Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4097
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miesten mailma taisi loppua jo viime vuosikymmenellä jos ei jo 90-luvun laman jälkimainingeissa. Tuskin palaa ja vaiikea kuvitella sille myöskään korvaajaa.
Leuhkimis-sanan jätän omaan arvoonsa mutta kun puhutaan termeillä ylä-ja alapuolella niin aina en kyllä ole ollut varma kummalla puolella viivaa sitä on ollut. Jos työelämää miettii niin kyllä raskaimmat työt on anettu sukupuolen mukaan. Samoin tietyt työt joissa oli riski kemikaalialtistukselle olivat ainakin meillä sukupuolittuneet.
Jos sitten keskustellaan vähemmän jyrkemmällä termillä kuten painoarvo niin siinä on joskus sukupuolella ollut merkitystä. Tämä siis toimii kaikkiin suuntiin ja pohjaa tähän 60/40 sääntöön. Vaikka sääntöä ei välttämättä aina tarvitsisi noudattaa on se luonut joitakin suuntaviivoja vaikka juuri työelämään. Meillä ei edelisessä työpaikassa mennyt läpi tasa-arvo-ja yhdenvertaisuussuunnitelma koska hr-tiimissä ei ollut yhtään miestä. Valmistelu ei johtoryhmän mielestä näyttänyt katu-uskottavalta joten me pari kiintiömiestä nostettiin mukaan valmisteluun.
Itse uskon vahvasti että tekemämme pikku viilaukset mm rekrytointiin ja palkkatasa-arvoon paransivat sitä mutta voi toki olla ettteivät hr-tiimistä uskaltaneet olla ei mieltä koska medän poistuminen tiimistä olisi taas aiheuttanut oman häslingin.
17.01.2026 02:05
Tänään kuului ihan hyvää. Vapaapäivä, salitreenit sekä hyvät uutiset ystävän parantuneesta terveystilanteesta.
Ei oikeastaan ole aihetta josta jaksaisin vääntää. Nykyään tuntuu että ihmiset ovat syvissä bunkkereissaan joten itse tyydyn vain ilmaisemaan oman mielipiteeni, kuuntelen toista/toisia ja jos tuntuu ettei minulla ole mitään lisättävää niin se on aikalailla siinä.
On kyse sitten omasta tai toisen viestinnästä niin kyllä ajatus muutoksesta lähtee ihmisen omista ajatuksista. Se että omia ajatuksia vain tyrkyttää niin vastassa on usein torjuva reaktio ja lisäksi se leimaa toisen hankalaksi ihmiseksi. Tämä taas vaikeuttaa keskusteluja seuraavalla kerralla.
Sekin pitää myös miettiä että ketä edustat eri tilanteissa. Edustatko itseäsi, vai sen lisäksi esim puoluetta, työpaikan ihmisiä, urheiluseuran jäseniä jne. Some (siis omalla nimellä esitetyt asiat) tietysti on sitten oma mailmansa kun niitä sitten tulkitaan eri suunnista
17.01.2026 00:16
Viimeisin väkevä taitaa olla Marskin ryyppy jonka ostin joitakin vuosia sitten ylennyksen kunniaksi. Oli kyllä hyvän makuista ja yhtenä saunailtana kahvin seassa juotiin porukalla pois.
Ihan en ole varma kävinkö Alkossa viime vuonna vai kävinkö kaupasta ostamassa kolme erikoisolutta saunomisen yhteyteen. Nuo oluet kestikin noin puoli vuotta.
Yhden oluen ostin kaupasta kun tein sinappisen olutkastikkeen pihville. Ajattelin että jos joskus pääsisi treffeille ja nainen haluaisi tulla tekemään tupatarkastuksen niin olisi jotakin vähän fiininpää tarjottavaa. Toki minun tuurilla nainen olisi absolutisti vegaani mutta ainakin olisin yrittänyt.
16.01.2026 23:28
Koska kyseessä ei ollut suoraan minuun kohdistettu toive niin jos kyseessä on mies niin neuvoisin viemään kotiin kukkia ja tekemään yli puolet kotitöistä.
