Vapaa kuvaus

Aloituksia

78

Kommenttia

1332

1. Mitä+merkitsee+muutamat+miljoonattai+tuhannetkaan?Jos+ihminen+pelossa+hädässä+ollenelää+ilman+kelakorttiaan?Mä+onneni+löysin+kaukaiseen+paikkaanalle+omenapuunSinne+vein+tyttöni+luonnonraikkaaneteerisen+kauniin+mustikkasuunKelaetuustaivasse+Suomessa+onIlmavaiva,tai+kihti+varpaissa+onJa+se+taivasOn+sun+ja+munkelaetuus+yhteinen
  2. Voittajan+on+helppo+hymyillä+koska+mulla+on+jo+kelakortti+ja+koko+perheellä+on!On+elo+tää+huoletonKelakortti+kun+taskus+onSe+apu+ystävä+on+verratonJos+sul+syöpä+tai+lapamato+onKun+sulla+menee+jalka+vaikka+katkiTai+iskee+yks+kaks+aivoinfarktiJoudu+et+silloin+kadotukseenVaan+ilmaiseks+pääset+sä+liuotukseenKuntoutus,+vieroitus,+lääkekuuriKelakortilla+ilmaista+kaikki+on+juuriTaksikyydit,+kausikortit,+virkistysmatkatKelan+avulla+vuosia+elämää+jatkatVerenpaine,+astma+ja+läppävikaUniapneamaskissa+nukun+kuin+sika16+tuntia+taas+satuilla+jaksaaKansaneläkelaitos+kaiken+kun+maksaaVaimon+ja+pojan+passitin+lääkäriinTiedä+mitä+tauteja+heillä+on+niin??Kelakortit+heille+tuikkasin+taskuihinEi+mee+mun+rahat+lääkärilaskuihinLääkärille+juksasin+vaivojeni+määrääTanakan+setin+se+lääkkeitä+määrääKelakortilla+sen+kaiken+kustansinVaimo+myy+niitä+eessä+ostarinKela+ystävä+sä+lapsienJa+meidän+harmaa+hapsienKamoissani+unissani+kaikenlaista+häärinKela+onnellisen+tällaisen+loi+miljonäärin+Keuhkopöhö,+haimatulehdus,+maksakirroosiTeho-osastolla+odottaa+ilmainen+sua+loosiHajoaa+munuainen,+puhkee+umpisuoliKelakortin+avulla+poissa+on+sult+huoli!Humalassa+ihminen+joskus+harhaan+astuuAivotäräys,+hampaat+hajos,+pois+on+omavastuuTekonivel,+ihonsiirto,+titaaninen+lonkkaIlmaiseksi+hoidetaan+koko+konkkaronkkaDiabetes,+allergia,+keliakiaOsastolle+pääset+ilman+latin+latiaOsteoporoosi,+hiiva+taikka+sepelvaltimotautiKansantaudeista+sinäkin+ilmaiseksi+nautiBorrelioosi,+syyhypunkki+taikka+satiainenVaimo+kaikki+toi+ne+töistä+kärsiikö+mun+maine?Ei+kärsi+Suomenmaassa+perheeni+kun+kasvaaKela+tarjoo+ilmaiseksi+satiaisiin+rasvaa+Liputan,+tuuletan+ja+pystyyn+nostan+viirinMeidän+koko+poppoo+kuuluu+kelakorvauspiiriin!
  3. Kelakortin+ansiosta+jää+rahaa+ruokaankin!On+elo+tää+huoletonKelakortti+kun+taskus+onSe+apu+ystävä+on+verratonJos+sul+syöpä+tai+lapamato+onKun+sulla+menee+jalka+vaikka+katkiTai+iskee+yks+kaks+aivoinfarktiJoudu+et+silloin+kadotukseenVaan+ilmaiseks+pääset+sä+liuotukseenKuntoutus,+vieroitus,+lääkekuuriKelakortilla+ilmaista+kaikki+on+juuriTaksikyydit,+kausikortit,+virkistysmatkatKelan+avulla+vuosia+elämää+jatkatVerenpaine,+astma+ja+läppävikaUniapneamaskissa+nukun+kuin+sika16+tuntia+taas+satuilla+jaksaaKansaneläkelaitos+kaiken+kun+maksaaVaimon+ja+pojan+passitin+lääkäriinTiedä+mitä+tauteja+heillä+on+niin??Kelakortit+heille+tuikkasin+taskuihinEi+mee+mun+rahat+lääkärilaskuihinLääkärille+juksasin+vaivojeni+määrääTanakan+setin+se+lääkkeitä+määrääKelakortilla+sen+kaiken+kustansinVaimo+myy+niitä+eessä+ostarinKela+ystävä+sä+lapsienJa+meidän+harmaa+hapsienKamoissani+unissani+kaikenlaista+häärinKela+onnellisen+tällaisen+loi+miljonäärin+Keuhkopöhö,+haimatulehdus,+maksakirroosiTeho-osastolla+odottaa+ilmainen+sua+loosiHajoaa+munuainen,+puhkee+umpisuoliKelakortin+avulla+poissa+on+sult+huoli!Humalassa+ihminen+joskus+harhaan+astuuAivotäräys,+hampaat+hajoo,+pois+on+omavastuuTekonivel,+ihonsiirto,+titaaninen+lonkkaIlmaiseksi+hoidetaan+koko+konkkaronkkaDiabetes,+allergia,+keliakiaOsastolle+pääset+ilman+latin+latiaOsteoporoosi,+hiiva+taikka+sepelvaltimotautiKansantaudeista+sinäkin+ilmaiseksi+nautiBorrelioosi,+syyhypunkki+taikka+satiainenVaimo+kaikki+toi+ne+töistä+kärsiikö+mun+maine?Ei+kärsi+Suomenmaassa+perheeni+kun+kasvaaKela+tarjoo+ilmaiseksi+satiaisiin+rasvaa+Liputan,+tuuletan+ja+pystyyn+nostan+viirinMeidän+koko+perhe+kuuluu+kelakorvauspiiriin!
  4. Ei+haittaa!+Kela+auttaa!On+elo+tää+huoletonKelakortti+kun+taskus+onSe+apu+ystävä+on+verratonJos+sul+syöpä+tai+lapamato+onKun+sulla+menee+jalka+vaikka+katkiTai+iskee+yks+kaks+aivoinfarktiJoudu+et+silloin+kadotukseenVaan+ilmaiseks+pääset+sä+liuotukseenKuntoutus,+vieroitus,+lääkekuuriKelakortilla+ilmaista+kaikki+on+juuriTaksikyydit,+kausikortit,+virkistysmatkatKelan+avulla+vuosia+elämää+jatkatVerenpaine,+astma+ja+läppävikaUniapneamaskissa+nukun+kuin+sika16+tuntia+taas+satuilla+jaksaaKansaneläkelaitos+kaiken+kun+maksaaVaimon+ja+pojan+passitin+lääkäriinTiedä+mitä+tauteja+heillä+on+niin??Kelakortit+heille+tuikkasin+taskuihinEi+mee+mun+rahat+lääkärilaskuihinLääkärille+juksasin+vaivojeni+määrääTanakan+setin+se+lääkkeitä+määrääKelakortilla+sen+kaiken+kustansinVaimo+myy+niitä+eessä+ostarinKela+ystävä+sä+lapsienJa+meidän+harmaa+hapsienKamoissani+unissani+kaikenlaista+häärinKela+onnellisen+tällaisen+loi+miljonäärin+Keuhkopöhö,+haimatulehdus,+maksakirroosiTeho-osastolla+odottaa+ilmainen+sua+loosiHajoaa+munuainen,+puhkee+umpisuoliKelakortin+avulla+poissa+on+sult+huoli!Humalassa+ihminen+joskus+harhaan+astuuAivotäräys,+hampaat+hajoo,+pois+on+omavastuuTekonivel,+ihonsiirto,+titaaninen+lonkkaIlmaiseksi+hoidetaan+koko+konkkaronkkaDiabetes,+allergia,+keliakiaOsastolle+pääset+ilman+latin+latiaOsteoporoosi,+hiiva+taikka+sepelvaltimotautiKansantaudeista+sinäkin+ilmaiseksi+nautiBorrelioosi,+syyhypunkki+taikka+satiainenVaimo+kaikki+toi+ne+töistä+kärsiikö+mun+maine?Ei+kärsi+Suomenmaassa+perheeni+kun+kasvaaKela+tarjoo+ilmaiseksi+satiaisiin+rasvaa+Liputan,+tuuletan+ja+pystyyn+nostan+viirinMeidän+koko+perhe+kuuluu+kelakorvauspiiriin!
  5. Vaan+kelakortilla+saa+enemmän+ja+isommat+edut!On+elo+tää+huoletonKelakortti+kun+taskus+onSe+apu+ystävä+on+verratonJos+sul+syöpä+tai+lapamato+onKun+sulla+menee+jalka+vaikka+katkiTai+iskee+yks+kaks+aivoinfarktiJoudu+et+silloin+kadotukseenVaan+ilmaiseks+pääset+sä+liuotukseenKuntoutus,+vieroitus,+lääkekuuriKelakortilla+ilmaista+kaikki+on+juuriTaksikyydit,+kausikortit,+virkistysmatkatKelan+avulla+vuosia+elämää+jatkatVerenpaine,+astma+ja+läppävikaUniapneamaskissa+nukun+kuin+sika16+tuntia+taas+satuilla+jaksaaKansaneläkelaitos+kaiken+kun+maksaaVaimon+ja+pojan+passitin+lääkäriinTiedä+mitä+tauteja+heillä+on+niin??Kelakortit+heille+tuikkasin+taskuihinEi+mee+mun