Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Kuka+tahansa+(esim.+yleisöstä)+olisi+voinut+korjata+asian.+Tämä+olisi+todettu+virheeksi.+Ei+hän+tarkoituksella+opettanut+väärin.+Virheitä+sattuu+tietenkin.+Olisit+ollut+katsomossa,+niin+olisit+voinut+rohkeana+poikana+korjata+virheen.+Luennoija+olisi+ollut+vain+siitä+mielissään+ja+todennut+virheensä.+Näinhän+se+menee.
  2. <<-+Oikea+usko+on+elävä+rakkaus+suhde+Jeesukseen+Jumalaan.+Mitään+muuta+oikeata+ja+pelastavaa+uskoa+ei+ole+olemassa+missään.>>Tästä+olemme+täysin+samaa+mieltä.+<<osa+ei+ole+keskustelijoita>>Suurin+osa+tällä+uskovaisten+keskustelupalstalla+on+jumalattomia,+jotka+tietenkin+haluaisivat+että+kaikki+keskustelijat+osallistuisivat+heidän+rienaaviin+keskusteluaiheisiin.+Itse+en+voi+keskustella+tällaisten+kanssa.+Ei+ole+mitään+keskusteltavaa.+Jotkut+keskustelijat+heittävät+herjoja+joka+väliin.+En+voi+keskustella+heidänkään+kanssa,+sillä+herjat+ja+sutkautukset+eivät+ole+minusta+keskustelun+arvoisia.Jotkut+(kuten+sinä)+kirjoitatte+valtavia+esseitä,+joiden+lukeminen+vie+aikaa.+Kirjoituksesi+ovat+usein+omaa+elämänkertaasikin,+johon+on+vaikea+kommentoida+yhtään+mitään.+Mutta+minusta+voi+tietenkin+kirjoittaa+niin+kuin+itse+pidät+tärkeänä.+Sitten+on+joitakin+vakiokeskustelijoita,+joiden+sanoma+toistuu,+eikä+aiheet+siinä+mielessä+ole+kovin+kiinnostavia+minusta.+Itse+lukeudun+tähän+joukkoon+siinä+mielessä,+että+esim.+pääsiäinen+toistuu+joka+vuosi.+Samoin+helluntai,+lehtimajanjuhla+ym.+Herran+juhlat.+Jotkut+tietävät+jo+siis,+että+mitä+kirjoitukseni+sisältävät.+Tosin+tänä+vuonna+on+aivan+uusi+asia+itsellenikin+se,+että+Raamatussa+on+kaksi+pääsiäisaikaa+-+juutalaisille+ja+pakanoille.+Tosin+juutalaiset+ovat+voineet+osallistua+myös+tuohon+toiseen+aikaan,+jos+eivät+ole+olleet+valmiita+ensimmäiseen+pääsiäiseen.Henkilökohtaisesti+en+koe+täällä+olevan+kovin++monia+sellaisia,+joilla+on+itseäni+kiinnostavia+näkemyksiä.+SAIta+tai+Kristitty.net+-nimimerkkiä+lukuunottamatta.+Keskustelen+nimittäin+juuri+Raamatusta+ja+Jeesuksesta.+En+niinkään+Raamatun+ja+Jeesuksen+herjaamisesta+tai+arvostelusta.
  3. Olen+kyllä+lukenut+Raamatunkin+läpi+ainakin+pariin+kertaan.+Messiaanisten+juutalaisten+videoista+saan+syvällisempää+Raamatun+tietoa.+Herra+siunatkoon+heitä.+Jumala+on+antanut+heille+niin+paljon+enemmän+viisautta+ja+ymmärrystä+kuin+kenelläkään+kristityllä.