Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Se,+että+ihmisen+ruumista+sanotaan+Pyhän+hengen+temppeliksi,+on+Raamatun+kielikuvallisuutta+ja+tuttua+monesta+raamatunpaikasta.+Myös+Jeesuksen+ruumista+sanotaan+temppeliksi."
Tämä+tosiaankin+on+asia,+jota+en+ainakaan+minä+ollut+koskaan+tajunnut.+
"Voimme+siis+laittaa+yhtäläisyysmerkit+ihmisen+ruumiin+ja+koko+ihmisen+välille,+siinä+mielessä,+että+molemmat+ovat+temppeleitä.+"
Tämä+lainaamasi+Ef+2+kohta+avaa+uusia+näkökantoja+asiaan+vielä+enemmän,+kuin+viestissäsi+käsittelit,+joskin+otaksun+että+olet+asian+jo+tiedostanut+tuota+kirjoittaessasi,+laajennán+aiempiin+jakeisiin:
"Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus,...jossa+koko+rakennus+liittyy+yhteen+ja+kasvaa+pyhäksi+temppeliksi+Herrassa;+Hänessä+tekin+rakennutte+yhdessä+muiden+kanssa+Jumalan+asumukseksi+Hengessä."
Jos+tästä+lähdetään+asiaa+perkaamaan,+niin+itse+asiassahan+tuossa+sanotaan+että+koko+rakennus+kasvaa+yhdeksi+temppeliksi+Herrassa+-+ja+sen+temppelin+kulmakivenä+on+Jeesus.
Näin+ollen,+Jeesus+on+osa+sitä+temppeliä,+joka+rakentuu+hänestä+ja+MUISTA+uskovista.+Sillä+ei+ole+mahdollista+että+Jeesus+olisi+Jumala+tämän+kohdan+perusteella.+Hänell'ä+on+toki+aivan+erityinen+asema+ihmisten+(elävien+kivien)+joukossa+-+olla+kulmakivenä.
Kulmakiven+funktiohan+oli+"tukea"+oviaukko,+jotta+joku+pääsisi+ovesta+sisään.+Jeesus+itse+vertasi+itseään+oveksi+(lammastarhaan),+joten+hän+on+tässä+vertauksessa+siis+muodostava+"oven"+ihmisten+ja+Jumalan+välillä.
Mielenkiintoista.+Lisää+pohdiskelua+!
13.02.2019 16:02
No,+pääsit+tällä+kertaa+kuin+koira+veräjästä+tai+kameli+neulansilmästä.+Tai+neula+heinäsuovasta.
Mutta+ole+varovainen,+ilkeä+Exap+vaanii+jokaista+sanaasi...+;)
13.02.2019 15:45
"En+minä+voi+mennä+ottamaan+oppia+ateistista,+koska+uskon+Jumalaan"
Olipa+surkea+tekosyy+jatkaa+itsepetostasi.
Kyseessä+on+historin+tutkiminen+käytettävissä+olevan+aineiston+avulla.+Se,+onko+sen+kirjoittanut+ateisti+tai+ei,+ei+ole+relevanttia.
Koulussakin+opiskelit+historiaa+ja+maantietoa,+äidinkieltä,+ja+sen+sellaista.+Etkö+koskaan+tajunnut+että+monet+ateistit+ovat+oppikirjoja+kirjoittaneet+?+Voi+elämän+kevät+sinua.
Entä+sanomalehdet+tai+netti+?+Miten+voit+lukea+uutisia,+jotka+ovat+ateistien+kirjoittamia+???
Jos+et+uskoisi+mitä+ateistit+ovat+kirjoittaneet,+luulisit+kai+vieläkin+maata+pannukakuksi+kuten+muutamat+uskonveljet+luulevat,+ja+auringon+kiertävän+maata.
13.02.2019 15:42
Ahh,+kaipaat+kirjaa+tai+muuta+yksittäistä+lähdettä.
En+halua+olla+ivallinen,+mutta+et+sitä+yksittäistä+lähdettä+tule+löytämään.+
Mutta+netistä+löytyy+kaikenlaista+asiaan+liittyvää.+Löytyy+niin+uskonnollisten+ihmisten+propagandaa,+kuin+oikeaa+tutkimustietoakin.
