Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. Adviss,+olemme+asioista+varsin+samaa+mieltä.Myös+näissä+Vanhin:in+kanssa+käydyssä+vuoropuheluissa+käy+ilmi,+että+syyn+ja+seurauksen+laki+menee+helposti+sekaisin+adventismissa,+kuten+muissakin+liikkeissä.Kuten+vahvasti+toitkin+ilmi,+rakkauden+laki+on+se+MASTER+lähtökohta,+jonka+lisäksi+muuta+lakia+ei+tarvita;+sikäli+kun+rakkauden+lakia+noudattaa,+kaikki+muu+laki+on+automaattisesti+täytetty.+Valitettavasti,+tähän+lausahdukseen+kuuluu+myös+sapatti.+"HUPS"ko+???+---+EI+!JOS+rakastamme+lähimmäistä+kuten+itseämme,+laittaisimmeko+lähimmäisemme+tekemään+työtä+joka+päivä+ja+vuorotta+?++Kun+Jumala+aikanaan+antoi+(ja+pakotti)+sapatin+Israelilaisille,+kannattaa+pitää+mielessä+millaiselle+kansalle+hän+sen+antoi:+orjakansalle,+joka+ei+ollut+vapaapäivää+eläessään+nähnyt+!+Tällainen+kansa+ei+lepopäivää+ollut+tuntenutkaan.+Jumala+halusi+antaa+heille+levon+siunauksen,+mutta+mitenkäs+kävi++?+Hes+20:+13+"Mutta+Israelin+heimo+niskoitteli+minua+vastaan+erämaassa:+he+eivät+vaeltaneet+minun+käskyjeni+mukaan,+ylenkatsoivat+minun+oikeuteni,+jotka+ihmisen+on+pidettävä,+että+hän+niistä+eläisi,+ja+minun+sapattini+he+kovin+rikkoivat.+Niin+minä+ajattelin+vuodattaa+kiivauteni+heidän+ylitsensä+erämaassa+ja+lopettaa+heidät."16+"koska+he+pitivät+minun+oikeuteni+halpoina,+eivät+vaeltaneet+minun+käskyjeni+mukaan,+vaan+rikkoivat+minun+sapattini;+sillä+heidän+sydämensä+vaelsi+heidän+kivijumalainsa+jäljessä."20+"ja+pyhittäkää+minun+sapattini;+NE+OLKOOT+MERKKINÄ+välillämme,+minun+ja+teidän,+ETTÄ+TULISITTE+TIETÄMÄÄN,+että+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."Pysähdytäänpä+tähän+!Sapatti+oli+siis+MERKKINÄ...+JOTTA+TULISITTE+TIETÄMÄÄN...+(jotakin+???).+Mitä+sapatista+siis+piti+Israelilaisten+"oppia"++(paitsi+että+se+oli+"jokin+erityinen+merkki")+?Sekö,+että+Jumala+on+kiihkeästi+grillaamassa+jokaisen+sapatinrikkojan+???+No+ei+tietenkään,+mutta+tämä+on+se,+miten+monet+ovat+asiaa+tulkinneet+ja+tulkitsevat+vielä+tänäänkin.+Valitettavasti.Mutta+kerronpa,+mitä+sapatista+tuli+merkkinä+oppia:+Sitä,+että+Jumala+halusi+kansansa+lepäävän,+ja+siten+osoitti,+että+Jumala+ei+ole+orjapiiskuri+kuten+egyptiläiset+7+viikkoa+aiemmin,+vaan:+Vapauttaja+!!!+Levon+tuoja+!+Pelastaja+!Israelilaiset+olivat+orjakansa,+Heille+Jumala+toi+vapautuksen+orjuudesta,+ja+levon.+Levon+siis+tosiaankin+ihan+400v+jälkeen+uutena+asiana.+Toisin+kuin+jotkut+höyrypäät++täälläkin+vinkuvat,+sapattia+ei+vietetty+ennen+mannan+antamista.+Siihen+ei+ollut+tarvetta+(ennen+orjuutta),+eikä+aikaa+(orjuuden+aikana).
