Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hänhän+monessa+videossa+toivoo+sitä+että+yleisö+kysyisi.+Hän+kertoo,+että+juutalaisilla+olisi+miljoonia+kysymyksiä.
28.02.2019 22:43
Kuka+tahansa+(esim.+yleisöstä)+olisi+voinut+korjata+asian.+Tämä+olisi+todettu+virheeksi.+Ei+hän+tarkoituksella+opettanut+väärin.+Virheitä+sattuu+tietenkin.+Olisit+ollut+katsomossa,+niin+olisit+voinut+rohkeana+poikana+korjata+virheen.+Luennoija+olisi+ollut+vain+siitä+mielissään+ja+todennut+virheensä.+Näinhän+se+menee.
28.02.2019 22:42
Mistähän+johtuu,+että+nimenomaan+juutalaiset+Jeesukseen+uskovat+rabbit+ovat+tänä+päivänä+erittäin+suosittuja+puhujia+ja+opettajia+ympäri+maailman,+ja+eri+seurakunnissa?+Eipä+kristityt+opettajat+ja+papit+saavuta+suosiota+muualla+kuin+heidän+omissa+seurakunnissaan.+Heitä+ei+kuuntele+kaikki+yli+seurakuntarajojen.+Tunnen+ystäviä,+jotka+eivät+ole+koskaan+kuuluneet+mihinkään+seurakuntaan,+mutta+he+kuuntelevat+ja+oppivat+juutalaisilta.+Elämme+lopun+ajassa,+ja+juutalaiset+ovat+niitä,+jotka+evankelioivat.+He+evankelioivat+kristittyjä+ja+avaavat+kristittyjen+silmiä.+Eihän+sellaisten+kristittyjen+silmät+avaudu,+jotka+eivät+ole+kiinnostuneita+Jeesuksesta+ja+Raamatusta.+Se+on+valinta.+Nimittäin+se,+että+onko+oikeasti+kiinnostunut+Jumalasta,+ja+asuuko+Jumala+sydämessä.
28.02.2019 22:33
Raamatun+mukaan+juutalaiset+ovat+ne,+jotka+Jumala+tarkoitti+valkeudeksi+maailmalle.+Juutalaiset+ovat+tänä+päivänäkin+yksi+tärkeimmistä+todisteista+Jumalasta.+Se,+että+on+kansa,+jonka+koko+historia+kertoo+Jumalasta.+Uskomatonta.+Raamattu+kyllä+opettaa,+ettei+Jumala+suinkaan+hylkää+omaa+kansaansa,+juutalaisia.
28.02.2019 22:27
Ei+mene+jakeluun.+Kyseessä+on+suhteellisen+PIENI+virhe.+Joseph+Shulamilla+on+erinomaisesti+tulkattuja+videoita.+Tämä+ja+4+muuta+käsittelevät+Paavalin+kirjettä+Galatalaisille.+Shulamilla+on+jo+ikää+ja+aihe+ei+käsitellyt+varsinaisesti+Aabrahamin+poikien+lukumäärää.+Joseph+Shulam+opettaa+itse,+ettei+kannata+uskoa+häntä+eikä+omia+pastoreita+vaan+pitää+itse+tutkia+Raamattua.+White+opettaa+aivan+samaa.+Minä+olin+siinä+mielessä+tehnyt+virheen,+etten+katsonut+ensin+Raamatusta,+kun+laitoin+tämänkin+aloituksen.+Mutta+minun+kiinnostustani+näihin+videoihin+tämä+ei+vähennä.+Se+kertoo+kyllä+inhimillisyydestä+ja+siitä,+että+oppinut+rabbikin+voi+muistaa+jotain+väärin.+Jeesus+oli+ainoa+rabbi,+joka+ei+koskaan+erehtynyt.
28.02.2019 20:00
Huomasitko,+että+näissä+aloituksissa+käsiteltiin+asiaa+-+siis+aivan+eri+asiaa.+Toisessa+käsiteltiin+pääsiäislampaan+syömistä.+Tässä+taas+pääsiäisen+viettoaikaa.+
Laitan+linkin+tuosta+toisesta+alle,+niin+voisitko+kertoa,+että+missä+kohtaa+sain+nenälleni?+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15569113/paasiaislammas-voitiin-syoda-kahtena-eri-aikana!!!
28.02.2019 19:45
En+ole+huomannut,+että+olisin+saanut+nenilleni.+Asia+on+vain+niin+ISO.+Itsekään+et+asiaa+tiedä.
28.02.2019 19:42
Miten+sinä+erotat+pyhän+päivän+arkipäivästä?
