Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

12

  1. Aloittajalta+tärkeä+avaus.+Asia+on+juuri+näin!Laitoin+eilen+eri+palstalle+kirjoituksen+samasta+aiheesta,+tosin+eri+otsikolla.+Tyhjät+pettävät+puheet+ovat+tätä+päivää+sananjulistajien+taholta+riippumatta+seurakuntien+nimistä+luterilaisista,+helluntailaisista+tai+muista+vapaista+jneSeuraavassa+ilmenee,+mitä+Paavali+kirjoitti+näistä+vääristä+puhujista+Galatalaiskirjeestä+löytyy+mielenkiintoinen+asia+mikä+liittyy+tämän+päivin+seurakuntiin+ja+siellä+esiintyviin+vääriin+opettajiin.++Paavali+kirjoittaa+vääristä+opettajista+ja+paljastaa+heidän+toimintatapansa.+Perinteisistä+kreikan+käännöksistämme+Paavalin+kirjoittamaa+asiaa+ei+voi+ymmärtää,+mutta+aramean+käännöksen+kautta+asia+paljastuuAramea+Galatalaiset+luku+3+++16+Olenko+tullut+teidän+viholliseksenne,+saarnatessani+teille+sitä+totuutta?+17+He+muotoilevat+teitä,+ei+kaunistamiseksi,+vaan+teidän+alistamiseksenne.+He+tahtovat,+että+te+alkaisitte+tekemään+heitä+kirkkaammiksi!+18+Se+on+kaunista,+että+muotoudutte+sen+kauneuden+kautta+koko+ajan,+eikä+vain+silloin,+kun+minä+olen+teidän+kanssanne.+19+Minun+lapseni,+jotka+olette+ylhäältä!+Minä+teen+työtä,+kunnes+Messiaan+kuva+valmistuu+teissä!Kreikka+-38+käännös+++16.+Onko+minusta+siis+tullut+teidän+vihamiehenne+sentähden,+että+minä+puhun+teille+totuuden?+17.+Heillä+on+intoa+teidän+hyväksenne,+mutta+ei+oikeata;+vaan+he+tahtovat+eristää+teidät,+että+teillä+olisi+intoa+heidän+hyväksensä.18.+On+hyvä,+jos+osoitetaan+intoa+hyvässä+asiassa+aina,+eikä+ainoastaan+silloin,+kun+minä+olen+teidän+tykönänne.19++Lapsukaiseni,+jotka+minun+jälleen+täytyy+kivulla+synnyttää,+kunnes+Kristus+saa+muodon+teissä,Arameassa+muotoileminen+jakeessa+17+näyttää+sanatarkasti+tarkoittavan+kuorimista.+Se+on+kuvaava+sana+siitä,+miten+väärät+opettajat+yrittävät+poistaa+aidosti+uskovista+vähä+kerrallaan+sen+oikean,+jotta+saisivat+syötettyä+väärää+tilalle+ja+samalla+väärien+opettajien+väärä+kirkkaus+saisi+enemmän+arvoa+ihmisten+silmissä.+Kuinka+totta+tämä+onkaan+tämän+päivän+seurakunnissa!!+Vastaavaa+kreikan+jaetta+ei+voi+ymmärtää.+Aramean+jakeissa+18-19+Paavali+tuo+esille+Jumalan+oikean+sanan+kautta+tapahtuvaa+ihmisen+kasvua.+Kreikan+kautta+tätä+asiaa+ei+voi+ymmärtää.+Siinä+kerrotaan+innosta+hyvän+asian+suhteen?+Lisäksi+jae+19+on+sanan+vastainen+(”jälleen+täytyy+kivulla+synnyttää”)+koska+uskoontulo+on+vain+kerran+tapahtuva+asia,+ei+jälleen.Galatalaiskirjeet+arameasta+täältä++http://www.apokryfikirjat.com/galtija.pdfja+täältä+https://ut-arameasta.blogspot.fi/2017/07/galatalaiset.html
  2. Ihan+hyvä+huomio+kainuunmummilta.+Tuosta+Leväsen+kirjoituksesta,+tiedän+sen+verran,+olen+ollut+kuulemassa+hänen+puheitaan,+että+tämä+mummin+ilmoittama+asia+liittyy+aikaan,+jolloin+Levänen+alkoi+kääntää+arameankielistä+Uutta+Testamenttia.+Kaikki+arameankielistä+alkuperää+olevat+kirjoitukset+on+nyt+käännetty+ja++nähtävillä+ja+yksikään+niistä+ei+ole+kreikankielistä+alkuperää.Kreikankielisiä+käännöksiä+on+kaiketi+ainakin+20,+joiden+sisällä+on+isoja+ja+pieniä+eroja.++Jos+joku+jaksaa+perehtyä+myös+täällä+esillä+olleeseen+kirjaan+"Was+the+New+Testament+Really+Written+in+Greek?"+(löytyy+näillä+sanoilla+ilmainen+nettiversio)+niin+sen+sivuilta+selviää,+miksi+niin+monet+kreikankieliset+versiot+ovat+keskenään+erilaisia.+Koska+UT:n+alkuteksti+on+ollut+aramea+ja+kreikkaan+kääntäjiä+on+ollut+eri+paikkakunnilla+monia+eri+aikoina,+niin+myös+käännöksistä+on+tullut+erilaisia.+Tämä+johtuu+siitä,+että+arameankielisellä+sanalla+on+voinut+olla+monta+eri+merkitystä,+enimmillään+jopa+kymmenen+eri+merkitystä.+Niinpä+teksti+on+voinut+saada+hyvin+erikoisia+piirteitä,+kun+kääntäjältä+on+puuttunut+riittävä+arameankielen+osaaminen.+Esim.+arameassa+on+sana,+mikä+merkitsee+samalla+sekä+köyttä+että+kamelia.+Tällaisia+ns.+jakaantuneita+sanoja+paljon.++Laitan+tästä+myöhemmin+erillisen+esimerkin+tästä+"kamelista"Aramean+käännösten+yhteydessä+on+myös+selityksiä+sanojen+erilaisuudelle.+Lukuvirheet+arameankieltä+luettaessa+käännöstyön+yhteydessä+on+yksi+suurimmista+syistä,+miksi+kreikan+käännöksistä+on+tullut+hyvin+kummallisia,+joita+ei+voi+edes+ymmärtää+tai+ne+johtavat+aivan+harhaan+kuten+tuosta+esillä+olevasta+blogikirjoituksesta+voidaan+lukeaRaamattu+kansalle+käännös+on+yksi+esimerkki+siitä,+että+se+on+koottu+erilaisesta+tai+erilaisista+kreikan+käännöksistä.+Valitettavasti+sekään+ei+vastaa+sitä,+mitä+voidaan+lukea+saada+aramean+kautta.+Jos+joku+jaksaa+perehtyä+asiaan,+niin+se+kyllä+selviää+ihan+jokaiselle.
  3. 1992:5+Moos+32:8+Kun+Korkein+jakoi+kansoille+maat,+kun+hän+levitti+ihmiset+yli+maan+piirin,+hän+määräsi+kansojen+asuinsijat+ja+kullekin+oman+jumalan.Tuo+on+järkyttävä+väännös.+Ekumenia+menee+tuolla+eteenpäin