Tottelemattomuudesta

MikkoAinasoja

6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; 7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan. (Efe. 5)

Miksi kapinoida Jumalan sanaa vastaan ja saattaa ikuinen viha ylleen, kun niin paljon parempaa on tiedossa, jos vain kääntyy hänen puoleensa, ja pitää hänen käskynsä ja säädöksensä.

2

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParempaaOnTarjolla

Jumala antaa yksinäisille kodin ja vie vangitut vapauteen, mutta niskoittelijat saavat asua kuivassa maassa. Ps 68:7

• Aloittajalta tärkeä avaus. Asia on juuri näin!

Laitoin eilen eri palstalle kirjoituksen samasta aiheesta, tosin eri otsikolla. Tyhjät pettävät puheet ovat tätä päivää sananjulistajien taholta riippumatta seurakuntien nimistä luterilaisista, helluntailaisista tai muista vapaista jne

Seuraavassa ilmenee, mitä Paavali kirjoitti näistä vääristä puhujista

Galatalaiskirjeestä löytyy mielenkiintoinen asia mikä liittyy tämän päivin seurakuntiin ja siellä esiintyviin vääriin opettajiin. Paavali kirjoittaa vääristä opettajista ja paljastaa heidän toimintatapansa. Perinteisistä kreikan käännöksistämme Paavalin kirjoittamaa asiaa ei voi ymmärtää, mutta aramean käännöksen kautta asia paljastuu

Aramea Galatalaiset luku 3
      16 Olenko tullut teidän viholliseksenne, saarnatessani teille sitä totuutta? 17 He muotoilevat teitä, ei kaunistamiseksi, vaan teidän alistamiseksenne. He tahtovat, että te alkaisitte tekemään heitä kirkkaammiksi!

18 Se on kaunista, että muotoudutte sen kauneuden kautta koko ajan, eikä vain silloin, kun minä olen teidän kanssanne. 19 Minun lapseni, jotka olette ylhäältä! Minä teen työtä, kunnes Messiaan kuva valmistuu teissä!

Kreikka -38 käännös
      16. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden? 17. Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

18. On hyvä, jos osoitetaan intoa hyvässä asiassa aina, eikä ainoastaan silloin, kun minä olen teidän tykönänne.19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,

Arameassa muotoileminen jakeessa 17 näyttää sanatarkasti tarkoittavan kuorimista. Se on kuvaava sana siitä, miten väärät opettajat yrittävät poistaa aidosti uskovista vähä kerrallaan sen oikean, jotta saisivat syötettyä väärää tilalle ja samalla väärien opettajien väärä kirkkaus saisi enemmän arvoa ihmisten silmissä. Kuinka totta tämä onkaan tämän päivän seurakunnissa!! Vastaavaa kreikan jaetta ei voi ymmärtää.

Aramean jakeissa 18-19 Paavali tuo esille Jumalan oikean sanan kautta tapahtuvaa ihmisen kasvua. Kreikan kautta tätä asiaa ei voi ymmärtää. Siinä kerrotaan innosta hyvän asian suhteen? Lisäksi jae 19 on sanan vastainen (”jälleen täytyy kivulla synnyttää”) koska uskoontulo on vain kerran tapahtuva asia, ei jälleen.

Galatalaiskirjeet arameasta täältä http://www.apokryfikirjat.com/galtija.pdf
      ja täältä https://ut-arameasta.blogspot.fi/2017/07/galatalaiset.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      125
      11112
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10314
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      183
      6510
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      50
      5582
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5051
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      146
      4364
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      68
      4051
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3604
    Aihe