Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikä+on+aloittajan+mielestä+vanha+Mersu?!
W211+vai+W203?
28.04.2021 13:46
Niin,+eilen+Kamuxin+kurssi+oli+€+15,44+kpl!
Kauppaa+käytiin+-+ostamista+ja+myymistä+-+eilen+yli+2,2+miljoonalla+ja+firma++jakaa+vielä+tänä+keväänä+osinkoa+€+0,24+osaketta+kohden.
1,55%+siis.
Se+on+enemmän+kuin+mitä+saa+vuosikorkoa+pankista.
Ostaisiko+kokeeksi+muutaman?
Se+käy+kotisohvalta,++jos+sinulla+on+verkkopankkitunnukset+ja+pankkitili.
28.04.2021 11:15
Vanha+ketju,+mutta+alkupään+W212+malleja+-+siis+alk.+vm.+2009+-+saa+nykyään+aivan++kohtuuhintaan.++Värivalikoima+tietenkin+on+rajattu,+on+mustaa,+valkoista+ja+eri+harmaan+sävyjä.+Lisäksi+sekä+sedan+että+farkku+olivat+kauan+käytännössä+samannäköisiä,++joten+vuosimalli+ei+paljastuisi+kuin+asiaan+vihkiytyneille.+
Auto+on+lisäksi+iso,+pituus+n.+5+metriä.
On+vain+katsottava,+että+on+vuosittain+huollettu+ja+missä.
Ellei,+niin+unohda.
Edelliselle+omistajallekin+voi+hyvin+soittaa.+Minäkin+tein+niin.
Hän+ei+ollenkaan+"purrut+korvaan!"+
Lisäksi+kannattaa+katsoa+auton+alle.+Jos+siellä+on+moottorin+alla+tuore+öljyläikkä,+unohda+niinikään.
Voi+tietenkin+korjata,+tiivisteet+ovat+halpoja,+mutta+purettavaa+on+aika+paljon.
Itse+en+ainakaan+suin+päin+ostaisi+400-500T+ajettua,+mutta+250+voisi+olla+hyvä+lukema.
Silloin+on+jo+etupään+nivelien+lisäksi+korjattu+jotain+muutakin,++jarrut+kenties+uusittu+kertaalleen,+eikä+korjattavaa+ainakaan+heti+tule+niin+paljon+eteen.
Kun+tällaisen+löydät,+niin+voi+sitä+kateellisten+määrää!
27.04.2021 09:52
Kerro+mielellään+myös+se,+mistä+ja+minkäikäisestä+Mersusta+on+kysymys.
Arvaan,+että+W211+Face+Lift.
23.04.2021 09:44
Oletusarvo+on+kyllä+se,+että+autoliikkeen+on+myytävä+halpakin+auto+liikennöintikelpoisena.
Näin+ollen+rengasasiaa+-+siis+niiden+kantavuutta+-+ei+ostajan+tarvitse+mielestäni+edes
tarkistaa.
Siis+selvä+Kuluttajansuojalain+tarkoittama+virhe!
Mitä+jarruihin+ja+muihin+kauppaan+kuuluneisiin+renkaisiin+ja+niiden++kulutuspintaan
tulee,+ostajan+tulee+kyllä+huolellisessa+tarkastuksessa+tämä+huomata.
Myyjä+heittäytyy+renkaiden+kunnosta+muistamattomaksi+ja+siinä+on+sitten+vain+sana+sanaa+vastaan.
Tosin+muidenkin+renkaiden+oletetaan+olevan+liikennekelpoisessa+kunnossa,+ellei+tästä+ole+erillistä+mainintaa+kauppakirjassa+ettei+ole.
Toinen+virhe.
Kuluttajasuoja+apuun.+Tiedän+kokemuksesta,+että+liikkeeseen+soittaa+lakimies.
21.04.2021 20:25
Huolelliset+autonomistajat+pitävät+kyllä+huolta+sekä+huoltokirjasta+-+jos+sellainen+on+-+
tai+sitten+huolehtivat+siitä,+että+muualla+teetetyt+auton+huoltotoimenpiteet+tulevat+muulla+tavalla+merkityiksi+auton+"kantakirjaan."
