Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tätä+taustaa+vasten+pidän+täysin+mahdollisena+sitä,+että+osa+juutalaisista+söi+pääsiäisen+lampaan+edellisenä+iltana+ja+osa+seuraavana+iltana,+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen.+"
Ei+ole+mahdollista.+Mietipä+tätä,+4+Moos++9:
"10+"Puhu+israelilaisille+näin:+Jos+joku+teistä+tai+teidän+jälkeläisistänne+on+saastunut+kuolleesta+tai+on+kaukana+matkalla,+viettäköön+kuitenkin+pääsiäistä+Herran+kunniaksi;
11+viettäkööt+sitä+toisen+kuukauden+NELJÄNTENÄTOISTA+PÄIVÄNÄ,+ILTAHÄMÄRÄSSÄ.+Happamattoman+leivän+ja+katkerain+yrttien+kanssa+he+syökööt+pääsiäislampaan.
12+Älkööt+he+jättäkö+siitä+mitään+seuraavaan+aamuun+älköötkä+siitä+luuta+rikkoko.+Kaikkien+pääsiäistä+koskevien+käskyjen+mukaan+he+viettäkööt+sitä.
13+MUTTA+SE+MIES,+JOKA+ON+PUHDAS+EIKÄ+OLE+MATKOILLA+JA+KUITENKIN+JÄTTÄÄ+PÄÄSIÄISEN+VIETTÄMÄTTÄ,+HÄVITETTÄKÖÖN+KANSASTANSA,+koska+hän+ei+tuonut+uhrilahjaa+Herralle+määräaikanansa;+se+mies+joutuu+syynalaiseksi."
Ei+ole+mitenkään+mahdollista+kenenkään+viettää+sitä+muuna+ajankohtana.++Sellainen+on+täysin+höpöpuhetta.+Se+oli+neljäntenätoista+iltahämärässä,+tai+nirri+pois.
02.03.2018 21:33
Niin,+itse+asiassa+Aabrahamille+annetut+käskyt,+säädökset+ja+opetukset+ovat+kyllä+ihan+kirjattuna+1+Moos+kirjassa,+joten+jos+haluat+etsiä+ne,+niin+tajuat+ettei+siinä+ole+kymmenestä+käskystä+kyse+lainkaan.
02.03.2018 20:34
Johtunee+työstä+aiheutuneen+stressitasonkin+laskusta.+Mutta+pyydän+anteeksi+aiempaa+käytöstäni.
02.03.2018 20:31
"Sinä+puolestasi+olet+paljastunut+toraistiksi."
Jos+minä+olen+toraisti,+niin+on+Jeesuskin,+esim.+vuorisaarnan+perusteella.
Väitteesi+on+vailla+mieltä.+Mutta+suit+yourself,+ihan+vapaasti+saat+kuvitella+jos+sinua+näin+huvittaa.
02.03.2018 20:30
Muista+sekin,+että+yhdessäkään+kirjeessä+Jeesuksesta+ei+puhuta+Jumalana,+vaan+kaukana+siitä.+Tuntematon+Johanneksen+kirjoittaja,+n.+95jKr,+oli+ajamassa+ihan+omaa+oppiaan+ja+agendaansa.
02.03.2018 20:05
Mietipä+tätäkin:+Johanneksessa+Jeesus+juoksee+ympäriinsä+tekemässä+ihmeitä+ja+merkkejä,+osoittaakseen+olevansa+Messias.+Jän+sanoo+ego+eimit+ja+muut,+jotta+voisi+"osoittaa"+olleensa+olemassa+jo+ennen+syntymäänsä,+kuten+ainoana+evankeliumina+Johannes+väittääkin+!
Matt+ja+Luuk+EIVÄT+väitä+Jeesuksen+olleen+olemassa+ennen+syntymäänsä,+vaan+siinneen+Pyhästä+Hengestä,+mikä+on+IHAN+ERI+ASIA.
