Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Juu,+kyllä+Dulcamaran+poismeno+oli+yksi+niistä+suurista+tappioista+inhimillisten+ihmisten+väliselle+keskustelulle.+Se+vain+korosti+kavalien+puukottajien+osuutta+ja+pyrlkimyksiä.+Suuri+tappio+kulttuurille+ja+normaalille+sivistykselle
  2. Käyn+tietenkin+kokeilemassa+ymmärtääkö+terveyskeskuslääkäri,+että+autoa+voi+ajaa+vaikka+ei+pysty+puhumaan.+Ei+niistä+voi+takuisiin+mennä+ennenkuin+on+paperi+kourassa.Kivahan+se+olisi+autolla+ajelemista+jatkaa,+kun+on+niin+hiano+rellukin+alla.+Toisaalta+aina+voi+toimia+sitten+niinkuin+Edson+ehdotti.+On+sekin+vaihtoehto+ajateltu+valmiiksi.+Ei+ole+tutuilla+reiteillä+nimittäin+viimeisen+15+vuoden+aikana+tullut+yhtään+pysäytystä+ja+sitjos+pysäyttää+niin+ihmettelee+vaan+että+mitä+ihmettä,+enkös+vasta+katsastanut+ja+eikös+se+korttikin+uusittu+ihan+hiljattain+;)Ainoastaan+sillä+Pukinmäen+puoleisella+tiepätkällä+missä+se+Malmin+apteekki+on+on+aika+usen+nopeusratsia+kun+tie+on+hyvä+siinä+radan+vieressä,+mutta+nopeus+vain+40+kmt+eli+hyvä+sakkorysä+ja+varainkeruualue.+Siitäkin+selviää,+kun+muistaa+ajaa+oikeaa+nopeutta+eikä+ole+yksi+niistä+poliisiautoista+joissa+on+rekisterikilpien+lukijat+mitkä+kertovat+katsastukset+ja+veronmaksut.+Tiedän+nekin+paikat+missä+ne+sijoittuvat+minun+kulkureiteilläni+ja+yksi+jää+juuri+siääntuloristeyksen+alle+eli+vierestä+mennään+eteen+ja+ohi+:)Yritetään+nyt+kuitenkin+ensi+laillista+kortinuusintaa+kun+ei+sille+todellisia+lääkärin+tai+poliisin+esteitä+ole.+Hyvin+näen,+kohtalaisesti+kuulen,+reflexit+pesevät+Ferrarin+liikennevaloissa,+noudata+lakia+maanteillä,+ennakoin.Ja+jos+mikään+muu+ei+auttaisi+niin+pitäisi+hommata+katettu+mopo+tai+mopoauto+kauppaan+pääsemiseksi.Ei+se+lopulta+iso+muutos+olisi+opetella+julkisillakaan+menemään,+mutta+kun+tottumus+on+toinen+luonto+ja+siinä+kuskin+paikalla+ei+ainoastaan+pääse+paikasta++toiseen+vaan+siinä+on+myös+tarvittaessa+viileää,+lämmintä,+hyvä+konsertti+ja+erittäin+hyvä+istumaolo.+Siksi+ymmärrän+täysin,+että+ajatuskin+kortiita+olemisesta+kuulostaa+kuolemantuomiolta.+Olihan+minullakin+muutaman+vuoden+2005-2007+tietämissä+se+hienon+näköinen+kevytmoottoripyörä,+kunne+alkoi+tulla+liian+viileäksi.Aina+se+on+ratkaistava+sen+mukaan+mikä+istuu+itsensä+tilanteeseen+ja+tilaan+parhaiten.+Enhän+minäkään+noinkaan+hienoa+ja+kallista+autoa+tarvitsisi,+mutta+kun+sillä+ei+ole+jatkuvasti+liikenteessä+niin+sitä+on+vara+pitää+ja+naatiskella
  3. Se+on+myös+kirjattava+kun+Cee+kertoi+lämmön+olevan+myrkkyä+reumaattisille+nivelille.+Niin+takuulla+on+ja+on+se+jopa+vähän+terveemmillekin+nivelille+haitaksi.+Kyllä+minäkin+jo+koin+olka+ja+polvinivelissäni+juurikin+tuohon+lämpöjaksoon+nyhdistettäviä+kipuoireita.+Minulla+on+kuitenkin+tällä+hetkellä+käytössäni+hyvin+tehokkaat+kipulääkkeet+ja+saan+niillä+yötä+vasten+melkoista+helpotusta.Ostin+kyllä+tänään+taas+kaappiin+vähän+paracetamolia+kun+entiset+olicat+loppu+jo+ajat+sitten.Sairaalassahan+ne+tunkivat+sitä+gramman+parasetamolia+kolme+kertaa+päivässä+kaiken+muun+lääkityksen+lisäksi.+Uneenhan+se+ei+tehonnut+vaan+sairaalassakin+oli+nukahtamislääke+taisteltava+itse+ohjelmaan.Ceen+kannattaakin+vaan+pysyä+auton+kyydissä+ja+viileissä+eikä+rasitella+itseään+turhaan.+Emmehän+halua+päästää+sinua+poistumaankaan+vielä+aikoihin,+kun+olet+meidän+tasapainoinen+ilopilkkumme+jolla+on+kuitenkin+kanttia+oikaista+meitäkin+jos+on+tullut+selvä+yliampuminen,+millaista+en+kuitenkaan+meidän+kiistoissame+ole+oikeana+havainnut.+Ainoastaan+nimimerkin+adjektiivinä+toisen+nimimerkin+adjektiiveille.Minä+kun+satun+ihan+oikeasti+olemaan+ajatsrakenteelta+varsin+analyyttinen,+niin+minua+kiehtoisi+analysoida+esimerkiksi+Dr.+Whoon+kirjoitus-ja+lauseenmuodostusmotiiveja.Minua+kiinnostaisi+myös+analysoida+täällä+eri+nimimerkeillä+lyhyedsti,+yleensä+muutaman+kirjoituksen+vierailluilla+uuten+tulijana+jne+naamioituneen.+Esimerkiksi+kenellä+oli+niin+voimakas+palo,+että+piti+rekisteröidä+D.Arwin+antaakssen+yhden+kommenti+sillä+rekisteröityneen+ja+sitten+kadota+bittisuohonPaljon+on+maailamssa+asioita+joista+olisi+kiva+saada+objektiivinen+totuus+todennäköisen+intrepoloinnin+ja+päättelyn+sijasta
  4. Voihan+jänöjussi+näitä+pitkittyviä+helteitä.+Vaikka+minäkin+elin+niihin+oppimassa+sekä+kaukoidässä,+että+persiinalaisella+torilla+niin+silloin+oli+lähes+aina+hyvin+toimivat+jäähdytykset+varsin+lähellä+ja+asumnnoissa+aina.Suomalainen+geenistö+ei+kuitenkaan+ole+pitkään+lämpöön+sopeutettu,+eikä+ilmeisesti+sopeudu+vaan+on+oltava+jokin+jäähdytystapa+ainakin+öisin.Muutama+päivä+aina+menee+peräkkäin+varsinkin+jos+yöksi+viilenee,+mutta+nämä+ns.+trooppiset+yöt+eivät+ole+namia.No+hyvässä+lykyssä+huominen+päivä+on+tältä+kesältä+viimeinen+niin+pitkän+aallon+piikki,+että+sen+jälkeen+saapuvat+mahdolliset+lyhyet+piikit+ilman+trooppiöitä+kyllä+kestää.Viime+kesänä+ei+sen+sairaalareissun+takia+ollut+edes+tuuletinta.+Nyt+kaksi,+mutta+ei+nekään+enää+30+ilmoissa+mitään+auta.Se+on+ilmeisesti+tehtävä+nyt+niin,+että+jos+näyttää+pihisevän+vielä+seuraavanakin+kesänä+niin+on+ennen+sen+puhkeamista+hankittava+joko+pari+niitä+USB+jäähdyttymiä+haihdutusteknologiaan+perustuen.+Parilla+sellaisella+saattaisi+kyetä+pudottamaan+nukkumaympäristön+lämpötilaa+muutamalla+asteella.Tai+sitten+ihan+siirrettävä+ilmastointilaite+ja+nikkaroida+keittiön+pikku+ikkunaan+sille+sen+vaatima+poistoputken+levy+läpiviennillä.+Ei+se+itse+asiassa+ole+edes+vaativa+homma+muutta+olisi+kuitenkin+tehtävä+tai+teetettävä+työkalujen+puutteessa+jollain.Sellaine+noin+8-9000+btu+jäähdytystehon+liikkuvalla+ilmastointilaitteella+jäähdyttää+tällaisen+yksiön+ihan+perusteellisesti+ja+laite+maksaa+luokkaa+300+ecuu.+Pieni+hinta+viilennyksestä.+Itse+asiassa+siihen+ikkunaan+on+vaan+asetettava+joku+5-8+mm+paksu+vanerilevy+mikä+menee+ruudun+tai+reunojen+mittoihin+sisään+ja+pysyy+liimanauhalla+kiinni.+Levyssä+pitäisi+vain+olla+noin+10-15+cm+halkaisija+reikä+ja+kiinnityspulttien+reiät+poistolilmaletkun+kiinnittämiseksi+siihen+levyyn.+Sitten+vaan+eleniaa,+carunaa+tai+minun+tapauksessani+ilmaista+Helenin+sähvöä+ja+avot+viileys+saapui.+Aikaansaamaisestahan+kaikessa+yleensä+on+kyse.+Ainakin+silloin+jos+tiedosta+tai+ymmärryksestä+ei+ole+puutetta,+kuten+minulla+ja+pehtoorisetällä!+;)