille.... josta päästään loogisesti kohtiin, joissa kehotetaan tiettyihin toimenpiteisiin kohdattaessa "vääräuskoisia" = islamin valtapyrkimykset. Tämänkin vuoksi muslimien sopeutuminen yleisesti "vääräuskoisiin" maihin on mahdotonta.

      Jopa muslimi itse on islamin uhri, sillä se alistaa seuraajansa tiukkojen ja seurauksiltaan brutaalien "lakien" alaisuuteen, joiden rikkominen voi johtaa julkiseen päänirroitusseremoniaan. Julkiset teloitukset onkin tärkeä osa islamia, sillä ne toimivat tarkoituksella jatkuvana esimerkkinä siitä, että muslimin on parasta seurata tarkoin islamin lakeja.

      Islamia puolustellaan (jolla myös osittain myönnetään sen väkivaltainen ydin) usein vertaamalla sitä kristinuskon väkivaltaisuuksiin, mutta islamin puolustajat unohtaa (tarkoituksella?) sen, että kristinusko lopulta sivistyi aidoksi rauhanuskonnoksi ja moraaliseksi opiksi. Raamattu ei lietso vihamaan, eikä tappamaan toisen uskonnon edustajaa, eikä enää pakoteta ketään liittymään kristittyihin. Islamin valta kasvaa jatkuvasti ja vain siksi, että se pyrkii siihen väkivallan ja pelon voimalla.

      • Anonyymi

        Et tunne edes omaa uskontoasi. Avaappa vanha testamentti josset ole sitä vielä tehnyt, vai eikö se ole enään voimassa.


    • Muhammed ei voinut tehdä näitä rikoksia, jos häntä ei ollut olemassakaan. Se on tässä asian valoisampi puoli.

      • Anonyymi

        Ja vaikka näin on, niin pelkkien Muhammed-tarinoiden takia oikeutetaan tänäkin päivänä ihmisten tappaminen ja määrä alkaa varmaan olla suurempi kuin noissa tarinoissa. Kuinkahan monta ihmistä on tullut tapetuksi näiden pelkkien beduiiniarabien tarinoiden johdosta? Siihen päälle vielä muiden uskontojen uhrit.


      • Anonyymi

        Joku saatana sen teki..oliko kepu tai aasi..mitä nu....mut se mosse oli gagsteri..jos et usko perkele,niin kaula poikki..mitäs siihen sanot? mulkku jätkä,en tarjoais kahveja..


    • KYLLÄ! Koraani 9: 5. Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen.

      • loooooook

        Tuossa on tyypillinen lahkokristityn asiasta eroitettu lause jonka ensinmäinen osa koskee asiaa jossa muslimien päälle hyökättiin pyhän kuukauden aikana.Sen jälkeen on kosto oikeutettu.


      • loooooook kirjoitti:

        Tuossa on tyypillinen lahkokristityn asiasta eroitettu lause jonka ensinmäinen osa koskee asiaa jossa muslimien päälle hyökättiin pyhän kuukauden aikana.Sen jälkeen on kosto oikeutettu.

        Mohammad oli sotapäällikkö, joka tappoi kaikki, jotka eivät häntä profeetaksi uskoneet. Tämä on mohammadin malli muslimeille. Koraani 9: 5. ei ole asiasta eroitettu lauseita.


      • Anonyymi
        loooooook kirjoitti:

        Tuossa on tyypillinen lahkokristityn asiasta eroitettu lause jonka ensinmäinen osa koskee asiaa jossa muslimien päälle hyökättiin pyhän kuukauden aikana.Sen jälkeen on kosto oikeutettu.

        Kostaminen on eri asia kuin puolustautuminen. Mutta jos lakikirjan pohjana on Hammurabin kostonlaki, niin mitä muuta voi odottaa.


      • Anonyymi

        Mitkä pyhät kuukaudet.. kuule tuleppas tänne,niin näytän kuukaudet perkuti..Ime ny itteäs vähän..


    • KYLLÄ! Koraani 2:216. Teidät on määrätty sotimaan, vaikka se on teille vastenmielistä. Mutta voi sattua, että teillä on vastenmielisyys jotain asiaa kohtaan, vaikka se on teille hyödyllinen...

