Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<En+tiedä+adventistien+kantaa.>>Adventistien+kanta+vastaa+tuota+Messiaanisten+juutalaisten+kantaa.
  2. <<Sinä+sen+sijaan+väität,+että+Jumalan+kristus+on+Jumala+itse.+>>Joh+1:1-181+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
  3. Sinun+blogisi+on+suoraan+perkeleestä.+Lainaan+siitä+kohdan:+"+Pelastavaa+uskoa+ei+ole+se,+että+tunnustetaan+Jeesus+kristus+isän+vertaiseksi+kaiken+luoneeksi+Jumalaksi+"Raamattu+sanoo:Joh.+1:1-18"1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Muistutan,+että+mitä+Raamattu+lupaa+niille,+jotka+eksyttävät+yhdenkään...Matt.+18:6+6+Mutta+jos+joku+johdattaa+lankeemukseen+yhdenkin+näistä+vähäisistä,+jotka+uskovat+minuun,+hänelle+olisi+parempi,+että+hänen+kaulaansa+pantaisiin+myllynkivi+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.
  4. <<Mihin+noista+sijoittuu+Karitsa?+>>Kerron+sinulle+salaisuuden.+Karitsa+on+sama+kuin+Jeesus+Kristus+eli+Jeshua+Messias.+Ja+kerron+vieäkin+suuremman+salaisuuden:+Jeesus+-+Jeshua+on+Jumala,+jota+kukaan+ei+ole+luonut.+Hän+on+aina+ollut+ja+on+itse+Luoja+ja+luonut+kaiken+mikä+luotu+on.Laitan+tähän+Raamatun+paikan+todisteeksi.Johanneksen+evankeliumi+1.+luku+jakeet+1-181+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
  5. <<Israelilaiset+ovat+aina+ymmärtäneet+sen,+että+Raamatussa+Jumalan+nimellä+ilmestynyt+olento+on+Herran+enkeli+eikä+Herra+itse.+Vain+kristityt+eivät+tätä+asiaa+ymmärrä,+koska+valheen+henki+on+eksyttänyt+heidät+(katolinen+uskonto+on+valheen+hengen+tulos).+>>No,+no.+Eipäs+tuomita+kristittyjä+aiheetta.+Miten+mahtaa+olla+tietämyksesi+juutalaisuudestakaan.+Annetaanpa+juutalaisen+Michael+Brownin+kirjoittaa."Raamatussa+on+lukuisia+tapahtumia,+joissa+"Herran+enkeli"+tuo+mukanaan+Jumalan+läsnäolon+ja+ihmiset+pelkäävät+henkensä+puolesta,+koska+he+ovat+"nähneet+Jumalan"+(katso+2.+Moos.+3:1-6,+Tuom.+13:15-23).Ensimmäisen+Mooseksen+kirjan+luvussa+18+on+keskustelu,+joka+kertoo+meille,+että+Herra,+Israelin+Jumala+kirjaimellisesti+ilmestyi+Aabrahamille.+Hän+keskusteli+Aabrahamin+ja+Saaran+kanssa+syöden+ja+juoden+heidän+kanssaan.+Teksti+alkaa:+"Ja+Herra+ilmestyi+hänelle+Mamren+tammistossa,+jossa+hän+istui+talttamajansa+ovella+päivän+ollessa+palavimmillaan.+Kun+hän+nosti+silmänsä+ja+katseli,+niin+katso,+kolme+miestä+seisoi+hänen+edessänsä"+(1.+Moos.+18:1-2).+Keitä+nämä+miehet+olivat?+Talmudin+mukaan+he+olivat+kolme+enkeliä+ja+jokaisella+heistä+oli+oma+tehtävänsä.+Kuitenkin+Talmud+sanoo+Baba+Metsian+kohdassa+86b:+"Aabraham+näki+Pyhän,+siunattu+olkoon+Hän,+seisomassa+telttansa+ovella"+(hebrean+sanonta+ha´kadosh+baruch+hu,+Pyhä,+siunattu+olkoon+Hän,+tarkoittaa+aina+Jumalaa).Tekstistä+käy+selville,+että+yksi+miehistä+oli+Jumala+itse.