Ihan+kylmänä+kylpynä+aloittelijalle,+ohjaisin+sinut+kenties+sellaisen+kirjoittelijan+äärelle+joka+on+ateisti,+mutta+kirjoittaa+puhdasta+asiaa:
http://www.geocities.ws/paulntobin/central.html+;+tai+vaikkapa:
http://www.geocities.ws/paulntobin/paulorigin.html
Hauskaa+tutkiskelua.
12.02.2019 21:24
Pitää+mietiskellä+ennen+kuin+kommentoi,+mutta+ensi+näkemältä+kirjoittamasi+on+todella+hyvää+ja+tervettä+pohdiskelua.+Siitäkin+huolimatta+että+käytit+siiä+mm.+Joh+evankeliumia,+joka+on+lähtökohtaisesti+minulle+aina+red+flag;+mutta+huojennuksena+kohta+toki+löytyy+myös+Mark++ja+Matt+teksteistä.
12.02.2019 21:12
"Eikö+olisi+parempi+vain+uskoa+Jumalaan,+jonka+ympärille+ei+ole+kyhätty+mitään+oppijärjestelmiä?"
amen.
12.02.2019 19:06
Tutki+sitä.+mitä+Jeesus+alun+perin+opetti,+ja++hylkää+pohdinnoistasi+aluksi+pois+se+opetus+joka+tuli+satoja+vuosia+myöhemmin.+Tulet+huomaamaan,+että+katolisten+isien+hapatus+on+hapatusta.
Ei+mulla+muuta.
12.02.2019 19:05
En+tarkoittanut+sitä,+vaan+sitä+että+taannoin+aiemmin+väitit+Jeesuksen+syntyneen+Nisan+1,+mutta+nut+Nisan-kuun+alussa.+
Lisäksi+Nisan+osuu+maalis-HUHTIkuulle,+ei+aina+maaliskuulle.
12.02.2019 19:02
"Sen+sijaan+kun+kirjoittelen+täällä,+en+voi+sanoa+tulevani+onnelliseksi+-+päin+vastoin.+"
Ymmärrän+hyvin.+Täällä+on+liikaa+realisteja+ja+terveellä+logiikalla+päätteleviä.+Herkkäuskoisille+en+voi+suositella+täällä+kirjoittelua.+Tulevat+vain+onnettomiksi.+Mutta+onnea+sinulle,+joka+haluat+kulkea+elämäsi+"eyes+wide+shut".+Mitä+se+tarkoittaakin,+jätän+pohdittavaksesi.
12.02.2019 18:53
"Oletko+tietoisesti+valinnut+"
KYLLÄ+!!!
Olen+tietoisesti+valinnut+itse,+sen+perusteella+mitä+olen+opiskellut+Raamatun+teksteistä,+alkukirkon+historiasta,+Raamatun+tekstin+väärennöksistä+ja+lisäyksistä,+etten+voi+luottaa+Raamattuun+absoluuttisen+ehdottoman+oikeana+lähteenä+pohdittaessa+sitä,+mitä+Jeesus+OIKEASTI+itse+opetti+!
Koska+täysin+luotettavaa+lähdettä+ei+siis+ole+saatavilla,+tulee+minun+siis+perustaa+käsitykseni+siihen,+mitä+tunnetaan+silloisesta+historiasta,+Jerusalemin+(opetuslasten)+seurakunnan+tekemisistä+sekä+siitä+opista,+jonka+Paavali+aloitti+pakanoiden+keskuudessa,+josta+myös+Paavali+itse+todistaa,+ettei+se+ollut+opetuslapsille+tunnettua+ennen+kuin+hän+itse+meni+ja++selitti+opetuslapsille+oppinsa.(ja+vaati+heitä+hyväksymään++sen,+koska+Paavalin+itsensä+opettamat+seurakunnat+olivat+jo+silloin+kristikunnan+enemmistönä+!).
Jos+nyt+siis+tarkastellaan+asiaa+sen+pohjalta,+että+edes+Raamatussa+ei+ole+tekstejä+jotka+todistaisivat+(yksiselitteisesti)+Jeesuksen+tai+PH:n+jumaluuden,+niin+minulle+on+päivänselvää,+että+ne+opit+eivät+ole+alkuperäistä+totuutta.
Mutta+kysynpä+sinulta+yhden+mielenkiintoisen+kysymyksen:+Mikä+on+UT:n+kirjoitusten+perimmäinen+TARKOITUS+?