Naiselle sanoisin että osta kukkia ja suklaata. Anna ne miehelle jotta tämä voi yllättää sinut. Leikit yllättynyttä ja ilmoitat olevasi romantiikan lumoissa.
10.01.2026 19:22
"Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa" Niinhän sitä sanotaan mutta kyllä se vaan helposti köyhällä menee siihen että jos pesukone hajoaa niin ostetaan halvempi joka kestää viisi vuotta kuin kalliimpi joka kestää kahdeksan vuotta.
09.01.2026 19:32
Eipä taida ola mutta auto on viety talliin. Siinä kun ei ole ominaisuuksia jotka houkuttelisivat kyytiin niin sama pakittaa talliin. Onhan tuossa renkaanpotkija käynyt mutta epäilen ettei tarvitse laittaa lohkolämmitystä päälle.
Oikeastaan pari sellaista lyhyttä lainausta jotka pisti silmään.
"Naiset kertovat, että treffikulttuuri on muuttunut laiskaksi. Moni mies ei enää ehdota tapaamista, vaan toivoo, että kipinä vain yhtäkkiä syttyy."
Tuossa vaan mietin että onko miehillä myös samanlainen käsitys että naisen pitää olla se aktiivinen osapuoli vai onko se vaan edelleen niin että mies on se jolla on velvollisuus viedä asiaa eteenpäin.
"..... turvallisuudentunne katoaa...." Vaikka nyt puhutaan niin mietin että kuinka paljon yleisempi empävarmuus ympärillä vaikuttaa. Keskustelut työttömyydestä, ilmastokadosta, sodat tai mahdollisuuksien tasa-arvon katoamisesta saattavat pistää miettimään mahdollisia vaikutuksia omaan elämään.
Lopuksi voisi todeta ettei minulla ole käsijarru päällä. Jos joku hyppäisi kyyytiin ja toteaisi että otetaanpa mäkistartti niin varmasti lähtisin rullaamaan ja katsomaan käynnistyykö moottori.
08.01.2026 19:20
Enpä muista että mikään olisi harmittanut. Aika pienellä kantamuksella lähti. Se varmaan vaikutti kun lähti meidän talosta suoraan toisen miehen asunnolle niin siellä oli kaikki valmiina.
Lähtiessään myös totesi että sinä tarvit lasten kanssa näitä tavaroita enemmän kuin hän. Toki jälkeenpäin joitakin tavaroita kyseli perään mutta vähäistä se oli.
08.01.2026 17:58
Minulla taas on hieman eri tuntuma.
Jos nyt politiikasta aloittaa niin esim meidän kunnanvaltuuston tai-hallituksen keskusteluja jos seuraisi niin uskallan väittää että harva pystyy yhdistämän valtuutetun ja puolueen. Jos taas eduskuntakeskusteluja seuraa niin tuo susilaki oli aika hyvä esimerkki. Toiset puhuu susien määrästä ja montako metsään jätetään ja toiset taas puhuivat lain valmistelun ongelmista. Pitää olla aika skarppi että pystyy seuraamaan.
Mitä kulutukseen tulee niin eiköhön siinä hankintoja määritä aika pitkälle eurot. Jos ei ole paljoa rahaa niin ostat halvemman vaikka sen kestoikä on lyhyempi. Jos kukkarossa on enemmän painetta niin ostat kalliimman joka kestää kauemmin mutta yhteistä näille on että niitä tuskin pystyy tai kannattaa korjata.
Ehkä enemmän tämä on alkanut mennä sellaiseksi etujärjestöjen temmellyskentäksi. Juuri susikeskustelussa mtsästäjät ja luonnonsuojelijat nostivat profiiliaan ja niitä sitten yksityiset ihmiset komppasivat.
Samoin nykyään naisjärjestöt nostavat naisten ongelmia esille ja miesjärjestöt taas miesten (tai siis nostaisivat jos niillä olisi rahaa) ongelmia.
