Minulla ei ole tunnuksia, joten voisiko joku lukea puolestani?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/2b111310-ba0a-4a5c-9467-e4e4956ebda1
Tuossa on juttua, millainen mies ei ole kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla
58
681
Vastaukset
- Anonyymi
Minä luin puolestasi. 👍
- Anonyymi
Mitä siinä sanottiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siinä sanottiin?
Referoin: Katso peiliin.
- Anonyymi
Miehellä on kuvassa reikäiset sukat 😂
- Anonyymi
Parisuhde kestää kunnes sukkaan tulee reikä? Hyvän miehen pitää panostaa sukkiin 👆
- Anonyymi
Kaikissa sukussa on reikä - muuten ne on jalkarätit jotka kääritään jalkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parisuhde kestää kunnes sukkaan tulee reikä? Hyvän miehen pitää panostaa sukkiin 👆
Hyvä mies ei ole kiinnostunut reiästä sukassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa sukussa on reikä - muuten ne on jalkarätit jotka kääritään jalkaan.
Kaikki sukat reikiintyvät joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sukat reikiintyvät joskus.
Käyttämättömät sukat ei yleensä reikiinnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sukan saa jalkaan jos siinä ei ole reikää?
- Anonyymi
Huono hygienia on monen miehen perisynti. Haisevat jalat ja tunkkanen kainolo tappaa orastavan läheisyyden.
- Anonyymi
Ootko varma ettei se ole tarkoituskin?
- Anonyymi
Sen takia välillä täytyy käydä suihkussa.
- Anonyymi
Nostaa vielä kankkua ja päräyttää emäpierun, niin jop akat kaikkoaa. 😂😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostaa vielä kankkua ja päräyttää emäpierun, niin jop akat kaikkoaa. 😂😅
JasuKiva kun jaat tietoa harrastuksestasi 😛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kun jaat tietoa harrastuksestasi 😛
Heh, hyysss. Älä nyt paljasta, että kerroin. 🤫🫣🫡
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko varma ettei se ole tarkoituskin?
Tää oli hyvä. Kun on kyse vain ystävyydestä.
En lukenut mutta vastaan tuli jonkun toisen tiivistelmä jota siteeraan. (toivotaan että ei tule rikkinäinen puhelin efektiä mutta ihan asiapitoiselta tuo tiivistys vaikutti)
Sosiaalipsykologi näkee kaksi syytä miesten "olemuksessa"
1. Miesten passiivisuus ja kunniahimon puute; eli ei panosteta itseensä, uraansa ja hyvinvointiin.
2. Tunneälyn puute. Pitää ymmärtää toisen tunteet, osata ilmaista omat tunteensa ja olla valmiuksia haastaviin keskusteluihin.
Naisten kohdalla hän puhuu naisten korkeista tai tavoittamattomista odotuksista ja muut asiantuntijat taas käyttivät ilmaisua naisten kasvaneesta valikoivuudesta.
Miesten omat havainnot.
1. Pituus
2. Asunto ja auto
3. Matkustuskokemuksien puute
4. Trendittömien harrastusten puute.
Tämä siis lyhennelmä toisen lyhennelmästä joten pitää vain toivoa etä vastaa oikeasti ertikkelia. Eipä tuossa nyt mitään uutta ja yllättävää ollut.M184 kirjoitti:
Pitää muokata kohta 4. Kyseessä siis trendikkäiden harrastusten puute
🙂 Ai?, musta toi edellinen kohta 4 kuulosti paremmalta 😁.
- Anonyymi
Nuo miesten omat havainnot ovat ainakin mun mielestäni ihan merkityksettömiä asioita. Ehkä ne ovatkin sellaisia mitä miehet arvostavat toisissa miehissä?
Sosiaalipsykologia voin kompata. 1. kohta vain jos tuolla tarkoitetaan jotain valittavaa uikuttajaa joka ei ymmärrä tehdä itse tilanteelleen mitään. Jos on onnellinen ruohonjuuritason työssään, se on hyvä. Kunnianhimo pelkästään kuulostaa pahalta.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo miesten omat havainnot ovat ainakin mun mielestäni ihan merkityksettömiä asioita. Ehkä ne ovatkin sellaisia mitä miehet arvostavat toisissa miehissä?