    • Koraani on LUOTU ANSAKSI. Kaikki rauhanomaiset opetukset Koraanin alussa kumotaan kirjan lopussa. Medinan ajan kirjoitukset ovat voimassa ja ovat täysin Mekan ajan vastakohta. Ei ole olemassa imaamia joka tätä ei tiedä tai ei tätä hyväksy. ”Jos joku vaihtaa islamin uskonsa, tappakaa hänet.” (Lähde: Sahih Bukhari 9:84:57)

      • frrrrrrrddee

        Missä kumotaan että Jumala antoi Israelin maan juutalaisille? Aloitetaan ensin tästä.


      • Herätys! Vanhatestamentti kirjoitettiin jotta juutalaisilla olisi muka laillinen oikeutus maaperään, jonne tulivat uudisasukkaina Egyptin orjuutta pakoon. Ei mihinkään erämaassa nähtyihin näkyihin pidä uskoa tai luottaa. Jos Jumala on olemassa, niin hän ei etuuoikeuta ketään ihmisryhmiä, näin olettaisin.


      • Anonyymi
        metsänpeili kirjoitti:

        Herätys! Vanhatestamentti kirjoitettiin jotta juutalaisilla olisi muka laillinen oikeutus maaperään, jonne tulivat uudisasukkaina Egyptin orjuutta pakoon. Ei mihinkään erämaassa nähtyihin näkyihin pidä uskoa tai luottaa. Jos Jumala on olemassa, niin hän ei etuuoikeuta ketään ihmisryhmiä, näin olettaisin.

        Pietari ymmärsi saman asian kuin sinä, vieraillessaan pakanan, Cornelius nimisen sadanpäällikön kotona. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa." (Ap. t. 10:34-35) Tämä oli Jumalan tarkoitus alunperinkin. Sillä luvatessaan siunata Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä Jumala sanoi, että heidän saamansa siunaus olisi siunauksena kaikille maailman kansoille. (1. Moos. 12:1-3, 1. Moos. 18:18, 1. Moos. 22:15-18)

        Jumala ei siis pidä mitään kansaa toista parempana. Tämä ei täysin sulje pois etuoikeuksia. Olihan se etuoikeus, että juutalaiset saivat Lain (Toora), joka oli todella hyödyllinen. Pakanakansat joutuivat pärjäämään ilman sitä. Täytyy kuitenkin muistaa, että etuoikeus tässä tapauksessa ei ollut lahja vaan palkka siitä tehtävästä, joka juutalaisille oli uskottu. Lisäksi etuoikeutettu asema toi juutalaisille muita suuremman vastuun: Heillä oli mahdollisuus suureen siunaukseen, mutta samalla tottelemattomuus toisi heille myös suuren kirouksen.


    • Islamista tietämättömät eivät huomaa, että on kahdenlaista jihadia: väkivaltainen jihad ("terrorismi") ja paljon vaarallisempi, monilonkeroinen salamyhkäinen jihad - salakavala kapinallisten ja mielipiteen muokkaajien soluttautuminen kaikkiin organisaatioihin, minkä mahdollistaa tietämättömien toiminta islamin "hyödyllisinä idiootteina".(Lähde: Sneaky Islam)

      • Anonyymi

        Lohikäärmellä on seitsemän päätä..
        Kun yksi katkaistaan, yksi nousee tilalle.
        Lohikäärme ei anna rauhaa koskaan sillä tiellä..


    • metsänpeili

      Koraanin mukaan muslimeilla ei ole mitään asiaa Eurooppaan, muuta kuin terrorimielessä. Mohammad kehoittaa Koraanissa pyhään sotaan tuhoamaan ja orjuuttamaan vääräuskoiset. Tämä on Islamin ydinopetus. Näin ollen ilman Jihadia (Islamilaista terrorismia) ei ole muslimia. Piste. Jos muslimit kieltävät arvostavansa Mohammadin opetuksia ja tekoja, niin miksi moskeijoita ei saa purkaa! Se jota muslimit kutsuvat aamurukoukseksi on sotahuuto, sama jota muslimit huutavat tappaessaan: Allah On Suurin!!!!!