Synoptisissa,+Jeesus+VAROITTAA+kaikkia+kertomasta+kenellekään+että+Hän+on+Messias+=+odotettu+juutalaisten+kuningas.+Mieti+sitäkin,+mikä+on+synoptisissa+Pilatuksen+kysymys...+edes+silloin+ei+Jeesus+sanonut+asiasta+mitään.
Aivan+selkeästi,+Johannes+on+tarkoitushakuinen+teksti,+joka+on+kirjoitettu+kirjoittajan+harhaoppisen+kannan++julistamiseksi+Johanneksen+nimissä+-+Johannes+EI+tuota+kirjoittanut,+se+on+aivan+varma.
02.03.2018 20:03
"Osa+juutalaisista+söi+"pääsiäisen+lampaan"+päivää+aiemmin+kuin+muut."
No+eipäs+syönytkään.+Tämä+on+stoori,+puhdasta+liirumlaarumia,+joka+on+jälkeen+kehitetty+selittämään+sitä,+että+Johanneksen+evankeliumi+on+tässäkin+kohtaa+ristiriidassa+synoptisten+kanssa.+
Nimittäin:+Juutalaisille+oli+TASAN+YKSI+päivä+jolloin+pääsiäislammas+oli+syötävä,+ja+sen+määräsi+laki+niin+tasan+tarkkaan,+että+vääränä+päivänä+syövä+oli+lainrikkoja+!
Minulla+on+aivan+toinen+näkemys,+ja+se+on,+että+Johanneksen+avankeliumi,+tai+siis+se+kirjoitus+jota+väitettiin+Johanneksen+kirjoittamaksi,+ei+sisällä+faktatietoa,+vaan+on+puhdasta+sepitettä.
Matt+ja+Luuk+käyttävät+lähteinään+Markusta+ja+Q-lähdettä,+ja+Joh+taas+sepittää+ihan+omat+tarinansa+jotka+ovat+RASKAASTI+ristiriidassa+näiden+kaikkien+kanssa.+Tämä+valmistuspäivänä+ristiinnaulitseminen+on+vain+yksi+esimerkki.
Katsopa+huviksesi,+mitä+synoptiset+kertovat+Jeesuksen+keskustelusta+Pilatuksen+kanssa.+Ne+kaikki+kertovat+aqivan+samaa,+eli+että+Pilatus+ja+Jeesusta+syyttävät+juutalaiset+ovat+esipihalla,+ja+Jeesus+sanoo+TASAN+KAKSI+SANAA.+(Tai+kolme,+Suomen+käännöksessä).
Mutta+Johanneksen+evankeliumi+sepittää,+että+Jeesus+ja+Pilatus+käyvät+pitkän+ja+monisanaisen+keskustelun+Pilatuksen+asunnossa,+jossa+ei+ole+kukaan+kuulemassa.+Pilatus+kulkee+kuin+juoksupoika+Jeesuksen+ja+Häntä+syyttävien,+ULKONA+odottavien+juutalaisten+välillä,+ja+mikä+hauskinta,+nuo+Jeesuksen+sanat,+joita+ei+KUKAAN+MUU+kuule,+ovat+kirjattuna+Johanneksen+tekstissä+!!!
Mistä+Johannes+oli+65+vuotta+myöhemmin+saanut+selville+nuo+sanat+joita+keskustelussa+oli,+joita+ei++muut+evankelistat+tienneet+eikä+kukaan+ollut++aikanaan+kuulemassa+???
Aivan+samoin,+kun+yksikään+synoptisista+ei+missään+väitä+Jeesuksen+julkisesti+julistautuneen+Messiaaksi+saati+sitten+Jumalaksi,ja+synotisissa+Jeesus+jopa+VAROITTAA+opetuslapsiaan+ilmaisemasta+Hänen+olevan+Messias,++Johanneksen+kirjoittaja+esittää+Jeesuksen+juosseen+joka+paikassa+julistautumassa+Messiaaksi+tai+Jumalaksi.
