Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

  1. Illan+musiikkiannoksen+minkä+aion+itse+kuunnella+kokonaan+kohtapuoleen+kunhan+saan+kunnon+luurit+korville+pitää+laitta+lissä+Eteläisemmäm+amerikan+henkisiä+tuotteita+mutta+Panaman+kanavan+pohjoispuolelta:Leguona+Cuban+Boys+on+aina+yhtä+huikea+musiikkikokemus+ja+tämä+Siboney+vain+yksi+niistähttps://www.youtube.com/watch?v=UgjD9D0PaDASitten+mehicolaisen+klassisen+säveltäjä+Arturo+Marquesin+ehkä+tunnetuin+teos+Danzon+2+tässä+ihan++hienolla+taustavideolla.+Tämä+on+kyllä+soinut+ennenkin,+mutta+se+ei+muutamasta+kuuntelusta+happane+vaan+paraneehttps://www.youtube.com/watch?v=zTO_tllxCYw
  2. Kun+tiedän+että+minulla+on+ketjun+vähistä+kirjoittajista+huolimatta+kohtalaisen+monta+lukijaa,+sellaisiakin+jotka+ovat+muille+tuntemattomia+ja+niitä+jotka+jokaisen+lähetykseni+jokaisen+kirjaimen+käyvät+suurennuslasilla+läpä+löytääkseen+itsensä+jotenkin+huomatuksi,+edes+sivulauseen+pilkkuerotetussa+lisäkaneetissa,+niin+joudun+kirjoittelemaan+ja+jakamaan+ymmärrystä+eli+aluksi+vaan+tietoa+kun+tieto+ja+ymmärrys+kehitttyvät+hiukan+eri+tempossa+ja+se+ymmärrys+ei+välttämättä+edes+kehity+minkä+olemme+joutuneet+suomen+elämöinnissä+kovin+usein+ihan+konkreettisesti+toteamaan.Minä+kyllä+itse+asiassa+voisin+ihan+helposti+jopa+vaihdella+triviaalimpiakin+kommentteja+esimerkiksi+Ravun,+amummun+ja+jopa+vielä+noin+muuta+vuosi+sitten+olleen+calvadoksen+kanssa.+Tämä+nykyinen+manipuloitu+versio+ei+nyt+niin+innostavalta+vaikuta+Amummusssakaan+ei+mitään+kommentointiongelmaa+olisi+jos+itse+ymmärtäisi+miltä+ulkopuolisille+näytti+kaiken+perheen+sisäisen+problematiikaan+kaataminen+miniän+niskoille+vaikka+siinäkin+sopassa+oli+ainakin+oma+poika+50%.Huh,+meinasi+mennä+sosiaalisen+keskustelun+puolelle,+mutta+ihmisiähän+tässä+kaikki+oillaan+ja+todennäköisesti+merkittävästi+parempi+kuin+kommentointiketjuymmärrys+indikoi.+No+on+varmaan+sellainenkin+tai+kaksi+jotka+ovat+juuri+sellaisia+jahtiihmisiä+miltä+vaikuttavatkin.+Sekin+elämäntapa+ja+omasta+mielestä+varmaan+tilattu+ja+arvostettu.No+siitä+US+lentotukialus+Theodore+Rooseveltin+korona+tilanteesta+piti+artikkeli+liittämän.+Tässä+aluksessahan+näyteltiin+viime+viikon+aikan+melkoinen+Trumpin+hallinnon+erottamiskampanja+joss+viimeisenä+eron+sai+ensimmäinen+Trumpin+hallinnon+mielensä+pahoittanut+apulaisministeri.+Aluksen+lemput+saaneen+kapteenin+ja+myös+coronavirukseen+sairasrtuneen+kapteeni,+suomessa+vastaa+everstiä+tai+kommodoria,++saatetaan+vielä+palauttaa+virkaansa.+Tämä+Crozier+herra+kapteeni+eli+lähes+Suomen+puolustusvoimien+kokoa+yhdessä+aluksessa+johtanut+henkilöhttp://bot.fi/3967Nämä+sota+alus+asiat+eivät+kai+ketään+muuten+kiinnosta+mutta+minua+laivastossa+palvelleena+ja+av.+torpedokersanttina+kauppamerille+poistuneena+sittemmin+merikapteenina+asia+kiinnostaa+seuraamisen+verran.