Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4163

  1. Jos toisen ryhmän kanssa keskustelee ja vastaavasti toisen ryhmän kanssa " ...erehdyn keskustelemaan ..." niin tietysti voi miettiä onko omat asenteet taapainossa suhteessa ryhmiin. Saattaa vaikuttaa sanavalintoihin, haluun provosoida tai tehdä kärjistäviä tulkintoja.

    Vaikea muuten sanoa kun ei tiedä mistä politiikan asioista on keskusteltu. Alue on hyvin laaja ja eri asioilla on eri painoarvo eri ihmisille. Lisäksi onko vain heitelty asioita ilmaan vai onko ollut päämääränä kenties saavuttaa joku kompromissi.

    Yksilöiden henkilökohtaiset kokemukset ja temperamentti toki vaikuttavat mutta joskus kyse voi olla myös neuvottelu/keskustelutaktinen rooli. Samoin paljonko näillä politiikan ajattelijoilla on kokemusta käytännön poliittisista päätöksistä. On kyse sitten poliittisen järjestelmän luottamuspaikoista tai järjestötoiminnasta jolla pyritään vaikuttamaan poliittisiin päätöksiin.

    Kuitenkin sanoisin että ei kannata erhtyä keskustelemaan vasemmiston kanssa ainakaan politiikasta jos sieltä saa takaisin vain huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä ei kannata sietää eikä se yleensä vie asioita eteenpäin.
  2. Kahden tyttären isänä pitää todeta että nimimerkki Aletheias aikalailla kiteytti omat ajatukset. Toki on yksi kohta jota en ihan suoriltaan allekirjoittaisi.

    Tämä kohta on "Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta........"
    Viittaan tällä tapaukseen jossa naispuolinen ryhmänjohtaja tanssitti miespuolisia alokkaita vähissä vaatteissa, vaati hierontaa sekä kiskaisi housut kinttuihin vahvuuslaskennassa. Aikanaan hän sai sakot esimiesaseman väärinkäytöstä mutta pientä keskustelua nousi siitä onko kyse myös seksuaalirikoksesta.
    Syyttäjä oli päätynyt tässä asiassa syyttäjättämiseen koska ei uskonut sen menevän oikeudessa läpi. Epäsuorat perustelut tulivat oikeuden aikana.
    ”jos mies olisi tanssittanut tuvallisen naisia, siinä voitaisiin olla täällä vähän kepeimmin perustein, ja mahdollisesti jopa muissakin syytteissä”.

    Asiaa myös tiedusteltiin rikos- ja prosessioikeuden professori Dan Heleniukselta joka toteaa. "– Mutta jos mennään mahdollisiin seksuaalirikoksiin, niin tekijän ja uhrin sukupuolella voi olla merkitystä arvioitaessa, pidetäänkö tekoa seksuaalisena vai ainoastaan nöyryyttävänä."

    Koko juttu
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23602c63-22c1-4321-9626-257a6a0fe6da

    En tiedä onko kukaan tosissaan uskonut että kun oikeudessa tehdään kokonaisvaltaista arviointia tapauskohtaisesti niin sukupuolella ei olisi mitään merkitystä.
    Ihan normaalia viranomaisten toimintaa ja oma kysymys sitten on että miten se heijastaa kansalaisten oikeustajua.
  3. Kyllähän tuo pituuskasvu olisi saanut jatkua 185cm toiselle puolelle. En tiedä olisiko auttanut kumppanin löytämisessä mutta useammille treffeille olisin päässyt ja se olisi jo riittänyt itsetunnon vahvistamiseen.

    Ehkä tuossa kevään vaalihuumassa tuli selväksi että vahvempi itsensä esille nostaminen tai henkilöbrändäys olisi kyllä ollut ihan tarpeellinen lisä työkalupakkiin.