Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Herra+kuulostaa+perin+hämmästyttävästi+ihmiseltä.+>>
Totta+kait.+
1.+Moos+1:26
"Jumala+sanoi:+"Tehkäämme+ihminen,+tehkäämme+hänet+kuvaksemme...""
Varmaat+huomaat,+että+Jumala+on+tuossa+monikossa+(Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki).+Tuossa+tuo+"ihminen"+tarkoittaa+miestä+ja+naista.+Ja+ihminen+luotiin+Jumalan+kuvaksi+ilmentämään+Jumalan+tarkoitusta+ja+kunniaa.+Vain+silloin+kun+tuomme+esiin+Jumalan+kunniaa.
1.+Moos.+1:27
"Ja+Jumala+loi+ihmisen+kuvakseen...+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät."
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=wbDJagmlh3w)
26.03.2019 19:39
<<Sinä+kuvittelet+omassa+päässäsi+että+Suomessa+on+menossa+hirvittävä+uskovaisten+vaino,+jolloin+heiltä+kielletään+sananvapaus+ja+kohta+varmaan+saa+vankilaakin+siitä+kun+on+uskis.+>>
Minä+en+ole+tällaista+koskaan+kirjoittanut+enkä+kuvitellut.+Kuvittelet+itse+omassa+päässäsi,+että+mitä+minä+kuvittelen.+Valitettavasti+sinun+kuvitelmasi+ovat+vääriä.
<<Jos+Suomessa+olisi+krisitillinen+ISIS+niin+olisit+kyseisen+järjestön+innokkas+kannattaja.+>>
En+olisi+eikä+tällaista+järjestöä+ole.+Jälleen+oman+pääsi+tuotetta+ja+kuvittelua.+
<<Samalla+tavalla+"kumoat"+omalla+pyhällä+uskollasi+vastaväitteet+ja+uskot+yhteen+ainoaa+"totuuteen"+joka+on+arkielämälle+ja+myös+tieteelle+täysin+vieras.+>>
Tiede+ei+voi+selittää+kaikkea,+esim.+seuraavaa+Raamatun+tapahtumaa.
2.+Kun.+20:8-11
Hiskia+kysyi+Jesajalta:+"Mikä+on+merkkinä+siitä,+että+Herra+parantaa+minut+ja+voin+kahden+päivän+päästä+astua+Herran+temppeliin?"+Jesaja+vastasi:+"Herra+antaa+kyllä+sinulle+merkin+todisteeksi+siitä,+että+hän+toteuttaa+minkä+on+luvannut.+Tuleeko+tuon+varjon+siirtyä+eteenpäin+kymmenen+askelmaa+vai+palata+takaisin+kymmenen+askelman+verran"?+"Helppohan+varjon+on+siirtyä+eteenpäin+kymmenen+askelmaa",+Hiskia+sanoi,+"palatkoon+se+siis+kymmenen+askelmaa+takaisinpäin."+Profeetta+Jesaja+rukoili+Herraa,+ja+Herra+pani+Ahasin+yläsalin+portaikkoon+lankeavan+varjon+perääntymään+kymmenen+askelman+matkan.
25.03.2019 23:27
Selvennän+vielä+kommenttiani.
Luonnollisesti+sukupuolisen+kanssakäymisen+tarkoitus+on+tuottaa+jälkeläisiä,+ja+jälkeläisiä+tulee+vain+ja+ainoastaan+silloin,+kun+mies+ja+nainen+ovat+sukupuoliyhteydessä.+Olenko+oikeassa?+En+kirjoita+nyt+keinohedelmöityksestä+yms.
25.03.2019 23:13
<<Kirjoitit,+että+Jumala+tuomitsee+jokaisen+homon+kadotukseen.+>>
En+kirjoittanut+noin.+Olen+kirjoittanut,+että+Raamattu+ei+tue+homoutta+eikä+lesboutta.+Olen+kirjoittanut+myös,+että+Jumalan+tahdon+vastainen+teko+on+syntiä.+Olen+kirjoittanut+myös,+että+minä+en+tuomitse,+mutta+Jeesus+tuomitsee.+Me+jokainen+-+niin+minä+kuin+sinäkin+-+olemme+itse+vastuussa+Jeesukselle+mitä+teemme.+
<<Missä+kohtaa+Raamattu+kertoo+homojen+ja+lesbojen+elävän+"häpeällisten+himojen+vallassa"?+He+kun+elävät+kuten+muutkin+ihmiset.+>>
Raamattu+opettaa:
Kirje+roomalaisille+1:26+
"Siksi+Jumala+on+jättänyt+heidät+häpeällisten+himojen+valtaan.+Naiset+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen"
Kun+nainen+(tai+mies)+vaihtaa+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen,+niin+mitä+se+tarkoittaa?+
Tarkoittaako+se+sitä,+että
a)+nainen+makaa+miehen+kanssa+vai+sitä,+että
b)+nainen+makaa+naisen+kanssa?
