Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

1432

1. Aimo joi Kilju Annikki mamman kanssa puolalaista Odchody VS pirtua ja polttelivat lilli putteja paskahuusissa, kun mummolta tuli yrjö ja pirtut valui pitkin flamelli paitaa aina kello hameeseen saakka jotka nappasi tulen sikarista... Mummo ja huussi oli jo ilmi liekeissä kun aimo poistui kiireesti paikalta, otti ryypyn pullosta ja totesi "Mahtava homma - Hohtava mamma".

Meinasin tulla hulluksi sillä olin juuri menossa sinne vessaan asioille anna lehden kanssa.
    Kysyin aimolta missä mamma? Aimo sanoi että kun viimeksi mamman näki, niin tuolla huussissa se oli sauhuilla... mamman vakuutus rahoja kyseltiin vielä samana iltana, mutta if ei paljoa auttanut...
  2. Aimo oli pilkillä paukku pakkasilla pappa tunturilla.
    Varoittelivat aimoa ettei menisi sillan alle kun siellä on virtausta ja heikko jää.
    Aimo totesi jykevällä rinta äänellä murahtaen "Voin vakuuttaa että että jää kantaa, minulla on erin omaiset vaistot ja kyky tekninen tietämys hahmottaa jään vahvuus millien tarkkuudella"

Aimo alkoi virittää pilkki jakkaraansa sillan alle kun rojahti jään läpi jakkaroineen päivineen kadoten näkyvistä. Menin mahalleen avannon viereen ja haroin suksisauvalla
    vettä, josko aimo siitä saisi kiinni. Sauva tarttui karvahattuun ja nostettiin se jäälle, mutta aimoa ei näkynyt missään.

Kohta pian aimon pää pulpahti pintaan ja sinisten huulten välistä aimo kysyi "Onks mun karvahattua näkynny?" Saatiin aimo ylös sieltä ja kun pakkasta oli 32 astetta, piti aimo saada äkkiä lämpimään. Aimo istui mopon taakse ja minä lähdin ajamaan, aimo piti tarakasta kiinni märillä lapasillaan ja koetti puhua jotakin "VÄVÄVÄVÄVÄ HYRHYRHYR..." ja jotakin sellaista. Aimon vaimo tuli skodalla perässä.

Kotipihassa jäinen aimo revittiin irti tunturin satulasta, mutta lapaset oli jäätyneet tarakkaan kiinni. Ne irtosi vasta keväällä. Tarinan opetus oli että mobedi voi lähteä lapasesta, mutta lapaset ei välttämättä lähde mobedista.
    Meinattiin tulla hulluksi kun tajuttiin että aimo olis voinut tulla vaimon lämpimässä skodassakin kotiin meille homolanpirttiin, tai niinkuin ruotsiksi sanotaan "Puppeshuset"