+Ei+minua+se+meriura+primääristi+edes+sille+lähtiessäni+kiinnostanut+mutta+maailma+kiinnosti+kovasti+ja+sitähän+sainkin+vyön+alle+erittäin+runsaasti+jo+sillä+10+v+pituisella+meriuralla+mikä+oli+muuten+täsmälleen+niin+pitkä+kuin+sen+15+vuotiaana+koululaisena+suunnittelin.Olihan+siinä+myös+mielenkiintoisia+aiheita+kuten+taivasnavigointi+ja+pallotrigonometria+negatiivisine+funktioineen.+Ei+kuitenkaan+kemian+veroista+missä+kykeni+ajatusta+ja+ymmärrystä+ihan+kunnolla+venyttämään.
  3. Pitää+taas+aloittaa+heräileminen+tähän+tylsähköön+pääsiäiseen.+Mutta+joka+päiväänhän+se+on+herättävä.+Pitääpä+enne+heräämistä+laittaa+muistista+paria+ajatusta,+jotta+muistaa+itse+missä+on.+Melkein+tekisi+mieli+liittää+edes+yksi+oikea+suomi24+muu+keskusteluketju+malliksi+aidosta+laadusta+ja+miksi+täällä+tietyntyyppiset+putkinäkijät+dominoivat.+Ei+vaan+persujahtaajaina+vaan+myös+ihan+aitoina+persuina.+Toisistaan+ei+kyyllä+tahdo+erottaa.+Ehkä+innostun+sen+tallettamani+malliketjun+mikä+onneksi+on+aika+lyhyt+vielä+liittämään.+Tietysti+en+usko+sellaisen+esimerkin+mitenkään+uppoavan+sinne+mikä+sen+osoite+on.No+tällä+asiaketjulla+on+aina+turvallista+ja+mukavaa+jutella+vaikka+itsekseen+kunhan+puhuu+asiasta+eikä+sotke+järjetöntä+poliittista+agendaa+ihan+siviiliporinoihin.+On+maailmassa+oikeaa+asiaakin+ja+siitä+ihan+normaalia+keskusteltavaa+jos+se+nyt+ketään+kiinnostaa.+Harmillisen+vähän+on+niiden+toimesta+kiinnostanut,+joiden+toivoisi+jollain+tavalla+olevan+keskusteluetäisyydellä+ja+oikeasti+ihan+koulutuksesta+tai+älykkyysosamäärästä+riippumatta+kun+ei+se+itsellänikään+kaksinen+ole.+Vain+142.Tuolla+ylempänä+olen+kyllä+postittanut+erittäinkin+mielenkiintoisia+melko+pitkiä+esityksiä+maailman+maisemista+ja+tavoista.+Viimeksi+lyhyen+hindulaisuuden+historian.++Myös+mielenkiintoisia+ja+asioita+suhteellistavia+faktatilastoja.+Niitä+varmaankin+tulee+jatkossakin+ja+kuten+aina+ei+niitä+tarvitse+lukea.+Itse+toki+luen+sillä+kerron+nyt+sitten+samalla+miten+käsittelen+itse+tietoa.+Pikakatselen+sitä+eri+lähteissä,+ulkomaisissa+pääosin+ja+tarpeellisen+määrän+kotimaan+ajankohtaismediaakin.+Sitä+en+valitettavasti+voi+kertoa+millä+nimimerkeillä+kirjoitan+suomalaisessa+mediassa+kun+se+on+väärinkäyttöuhan+alaista+tietoa+ja+mielestäni+se+uhka+ei+vielä+ole+riittävän+kaukana.+Toivottavasti+se+joskus+etääntyy+niin+että+kaikilla+on+mahdollisuus+esiintyä+avoimesti,+kuten+minä+omalla+nimelläni+siellä+missä+sillä+kirjoitan+ja+ali-babana+täällä+ja+reservissä+yrmeä-körmy+minkä+tuolla+ylempänä+jo+selvitinkin.+Enää+en+kuitenkaan+viitsi+edes+ali+babana+palata+ns.+elämä+ketjuihin+vaan+pysyn+täällä+ja+muualla+missä+aina+olenkin+ollut.Mielenkiintoinen+elämänkokemushan+sekin+osallistuminen+on+ollut+ja+selvittänyt+hyvin+paljon+ihmisluoneteista+ja+siihen+onko+lajilla+pelastumisen+mahdollisuuksia.+Suoraan+sanoen+hyvin+heikolta+näyttää+annetuilla+eväillä.
