Nyt saa kehua + puhua totta!

joukkojäsenehdokkaita

Mitä hyötyä 7. päivän adventismista on ja kenelle?

30

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exap-eikirj

Se tarjoaa työpaikan monille.

• mahtavaaYes

Hyvä kun adventismi työllistää.

• lomalehmä

>>Se tarjoaa työpaikan monille. >> (siis Adventtikirkko vai?)

Vaaditaanko siihen, että on oltava adventisti, mikäli mieli saada Adventtikirkosta töitä?

• denaturoitupastoroitu

Adventisti tai jehovalainen mutta ei mielellään katolinen.

• verokarhunpoikanen
        mahtavaaYes kirjoitti:

Hyvä kun adventismi työllistää.

Vaaditaan. Muuten ei ole asiaa työhön.
        Ja kaikki adventisteihin liittyneet joutuvat talkootyöhön. Postia talkootyöläiset laittavat omin kustannuksin, kun tuputtavat seminaarejaan.

• Keille-työtä

Keille adventikirkko tarjoaa työtä ja mikä on palkkataso?
      Vai onko tarjottu työ vain talkootyötä ja sitä kautta riistoa ja orjuutta?

• verokarhunpoikanen

Pastoreille palkkatyö, muille talkootyö. Siinä adventismin oikeudenmukainen palkka- ja työjako.

• Uskiss2

Aloittaja on provo. Hän tietää, että tosiuskovat eivät ylpeile ja kehuskele omilla asioillaan. Tämä ketju on tarkoitettu vain ja ainoastaan paskanjauhantaan ja pahanpuhumiseen.

• Kerroihmeessä

Edes provoadventistit ja änkyräadventistit eivät ole löytäneet mitään järkevää hyötyä adventismista.
        Jos adventismi olisi niin ihanaa ja hyödyllistä niin hän mielellään kertoisi.
        Adventismi taitaa olla vain eriseuraista eksytystä jos siitä ei ole mitään hyötyä.
        Suurin hyöty adventismissa taitaa olla Ellen Whitestä mutta millainen?

• Portenoi
        Kerroihmeessä kirjoitti:

Edes provoadventistit ja änkyräadventistit eivät ole löytäneet mitään järkevää hyötyä adventismista.
        Jos adventismi olisi niin ihanaa ja hyödyllistä niin hän mielellään kertoisi.
        Adventismi taitaa olla vain eriseuraista eksytystä jos siitä ei ole mitään hyötyä.
        Suurin hyöty adventismissa taitaa olla Ellen Whitestä mutta millainen?

Tällaiset aloitukset eivät kiinnosta adventisteja. Niissä ei oikeasti olekaan mitään kiinnostavaa. mutta kritisoipa asiantuntevasti heidän oppejaan, niin varmasti saat vastauksia heiltä.

• työtönatvari
        Portenoi kirjoitti:

Tällaiset aloitukset eivät kiinnosta adventisteja. Niissä ei oikeasti olekaan mitään kiinnostavaa. mutta kritisoipa asiantuntevasti heidän oppejaan, niin varmasti saat vastauksia heiltä.

Johtunooko se kiinnostuksen puute siitä tosiasiasta, että atventisteja ei kiinnosta työnteko. Eikä varsinkaan lapiotyö ja sonnanmättö. Se kun on raskasta ja likaista ja palkkataso on monesti huono. Ja kun saman palkan esim. sonnanmätöstä saa palstallakin, niin onhan se toki mukavampi istuksia t-paita päälä pallillaan tietsikan ääressä höpättämässä sontaa, kuin olla tosijaan mättämässä sitä kärryyn.

• pyhpyh2342341

Adventtisanoma on Jumalan viimeinen armokutsu. Sen hylkääjät joutuvat helvettiin. Piste.

• Pistee

Piste piste!

• laukkuryssä

Valheesi ei hetkauta.

