Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen verran on että sote ja muu virkakoneisto taas kurjisti monen huono-osaisen arjen. Ennen tuo oli kuntien vastuulla ja meillä oli tehty päätös että tuon 9e päälle kunta maksaa ruuan. Monilla oli ja on takana pitkään jatkunutta työttömyyttä ja mahdollisesti muitakin ongelmia niin yritettiin tukea ainakin siltä osin että kaikki saisivat ainakin sen yhden lämpimän aterian arkisin.
Nyt kun toiminta siirtyi sotealueiden vastuulle niin emme saaneet erillislupaa jatkaa tätä ruokailun tukemista koska se olisi eriarvoistanut muut sotealueen kunnat.
22.07.2023 22:15
Näin on. Sillä voi pitää vaikka tuon avaruusaluksen koossa jos matkalla rupeaa siitä helmat repsottamaan.
22.07.2023 21:32
Kieppi jekkulankaa, rulla roudarin teippiä ja tuntolevy.
22.07.2023 21:22
ikki on mahdollista ja siiapauksessa lasten ystäpiirin ja muutaman twitter-ketjun perusteella Suomessa on laaja palvealan asenneongelma.
22.07.2023 21:08
Eli kone oli kuitannut mnut ulos joten kuittaan nuo aiemmat viestit omikseni.
22.07.2023 17:44
10/12. Ihan hyvä tulos siihen nähden että oman kulkuneuvon merkki on Helkama.
Jenkkimerkit on kyllä hakusessa.
21.07.2023 23:01
Nykyään rima leiman antamiselle on hyvin matala. Varmaan kohta koko pohjanmaa julistetaan äärioikeistolaiseksi alueeksi kun täällä puhutaan vapaussodasta eikä sisällissodasta.
Riikan tapaukseen palatakseni niin itselleni tuli jopa surullinen olo sen jälkeen kun Riikka oli pyytänyt vanhoja kirjoituksiaan anteeksi. Sen jälkeen alkoi keskustelu siitä oliko anteeksipyyntö aito ja mitä se tarkallen ottaen koski. Nykyään edes anteeksipyyntö ei anna aihetta aloittaa liennytystä. Syyttömyysolettama on jäänyt kuolleeksi kirjaimeksi poliittisessa keskustelussa.
21.07.2023 22:56
Itse en usko että Riikan suosio kasvaa. Luulen että hänen suosionsa pysyy vakiona samoin kuin puolueensa; enkä usko suuriin muutoksiin muissakaan puolueissa. Jo ensimmäiset hs:n gallupit vähän tähän suuntaan myös osoittavat.
Rasismikohun aikana ihmiset ovat jo valinneet puolensa eivätkä varmaan niistä liikahda. Varsinkaan kun seuraavassa vaiheessa ps määrittää rasismi-termin vastaamaan omia toiveitaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1d74aa2f-068b-4b78-a005-f2c66f0f07ca
Ehkä keväällävoi pientä liikehdintää tulla kun keskusta ja vihreät kipuilevat oikeiston ja vasemmiston välissä alle 10% kannatuksella. Siinä on kiusaus ruveta miettimään mahdollista uutta asennoitumista poliittisella kartalla.
Toinen asia sitten on jos keväällä on paljon ulkoparlamettaarista vaikuttamista niin kenen laariin se alkaa satamaan.
21.07.2023 22:29
Kiitos ihan mukavasti on ilta mennyt. Päivällä kävin kaverin luona kahvilla katsomassa kun heidän talonsa kengitetään. Aikanaan rakennettu valesokkeli ja nyt sitä sitten käyvät läpi.
Itse siivoskelin autotallin ja nyt pitäisi päättää mitä ostaa tyttärelle synttäriksi kun ensi viikolla tulee vuosia lisää. Vähän vaikea ostaa tuollaiselle yli 20-vuotiaalle.
Hyvää Ahvenanmaan reissua. Nuorena käynyt siellä pyörällä, Mennessä sain kyydin saariston reunoille (Kustavi?) ja sieltä lautoilla saaresta toiseen. Takaisin Maarianhaminasta isolla veneellä Turkuun ja junalla loppu matka.
21.07.2023 21:48
Mulla menee niin että tietty aika tai tilaisuus sattaa avata ikävän tai ehkä enemmänkin voisi puhua kaipuusta koska mitään fyysistä reaktiota ei kuitenkaan ilmaannu.
Joulu on itselleni tässä suhteessa vähän haastava kun äitini oli niin kovin jouluihmisiä ja me muut lähinnä toivottiin että olisi jo joulu ohi. Samoin ne ystävät tai kaveripiiristä jotka itse päättivät milloin elonsa päättyy toteuttivat päätöksensä joulun aikoihin.