  2. "Paavali+on+selvästi+oivaltanut,+että+on+paljon+tekopyhää+uskonnollisuutta,+jossa+suurin+sanoin+vannotaan+Jumalan+nimiin,+mutta+kohdellaan+lähimmäistä+tylysti,+tuomitsevasti+tai+välinpitämättömästi."Muuten+hyvä,+mutta+Paavali+ei+suinkaan+tätä+itse+oivaltanut,+vaan+ainoastaan+kopioi."Edelläsanomani+jo+alustaa+vastaukseni+kommenttisi,+jonka+mukaan+Paavali+ti+voisi+tällä+tarkoittaa+kymmentä+käskyä,+kun+lähimmäisen+rakastaminen+ei+täytä+Jumalan+palvelemista+koskevia+käskyjä.+"Rakkauden+kaksoiskäsy+kattaa+kaiken+10+käskystä+ja+paljon+enemmän."+lihan+mieli+ei+alistu+lain+alle,+siis+kymmenen+käskyn+lain"+-+siis+tämä+rinnastus+nyt+menee+jo+alle++kohtuullisuuen+rajojen+ja+on+sinänsä+kertakaikkiaan+potaskaa."Se+kysymys,+jota+haastaisin+jokaisen+asiaa+pohtivan+miettimään,+on:+miksi+Paavali+yhtenä+päivänä+puhuu+myönteisesti+laista+ja+toisena+päivänä+kielteisesti.+"Syy+on+JOKO,+että+paavali+oli+uskonnon+puskari,+TAI,+että+...+niin,+kerro+toki,+jos+sinulla+on+jokin+selitys.+Ja+selitykseksi+ei+kelpaa+tup+esittämäsi+roska:+"Loogisempi+vastaus+on,+että+on+kahdenlaista+lakia.+On+joku+laki,+jolla+on+vielä+merkitys.",+koska+se+on+yksinkertaisesto+mahdoton+yhtälö.+jonka+varmaan+itsekin+tiedostat.+Mieti+nyt+hyvä+ihminen+hetki+AIVOILLASI+!"Niissä+tapauksissa+kyse+on+siitä,+että+kymmenen+käskyä+ei+silloin+eikä+nytkään+toimi+pelastustienä.+Esim.+Kristus+on+lain+loppu,+soveltuu+aivan+mainiosti+kymmeneen+käskyyn.+Laki+voi+osoittaa,+mikä+on+syntiä,+mutta+sen+tarkinkaan+noudattaminen+ei+ketään+pelasta,+ei+edes+promillen+vertaa."Perustelepas+viimeinen+lause+VT:N+TEKSTEILLÄ+!!!+Tai+annan+lisämahdollisuuden:+Synoptisten+teksteillä.Valitan:+perustelematta+jää.+Tarvitset+Joh+tekstejä+tai+kirjeitä.+Sorry.+-+Kappas+kippanaa,+nämä+olivat+juurikin+niitä+tekstejä+jotka+katoliset+isät+valitsivat+ja+muokkasivat+tarpeisiinsa,+heillä+kun+oli+uusi+uskonto+perutettavana+!!!Olen+pahoillani,+mutta+olet+aikasen+heikoilla.++Kuten+muutkin+kaltaisesi+kolmiyhteyden+ja+erehtymättömän+Raamatun+kannattajat.
  3. "Sinänsä+syöpäsolu+on+jumalan+huumorintajun+huippunäyte,+koska+ihmisen+tavoitellessaan+ikuista+elämää+erilaisin+sijaisuhrein,+poppakonstein+ja+loitsuin,+syöpäsolu+on+sen+periaatteessa+saavuttanut.+Syöpäsolu+voi+jakaantua+ikuisesti,+kun+vain+olosuhteet+ovat+oikeat."Väitteesi+lienee+kuitenkin+vailla+konkreettista+esimerkkiä,+sillä+harva+syöpäsolu+lienee+elänyt+isäntäänsä+kauemmin+?+Joten+se+ikuinen+elämä+lienee+vain+haaveissa+noillakin+?