28.02.2019 19:36
Jumala,+joka+asuu+sydämessäni,+muistuttaa+minua+siitä,+että+kertoisin+evankeliumia.+Jumala,+joka+asuu+sydämessäni,+saa+minut+rakastamaan+lähimmäistäni+niin+kuin+itseäni+ja+Jumalaa+yli+kaiken.+Jumala,+joka+asuu+sydämessäni,+herättää+kiinnostukseni+taivaallisiakin+asioita+kohtaan+(maallisten+asioiden+lisäksi).+Tästä+johtuen+haluan+tietää+enemmän+Jeshua+Messiaasta.+Haluan+keskustella+niiden+kassa,+jotka+myös+uskovat+Jeshuaan.+Haluan+myös+kertoa+Jeshuasta+niille,+jotka+ovat+hänestä+kiinnostuneita.+Haluan+myös+kertoa+Jeesuksesta+niille,+jotka+eivät+tunne+Häntä.
28.02.2019 19:22
Onhan+se+hyvä,+että+aloittajakin+voi+näin+purkaa+vähän+sydäntään.+:)
28.02.2019 19:09
<<-+Oikea+usko+on+elävä+rakkaus+suhde+Jeesukseen+Jumalaan.+Mitään+muuta+oikeata+ja+pelastavaa+uskoa+ei+ole+olemassa+missään.>>
Tästä+olemme+täysin+samaa+mieltä.+
<<osa+ei+ole+keskustelijoita>>
Suurin+osa+tällä+uskovaisten+keskustelupalstalla+on+jumalattomia,+jotka+tietenkin+haluaisivat+että+kaikki+keskustelijat+osallistuisivat+heidän+rienaaviin+keskusteluaiheisiin.+Itse+en+voi+keskustella+tällaisten+kanssa.+Ei+ole+mitään+keskusteltavaa.+
Jotkut+keskustelijat+heittävät+herjoja+joka+väliin.+En+voi+keskustella+heidänkään+kanssa,+sillä+herjat+ja+sutkautukset+eivät+ole+minusta+keskustelun+arvoisia.
Jotkut+(kuten+sinä)+kirjoitatte+valtavia+esseitä,+joiden+lukeminen+vie+aikaa.+Kirjoituksesi+ovat+usein+omaa+elämänkertaasikin,+johon+on+vaikea+kommentoida+yhtään+mitään.+Mutta+minusta+voi+tietenkin+kirjoittaa+niin+kuin+itse+pidät+tärkeänä.+
Sitten+on+joitakin+vakiokeskustelijoita,+joiden+sanoma+toistuu,+eikä+aiheet+siinä+mielessä+ole+kovin+kiinnostavia+minusta.+Itse+lukeudun+tähän+joukkoon+siinä+mielessä,+että+esim.+pääsiäinen+toistuu+joka+vuosi.+Samoin+helluntai,+lehtimajanjuhla+ym.+Herran+juhlat.+Jotkut+tietävät+jo+siis,+että+mitä+kirjoitukseni+sisältävät.+Tosin+tänä+vuonna+on+aivan+uusi+asia+itsellenikin+se,+että+Raamatussa+on+kaksi+pääsiäisaikaa+-+juutalaisille+ja+pakanoille.+Tosin+juutalaiset+ovat+voineet+osallistua+myös+tuohon+toiseen+aikaan,+jos+eivät+ole+olleet+valmiita+ensimmäiseen+pääsiäiseen.
Henkilökohtaisesti+en+koe+täällä+olevan+kovin++monia+sellaisia,+joilla+on+itseäni+kiinnostavia+näkemyksiä.+SAIta+tai+Kristitty.net+-nimimerkkiä+lukuunottamatta.+Keskustelen+nimittäin+juuri+Raamatusta+ja+Jeesuksesta.+En+niinkään+Raamatun+ja+Jeesuksen+herjaamisesta+tai+arvostelusta.
28.02.2019 19:02
Raamatussa+on+pääsiäinen+myös+ympärileikkaamattomille+muukalaisille.+Tähän+toiseen+pääsiäiseen+saivat+osallistua+myös+ne+juutalaiset,+joiden+ei+ollut+mahdollista+osallistua+tuohon+ensimmäiseen+pääsiäiseen+tai+jotka+juutalaiset,+jotka+eivät+olleet+hengellisesti+valmiit+osallistua+ensimmäiseen+pääsiäiseen.+Toinen+pääsiäinen+on+toisen+kuun+14.+päivänä+(Toorakalenteri).+Tämä+on+meidän+kalenterimme+mukaan:
Auringon+laskettua+19.4.+-+auringon+laskuun+20.4.2019.