En tiedä onko nämä yksinäisyyden sivuoireita, vanhuutta tai jotakin itselleen valehtelua mutta olen ikävöinyt myös hetkiä kuten tullessa töistä joku antaa suukon ja kysyy miten töissä meni. En minä lähtökohtaisesti hetkiä kaipaa vaan sitä oikeaa ihmistä rinnalle.
21.07.2023 11:48
Vähempi enää nykyään sillä olen erotellut nuo tulevat askareet kahteen koriin.
Ensimmäisessä on toistuvat asiat jotka mitä suurimmassa määrin on arjen pyörittämistä. Itsellä on vuorokierrosta johtuen 10 päivän kalenteri ja siihen olen hahmotellut milloin teen mitäkin kotitöitä ja samalla tavoin toimii harrasteiden kuten salilla käymisen kanssa.
Toisessa korissa on tällaiset projektiluontoiset asiat. Niissä aiemmin oli ongelmana päästä alkuun. Itselle auttoi kun pilkon sen pienempiin osiin. En esimerkiksi enää remontoi huonetta koska se tuntuu niin isolta hommalta että sen helposti siirtää. Itsellä on ajatuksena että huoneesta poistan vanhat tapetit. Sen jälkeen kalenterissa lukee vaikka kittaus ja niin edelleen. Kun palastelee "nämä pitäisi tehdä asiat" niin ne ovatkin pikkujuttuja ja aloitus on helpompaa.
Itse pesin tänään ikkunoita eikä oikein tahtonut käynnistyä vaikka olin se työlistaan merkinnyt. Usein itselläni auttaa kysymys; oletko koskaan jälkeenpäin harmitellut että tämä homma tuli tehtyä.
21.07.2023 00:31
Tänä päivänä ulkopolitiikka on presidentin ja valtioneuvoston yhteispeliä. Oma ajatukseni on että vähennetään tuollaista "kahden lautasen politiikkaa" mahdollisuuksien mukaan. Selkeät merkit kuka edustaa ja missä. Itse antaisin ulkopolitiikan selkeämmin presidentin tontille.
Se olisi myös selkeämpi vaaleissa kun ehdokkailta kysyttäisiin miten hoidatte eri ulkopolitiikan sektorit. Riippumatta siitä olisiko Haaviston politiikka esim humanitäärisestä näkökulmasta uhka tai mahdollisuus niin kuitenkin kansan tahto olisi siinä presidentin vaaleissa toteutunut.
Mitä noihin ehdokkaisiin tulee niin Aaltola varmaan odottaa kokoomuksen siirtoa eli jos heillä on tulossa oma ehdokas niin Aaltola tuskin lähtee sillä ilman puolueen tukea voi olla vaikeaa. Samoin en ole varma onko keskusta menossa Rehnin taakse ja sdp ei ole julistanut ehdokastaan jonka veikkaan olevan Jutta Urpilainen.
Heitetään villinä veikkauksena että keskusta saa entisen puolustusministeri Kaikkosen ehdokkaaksi. Nauttii laajaa hyväksyntää yli puoluerajojen ja olisi sopivan neutraali kaikille. Ihan totaali musta hevonen olisi rkp:n Anders Adlercreutz. Minusta hyvin sosiaalisessa mediassa pyrkinyt perustelemaan puolueensa toimintaa ja oikeasti tuntuu olevan sellainen sillanrakentajapersoona.
20.07.2023 06:43
Itse taas haluaisin kasvattaa tuota valtaa ja kohdentaa sitä kohti eri maiden kahden välisiin suhteisiin. Oli kyseessä sitten diplomaattinen työ, turvallisuuspoliittinen tai vaikka humanitäärinen työ. Eu-politiikka sitten jäisi hallituksen vastuulle.
Sisäpoliitiikan jättäisin presidentiltä pois. Vaikka presidentti on poliittisesti sitoutumaton niin poliittisten piirien tuki hänen valinnassaan on keskiössä. Siksi esim hallituksen mahdollisen erottamisen ja muut sisäpolitiikan isot lyömäaseet antasin virkavastuulla oleville toimijoille jotka pohtisivat asiaa muulta kuin poliittisista tulokulmista.
Yksi syy tähän muutokseen on meidän vaalitapa. Meillä ei ole hallitus- tai pääministerivaaleja vaan eduskuntavaalien perusteella nämä valitaan. Presidentti taas valitaan suoralla vaalilla joten se on puhtaasti kansan tahto. Se että nyt ehdokkaista on monelle vaikea valita sopivaa ei ole vaalitavan vika.