Johanneksen+evankeliumi+on+minulle+ihan+yhtä+liirumlaarumia+kuin+Barnabaksen+tai+Pietarin+evankeliumikin+.+Sorry.+Se+on+tarkoitushakuista+väärennöstä,+joka+kuvasi+90-luvun+harhaoppeja+joissa+Jeesusta+haluttiin+kuvata+muinaisuudessa+olemassa+olleeksi+olennoksi.
02.03.2018 19:52
"Missä+kohtaa+Raamattua+muka+sanotaan+aivan+selvästi,+että+lakia+ei+annettu+ennen+Moosesta?"
Gal+3:17+"Minä+tarkoitan+tätä:+Jumalan+ennen+vahvistamaa+testamenttia+ei+neljänsadan+kolmenkymmenen+vuoden+perästä+tullut+laki+voi+kumota,+niin+että+se+tekisi+lupauksen+mitättömäksi."
02.03.2018 00:19
Gredintan+käännökset+opvat+tarkoitushakuisia.+Hänhän+väitti+myös+että+"hyparchousin"+pitäisi+kääntää+sanalla+"löytyy",+mikä+on+ihan+suoraan+sieltä+ruskeasta+reiästä+peräisin+olevaa+tavaraa.+Sille+ei+ole+pienintäkään+totuuden+pohjaa.
Myös+tuo+"kai"+käännös+sanaksi+"myös"+on+niin+syvältä,+etten+viitsi+sitä+kauaa+haistella.+
Kuulehan+nyt,+unitaari.+
Tuota+lausetta+ei+KUKAAN+arvossa+pidetty+Raamatun+kääntäjä+ole+KOSKAAN+kääntänyt+Gredintan+esittämällä+tavalla,+yksinkertaisesti+siksi,+ettei+sitä+PIDÄ+noin+kääntää.+Et+voi+ottaa+Suomen+kielen+käännöksistä+muista+kohtaa+mallia,+ja+sen+perusteella+esittää+käännökseksi+jotakin,+joka+sopii+lauseellisesti+Suomen+kielessä+vaihtoehtoiseksi+sanaksi,+unohtaen+TOTAALISESTi+sen+miten+se+on+oikeasti+käännetty+kaikissa+arvostetuissa+käännöksissä+muilla+kielillä.
Samoin,+tuo+väitteesi+lainkiivailijoista+-+eli+nuo+kaksi+Paavalista+kertovaa+kohtaa,+ei+ole+mitenkään+tulkittavissa+merkitykseltään+"automaattisesti"+evankeliumin+vihollisiksi.+Tuosta+jo+kirjoitin,+ja+jos+et+halua+ottaa+onkeesi+totuudesta,+niin+sille+en+mitään+voi.
Nyt+olet+harhautunut+pahemman+kerran.+Tee+parannus.+Teit+pahan+mokan,+kun+aitoit+sen+omaan+blogiisi,+nyt+olet+yilanteen+orjana+pakotettu+puolustelemaan+valhetta.+Sinuna+poistaisin+tuyon+väärän+blogikirjoituksesi,+ja+myönnä+olevasi+väärässä.
YKSIKÄÄN+Raamatun+arvostettu+kääntäjä+ei+ole+kääntänyt+tuota+tekstiä+Gredintan+tarkoituksellisesti+harhaan+johtavalla+tavalla,+joka+on+puhdasta+huuhaata.
02.03.2018 00:17
No,+ehkä+sitten+ensi+kerralla,+kun+äänestetään+typerimmän+tai+ärsyttävimmän+kirjoittajan+tittelistä.+Siinä+olen+luontaisesti+vahvoilla,+ihan+tsemppaamattakin.
01.03.2018 23:59
Ok,+ymmärrän.+On+toki+anteeksiantamatonta+viettää+lomaa.+Pitäisi+toki+meikäläisenkin+ymmärtää+että+suoli24:lle+kirjoittelu+on+perheen+kanssa+vietettyä+aikaa+tärkeämpää.