+rahat+lääkärilaskuihinLääkärille+juksasin+vaivojeni+määrääTanakan+setin+se+lääkkeitä+määrääKelakortilla+sen+kaiken+kustansinVaimo+myy+niitä+eessä+ostarinKela+ystävä+sä+lapsienJa+meidän+harmaa+hapsienKamoissani+unissani+kaikenlaista+häärinKela+onnellisen+tällaisen+loi+miljonäärin+Keuhkopöhö,+haimatulehdus,+maksakirroosiTeho-osastolla+odottaa+ilmainen+sua+loosiHajoaa+munuainen,+puhkee+umpisuoliKelakortin+avulla+poissa+on+sult+huoli!Humalassa+ihminen+joskus+harhaan+astuuAivotäräys,+hampaat+hajoo,+pois+on+omavastuuTekonivel,+ihonsiirto,+titaaninen+lonkkaIlmaiseksi+hoidetaan+koko+konkkaronkkaDiabetes,+allergia,+keliakiaOsastolle+pääset+ilman+latin+latiaOsteoporoosi,+hiiva+taikka+sepelvaltimotautiKansantaudeista+sinäkin+ilmaiseksi+nautiBorrelioosi,+syyhypunkki+taikka+satiainenVaimo+kaikki+toi+ne+töistä+kärsiikö+mun+maine?Ei+kärsi+Suomenmaassa+perheeni+kun+kasvaaKela+tarjoo+ilmaiseksi+satiaisiin+rasvaa+Liputan,+tuuletan+ja+pystyyn+nostan+viirinMeidän+koko+perhe+kuuluu+kelakorvauspiiriin!
  6. Mulla+on+valokuvatasoiset+tatujoinnit+eikä+tuollaisia+linnatuherruksia.+Toisessa+lukee+enlanniksi+"visdom".+Omalla+tatujointistadionilla+tehty+kansainvälisessä+tunnelmassa+omalla+tasollaan.Meidän+vaimon+siskon+veljien+siskojen+ravintoloissa+ei+söidä+eikä+joida.+Niitä+tarjoillaan+vain+räkälöissä.+Meidän+konsernissa+on+hienostunut+tunnelma+jaa+laatua.+Jos+on+nälkä+niin+tein+toiselta+puolelta+saa+horadeita+kestupilla.Kunnioittamani+tavallinen+thaimaalainen+porsenttiliivijengi+ottaa+pikkurillit+pystyssä+Salvatore’s+Legacy+-cocktaileja,+Croizet+1858+Cuvee+Leoniea,+Grand+Marnier+Quintessencea+sekä+erityisen+pitkään+kypsytettyä+arvostamaani+laatua+Chartreuse-likööriä.Oikein+maistuvia+mutta+ei+sovi+Pattayan+pallomahoille.+En+arvosta.Pattayallahan+juodaan+thaimaalaista+kaljaa+köyhiä+kun+ovat.+Meidän+asiakkaat+on+sitä+aitoa+Thaimaata+ja+aitoja+tavallisia+thaimaalaisia+eivätkä+sellaista+juo.Siemailen+itse+tässä+juuri+Baccarat-kirstallilla+koristeltua+Hennesy+8+konkakkia+kuksasta.Velipojan+(ränskäläinen+keksijä)+kanssa+laitettiin+kloriittia+pontikkaan+sekaan+ja+annettiin+sille+tuollane+vähän+kansanvälisempi+laatu+nimi.+Rottalan+pojat+ei+näistä+meidän+perheen+tasoista+tiedä+mitään.+En+arvosta+heitä.+Meillä+on+ravintolatasoinen+laadukas+ja+arvovaltainen+tunnelma+tässä+kynsitulilla+metsikössä.+Parkanon+lähellä+ollaan+ja+nukutaan+korsussa+lusikassa.+Alkaa+olla+kylmä+tähän+aikaan+Suomessa,+mutta+tämä+on+sitä+aitoa+Suomea.
  7. Mulla+ei+oo+tatulointeja+enkä+oo+koskaan+laskenut+maahan+siemeniä.+Sillon+ku+neuvosto+liitto+romahti+ni+nakkasin+omalle+naamalle+setin.+Sitä+ennen+huitelin+sukkaan+ja+mollamaijaan.+Sen+jälkeen+ei+oo+kiinnostanut+enää+naisten+putket.+Jonkun+verran+oon+hanuria+antanut+jos+se+jollekin+on+kelvannut.+Yks+karju+oulussa+oli+aika+jees.+Tuomiohan+siitä+tuli+vaikka+kännissä+olinkin.+Kahdesti.+Oli+mulla+kerran+säästöpossukerhista+yks+tatska+poskessa.+Titinallen+näkönen.+Lähti+pesussa+pois.+Isä+rankas+takaa+ja+suomi+selkäpiini+seepraksi+rintsikoillaan+lukien+samalla+raamatun+säkeitä.