    • Koraanin verenhimoisimmat kohdat on ehkä kirjoittanut kenraali Ibn Yusuf, merkittävä massamurhaaja, joka luultavasti myös ns. puhdisti Kaaban temppelin -ei epäjumalankuvista vaan kristillisistä pyhimyspatsaista n. vuonna 700.

      • ikiikikiikiiiki

        Onko enemmän todisteita kuin oma tarinasi?


      • ikiikikiikiiiki kirjoitti:

        Onko enemmän todisteita kuin oma tarinasi?

        Lähdeviite löytyy ketjusta ylempänä.


    • kerttkkl

      JEESUS SKI RAKASTAMAAN JUMALAA YLI KAiKEN JA LÄ HIMÄISIÄ!
      JUMALALLA ASIAA!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

      "Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Kristityt eivät neuvottele, kuka
      Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"

      "Ei niin täydelistä ettei jotain vajaata!" Tuomas Kemppiläinen:Kristuksen seuraaminen
      Se on tietenin ikävää, jos vajaus on jossakin pääasiassa!

      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      kRISTINUSKON MUKAAN ANTIKRISTUKSEN SEURAAJANA EI VOI PELASTUA!

      • Anonyymi

        Riittää ihan ..

        Isä Jumala,Jeesus Kristus ja Pyhähenki..
        Ne ovat pyhän kolminaisuuden tunnusmerkit.
        Ne suojelevat sinua aina ja rakkaudella !


        Isä meidän

        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.

        Kun otat rakkauden, olet valittu rakkauteen !


      • Anonyymi

        "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
        "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"


    • tupuna10

      tämänkin muhammedin eräs Kristus uskova oli nähnyt siellä helvetissä näyssään, niin hän oli sanonut, että hän keksi kaiken ja eli valheessa.

    • Uteliassivullinen

      Siis palstan kristityt lukevat Koraania siten, että se käskee tappamaan. Palstan muslimit taas siten, ettei se käske tappamaan. Kertooko tämä sen, että palstan kristittyjen on helpompi löytää tappokäskyjä kuin palstan muslimien?

      • tupuna10

        toisen tappaminen ei ole Jumalasta sanoo Kristiuskon Jumala, mutta islamin jumala sanoo, että tappakaa vääräuskoiset. tässä on radikaali ero. tappaminen on synti, ja siitä joutuu tuomiolla vastaamaan. Jeesuksen seuraaja ei saa tappaa toista.


      • Anonyymi

        Auta armias jos luet Raamatusta vastaavia kohtia, olet selvästi sielunvihollisen asialla. Mutta toisesta uskonnosta tietysti saa tehdä näitä väitteitä.


      • Anonyymi

        "Siis palstan kristityt lukevat Koraania siten, että se käskee tappamaan. Palstan muslimit taas siten, ettei se käske tappamaan. Kertooko tämä sen, että palstan kristittyjen on helpompi löytää tappokäskyjä kuin palstan muslimien?"

        Ongelma on siinä, että Koraania ja Muhammedin elämäntapaa pidetään erehtymättömänä ja täydellisenä ja muuttumattomana. Siksi tulee dilemma siitä, että pyhässä kirjassa kehotetaan tappamaan ja muihin julmiin tekoihin, joka nykymaailmassa ei enää ole hyväksyttävää. Silloin on varmaan vaikeaa maltillisena muslimina sanoa ääneen asiaa, niin kuin se siinä kirjassa lukee. Sitten keksitään selityksinä, että vain puolustussotaa tai asiayhteydestä erillään eikä muu kuin muslimi voi sitä ymmärtää.


