Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4094

1. "Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa" Niinhän sitä sanotaan mutta kyllä se vaan helposti köyhällä menee siihen että jos pesukone hajoaa niin ostetaan halvempi joka kestää viisi vuotta kuin kalliimpi joka kestää kahdeksan vuotta.
  2. Omalla kohdalla ikähaarukka on noin +-5 vuotta; käytännössä tuon ratkaisee onko elämäntilanne ja näkymä tulevaisuudesta sama.

Palvelijamainen luonne; kyllä kiitos, sillä itsekin olen sellainen. Tässä se ehkä oli tarkoitettu vähän negatiivissävyitteiseksi mutta itse miellän tuon positiivisena joustavuutena yhteiseen hyvään. Esim jos itsellä on vapaapäivä ja toinen on töissä sellaisena päivänä jolloin hän on luvannut vaikka tampata matot niin sen verran pitää olla pelisilmää että matot on tampattu ja ruoka odottaa kun hän saapuu töistä.

Rikkaus ja tahto ovat vähän sellaisia asioita joissa päämäärä ratkaisee. Jos molempia käytetään minun muuttamiseksi tai painamiseksi koron alle niin hankalaksi yhteiselo menee.

Sporttinen ei tarvi olla mutta liikunnallisuudesta ja perusterveistä elämäntavoista isot plussat. Kuitenkin joku harrastus tai ns oma juttu olisi kyllä hyvä naisella olla. Mieluimmin vielä sellainen jota porukalla tehdään. Voi olla itse harrastamassa tai jälkikasvun tukena; pääasia että on myös kodin ja työn ulkopuolella oleva sosiaalinen ryhmä.

Vanha sanonta kuuluu että "jokaisen vihaisen naisen takana on mies jolla ei ole mitään aavistusta mitä hän on tehnyt väärin." Näitä tilanteita nyt ei vaan voi aina välttää mutta jos kommunikointi olisi sillä tasolla että tällaiset hetket olisivat vähissä niin se olisi mukavaa.

Ehkä tuosta naisellisuus laittaisin lainausmerkkeihin. Jos nainen pilkkoo itse polttopuut tai antaa miehelle kirveen todeten että pilkkominen on miesten hommaa niin ihan samalta naiselliselta teolta ne vaikuttavat rakastuneen miehen silmin.
  3. Itse olen sitten poikkeus tai minusta on kehkeytynyt jännämies.

Itsellä ihan positiivisia mietteitä joulun lähestyessä vaikka itsekseni täällä oleskelenkin. Perusteet tälle tunteelle rakennettiin perjantaina.

Taisin joskus mainita olleeni mukavilla treffeillä mutta jotka eivät oikein ottaneet tuulta tulevaisuuteen sillä nainen aikalailla suoraan ilmoitti kuuluvansa näihin naisiin jotka eivät elämäänsä enää miestä kaipaa.
    Ollaan kuitenkin välillä oltu yhteyksissä ja vajaa pari viikkoa sitten jutellessa vertailin meidän työvuoroja ja kysyin suoraan hänen kiinnostusta ravintolailtaan jos varaan meille pöydän. Hän kuulosti jopa innostuneelta ajatuksesta ja varasin sitten meille pejantaiksi pöydän.

Ihan en ole varma miten nykyään tapakulttuureihin suhtaudutaan mutta itse vedin vanhan liiton kaavan mukaan eli avasin ovet, autoin takit sekä pistin jopa tuolin hänen alleen. Ilta meni mukavasti jutellen ja minulla oli todella hauskaa eikä hänkään nyt kovin tympeeltä vaikuttanut.
    Takaisin ajaessa hän sitten kysäisi josko keittäisin kahvit niin tulisi tarkastamaan minun kirjahyllyni. EIpä siinä, pistin kahvin tippumaan ja hän siinä selaili mitä minun kirjahyllystä löytyy.

Juotiin kahvit loppuun ja hän alkoi tehdä lähtöä. Autoin takin päälle ja annoin siinä sitten lähtöhalauksen. Ennenkkuin hän ehti kääntyä niin rohkaistuin ja kysyin että "saanko suu...." ja ennenkuin edes sain lausetta loppuun vastaus oli että "saat". Samantien hän painautuin minua vasten ja suuteloinnsihan se meni. Pihalla vielä jatkettiin sitäkin huolimatta että muutama autolastillinen nuoria ajoi ohi.

Kaikille toivon rakkautta ja onnea jouluna sekä muinakin päivinä mutta hyvä pitää mielessä että onni ja rakkaus , kuten myös kateus, ovat asioita jotka pitää ansaita.