  4. Sen+verran+voin+täällä+vierailla+korjaamassa+ihan+virheellisiä+uskomuksia+taas+kerran.+Eli+järjestän+pääsiäissunnuntain+luettavaa+ja+toivottavasti+myös+ajateltavaaEnsinnäkään+täällä+ei+ole+mitään+minun+kirjoituksiani+vaan+tämä+nimimerkki+Hakala+on+jonkun+muun+Edsonin+jatkuvaan+persujahtiin+kyllästynyt+henkilö+joka+on+ilmiselvästi+ja+aivan+selkeällä+satiirilla+kertonut+mitä+ajattelee+Edsonin+ajatusmaailmasta.Rouva+Ceelle+sitten+ihan+erikseen+vielä+haluaisin+muistuttaa+kun+hän+minua+täällä+väärin+perustein+osoittelee,+että+eipä+ole+kauaa+siitä+kuin+samainen+rouva+cee+ruikutti+kovalla+äänellä+miksi+puolustan+edsonia+enkä+näe+hänen+idioottimaisuuksiaan.Mikäs+nyt+kelkan+käänsi+kun+joku+tuleekin+ja+satiirin+keinoin+sen+kertoo+enkä+minä+asetu+puolustamaa.+Onko+edson+yhtä-äkkiä+muuttunut+kultapojuksi?Kun+minua+täällä+väärin+perustein+ja+ihan+virheellisesti+osoitetaan+niin+voin+kyllä+sen+tunnustaa+että+kyllä+minuakin+hirvitti+olla+tavallaan+edsonin+tukena+eli+ei+tuomitsemassa+hänen+varsin+törkyistä+kirjoittelua.+Minun+vaan+oli+pakko+tehdä+se+siksi,+että+minulla+oli+niskassani+pitkäaikainen+vainolainen+ja+todellakin+valehtelija+ja+vääristelijä+ja+puuttumatta+edsonin+törkeyksiin+sain+pidettyä+ainakin+ne+kaksi+liittoutumatta+sillä+se+olisi+ollut+jo+liikaa+ja+minäkin+olisin+joutunut+poistumaan+takavasemmalle+mihin+en+kokonaan+halua+poistua+kun+on+asioita+joita+haluan+edistää+ja+itsekin+havaitaValitettavasti+fakta+on+sekin+että+kovin+vähässä+on+asioiden+ymmärrys+edelleenkin+ja+siinä+mielessä+todellakin+olen+ihan+toiselta+planeetalta.+Näen+että+esimerkiksi+äärettömän+selvää+sarkasmia+ei+kukaan+näytä+ymmärtävän,+kuka+sen+sitten+onkin+kirjoittanut.+Onhan+täällä+aina+vieraillut+taitavia+jäljittelijöitäkin.Kehottaisin+rouva+Ceetäkin+lukemaan+tiede+ja+kulttuurijuttuja+enemmän+niin+olisit+kenties+jonkin+verran+kärryillä+missä+mennään+ja+kuka+menee+ja+kuka+eiSe+vielä+puutuisi+että+a+mummukin+olisi+yhtäkkiä+kääntynyt+edsonin+hipelijäksi.Tämän+enempää+en+tuohon+keskusteluun+osallistu.+Tulin+vaan+korjaamaan+taas+kerran+väärät+väitteet.