Tarkoittaako+se+sitä,+että
a)+mies+makaa+naisen+kanssa+vai+sitä,+että
b)+mies++makaa+miehen+kanssa?
Mitkä+vaihtoehdot+ovat+luonnonvastaisia?+Mieti+tätä+rehellisesti.+Tästä+on+kysymys.
25.03.2019 23:04
<<Annoitte+Jeesuksen+Jumalana+Saatanalle+-+Paavalin+sanoin+-+hyvältä+tuoksuvana+uhrilahjana,+että+pääsitte+veriuhrilla+pois+Saatanan+valtakunnasta.+>>
Raamatussa+tuo+kohta+on.
Ef.+5:3
"Rakkaus+ohjatkoon+elämäänne,+onhan+Kristuskin+rakastanut+meitä+ja+antanut+meidän+tähtemme+itsensä+lahjaksi,+hyvältä+tuoksuvaksi+uhriksi+JUMALALLE."
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=L609m73TplY)
Saatana+ei+ole+jumala+vaan+pettäjä+ja+valheen+lähde.
25.03.2019 22:50
Väärin.+Saatana+ei+ole+Jumala.+Jeesus+on+Herra+ja+Jumala,+joka+hävittää+myös+saatanan+eikä+pirulle+ole+uhrattu+mitään.
25.03.2019 21:59
Valitettavasti+en+ymmärrä+kommenttiasi.+Voisitko+hieman+selventää?
25.03.2019 21:39
Minä+olen+näyttänyt+sinulle+Raamatusta,+miten+asia+on.+Esitä+sinä+vastavuoroisesti+todisteet+omille+luuloillesi.
25.03.2019 21:37
<<mistä+sinä+niin+taatusti+tiedät+mitään>>
Raamatusta.
Luuk.+2:6
"Heidän+siellä+ollessaan+tuli+Marian+synnyttämisen+aika,+ja+hän+synnytti+POJAN,+ESIKOISENSA.+Hän+kapaloi+LAPSEN+ja+pani+HÄNET+seimeen..."
Huomaat+varmaan+yksikkömuodon?+Mitähän+seuraavaksi+keksit?
25.03.2019 21:35
<<Oletko+sinä+ArtoTTT+vai+miksi+vastaat+hänelle+osoitetuun+kysymykseen?+>>
Anteeksi,+että+vastasin+ArtoTTT:lle+esitettyyn+kysymykseen.
25.03.2019 21:26
<<Mistähän+uskovaiset+olisivat+edes+saaneet+tietää+kuka+on+sukupuoleton+ihminen?
Minusta+lääkärit+vaan+määrittää+sukupuolen,+niin+hän+voi+sitten+elää+kuten+me+kaikki+muutkin.+Ei+siinä+mitään+kommervenkkejä+tarvita.+>>
Niin.+Eihän+sitä+moni+välttämättä+edes+tiedä.
25.03.2019 21:22
<<"Jumala+loi+kaiken+hyväksi"-+ei+sinun+kannattaisi+valehdella.+>>
Jumala+loi+kaiken+hyväksi.+
1.+Moos.+1:31
"Ja+Jumala+katsoi+kaikkea+tekemäänsä,+ja+kaikki+oli+hyvää.+Tuli+ilta+ja+tuli+aamu,+näin+meni+kuudes+päivä."
<<Jumala+katui+jo+ihmisen+tekemistään:+ei+ollut+hyvä.+Ja+mikä+tämä+maa+on:+tässäkin+tuvassa+seinät+tärisee,+kun+maanjäristys+iskee.+>>
Synti+oli+luikerrellut+paratiisiin+ja+ihminen+langennut.+Ihminen+oli+karkotettu+paratiisista.+
1.+Moos.+6:5
"Kun+Herra+näki,+että+ihmisten+pahuus+lisääntyi+maan+päällä+ja+että+heidän+ajatuksensa+ja+pyrkimyksensä+olivat+kauttaaltaan+pahat,+hän+katui,+että+oli+tehnyt+ihmisen,+ja+murehti+sitä+sydämessään...."
25.03.2019 21:13
Anteeksi+omasta+puolestani.+En+todellakaan+vihaa+ketään.+Rakastan+homoja+ja+lesboja+samalla+lailla+kuin+muitakin+Jumalan+luomia+ihmisiä.+Ei+siitä+ole+kysymys.+Kysymys+on+siitä,+että+mitä+Raamattu+sanoo.+Valitettavasti+Raamattu+ei+tue+homoutta+eikä+lesbouttakaan.+Tämä+on+totuus,+jonka+olen+halunnut+sanoa.+En+vihaa+ketään+vaan+rakastan+ihmisiä.
25.03.2019 21:00
<<Ketkä+ME+emme+tuomitse+ketään?+>>
Anteeksi.+Minä+en+tuomitse+ketään.