Koetan+käyttäytyä+jatkossa+paremmin.
01.03.2018 23:03
"Niistä+köyhistä+sairaista+joilla+on+varaa+maksaa+-+oletan!"
Tietysti.+Got+the+point.+Eihän++a-kirkko+nyt+mikään+hyväntekeväisyysjärjestö+ole+???
01.03.2018 00:07
Hei,+miksi+en+minä+ole+päässyt+listoille+?++Onko+jollakin+jotakin+minua+vastaan,+vai+eikö+jollainkin+ole+vielä+tarpeeksi+minua+vastaan+???+Vai+enkö+ole+tarpeeksi+farisealainen+?
01.03.2018 00:02
"Sanaa+zēlōtēs+on+käytetty+nimenomaan+lainkiivailijoista+eli+niistä,+jotka+olivat+evankeliumin+vihollisia.+(Apt+21:20,+22:3+ja+Gal+1:14)"
Väärin.
Apt+21:20+puhuu+Jerusalemin+seurakunnan+jäsenistä,+kristityistä.
Apt+22:3+ja+Gal+1:14+puhuu+Paavalista+itsestään,+joka+aikanaan+vainosi+kristittyjä,+mutta+se+SYY+miksi+hän+heitä+vainosi+oli+kaikkea+muuta+kuin+lain+noudattaminen;+hän+vainosi+kristittyjä,+koska+he+pitivät+Jeesusta+Messiaana+!+SE+oli+se+syy+miksi+kristityt+jotuivat+vainotuiksi;+hehän+-+kuten+Apt+21:20+opettaa,+olivat+Mooseksen+lain+noudattajia.
Joten+ei+ole+YHTÄÄN+kohtaa,+jossa+lain+kiivailijat+olisivat+olleet+evankeliumin+vihollisia+sinänsä;+vain+Paavalin+oma+toiminta+noissa+kahdessa+jälkimmäisessä+oli+Jumalan+seurakunnan+vainoamista,+koska+kuten+hyvin+tiedät,+juutalaiset+odottivat+messiasta+joka+olisi+vapauttava+juutalaiset+heitä+vallassaan+pitävän+(Rooman)+vallasta,+ja+kristittyjen+esittämä+väite+Jeesuksen+olemisesta+Messias+oli+juutalaisille+"pahennus".
Tämänhän+Paavali+itse+vahvistaa+1+Kor+1:23:ssa:
"+me+taas+saarnaamme+RISTIINNAULITTUA+KRISTUSTA,+joka+on+JUUTALAISILLE+PAHENNUS+ja+pakanoille+hullutus,"
Muista,+että+kristus+=+messias+=+voideltu+!!!+Eli+SE+oli+juutalaisille+pahennus,+että+messias+olisi+kuollut+ristillä,+eikä+vapauttanut+juutalaisia+Rooman+vallasta.
Tätä+vastaan+Paavali+taisteli.+Ei+lainkiivailemisella+ollut+messiaan+kanssa+mitään+muuta+tekemistä,+paitsi+että+se+oli+lakia+noudattavalle+ja+messiasta+odottaville+juutalaisille+pahennus.
28.02.2018 21:51
"Ajattelet+ehkä+siten,+että+pakanat+kääntyivät+juutalaisuuteen+ennen+uuden+liiton+aikakautta.+Niinpä+niiden+juutalaisuuteen+kääntyneiden+pakanoiden+olisi+täytynyt+jatkaa+vanhan+liiton+lain+käskyjen+noudattamista+vielä+uudessa+liitossa+samoin+kuin+apostolien+ja+uskovien+juutalaisten."
En+ajattele.+Juutalaisille+on+annettu+Mooseksen+laki+ikuisena+liittona,+ja+vaikka+he+hyötyvät+Jeesuksen+tuomasta+pelastuksesta,+ei+heitä+ole+vapautettu+laista.