      • Anonyymi

        No voithan itse ottaa Koraaniin ja hadithit käsiisi ja lukea mitä siellä lukee. Ihan omin silmin. Muista lukiessa, että Islamia ei ole reformoitu, joten se pitää omaksua kirjaimellisesti, ei vertauskuvallisena. Vain vapaamielisissä demokratioissa voidaan harjoittaa islamia "rusinat pullasta" -periaatteella eli kuten muita aabrahamilaisia uskontoja, jotka ovat käyneet läpi virallisia uudistuksia. Islam on poliittinen lakiuskonto ja suurin osa (valitettavasti) muslimeista haluaa sharia-lain voimaan. Siis sen lain, jossa varkaalta hakataan käsi poikki, aviorikoksesta kivitetään kuoliaaksi, homot tapetaan jne.


      • Anonyymi

        Se olisi todella hienoa, jos muslimit jättävät ne tappokäskyt noudattamatta.


    • pohtija

      Yksikään valtauskonnoista ei ole rauhanuskonto kaikki ovat syyllistyneet väkival-
      taan,kaikkiin on kylvetty väkivallan siemen,ennen sitä on käyty valloitussotia ja us-
      konto on ollut tärkeällä sijalla,tänä päivänä samankaltainen ilmiö näkyy isisin toi-
      missa terrorismina muslimeita kohtaan,Israelin harjoittama väkivalta palestiina-
      laisia kohtaan.Lyhyesti sanoen uskonto on oiva väline vallankäyttäjille.Ihmiskun-
      nan pimeitä voimia.

      • Pahinjapimein

        Voidaanko sanoa kuitenkin mikä uskonto on kaikkein väkivaltaisin?


    • pohtija

      Jokainen uskonsuunta näkee toisen väkivaltaisena ja pahempana ja oma nähdään
      parempana,tämä on ihmiselle ominainen piirre, ihmiskunnan historia on ollut väki-
      vallan täyttämää uskonnoilla on siinä ollut oma sijansa vallankäytön välineenä.Mi-
      kä uskonto olisi väkivaltaisin,riippuu henkilön omasta katsontakannasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koraani on syntynyt Allahin ripuli-ulostuksen tuloksena.

    • Anonyymi

      Koraani kehoittaa tappamaan vääräuskoiset...….huvittavaa, koska koraani on Raamatunvastainen eli vääräuskoisten oppikirja!
      Suurra 4.

    • Anonyymi

      Eikö ole hullua,että taistellaan tästäkin asiasta?
      Aina pitäisi miettiä, onko sinulla hyvä olla? Onko ihmisillä hyvä olla.
      Naisilla,lapsilla, eläimillä..(koska miehet on ..,olen mies)

      Oletko onnellinen ja ethän tuo pahaa toiselle.
      Itse kritisoin alistamista Jumalan nimeen tai tappamista, se ei ole oikein.
      Ei mikään kirja sano, että sinun olisi alistuttava tai kuoltava ja, elämäsi on näin..
      sorry,et voi nyt nauttia elämääsi, mikä sinulle on annettu..?
      Se ei todellakaan ole oikein,uskon alistaminen.
      Valitettavasti vanhat ja muuttumattomat ukon ryöjöt päättävät monen naisen ja lapsen elämän..

    • Anonyymi

      No vittu kehottaahan se ..perkele tietäkää, että me olemme vääräuskoisia ..

    • Anonyymi

      Kristitty pitää tietysti islamia vääräoppisena, ja vääränä ,vihollisten tappamiseen löy-
      tyy aina perusteluja niin raamatusta kuin koraanista, myös rauhaan kehoittavia koh-
      tia löytyy, kristitty maailma on ollut täynnä sotia ja aina on turvauduttu jumalaan on
      sodittu pakanoita vastaan ja tuhottu heidän kulttuureja juuri niin tehtiin raamatunkin
      mukaan, lupa tappamiselle kyllä löytyy kait kaikista uskonnoista.

    • Anonyymi

      Koraanista en tiedä mutta raamatussa on lukemattomia tappokäskyjä. Jonkun kannattaisi laskea kummassa on enemmän. Veikkaan tasatulosta.