Kun+myytäviä+autoja+kuitenkin+on+pilvin+pimein,+olen+samaa+mieltä+edellisen+kirjoittajan+kanssa,+että+sellainen+auto,+jossa+näitä+tietoja+tai+kirjaa+ei+ole,+kannattaa+jättää+liikkeeseen.
Omituista,+etteivät+autoliikkeet+erityisesti+vaadi+tätä,+ottaessaan+vaihdokin+vastaan.
Tietojen+puuttuminen+olisi+hyvä+syy+alentaa+hyvitystä.
20.04.2021 10:37
Onhan+niitä+muitakin+korjaamoja+kuin+maahantuojan+tai+piirimyyjän.
Teetän+kyllä++jokaisen+vuosihuollon+piirimyyjällä+mutta+en+vie+Mersuani
esim.+nivelien+tai+iskunvaimentimien+vaihtoon+sinne.
19.04.2021 09:29
Kiitos+hyvistä+yksityiskohtaisista++ohjeista,+sulattelemme+niitä+rauhassa!
Vain+hintahaarukan+saamiseksi,+selailin+syyskuun+lähtöja+(lento+hotelli++sis
aamiainen)+viikon+perilläololla+kahdelle.
€+1.100+-+1450+väliin+4-tähteä.
Lennot+via+Istanbul+kohtuullisilla+vaihtoajolla+ja+saapuminen+ja+lähtökin+aamuyöstä.
SL
15.04.2021 15:22
Nykyautoissa+on+nykyään+niin+paljon+härpäkkeitä,+että+huomaan+itse+vieläkin+harva+se+päivä+-+2v+auton+ostosta+-+että+ahaa,+tässä+on+olemassa+tällainenkin+toiminto!
Sumuvalot+olisi+aloittajan+ehkä+kuitenkin+tullut+huomata!
Mutta:++Arvelen+-+korjatkaa+jos+olen+väärässä+-++että+kaikkien+autoon+uutena+asennettujen+varusteiden+tulee+toimia,+olivat+ne+sitten+pakollisia+tai+ei!
Tiedän+vain+yhden+tapauksen,+jolloin+tästä+olisi+ulkoisten+olosuhteiden+vuoksi+on+ollut+pakko+luopua.+Lyhdynpesimien+toimimattomuudesta+ei+Lapissa+ymmärtääkseni+autoa+ainakaan+takavuosina+hylätty.
14.04.2021 14:20
Suuri+kiitos+näistä+näkemyksistä,+sillä+saimme+niistä+sillä+lailla+vähän+lisäintoa.
Olinhan+jo+kirjoittanut,+että+mitä+me+siellä+teemme!
Luen+viestisi+niin,+että+ripulin+siis+saa+satavarmasti.
2.+En+ollut+tullut+ajatelleeksi,+että+Aleksandriassakin+voisi+ns.+pitää+majaa.
Miten+julkisten+kulkuvälineiden+kuten+junien+luotettavuus,+lähinnä+Aleksandria+-+Cairo+välillä,+matkaahan+on+toista+tuntia?
Olimme+n.+viisi+vuotta+sitten+Kapkaupungissa+ja+opas+sanalla+sanoen+kielsi+meitä+menemään+paikalliseen+"K-junaan!"
Niin+ja+yölennot.
Voiko+Cairoon+saapua+aamyöstä,+vai+onko+hotelliin+pääsy+siihen+ajankohtaan+hankalampaa?
13.04.2021 17:01
En+ymmärrä+kysymystä!
E-Mersujen+W212+käytännön+ulkonäkö+on+ollut+vuodesta+2009+vuoteen+2020
kutakuinkin+sama.+Vasta+W213+Face+Lift+on+selvästi+erinäköinen.
Ulkonaisia+eroja+ovat+muuttuneet+etu+ja+takalyhdyt,+joten+merkkiin+vihkiytymättömät++eivät+juuri+eroja+näe+muuta+kuin+ehkä+viereen+ajamalla.
Mittaristot,+vaihteistot+ja+näytöt+sekä+eräät+muut+sisustusmateriaalit+eivät+vuodesta+toiseen+ole+samat.
12.04.2021 15:59
Kyllä+merkkiliikkeen+tulee+hallita+asia.
