Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bismillah
profiilit
bismillah
bismillah
Vapaa kuvaus
Aloituksia
59
Kommenttia
1068
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikä+muslimifetissi+sinulla+on?
01.03.2019 22:46
"Kristinuskossa+pelastutaan+pelkästä+armosta."
Paavalin+harhaoppia+tuo.
01.03.2019 21:47
Jos+sinua+ei+Jumala+ja+paratiisi+kiinnosta+nii+eipä+mitään.
01.03.2019 20:13
"Muhametilla+ei+riittänyt+äly+keksiä+kokonaan+omaa+uskontoa"
Ei+Raamatun+kirjoittajillakaan+äly+riittänyt.+Luomiskertomuskin+on+babylonialainen+tuliainen+pakkosiirtolaisuuden+ajoilta.
20.02.2019 22:47
No+totta+kai+siellä+Jumalasta+puhutaan+ja+lukijan+omalla+kielellä.
19.02.2019 20:04
Niinkö,+onkohan+todella?+Mikä+se+on,+jos+suvaitset+valistaa+meitä?
19.02.2019 19:23
Koraanin+jumalasta+en+tiedä,+Koraanilla+tuskoin+on+jumalaa,+mutta+meillä+on+Jumala,+eikä+Hänellä+ole+nimeä+siinä+mielessä+kuin+me+nimen+käsitämme.+Jos+Hänellä+olisikin+nimi,+emme+sitä+tiedä.+Meille+riittää,+että+Hän+on+Jumalamme.+Jos+sinua+Koraani+noin+kiinnostaa+lue+itse+sieltä+mitä+mielesi+halajaa.
19.02.2019 19:07
Kuka+on+väittänyt+että+olisi+kyse+nimestä?+Jumala+on+suomen+kielen+nimitys+Korkeimmasta,+ei+se+ole+Hänen+nimensä.+Emme+me+tiedä+Hänen+nimeään,+mitä+väliä+sillä+edes+olisi.
19.02.2019 18:40
Jumala+mikään+arvo+ole.+Arvon+myöntävät+ihmiset+toisille+ihmisille,+vaikkapa+nyt+sotilasarvot,+arvonimet+jne.+Jumala+on+suomen+kielen+nimitys+itse+Luojalle,+joka+sekin+on+nimityksemme+Korkeimmalle+jne.+Jumala+on+Yksi,+Jumala+on+kaiken+Lähde,+Jumala+on+meidän+alkuperämme+mutta+on+jotakin+meille+käsittämätöntä.+Kaikenlainen+tivaaminen+Jumalan+"persoonasta"+on+täysin+naurettavaa+saivartelua.+Me+emme+tiedä+Jumalan+"persoonaa".+Me+emme+ole+koskaan+Jumalaa+nähneet,+emmekä+todennäköisesti+suoraan+näe+edes+ikuisuudessa.+Me+olemme+luotuja,+Hän+on+Luoja.+Hän+ei+meidän+"arvonimiämme"+kaipaa.
19.02.2019 18:19
En+ole+muslimi,+joten+parasta+olisi+kysyä+heiltä.+Kristittynä+minulla+ei+ole+mitään+vaikeutta+pitää+toten+amuslimien+tunnustusta+"la+ilaha+illa+Allah",+ei+ole+muuta+Jumalaa+kuin+Jumala.+Äkkiseltään+en+usko,+että+muslimeilla+olisi+vaikeutta+lausua+"Kuule+Israel,+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi".+Kuten+sanoin,+parasta+kysyä+muslimeilta.
19.02.2019 13:25
"Olisi+vähintäänkin+omituista,+jos+ajateltaisiin,+että+islamin+Jumala+olisi+eri+kuin+juutalaisten+ja+kristittyjen.+"
Sama+Jumala!
