Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytiputki
profiilit
rytiputki
rytiputki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
96
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+en+minäkään+millään+ristiretkellä+minä-pronominia+vastaan+ole.+On+totta+että+sanailumme+saattaa+olla+siirtämässä+huomiota+itse+asian+pihvistä.+Tuo+pihvi+on+Jumalan+sanan+kokonaisuus+ja+täyteys,+se+että+Raamattu+on+kokonaan+Jumalan+sanaa+ja+sellaisena+otettava.+Minä-minä-teologian+turmiollisuus+perustuu+siihen,+että+Raamattua+tulkitaan+(vaikka+ei+tulisi+tulkita+ensinkään)+sen+oman+henkilökohtaisen+miektymyksen+ja+käsityksen+mukaisesti+unohtaen,+että+kyse+ei+ole+aamiaisbuffetista+josta+saa+valita+mieleisensä+annoksen.+Kun+lisäksi+jopa+kirkko,+jonka+toki+tulisi+olla+Jumalan+sanan+totinen+puolustaja+on+ottanut+lähtökohdakseen+minä-minä-teologian,+on+edes+Jeesuksen+omien+tehtävä+voitavansa+sanan+oikean+ymmärryksen+edistämiseksi.
Persoonapronominit+itsessään+ovat+tietenkin+vapaasti+käytettävissä,+kaikin+mokomin...
26.01.2018 09:57
"Onko+sinulla+siis+sellainen+ymmärrys+evankeliumin+totuudesta,+että+kaikki+maailman+kansat+voivat+seurata+sinua+turvallisin+mielin?"
Et+edelleenkään+ymmärrä+vastauksia+koska+koko+kysymyksen+asettelusi+on+nurinkurinen.+Miksi+kenenkään+tulisi+seurata+minua?+Olenko+missään+kehottanut+ketään+seuraamaan+minua?+Miksi+kenenkään+ylipäätään+pitäisi+seurata+minua?+Seuratkaa+hyvät+ihmiset+KRISTUSTA,+koska+hän+on+elämän+tie.+Kristuksen+seuraamisen+tienviitat+ovat+Raamatussa,+kunhan+ymmärrätte,+että+Raamattu+on+kokonaisuus,+jota+on+noudatettava+kokonaisuutena.+Se+ei+ole+byffet+josta+voi+valita+mieleisensä.+Analogiana+vaikkapa+liikennesäännöt.+Noudattamalla+vaikkapa+vain+nopeusrajoitusta+ja+vähät+välittämättä+pysäköintisäännöistä+rangaistus+napsahtaa.
26.01.2018 09:39
Vaikkapa+siinä+että+korostetaan+lempeää+Jeesusta+mutta+ei+olla+muistavinaankaan+ankaraa+Jeesusta,+vaikkapa:
Teille+on+opetettu+tämä+käsky:+'Älä+tee+aviorikosta.'+28+Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+katsoo+naista+niin,+että+alkaa+himoita+häntä,+on+sydämessään+jo+tehnyt+aviorikoksen+hänen+kanssaan.+29+Jos+oikea+silmäsi+viettelee+sinua,+repäise+se+irti+ja+heitä+pois.+Onhan+sinulle+parempi,+että+menetät+vain+yhden+osan+ruumiistasi,+kuin+että+koko+ruumiisi+joutuu+helvettiin.
26.01.2018 08:43
Suorastaan+vastuutonta+on+olla+julistamatta+myös+toista+puolta+evankeliumista.+Jumalan+ja+lähimmäisen+rakastaminen+ovat+tärkeitä.+Jumalan+rakastaminen+kuitenkin+tarkoittaa+hänen+käskyjensä+pitämistä.+Lähimmäisen+rakastaminen+tarkoittaa+myös+ettei+sivuuteta+evankeliumia+kokonaisuutena.+On+pidettävä+esillä+myös+nykyään+minä-minä-munulle-minusta-minuun-uskovien+kavahtamia+opetuksia,+esim.
"1+Kor+6:9+:++Vai+ettekö+tiedä,+etteivät+väärät+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa?+Älkää+eksykö.+Eivät+huorintekijät,+ei+epäjumalanpalvelijat,+ei+avionrikkojat,+ei+hekumoitsijat+eikä+miehimykset,+eivät+varkaat,+ei+ahneet,+ei+juomarit,+ei+pilkkaajat+eivätkä+anastajat+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa.+Ja+tuommoisia+te+olitte,+jotkut+teistä;+mutta+te+olette+vastaanottaneet+peson,+te+olette+pyhitetyt,+te+olette+vanhurskautetut+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+ja+meidän+Jumalamme+Hengessä."
