Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pikkutyttöjen+moninainti+ja+avoin+rotusorto+ovat+sellaisia+asioita,+että+valtuutta+ei+luonnollisestikaan+ole.
23.04.2019 19:06
Kirkkosi+ei+levitä+Jumalan+evankeliumia+vaan+Smithin+oppia+taika-alusvaatteineen,+polyteismeineen+ja+minimoninainteineen.+Smithin+kirkosta+ei+saa+kellvollista+parantamalla,+vaikka+moninainnista+on+luovuttu+toistaiSEKSI+ja+tummaihoisille+on+annettu+pappeus.+Kun+koko+pohja+on+mätä,+on+parempi+purkaa+kokonaan.
23.04.2019 14:40
Emme+kaivele+vikoja+Jeesuksen+Kristuksen+kirkosta+vaan+Smithin+perustamasta+mormonikirkosta.+
Smithin+opin+levittäminen+ei+ole+evankeliumin+levittämistä+eikä+Smithin+opin+vastustaminen+ole+evankeliumin+vastustamista.+
Käytät+härskisti+kaksoiskieltänne+yrittäen+hämätä+lukijoita.+Kaksoiskieltänne+voitte+käyttää+keskinäisessä+kommunikaatiossanne,+mutta+kirkkonne+ulkopuolisten+kanssa+olisi+syytä+käyttää+rehellisesti+normaalia+kieltä.+
Smithin+oppiin+hurahtaminen+ei+ole+parannus+millään+kriteereillä.+No+ehkä+joku+hirvittävä+rasistinen+seksuaalirikollinen++voi+muuttua+aavistuksen+paremmaksi+kääntyessään+Smithin+uskoon,+mutta+normaalille+pikkurikolliselle+kyse+olisi+pahempaan+suuntaan+menemisestä.+Hän+alkaisi+hyväksyä+Smithin,+Youngin,+piispa+Snow'n+ja+muiden+irstailijoiden+tekoset+ja+alkaisi+puhua+heidän+toiminnastaan+kauniina+ja+puhtaana+oppina+kuten+Olli+tekee.
23.04.2019 07:50
Moninaivat+pikkutyttöjä,+sortivat+mustia.+Voiko+sellaisella+kirkolla+olla+valtuutta?
23.04.2019 07:34
>+Kuka+voi+uskoa+että+kirvesmiehen+poika+on+itse+Jehova+ollut+ennen+luomistaan,+syntymistä+maailmaan?+
Täydellinen+idiooti;-)
22.04.2019 17:04
Missä+olivat+mormonit+silloin+kun+mustien+oikeuksia+puolustettiin+toisen+maailmansodan+jälkeen?+Ihan+muita+ihmisiä+piti+olla+siihenkin+tehtävään+kuin+ainoan+oikean+kirkon+jäseniä+tai+johtoa.
Earl+Warren+toimiessaan+korkeimman+oikeuden+puheenjohtajana+runnoi+läpi+kansalaisten+oikeuksia+edistäviä+päätöksiä+(vaikka+oli+sota-aikana+vaatinut+maassa+asuneiden+japanilaisten+internointia+turvallisuussyistä).+Hänen+johdollaan+korkein+oikeus+v.+1954+päätti,++että+rotuerottelu+kouluissa+on+perustuslain+vastataista.+Kuitenkin+vielä+vuonna+1963+Alabaman+kuvernöörinä+(em.+Pattersonin+seuraaja)+ollut+George+Wallace+rotuerottelun+vankkana+kannattajana+henkilökohtaisesti+yritti+estää+mustaihoisten+pääsyn+Alabaman+yliopistoon+seisomalla+oven+edessä.+Viimeisellä+kuvernöörikaudellaan+1983–1987+hän+kuitenkin+nimitti+ennätysmäärän+mustaihoisia+osavaltion+virkoihin+ja+pyysi+anteeksi+aiempaa+käytöstään.+Syynä+oli+se,+että+hän+oli+tullut+uskoon.+Jos+hän+olisi+hurahtanut+"oikean+uskon"+sijaan+mormonismiin,+hän+olisi+varmaankin+tiukentanut+rotueroetteluasenteitaan+entisestään.+Tosin+tuolloin+MAP:kin+oli+jo+luopunut+avoimesta+rasismistaan+hyväksymällä+mustien+pappeuden.
