Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen+verran+pitää+Edsolventille,+maailmasta+kiinnostuneelle+laajanäköiselle,+miehelle+kopioida+lisää+harvinaisuuksia+BBC+filmituotannosta+tällaisina+helposti+sulateltavina+pikapläjäyksinä.
Sitä+en+tiedä+saako+maailma+tuntemuksesta+kukaan+lopulta+mitään+innostusta,+mutta+minulle,+modernien+aikojen+myöhäisemmälle,+Captai+Cookille+ne+ovat+innostavia+ja+tarpeellisia+ymmärtämään+oman+kylän+pienuus+ja+suhteellisuus
https://www.bbc.com/reel/video/p07hqt5x/the-eternal-city-of-death
07.08.2019 22:14
No+menköön+tästä+herroille+BBC+tietoa+tällaisestakin+asiasta+että+mitä+jos+meret+tyhjenis!?
https://www.bbc.com/reel/video/p07jv2k5/what-if-all-the-world-s-oceans-disappeared-
BBC'llä+on+pirun+hyviä+pikafilmiä+siitä+mitä+maailmassa+oikeasti+tapahtuu
07.08.2019 21:24
No+tänään+ei+ole+kyllä+kukaan+muukaan+jaksanut+miettiä.+Tuli+sentään+tehtyä+sen+verran+pitkä+lenkki+autolla+että+pääsi+välillä+sateessakin+juoksahtamaan+kauppaan+mennessä.+Tulipahan+hankittua+pakollisia+pillereitä+ja+vähän+muuta+mitä+ilmeisesti+ei+tarvitse
07.08.2019 20:58
No+väliilä+kun+en+auki+jäänyttä+keskustelua+sulkenut+vaan+jatkoin+keskenjääneestä+niin+johan+oli+Edson+setä+ehtiny+kellumaa.
Hiisi+iskeköön+par+salamaa.+Olen+täsää+komentotuolillani+istunut+ja+kuullut+jotau+löpinöö+puolinukuksissa+Philips+blue+tooth+kuulokkeet+piässä.+Lause+jäi+kesken+jossain+04+tie
noilla+ja+ei+muuta+kun+ylös+hyppimään+vieläkin+liian+aikaisin.+Ilmeisesti+on+tullut+liikaa+syötettyä+ekofilosofiaa+ynnä+muuta+matematikkaa+päähän+ja+nyt+se+pyösrii+siellä+ja+pitää+hereillä.
Saapas+nähdä+syttyykö+korpifilosofi+tänään+kellumaan?
07.08.2019 08:31
Voihan+sikander,+taas+onnistuin+koikkimaan+unenpääsyhetken+ohi,+ja+nyt+taas+ihmetellään,+millä+ihmeellä+sen+saisi+takaisin.+No+en+kuitenkaan+aio+metrin+mittaisia+juttuja+lisää+kirjoittaa.+On+tästä+uni+löydettävä+pienemmilläkin+pätkillä.
Jotain+on+kyllä+keksittävä+jatkossa.
07.08.2019 01:54
Tässä+Edsolventille+lisätietoa+Marseille+saippuasta+ja+sen+käyttöominaisuuksista
http://bot.fi/31m6
https://anna.fi/lifestyle/marseille-saippua-on-oikea-ihmeaine--7-tapaa-kayttaa-hellavaraista-ja-tehokasta-puhdistajaa
AB
Tämä+poistettiin+kun+en+kirjautunut.+asiasisällön+vuoksi+postaan+uudestaan:
06.08.2019 23:42
Edsolvent+veti+minut+tuolla++Universal+Sone+kiilloitusaineellaan+astmaatikkojen+ja+luonnollisten+puhdistusaineiden+maailmaan.
Kaikenlajin+tahrojen+poistoon+sopii+tämä+sappisaippua,+mikä+on+halpaakin+ja+voi+käyttää+siis+tekstiileillä..+Jos+pehtoorin+huushollissa+on+hyvät+sekoittimet+niin+voisi+tehdä+kiillotusaineen+lisäämällä+vaikka+hienojakoiseksi+jauhamaansa+tavallista+narseille+saippuaa,+vähän+sekaan+jauhettua+sappisaippuaa+ja+jos+on+löytänyt+kunnon+notkeaa+harmaata+savea+niin+kuivattuaan+sen+voi+myöskin+jauhaa+ja+sekittaa+saippuajauheiden+kanssa+ja+halutessaan+jäykistää+tangoksi+tai+palaksi+lisäämällä+vettä+tai+glyseriiniä+mikä+on+liuottimen+tehtävää+ajava+aine.+Sitten+vaan+valaa+märkänä+massana+kuppeihin+ja+kas+kiillotussaippuat+ovat+siinä.