Jos+nimittäin+Jeesus+tai+PH+olisi+edes+UT:n+kirjoittajien+mukaan+Jumala,+eikö+se+näkyisi+JOKAISEN+UT:n+kirjoituksen+perussanomassa+?+Eikä+se+olisi+TÄRKEIN+asia+mitä+Jeesuksesta+tai+PH:sta+voisi+sanoa+?+Sanoa+aivan+suoraan+että+Jeesus+ja+PH+ovat+osa+kolmiyhteistä+jumaluutta,+ja+Jeesus+on+ihan+itse+maailman+luonut+?
Vaan+kun+näin+ei+sanota.+Ei+sitten+YHDESSÄKÄÄN+kirjoituksessa.+Ei+edes+siinä+Joh+evankeliumiksi+nimetyssä+väärennöksessä,+joka+otettiin+mukaan+vain+siksi,+että+se+ainoana+antaa+edes+jonkinlaiset+perusteet+väittää+Jeesusta+Jumalaksi...
12.02.2019 18:47
"Olet+täysin+väärässä.+En+jaksa+sinulle+enää+asiaa+selostaa,+koska+olet+tietoisesti+suuntasi+valinnut."
HEETKINEN.+Taisit+juuri+pelata+itsesi+pussiin+!
Sinä+-+omalla+nimimerkilläsi+-+et+ole+minulle+noita+Raamatunkohtia+tuonut,+enkä+ole+sinulle+niistä+vastannut.+
Kuitenkin+nyt+sanot,+ettet+jaksa+ENÄÄ+selostaa+asiaa.+Tuolla+kommentillasi+osoitit+juuri,+että+nuo++"KuinkaLukea"+-nimimerkillä+kirjoitetut+tekstit+olivat+SINUN+tekstiäsi.
Hyihyi.+Kirjoitat+muilla+nimimerkeillä+saadaksesi+äänesi+kuuluviin+ja+itsellesi+"tukijoita".+
Minulle+on+yksi+ja+sama+kiellätkö+asian,+koska+olet+jo+itsesi+pussiin+puhunut.
12.02.2019 18:27
Jos+joku+minusta+opettajaa+itselleen+haluaisikin,+niin+sanon+nyt+aivan+selkeästi+ettei+kannata.+
Sikäli+kun+Adviss-nimimerkin+kanssa+olemme+jostakin+asiasta+samaa+mieltä,+niin+ihan+kiva+niin.+Jossakin+asiassa+hän+taas+on+kanssani+eri+mieltä,+ja+hyvä+niinkin.+Hän+kun+on+ainoastaan+sanonut+että+tykkää+lukea+kirjoituksiani.+
Minäkin+tykkään+lukea+monien+kirjoituksia,+eikä+omaan+mieleeni+ole+edes+pälkähtänyt,+että+minun+siksi+tulisi+pitää+näitä+kirjoittajia+opettajanani/opettajinani.+Enkä+suinkaan+oleta+että+kirjoituksiani+lukevista+kukaan+pitäisi+minua+opettajansa.+Pois+se+!+...+kuten+eräskin+kirjoittaja+eräässä+kirjassaan+sanoi+!
Minusta+kirjoituksesi+osoittaa+aika+lapsellista+lähestymistapaa+asiaan.+Itse+pidät+Kormania+opettajanasi+-+aivan+selkeästi+-+uskomalla+sokeasti+kaiken+mitä+monsignor+Korman+kirjoittaa.+
Pitäisiköhän+sinun+hieman+nyt+katsoa+peiliin,+ennen+kuin+alat+vihjailla+muista+mitään+???
12.02.2019 18:22
No,+jospas+nyt+kuitenkin+katsottaisiin+tarkemmin,+mitä+tuo+kohta+sanoo+PH:sta+ja+Jumalalle+valehtelemisesta.
"+koetit+pettää+Pyhää+Henkeä+ja+kätkit+osan+maatilan+hinnasta"..."Et+sinä+ole+valhetellut+ihmisille,+vaan+Jumalalle."
Otetaan+vertailun+vuoksi+esimerkki.
Todistaja+antaa+väärän+valan+oikeudessa+tuomarille.+Tekikö+todistaja+rikoksen+tuomarille+vai+sille+taholle,+jota+tuomari+edustaa+?
Jos+todistaja+jää+kiinni+valheesta,+se+EI+OLE+tuomariin+kohdistunut+asianomistajarikos,+vaan+rikos,+joka+on+kohdistunut+Suomen+valtiota+vastaan.++
Ei+tuomaria+vastaan,+ei+tuomarin+esimiestä+vastaan,+ei+tuomioistuinta+vastaan,+vaan+sitä+vastaan,+jota+tuomioistuin+-+tuomari+mukaanluettuna+-+edustaa+!!!