22.04.2019 11:07
Vaikka+vapausmatkalaisten+(Freedom+Riders)+teoista+ja+saavutuksista+on+kulunut+kohta+58+vuotta,+tuolloin+40-vuotias+Alabaman+kuvernööri+John+Malcolm+Patterson+voi+edelleen+muistella+nyt+97-vuotiaana+tuon+ajan+tapahtumia.
21.04.2019 21:41
Huomautan+kuitenkin,+että+ei+rasismissa+kysymys+ollut+kokonaisuutena+itsestäänselvästä+asiasta+muutoin+kuin+USA:n+etelävaltioissa+eikä+niissäkään+totaalisesti.+Mustien+orjuus+oli+olennainen+ristiriitojen+aiheuttaja+jo+ennen+sisällisotaa+ja+oli+yksi+keskeisistä+sisällissotaan+johtaneista+syistä.+Smithillä+kuten+myös+Youngilla+olisi+ollut+mahdollisuus+imeä+ympäristöstään+toisenlaisiakin+vaikutteita+kun+vain+olisi+kääntynyt+inhimillisyyden+puolelle+tuossakin+asiassa.+Mutta+kun+tyypeillä+oli+itsekkäitä+taipumuksia+moninainnikin+suhteen,+julma+oppi+myös+rotuerottelun+suhteen+sai+heissä+vallan.+
Rakenteiden+pysyvyydestä+kyllä+kertoo+se,+että+vielä+sata+vuotta+sisällissodan+jälkeenkin+etelässä+oli+avointa+rotuerottelua+ja+pohjoisesta+tuli+mm.+vapausmatkalaisia+eli+mustia+ja+valkoisia+yhdessä+linja-autoilla+oman+henkensä+uhalla+etelään+vastustamaan+rotusortoa+ja+näyttämällä+mallia,+että+valkoiset+ja+mustat+voivat+olla+yhdessä.
21.04.2019 08:41
En+ole+lukenut+Hesarin+lööppiä.+Olen+katsonut+videon+kokonaan.+Siinä+toki+oli+kysymys+muista+asioista+ja+toimittajan+kysymys+ei+liittynyt+aiheeseen,+josta+asianosaiset+halusivat+keskustella.+Minusta+silti+olisi+ihan+hyvin+voinut+vastata+lyhyesti+kysymykseen.+Siihen+olisi+mennyt+vähemmän+aikaa+kuin+kiukutteluun.+
Kysymys+on+myös+siitä,+että+kun+asiaa+kysyttiin+myös+MUUSSA+YHTEYDESSÄ+,+siinäkään+yhteydessä+asianosainen+ei+suostunut+vastaamaan+omista+sanoistaan+ollenkaan.+Vähän+samaa+kuin+jos+mormonilta+kysyttäisiin+kirkon+aiempia+kommentteja+koskien+tummaihoisia+ja+mormoni+kieltäytyisi+keskustelemasta+aiheesta.+
Sorry,+en+tiennyt+että+jollekin+palstalaiselle+aihe+on+arka.
21.04.2019 08:25
Ollin+kiukuttelu+ja+katkeruus+minua+kohtaan+johtuu+siis+ehkä+siitäkin,+että+osoitin+hänen+aiemmankin+aatteensa+kaapin+paikan+aivan+kuten+nyt+teen+hänen+nykyiselle+atteelleen+tuhotessani+mormonismia.+
+Tasapuolisuuden+nimissä+on+pakko+kertoa,+että+vaalikone+osoitteli+minulle+vasemmistoliiton+ehdokkaita.
