Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pitkätukka-68
profiilit
pitkätukka-68
pitkätukka-68
Vapaa kuvaus
Aloituksia
59
Kommenttia
2710
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mahtoikohan+sun+mielessäsi+olla+se+sukurutsa,+kun+en+mä+ainakaan+mitenkään+sellaista+viitettä+edes+laittanut.
06.09.2019 11:44
Silloinhan+mennään+pieleen,+jos+halutaan+vapautta+ilman+vastuuta+tekemisistään.
Silloinkin+mennään+pieleen,+kun+halutaan+kahlita+ihmisiä+sillä+perusteella,+etteivät+he+kuitenkaan+ymmärrä+mikä+on+heille+parasta.++Päästään+taas+siihen,+mistä+eilen+juttelin+esimerkiksi+naisten+äänioikeudesta.
Tai+kun+joskus+maailmassa+ihmeteltiin,+miten+orjat+muka+voitais+vapauttaa.+Millä+ne+muka+pystyisivät+hankkimaan+elannon+jos+olisivat+vapaita?
06.09.2019 11:40
Onko?
06.09.2019 11:32
Lukeminen+kannattaa+aina.
Kun+uppoutuu+eri+maailmaan,+jää+ne+omat+murheet+muualle.
06.09.2019 11:31
Mua+on+aina+nauratuttanut+espanjankielisissä+maissa+yleinen+miehen+nimi+Jesus+Maria.
Miehen+toinen+nimi+on+Maria!
Mut+joo,+jokainen+(espanjankielisetkin)+taaplaa+tavallaan.
06.09.2019 11:28
"Jokainen+saa+olla+sellainen+kuin+on+ja+kohdella+toisia+kuten+haluaa."
Nyt+sulta+pääs+lapsus.++Et+voi+olla+tuota+mieltä.
Ei+ketään+saa+kohdella+ihan+miten+haluaa.
06.09.2019 11:24
Ei+muuten+ole+Pepin+takia,+vaan+toisen+Lindgrenin+hahmon+mukaan:+Lotta+på+Bråkmarkarsgatan.
Mut+tässä+oli+toinenkin+syy.+Koska+tyttö+oli+tietenkin+kakskielinen,+niin+nimi+piti+olla+sellanen+et+se+on+sekä+ruotsin-,+että+suomenkielinen.,+olematta+leimallisesti+kumpaakaan.
06.09.2019 11:21
Tietenkin,+mut+vaikka+Peppi+(Lotta+Sikuriina+Rullakartiina+Kissanminttu+Efraimintytär+Pitkätossu)+olikin+vahva+ja+rikaskin,+hän+oli+aina+heikkojen+puolella.
Hmm.+miks+mun+tyttären+nimi+on+Lotta.
06.09.2019 11:17
Pesuun+riittää+yleensä+ihan+vesi.+Saippuoiden+ja+etenkään+desinfioivien+aineiden+liikakäyttö+ei+todellakaan+tee+hyvää.
Mulla+kun+oli+joskus+maailmassa+vauvan+kanssa+vuoroviikkohuoltajuus,+niin+huomasin+kyllä+tän+pikkusen+saadessani+viikon+jälkeen,+että+jalkoväli+oli+aina+ihan+tulehtuneen+punainen.+Lapsen+äiti+pyyhki+vaipanvaihdossa+aina+kosteuspyyhkeellä.+Itse+sain+tytön+aina+kuntoon+kun+pesin+vain+vedellä+kun+oli+tullut+vaippaan+tavaraa.+Aina+ekana+päivänä+tosin+piti+laittaa+vähän+talkkiakin,+ku+sääret+olivat+niin+tulehtuneet.
06.09.2019 11:13
Sananvapaushan+menee+niin,+että+kuka+tahansa+saa+sanoa+mitä+tahansa+ilman+ennakkosensuuria,+mutta+itse+pitää+vastata+sanojensa+seurauksista.++
Tätä+jälkimmäistä+nämä+vihapuheiden+kirjoittajat+eivät+tunnu+ymmärtävän.
06.09.2019 11:06
No+mullon+tää+juoma.+Ei+ehkä+paras+vaihtoehto,+mutta+kyllä+tää+välillä+auttaa.
Vaikka+toisaalta+onhan+tuo+totuus+totta,+ettei+mikään+asia+voi+olla+niin+huonosti,+ettei+sitä+juomalla+(tai+muilla+päihteillä)+saa+vielä+huonommaksi.
06.09.2019 11:02
Persut+ilmeisesti+haluavat,+että+netissä+saa+tehdä+ja+kirjoittaa+mitä+tahansa.+
Heillä+on+aika+erikoinen+käsitys+sananvapaudesta.
