Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

6153

  1. https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2018/729#OT8

    Tieliikennelaki, Säädösliitteet, Liite2, liikennevalo-opasteet. (Varsinaisten pykälien jälkeen).
    Kyllä sieltä löytyy myös kaksivaloinen puna-vihreä vaihtoehto.
  2. Tämä "sovittelu" asia on hieman nyt outo tässä tilanteessa, en oikein ole varma mitä tuolla tarkoitat ja mitä asiassa olisi pitänyt sovitella ja kumman tahon puolelta?

    Eli asunto-osakeyhtiö on tehnyt omasta mielestään lainmukaisen päätöksen sähköautojen latauspaikkojen "esivalmistelusta" parkkipaikoille sekä miten kyseinen hanke rahoitetaan ja tämä siis hyväksytty yhtiökokouksessa äänienemmistöllä.
    Yksi osakas(pariskunta) ei hyväksynyt yhtiökokouksen päätöstä ja lopulta valitti päätöksestä oikeuteen jossa nyt sitten kaksi oikeusatetta on katsonut asunto-osakeyhtiön päätökset lainmukaiseksi.

    Niin mitä tässä olisi nyt sitten pitänyt "sovitella" ketkä siihen olisi odallistuneet ja miksi tämä olisi lopulta tehty? Nythän on kyse siitä että asunto-osakeyhtiössä ylintä päätösvataa käyttää yhtiökokous ja vain yhtiökokous olisi voinut pyörtää edellisen yhtiökokouksen päätöksen (ei esim. yhtiön hallitus eikä isännöitsijä, yhtiön lakimies yms.).

    Eli olisiko tässä pitänyt sovitella että tuon yhden asunnon osakkaiden ei olisi pitänyt maksaa kyseisen remontin kustannuksia omalta osaltaan vaikka yhtiökokous oli toisin päättänyt? Olisiko tämö sitten osakeyhtiölain mukaista osakkaiden yhdenvertaisuuden toteutumista, jos yksi osakas "ei halua maksaa osuuttaan" niin hänen ei sitten tämän takia tarvitsisi.
    Kuten sanottu, kaksi oikeusastetta on jo päätynyt sille kannalle että as. oy:n toiminta on ollut lainmukaista.
  3. Ja tarkemmin juttua lukiessa niin kantajan OMAT asianajokulut ovat olleet 22000€ ja toloyhtiön kulut 20000€. Olisiko taloyhtiön pitänyt varoittaa kantajaa hänen omista asianajokuluista vai olisiko hänen pitänyt itse olla tietoinen siitö mitä hänen oma itsensä palkkaama asianajaja hänelta laskuttaa, luulisi hänen itsensä tietävän paremmin kuin taloyhtiön.

    Viimeistään käräjäoikeuden päätöksen jälkeen olisi pitänyt istua alas ja miettiä kannattaako jatkaa vaiko ei.