Sosiaalipsykologia voin kompata. 1. kohta vain jos tuolla tarkoitetaan jotain valittavaa uikuttajaa joka ei ymmärrä tehdä itse tilanteelleen mitään. Jos on onnellinen ruohonjuuritason työssään, se on hyvä. Kunnianhimo pelkästään kuulostaa pahalta.
xLinerOlet täysin oikeassa, miesten havainnot ovat merkityksettömiä "havaintoja" ja kertovat enemmän siitä mitä kyseinen mies toivoisi olevan mielikuvituksissaan.
- Anonyymi
Tunneälyn puute on pahin kaikista.
Jasu Tosta mä oo eri mieltä ton sosiaalipsykologin kanssa. Että jos mä oisin nainen. Niin en missään tapauksessa haluais uraan keskittyvää miestä. Siis mieluummin mies, jolla on tavallinen, mutta hyödyllinen työ ja sellanen mikä ei tuhoa ympäristöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerNiinpä. Miehillä itsellään on usein aivan ihmeellisiä kuvitelmia. Esimerkiksi nyt tuo pituus. Se on ihan puhtaasti miesten oma ja miesten keskinäinen juttu, joka ei valtaosaa naisista kiinnosta yhtään. En sano, ettei ketään naista. Kyllä sellaisiakin on, mutta valtaosalle se on yhdentekevä ominaisuus. Siinäkin kohtaa, kun mies on jo kelvannut, on päästy treffeille ja toisillekin jne. niin edelleen jatkuu se ulina siitä omasta lyhyydestä. Vaikka nainen ei ikinä mainitse asiaa, eikä se häiritse häntä, niin edelleen se vinkuna jatkuu.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tosta mä oo eri mieltä ton sosiaalipsykologin kanssa. Että jos mä oisin nainen. Niin en missään tapauksessa haluais uraan keskittyvää miestä. Siis mieluummin mies, jolla on tavallinen, mutta hyödyllinen työ ja sellanen mikä ei tuhoa ympäristöä.
Uriakin on monenlaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Uriakin on monenlaisia.
Mulle riittää ammatti. Työhän on filosofien mukaan kuusi portainen. Keikka- homma - ammatti - ura - kutsumus -elämäntapa.
Mä oon tyytyväinen, että pääsin pois raksainssin hommasta. Työ oli omien arvojen vastaista. Nykyisessä työssä koen auttavani enemmän ihmisiä. Ja se että työilmapiiri on huomattavasti parempi. Palkka tietenkin on huonompi, mutta mulla ei paljoo rahaa mihinkään kulu.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mulle riittää ammatti. Työhän on filosofien mukaan kuusi portainen. Keikka- homma - ammatti - ura - kutsumus -elämäntapa.
Mä oon tyytyväinen, että pääsin pois raksainssin hommasta. Työ oli omien arvojen vastaista. Nykyisessä työssä koen auttavani enemmän ihmisiä. Ja se että työilmapiiri on huomattavasti parempi. Palkka tietenkin on huonompi, mutta mulla ei paljoo rahaa mihinkään kulu.Ura on sana, jonka voi tulkita monella tavalla. Työura on monesti ihan vain sitä, että on töissä.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Miehillä itsellään on usein aivan ihmeellisiä kuvitelmia. Esimerkiksi nyt tuo pituus. Se on ihan puhtaasti miesten oma ja miesten keskinäinen juttu, joka ei valtaosaa naisista kiinnosta yhtään. En sano, ettei ketään naista. Kyllä sellaisiakin on, mutta valtaosalle se on yhdentekevä ominaisuus. Siinäkin kohtaa, kun mies on jo kelvannut, on päästy treffeille ja toisillekin jne. niin edelleen jatkuu se ulina siitä omasta lyhyydestä. Vaikka nainen ei ikinä mainitse asiaa, eikä se häiritse häntä, niin edelleen se vinkuna jatkuu.
