Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
4668
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rasmus Takaluoma oli juuri aikeissa paljastaa koko suomen poliittista eliittiä koskevia salaliittojuttuja, niin hänet oli pakko vaientaa. Näin sen on pakko olla ollut.
10.05.2025 09:12
Heh, ja sitten kirjoitusvirhe.
Piti olla:
Kohtuullisen isohko osuus on MAASTOPYÖRIÄ
08.05.2025 23:30
Mutta myydyistä sähköavusteisista pyöristä kohtuullisen isohko osuus on sähköavusteisia ja mitä itse (suht paljon) maastossa ajan niin sähköavusteisten osuus maastossa on erittäin iso, luokkaa 75%:a voi hyvinkin olla sähköavusteisia mitä vastaan tulee.
08.05.2025 23:29
Tuo kyseisen mallin (PSA pohjainen) 1.2L ”pikkuturbo’” on ominaisuuksiltaan kyllä aivan pätevä, mutta sen kestävyys on sielä heikommasta päästä, eli se kannatta huomioida.
08.05.2025 18:09
Luonnollisesti ajoasennon on oltava hyvä, se on selviö, mutta mikä on se hyvä ajoasento missäkin tapauksessa onkin sitten toinen asia.
Yksi hyvin ajoasennon lähtökohtia on se että pyörä on oikean kokoinen ja se on säädetty (satulan korkeus/paikka sekä mahdollisesti stemmin pituus yms.) kuskille oikeaksi.
Hyvään ajoasentoon kuuluu oleellisesti myös se että pyörä on hyvin hallittavissa kyseisestä asennosta.
Kuten varmastikkin tekstistä huomaa, niin oma käsitykseni hyvästä ajoasennosta poikkeaa varmastikkin osan muiden käsityksestä kyseisen asian osalta.
07.05.2025 12:39
No tämähän on itsestään selvää.
Ammatteja/töitä häviää ja uusia syntyy ja työn vaatimukset muuttuvat, mutta näinhän se on ollut jo varmaan viimeisen 100-150vuoden ajan.
07.05.2025 11:48
Ja jos luet jutun yhtään pidemmälle, niin huomaat että siinä kerrotaan että samaan aikaan, samalle ajanjoksolle ennustetaan että UUSIA työpaikkoja syntyy 170milj./kpl, eli 78milj. työpaikkaa enemmän kuin mitä vanhoja työpaikkoja katoaa.
Eli tiettyjä alojo/töitä vähenee/katoaa ja uusia syntyy tialle.
07.05.2025 11:29
Jos minulle tuon kommentin osoitit, niin kyllä olen kokeillut/ajanut Jopoa useammankin kerran (ja aikoinaan minulla sellainen ”alkuperäinen” malli ollutkin) ja ei, en ole samaa mieltä että sen ajoasento olisi hyvä.
07.05.2025 08:26
Fat bike on lähtökohtaisesti maastoajoon / pehmeällä ajustalle tarkoitettu polkupyörätyyppi (poislukien jotkut yksttäiset pyörätapaukset) jonka geometria on hyvin paljolta maastopyöräperua oleva.
Itseni mielestä tuollainen selkeän pysty ajoasento joka tuo isoimman osan pyöräilijän painosta pyörän takarenkaalle on se "hyvin väärä" asento jossa pyörän hallinta on todella paljon huonompaa kuin enemmän eteenpäin nojaavassa ajoasennossa (jossa paino jakautuu tasaisemmin taka- ja eturenkaan välillä ja parantaa huomattavasti pyörän käsiteltävyttä).
Onneksi jokainen saa ostaa kaupasta sentyylisen ja sellaisella geometrialla varustetun pyörän josta itse pitää, niin ei tarvitse toisten valintoihin puuttua.
06.05.2025 22:28
Fitnord ostaa / käyttää Shimanon osia / osasarjoja samalla tavalla kuin lukuisat muutkin valmistajat. Mitä ihmeellistä tuossa on?
06.05.2025 22:06
Eli ”paetaan” sinne alueelle mikä on yksi Venäjän suurimpia mielenkiinnon kohteita Gotlannin lisäksi Itämeren alueella mikäli alueen sotilaallinen tilanne kiristyy.
On todennäköistä että Venäjä yrittäisi ottaa ainakin osia Ahvenanmaasta haltuunsa jopa ennen mahdollisia sotatoimia manner-Suomea vastaan,
Eli Ahvenanmaa ei kyllä ole se paras paikka lähteä pakoon Venäjän mahdollisia sotatoimia…
06.05.2025 02:45
Useita EU maiden johtajia on ollut Kiovassa samaan aikaan kun Venäjä on ampunut ohjuksia Kiovaan?
Miksi asiassa pitäisi olla jotain erilaista tässä tapauksessa?
05.05.2025 11:38
Kyseinen hinta on vain ja ainoastaan kyseiseltä VR:n internet sivulta ostetun lipun hinta.