Näin+ollen,+kun+Ananias+valehteli+"tuomioistuimessa"+-+MUISTA+NYT:+siitähän+oli+kyse+!!!+-++hän+ei+valehdellut+tuomioistuimelle+vaan+sille+joka+tuomioistuimen+oli+asettanut+-+eli+Jumalalle.+Tässä+tilanteessa+PH+oli+ikäänkuin+tuomarin/yleisen+syyttäjän+asemassa.
Jos+nyt+mietiskelisit+hieman+tuota+sanomaani,+niin+se+valo+kenties+edes+hieman+kajastaisi+järjenjuoksuusi,+joka+on+Kormanin+sumentama.+Silloin+voisit+kenties+alkaa+ymmärtää+Raamatun+tekstiä+siten,+kuin+se+on+kirjoitettukin.
12.02.2019 18:10
Toki+PH:n+olemus+kuuluu+olennaiselta+osaltaan+ketjun+aiheeseen,+mutta+jos+nyt+kuitenkin+pysyttäsiin+itse+aiheessa,+niin+voidaan+kysyä+olisiko+tuo+PH+sitten+se,+jolle+tuo+temppeli+on+pystytetty,+vai+kenties+se,+joka+siellä+temppelissä+palvelee;+vai+olisiko+peräti+niin,+että+PH+on+temppelin+omistaja,+jossa+ihminen+saa+sitten+palvella+Jumalaa+?
Jos+temppeli+olisi+pystytetty+PH:ta+varten,+niin+silloinhan+kirjoitus+puhuisi+Jumalan+temppelistä.+Jos+PH+on+se,+joka+temppelissä+palvelee,+niin+aika+hölmä+sekin+tulkinta+olisi+kolmiyhteyden+kannalta:+Jumala+palvelee+Jumalaa+???
Jos+taas+tuo+kolmas,+eli+PH:n+omistama+rakennus+jossa+ihminen+(ihmisen+henki)+saa+palvella+elävää+Jumalaa,+niin+se+nyt+lienee+ainoa+tulkinta+jossa+olisi+edes+hitusen+verran+tollkua.+Tällöin+kuitenkaan+PH:n+lähettämisessä+ihmiselle/ihmisille+ei+taas+olisi+pätkänkään+verran+järkeä.
Kuka+osaisi+valita+?
11.02.2019 20:29
Mikä+noista+mielestäsi+osoittaisi+PH:n+Jumalaksi+?
Ainakin+tuo+Luuk+12:10+toki+osoittaa,+ettei+Jeesus+ole+ihmisenä+minkään+Jumalan+lähettämän+hengen+vertainen,+mutta+ei+sekään+henkeä+Jumalaksi+osoita.
11.02.2019 20:18
Entä+miten+lukea+tämä:
"Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta!"
...+paitsi+että+on+vain+yksi+Jumala+ja+Isä,+ja+hänen+lisäkseen+yksi+herra,+Jeesus.
Kuten+jokaisessa+paavalin+tervehdyksessä,+tässäkin+Paavali+erottelee+tarkkaan+että+on+yksi+Jumala++ja+Isä,+ja+meillä+on+yksi+Herra...+jonka+sivumennen+sanoen+Jumala+herätti+kolmantena+päivänä,+mikä+osoittaa+ettei+hän+voi+olla+kuolematon+Jumala.
Mutta+missä+onkaan+se+PH,+joka+ei+lähettänyt+tervehdystä+?
11.02.2019 19:27
Sakariaan+tunnetusta+temppelipalveluksesta+laskettuna+aika+sijoittuisi+loppuvuodelle,+joten+se+siitä+"varmasta"+fantasiastanne.
11.02.2019 19:15
"Nisan+(tai+Aviv)+kuun+alussa.+"
Alkuperäinen+väitteesi+oli+Aviv-kuun+alussa.
Joten+nyt+jo+menit+puihin+todistelussasi.
11.02.2019 19:11
Oletuksesi+on+täysin+väärä.
11.02.2019 19:08
En+suinkaan.+Kirjoitan+siitä+mitä+opetuslapset+osoittivat+uskossaan...+ja+mitä+Paavalikin+kirjoitti.
11.02.2019 19:07
63 / 167