Miehenä joka on saanut useammat pakit syystä että päälaki on lähellä maanpintaaa on vaikea nähdä tuota miesten keskinäiseksi luulotaudiksi. Vielä kun tuttavapiirissä on samoihon tilanteisiin osuneita sekä tuntuu että netistäkin niitä tulee sen verran vastaan joten olettaisin että kyseessä on ihan todellinen havainto.
Se jatkuuko tällainen karsinta pitkään riippuu minusta siitä mihin suuntaan kumppanin haku jatkossa menee. Jos edelleen haetaan sovellusten tai palstojen kautta niin tällainen pituuden määrittäminen karsivaksi tekijäksi todennäköisesti jatkuu.
Jos taas jatkossa kyllästytään "ruutushoppailuun" ja lähdetään hakemaan kumppania vaikka päivätansseista niin silloin tuolla ei ole merkitystä.
Tansseissa vaikuttaa useimmin mut asiat kuin oletko 177 vai 181 pitkä mutta netissä tuossa voi olla isokin kuilu sen suhteen oletko kärkiketjun pelaaja vai b-maajoukkue tasoa.- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Miehenä joka on saanut useammat pakit syystä että päälaki on lähellä maanpintaaa on vaikea nähdä tuota miesten keskinäiseksi luulotaudiksi. Vielä kun tuttavapiirissä on samoihon tilanteisiin osuneita sekä tuntuu että netistäkin niitä tulee sen verran vastaan joten olettaisin että kyseessä on ihan todellinen havainto.
Se jatkuuko tällainen karsinta pitkään riippuu minusta siitä mihin suuntaan kumppanin haku jatkossa menee. Jos edelleen haetaan sovellusten tai palstojen kautta niin tällainen pituuden määrittäminen karsivaksi tekijäksi todennäköisesti jatkuu.
Jos taas jatkossa kyllästytään "ruutushoppailuun" ja lähdetään hakemaan kumppania vaikka päivätansseista niin silloin tuolla ei ole merkitystä.
Tansseissa vaikuttaa useimmin mut asiat kuin oletko 177 vai 181 pitkä mutta netissä tuossa voi olla isokin kuilu sen suhteen oletko kärkiketjun pelaaja vai b-maajoukkue tasoa.Kuten todettua, niin kyllä niitä yksittäisiä on, joille tuolla on väliä. Valtaosalle ei kuitenkaan ole. Se, että sitä lyhyyttään vinkuu jatkuvasti, sen sijaan muodostuu kyllä ongelmaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten todettua, niin kyllä niitä yksittäisiä on, joille tuolla on väliä. Valtaosalle ei kuitenkaan ole. Se, että sitä lyhyyttään vinkuu jatkuvasti, sen sijaan muodostuu kyllä ongelmaksi.
Jos minuun ottaa tusinan verran naisia ja niistä neljälle minun pituus on este treffeille lähdöstä niin suhteellinen määrä on jo niin iso että vaikea nähdä yksittäisenä tapauksena.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Jos minuun ottaa tusinan verran naisia ja niistä neljälle minun pituus on este treffeille lähdöstä niin suhteellinen määrä on jo niin iso että vaikea nähdä yksittäisenä tapauksena.
Jus melkein tuntwmani lyhyehkökin miesvinkuu ihan itse siitä pituudestaan ja jokaisella tuntemallani vähintäön keskipituisella naisella on samoja kokemuksia, niin eivät ne näillä sinun sanomisillasi mihinkäön muutu. Pahimmillaan tuo on sitä, että mies vinkuu kenkävalinnoistanikin, eikä voi kävellä vieressäni, jos mulla on korkokengät jalassa. Tasan ukkojen omia päänsisäisiä ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jus melkein tuntwmani lyhyehkökin miesvinkuu ihan itse siitä pituudestaan ja jokaisella tuntemallani vähintäön keskipituisella naisella on samoja kokemuksia, niin eivät ne näillä sinun sanomisillasi mihinkäön muutu. Pahimmillaan tuo on sitä, että mies vinkuu kenkävalinnoistanikin, eikä voi kävellä vieressäni, jos mulla on korkokengät jalassa. Tasan ukkojen omia päänsisäisiä ongelmia.
