Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Adviss,+olemme+asioista+varsin+samaa+mieltä.
Myös+näissä+Vanhin:in+kanssa+käydyssä+vuoropuheluissa+käy+ilmi,+että+syyn+ja+seurauksen+laki+menee+helposti+sekaisin+adventismissa,+kuten+muissakin+liikkeissä.
Kuten+vahvasti+toitkin+ilmi,+rakkauden+laki+on+se+MASTER+lähtökohta,+jonka+lisäksi+muuta+lakia+ei+tarvita;+sikäli+kun+rakkauden+lakia+noudattaa,+kaikki+muu+laki+on+automaattisesti+täytetty.+Valitettavasti,+tähän+lausahdukseen+kuuluu+myös+sapatti.+"HUPS"ko+???+---+EI+!
JOS+rakastamme+lähimmäistä+kuten+itseämme,+laittaisimmeko+lähimmäisemme+tekemään+työtä+joka+päivä+ja+vuorotta+?++Kun+Jumala+aikanaan+antoi+(ja+pakotti)+sapatin+Israelilaisille,+kannattaa+pitää+mielessä+millaiselle+kansalle+hän+sen+antoi:+orjakansalle,+joka+ei+ollut+vapaapäivää+eläessään+nähnyt+!+Tällainen+kansa+ei+lepopäivää+ollut+tuntenutkaan.+Jumala+halusi+antaa+heille+levon+siunauksen,+mutta+mitenkäs+kävi++?+
Hes+20:+
13+"Mutta+Israelin+heimo+niskoitteli+minua+vastaan+erämaassa:+he+eivät+vaeltaneet+minun+käskyjeni+mukaan,+ylenkatsoivat+minun+oikeuteni,+jotka+ihmisen+on+pidettävä,+että+hän+niistä+eläisi,+ja+minun+sapattini+he+kovin+rikkoivat.+Niin+minä+ajattelin+vuodattaa+kiivauteni+heidän+ylitsensä+erämaassa+ja+lopettaa+heidät."
16+"koska+he+pitivät+minun+oikeuteni+halpoina,+eivät+vaeltaneet+minun+käskyjeni+mukaan,+vaan+rikkoivat+minun+sapattini;+sillä+heidän+sydämensä+vaelsi+heidän+kivijumalainsa+jäljessä."
20+"ja+pyhittäkää+minun+sapattini;+NE+OLKOOT+MERKKINÄ+välillämme,+minun+ja+teidän,+ETTÄ+TULISITTE+TIETÄMÄÄN,+että+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."
Pysähdytäänpä+tähän+!
Sapatti+oli+siis+MERKKINÄ...+JOTTA+TULISITTE+TIETÄMÄÄN...+(jotakin+???).+Mitä+sapatista+siis+piti+Israelilaisten+"oppia"++(paitsi+että+se+oli+"jokin+erityinen+merkki")+?
Sekö,+että+Jumala+on+kiihkeästi+grillaamassa+jokaisen+sapatinrikkojan+???+No+ei+tietenkään,+mutta+tämä+on+se,+miten+monet+ovat+asiaa+tulkinneet+ja+tulkitsevat+vielä+tänäänkin.+Valitettavasti.
Mutta+kerronpa,+mitä+sapatista+tuli+merkkinä+oppia:+Sitä,+että+Jumala+halusi+kansansa+lepäävän,+ja+siten+osoitti,+että+Jumala+ei+ole+orjapiiskuri+kuten+egyptiläiset+7+viikkoa+aiemmin,+vaan:+Vapauttaja+!!!+Levon+tuoja+!+Pelastaja+!
Israelilaiset+olivat+orjakansa,+Heille+Jumala+toi+vapautuksen+orjuudesta,+ja+levon.+Levon+siis+tosiaankin+ihan+400v+jälkeen+uutena+asiana.+Toisin+kuin+jotkut+höyrypäät++täälläkin+vinkuvat,+sapattia+ei+vietetty+ennen+mannan+antamista.+Siihen+ei+ollut+tarvetta+(ennen+orjuutta),+eikä+aikaa+(orjuuden+aikana).
20.03.2019 17:26
Ja+missä+kohden+siis+väitteesi+siitä,+että+"Jeesuskin+joutui+ihmisenä+OPISKELEMAAN+Kirjoituksia,+vaikka+miten+oli+armolahjoja+hänellä.+",+on+mielestäsi+todistettu+???+(oikea+vastaus:+ei+missään)...