      • Anonyymi

        Ero on siinä, että ne tulkitaan vertauskuvallisina, ei kirjaimellisesti. Juurikin on ymmärretty, että nykyaikana 2000 vuoden aikaisen yhteiskunnan moraali ei ole sama kuin kehittyneissä yhteiskunnissa.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo jossain Luukkaan kirjoituksissa opetuslapsille,"ne jotka eivät halunneet minua kuninkaakseen tuokaa eteeni ja teloittakaa heidät,siinähän on jo lupa tappami-
      seen ihan jumalan pojalta ja pakanat sai aina tuhota aivan perusteellisesti rakennuksia
      myöten.

    • Anonyymi

      Veriuskontoja molemmat.

    • Itse ajattelen, että jopa ensimmäinen suuri maailmasota eli Troijan sota, jota Profeetta Salih tms. ilmeisesti kuvaa ILIAS teoksessa käytiin sen tähden, että Troijan kaunis Helena oli arabineitonen. En voi varma olla asiasta, mutta lukemani perusteella on eräitä viitteitä siihen.

      Tuo on totta, että uskottomat ja ympärileikkaamattomat ovat esim. AL QAIDAN mukaan ei tervetulleita Arabien pyhille alueille. Jopa Pakistanissa asti on AL QAIDA saarnaamassa tätä asiaa voimallisesti. Historia tulee toistamaan itseään luultavasti. Niin kuin Profeetta (saas) tuhosi monia uskottomia Arabian alueella näiden käännyttyä häntä vastaan tai muusta syystä johtuen niin on olemassa tänä päivänäkin liikkeitä, jotka ajavat Arabian pyhien seutujen vapautumista pakanoiden vaikutusvallasta.

      Itse olen piirtänyt karttaan alueen nimeltä ROF eli Ring of Fire joka käsittää lähes koko Islamilaisen alueen ja lisäksi Balkanin sekä Etelä-Italian ja jopa Etiopian, jolle alueelle pitäisi joskus Uuden Jerusalemin laskeutuvan. Ja tuo Uuden Jerusalemin laskeutumisalue on jo edeltäkäsin määritelty sellaiseksi, jonne ei uskottomilla ole asiaa. En tiedä toteutuuko tuo asia milloinkaan, mutta uskon kyllä, että mikäli uskottomat tuolla alueella majailevat tai ovat epäpyhiä niin siitä seuraa sotia ympäri maailmaa.

      ILIAS teoksessa on muuten kuvattu joitakin käytäntöjä joita noudattamalla voi Kreikkalainen alus meritse saapua Egyptiin. Eli on ainakin olemassa tarkat säännöt sille kuinka tuolla Uuden Jerusalemin laskeutumisalueelle saavutaan ja kuinka siellä ollaan.

      EI KYSE OLE SIITÄ, ETTÄ ARABIT OLISIVAT VÄKIVALTAISIA TAI KUNNIATTOMIA HEIMOJA, VAAN KYSE ON SIITÄ ETTÄ HE PALVELEVAT JUMALAA TUOLLA ALUEELLA TAVOIN JOTKA OVAT VÄKIVALTAA EDELLYTTÄVIÄ AIKA AJOIN.

      Harun Yahya kuvaa teoksessa Hazrat Mahdi and Prophet Isa miten käy kun pakanoita päästetään Arabiaan. Alkaa heimosodat, jossa veri vuotaa nilkkoihin asti sekä myös viattomia aletaan tappaa niin kauan kunnes taivaan ja maan asukkaat kaikki saavat tarpeekseen väkivallasta. Tämä on selkeä varoitus siitä, että Arabit ovat taistelemalla taistelleet alueensa pyhäksi alueeksi ja että he eivät aio taantua enää epäpyhyteen ja jos epäpyhyyteen joudutaan taantumaan niin siitä noustaan jälleen samoin keinoin kuin ennen.

      Tämä saataa kuullostaa kovalta ja sydämmettömältä informaatiolta, mutta on kansoja ja heimoja, joilla on erilaiset käsitykset kunniasta ja hyveestä kuin mitä Ranskan vallankumouksen jälkeen syntyneillä länsimaisilla on. Kyllähän Ranskan vallankumoukseen kuuluu myös osittain Adventismi ja Viktorianismi, mutta SOSIALISMI JA KOMMUNISMI sekä DARWINISMI ovat Ranskan vallankumouksen näkyvintä hedelmää ehkä tänä päivänä. Sosialismi pääsi totuudessa ja oikeassa profetiassa pidemmälle kuin Adventistit?