+Minä+aion+kuitenkin+olla+luettavissa+tuolla+herrasmiesporinaketjulla+missä+pääosin+pysytään+asiassa+ja+yritetään+mahdollisuuksien+mukaan+välttää+henkilöihin+menoa.+Suosittelen+kyllä+lukemaan+niitä+juttuja+mitä+sinne+lähetetään.+Siinä+vaikka+saattaisi+oikeaa+tietoakin+saada+jos+vaan+pää+kestää+kääntämistä+mutta+vaikeuksiahan+sinullakin+on+kun+edes+niin+yksinkertaista+termiä+kuin+collateral+damage+mikä+nyt+tavallaan+liittyy+tähänkin+kommenttiin,+ei+koskaan+kontekstissä+(asiayhteydessä)++auennutHauskaa+pääsiäistä+vaan.+Yrittäkää+oppia+ja+yrittäkää+olla+lankeematta+joidenkin+mentaaliansoihin+vaan+ajatelkaa+ennen+kuin+tartutte+kynään.++Jos+on+minulle+asiaa,+korostan+asiaa+niin+minut+kyllä+löytää+asiakeskusteluista+ja+aina+olisi+löytänyt+jos+suunnistuskykyä+olisi+ollutNiin+ja+menkää+ihmeessä+tarkistamaan+sieltä+ylläpidosta+kuka+on+tuo+edsonia+ylistänyt+Hakala.+Tuskinpa+kukaan+vierailija+tällaisella+foorumilla+pitkään+viipyy.
  5. Kun+sain+tuon+ketjun+jaettua+niin+pitääpä+jatkoksi+kertoa+niille+jotka+ovat+menneet+umpityperiin+salaliittoteorioihin+että+minä+olisin+jotenkin+Jaakko.Hakala+niin+hyvinä+netkin+asiantuntijoina+ja+osa+valituksiin+ja+poistovaatimuksiin+erikoistuneen+ja+sellaisen+ylläpidon+tarkkailulistoille+jo+päässeenä+saavta+osatessaan+ihan+helposti+selville+kuka+tuo+nimimerkki+Jaakko-Hakala+on+tai+ainakin+sen+että+minulla+ei+sen+kanssa+ole+vastoin+joidenkin+toivomuksia+mitään+tekemistä.Kyllä+kyseessä+on+joku+joka+on+saanut+tarpeekseen+silmittömästä+persuleimaamisesta+,+jahtaamisesta+ja+heittänyt+vähän+satiiria+kehiin+näyttääkseen+sellaisen+jahdin+totaalisen+järjettömyyden.+Sen+satiirin+todellakin+ymmärrän+ihan+Ali.Babanakin+ja+näen+sen+ihan+oikein+kohdistuneena+eräänlaisena+lukija+mielipiteenä+mikä+on+itse+asiassa+aika+tyypillistä+lähes+kaikilla+Suomi+ketjuilla.+Sen+verran+alkukantaista+on+henkinen+taso+ja+kielenkäyttö+lähes+kaikkialla+että+jos+joku+on+tullut+vierailemaan+alustan+omatyylillä+niin+sellaista+kykyä+ja+tasoa+kyllä+löytyy+ketjuilta+heti+tuhansittain.+Lähes+kaikki+ketjut+ovat+täynnä+joko+simitöntä+persujahtia+tai+sen+vastakommentteja+tyyliin+hakkarainen,+mäkipää,+tynkkynen+,+joutsenlampi+ketän+nyt+nopeasti+persuista+muistaa