25.01.2018 22:53
"Tärkein+kaikesta:
"Rakasta+Herraa,+Jumalaasi,+koko+sydämestäsi,+koko+sielustasi+ja+mielestäsi.+Tämä+on+käskyistä+suurin+ja+tärkein.+Toinen+yhtä+tärkeä+on+tämä:+Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi."
Tärkeä,+kyllä,+mutta+ei+koko+Jumalan+sana.
25.01.2018 22:45
"Oliko+taas+kerran+niin+kiire+osoittaa+omaa+paremmuuttaan,+ettei+ajatus+kulkenut+mukana."
Missä+kohdin+olen+omaa+paremmuuttani+muka+osoitellut?+Itse+olet+ajatusmaailmasi+esitellut+kommenteillasi.+Pakanaksi+olet+julistautunut+ja+ajatusmaailmaasi+tarkentaviin+kysymyksiin+et+suostu+vastaamaan+vaan+peräät+joitakin+todisteita+uskosta+osattomuudestasi.+Sinä+itse+todistat+itsestäsi+kommenteillasi.+Jos+haluat+keskustelua+aiheesta,+keskustelua+joka+johtaakin+johonkin,+otahan+vähän+ryhtiä+ja+ala+vastaamaan+itsekin+äläkä+kysele+joutavia.
25.01.2018 22:43
Höpö-höpö...ei+lähdetä+tuolle+linjalle+ollenkaan.
25.01.2018 18:14
No+mitä+sanot+itse+itsestäsi?+Oletko+pakana+vai+uskova?+Itsehän+olet+itsesi+täällä+esitellyt.+Ryhtiä+ihminen!
25.01.2018 17:26
Oletko+siis+vanhojen+uskontojen+kannattaja?+Ryhtiä+ihminen!+Esittelet+itsesi+pakanaksi,+joka+jo+tuon+omankin+lainauksesi+mukaan+tarkoittaa+ei-ainakaan-kristinuskon-edustajaa.+Tosin,+lainauksessasi+määritellään+pakanaa+myös+"+Jo+ennen+kuin+sana+kristittyjen+kielenkäytössä+sai+uskonnollisen+merkityksensä,+siihen+oli+liittynyt+voimakkaita+sivistymättömyyteen+viittaavia+mielikuvia+samaan+tapaan+kuin+esimerkiksi+suomen+kielessä+sanoihin+moukka+tai+juntti.".+Todistat+kommentti+toisensa+jälkeen+tuon+paikkansa+pitäväksi.
25.01.2018 16:48
pakana
++++kristilliseen+kirkkoon+kuulumaton+ihminen+(yl.+ei+kuitenkaan+juutalaisista+eikä+islamilaisista)
++++varsinkin+tällaisista+luonnonkansojen+jäsenistä.+esim.+Pakanoiden+käännyttäminen.+Laajemmin+uskontoon+välinpitämättömästi+suhtautuvasta+ihmisestä.+esim.+Paatunut+pakana.
++++lievänä+kirosanana.+esim.+Pojan+pak+Anatomia+Voi+pakana!
https://www.suomisanakirja.fi/pakana
25.01.2018 15:50
:D
Itsehän+itsesi+pakanaksi+mainitsit.
25.01.2018 15:39
"Mielenkiintoista,+tuossa+aiemmassa+kommentissasi+esititminut+harhaoppisena...+siis+toimeksi+se+todistaminen+ja+samantien+voit+todistaa+tuon+"uskosta+osaton"+väitteesi.
>>mutta+hän+ei+ota+sanaa+kokonaisuudessaan+vaan+laillasi+käy+mietiskelemään+miltä+osin+sana+todella+Jumalasta.+Tuollaisen+harhaoppisen+silmiä+tuntuisi+olevan+lähes+mahdotonta+avata,+koska+saatana+on+hänet+saanut+pauloihinsa.+<<"
Sinulla+on+vakavia+ongelmia+sisälukutaidossa+ja+luetun+ymmärtämisessä.+Esittelit+itse+itsesi+pakanaksi+ja+maallikoksi,+joten+siksi+olet+uskosta+osaton.+Et+voi+olla+pakan+aja+uskova,+vaan+joko+tai.+Tuo+viittaus+harhaoppiseen+ei+koske+enää+sinua.+Haluat+pätkiä+jopa+Raamattua+Jumalan+sanaan+ja+ei-Jumalan+sanaan.+Samoin+tunnut+pätkivän+vaikkapa+minun+vastaukseni+ja+sitten+olet+hämilläsi+etkä+ymmärrä.+Luehän+vähän+laajemmin+vastaukseni+niin+huomaat+ettei+harhaoppi-viittaus+koske+enää+sinua:
"On+kaksi+kadotukseen+vievää+tietä+ja+ajatusmallia.+Toinen+on+epäusko.+Toinen+ja+salakavalampi+on+minä-minä--minulle-minusta-minuun-usko.+Ihminen+kuvittelee+uskovansa+ja+noudattavansa+sanaa,+mutta+hän+ei+ota+sanaa+kokonaisuudessaan+vaan+laillasi+käy+mietiskelemään+miltä+osin+sana+todella+Jumalasta."
