Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. "Se,+että+ihmisen+ruumista+sanotaan+Pyhän+hengen+temppeliksi,+on+Raamatun+kielikuvallisuutta+ja+tuttua+monesta+raamatunpaikasta.+Myös+Jeesuksen+ruumista+sanotaan+temppeliksi."Tämä+tosiaankin+on+asia,+jota+en+ainakaan+minä+ollut+koskaan+tajunnut.+"Voimme+siis+laittaa+yhtäläisyysmerkit+ihmisen+ruumiin+ja+koko+ihmisen+välille,+siinä+mielessä,+että+molemmat+ovat+temppeleitä.+"Tämä+lainaamasi+Ef+2+kohta+avaa+uusia+näkökantoja+asiaan+vielä+enemmän,+kuin+viestissäsi+käsittelit,+joskin+otaksun+että+olet+asian+jo+tiedostanut+tuota+kirjoittaessasi,+laajennán+aiempiin+jakeisiin:"Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus,...jossa+koko+rakennus+liittyy+yhteen+ja+kasvaa+pyhäksi+temppeliksi+Herrassa;+Hänessä+tekin+rakennutte+yhdessä+muiden+kanssa+Jumalan+asumukseksi+Hengessä."Jos+tästä+lähdetään+asiaa+perkaamaan,+niin+itse+asiassahan+tuossa+sanotaan+että+koko+rakennus+kasvaa+yhdeksi+temppeliksi+Herrassa+-+ja+sen+temppelin+kulmakivenä+on+Jeesus.Näin+ollen,+Jeesus+on+osa+sitä+temppeliä,+joka+rakentuu+hänestä+ja+MUISTA+uskovista.+Sillä+ei+ole+mahdollista+että+Jeesus+olisi+Jumala+tämän+kohdan+perusteella.+Hänell'ä+on+toki+aivan+erityinen+asema+ihmisten+(elävien+kivien)+joukossa+-+olla+kulmakivenä.Kulmakiven+funktiohan+oli+"tukea"+oviaukko,+jotta+joku+pääsisi+ovesta+sisään.+Jeesus+itse+vertasi+itseään+oveksi+(lammastarhaan),+joten+hän+on+tässä+vertauksessa+siis+muodostava+"oven"+ihmisten+ja+Jumalan+välillä.Mielenkiintoista.+Lisää+pohdiskelua+!
  2. "Oletko+tietoisesti+valinnut+"KYLLÄ+!!!Olen+tietoisesti+valinnut+itse,+sen+perusteella+mitä+olen+opiskellut+Raamatun+teksteistä,+alkukirkon+historiasta,+Raamatun+tekstin+väärennöksistä+ja+lisäyksistä,+etten+voi+luottaa+Raamattuun+absoluuttisen+ehdottoman+oikeana+lähteenä+pohdittaessa+sitä,+mitä+Jeesus+OIKEASTI+itse+opetti+!Koska+täysin+luotettavaa+lähdettä+ei+siis+ole+saatavilla,+tulee+minun+siis+perustaa+käsitykseni+siihen,+mitä+tunnetaan+silloisesta+historiasta,+Jerusalemin+(opetuslasten)+seurakunnan+tekemisistä+sekä+siitä+opista,+jonka+Paavali+aloitti+pakanoiden+keskuudessa,+josta+myös+Paavali+itse+todistaa,+ettei+se+ollut+opetuslapsille+tunnettua+ennen+kuin+hän+itse+meni+ja++selitti+opetuslapsille+oppinsa.(ja+vaati+heitä+hyväksymään++sen,+koska+Paavalin+itsensä+opettamat+seurakunnat+olivat+jo+silloin+kristikunnan+enemmistönä+!).Jos+nyt+siis+tarkastellaan+asiaa+sen+pohjalta,+että+edes+Raamatussa+ei+ole+tekstejä+jotka+todistaisivat+(yksiselitteisesti)+Jeesuksen+tai+PH:n+jumaluuden,+niin+minulle+on+päivänselvää,+että+ne+opit+eivät+ole+alkuperäistä+totuutta.Mutta+kysynpä+sinulta+yhden+mielenkiintoisen+kysymyksen:+Mikä+on+UT:n+kirjoitusten+perimmäinen+TARKOITUS+?Jos+nimittäin+Jeesus+tai+PH+olisi+edes+UT:n+kirjoittajien+mukaan+Jumala,+eikö+se+näkyisi+JOKAISEN+UT:n+kirjoituksen+perussanomassa+?+Eikä+se+olisi+TÄRKEIN+asia+mitä+Jeesuksesta+tai+PH:sta+voisi+sanoa+?+Sanoa+aivan+suoraan+että+Jeesus+ja+PH+ovat+osa+kolmiyhteistä+jumaluutta,+ja+Jeesus+on+ihan+itse+maailman+luonut+?Vaan+kun+näin+ei+sanota.+Ei+sitten+YHDESSÄKÄÄN+kirjoituksessa.+Ei+edes+siinä+Joh+evankeliumiksi+nimetyssä+väärennöksessä,+joka+otettiin+mukaan+vain+siksi,+että+se+ainoana+antaa+edes+jonkinlaiset+perusteet+väittää+Jeesusta+Jumalaksi...
  3. Entä+miten+lukea+tämä:"Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta!"...+paitsi+että+on+vain+yksi+Jumala+ja+Isä,+ja+hänen+lisäkseen+yksi+herra,+Jeesus.Kuten+jokaisessa+paavalin+tervehdyksessä,+tässäkin+Paavali+erottelee+tarkkaan+että+on+yksi+Jumala++ja+Isä,+ja+meillä+on+yksi+Herra...+jonka+sivumennen+sanoen+Jumala+herätti+kolmantena+päivänä,+mikä+osoittaa+ettei+hän+voi+olla+kuolematon+Jumala.Mutta+missä+onkaan+se+PH,+joka+ei+lähettänyt+tervehdystä+?