  6. Itse+asiassa+tämän+piti+lähteä+mutta+eipä+toiminut+leikkauspöytä:Alkaa+jo+venyä+tämä+pääsiäinen+niin+pitkäksi,+että+pitää+alkaa+hiljalleen+heräilemäänTässä+hiukan+lisää+vanhaa+dixieland+kulttuurimusiikkia+niille+joita+ei+politikointi+kiinnosta+kuten+esimerkiksi+minua.+Sen+olen+aina+jättänyt+muiden+tehtäväksi.https://www.youtube.com/watch?v=_YRjqo7EEuoJotenkin+näyttää+siltä+että+jotkut+minua+yrittävät+politiikkaan+kytkeä.+Mutta+ainahan+minä+olen+ollut+ns.+valekuvitelmien+ja+keksintöjen+kohteena+joten+ei+kai+sitä+voi+ihan+yllättävänäkään+pitää.Joillekin+ei+tunnu+sopivan+minun+tavoitteeni+asialliseen+ja+korkeatasoiseen+kirjoitteluun+vaan+on+keinoja+kaihtamatta+yritettävä+sekoittaa+minut+jollain+tavalla+itse+sävellettyihin+tai+hankittuihin+juttuihin+kun+ei+ymmärretä+että+joku+toinen+on+saattanut+tuntea+itsensä+asiattomasti+jahdatusti+ja+heittää+hiukan+satiiria.+En+tunne+tapausta+mutta+ymmärrän+kyllä+motiivin.Minulla+ei+kuitenkaan+vastoin+tuttuja+salaliittoteorioita+ole+mitään+koko+homman+kanssa+tekemistä+paitsi+mielipiteeni+oppineisuudesta+ja+objektiivisyydestä,+mikä+tuskin+on+väärä.Minä+pysyn+edelleenkin,+kuten+aina+paitsi+tuulensuojaa+rakentaessani,+täällä+kulttuurin+ja+tiedon+jakamisen+puolella+ja+politiikkaa+sivutaan+vain+sen+tiedon+liitteenä+jos+yhtään+tarpeellista+on.+Esimerkiksi+kunnon+musiikin+parissa.Jahka+ilta+hämärtyy+ja+heräilen+kunnolla+niin+varmaan+taas+tuon+esiin+aitoja+asioita+maailmalta+ja+pysyn+kyllä+itse+erossa+politiikasta+täällä+asiaketjulla+ja+jätän+sen+kluten+aina+ihan+lyhyisiin+poliittisiin+kommentteishin+niiden+asianmukaisilla+foorumeilla.Ihan+salliittoteorioita+oikaan+suhteeseen+laittakseni+kerron+että+minulla+on+kaksi+rekisteröityä+nimimerkkiä:+Ali-Baba+ja+hyvin+harvoin+lähinnä+ylläpitomielessä+käyttä,mäni+ikivanha+Yrmeä-Körmy