Sen+lisään+vielä,+että+esimerkiksi+kalkkisaippuaa+mitä+kertyy+vesikalusteisiin+ja+suihkuhuoneen+pinnoille+varten+tarvittaisiin+ehkä+kovemman+emäksen+tai+hapon+tuotetta.+Happoja+ja+kovia+emäksiä+on+vaan+kotisiivoojan+aika+vaikea+hankkia+ja+sitten+pitäis+osata+keittää.+No+kaikki+Itä+suomalaiset+naiset+sen+keittämisen+kuitenkin+osaavat,+vanhimmat+osaavat+keittää+lipeän+avulla+sian+laardista+suopaa+mikä+on+myös+tosi+luonnollinen+ja+hyvä+puhdistusaine.+Mäntyöljystähän+lähtee+se+yleisin+mäntysuopa,+mutta+siinäkin+on+tehostavia+aineita+kuten+Na4Edta+nykyisin.
Minun+kaapissani+on+lisäksi+aina+normaali+kloriitiia+ja+etikkaa.+Ne+ovat+monikäyttöisiä+valkaisussa,+desinfioinnissa+ja+homekasvun+estossa.
Paras+on+kuitenkin+pitää+paikat+kuivana+ja+ilma+vaihdettuna+niin+ne+ongelmat+pääsääntöisesti+vältetään
06.08.2019 22:29
Tarkoititko+tätä+Universal+Stonea?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/universal-stone-puhdistus-ja-kiillotusaine?gclid=CjwKCAjwyqTqBRAyEiwA8K_4O8AMrZaaT1RsD0dPZKiu1rqOI4sgTV-SWYxwc0t5dOvjjrG9aZWxPhoCVKEQAvD_BwE
Muuten+minullakin+on+rauralankaa+ja+jeesusteippiä+laatikoissani.+Ehdottomia+tarvikkeita+jokaiseen+huusholliin,+missä+on+mies!
06.08.2019 21:02
Siltähän+se+ihan+oikeasti+näyttää,+että+meidän+kehittämämme+jäänmurtajatieto+on+täältä+viety+sekä+Akerin+joka+ennen+STX+ja+nyt+Mayeria+ja+Helsingin+telakan+venäläisiä+omistivat+Suomen+telakkateollisuuden+Wärtsilän+ja+Valmetin+jälkeen.
Hyvä+toki,+että+meille+on+jäänyt+paljon+juuri+erikoislaitteiden+kuten+mainitsemieni+Azipod+ja+potkurilaitteistojen+ja+vähän+muunkin+valmistusta.+Itse+runkosuunnittelu+ja+rakennus+on+kyllä+karannut+isompiin+käsiin+ja+missä+on+enemmän+hitsaajia+ja+asentajia.+++Jos+pystyisimme+pitämään+ja+kehittämään+tuota+erikoislaitteiden+osaamista+ja+tuotantoa+niin+kyllä+siitäkin+pienelle+kansakunnalle+riittää+paljon+tuottavaa+toimintaa+ja+aika+siistiä+vielä.+Jokatapauksessa+yksiköittäin+massiivisesti+sellunkeittoa+kannattavampaa+ja+työllistävämpää.++Ei+senpuoleen+että+selluteollisuutta+vastustaisin+jos+se+keitettäisiin+sellaisesta+puusta+mikä+on+kestävästi+viljelty+tuhoamatta+luonnon+identiteettiä++Se+on+sitä+ekofilosofiaa+eikä+egofilosofiaa+missä+kaikki+mulle+ja+mun+jälkeläisille+on+päällimmäinen+ajatus,+eller+hyr?