07.01.2026 21:19
Kauniisti sanottu. Kiitos.
07.01.2026 19:29
Itseäni ei sentään ole syyllistetty mutta kykyä olla vanhempi on kyllä kyseenalaistettu monestakin suunnasta. Aina neuvoloista koulun tilaisuuksiin on kyselty äidin perään kun itse olen saapunut paikalle lasten kanssa.
Erossa kun viranhaltijoille selvisi että minusta tulee lähivanhempi niin joutui käymään myöhemmin vielä kuulusteluissa kun epäilivät etttä en osaa laittaa ruokaa, pestä pyykkiä enkä muutenkaa pitää lapsista ja kodista huolta.
Ei siinä, kyllähän minä tuossa kuulustelussa pärjäsin kun olin hieman tuota aavistellut ja hyvin tuohon taisteluun valmistautunut.
Hyvähän se toki lasten kannatla on tilanne varmistaa mutta mietin vain että moniko äiti joutuu kertomaan mitä ruokaa on sillä viikolla valmistanut.
06.01.2026 23:53
Onhan tuolla kohtia joita kovasti arvostan mutta jos otetaan vaikka empatia ja stressi niin olisi mukava kuulla myös henkilön oma näkemys siitä pitääkö numerot kutinsa. Vielä jos siihen saa hänet tuntevan ihmisen lausunnon niin siinähän olisi aika hyvä kattaus.
Kyllähän tuo myös jäänsärkijänä toimisi tai keskustelunavauksia helpottaisi. "Sinulla näyttää olevan hyvät kestävyysominaisuudet ja minulla korkea aerobinen kapasiteetti joten pitäisikö meidän mennä yhteen ja kasvattaa lapsistamme hiihtäjiä."
06.01.2026 22:31
Kyllä siitä iso apu olisi ollut. Oli aika voimaton ja miltei panikinomainen olo kun ensimmäiset omat riidat nousivat pintaan parisuhteissa. Toki olihan se raskasta varmaan alkuaikojen kumppaneillekin. Riita kun alkoi mennä pisteeseen että sain kuulla huutoa niin menin vain sanattomaksi ja katsoin häntä kyynelten alkaessa valua poskille. Siitä meni sitten toinen taas ihan sekaisin koska ei varmaan odottanut sellaista reaktiota omaan tunnepurkaukseensa. Onhan tuo kumppaneille myös raskas tilanne kun joudut varomaan omia äänenpainojasi riidoissa kun ei tiedä toisen reaktioita.
Jos itse saisin päättää niin väittely ja sovittelu pitäisi kuulua meidän yläasteen opetussuunnitelmaan.
06.01.2026 21:41
Myönnän että näin on tainnut pari kertaa elämässä käydä. Ne kerrat ovat sitten puhtaasti olleet tällaisia neuvotteluteknisiä juttuja. Jos huonoja sopimuksia on tarjottu vedoten kiireeseen ja käytetään hyökkäävää taktiikkaa niin joskus on sovittu että tällaisessa tilanteessa ei oteta takapakkia vaan ruvetaan ihan sitten haastamaan riitaa.
Varsinkin kun uutena astui rinkiin niin pöydän toiselta puolelta helposti yritettiin ottaa luuloja pois heti alkuun. Vähän raskasta se tosin oli kun ei ollut ihan oma itsensä mutta oli ihan voittava taktiikka kun sillä takasi oman neuvottelutilan tulevissa kokouksissa.
Parisuhteissa en oikein koskaan osannut riidellä ja se taas johtui siitä että meidän perheessä isä ja äiti eivät koskaan olleet asioista erimielisiä kun lapset oli paikalla. Ei ollut mallia miten toimia.
05.01.2026 20:49
Minun oma vinkki pohjautuu kokemuksiin ja siihen että lähdet treffeille isommalle kirkolle. Oma vinkkini on että tee ostoslista.
