Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Onko+uskovalle+väärin+ostaa+asioita,+joista+hän+pitää+ja+joista+hän+saa+tyydystä?+Onko+väärin+käyttää+Jumalan+hänelle+suomia+euroja+asioihin,+joista+pitää?+Minusta+ei.+Olen+päätynyt+siihen+lopputulokseen,+että+on+oikein+pitää+se+elintaso,+jonka+Jumala+on+aiemminkin+sinulle+antanut+ja+sinua+siunannut,+jos+siihen+pystyy.+Siinä+ei+ole+mitään+väärää.+Mutta+antamisen+armolahjaa+on+käytettävä+eikä+sitä+saa+unohtaa.+On+runsain+mitoin+annettava+niille,+jotka+sitä+tarvitsevat.+On+annettava+niin,+että+antaminen+ihan+kirpaisee.+Ei+siksi,+että+pitäisi+hyvitellä+Jumalaa+vaan+siksi,+että+jos+et+anna,+jokin+muu+on+sinulle+tärkeämpää+kuin+oma+itsesi.>>Mielestäni+ei+pitäisi+tuhlata.+Tämän+sanon+itselleni,+koska+tuhlaan+ja+tuhlaaminen+saa+aikaan+vain+pahan+mielen.+Minulla+on+jo+kaikkea+enkä+tarvitsisi+mitään.+Tässä+asiassa+en+ole+päässyt+"kuiville"+vaikka+olen+rukoillutkin+sitä.+Jos+ostaa+silloin+kun+todella+tarvitsee+jotakin+ja+siihen+on+varaa,+niin+se+on+ok.+Sitten+kun+ostelee+tyydyttääkseen+kaiken+maailman+mielihalujansa,+niin+se+ei+ole+ok.+En+tarkoita+sitä,+että+ostelisin+kaikkea+mahdollista+ja+yli+varojan.+Niin+en+tee,+mutta+ostelen+sellaista,+mitä+minulla+saattaa+jo+olla.+Vaikka+kippaankin+kirpputoreille+ja+kierrätyskeskukseen+ylimääräiset,+jotta+tavaraa+ei+kertyisi+liikaa,+niin+voisin+tällaisen+kierron+lopettaa.+Ystävätkään+eivät+enää+jaksa+ottaa+vastaan,+kun+heille+mieluusti+tavaroitani+tuputan.<<Ei+tarvitse+olla+rikas+auttaakseen+mutta+pitääkö+luopua+kaikesta+ja+elää+askeettisesti+päästäkseen+neulansilmästä+läpi>>Ei+tarvitse+luopua+kaikesta.+Sinä+varmaan+tiedät,+milloin+jokin+juttu+on+liikaa.+Sitten+vain+poikki.
  2. <<Mitkä+tavat+Raamatussa+ovat+Jumalan+meille+tarkoittamia+Jumalan+tahdon+mukaisia+tapoja,+joita+hän+toivoisi+meidän+noudattavan+ja+mitkä+eivät>>Herran+juhlien+viettäminen+on+Jumalan+tahto.+Sapattikynttilöiden+siunaus+olisi+kaunis+tapa,+jota+Jumala+ei+varmaankaan+pitäisi+pahana.+Sen+sijaan+joulua+ja+sunnuntaita+Jumala+tuskin+haluaisi+lastensa+viettävän.