Sitten+nimenomaan+sinulle,+kun+Dr.+Huu+on+raatamassa+rahan+edestä,+että+nyt+on+ollut+tapetilla+ja+keskusteluissa+pakkoruotsin+pakkopalauttaminen+ylioppilaskokeisiin+ja+kansan+mielipidettä+kyselty+ja+arvioit+ihan+prosenttien+tarkkuudella+mutta+taas+kapeasti+kysyen+ja+laajasti+tulkiten!
Minä+olen+niitä,+jotka+osaavat+ruotsia+täysin+vaikka+en+ole+enää+vuosikymmeniin+tarvinnut,+mutta+edelleenkin+kun+kuuntelen+ruotsinkielistä+lähetystä+tai+luen+tekstiä+niin+100%.+Myös+ajoittain+olleissa+ruotsi+hallintatesteissä+100%.
Minä+olen+sen+oppinut+käytännössä+ja+vapaaehtoisesti.+Ensin+ååländereiden+kanssa+Maarianhaminalaisissa+laivoissa+ja+sitten+ihan+ruotsalaisissa+laivoissa+missä+ei+ollut+muita+kuin+yksi+toinen+suomen+kielinen+mutta+sovimme+heti+että+puhumme+vain+ruotsia+siellä.
Olen+osaamisesta+huolimatta+tai+ehkä+juuri+siksi+sitä+mieltä,+että+ruotsinkieli+on+niin+pieni+kieli,+että+sitä+ei+pitäisi+suomenkielisillä+alueilla+ottaa+pakkokieleksi+missään,+ei+virkamiehillä,+ei+kouluis,+mutta+hyvinkin+vapaaehtoiseksi+jolloin+sen+opiskelijat+ovat+oikein+motivoituneita.+Ruotsin+kielisillä+alueilla+taas+ilman+muuta+saavat+opettaa+omalla+kielellään+ja+toimia+omalla+kielellään,+eikä+siihen+ole+kenelläkään+nokan+koputtamista.+Tietysti+heillä+pitäisi+ihan+itselähtöisesti+olla+syytä+oppia+ainakin+95%+pääkielen+jonkinlainen+osaaminen.+Nykymaailmassa+on+mahdollista+jopa+maan+sisällä+sitten+pakkotilanteessa+keskustella+vaikka+englanniksi+jos+ei+suomi+tai+ruotsi+suju.
Suomenkielisten+alueiden+pitäisi+mielestäni+nimenomaan+keskittyä+maailmankieliin+ja+aloittaa+niiden+opiskelu+niin+että+englanti+on+äidinkielen+lisäksi+pakollinen+ja+vapaaehtoiseksi+kieleksi+voi+"pakkovalita"+ainakin+yhden+ja+vapaaehtoisvalita+lisää.++Vad+säger+han?
Tuota+voit+vaikka+aamulla+mietiskellä,+sillä+et+kai+enää+netissä+killu,+nythän+on+minun+vuoroni+käynnistynyt,+vaikka+minäkin+pyrin+sitä+lyhentämään.+Joskus+vaan+lipsahtaa+uni+ohi+ja+sitten+kukutaan+pitkään,+ennenkuin+nukutaan!
06.08.2019 20:38
Somaliasta+on+minulla+varsin+vähän+muistoa.+Kävin+toki+Mogadischun+redillä+vuoona+noin+71+kun+olin+vielä+merillä+ja+Siyd+Barre+vallassa+Somaliassa.++Kokonainen+pelastusveneellinen+mustia+tohtoreita+tuli+hakemaan+kotiin+lennätettäväksi+yhden+kätensä+loukanneen+moottorimiehen,+jonka+kädestä+oli+siinä+pari+jännettä+poikki.
Itse+olin+silloi+1+eli+lääkintäperämiehenä+(+koiravahtiperämiehenä)+ja+jouduin+hoitamaan+esihuollon+ja+radio+medicalit.+Poika+sai+lopulta+jänteensä+ehjäksi+Helsingissä+ja+minä+kiitoksen+hyvästä+esihoidosta+mikä+mahdollisti+jänteiden+säilymisen+ompelukunnossa.
Mutta+tuo+nyt+oli+sivujuonne+tuosta+Somaliasiasta+ja+ajalta+ennen+koko+somaliongelmaa.+Se+tavallaan+kertoo+miten+pitkään+olemme+jo+eläneet.