19.02.2019 13:10
Et+sitten+onnistunut+kunnon+aloitusta+aiheesta+tekemään,+vai+olivatko+ne+eilen+nopeasti+poistetut+sinun+tekeleitäsi.+Nopeasti+lähtivät,+mitä+sinä+niihin+aloituksiisi+oikein+laitoit?+Itse+en+ennättänyt+edes+lukemaan+niitä.+No,+jotta+pääsisit+mielenrauhaan+niin+vastaan:+KYLLÄ,+Koraanin+Jumala+ja+Raamatun+JUmala+Jahve+ovat+sama+Jumala.+Ei+ole+kuin+YKSI+Jumala.
19.02.2019 13:01
"Kun+syöpään+sairastuneelle+suositellaan+syöpälääkityksen+lopettamista+ja+sen+vaihtamista+ketodieettiin,+niin+se+ei+ole+vitsi,+varsinkin+jos+tuon+suosituksen+tekee+lääkäri.+"
Tässä+taitaa+olla+nyt+se+asian+pihvi,+että+onko+Heikkilä+todella+noin+ohjeistanut+kirjassaan.+Heikkilän+mukaan+hän+ei+ole+noin+kirjoittanut,+kun+taas+kriitikot+vetoavat+tällaisiin+vaarallisiin+ohjeisiin.+Siksipä+uteliaan+pakko+tutustua+itse+kirjaan.+Laitoin+tilaukseen.
19.02.2019 12:20
Tuolla+vähän+Heikkilän+vastinetta:
https://www.anttiheikkila.com/blogi/temppu-ja-miten-se-tehtiin/
Heikkilä+väittää+että+niitä+väitteitä,+joista+hänen+kirjaansa+syytetään,+ei+edes+löydy+hänen+kirjastaan.+Herää+kysymys+ovatko+kriitikot+edes+lukeneet+hänen+kirjaansa.+Pakkohan+tähän+on+itsekin+tutustua,+käy+mielenkiintoiseksi.
19.02.2019 09:21
Ikäänkuin+olisin+jossakin+nähnyt+Heikkilän+kommenttina+tuohon+S-ryhmän+huoleen+asiakkaidensa+terveydestä,+että+vetävät+hänen+kirjansa+myynnistä+mutta+jatkavat+tupakan+myyntiä.
19.02.2019 09:04
Kuulostaa+mielenkiintoiseltä+:D
19.02.2019 08:24
Miten+tuon+aiheen+käsittely+liittyy+lukemista+koskevaan+keskusteluun?+Kuten+olen+sanonut,+jos+aihe+noin+kovasti+kiinnostaa,+tee+aloitus.+Eri+asia+on+kuuluuko+tuollainen+islam-vouhotus+luterilaisuus-palstalle.
18.02.2019 20:06
Kuten+toisaalla+sanoin,+en+ole+sitä+lukenut,+vilakissut+vain,+joten+en+kommentoi+sitä.+Muutenkaan+en+lähde+pelkästä+linkinstä+keskustelemaan.+Tee+aloitus+aiheesta+jos+se+noin+kiinnostaa+niin+katsotaan.
18.02.2019 19:22
Pidän+keskustelukirjoista.+Itse+omistan+ja+olen+lukenut+kaksi+Juha+Pihkalan+ja+Esko+Valtaojan+keskustelukirjaa+sekä+Jaakko+Heinimäen+ja+Jussi+K.+Niemelän+kirjan,+kaikki+uskontoa+käsitteleviä+keskusteluja.
18.02.2019 19:21
En+ole+enkä+välttele.+Tässä+yritetään+kuitenkin+nyt+keskustella+lukemisesta.+Tee+toki+aloitus+aiheesta,+jos+se+sinua+noin+kiinnostaa.+Laita+vähän+omaakin+pohdintaasi+pelkän+linkin+asemesta.+Katsotaan+josko+innostaa+kommentointiin.+Itse+en+ole+isommin+islamista+kiinnostunut,+mutta+jos+teet+hyvän+aloituksen+niin+katsotaan.
18.02.2019 19:11
42 / 54