Mikä+yllättävää,+niin+tämä+pakanoiden+pääsiäisaika+on+todellakin+meidän+allakassamme+pääsiäisaika.+Yliopiston+almanakassa+pitkä+perjantai+on+19.4.+
Miten+on,+vietättekö+ensimmäistä+vai+toista+pääsiäistä?
28.02.2019 18:37
Enhän+minä+ole+koskaan+kirjoittanut+sellaista,+että+Korman+olisi+pyhimys.+Olen+kirjoittanut,+että+hän+on+hyvin+viisas+mies,+jota+todellakin+mielelläni+kuuntelen.+Kuuntelen+myös+rabbi+Schneideriä,+Joseph+Shulamia,+Jonathan+Cahnia,+Zep+Poratia,+Mottel+Balestonia+ym.+ym.+juutalaisia+rabbeja,+jotka+uskovat+Jeshua+Messiaaseen.
28.02.2019 18:15
<<Antaminen+on+kivaa+mutta+niin+on+muutama+muukin+asia.+>>
Kovin+jäi+kiinnostamaan.....
28.02.2019 18:08
Minä+ainakin+kuuntelen+monta+kertaa+hänen+kaikki+videonsa.+Haluan+tietää+kaiken+Messiaastani.+Luulen,+ettet+ole+lainkaan+kiinnostunut+uskonnosta+oppiaksesi+enemmän+Messiaasta+ja+Raamatusta.+Voisiko+olla,+että+paremminkin+olet+kiinnostunut+Messiaan+ja+Raamatun+arvostelusta?+Voi+olla,+että+oletukseni+on+väärä+-+ainakin+toivoisin+niin.
28.02.2019 17:57
Miksi+viesti+oli+poistettu.+Yritetään+uudestaan:+
Aabrahamilla+oli+KAHDEKSAN+poikaa.
28.02.2019 09:15
<<Kohta+on+videolla+n.+45.35+lähtien.+>>
Suosittelen+kuuntelemaan+koko+videon,+sillä+Shulam+opettaa,+ettei+ole+mitään+ero+juutalaisen+ja+ei-juutalaisen+välillä.+Että+tällaiselle+ei+ole+minkäänlaista+oikeutusta+Tooran+kohdalta.+Tuo+Aabrahamin+poikien+määrä+oli+vain+yksi+pieni+sivuhuomautus,+ei+videon+aihe.+Joten+suosittelen+kuunteleman+videon,+sillä+siinä+käsitellään+asioita,+joita+ei+kovin+usein+muualla+käsitellä.+Erittäin+puhutteleva+video+-+ja+nythän+tiedätte+senkin,+että+Aabrahamilla+oli+8+poikaa.+:)
28.02.2019 09:12
Voinko+oikaista+sinua.+Tuo+video+on+ryysyrannan+Jooseppi+ja+näyttelijänä+Heimo+Lepistö.
28.02.2019 08:43
Olet+oikeassa.+Tulkki+tosiaan+teki+välillä+jonkun+käännösvirheen,+mutta+yleisöstä+nämä+aina+oikaistiin.+Yleisössä+oli+todennäköisesti+useita+hebreantaitoisia.+Joten+Shulamin+oli+virhe,+jota+yleisö+eikä+tulkki+huomannut+(tai+rohjennut+oikaista).+Minulle+jo+kuusi+poikaa+oli+paljon,+sillä+muistelin+että+Aabrahamilla+olisi+ollut+kaksi+poikaa.+Vaikka+olen+lukenut+Raamatun+läpi+(siis+alusta+loppuun)+joitakin+kertoja,+niin+eipä+kaikki+vain+jää+korvien+väliin.+Mutta+rabbikin+voi+muistaa+väärin+ja+erehtyä.+Hyvä+opetus,+että+aina+on+tutkittava+myös+itse+Raamattua.+Tosin+Shulam+opettaa+juuri+näin,+että+"älkää+uskoko+minua+älkääkä+seurakuntanne+pappeja...).+:)
28.02.2019 08:32
Olen+kyllä+lukenut+Raamatunkin+läpi+ainakin+pariin+kertaan.+Messiaanisten+juutalaisten+videoista+saan+syvällisempää+Raamatun+tietoa.+Herra+siunatkoon+heitä.+Jumala+on+antanut+heille+niin+paljon+enemmän+viisautta+ja+ymmärrystä+kuin+kenelläkään+kristityllä.
27.02.2019 23:04
95 / 305