Siis jos melkein jokainen tuntemani lyhyehkökin mieshenkilö vinkuu ...
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tosta mä oo eri mieltä ton sosiaalipsykologin kanssa. Että jos mä oisin nainen. Niin en missään tapauksessa haluais uraan keskittyvää miestä. Siis mieluummin mies, jolla on tavallinen, mutta hyödyllinen työ ja sellanen mikä ei tuhoa ympäristöä.
"Uraan keskittyvällä miehellä" voi tarkoittaa todella erilaisia asioita. Ura voi olla tavallinen tai erikoisempi kunhan mies on siitä kiinnostunut ja tekee työtä mielellään, suorastaan kutsumuksesta.
Tähän liittyen tulikin mieleeni telkkarin poliisisarjat, jotka ainakin yhdessä asiassa eivät poikkea tosielämästä; oli poliisi mies tai nainen, niin hänen puolisonsa asenne miehen epäsäännöllisiä työaikoja kohtaan on ikävän tyrmäävä 🙄 Onko pakko aina loihtia sitä ruokaa ja odotella tuntikauseja miestä syömään kun voisi tehdä jotain kivaa ja hyödyllistä itselle/muille.
- Sheena Ex-Lukka kirjoitti:
🙂 Ai?, musta toi edellinen kohta 4 kuulosti paremmalta 😁.
Tuo on niin totta. Trendikkäitä harrastuksia on vähän jokaisella. Trendittömiä vain harvoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ura on sana, jonka voi tulkita monella tavalla. Työura on monesti ihan vain sitä, että on töissä.
Ja perseura on perseura. Jotkut ne vain uraa uurtavatkin.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän minun henkilökohtainen kokemukseni määärä mikään kaikenkkattava olekaan; eikä edes kaveripiirini. Sitten kun tämän tutkimuksen miehillä oli vastaavia kokemuksia niin nekin täällä sitten kiistetään. Kun vielä kokemuksensa jakavat miehet nähdään vinkujina niin ei tarvitse jatkossakaan tutkijoiden vaihtaa esityksensä sisältöä vaan jatkaa ihmettelyä miksi miehet eivät avaudu tunteistaan ja kokemuksistaan.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kaikki työt tuhoaa ympäristöä. Ihan kuten sähköauto vs muu auto, tavalla tai toisella.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten todettua, niin kyllä niitä yksittäisiä on, joille tuolla on väliä. Valtaosalle ei kuitenkaan ole. Se, että sitä lyhyyttään vinkuu jatkuvasti, sen sijaan muodostuu kyllä ongelmaksi.
Itseasiassa todella monelle naiselle miehen pituudella on väliä, ainakin oman käsitykseni mukaan. Tuohon törmää todella paljon, että miehen pituudella on merkitystä ainakin sem verran, että mies ei saisi olla lyhyempi. Samalla tavalla monelle miehelle naisen pituudella on merkitystä ja minäkin 173cm pitkänä olen monelle miehelle liian pitkä. En ole vissiin sellainen kainaloon sopiva 😄
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki työt tuhoaa ympäristöä. Ihan kuten sähköauto vs muu auto, tavalla tai toisella.
Sähköautohan on varsinainen tuholainen. Ei saatu toimintaa kuriin Talvivaarassa, niin minkälaista se on kehitysmaissa. Ja siitä ei puhuta ollenkaan.
Kun saatiin talvivaara toimiin, niin ikään kuin kaikkien kaivosten ongelmat ois ratkaistu.
- Anonyymi
Usein miehen kaula haisee happamalta maidolta. Rikkinäisistä sukista en suutu, jos eivät ole likaiset. Saatan vaikka parsia.
- Anonyymi
Onko se iästä kiinni, jos ei ole tiettyyn ikään mennessä seurustellut?