• hyödyllisyyttä.on

Seitsemännenpäivän adventismi on hyödyllinen näkyvyydessä, että ihminen alkaa tutkia raamattua. Sitä tutkien huomaakin, että ainut lepopäivä on sapatti. Siihen adventismi on hyödyllinen, eihän se muutoin tulisi tässä muotouskonnollisuuksissa esiin.
      Sitten myös on hyödyllinen siitä, kun katselee ympärilleen, niin huomaa muitakin uskovia, joilla on raamattuun terve näköala, joka ei ole kompastunut perinneselityksiin, isienoppiin, eikä kahlinnut oraraudoin kirkkokäsikirjoihin, johon Katolisuuden, sitä ennen Baabelista kotoisinolevaa äitilapsi kultti - hapata enää mieltä. Eli muitakin on, jotka ovat Apostolisen opin juurissa. Eli adventismi on siinä hyödyllinen ja kun vielä adventismikin pääsisi irti tuosta joulu- hapatteestaan, niin se pääsisi samalle Aposoliselle alueelle, kun meillä muillakin kulkijoilla on Jeesuksen seurassa.
      jne.
      Eli adventismi on monelle muotouskonnolliselle kivi kengässä, joka hankaa heidän omaatuntoaan, kun se perinneopille pitäisi saada jokin siunaus.

Harmittaahan se, ettei kristittyjen sunnuntai ole raamatullinen. Tavallaan siitä tulee heille helvettimaku suuhun, kun pitää aina kiristellä hampaita, eikä uskalleta jättäytyä Jumalan Sanan puhdistavaan armoon, joka puhdistaa perinneopitkin entiseksi sydämessä.
      Helluntaissa eritoten on asia papinsuulla sunnuntaina todistettu, olen sen ominkorvin kuullut. "Meille kuuluu yhdenkän käskysanaa, mutta se sapatti on peruttu" Olemme 9- käskyläisiä. Avot, tulihan se sieltä.
      Eli siinä pappi mittasi itselleen osansa Herransa edessä.

Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Mat 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Mat 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Mat 5:18 Sillä totisesti -->minä sanon<--- teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Siis HÄN sanoi, ja mitä sanoi? ... Maa ja taivas edelleen on olemassa.
      Kun näin on, niin puratko SINÄ jotain ja puhutaan -käskyistä- .
      Entä HE, jotka ovatkin kuuliaisia tässä, mitä heille sanotaan? Kuinka heitä kutsutaan TAIVAISSA. Siis aivan sama, miten teitin keskuudessa kutsutaan, ja vähätellään.
      Se, mitä taivaissa kutsutaan, niin SANAN miekka tuo määreissä sen esiin.
      Sillä on suurempi sanan painoarvo, kuin siunun muotoselityksilläsi. Muotoselittäjät rinnastetaan fariseuksiin ja kirjanoppineisiin niihin, jotka sydämessään tekivät perinnäisopilla tyhjäksi Jumalan Sanan.
      Sehän on lopuajalle varoittava esimerkki. Mutta, ei. täälläkin on eritoten näitä, jotka tarkoitushakuisesti jättäytyvät taivaan ulkopuolelle perinnäisoppinsa avulla.

Kannattaako yleensä sellainen muotojumalisuus, ei, ei se kannata, mutta sitä on kuitenkin liikkeellä. Eivät he seuraa Sapatin Herraa, vaikka HÄN itse asian tuo esiin.

• lain.täyttymys

Adventtikirkossa toteutuu puhtaimmillaan lähimmäisen rakastaminen, joka on raamatunkin mukaan lain päämäärä. Adventismi on siis hyödyllistä kaikille adventisteille. Adventistit ovat yhtä suurta perhettä, jossa ketään ei jätetä.

• laukkuryssä

Niitä ei jätetä, jotka kuuluvat virallisesti adventistien reserviin, mutta vastaavasti ne ovat yhtä tyhjän kanssa, jotka ovat eronneet adventisteista. Niitä adventisteista eronneita tuttavia ei monesti edes tunneta, vaikka kadulla vastaan tulevat.

• Entinen_ade

Jaa, kyllä minut ja perheeni tunnetaan ja tullaan moikkaamaan ystävällisesti kun kohdataan. Sinulla taitaa olla jottain hampaankolossa.

• Kärsimysten_mies

Tosta voi kyllä olla montaa mieltä. Näytäpä tilastotietoa siitä, kuinka suuri prosentti adventisteja käy katsomassa sairaita, leskiä, vankeja yms.
        Ja Jeesus sanoo heille....minä en tunne teitä. Useimmat adventistit käyvät kirkoissaan sapattisin jos käyvät ja siihen se lähimmäisen rakkaus sitten jääkin.