20.04.2019 22:11
Muuan+Lech+Wałęsa+yritti+korjata+tienposkeen+jäänyttä+autoaan,+jolloin+miliisi+tuli+kyselemään,+että+tarvitseeko+hän+apua.+Lech+vastasi:+"Puolan+johdossa+on+vikaa".+Hänet+pidätettiin+maan+hallinnon+arvostelijana.+Hän+sisuuntui+niin,+että+tuli+kolmantena+lenkkinä+mukaan+(paavin+ja+minun+lisäkseni)+kaatamaan+Puolan+hallintoa.+
Jos+ette+usko+meidän+vaikuttaneen+koko+Itä-Euroopan+historiaan,+lukekaa+kaikkitietävästä+Wikipediasta+mm.+tämä+koskien+tuolloista+Paavia:+"Hän+hyväksyi+kommunismin+vastaisen+ammattiyhdistysliikkeen+ja+vaikutti+voimakkaasti+asioiden+kehittymiseen+siten,+että+kommunistivalta+päättyi+Puolassa.+Tätä+tapahtumaa+on+nykyään+pidetty+lähtökohtana+Itä-Euroopan+vapautumiselle+ja+kommunististen+maiden+romahdukselle."
20.04.2019 22:04
Lisätään+tuohon+vielä+kohta+3)
Etelä-Amerikassa+lähetystoiminta+oli+hyvin+hankalaa,+koska+puhdasrotuisia+oli+vaikeampi+löytää+kuin+Pohjois-Amerikassa,+koska+veri+on+päästetty+sekoittumaan.+Mm.+Brasiliassa+tilanne+oli+kirkolle+hyvin+kiusallinen.
20.04.2019 21:55
>+Hänkin+voisi+välillä+haukkua+vaikka+paavia.
Miksi+minä+paavia+haukkuisin?+Edellinen+paavi+teki+poikkeuksellisen+tempun+ja+jäi+eläkkeelle+ennen+kuolemaansa.+Oletettavasti+teki+sen+siksi,+että+hänellä+olisi+enemmän+aikaa+lapsille.
Ja+olen+kai+kertonut,+että+tämän+edeltäjää+olin+valmiiksi+odottamassa+Puolassa+kun+hän+tuli+ensivierailulle+synnyinmaahansa.+Sohaisimme+Paavin+kanssa+Puolaa+sen+verran,+että+pian+siellä+alkoivat+levottomuudet,+joiden+seurauksena+koko+Itä-Euroopan+kommunismi+lopulta+kaatui.+Miksi+siis+mollaisin+rintamatoveriani?
20.04.2019 21:50
Siis+minä+tuon+kirjoitin+ja+painoin+kokeeksi+rastin+ruutuun.
20.04.2019 21:41
>+jk.+Mikäköhän+idea+tässäm+on+nyt+että+kaikilla+ei-kirjautuneilla+on+nimimerkkinä+Anonyymi?+
Älä+paina+rastia+ruutuun.
20.04.2019 21:37
Et+edelleenkään+muka+tiedä,+että+miksi+mustaihoisille+tuli+kirkossanne+pappeus+vuonna+1978,+vaikka+olen+vääntänyt+sen+sinulle+rautalangasta+eikä+yksikään+järkevä+ihminen+kyseenalaista+mainitsemiani+erittäin+hyviä+ja+yleisessä+tiedossa+olevia+seikkoja.
Siis+vielä+kerran:
1)+Mormonikirkon+verovapaus+oli+uhattuna+sen+harjoittaman+avoimen+rasismin+vuoksi.+Mani+tooks,+joten+kirkon+oli+pakko+niellä+mustaihoisten+pappeus.
2)+Kirkon+imago+alkoi+kärsiä+suuresti,+koska+eteläisen+Afrikan+kehitys+oli+selvästi+näkyvissä+ja+mormonismi+uhkasi+jäädä+viimeiSEKSI+avoimen+rotusorron+linnakkeeksi+maailmassa.
Toistan.+1)+Money+2)+Kirkon+imago
20.04.2019 21:32
Sinun+punasiirtymäsi+ja+muut+täysin+asiantuntemattomat+sepustuksesi+tiedepalstalla+saavat+lukijat+kuolemaan+nauruun.+Olen+kai+sanonut,+että+minulla+on+luonnontieeteellinen+akateeminen+koulutus.+Sinun+pitäisi+pysyä+siellä+humanistisella+puolella,+vaikka+sielläkin+sekoilet,+mutta+kosmologiaan+puuttumalla+nolaat+itsesi+täysin.+
Olet+sanonut+paljon+muutakin+universumista+kuin+tietämättömyytesi+ja+toisaalta+yrität+laittaa+muut+yhteen+muottiin,+vaikka+he+vain+kertovat+teorioista.