- Anonyymi
Ei ole. Siihen voi olla monia syitä, joista yksi voi olla kuuluminen erityispiirteisten ryhmään.
- Anonyymi
Jos ei koskaan pääse edes tutustumaan naisiin niin ei siinä miehen ominaisuuksilla ole paljon merkitystä. Aika monella muullakin on varmaan sama tilanne.
- Anonyymi
On, todella monella sama ongelma.
- Anonyymi
Minä kun olen patalaiska niin olen suosiolla jättänyt myös naiset muiden miesten kontolle. Tämmöinen päätös on kaikille ospuolille paras ratkaisu.
- Anonyymi
Feminismin syytä tämäkin. Kilttejä ja kunnollisia miehiä vihataan eikä edes mahdollisuutta anneta.
- Anonyymi
Nykyajan naiset ovat sietämättömiä narsisteja joiden kanssa vain pilaa elämänsä. Kun todennäköisyys avioerollekin on ilmeinen, kenenkä unelma on avioero asuntovelallisena ja lasten kanssa, ettei ole pienintäkään mahdollisuutta vaurastua. Parisuhde on huonoin ja järjettömin sopimus mitä mies voi nykymaailmassa tehdä.
Toisaalta toi vaurastuminenkin on harhaan johtavaa. Markkinoihan pankkikin kuukausisäästöä. Ja siinä keräät itsellesi rahaa. Mutta entäs jos tuleekin kuolema, niin jää varat käyttämättä. Varat joilla ois saanu mitä vaan ja voinu laittaa omaan hyvinvointiin.
- Anonyymi
Minulle lapset merkitsee suurinta vaurautta. Ja kas, lapsetkin kasvavat aikuiseksi ja sitten voi keskittyä taloudelliseen vaurastumiseen.
- Sheena - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Toisaalta toi vaurastuminenkin on harhaan johtavaa. Markkinoihan pankkikin kuukausisäästöä. Ja siinä keräät itsellesi rahaa. Mutta entäs jos tuleekin kuolema, niin jää varat käyttämättä. Varat joilla ois saanu mitä vaan ja voinu laittaa omaan hyvinvointiin.
Tuo riski on aina olemassa, että kuolee keskenkaiken ja rahaa jää käyttämättä. Mutta toisaalta voi elää hyvinkin vanhaksi, ja eläkkeellä on rauhoittavaa olla säästöjä.
- Sheena - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Olen ollut köyhä, ja voin sanoa, että köyhyys ei tee kenestäkään pyhimystä, eikä parempaa ihmisistä.
Vaurastumisella en tarkoita miljöönäriä tai rikasta. Mutta Suomen kaltaisessa sosialistisessa Neuvostoliiton ex-satelliteetissa ei osata kuvitellakaan, että ihmisellä olisi oikeus vaurastua omalla työllään ilman, että se verotetaan ja ulosmitataan välittömästi pois. On hauskaa kuinka Suomesta jatkuvasti lähetetään tukiaisia köyhälle Italialle, ja samaan aikaan italialaiset kotitaloudet ovat suomalaisia varakkaampia.
- Anonyymi
Liian jäyhä ja liian myötäilevä, voisin arvella. Päihteiden käyttö on myös ison syynin alla.
- Sheena Vai että vielä matkustuskokemusten puute. Stuerteilla, merimiehillä ja matkalipuntarkistajilla riittää siis kysyntää naismarkkinoilla.
- Anonyymi
Olen kuullut että pitäisi löytää itsensä kaltainen ihminen jolla on samat harrastukset ja mielenkiinnonkohteet. No, en ole koskaan sellaista naista tavannut joten kai silläkin jo päätyy yksinäisten kirjoihin.
- Anonyymi
Jutussa painotetaan työttömyyttä, raittiutta.
- Anonyymi
Monella narkomaanillakin on tyttö kaveri, niin iltalehti on väärässä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin355089Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee342324Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71808Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141800- 821512
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401412- 641126
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2341102Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101034Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.701018