Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

1738

1. Luuletko,+että+jos+kreationismi,+ID+tai+vaikka+evoluutio+debunkataan+täällä+(yhdellä+pahaisella+foorumilla...),+niin+todellisuus+muuttuu+voittajan+haluaman+kaltaiseksi?+perimmäinen+todellisuus+vähät+välittää+mielipiteistämme,+se+on+mikä+on.Minua+ei+kiinnosta+"voittaa",+tykkään+vaan+keskustella+ja+väitellä+(ja+pahoittelen+ilkeää+kieltäni+hehe),+ja+evoluutio+on+kiehtonut+minua+aina,+luonto+on+ihmeellinen.
  2. Minulla+on+kirjastosta+lainassa+Dawkinsin+The+Ancestor´s+Tale,+joka+myös+paneutuu+ihmisen+menneisyyteen.+Olen+vasta+alussa+(hitaasti+ja+google+translatorilla+sujuu,+heh)+mutta+yksi+juttu+oli+aika+mielenkiintoinen;+Dawkinsin+ja+muiden+mielestä+Cro+Magnonin+aikaan+noin+40+000+v+sitten+tapahtui+The+Great+Leap+Forward,+jonka+syytä+toistaiseksi+kai+vasta+arvaillaan.+Jotkut+uskovat+kielen+syntyneen+tuolloin+toiset+arvelevat+sen+syntyneet+aiemmin.+Dawkins+spekuloi,+että+joku+kielellinen+kehitys+olisi+kyllä+ollut+mahdollinen+ainakin+osasyy+tavattoman+nopeaan+kehitykseen;+esim+jos+Magnonit+olisivat+alkaneet+muodostaa+konditionaalilauseita.+Eli+että+aikaisemmin+pystyttiin+ainoastaan+puhumaan+faktisesti+läsnäolevista,+esimerkiksi+olosuteista+tai+esineistä,+mutta+sen+jälkeen+alettiin+vaikkapa+sanomaan+"Mitähän+tuon+vuoren+takana+on?"+("Mitähän,+JOS+vuoren+takaa+löytyy+vettä?"+tms)Eli+kielen+kehitys+voisi+olla+yhteydessä+maailmankuvan+laajenemiseen+(jos+niin+voi+sanoa,+mutta+tältä+ajalta+ovat+esim+ensimmäiset+musiikki-instrumenttien+tai+taidokkaiden+luolamaalausten+löydöt)+Kiinnostavaa...