19.03.2019 19:19
Luepa+noin+aluksi+Hes+20+ja+Matt+25,+ja+mieti+mitä+niiden+perusteella+voidaan+sanoa+ehdoista+ikuiseen+elämään.
...+sillä+se+oli+sanoma+jota+Jeesus+oikeasti+julisti.+Ei+pelastusta+uskon,+vaan+tekojen+perusteella.
19.03.2019 19:16
"Täällä+ei+kirjoita+mainitsemasi+erisnimi,+et+saa+julkisella+foorumilla+eris-nimiä+kirjoitella.
Täällä+kirjoittaa+rekisteröity+nimimerkki.+Sitä+korkeintaan+vaan+voi+käyttää."
Kirjoitin+mitä+kirjoitin.
Jos+valitsemani+nimi+sattui+osumaan+arkaan+paikkaan,+niin+voi+voi+vaan.
Olisiko+itselläsi+ollut+parempi+olla+julkistamatta+täällä+koko+nimeäsi+?+Jokuhan+voi+tehdä'+sen+perusteella+ns.+valistuneen+arvauksen,+kuten+esimerkiksi+monsignor+Laurila.
19.03.2019 19:03
Ja+viljellyn+kanan,+kalan+tai+naudan+osalta+riippuvat+silleen+kokonaan+rehusta.+Ja+kasvisten+osalta+taas+lannoitteesta,+koka+on+sekin+iso+kysymysmerkki,+varsinkin+ns.+luomutiloilla.
Moniko+luomutila+saa+lannoitteensa+luomueläinten+jätöksistä+???
19.03.2019 18:52
"Teen+lähes+kaiken+ruoan+itse+kotona+alusta+saakka+mukaan+lukien+kasvis-+ja+lihaliemet.+Riistahan+on+tosiaan+oikein+hyvää+mutta+kalaa+en+syö+kuin+2+kertaa+kuussa+elohopean+ja+dioksiinien+takia.+Silloinkin+mieluiten+villiä+kalaa,+koska+viljelty+kala+syö+kalanrehua,+jossa+on+geenimaissia+ja+geenisoijaa+sekä+runsaasti+silakka+yms+rehua,+jossa+on+tiivistynenä+raskasmetaleja."
Niin,+viljellyn+kalan+osalta+rehun+pitoisuudet+ovat+tosi+oleellisia.,+mutta+toisaalta+villinä+pyydetyn+kalan+osalta+pitoisuudet+eivät+ole+kontrolloituja+vaan+riippuvat++toki+ympäritöstä,+eli+itse+Itämerestä.
19.03.2019 18:46
Hmmm...+kirjoittamastasi+voisi+päätellä,+että+tiedät+enemmän+makkaroista+ja+lihajalosteista+kuin+minä.+Oma+kokemukseni+liittyy+pääosin+Turun+kupittaan+LSO:on+vuodelta+kauan+sitten,+jolloin+aikanaan+kävin+kyseisen+tehtaan+jokaisen+huoneen+läpi+automaatioasioissa.+Luostarimäen+meetwurstin+jätepalat+olivat+varsin+maittava+välipala,+ja+siinä+huoneessa+tulikin+vierailtua+päivittäin.+:)
Whatever,+koiranruokapuolen+lihapalat+houkuttelivat+todella+paljon+enemmän+kuin+ihmisruoaksi+suollettu+makkara.
Kerran+kävi+silleenkin,+että+jouduimme+poraamaan+betoniseiniin+reikiä,+ja+makkkaramassasammiot+olivat+seinän+toisella+puolella.+Pyysin+siirtämään+ne+pois,+ennen+kuin+aloitimme+poraukset.+Porauksem+jälkeen+mein+tarkistaaan+toiselta+puolelta,+että+reiät+oliat+tulleet+läpi-+ja+huomasin+samalla+että+samiom+oli+siirrettu+takaisin+seinän+viereen...+No+ne+limpun+kokoiset+lohkeamat+olivat+sitten+sammioissa,+(palasina),+mutta+eipä+se+vuorovastaavaa+haitannut...+Makkaraksi+nekin+menivät+ihan+samassa+kuin+kaikki+muukin.
Edelleen+sen+jälkeen+söin+kyllä+makkaraa,+mutta+LSO:n+tuotteita+jostakin+syystä+välttelin+jonkin+aikaa...
