Vapaa kuvaus

Aloituksia

95

Kommenttia

1000

  1. Jeesus+julisti+kaikki+ruuat+puhtaiksi!!!
  2. Kiitos+asiallisesta+vastauksesta.+Ilmeisesti+sinun+tuttavapiirisi+ei+koostu+ihmisistä,+joille+maahanmuutto+olisi+ajankohtainen+keskustelun+aihe.+Sama+tilanne+tietysti+kristittyjenkin+keskuudessa.+Tuskinpa+kuitenkaa+sinä+sen+enempää+kuin+ystäväpiirisikään+on+voinut+välttyä+huomaamasta,+että+suurelle+osalle+suomalaisia+maahanmuutto+on+yhä+tärkeämpi+teema,+mietitäänpä+nyt+vaikka+perussuomalaisten+vaalimenestystä+ja+vaalien+jälkeistä+gallup-nousua.Kristittyjen+keskuudessa+olen+ollut+havaitsevinani,+että+uskonto+ei+välttämättä+ole+se+tekijä,+jonka+perusteella+maahanmuuttoon+suhtaudutaan+joko+kielteisesti,+tai+myönteisesti.+Totta+on,+että+tietynlainen+islam-kritiikki+on+nostamassa+päätään,+mutta+uskoisin+sen+johtuvan+siitä,+että+suurin+osa+maahanmuutosta,+ainakin+ei-työperäisestä,+tapahtuu+nimenomaan+muslimimaista.+Kristittyjen+joukossa+on+paljon+ihmisiä,+jotka+ovat+täysin+tyytyväisiä+nykyisen+kaltaiseen+maahanmuuttoon,+tai+olisivat+sitä+valmiita+lisäämäänkin,+niin+työperäistä+kuin+ei-työperäistäkin.+Sitten+on+olemassa+kristittyjä,+jotka+suhtautuvat+erittäin+kriittisesti+maahanmuuttoon,+varsinkin+tuohon+ei-työperäiseen.+Tässä+joukossa+en+ole+huomannut+eroa+sen+suhteen,+keskustellaanko+maahanmuutosta+muslimimaista,+vai+vaikkapa+afrikkalaisista+kristityistä+siirtolaisista.+Suhtautuminen+on+kielteinen.+Mutu-tuntuma+minulla+oli,+että+kantasuomalaisilla+muslimikäännynnäisilläkin+olisi+ollut+vaihtelua+suhtautumisessa+maahanmuuttoon,+ja+kiinnostavaa+olisi+ollut+tietää,+missä+määrin+tulijoiden+uskonto+joko+vaikutta,+tai+sitten+ei+vaikuta,+suhtautumiseen+tulijoita+ja+tulemista+kohtaan.+Sinun+kokemuksesi+ei+kyllä+nyt+tue+minun+ennakkokäsitystäni+ja+siihen+minun+on+tietenkin+tässä+vaiheessa+luottaminen.Kiinnostavaa+olisi+kuulla+muiden+kokemuksia,+ja+miksi+ei+samalla+laajentaisi+kysymyksen+kohdeyleisöä,+vaikkapa+maahanmuuttajataustaisiin+Suomen+kansalaisuuden+saaneisiin,+tai+Suomessa+syntyneisiin+muslimeihin.+Kantasuomalaisten+käännynnäisten+joukko+kun+on+kuitenkin+käsittääkseni+niin+pieni,+että+ehkä+sieltä+on+hankala+löytää+eri+tavalla+ajattelevien+ryhmiä,+varsinkin,+jos+aihe+ei+ole+erityisemmin+tapetillakaan.