20.04.2019 21:25
Joo,+saastaiset+paneskelut+nimenomaan+osoittavat,+että+Smithin+perustama+kirkko+ei+ole+Jeesuksen+kirkko.
20.04.2019 21:19
Jos+sinä+et+usko+arvostettujen+mormonitutkijoiden+huolellisen+ja+kirkonkin+arvostaman+tutkimustyön+tuloksina+esittämiin,+luotettavista+lähteistä+peräisin+oleviin+tutkimustuloksiin+mm.+heinälatojutussa,+se+on+sinun+ongelmasi+eikä+sinun+pitäisi+syyttää+minua+valheista,+kun+kerron+heidän+tutkimustuloksistaan.+Nehän+ovat+lisäksi+täysin+loogisia+toisin+kuin+tällä+palstalla+viljellyt+älyttömyydet+mm.+siitä,+että+Joseph+olisi+käynyt+yöllisessä+heinäladossa+liikeneuvoteluja+adoptiotyttärensä+kanssa+ja+paikalle+tullut+Emma+suuttui+noista+liikeneuvotteluista+niin+paljon,+että+lähetti+adoptiotyttärensä+pois+talostaan.+
Onko+tuo+se+versio,+johin+sinä+uskot?+Vai+mihin+mormonien+onnettomaan+selitysversioon+sinä+uskot?+Kerro+ihmeessä!+Peräänkuulut+historiaa.+Kerro+se+historia+ja+kerro+myös,+että+mikä+tuossa+mormonitutkijoiden+esittämässä+historiassa+on+vikana.
>++Totuus+on+että+Joseph+Smith+perusti+Jeesuksen+Kristuksen+kirkon+ja+levitti+Jeesuksen+Kristuksen+evankeliumia+eikä+yhtään+mitään+muuta+evankeliumia.
Aiemmin+myönsit,+että+kysymys+on+vain+uskostasi,+etkä+voi+todistaa+uskomiasi+asioita.+Nyt+kuitenkin+jälleen+erehdyt+toitottamaan+omia+uskomuksiasi+totuutena!+
>+Se+on+ihan+oikea+evankeliumi+eikä+siinä+ole+mitään+sellaista+pahaa+kuin+väität+jostain+omista+syistäsi.
Ei+ole.+On+FAKTAA,+että+normaalikielessä+evankeliumilla+on+tietty+merkitys,+sinänsä+täsmälleen+sama+riippumatta+siitä,+että+onko+sanan+käyttäjä+ateisti+vaiko+kristitty+ja+tuo+merkitys+on+selitetty+hyvin+mm+Wikipediassa.+Mormoneilla+on+täysin+oma,+kaksoiskielensä+mukainen+merkitys,+jonka+mukaan+evankeliumi+tarkoittaa+muka+Smithin+oppia+taika-alusvaatteineen,+polyteismeineen,+moninaintioppeineen+ym.+
Ymmärrän+että+kiukustut,+jos+pidät+monessa+liassa+pyörinyttä+saastaista+tikkariasi+kaikkein+parhaan+makuisena,+mutta+muut+huomauttavat+sen+saastaisuudesta+ja+kehottavat+sinua+heittämään+sen+pois.+
Muista+kuitenkin,+että+kiukuttelu+ei+johda+mihinkään.+Yritä+pitää+faktat+faktoina+äläkä+sekoita+omia+uskomuksiasi+faktoihin.
19.04.2019 09:12
En+suosittelle+kiukkuuntumista.+Muista+verenpainettasi.+Yrittäisit+keskustella+rauhallisesti+a+suuttumatta+kuten+minä+vain+faktoihin+vedoten.+Ymmärrän+kyllä,+että+propagandaan+turvautuvat+useinkin+kiukustuvat+ja+haluavat+heittää+propagandan+valheet+paljastavat+henkilöt+vankityrmään+tai+mestauslavalle+tai+haluavat+tuhota+totuuksia+kirjoittvat+kirjat+ja+kirjapainot+tai+haluavat+ottaa+mikrofonin+pois+"ikäviä"+asioita+kyseleviltä.+Koska+sinulla+sellaisia+mahdollisuuksia+ei+ole,+haluat+sulkea+totuudenkertojat+elämäsi+ulkopuolelle.
19.04.2019 08:55
112 / 162