Pakanoille+taas+ei+ole+koskaan+Mooseksen+lakia+annettukaan,+paitsi+niille,+jotka+asuvat+Israelissa+ja+israelilaisten+keskellä.+
Näin+Raamattu+sanoo.+Näin+minä+uskon.+Jos+joku+uskoo+toisin,+näyttäköön+missä+kohtaa+israelilaislle+annettu+laki+on+kumottu,+tai+muutettu+koskemaan+pakanoita+Israelin+ulkopuolella.
Löydätkö+?
27.02.2018 22:08
"Voin+muuten+yhtyä+selitykseesi,+mutta+jos+kaikki+apostolit+ja+juutalaiset+olisivat+olleet+lainkiivailijoita,+niin+miksi+he+eivät+vaatineet+saman+lain+noudattamista+myös+pakanoilta?+"
No+jos+se+vain+tuosta+kiinni+on,+niin+vastaus+on+hyvin+yksinkertainen:+koska+lakia+ei+KOSKAAN+ole+annettu+pakanoille,+sellaisille,+jotka+eivät+asu+Israelissa,+israelilaisten+keskellä.
Mutta+veikkaanpa,+ettei+se+nyt+ihan+tähän+jää,+koska+olet+valinnut+ennalta+olla+lukematta+ja+ymmärtämättä+sitä+mitä+Sana+sanoo,+ja+tulkita+sitä+oman+ennalta+tehdyn+valintasi+mukaan.
"+Muista+vielä+se,+että+sanontaa+"lainkiivailijat"+on+käytetty+vain+evankeliumin+vihollisista,+ei+Jeesuksen+opetuslapsista.+"
Raamattuhaussa+löytyy+tasan+yksi+kohta+jossa+sanotaan+"lainkiivailijoista"+jotakin,+ja+sen+on+tämä:+"Sinä+näet,+veli,+kuinka+monta+tuhatta+juutalaista+on+tullut+uskoon,+ja+he+ovat+kaikki+lainkiivailijoita."+
-+joten+bööp,+väärin+meni.+sorry.+Nuo+eivät+ole+evankeliumin+vihollisia,+vaan+uskoon+tulleita.
"Perimätiedon+mukaan+juutalaiset+(apostolit)+jatkoivat+monien+juutalaisten+tapojen+noudattamista+vielä+uudessa+liitossa."
No+TOTTA+KAI+jatkoivat+!!!+Sanopa+minulle,+missä+kohden+Jeesus+kumosi+Mooseksen+lain,+jonka+alle+VT:n+mukaan+juutalaiset+ovat+sidotut+sukupolvesta+sukupolveen,+ikuisiksi+ajoiksi+?
+Missä+kohtaa+tämä+on+kumottu+???+Ei+ainakaan+Jeesus+sitä+kumonnut,+eikä+muilla+ole+edes+auktoriteettia+!
Koeta+nyt+keskittyä.+Se,+mitä+sanon,+on+hard+fact.+Ei+kommenteissasi+ole+yhtään+kohtaa,+joka+edes+saattaisi+tämän+kyseenalaiseksi.
27.02.2018 21:51
"Hänellä+ei+ollut+mitään+syytä+pelätä+henkensä+edestä,+koska+vain+muutama+juutalainen+oli+vierailulla,+vaan+hän+olisi+voinut+vapaasti+antaa+esimerkin+kristityn+vapaudesta."