      Tietenkin on mahdollista, että sosialistinen Kiina nostaa pedon valtamerestä Ilmestys 13 mukaisesti, joka voittaa jopa PYHÄT. Ja tuo peto alkaa hallita koko maailmaa jonkun säännön mukaan joka voittaa ARABIEN pyhyyden ja kunnian kaipuun. Siinä tapauksessa Arabit jotuvat taipumaan pedon vallan alaisuuteen ja siinä tapauksessa edellämainitut seikat jotka nostin esiin ovat vanhentuneita.

    • Anonyymi

      Lähi-idän alueella on paljon ollut ulkopuolisia toimijoita ja on edelleen,ulkopuoliset toimijat ovat määritelleet siellä rajat ja valtiot, pitkälti kolonialismin historiaa raaka-
      aine öljy on näytellyt suurta osaa ja kun ulkopuolinen valto toimii siellä jonkun hal-
      linon puolesta on silloin aina jotakuta toista vastaan. Kun USA sai käsiinsä S.Husseinin
      ja kohteli sitä niinkuin kohteli, loukkasi se syvästi Husseinin kannattajia,silloin osa up-
      seereista liittyi ääriryhmiin.Koko ääri-islamismi on USA:n tuottamaa. Ja onhan se ase-
      teollisuudelle tosi hyvää markkina-aluetta kun jossain soditaan.

    • Anonyymi

      Miekkvajae suura 9.5. Aika julmaa tekstiä.

    • Anonyymi

      Älä tapa käsky on vasta viides,sen pitäisi olla ihan ensimmäinen,koraanista löytyy sa-
      ma käsky tosin eritavalla kirjoitettuna. Koraanin tappokäskyt tarkoittaa taistelutilan-
      teessa sallittua väkivaltaa vääräuskoisia vastaan. Molemmat uskonnot yhtä väärä-
      koisia ja väkivaltaisia. Mutta entäs E.Heiska "vihasaarnaaja" ?

    • Anonyymi

      Täysin yhteiskuntien hyväksi käytöä siihen koraani julkeuttaa nämä

      NÄMÄ TEKEVÄT SIITÄ JULKEASTI TYÖN ITSELLEEN LISÄÄNTYEN VIELÄ MUITEN KUSTANTAMINA OMAASA HUUTAEN VAATIEN

      SE ON TÄYS JÄRETÖMYYTTÄ TÄHÄN ALISTUA MITÄÄN TODELLISTA TEKEMÄTÖMILLE IKUISESTI ELÄTTÄÄ AINA MAILMAN TAPPIIN

    • Anonyymi

      Koraani on selityksenä niille rättipäähulluille, joita imaamit yllyttävät riehumaan, raiskaamaan ja tappamaan.

    • Anonyymi

      NÄMÄHÄN TEKEVÄT PELKÄSTÄ OLEMISESTAAN TYÖN JOSTA NÄILLE KUULUU KORVATA

    • Anonyymi

      Jos koraania ei saa poltaa. Koraanit pitää hakea kaikki pois sodittavilta aluelta. Tai syylistyvät itse koraanin polttamiseen.

    • Anonyymi

      Koraani vaati valtaamaan kaikki vääräuskoisten alueet ja siitä pistämään asiat ranttaliksi ja näitten mukaisiksi helveteiksih.

    • Anonyymi

      Moro!
      Olen itse kristitty, mutta haluan sano, että kyseiset verseistä on otettu konteksti pois. Esim tuo 2:191. Ennen kysesitä verseä santaan ettei yhdenkää islamilaisen pitäisi aloittaa sotaa tai taistelua, mutta jos joku hyökkää teitä kohtaa hyökätkää te heitä kohtaa. Kyseisessä versessä sanotaan myös, että häätääkää ne pois alueelta mistä HE ovat teidät häätäneet. Kyseisistä kohdista ihmiset ovat ottaneen kontrkstin kokonaan pois. Olen siis itse kristitty.