Reklamoi+asennustyötä+ole+hyvä+ja+sano,+että+asennus+ei+vastaa+sovittua.
Ei+tällaisia+laitteita+voi+asentaa+tyyliin,+että+"tos+on",+ei+saada+paremmaksi!
12.04.2021 15:51
Arvasin+oikein!
Löytyihän+sieltä+taas+joku,+joka+luulee+mielipiteillään+olevansa+lain+yläpuolella
ja+luulee+lisäksi,+että+joku+häntä+uskoo!
Jos+sanoo+näin,+on+tapana,+että+perustelee+näkemyksensä!
Onnea+kuitenkin+valitsemallasi+tiellä!
Onneksi+minun+ei+itse+tarvitse+missään+olla+riitelemässä+niistä+autonromuista+ja+niissä+olevista+vioista+viikon+jälkeen+kaupasta!
18+aikaisempaa+autoani+ovat+keskimäärinkin+olleet+5-6+vuoden+ikäisiä,+osin+jopa+niin,+ettei+niitä+ole+tarvinnut+edes+leimauttaa.
Olen+myös+aikaisemmin+sanonut,+että+ostakaa+kalliimpia+autoja+vaikka+pidemmällä+maksuajalla+-+60+kk+-++käyttäkää+siis+pienet+rahanne+osamaksueriin,+eikä+korjauksiin.
Pitkän+maksuajan+saa+jokainen,+jolla+on+vakituinen+työpaikka+ja+raha-asiat+kunnossa.
Alle+€+5.000,-+maksava+käytetty+auto+on+aina+riski,+isompi+tai+pienempi.
€+10.000,-+molemmin+puolin+alkaa+löytyä+kunnollista.
Ketjun+aloittajalle+toistan,+ettei+automyyjän+iän+pitäisi+vaikuttaa+ostokseen,+koska+ollaan+autoa+eikä+myyjää+ostamassa.
Myyjä++ei+ole+syypää+ostetussa+autossa+nopeasti+ilmenevistä+vioista,+ostajan+on+vain+itse+ennen+kauppaa+kyettävä+löytämään+ne+ja+ymmärrettävä+jättää+ne+pahimmat+romukasat+liikkeeseen.
12.04.2021 09:13
Juuri+niin!+Tätä+olen+minä+ja+moni+muu+vuosikausia+täällä+väsymiseen+saakka+yrittänyt+selittää.
Ei+myyjän+iällä,+eikä+auton+ostopaikalla+ole+mitään+väliä,+jos+olet+mielestäsi+löytänyt+sen+oikean!
Suomen+laki+koskee+kaikkia,+mutta+kaikki+autonromujen+ostajat+eivät+mitenkään+tunnu+ymmärtävän+mitä+tarkoitetaan+"Kuluttajansuojalain+hengellä".
Tämän+lain+tarkoitus+ei+vastoin+yleistä+käsitystä+ole+se,+että+myyjä+korjaa+loppuunajettujen+romujen+kaikki+viat+omaan+piikkiin.
Kysymys+on+vain+auton+mahdollisista+piilovioista,+joita+ostaja+ei+huolellisellakaan+läpikäynnillä+ole+voinut+havaita.+Piilovian+olemassaolo+on+yksiselitteisesti+näytettävä+myyjälle+toteen,+eikä+myyjä+siinäkään+tapauksessa+maksa+koko+korjausta,+koska+auton+katsotaan+tulevan+korjauksen+jälkeen+tulleen+parempaan+kuntoon.
Se,+että+ostettu+auto+viikon+kuluttua+hajoaa,+ei+pidetä+Kuluttajansuojalain+tarkoittamana+virheenä,+eivätkä+autojen+myyjät+siitä+syystä+paljon+näitä+valituksia+kuuntele.+Auto+kun+on+ostettu+siinä+kunnossa+ja+niine+varuisteineen+ja+vikoineen+joka+sillä+ostohetkellä+on.
Kohta+joku+palsta+tietäjä+alkaa+taas+selittää,+että+minä,+muka+tässä+asiassa+olen+väärässä!