19.03.2019 18:03
"Paavali+on+selvästi+oivaltanut,+että+on+paljon+tekopyhää+uskonnollisuutta,+jossa+suurin+sanoin+vannotaan+Jumalan+nimiin,+mutta+kohdellaan+lähimmäistä+tylysti,+tuomitsevasti+tai+välinpitämättömästi."
Muuten+hyvä,+mutta+Paavali+ei+suinkaan+tätä+itse+oivaltanut,+vaan+ainoastaan+kopioi.
"Edelläsanomani+jo+alustaa+vastaukseni+kommenttisi,+jonka+mukaan+Paavali+ti+voisi+tällä+tarkoittaa+kymmentä+käskyä,+kun+lähimmäisen+rakastaminen+ei+täytä+Jumalan+palvelemista+koskevia+käskyjä.+"
Rakkauden+kaksoiskäsy+kattaa+kaiken+10+käskystä+ja+paljon+enemmän.
"+lihan+mieli+ei+alistu+lain+alle,+siis+kymmenen+käskyn+lain"+-+siis+tämä+rinnastus+nyt+menee+jo+alle++kohtuullisuuen+rajojen+ja+on+sinänsä+kertakaikkiaan+potaskaa.
"Se+kysymys,+jota+haastaisin+jokaisen+asiaa+pohtivan+miettimään,+on:+miksi+Paavali+yhtenä+päivänä+puhuu+myönteisesti+laista+ja+toisena+päivänä+kielteisesti.+"
Syy+on+JOKO,+että+paavali+oli+uskonnon+puskari,+TAI,+että+...+niin,+kerro+toki,+jos+sinulla+on+jokin+selitys.+Ja+selitykseksi+ei+kelpaa+tup+esittämäsi+roska:+"Loogisempi+vastaus+on,+että+on+kahdenlaista+lakia.+On+joku+laki,+jolla+on+vielä+merkitys.",+koska+se+on+yksinkertaisesto+mahdoton+yhtälö.+jonka+varmaan+itsekin+tiedostat.+Mieti+nyt+hyvä+ihminen+hetki+AIVOILLASI+!
"Niissä+tapauksissa+kyse+on+siitä,+että+kymmenen+käskyä+ei+silloin+eikä+nytkään+toimi+pelastustienä.+Esim.+Kristus+on+lain+loppu,+soveltuu+aivan+mainiosti+kymmeneen+käskyyn.+Laki+voi+osoittaa,+mikä+on+syntiä,+mutta+sen+tarkinkaan+noudattaminen+ei+ketään+pelasta,+ei+edes+promillen+vertaa."
Perustelepas+viimeinen+lause+VT:N+TEKSTEILLÄ+!!!+
Tai+annan+lisämahdollisuuden:+Synoptisten+teksteillä.
Valitan:+perustelematta+jää.+Tarvitset+Joh+tekstejä+tai+kirjeitä.+Sorry.+-+Kappas+kippanaa,+nämä+olivat+juurikin+niitä+tekstejä+jotka+katoliset+isät+valitsivat+ja+muokkasivat+tarpeisiinsa,+heillä+kun+oli+uusi+uskonto+perutettavana+!!!
Olen+pahoillani,+mutta+olet+aikasen+heikoilla.++Kuten+muutkin+kaltaisesi+kolmiyhteyden+ja+erehtymättömän+Raamatun+kannattajat.
18.03.2019 23:50
"Jeesuskin+joutui+ihmisenä+opiskelemaan+Kirjoituksia,+vaikka+miten+oli+armolahjoja+hänellä.+"´
Ja+missäs+oletat+tämän+tapahtuneen++?+Kirjekurssilla+?+Internetissä+iltapuhteiksi+?
18.03.2019 22:30
"Mm.+yksi+kolmasosa+Yhdysvaltojen+nuorisosta+ei+ole+varma+siitä,+että+onko+planeettamme+pyöreä+pallomainen+taivaankappale.+USA:ssa+on+kultteja+ja+lahkoja,+joiden+kannattajat+ovat+varmoja+maan+litteästä+muodosta."
Jenkkilässä+rahalla+saa+ja+hevosella+pääsee.+Jos+haluat+tietää+miten+asiat+oikeasti+ovat,+niin+joudut+ostamaan+koulutuksesi,+mihin+vain+harvalla+on+varaa.+Lähes+ilmaiseksi+saa+vain+peruskoulutuksen,+joka+on+sille+päivähoitotasoa.