Sensijaan+piti+postittaa+vähän+tietoa+jäänmurtajista.+Kanada+meinaa+nääs+rakentaa+6+uutta+jäänmurtajaa+ja+ne+suunnittelee+entinen+STX+Canada+ja+avustaa+Aker+arctic+joilla+on+kummallakin+Suomessa+hankittu+jäänmurtajatieto,+mutta+Suomi+taakse+jätettynä.++Ehkä+saamme+jotain+hyviä+alihankintoja+kuitenkin+kuten+mahdolliset+Azipod+potkurilaitteistot+jne.
https://gcaptain.com/canada-announces-plans-for-six-new-icebreakers/
https://gcaptain.com/wins-design-contract-canadian/
06.08.2019 16:39
Katselin+Tammilehdon+tuotantoa+ja+käyn+sitä+yksityiskohtaisemmin+lukemassa+kunhan+joutaa.+Vaikkutti+kiinnostavalta+ajattelijalta.+Ajattelun+onjektiivisyys+ja+syvyys+selviää+vasta+paremman+tutustumisen+jälkeem,+mutta+kirjoitusotsikot+jo+olivat+puhuttelevia!+Kuten+ekofilosofia.+Itsekin+mielelläni+ajattelen+ekoa+filosofisesti.+Siis+ekoa,+en+egoa+mikä+on+eräiden+ajatusken+ainoa+laji!
06.08.2019 12:58
Edsolventan+vanhana+aamukirjoittajana+on+harrastanut+nettikelluntaa+ja+kirjoitellutkin+tuhdisti.+Minä+olen+kyllä+myös+aamun+mittaan+lueskellut+nettiä+ja+maailman+menoa.+Minulta+vaan+se+kirjoittaminen+lähtee+paremmin+illalla+käyntiin+kun+on+päivän+sulatellut+lukemiaan+ihmeitä.+On+kyllä+kiva+nähdä,+että+sinäkin+katseleta+asioita+laajemmin+kuin+itseesi+kääntymisenä+ja+sen+ongelmina.+Maailma+on+ongelma+ja+siihen+meidän+olisi+puututtava,+samoin+kuin+ihmisen+valuvikoihin,+jos+vaan+osaisimme+niihin+vaikuttaa,+mutta+heikolta+se+näyttää+Homo+Erectuksen+noin+2+miljardin+vuoden+kehitysajalta.+Se+on+hidasta,+mutta+onneksi+se+ei+ainakaan+meistä+miehistä+ole+kiinni+;)
06.08.2019 12:52
Miltä+muuten+tuntuu+olla+nyt+"kiltti"+Edson+mummujenkin+mielestä?
Niin+se+mummujen+mieli+muuttuu+vaikka+ihan+mitättömästä+mutta+tarkasta+muutamasta+yleistävästä+sanasta.+Ei+edes+keneenkään+kohdistettuna.+No+riemusta+ratketkoon+kukin+mistä+riemunsa+saa.
Iltapäivä+meneillään+ja+palailin+asioilta+minäkin.+Se+on+hyvä+aloittaa+vikko+jonkinlaisella+työnteolla.+Ei+kyllä+hiki+tullut+vaikka+kärräsin+1.5+kuukauden+letkusapuskat+Malmin+apteekista+tänne+kotiin.+Malmilla+tietyisti+liikuin+näkymättömästi+ja+hiljaa+nurkkia+hipoen+hupparissa:::)
Sieltä+taas+vanhat+kaarrokset+Tammistoon.+Täytyy+vielä+lähteä+viemään+hevoinen+tuosta+baarin+edestä+kiinnityksestä+omalle+tallilleen!