11.04.2021 20:23
Nythän+tällä+luukkuasialla+ei+enää+ole+samaa+merkitystä+kuin+ennen,+koska+auton+saa+viime+kesäkuusta+saakka+pysäköidä+kummalle+puolelle+tietä+tahansa.
11.04.2021 14:37
Se+oikealle+siirtyminen+ohituksen+helpottamiseksi+oli+vallalla+n.+25+vuotta+sitten+Ruotsin
E4-tiellä,+joka+ei+vielä+silloin+ollut+kauttaaltaan+nelikaistainen+moottoritie.
Vieläkin+on+yksi+n.+30+km:n+osuus+Jönköpingin+eteläpuolella,+joka+ei+tarkkaan+ottaen+ole+moottoritie.
11.04.2021 14:27
Tuskin+olet+Kuluttaja-asiamieheen+ollut+yhteydessä,+mutta+mikäli+kuitenkin+olet+ollut,+hän+lienee+kirjeen+saatuaan+ohjannut+asian+samassa+talossa+olevan+Kuluttajariitalautakunnan+käsiteltäväksi,+joka+siis+on+aivan+eri+asia.
Mitä+Kuluttajariitalautakunta+suositteli+ongelman+ratkaisemiseksi?
07.04.2021 16:24
Moottoripyörätkään+eivät+ole+säästyneet+tältä+Wankelilta.
Berliinin+eteläpuolella+Saksassa+on+linna,+jossa+on+kattava+moottoripyörämuseo+-+siis+satoja+pyöriä,+jossa+kävin+suuruusluokkaa+7-8+v+sitten.
Itä-Saksalainen+MZ+oli+tehnyt+tällaisen+Wankel-proton,+joka+oli+esillä.
Museossa+kannattaa+jokaisen+motoristin+käydä,+on+vain+kertakaikkisen+kattava.
06.04.2021 12:25
Pitäisi+nyt+tietää,+paljonko+ajat+vuodessa?
Km-määrä+perustuu+niinkin+yksinkertaiseen+asiaan+kuin+autonrenkaan+ulkokehän+pituuteen.
Kun+uudessa+renkaassa+on+enemmän+kulutuspintaa,+se+vanhemmiten+kuluessaan+alkaa+näyttää+hieman+"liikaa"+mutta+ei+näin+paljon.
Tälle+ei+siis+oikeastaan+voi+mitään.+Eron+ei+kuitenkaan+pitäisi+olla+noin+suuri+kuin+sanot,+enintään+2%+!
Ajatko+siis+150.000+km+vuodessa?
Oletko+varma,+että+autossasi+on+oikea+siihen+kuuluva+rengaskoko,+ettei+se+vain+olisi+yhtä+"alikokoa"+,+jolloin+renkaan+ulkokehä+on+lyhyempi?
06.04.2021 12:14
Minähän+kehuin+nimenomaan+SINUA!
Ikävää,+ettet+osaa+ottaa+täysin+ansaittua+kiitosta+vastaan?
Kuulut+ilman+muuta+täällä+kirjoittajien+eliittiin!
Valitettavasti+unohdit+kuitenkin+pääasian!
Tämänkaltaiset+asiat+on+siis+tapana+päättää+tuomioistuimissa,+eikä+Esson+baarissa.
Jonkun+on+ensin+nostettava+kanne.+Haluatko+siis+tehdä+sen?
Kanteen+nostaa+usein+verottaja,+koska+alv-tilitykset+ovat+niitä,+jotka+on+helpoin+jättää+tekemättä.+Mikäli+vastaaja+ei+ole+ensikertalainen+ja+oikeus+epäilee,+että+tämä+saattaa+jatkaa+laittomiksi+todettuja+toimia,+vaaditaan+usein+myös+määräaikaista+liiketoimintakieltoa.
Minun+oikeinkirjoituksesta+lue:+lyöntivirheestä+ei+tarvitse+mitenkään+välittää,
mutta+yhdyssanavirheisiin+en+juurikaan+syyllisty,+sillä+olen+koulutukseltani+lehtori.
Tähän koulutukseen+kuluu+vähintään+kuusi+vuotta+aikaa+ns.+tiedekorkeakoulussa.
Ei+siis+aivan+sama+kuin+AMK.
01.04.2021 19:52
33 / 80