Suomessa+saa+ihan+ilmaiseksi+tietää+että+maa+on+navoiltaan+litistynyt+pallo,+eikä+pannukakku,+Ja+myös+sen,+miksi+näin+on.
Ei+pidä+syyttää+riviamerikkalaisia+heidän+koulutuksensa+heikosta+tasosta.
18.03.2019 22:26
En+minäkään+eroa,+vaikka+suu+vaahdossa+haluaisit+sitä+sydämesi+pohjalta...+;)
18.03.2019 21:30
Kovin+kehut+imuriasi.+Mikä+on+merkki+ja+malli+?+Mitkä+ovat+suoritusarvot+?
Toivon+todellakin,+ettei+arvostelukykysi+imurien+suhteen+ole+samanlainen+kuin+adventismin+suhteen...
18.03.2019 21:29
Punainen+liha+ja+prosessoidut+lihatuotteet+-+niissäkin+on+vissi+ero.+Prosessoitu+liha+on+kaikkein+kamalinta+muotoa+jolla+punaista+lihaa+voi+sisuksiinsa+ammentaa.+Meetwurstia+ja+frankfurtteria+elimistö+ei+anna+hevillä+anteeksi...+;)
Itse+syön+pääasiassa+kasviksia+ja+kalaa,+silloin+tällöin+kanaa+tai+punaista+lihaa.+Enkä+silloinkaan+juurikaan+prosessoitua+lihaa,+vaan+tuoretta+ja/tai+itse+valmistettua.+Kauriin+koipi+odottaa+pakkasessa+seuraavaa+punalihavuoroaan+aivan+sovussa+yhdessä+kylmäsavustetun+peuranlihan+ja+hirvenjauhelihan+kanssa.
Valitettavasti,+kaikesta+ruokavalinnastani+riippumatta,+tulen+heittämään+lusikkani+nurkkaan+eräänä+päivänä.+Jos+olisi+samaa+mieltä+kuin+Paavali,+eli+että+"Ahtaalla+minä+olen+näiden+kahden+välissä:+halu+minulla+on+täältä+eritä+ja+olla+Kristuksen+kanssa,+sillä+se+olisi+monin+verroin+parempi;",+niin+varmaan+sitä+vetäisi+rasvaista+juustoa+jaa+meetwurstia+valkoisen+leivän+päällä+aamusta+iltaan.
Nythän+on+niin,+että+sydäri+ei+ole+itsemurha;++jos+aivan+hirveän+kovasti+haajaa+päästä+Jeesuksen+työ+äkkiä,+niin+kasvis/kala+-ruokahömpötykset+nurkkaan+ja+ravasinen+ja+makea+ruokavalio+päälle+tsup-tsup.++Vai...+haluatko+siis+eritä+maailmasta+ja+olla+Jeesuksen+kanssa+vai+et+???
18.03.2019 21:19
"Lääkärinä+et+käsittänyt+asiaa."
No+eipä+tietenkää.+Mitäs+sitä+nyt+joku+asiantuntija+tietäisi,+kun+mies+on+huippukunnossa++ja+silti+on+vuosia+kestäviä+ongelmia.+(?)
Aivan+sama+kuin+täällä+adventismipalstan+kysymyksilläkin.+Mies+on+huippukunnossa+ja+tietää+adventismista+kaiken+vaikka+ei+ole+adventismia+kokenutkaan+vuosikymmeneen.+Mies+ymmärtää+kolmiyhteyden,+jota+ei+kukaan+muu+ihminen+ymmärrä...+mikä+nyt+voisi+mennä+pieleen+?
Kamalia+nuo+ihmiset+jotka+Jaria+arvostelevat+!
18.03.2019 21:03
Jännää.+Tosin,+koska+kyse+on+solunjakautumisella+saavutetusta+elämän+jatkumisesta,+ei+tuo+mitenkään+osoita+alkuperäisten+solujen+eliniästä+mitään.
17.03.2019 21:14
"Pääkaupunkiseudun+jätevedestä+löytyy+vuosi+vuodelta+enemmän+amfetamiinia+ja+muita+huumeita."