Muiden ostotapojen hinnat löytyvät:
https://www.vr.fi/junaliput/kaukoliikenteen-kertalippu
R-kioskista ostetulle lipulle suvut kertovat seuraavaa:
R-kioskeilta. R-kioskilla kaukoliikenteen kertalipusta peritään 1 € lisämaksu/lippu. Huomioithan, että R-kioskilta voit ostaa kaukoliikenteen kertalipun aikaisintaan 30 päivää ennen matkaa.
04.05.2025 14:03
Niin, minä "hyppäsin" ketjusta pois kirjoittamasta kun ketjun "ei edennyt mihinkään" ja meni pelkäksi sekavaksi selostukseksi mihin ei saanut täsmennyksiä vaikka kuinka koitti kysyä.
Olen kyllä ketjua(ketjuja) aika-ajoin käynyt lukemassa mutta meno ei näytä mihinkään muuttuneen, enkä myöskään henkeä pidätellen odota että tilanne muuttuisi jatkossakaan...
04.05.2025 13:29
Niin, nuo sijainnit ovat tiedossa, mutta ei niin tarkasti että sijaintitiedosta voisi päätellä että onko lauta jätetty vaikkapa jalkakäytävälle muun liikenteen tielle vaiko sivussa jossa ei mitään haittaa.
Kyllähän tuossa vastuussa pitää olla henkilö joka laudalla viimeksi ajoi, että hän jättää laudan paikkaan johon sen saa jättää.
Ongelmana tietysti se että tämän rekisteöidyn ajon ja laudän pysäköinnin jälkeen joku toinen saattaa siitää laudan toiseen paikkaan (kaataa sen yms.), mutta tuo tieto olisi varmastikkin helposti selvittetävissä jälkikäteen liikeanturien yms. avulla.
04.05.2025 13:25
Ei tuota sähköpotkulautojen vuokraamista haluta kieltää (ohjata kylläkin sen käyttöä/käyttäjiä parempaan toimintaan), koska katsotaan että se on hyödyllinen osa/lisä liikkumispalveluita.
Kyseisillä laudoilla ajetaan suhteellisen suuri matkasuorite vuodessa, joten katsotko ettei niille olisi tarvetta?
Itse olen ottanut nuo laudat ainakin omaan liikkumiskäyttöön kohtuullisessa määrin. Korvaavat monessa tapauksessa itselläni esim, lyhttä taksimatkaa yms.
04.05.2025 13:17
Ja jokaisella henkilöllä on yleisen kiinniotto-oikeuden perusteella oikeus ottaa tälläinen henkilö kiinni, tarvittaessa voimakeinoja käyttäen ja luovuttaa poliisille.
Ja tämä oikeus löytyy ihan oikeasti Suomen lainsäädännöstä, toisin kuin sinun anarkisti kuvitelmasi.
03.05.2025 19:32
Tuosta pitää kysyä samalla:
A) Onko työntekijän tuottavuus noussut?
B) Onko työntekijän työpanoksesta saatava korvaus noussut?
03.05.2025 19:19
"Venäläiset eivät ole juurikaan käyttäneet ilmavoimia Ukrainassa. Tätä suomalaiset sotilasasiantuntijatkin ihmettelivät, kun venäläiset eivät käytä ilmavoimia. Itse epäilen, että tämä johtuu kahdesta asiasta."
Kerrotko lisää tästä "ihmettelystä"?
Seuraan lukuisia Ukrainan sotaa käsitteleviä lähteitä ja kyllä se miksi Venäjä ei juurikaan käytä Ilmavoimiaan Ukrainan puolella on yksinkertaisesti se asia että Ukrainan ilmatorjunta on senverran vahva että koneiden tappioprosentti nousisi liian isoksi suhteessa niiden aiheuttamaan hyötyyn. Ilmavoimat ovat olleet lähinnä ohjusten ja liitopommien laukaisu-alustoja jotka ovat laukaisseet nämä selvästi taistelulinjojen takaa jossa ovat olleet kohtuullisen kaukana Ukrainan ilmapuolustukselta (mutta silti Venäjän ilmavoimille aiheutetaan kalustomenetyksiä tuollakin taktiikalla).
03.05.2025 16:21
Suomen laivasto ei ole se pääase millä mahdollista maihinnousulaivastoa vastaan iskettäisiin, vaan rannikolla olevat liikkuteltavat merimaaliohjukset.
Suomen Rannikkoseutu on hyvin "puolustajaystävällistä" (pieniä saaria joihin helppo piilottaa puolustajan Spike-merimaali ryhmiä), vähänlaisesti maihinnousuoperaatioon soveltuvia alueita ja soveltuvat alueet on ennakkoon puolustusvoimain kartoittamia.
Ja pitää muistaa että mikäli Venäjä aloittaa sotatoimet Suomea vastaan, niin Ruotsi on heillä myös "listalla" ja Ruotsin nimenomaan matalalle Itämerelle toimimaan suunnittelemat, ehkäpä maiilman hankalimmin havaittavissa olevat sukellusveneet olisivat venäjän Itämeren laivastolle todellinen päänsärky jotka aiheuttaisivat isoja menetyksiä venäjän laivastolle.
03.05.2025 16:11
1 / 234