Ähh,+missaat+totaalisesti+koko+pointin,+koska+olet+omaksunut+tämän+vuosisatoja+vanhan+katolisen+selityksen.+
MIETI+nyt+itse:+MIKSI+Paavalin+piti+nostaa+asiasta+kissa+pöydälle+???+MIKSI+Paavalin+piti+löytää+syy+arvostella+PIETARIA,+Jeesuksen+itse+valitsemaa+opetuslasta+???+
SINCE+WHEN+toisten+opetuslasten+JULKINEN+arvostelu+avoimesti+oli+sellaista+toimintaa,+jonka+Jeesus+olisi+hyväksynyt+rukoillessaan+"että+he+kaikki+olisivat+yhtä,+niinkuin+sinä,+Isä,+olet+minussa+ja+minä+sinussa,+että+hekin+meissä+olisivat,+niin+että+maailma+uskoisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt.++Ja+sen+kirkkauden,+jonka+sinä+minulle+annoit,+minä+olen+antanut+heille,+että+he+olisivat+yhtä,+niinkuin+me+olemme+yhtä+-+minä+heissä,+ja+sinä+minussa+-+että+he+olisivat+täydellisesti+yhtä,+niin+että+maailma+ymmärtäisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt+ja+rakastanut+heitä,+niinkuin+sinä+olet+minua+rakastanut."
Kannattaisi+sinunkin+tajuta,+että+tässä+oli+kyse+nyt+IHAN+jostakin+muusta+kuin+Paavalin+normaalista+"kirjoittelusta".
Kirjoituksillaan+1+Kor,+2+Kor,+Gal+ja+Fil+Paavalilla+oli+aivan+oma+agendansa,+ja+se+oli+Jerusalemin+seurakunnan+kannan+vähättely+-+ja+se+tapahtui+myös+heidän+johtajiensa+ja+lähettiläidensä+arvostelulla.
26.02.2018 23:21
Tuohon+edellisten+lauseiden+jatkoksi+olisi+hyvä+muistaa+laittaa+sellainen+lopetus,+joka+vastaa+todellisuutta.+Esim.
"Sapattikäsky+on+RAAMATUSSA"+-+ERI+TAVALLA+KUIN+MITÄ+ADVENTTIKIRKKO+OPETTAA.
"Kymmenykset+ovat+RAAMATUSSA"+-+ERI+TAVALLA+KUIN+MITÄ+ADVENTTIKIRKKO+OPETTAA.
"Jalkojen+pesu+on+RAAMATUSSA"+-+ERI+TAVALLA+KUIN+MITÄ+ADVENTTIKIRKKO+OPETTAA.
Joihinkin+taas+sopii+paremmin+erilainen+lopetus:
"Tutkiva+tuomio+on+RAAMATUSSA"+-+VAIN+ADVENTISTIEN+KUVITELMISSA.
26.02.2018 22:44
Ei+niitä+käskyjä+ole+"kymmeniä".+Tuo+sanonta+"kymmenet+käskyt"+on+niin+aivokuolleena++syntynyt+idea,+etten+jaksa+olla+nauramatta+sille+a-kirkon+ilmaisun+typeryydelle,+jota+se+edustaa.
Sillähän+on+alunperin+koetetttu+saattaa+"määräiseen+muotoon"+englannin+kielen+ilmaisua+THE+ten+commandments.
Mutta+itse+kysymykseen;+ei,+lakia+ei+annettu+ennen+Siinaita,+sen+sanoo+Raamattu+aivan+selkeästi.++Sapatti+annettiin+hieman+ennen,+mannan+antamisen+yhteydessä.
Kaikki+muu+on+haihattelua,+eikä+perustu+Raamattuun+vaan+ihmisten+omaan+vilkkaaseen+mielikuvitukseen.
26.02.2018 22:36
1+Kor+6:
"4+Jos+teillä+siis+on+maallisia+asioita+ratkaistavina,+nekö+te+asetatte+tuomareiksi,+jotka+ovat+halveksittuja+seurakunnassa?
5+Teidän+häpeäksenne+minä+tämän+sanon.+Eikö+teidän+joukossanne+sitten+ole+yhtäkään+viisasta,+joka+voisi+ratkaista+veljien+välin?
6+Vaan+veli+käy+oikeutta+veljen+kanssa,+vieläpä+uskottomain+edessä!"
Hohhoh...
26.02.2018 22:32
163 / 167