  7. Eiköhän+ala+olla+jo+tarpeeksi+pitkä+lanka+lauantaille+kun+on+lipsunut+kunnolla+sunnuntain+puolelle.+Nyt+aamiaiselle+jo.Pitää+tältä+yleissivistävältä+musiikkipuolelta+tarjota+vaihteeksi+rumpuja+vaikka+tulihan+niitä+japanilaisia+tambuureja+aikaisemminkin+näytettyä.https://www.youtube.com/watch?v=HmZCOpNC2HYOnhan+rumpu+kuitenkin+ihmisen+oletetun+lähtömaan+alkuperäinen+nokia+ja+yksi+monista+lähi+ja+kaukotavoista+tiedottaa+rajallisia+asioita+kuten+eläimetkin+tekevät+ja+mitä+matalampia+kuten+alppitorvimaisia+ääniä+käyttävät+sitä+pidemmälle+kuuluu+varsinkin+jos+värähtely+välitetään+vedessä.+Rumpu+ei+kovin+pitkälle+kanna+mutt+jos+on+sopivin+väleisn+knistoja+niin+sama+viesti+melko+sisältävänäkin+on+äkkiä+varsin+kaukana.+Kymmeniä+kilometrerjäkin.Eihän+tämä+ole+kuin+aivan+yksinkertaista+fysiikaa+mutta+senkin+ymmärtääkseen+olisi+pitänyt+edes+peruskoulu+käydä,+mitä+kaikki+ilmeisesti+eivät+ole+tehneet+ja+osa+vaikka+olisi+kovalla+pänttäämisellä+ulkoa+jonkun+tituleerauksen+aikaiseksi+olisi+sen+putkityössä+unohtanut.+Ihmisethän+ovat+eri+tavoin+käyrttäneet+toervi+ja+vihellys+sekä+jodlaustekniikoita+viestin+viemiseen+vaikka+laakson+poikki+tarvitsematta+tehdä+isoa+laskua+ja+nousua.+Eri+paikoissa+on+hiukan+erilaisia+tyylejä.+Alpeilla+ja+Tirolissa+alppitorvet+ja+jodelaareukset,+kanarian+saarilla+vihellyksetTärkeintä+viestinnässäkin+on+että+se+suhteellinen+parannus+vistityksessä+on+se+yleinen+hyvä.+Tuo+kaikkien+suhteellisuuksien+ymmärryksen+puute+on+pahimpia+yhteiskunnan+hyvän+ja+kaikille+hyvän+kehityksen+esteitö.+Onneksi+on+paljon+valtioita+jotka+ovat+suostuneet+laillisin+tavoin+parantamaan++heikommassa+asemassa+olevien+ihmisten+suhteellista+asemaan+niin+että+parannukseen+päässyt+ei+tietääkseni+ole+sellisesta+yhtä+ainotta+kertaa+halunnut+pois+vaikka+ei+olisikaan+saanut+suomalaista+palkaa+tai+päivärahoja+kun+jo+puoletkin+niistä+asunto+ja+kuljetukset+sekä+perusteveydenhuolto+kohtuullisesti+hoidettuna+on+juurikin+se+hirmujisen+suuri+tason+parannus+siihen+mitä+koskaan+kotimaassaan+olisi+saavuttanut+paitsi+ryhtymällä+paikalliseksi+orjatyökäyttäjäsi+ja+kauppiaaksi+millä+taas+ei+ole+mitään+yhtymäkohtia+esimerkiksi+Dubaihin+tai+Singaporeen+palkattujen+ihmisten+ehtojen+kanssa.+Niitä+kun+sattuu+noissa+hyvin+köyhämaita+työllistavissä+hyväntekeväisyystalouksissa+minimiehtojen+osalta+valtio+valvomaan+aika+tarkoin.