+Hän+vieraili+Aabrahamin+luona+kahden+enkelinsä+kanssa.+Vieras+lupaa+palata+seuraavana+vuonna,+kun+Saara+on+synnyttänyt+pojan......+Asia+käy+myöhemmin+vielä+selvemmäksi.+Jakeessa+16+sanotaan:+"Miehet+nousivat+aterialta+ja+katselivat+Sodomaan+päin,+ja+Aabraham+lähti+saattamaan+heitä."+Seuraavissa+jakeissa+sanotaan,+että+Herra+kertoi+Aabrahamille,+mitä+aikoo+tehdä+Sodoman+kaupungille.+Pääsemme+jakeeseen+22:+"Ja+miehet+kääntyivät+sieltä+ja+kulkivat+Sodomaan+päin,+mutt+Aabraham+jäi+vielä+seisomaan+Herran+eteen."+Hän+neuvotteli+Sodoman+säästämisen+puolesta+jakeeseen+32+saakka.+Kaksi+miestä+meni+Sodomaan,+mutta+Herra+jäi+Aabrahamin+luokse.+"Tämä+oli+lainausta+Michael+Brownin+Aito+kosher-Jeesus+-kirjasta.+Laitan+vielä+toisen+lainauksen+samasta+kirjasta:+"Raamattu+kertoo+meille,+kuinka+Herra+ilmestyi+Aabrahamille.+Se+kertoo,+kuinka+Aabraham+kohtasi+kolme+miestä+teltallaan+ja+tunnisti+yhden+heistä+olevan+Herran.+Herra+keskusteli+Aabrahamin+ja+Saaran+kanssa.+Sitten+Raamattu+kertoo,+kuinka+Aabraham+kulki+meisten+kanssa+heidän+mennessään+kohti+Sodomaa.+Herra+kertoi+aikoansa+tuhota+Sodoman+ja+Gomorran.+Kun+kaksi+miehistä+jatkoi+Sodomaan,+Aabraham+jäi+puhumaan+Herran+kanssa.+Kun+keskustelu+oli+ohi,+Herra+lähti+j+Aabraham+meni+kotiinsa,+ja+kaksi+enkeliä+meni+Sodomaan.+Sanon+sen+vielä+kerran:+yksi+oista+miehistä+oli+YHVH,+Herra+itse.Tässä+tekstissä+ihmeellistä+ja+upeaa+on+se,+että+Aabraham+ja+Saara+keskusetelivat+kasvotusten+Herran+kanssa,+joka+ilmestyi+heille+ihmisen+muodossa+jaloissaan+tomua+(1.+Moos.+18:4).+Hän+jopa+istui+alas+ja+söi+heidän+ruokaansa.+Silti+Hän+oli+edelleen+myös+Jumala+taivaissa.Tekstin+rehellinen+ja+suora+kerrontatapa+antaa+vihjeen+siitä,+että+Jumala+voi+tulla+alas+maan+päälle+tietyksi+ajaksi,+jos+Hän+vain+haluaa.+En+ole+lainannut+Uutta+testamenttia+vaan+katsonut+pelkästään+Tooraa.+Haluammeko+siis+ottaa+vastaan+sen,+mitä+siinä+on+kirjoitettuna?Lakkasiko+Herra+olemasta+Jumala+taivaissa?+Varmasti+ei.+Lakkasiko+Hän+olemasta+Henki?+Tuskinpa.+Kulkiko+tämä+ääretön+Henki+meidän+keskuudessamme+tietyn+ajan?+Ehdottomasti+kyllä!+Ja+antoiko+Hän+useiden+ihmisten+nähdä+itsensä+eri+aikoina,+vaikkei+ollutkaan+täydessä+kirkkaudessaan?+Siitä+ei+ole+epäilystäkään+–+jos+me+uskomme+juutalaisia+kirjoituksia.".Minusta+tässä+ei+ole+pienintäkään+epäselvyyttä.+Kyllä+messiaaniset+juutalaiset+ovat+viisaita.+Kiitos+Herralle,+että+juutalaisia+on+alkanut+tulemaan+Jeshuaan+uskoviksi,+jotta+kristitytkin+saisivat+rautaista+evankeliumia!