19.07.2023 14:31
Näin todennäköisesti on ja sitten on niitä ihmisiä jotka kelpuutettaisiin monien toimesta.
19.07.2023 13:57
Itsellä nuorena valutteli joskus flunssan yhteydessä kun tuli paljon niistettyä. Itsellä auttoi kun vuodon alettua niistin käytävän tyhjäksi ja painoin nenän sivuista sieraimet päin väliseinää.
Käytännössä siis se millä se on laitettu alulle niin sillä se myös loppui. Saman ohje saatiin myös kätilöltä kun lapsi ei vielä ollut halukas syntymään.
19.07.2023 13:53
Kiitos samoin, kolme työpäivää jäljellä ja sitten loppuviikko vapaata. Tuossa viikonloppuna kävin soilla kävelemässä ja ensimmäiset hillat ovat jo kypsyneet. Osa vielä ihan raakileita joten aika eriaikaisesti näytää tänä vuonna kypsyvän. Eli jos kaipaa omaa aikaa niin hillasoilla sitä riittää.
Heinäkuu jo yli puolivälin joten kohta alkaa joululaulut soimaan kaupoissa.
17.07.2023 09:41
No teknisesti ei kyllä verrannut mutta kun miettii asiayhteyttä niin vastenmielistä puhetta tuo on. Asia varmaan olisi tullut selväksi myös pehmeämmillä vertauksilla.
Jotenkin tuosta politiikasta on tullut raskasta seurattavaa. Kokoomus puhuu arvoista mutta kun pääsee toteuttamaan ohjelmaansa niin arvot häviää. Vasemmisto arvostelee puhemiestä siitä että ei keskeytä istuntokautta vaikka puhemies perusteli minusta hyvin päätöksensä ja vastaavasti koko puhemiesinstituutio näyttää politisoituvan yhä vahvemmin.
Kaiken huipuksi ps kansanedustaja alkaa maalittamaan Purran vastaisen adressin alullepanijaa eikä rkp tiedä miten suhtautua rasisteihin vaikka jakaa itse rotsinkielisten paremmuutta korostavan rotuoppia ihailevan Axel Olof Freudenthalin kunniaksi nimettyä mitallia.
17.07.2023 09:34
Itse katselen naisellisuutta siitä vinkkelistä jolla toivon hänen rakastavan minua. Toivon että henkisellä tasolla rakastaa minua yksilönä ja fyysisellä tasolla rakkaus kohdistuu minuun miehenä.
Tämä tarkoittaa sitä että jos naiselle on aikanaan iskostunut ajatus että naisen pitää vaikka hoitaa pyykkihuolto, Myös minä voin välillä pyykätä, kuivata sekä silittää ja mankeloida eikä tarkoituksena ole poistaa hänen naiseuttaan vaan minä nyt vain olen yksilö joka pitää pyykkäämisestä. Toivon että hän kokee että se tuo yhteiseloomme jotakin lisää eikä vie häneltä mitään pois.
Fyysisellä rakkaudella tarkoitan myös muutakin kuin eroottista latausta. Ainakin tähän mennessä olen ollut kumppaneitani fyysisempi niin sillä perusteella pyytää minut vaihtamaan vaikka auton renkaat.
No onko nuo nyt kovin sukupuolisidonnaisia asioita; luulen että ei mutta kun nyt kysyttiin tästä näkökulmasta niin siitä kulmasta sitten vastaus.
13.07.2023 13:35
Muistelen että tuo hamekankaan osto liittyy jotenkin myös karkauspäivän kosintaan.
Ei muuten tarvi mennä 80-luvulle vaan asiasta löytyi ihan päätös että hamekankaan antaminen miehelle on kunnianloukkaus.
https://www.kaleva.fi/hamekankaan-lahettajan-tuomio-sailyi-hovissa/2390035
12.07.2023 13:35
Tuolla libidotasolla tarkoitin sitä kiinnostuksen määrää joka itselläni kohdistuu seksuaaliseen kanssakäymiseen. Enempi kyse siis henkisestä kuin fyysisestä asiasta. Parisuhteiden osalta kun jo alkaa olla luovuttanut niin kyllähän tuo itsensä kanssa tolskaaminenkin tuntuu vähän turhanpäiväiseltä. Ennemmin pesee ikkunoita tai mankeloi lakanoita.
Itselläni on kuusi työpäivää ja neljä vapaata ja näiden kymmenen päivän aikana käyn neljästi salilla ja teen kolme aerobista liikuntasuoritetta työmatkapyöräilyn lisäksi. Ehkä tuo toimii seksin korvikkeena.
12.07.2023 13:13
9 / 180