Niin,+tämä+on+aivan+varmasti+nouseva+trendi.++Tällä+ei+tosin+ole+sitten+niin+pienintäkään+tekemistä+maallistumisen+kanssa,+paitsi+ehkä+sikäli+että+jos+perhe+ja/tai+yhteiskunta+olisi+kovin+tuomitseva,+kuten+muslimeilla+alkoholinkäytön+suhteen,+niin+jakelu+ja+käyttö+siirtyisi+yhä+piilotellummaksi.
Huumeiden+käyttö+nuoriemme+keskuudessa+alkaa+jakaa+ihmisiä+menestyjiin,+duunareihin+ja+hukkataakkaan.+Se+taakka+on+samassa+asemassa+kuin+eläkeläiset,+pakolaiset+ja+kaikki+ne,+jotka+muutoin+elämäntavoillaan+ovat+tehneet+itsensä+kykenemättömiksi+tuottamaan+yhteiskunnalle+heihin+satsattua+veropanosta.
16.03.2019 22:14
"Sinänsä+syöpäsolu+on+jumalan+huumorintajun+huippunäyte,+koska+ihmisen+tavoitellessaan+ikuista+elämää+erilaisin+sijaisuhrein,+poppakonstein+ja+loitsuin,+syöpäsolu+on+sen+periaatteessa+saavuttanut.+Syöpäsolu+voi+jakaantua+ikuisesti,+kun+vain+olosuhteet+ovat+oikeat."
Väitteesi+lienee+kuitenkin+vailla+konkreettista+esimerkkiä,+sillä+harva+syöpäsolu+lienee+elänyt+isäntäänsä+kauemmin+?+Joten+se+ikuinen+elämä+lienee+vain+haaveissa+noillakin+?
16.03.2019 22:05
"Miten+siis+rakkaudellisesti+puutteellista+kymmenen+käskyn+lakia+voidaan+kutsua+rakkauden+laiksi+kun+tiedetään,+että+kymmenen+käskyn+laki+ei+riitä+lähellekään+täyttämään+rakkauden+määritelmää,+joka+täyttäisi+lain?"
No,+juuri+näinhän+se+menee,
Koetapa+sanoa+puolisollesi+"ei!+ei!+älä!,+muista+!,++älä+ikinä+!,+älä+,+ethän+vaan+!,+varokin+että+!,+...+"+j+sitten+väittää+perään+puolisollesi+että+kyseessä+oli+vain+rakkaudentunnustuksen+määritelmä.+
Jaa+eikö+mene+läpi++?+No+mutta+ei+hätää,+miljoonilla+(aivovammaisilla+???)+adventisteilla+tämä+menee+läpi+ihan+sukkana,+kun+kerran+KIRKKO+niin+opettaa+!+
Kun+KIRKKO+kerran+opettaa,+että+kieltosanat+ovatkin+rakkautta,+niin+nin+se+vaan+sitten+on,+eikä+sitä+asiaa+kannata+sen+kummemmin+ajatella,+vaikka+terveeltä+järjeltä+menisi+noin+0.01+sekuntia+tajuta+että+ihan+syvältähän+tämä+kirkon+opetus+on.
15.03.2019 23:14
"Se,+mistä+ehkä+olemme+eri+mieltä,+on+että+mielestäni+kymmenen+käskyn+laki+on+annettu+tätä+rakkautta+ohjaamaan+ja+on+tarkoitettu+otettavaksi+rakkauden+lakina+niinkuin+vuorisaarnakin+osoittaa.+"
Täyttä+diipadaapaa+!!!
Kymmenen+käskyä+SISÄLTYY+Rakkauden+kaksoiskäskyyn.+Kaikki+muu+väittäminen+on+ihan+tuubaa.
15.03.2019 23:07
"Kaikki+niissä+kerrotut+Raamatun+ennustukset+ovat+täyttyneet+täsmälisesti+juuri+niin+kuin+on+jo+yli+vuosisata+sitten+ilmoitetu+tapahtuvan."
Jaahas,+eli+väität+siis,+että+kirjapainotyö+ja+kolportöörityö+ovat+tämän+tämän+ajan+tärkeimpiä+työmuotoja,+ja+että+JOKA+IKISEN+naisen+tulisi+näin+lopunaikana+osata+valjastaa+hevonen+?
Ihankos+oikeesti+ovat+täyttyneet+täsmällisesti+?+Voisitko+kommentoida+noita+kolmea+esille+tuomaani+esimerkkikohtaa+hieman+tarkemmin+?
15.03.2019 22:54
45 / 167