Itse siis tein ostoslistan kun lähdin treffeille. Tilastollisesti suurimmat todennäköisyydelle olivat joko se että nainen ei saapunut paikalle tai saapui, mittaili katseellaan, jonko jälkeen totesi että ei löydy kemiaa ja jatkoi matkaa.
Tämän jälkeen ostoslista käteen ja kiertelemään isompia kauppoja joissa laajempi valikoima ja edullisemmat hinnat kuin meidän kylällä. Tuskin olisi ilman treffejä tuonne tullut lähdettyä kaupoja kiertelemään.
Jos taas tulevaisuutta miettii niin ehkä onki- tai pilkkitreffit olisivat sellaiset mukavat ja edukkaat. Vielä kun molemmat saisi ruokakalat saaliiksi niin olisi jo selvää säästöä.
04.01.2026 21:38
Omalla kohdalla ikähaarukka on noin +-5 vuotta; käytännössä tuon ratkaisee onko elämäntilanne ja näkymä tulevaisuudesta sama.
Palvelijamainen luonne; kyllä kiitos, sillä itsekin olen sellainen. Tässä se ehkä oli tarkoitettu vähän negatiivissävyitteiseksi mutta itse miellän tuon positiivisena joustavuutena yhteiseen hyvään. Esim jos itsellä on vapaapäivä ja toinen on töissä sellaisena päivänä jolloin hän on luvannut vaikka tampata matot niin sen verran pitää olla pelisilmää että matot on tampattu ja ruoka odottaa kun hän saapuu töistä.
Rikkaus ja tahto ovat vähän sellaisia asioita joissa päämäärä ratkaisee. Jos molempia käytetään minun muuttamiseksi tai painamiseksi koron alle niin hankalaksi yhteiselo menee.
Sporttinen ei tarvi olla mutta liikunnallisuudesta ja perusterveistä elämäntavoista isot plussat. Kuitenkin joku harrastus tai ns oma juttu olisi kyllä hyvä naisella olla. Mieluimmin vielä sellainen jota porukalla tehdään. Voi olla itse harrastamassa tai jälkikasvun tukena; pääasia että on myös kodin ja työn ulkopuolella oleva sosiaalinen ryhmä.
Vanha sanonta kuuluu että "jokaisen vihaisen naisen takana on mies jolla ei ole mitään aavistusta mitä hän on tehnyt väärin." Näitä tilanteita nyt ei vaan voi aina välttää mutta jos kommunikointi olisi sillä tasolla että tällaiset hetket olisivat vähissä niin se olisi mukavaa.
Ehkä tuosta naisellisuus laittaisin lainausmerkkeihin. Jos nainen pilkkoo itse polttopuut tai antaa miehelle kirveen todeten että pilkkominen on miesten hommaa niin ihan samalta naiselliselta teolta ne vaikuttavat rakastuneen miehen silmin.
28.12.2025 23:27
Ehkä se olisi b-luokan dokumenttielokuva.
Dokumenttielokuva siinä mielessä että omat tulkintani tilanteista ja tapahtumista saattavat poiketa niistä tulkinnoista joita muut paikallaolijat ovat tilanteesta tai asiasta tehneet.
B-luokan elokuva siinä mielessä että pienen budjetin tekele samoissa lavasteissa näyttelijöinä ihmiset jotka tuskin nousevat kirkkaisiin valoihin. Juonikin melko lailla ennalta arvattava; toki näin onnellista loppua tälle vuodelle kukaan osasi etukäteen kirjoittaa.
27.12.2025 22:23
Oikeastaan tuloksellisesti ei minkäänlaisia odotuksia tai tavoitteita. Ihan tuossa viime aikoina olen miettinyt että onko sitä jo liikaa keskittynyt elämässä "tuloksellisuuteen:"
Ensi vuona, oli kyseessä työelämä, harrastukset, kumppanin löytäminen tai luottamustoimet, katse olisi enemmän siinä että askel osuu lankulle ja katsotaan mihin se riittää.