25.01.2018 15:24
En.+Kuinka+niin?
25.01.2018 14:42
Sinä+et+ole+edes+harhaoppinen+vaas+uskosta+osaton.
25.01.2018 13:54
"vastaamisesi+on+tietenkin+täysin+oma+asiasi"
Olen+vastannut+sinulle.+Syytön+kai+minä+siihen+olen+jos+vastaukseni+eivät+sinua+miellytä.+Sanot+olevasi+"pakana+ja+maallikko".+Jos+asenteesi+ja+ajatusmaailmasi+ovat+tuollaiset,+kuinka+voisikaan+sinua+miellyttää+uskovan+vastaukset.+Muuten,+ei+Jumalan+sana+ja+laki+ole+aina+uskovallekaan+se+mieluisa+sana,+jonka+haluaisi+kuulla.+Synti+ja+liha+riepovat+uskovakin.+Mukavampi+vaihtoehto+olisi+oma+mielipide+ja+oma+sana.+Uskova+kuitenkin+tietää+että+Jumalalla+on+totuus+ja+ikuisen+elämän+sanat.+
On+kaksi+kadotukseen+vievää+tietä+ja+ajatusmallia.+Toinen+on+epäusko.+Toinen+ja+salakavalampi+on+minä-minä--minulle-minusta-minuun-usko.+Ihminen+kuvittelee+uskovansa+ja+noudattavansa+sanaa,+mutta+hän+ei+ota+sanaa+kokonaisuudessaan+vaan+laillasi+käy+mietiskelemään+miltä++osin+sana+todella+Jumalasta.+Tuollaisen+harhaoppisen+silmiä+tuntuisi+olevan+lähes+mahdotonta+avata,+koska+saatana+on+hänet+saanut+pauloihinsa.+Minkä+sanasta+jättää+pois,+siihen+tilaan+astuu+saatana!
25.01.2018 11:36
No+mut+se+kato+johtuu+siit+et+sä+et+selkeest+hiffaa+eri+tyylilajei+teksteist+jotenka+vaik+ironia+ja+sarkasmi+menee+sult+ohi+ja+six+sä+luulet+et+esitetyt+kyssärit+on+asiallisii+vaik+selkeest+ne+o+vedätyst.
25.01.2018 10:35
Sä+et+tunnu+ees+tajuavan+et+mua+pilkattii+sarkasmil.+Kaik+kysymykset+ei+ees+oo+oikeit+kysymyksii+koska+perutuu+iha+väärii+lähtökohtii+ja+sitäpaitti+tarkotettui+pelkästää+vinoilu+varten+eikä+oikeest+tiedon+saantii+ja+ihmisenä+rakentumist+varte.+Pilkkaajil+on+sanas+luvattu+ihan+oma+kohtalonsa.+Siinä+vaihees+ku+tulee+tuomion+päivä+uskovat+voi+tuumaata+et+lol.
25.01.2018 10:09
"Kirkkolaitoksella+eri+suuntauksineen+ei+ole+juuri+mitään+tekemistä+alkuperäisen+ja+varsinaisen+kristinuskon+kanssa"
Tämä+osio+kommentistasi+on+totta.
25.01.2018 08:30
Kerrotko+missä+kohtaa+Jumala+erottelee+Ramatusta+hänen+sanansa+ja+muun+materiaalin?
25.01.2018 08:27
Kyllä,+koko+Raamattu.+Miksi+muuten+puhut+"minun+Jumalastani"?+Ei+minulla+ole+omaa+jumalaa,+on+vain+yksi+Jumala,+ja+Hän+on+sinunkin+Jumalasi,+tahdoit+eli+et.
24.01.2018 22:23
3 / 5