Eli+taas+hommiin+kun+ruokakaan+ei+heti+lopu+kesken+ja+kesä+jatkuu+ja+jatketaan+maailman+parantamista+suuren+mittakaavan+vaikuttavin+keinoin.+Yleiseksi+hyväksi,+eikä+vain+minun+tai+sinun+tai+meidän+lapsiemme+hyväksi+hyväksi
05.08.2019 15:29
Ja+Dr.+Who+joka+onnettomana+miettii+eläkkeelle+sopeutumista+joskus+vuosien+päästä+annetaan+vähän+menneitten+aikojen+Formula+ykksiä+sen+ajan+sotakoneista
https://www.youtube.com/watch?v=4GMITokuHN4&t=227s
04.08.2019 21:35
Tässä+Edson+vähän+viimeistä+tietoa+pienydinvoimasta+jos+kiinnostaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Nh5Tx1QLKBI
Mitä+noihin+nauramiisi+juttuihin+tulee+niin+eipä+juuri+kannata+murheita+ottaa.+Niissä+puretaan+jotain,+mikä+ihmisille+jää+ikuiseksi+arvoitukseksi.++Ainoa+mikä+on+varmaa+että+se+on+pahaa+laatua+olevaa+todellisuuden+hautaamista.+Peiliä+ei+taida+olla+kenenkään+kontona+sillä+kaikki+peilit+menisivät+rikki!
Antaa+heidän+hautoa+itseään+valheiden+"Kiramissa",+siellä+on+viileämpää+kuin+hiilihankotehtaassa!
Ja+antaa+heidän+myös+valuttaa+ylipaineitaan+tänne+kun+se+ainakin+hetkeksi+helpottaa.+Niille+voi+sitten+naureskella,+kun+eihän+nähdyn+tasoisille+kommenteille+muutakaan+voi.
Ps.+Kirjoittelin+muuten+niitä+pitkiä+juttuja+sinun+ja+Who+ajanvietteeksi++ja+joiltain+osin+mietittäväksi.+Minulla+kun+on+tapa+kirjoittaa+pitkiä+juttuja+jos+satun+kirjoituspäälle+ja+aika+usein+satun,+mutta+jos+elämä+rakentuu+valheelle+ja+itsetunnon+puutteelle+niin+eihän+sitäkään+muista
Jatkamme+kirjoittelua+kuten+ennen+ja+annamme+myös+mummojen+jatkaa++valheelista+ammeessaan+lillumista.
04.08.2019 21:08
Tässä+BBC+matkakuvauksessa+on+niin+hienoja+maisemia,+että+tämä+on+herroille+kopioitava+katsottavaksi.
Kuvista+huokuu+sellainen+iäinen+sivistys+mitä+me+emme+täällä+koskaan+kykene+tavoittamaan.+Itse+en+juuri+tuolla+ole+ollut,+mutta+lähes+samantapaisissa+maisemissa+Omanin+Musandamin+niemimaan+sisäosissa.+Siellä+Hormuzin+salmen+tienoilla
http://www.bbc.com/travel/story/20190730-the-village-that-lost-its-country
04.08.2019 18:54
Räikkönen+se+vaan+on+kova+äijä+ajamaan.+On+jatkuvasti+pinnoilla+toisen+luokan+autolla.
Onneksi+Kalevan+kisat+vielä+jatkuu,+jotta+on+jotain+katseltavaa.
04.08.2019 18:27
Voihan+riemastus,+nyt+oli+pakko+hiippailla+täällä+Edgen+tarjoilussakin+etsimässä+innostusta,.+Onhan+sielläkin+jotain,+tai+ainakin+samat+asiat+esitettynä+eri+tavalla,.
kuutamohulluille+ei+kuitenkaan+mitään+uutta.+Ei+mliioin+Rautajärven+kuolleille+kaloille+luonnollista+esitystä+tai+selvitystä.+Mihin+ne+olisivat+voineet+kuolla+muuhun+kuin+syystä+tai+toisesa+hetkellisesti+aiheutettuunn+haoen+puutteeseen.
En+tiedä+onko+siellä+ollut+tukkilsuttakuormitusta,+siillä+tukkilautta+imaisee+havpen+aikamoislta+allta,+samoin+mikä+tahnsa+yllättäen+veteen+joutunut+havupuun+kuorimäärä+sillä+havupuiden+kuoret+sisältävät+pahasti+hapen+kanssa+reagoivaa+tanniinia
04.08.2019 03:40
Hiisi,+kun+onnistuin+pilaamaan+nukkumisen+tuossa+kymmenen+yhentoista+nurkilla,+niin+nyt+joutuukin+koiravahdissa+notkumaan+ja+ihmettelemään+mitä+keksisi.
Toisinsanoen+ketkuttelin+tässä+komentokeskusen+tuolilla+pari+tuntia+lähes+unessa+enkä+mennyt+punkkaan.+Siihenhän+se+uni+katosi.+Oma+vika.
No+asiatta+toiseen+eli+jos+saunagrillistä+loppuu+palviryynärit+kesken+niin+seuraavaksi+vaan+grillaamaan+kokonainen+härkä+tommotisel+mobiiligrillillä.+Ei+ruoka+heti+kohta+lopu
https://www.youtube.com/watch?v=WEET-otdP60
Katselin+kyllä+kantarellin+keruuta+Valkovenäjällä,+mut+jääköön+ny+mainostamati.
Herroillakin+oli+varmaan+kovia+hommia+hela+lördagen.+Ite+otin+rennosti+ja+katselin+Dowton+Abbeytä+ja+Kalevan+kisoja+ja+sen+jälkeen+Wallanderin+ja+yhden+Tom+Cruisen+thrillereistä.+Kaikki+aikaisemmin+nähtyjä.+Kirottu+muisti.
Politiikassakaan+ei+mitään+uutta.+Joka+puolella+samat+kommentaattorit+väittelemässä+ihan+turhista.+Hesariinkin+kirjoitin+muutaman+kommentin+ja+kaikki+jäis+sinne.+Onneks+kukaan+ei+tiedä+millä+nimimerkillä+kun+nHesari+on+vahingossa+kijannut+yhden+nimimerkkini+oikeaksi+nimeksi
Hesariin+pitää+olla+tarkkana+mitä+kirjoittaa+sillä+vahtivat+todella+tarkkaan+ettei+tule+mitään+lehden+linjan,+mikä+se+sitten+lienee,+vastaisia+kirjoituksia.
Se+on+nähkääs+niin,+että+tässä+meidän+kuvittelemassamme+oikeusvaltiossa+sananvapaus+on+aika+rajoitettu+ainakin+medioissa.+Kai+sosiaalisilla+foorumeilla+voi+kirjoittaa+mitä+vaan,+mutta+en+meidän+elämöintiä+lukuunottamatta+lainkaan+sosiaalisia+foorumeita+käytä.+Facebookiakaan+en+voi+käyttää+ja+olen+sieltä+sulkenut+pois+sukulaisetkin+sen+jälkeen+kun+sitä+kävi+ns+vihamielinen+tunkeutuja+penkomassa+eli+sekin+on+täsmälleen+puhdas+aloitussivu+täysin+ilman+sisältöä.
Twitteri+ei+vaikuta+oikein+älylliseltä+sen+merkkirajoituksen+vuoksi+ja+muissa+en+ole+koskaan+edes+käynyt.
Todennäköisesti+on+aivan+viisasta+pysyä+kaukana+varsinaisesta+sosiaalisesta+mediasta+kun+ei+siellä+kai+saisi+muuta+kuin+lisää+pahaa+mielta+ihmisten+tasosta+ja+ilkeydestä.
Airistolla+oli+taas+joku+muskelivene+ajellut+kuolemaa+tuottavalla+vauhdilla+purjeveneeseen.+Se+että+moottorivene+ajaa+purjeveneeseen+vaatii+jo+joko+täyttä+känniä+tai+täyttä+piittaamattomuutta+moottoriveneen+kuljettajalta.+Väistövelvollisuushan+on+sillä+lailla+ihan+perusselvä+eli+jos+purjevenessä+oli+purjeet+ylhäällä,+niin+moottorivene+on+väistövelvolline+ja+jos+katsoo+ninne+ajaa+niin+se+olisi+aivan+helppoa+moottoriveneellä+siinä+Seilin+kohdallakin
04.08.2019 02:51
Siitä+olen+samaa+mieltä,+että+kunnon+palviryyni+ja+belgialainen,+minusta+tumma,+hiukan+makea+ja+noin+12%+alc,+olisi+eläkeläiselle+erinomainen+ruokavalio.
Siihenhän+voi+ryynimakkaran+ohran+lisäksi+väliin+sydä+salaatin+lehden+ja+jonkun+mansikan+kasvisosuuden+vankentamiseksi.
Minä+tietysti+lisäisin+grillatuja+voissa+siveltyjä+tatteja+tuohon+ruokavalioon.+Niistä+saa+sen+tarpeellisen+B+12+vitamiininkin
03.08.2019 21:53
111 / 129