• laukkuryssä
        Entinen_ade kirjoitti:

Jaa, kyllä minut ja perheeni tunnetaan ja tullaan moikkaamaan ystävällisesti kun kohdataan. Sinulla taitaa olla jottain hampaankolossa.

Nyt kun rupesin hammasvälejä hammatikulla tutkailemaan, niin totta tosiaan, naudanlihasuikalehan se sieltä löytyi. Söin päivälliseksi naudanlihakeittoa ja siitähän se suikale jumiutui takahampaan rakoon. Onneksi asia tuli puheeksi ja sain kaivettua suikaleen pois. Tiiä minkä vaivan olisi muhiessaan hampaaseen aiheuttanut. Nyt on hyvä mieli ;D

• uskontoruokasapatti
      • sepä.siit

Tulipa Suomeen paaaaljon adventisteja, jos tuo veganius on adventismia.
        Kun noita ruokakauppoja katselee tarjonnan perusteella, niin adventisteja todella on.
        Heitä on silloin helluntaiseurakunnassa, ym.
        Eli taitaa läskipossusyöjät olevan oikeauskoisia, kun kaikki muu on väärässä.
        Olisikohan siinä asenteessasi jotain rukkaamista, että jotenkin pääsisit ihmisten ilmoille. Ei tuolla mielenlaadulla ole paljoakaan ystäviä ympärilläsi, ellei se nyt kuulu siihen kukinnonpolttajien kerhotapaamiseen.

• pastorinpillinmukaan

Sapatti Uskonto Ruokauskonto = AdventismiUskonto pastorin pillin mukaan

• lain.täyttymys

Eikö saisi ihan vähän valehdella?

• Pastori.Helsingistä

"Eikö saisi ihan vähän valehdella?"
        Ei saa! Pitää valehdella ja paljon. Varsinkin lauantaiaamuisin sopii valehdella sieltä seurakuntasalin puhujakorokkeelta kravattiin ja silkkipukuun pukeutuneena.
        Rahan eteen kannattaa aina valehdella.

• lain.täyttymys
        Pastori.Helsingistä kirjoitti:

"Eikö saisi ihan vähän valehdella?"
        Ei saa! Pitää valehdella ja paljon. Varsinkin lauantaiaamuisin sopii valehdella sieltä seurakuntasalin puhujakorokkeelta kravattiin ja silkkipukuun pukeutuneena.
        Rahan eteen kannattaa aina valehdella.

Mutta kun en minä saa siitä yhtään rahaa!

• Entinen_adventisti

Kätevä uskonto jossa tullaan hurskaaksi ruokavaliolla. Toisaalta myös tekojen uskonto, sillä ne, jotka eivät noudata kirkon 28 virallista opinkohtaa eivät ole tosi-adventisteja. Jos ei olla tosi-adventisteja, on pelastus löysässä. Onneksi tosi-kristitty on eri asia kuin tosi-adventisti. Mutta on adventismissa jotakin oikeasti hyvääkin, nimittäin lukuisat sairaalat, joissa sairaista pidetään huolta.

• yksityissairaaloita

"Mutta on adventismissa jotakin oikeasti hyvääkin, nimittäin lukuisat sairaalat, joissa sairaista pidetään huolta."

Köyhistäkin sairaista vai ainoastaan niistä, joilla on varaa maksaa?

• lomalehmä
        yksityissairaaloita kirjoitti:

"Mutta on adventismissa jotakin oikeasti hyvääkin, nimittäin lukuisat sairaalat, joissa sairaista pidetään huolta."

Köyhistäkin sairaista vai ainoastaan niistä, joilla on varaa maksaa?

>>Köyhistäkin sairaista vai ainoastaan niistä, joilla on varaa maksaa? >>

Niistä köyhistä sairaista joilla on varaa maksaa - oletan!

• lomalehmä kirjoitti:

>>Köyhistäkin sairaista vai ainoastaan niistä, joilla on varaa maksaa? >>

Niistä köyhistä sairaista joilla on varaa maksaa - oletan!

"Niistä köyhistä sairaista joilla on varaa maksaa - oletan!"

Tietysti. Got the point. Eihän a-kirkko nyt mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5178
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      482
      2446
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1189
    4. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      917
    5. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      5
      912
    6. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      832
    7. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      190
      759
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      36
      744
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      724
    10. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      49
      690
    Aihe