26.12.2025 21:53
Kyllä se taisi olla paketissa ennenkuin alkoikaan. Aattoaamusta tulin viimeisestä yövuorosta ja koko aatto meni vuorokausirytmiä kääntäessä.
Joulupäivänä oli jo tune että eiköhän joulu jo mennyt joten kävin salilla jonka jälkeen poistin tapetit yhdestä huoneestä. Tämä tapaninpäivä meni aika kopiona eilisestä päivästä. Ainoa ero että sali oli aikalailla täynnä porukkaa.
Katsotaan mitä huomiselle ja ylihuomiselle keksii mutta voisin oikeastaan ehdottaa tuolle kumppanikandidaatille että haluaisiko hän päästä vaikuttamaan uusiin tapetteihin.
26.12.2025 21:41
Itse olen sitten poikkeus tai minusta on kehkeytynyt jännämies.
Itsellä ihan positiivisia mietteitä joulun lähestyessä vaikka itsekseni täällä oleskelenkin. Perusteet tälle tunteelle rakennettiin perjantaina.
Taisin joskus mainita olleeni mukavilla treffeillä mutta jotka eivät oikein ottaneet tuulta tulevaisuuteen sillä nainen aikalailla suoraan ilmoitti kuuluvansa näihin naisiin jotka eivät elämäänsä enää miestä kaipaa.
Ollaan kuitenkin välillä oltu yhteyksissä ja vajaa pari viikkoa sitten jutellessa vertailin meidän työvuoroja ja kysyin suoraan hänen kiinnostusta ravintolailtaan jos varaan meille pöydän. Hän kuulosti jopa innostuneelta ajatuksesta ja varasin sitten meille pejantaiksi pöydän.
Ihan en ole varma miten nykyään tapakulttuureihin suhtaudutaan mutta itse vedin vanhan liiton kaavan mukaan eli avasin ovet, autoin takit sekä pistin jopa tuolin hänen alleen. Ilta meni mukavasti jutellen ja minulla oli todella hauskaa eikä hänkään nyt kovin tympeeltä vaikuttanut.
Takaisin ajaessa hän sitten kysäisi josko keittäisin kahvit niin tulisi tarkastamaan minun kirjahyllyni. EIpä siinä, pistin kahvin tippumaan ja hän siinä selaili mitä minun kirjahyllystä löytyy.
Juotiin kahvit loppuun ja hän alkoi tehdä lähtöä. Autoin takin päälle ja annoin siinä sitten lähtöhalauksen. Ennenkkuin hän ehti kääntyä niin rohkaistuin ja kysyin että "saanko suu...." ja ennenkuin edes sain lausetta loppuun vastaus oli että "saat". Samantien hän painautuin minua vasten ja suuteloinnsihan se meni. Pihalla vielä jatkettiin sitäkin huolimatta että muutama autolastillinen nuoria ajoi ohi.
Kaikille toivon rakkautta ja onnea jouluna sekä muinakin päivinä mutta hyvä pitää mielessä että onni ja rakkaus , kuten myös kateus, ovat asioita jotka pitää ansaita.
23.12.2025 16:48
Pitäisin aika outona jos tämä suosiminen olisi ollut joku ainutkertainen tapahtuma. Tämä olisi myös uutisilta mennyt ohi jos kyseessä ei olisi ollut presidentin poika.
Itse veikkaan että siellä nyt odotettiin tuota oikeusasiamiehen lausuntoa ennen päätöstä. Siellä nyt ei kuitenkaan todettu että aiassa olisi tehty virkavirhettä niin tuskin siellä isoja muutoksia tulee. Jotakin nimellistä varmaan tehdään jotta ulkoa tuleva paine poistuu.
Mitä tuohon Hiskiin tulee niin jos lähtee niin lähtee omasta pyynnöstä. Jos miettii että meillä presidentti on "kok", pääministeri kok sekä ulkoministeri kok niin vaikea kuvitella että Sauli Niinistön entistä kansliapäällikköä ryhdyttäisiin erottamaan.
19.12.2025 15:35
1 / 205