    • Anonyymi

      Islamin mukaan vain "Kirjan Kansa" = Juutalaiset ja Kristityt (seka "Saabilaiset") voivat välttää vainot ja tapetuksi tulemisen, jos he maksavat säännöllisesti eräänlaista suojelusrahaa. Kuitenkin Islamin mukaan muut vääräuskoiset (esim. hindut ja buddhalaiset) joutuvat valitsemaan joko Islamin tai kuoleman. Mutta ennen tätä, muslimit antavat toinen toistaan ankarampia varoituksia heille.

      • Anonyymi

        Koskas näitten ruokkiminen lopetetaan, loppuu näyttävä uhokin siinä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas näitten ruokkiminen lopetetaan, loppuu näyttävä uhokin siinä samalla.

        Mites kauvan viitimme katella näitä pöyvissämme huutavia melskaajia, jotka olemukseltaan paistavat täyttä tyhjyyttään.


    • Anonyymi

      Tuhoisat joukkiot ryhmityvät itärajan takana hyökkäyksiin polkupyörineen nämä kirjasa tuntevat tyhjiöt päät.

    • Anonyymi

      Koraanin 10. Suuran alussa mainitaan että Koraania ei ole tarkoitettu täytettäväksi kokonaan joka hetki vaan silloin kun profeetta (saas) saa Ilmestyksenä jonkin kohdan silloin on määrä tuo yksittäinen kohta pistää toimeen.

      Sotaa ei käydä joka hetki vaan silloin kun selkeä Ilmestys laskeutuu.

    • Anonyymi

      Kehottaako koraani tappamaan.

      Sitähän nämä tekevät kokoajan.Terrori hyökkäyksiä Eu jopa Suomi,se Afgaani rotta!
      Kyllä koraani kehoittaa tappamaan muita ns.vääräuskoisia ja me olemme niitä.
      Miten paljon on ollut Islam terroria, se jo kertoo etteivät he sopeudu tänne,kuten Ruotsi on nyt lähes sisällisodassa Islamin takia,koska heillä on rikollisuus suurta.
      Niin Suomessakin nousi raiskaus tilastot koska Islam ei kunnioita vääräuskoista huo.xxx.a.
      Koraani on PEDON KIRJA, paha jota lukeneet tekevät.Koraani ei kerro mitään Rakkaudesta vaan väkivallasta ja tappamisesta.
      Peto on sen takana !

    • Anonyymi

      Islam tapaa kokoajan,oli se missä vain.He eivät kunnioita kuin omaa !

    • Anonyymi

      Sanan tarkka kohta olisi myös esitettävä.

    • Anonyymi

      Raamattu on Jumalan Sana, koraani on riivaajien oppi.

    • Anonyymi

      Kyllä näitä muhamatin kehotuksia kun pikkasen vilkuilee ja tekoja

      ON SE ON ON KARSEETTA MENETELMÄÄ MITEN ETENEVÄT

    • Anonyymi

      KATSEEMME ON HARRAS TAIVASTA KOHIN

      Psalmi 13
      Kuinka kauan peität minulta kasvosi?
      1Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
      2Herra, kuinka kauan?
      Oletko unohtanut minut iäksi?
      Kuinka kauan peität minulta kasvosi?
      3Kuinka kauan huolet painavat mieltäni
      ja sydäntäni jäytää tuska?
      Kuinka kauan viholliseni ovat voitolla?
      4Katso minun puoleeni ja vastaa minulle,
      Herra, Jumalani!
      Sytytä silmiini valo,
      älä anna minun nukkua kuolemaan,
      5ettei viholliseni sanoisi:
      »Minä voitin hänet»,
      ettei vastustajani saisi iloita tappiostani.
      6Minä luotan sinun armoosi,
      saan iloita sinun avustasi.
      Minä laulan kiitosta Herralle,
      hän pitää minusta huolen.

      POLTAVA LIESKA KÄYKÖÖN HYÖKKÄÄJIEN YLI

    • Anonyymi

      Kehottaako koraani tappamaan?

      Kyllä ja pedofiliaan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe