Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Sattuipa+varsin+tuore+tällainen+kommentti+YLE+kommenttiketjuilta+silmään:"Kai+Tolkku+02.01.2021,+19:07Ilmianna+kommenttiOsa+väestöstä+saattaa+ehtiä+kuolla+aivan+luonnollisesti+vanhuuttaan+ilman+korovirustakin,+ennen+kuin+heitä+ehditään+rokottaa."Eli+vanha+ystävämme+Kai+Tolkku+jota+ainakaan+mummot+eivät+näytä+kaipailleen+on+edelleen+rintamassa,+mutta+ei+ole+Suomi+ketjuja+löytänyt+tai+sitten+Kain+aina+mainostamasta+hopeanharmaasta+farmari+turbosta+on+jo+turbo+levähtänyt.Olisi+hänkin+todella+hyvä+lisä+Suomen+jäännöskommenttiosastoille
  2. Tuo+Lang+Langin+pääroolittama+Edward+Griegin+pianosonaatti+16+A+on+minulle+tuttu+jo+muinaisilta+Hampurin+miellyttäviltä+vuosilta.Kävin+sen+kuuntelemassa+live+konsertissa+Suomi+seuran+järjestämänä+ja+olin+ihan+pianon+lähellä.Sen+soitti+siellä+yhtä+hyvin+kuin+tämä+Lang+Lang+leningradilainen+pianisti+Vitali+Gherzon.+Ei+yhtä+tunnettu+kuin++Lang+Lang,+mutta+äärimmäisen+lahjakas+pianisti+kuitenkin.+Oli+silloin+melkein+uskomatonta+että+pääsi+niin+vierestä+sellaista+solistia+kuulemaan.Hampurissa+saimme+välillä+kuulla+merimieskirkon+tilaisuuksissa+myös+Hampurin+oopperassa+olevia+nousevia+suomalaistähtiä.+Yksi+Basso+laulaja+oli+erityisen+loistava.+Valitettavasti+hänestä+ei+sitten+ilmeisesti+tullut+kuitenkaan+lahjojansa+vastaavaa+maailmantähteä+vaan+ns.palkkabasso+oopperoiden+vierasesiintyjiin.Muistelen+hiukan+niitä+vanhoja+hyviä+aikoja+vielä+ennen+kuin+vuosi+vaihtuu+ja+veikkaisin+kohdaltani+viimeiseen!Hampuri+on+ehdottomasti+niitä+hienoimpia+paikkoja+maailmassa+ihmisen+olla.+Onhan+minustakin+sinne+jäänyt+vanhempi+poikani+ja+pojanpoikani+ja+vieläpä+lähes+Elbchausseen+Hampurin+paremman+asumisalueen+viereen+keskelle+saksalaista+puistoa.+Lähes+sen+paikan+viereen+missä+itsekin+silloin+asuin+vuokralla+Hampurin+kaupungin+asunnossa+jollaiseen+jokainen+kynnelle+kykenevä+pyrki+pääsemään.Minä+pääsin+sinne+vähän+niinkuin+suhteilla,+sillä+Hampurin+kaupunginasunnoiden+isännöitsijä+oli+hyvä+kaverini+merimieskirkon+saunasta.+Hänen+kumppaninsa+oli+suomalainen+xxxxx+joka+oli+synnyinmaisemistani+kotoisin.++Ei+siis+Riitu!+Molemmat+poistuneet+tuonpuoleiseen+jo+vuosia+sitten.Tämän+kummempaa+ilta+satua+en+nyt+uuden+vuoden+aattona+kirjoita.+Tämänkin+kirjoitan+vain+siksi+että+toisten+elämän+väärentäjät+ja+sellaisten+tukijat+tietäisivät+että+oikeasti+on+sekä+valetta+että+totuutta+ja+jokaisen+on+itse+kyettävä+aistimaan+mikä+mitäkin+on.+Minun+tapauksessani+väärentäjä+ja+halventaja+eli+kateuden+isoäiti+sai+vaikutusalttiit+ja+propagandauskoiset+puolelleen+ja+samalla+kontolleen!
  3. Katsellaanpa+vaihteen+vuoksi+melko+tuoreita+ja+autenttisia+hintavertailuja+Turkista.+Voi+vaikka+vertailla+Suomen+hintoihin+samoille+tavaroille.+Tosin+turkkilaiset+kasvikset+ja+hedelmät+ovat+monta+luokkaa+laadukkaampia+kuin+suomalaiset+tai+ne+tuetut+eurooppalaiset+joita+saamme+kaupoistamme.+Nänä+turkkilaiset+elintarvikehinnat+ovat+käytännssä+ilman+maataloustukia.https://www.youtube.com/watch?v=Q-WMZ9H9f3wTässä+jälkimmäisessä+mitä+en+ole+itsekään+vielä+avannut+on+asuntojen+vuokria+ainakin+tuubin+nimen+perusteella.+Nekin+saattavat+kiinnostaa+sillä+turkkilaiset+asunnot+rakennetaan+myös+aivan+välimeren+rantaa+lukuunottamatta+melkoisen+viileitä+talvia+ja+kuumia+kesiä+varten+eli+rakennusvaatimukset+ovat+ainakin+Suomea+vastaavia.https://www.youtube.com/watch?v=GJHQ7GIsyP8