<<Tällä+palstalla+ei+ainakaan+ole+suurtakaan+prosenttia+suvaitsevaisia+kirjoittajia.+Kyllä+ollaan+niin+vastaan+sekä+homoja+että+transuja,+jopa+kolmas+sukupuoli+on+synti.+>>
Anteeksi+omasta+puolestani.+En+halua+loukata+ketään.+Olen+kirjoittanut+vain+sen,+mitä+Raamatussa+sanotaan.+Synti+on+käsittääkseni+Jumalan+tahdon+vastaista+toimintaa.
Anteeksi+vielä,+jos+joku+on+loukkaantunut+kirjoituksistani.+Rakastan+homoja+ja+lesboja+aivan+samalla+tavalla+kuin+ketä+uskovaista+tahansa.+Rakkautta+on+myös+se,+että+kertoo+totuuden.
25.03.2019 20:56
<<Onko+se+vaikuttanut+kirkon+oppiin+ja+käytäntöön?+>>
Alkuun+yli+10+vuotta+sitten+jossakin+adventtiseurakunnassa+oltiin+innostuneita+esim.+lehtimajan+juhlasta+(järjestettiin+tietääkseni,+esim.+Kopussa?).+Mutta+tämä+innostus+ei+kasvanutkaan+eikä+levinnyt+mihinkään+vaan+hiipui.+
Nämä+Herran+juhlat+ja+niiden+viettäminen+on+niin+vaikeaa+sellaiselle,+joka+on+oppinut+viettämään+joulua+sun+muita+kirkon+juhlia.+Uskoisin+kuitenkin,+että+uusi+sukupolvi+on+valmiimpi+niitä+viettämään.+Eräs+ystäväni+kertoi,+että+ev.-lut.+kirkossa+oli+ollut+tilaisuus,+jossa+oli+selostettu+juutalaisia+juhlia+ja+perinteitä.+Tällöin+puolet+kuulijoista+oli+lähtenyt+pois.+Tämä+on+niin+käsittämätöntä.+Itse+olen+hyvin+kiinnostunut+juutalaisista+juhlista+ja+tavoista+enkä+jaksa+odottaa+sitä,+että+milloin+näistä+kuulisi+seurakunnassa.+Onneksi+on+netti+ja+sieltä+Messiaaniset+juutalaiset,+jotka+julistavat+iankaikkista+evankeliumia+voimallisesti.
25.03.2019 20:44
Tässä+komppaan+SAI-nimimerkkiä.+Jäännös-sanan+suhteen+on+myös+kristillisillä+kirkoilla+korjattavaa.+En+käsitä,+miksi+on+niin+vaikeaa+käsittää,+että+juutalaisilla+on+ollut+aina+jäännös,+joka+on+ollut+uskollinen+Jeesukselle.+Raamatussa+jäännös-sanaa+opettavat+Messiaaniset+juutalaiset+tietävät+tasan+tarkkaan,+että+milloin+sana+tarkoittaa+juutalaisia,+milloin+myös+pakanoita.+
Sapatin+pyhittämisessä+monet+Messiaaniset+juutalaiset+ovat+varsin+armollisia+kristittyjä+kohtaan,+koska+valtaosa+kristityistä+viettää+sunnuntaita.+On+tärkeää,+ettemme+me+vahingossakaan+tuomitse+ketään.+Sitä+mukaa+kun+Herran+sana+avautuu,+niin+kyllä+sapattikin+kirkastuu.+On+muistettava+Raamattua+lukiessamme+pyytää+Pyhältä+Hengeltä+viisautta+ymmärtää+Raamattua.+Sapatti+on+monelle+kirkastunut+ja+kirkastuu+edelleen.+Se+on+Pyhän+Hengen+työtä.+Adventistit+eivät+voi+sapatin+avautumisesta+ottaa+kunniaa+itselleen.+Kunnia+kuuluu+Jumalalle+ja+Pyhä+Henki+kirkastaa+sapattia+ilman+adventistejakin.
25.03.2019 20:32
Adventismissa+ei+varsinaisesti+ole+mitään+omaa+tai+sellaista,+jota+ei+olisi+jossain+toisessakin+kirkossa.+Whitekin+korosti+aina+yksin+Raamattua,+ei+omia+kirjoituksiaan.
25.03.2019 20:15
Toivottavasti,+sillä+se+on+oikein.
25.03.2019 20:14
Vasta+siinä+mielessä,+etten+ole+syntymästäni+saakka+ollut+adventisti.
25.03.2019 20:12
<<olet+jäävi+vastaamaan+ao+kysymyksiin.>>
En+ole.+Ketään+ei+jätetä,+vaikka+eroaisi+kirkosta.+Jos+eronnut+ei+halua+olla+missään+tekemisissä+entisten+ystävien+kanssa,+niin+sittenkään+ei+unohdeta,+vaan+rukoillaan+myös+eronneen+puolesta.+
Sosiaaliset+suhteet+säilyvät,+jos+eronnut+niin+haluaa.+Kyllähän+tämän+nyt+tietää+vaikkei+olisi+eronnutkaan.
25.03.2019 20:11
78 / 305