06.09.2019 10:55
Men+noista+supersankarisarjoista+niin+diggaile,+mut+Jessicassa+(löytyy+Netflixstä)+oli+jotain+johon+osasin+samaistua.+Vaikken+itse+tappele+ja+Jessica+taas+ei+polta+(enkä+mä+niin+viskistäkään+tykkää).
06.09.2019 10:52
Tai+Jessica+Jones.
06.09.2019 10:50
Noniin,+mä+sit+tuon+(lue+tuo+toinen+kirjoitukseni)+tytön+kädet+nähdessäni+tein+(ei+ehkä+ollut+ihan+paras+idea)+itelleni+vähän+isommat+jäljet,+ja+sanoin+et+"eihän+toi+ny+vielä+mitään".+Enkä+ollut+edes+humalassa.+Mun+tyttöystäväni++sit+kysy+vakavasti,+et+pitäiskö+nyt+olla+huolissaan.+Kerroin+miks+noi+viillot+tein.
Olen+oikeesti+edelleen+huolissani+siitä+tytöstä.+Mulla+ei+ole+mitään+tietoa+miten+hänellä+nykyisin+menee,+kun+hän+asuu+ihan+eri+puolella+Suomea+nykyään.+Usein+ajattelen+häntä,+en+kaiholla+entisestä,+vaan+siitä+et+onko+kaikki+kunnossa.+Kyllä+mulle+entisetkin+tyttöystävät+ovat+tärkeitä+ihmisiä.
Tai+nyt+en+kyllä+tiiä+miltä+tää+mun+vuodatus+kuulosti.
06.09.2019 10:48
Viiltelijät+yleensä+kai+peittelevät+tuoreita+arpiaan,++yllättäin+käytetään+kesähelteelläkin+pitkähihaista+puseroa.+Mutta+se,+miten+asian+voi+ottaa+puheeksi,+onkin+sitten+vaikeampi+juttu.
Itse+olen+seurustellut+anorektikon+itsensäviiltelijän+kanssa.++Vasta+eromme+jälkeen+pystyin+tuosta+aiheesta+hänen+kanssaan+keskustelemaan.+Oli+hänen+elämä+aika+itsensäkidutusta,+enkä+mä+ehkä+ollut+siihen+alkoholiongelmani+kanssa+ihan+paras+kumppani+(hän+ei+dokannut+ollenkaan).++Mut+toisaalta+sit+myöhemmin+juteltiin+aika+avoimesti+näistä+kun+ei+enää+seurusteltu+.
06.09.2019 10:39
Vihapuheet+on+tietenkin+väkivaltaan+yllyttämistä,+ja+sit+samalla+arvostellaan+kun+"ne+muut",+muualta+tulleet,+ovat+väkivaltaisia.+Ainoastaan+suomalainen+väkivalta+on+siis+sallittua?
06.09.2019 10:30
Entä+miksei+MV-julkaisussa+(ja+vastaavissa)+koskaan+tuomita+persujen+väkivallantekoja,+vaan+haukutaan+poliiseja+jotka+yrittävät+hillitä+vihapuheita?
Raiskaukset+on+tietenkin+väärin,+mutta+näiden+ss-ihmisten+mielestä+kaikki+muu+väkivalta+tuntuu+olevan+ihan+oikeutettua.+Eikä+persut+nyt+mitään+ihan+pulmusia+itsekään+ole+seksuaalisen+väkivallan+harjoittamisessa.
06.09.2019 10:28
Itsensä+viiltely+ja+itsemurhan+yrittäminen+on+silti+aika+eri+asioita.+Tiedän+tän+omalta+kohdaltani:+kun+henkinen+tuska+on+iso,+se+yritetään+taltuttaa+fyysisellä+kivulla.+(Kyllä+munkin+käsissäni+selvät+jäljet+vieläkin+näkyy,+vaikken+ole+itsemurhaa+yrittänyt+tehdä.)
06.09.2019 10:20
Onko+joku+väittänyt,+että+raiskaus+on+sallittua?
Oletko+sitä+mieltä,+että+on+oikeus+tehdä+rikoksia+(kirjoitella+vihapuheita),+koska+muut+tekevät+muunlaisia+rikoksia?+Suomessa+on+kuitenkin+vain++noin+kymmenen+poliisia+tutkimassa+näitä+vihapuheita.+
Yllättäin+muuten+nää+kansakunnan+"fiksuimmat"+muumit+ovat+niitä,+joilla+on+kaikenlaisia+muitakin+rikoksia+enemmän+kuin+muiden+puolueen+edustajilla.
Toisaalta+voi+miettiä+sitäkin,+et+onko+järkevää+tietentahtoen+käyttää+poliisin+voimavaroja+perseilemällä,+kun+poliiseilla+olis+parempaakin+tekemistä.
06.09.2019 10:12
47 / 136