  8. Tuosta+30+teollistuneimman+maan+tilastosta+nähdään,+että++Suomi+putosi+30+joukosta+v.+2000+eikä+ole+sen+jälkeen+listalle+palannutTeollinen+kehityksemme+on+siis+suhteessa+muuhun+maailmaan+laskenut+ja+taloutemme+pohja+muuttunut.Onko+se+hyvin+tai+huonosti+en+ota+kantaa.+Otan+vain+kantaa+selkeästi+todelliseen+tilastoon.Jos+sen+verran+vierailisin+sillä+muuten+kaihtamallani+politiikan+alalla+niin+meiltä+on+kuitenkin+kaikkien+tieten+ajettu+juuri+viime+vuosikymmeninä+tuotantoteollisuutta+alas.+Sitä+on+myyty+ulkolaisille+jotka+ovat+jättäneet+vain+ihan+perusosia+toimimaan.Kotimaan+politiikka+ja+nimenomaan+talouspolitiikka+on+siirtynyt+nopeassa+tahdissa+palveluihin+ja+alusta+talouteen+eli+ns.+välistävetotalouteen.Se+menestyy+vain+hyvissä+suhdanteissa+ja+huonon+suhdanteen+tullessa+iskee+kyllä+suoraan+naamariin+kuten+nyt+tämän+corona+suhdanteen+kanssaMaailmalta,+juuri+sieltä+pahasta+ja+menestyneestä+maailmasta+kuitenkin+täysin+erehdyksettä+tiedämme+että+maat+joilla+on+sekä+ylijäämä+energiantuotantoa+ja+suuri+tuotantotalous+laajalle+jakautuneena+selviävät+kaikissa+tilanteissa+parhaiten.Ruotsikin+on+nippa+nappa+jäänyt+30+joukkoon+ja+vain+siksi+että+sillä+on+kuitenkin+edelleenkin+jäljellä+merkittävää+tuotantotaloutta.Parhaita+menestyjiä+tuotantotalouden+ja+muun+talouden+tasapuolisessa+jakamisessa+ilman+omia+raaka+aine+varojakin+ovat+juurikin+erään+ideologian+kammoama+Singapore+ja+tietenkin+Kiina,+Yhdysvallat,+Sveitsi.+Nousevista+Kaukoidän+talousmahdeista+Indonesia,+Vietnam+ja+Thaimaakin+esimerkkeinä.Monet+huikeiden+raaka+ainevarianttien+omistajat+kuten+Australia+ovat+taas+juurikin+sen+liian+raaka+aineiden+ja+perustuotantoon+nojaamisen+takia+suhdanneherkempiä.+Venäjähän+on+tyyppiesimerkki+maasta+jolla+on+aivan+valtavat+raaka+aineomaisuudet+mutta+muu+talous+on+jätetty+kehittämättä+tunnetuine+seurauksineen.Kaikki+puhtaasti+maatalousmaat+ovat+erittäin+suhdannealttiita.+Sellaisesta+ehkä+paras+esimerkki+on+myös+mittaamattomien+raaka+aineiden+maa+Argentina.+Taas+lähes+rajanaapuri+Brasilia+on+panostanut+väärin+tai+oikein+maatalouden+ohella+myös+muuhun+,+jopa+korkean+teknologian+teollisuuteen.+Sen+ongelmat+ovatkin+sitten+ihan+muualla+eli+henkilöominaisuuksissa,+jotka+ajoittain+ovat+olleet+koko+lailla+vastuuttomia.Mitään+sen+tarkempaa+en+arvaa+täällä+sosiaalisella+foorumilla+esittää+kun+täällä+tunnetusti+ollaan+kovalla+tunteella++henkilöiden+ja+ideologioiden+ajojahdissa+mikä+ei+ole+kovin+hyvä+pohja+järkevälle+keskustelemiselle+ja+siksi+politiikassa+pitää+vaan+laveasti+sivuta+reaalielämää+ja+kaikkien+totuutta.+No+tietysti+jonkun+kouliintuneen+ja+sivistyneen+Puosun+kanssa++voisi+mennä+syvällisempäänkin+ja+objektiiviseen+keskusteluun+mihin+mahtuisi+vallan+hyvin+näkemyksiä+eri+kulmilta+ja+eri+kokemuksilta+havaittuina.+Tämä+ei+kuitenkaan+sovi+niille+joiden+ideologia+ja+ajatus+on+putkeen+suljettu+ja+koostuu+argumentteina+lähinnä+henkilöajojahdista+kun+asioista+on+itse+muuten+aika+kuutamolla.+Kuutamollahan+voi++olla+monista+eri+syistä:+Koulutuksen+ja+kokemuksen+puutteesta,+kielitaidon+puutteesta,+luonnevääristymästä,+omanarvon+pulasta+ja+jopa+ympäristön+vaikutuksesta.+Syitä+heikkoon+asiatajuun+on+valitettavan+paljon+ja+kaikilla+sukupuolilla
  9. 30 / 129