Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+ihan+pari+liitettä+miten+tuota+yksinkertaista+merikontti+simppelin+ponttoonin+päällä+ajatusta+voi+rakennella.
Malleja+löytyy+tuosta+kontti+ruuheen+systeemistä+alkaen+yhdestä+täyskontista+vähän+isomman+ruuhen+päälle+rekennetuun+vaikkapa+10+kontin+asuntolaan
https://www.youtube.com/watch?v=_hERCnXiPww
https://www.youtube.com/watch?v=4xEMJfgBZIc
Tuollainen+perus+teräskontti+irronnee+käytettyjen+konttien+markkinoilta+edelleenjalostettavaksi+ihan+parilla+donalla+eculla.
Se+ei+ole+paljoa+30m2+perusseinistä,+lattiasta+ja+katosta.
Tietysti+itse+ponttoonikin+jotain+kustantaa+ja+jalostusrakentaminen+justiinsa+sen+verran+kun+haluaa+investoida+tai+katsoo+tarvitsevansa.
Veikkaan+että+perustarpeet+jo+toimivaan+vaiheeseen+saattaisi+saada+kasaan+jopa+10+donalla,+mutta+varmaan+helposti+saa+paremmin+varustettuun+30+donaakin+uppoamaan,+mutta+silloin+on+kuitenkin+jo+kohtalaisen+laadukas+monitoimi+asunto+liikkuvana+alla
26.11.2019 00:00
Olen+vähän+samaa+mieltä+noista+UK+narrow+boateista.+Liian+kapeita+mukavaan+asumiseen,+mutta+joskus+niihin+kanavaolosuhteisiin+mitoitettuja+ihan+kivihiilikaminoineen.
Kun+itse+olen+erilaista+asumista+katsellut,+niin+olen+aina+päätynyt+minimileveyteen+2.5+metriä+eli+täsmälleen+rahtikontin+leveys.+Puolikontista+eli+20'+(jalan+eli+6+m)+kontista+saa+sellaisen+15+m2+asunnon+yksinään+ja+yhtenä+yksikkönä.+Täyskontista+eli+12+x+2.5x2.5m+kontista+saa+jo+sen+noin+30+m2+pohjamitan+huoneiston.+Sen+voisi+helposti+kiinnittää+vastaavan+alustan+halvalla+rakennettuun++kuusikulmion+teräsponttooniin,+jonka+esimerkiksi+1m++korkeuden+suljetussa+tankkitilassa+voisi+olla+paikkaa+sekä+vedelle.+polttoaineelle,+tarvittavalle+vetovoimalle+ja+pienelle+generaattorille.+Vaikkapa+10+kW+Kubota+generaattorille.+Keulaosa+hiukan+loivistettuna+pienemmän+kulkuvastuksen+aikaansaamiseksi+ponttooninsa+paikanvaihtoa+varten.+Suhteelisen+suurella+septitankillekin+mistä+olisi+imupoiston+putki+loka+autolle+jossain+venesatamassa.
Itse+teräsruuhen+kannelle+pultattava+ja+asumiskäyttöön+sisustettu+ja+ikkunoitettu+sekä+ulkosiistitty+kontti+saisi+koko+rakennelman+helposti+ja+suhteellisen+halvalla+muistuttamaan+hienoa+huvilaristeilijää.+Tekemisessä+tietysti+auttaisi+jos+itse+vielä+osaisi+hitsata+ja+paneloida.+Meidän+ilmastomme+vaatina+ylärakenteiden+lämpöeristus+ei+sekään+kovin+vaikeaa+olisi+joko+sisäpanelinnin+ja+kontin+terässeinän+välissä+tai+jopa+kontin+ulkoseinille+sään+ja+pienen+tuulen+kestävänä+panelointina.+Sellaista+umpioruuhtahan+ei+tietenkään+itämeren+aaltoja+hurrikaanin+kestävyydestä+puhumattakaan+rakenneta+mutta+minkätahansa+Suomen+merisaaristonkin+kestäväksi+aika+helposti.
Silloin+se+kantavan+pohjaruuhen+mitta+voisi+olla+esimerkiksi+15+m+pituutta+x+3.5+-+4+metriä+leveyttä+ja+itse+ruuhen+sisäkorkeus+vaikkapa+1.0+metriä,+jollon+12+metrin+merikontin+ja+varustelun+kanssa+30+m2+perusasumis+ja+ohjaus+tilan+syväys+olis+vain+luokkaa+0.5+m-0.6+m+ja+kannelle+jäisi+vielä+muutakin+tilaa+kuin+sen+kontin+osuus.+Bonuksena+vielä+koko+kontin+katto+jonka+päälle+voisi+halutessaan+vaikka+kehitellä+erillisen+ohjaamon+ja+päällikön+toimiston.
Siitä+on+hyvä+jatkaa+unelmia+ja+ottaa+vaikka+kynä+käteen+ja+lehtiö.+Klubiaskeja+kun+ei+niitäkään+enää+ole+rakennuspiirustuksia+varten.
Edsonperä+kykenisi+sellaisen+lähes+omilla+rannoillaan+ja+työkaluillaan+rakentamaan.+Tosin+ei+ole+koskaan+ollut+puhetta+minkä+luokan+hitsari+Edsonperä+on!
25.11.2019 22:55
Puurunkoiset+vanhat+botskit+ovatkin+se+vaikeimmin+hallittava+osto,+sillä+esimerkiksi+vanhat+tukevasta+tammilankusta+aikoinaan+tehdyt+troolarit+ja+kalastusveneet+saattavat+olla+pinnalta+ihan+hyvän+tuntuisia,+mutta+koko+lankun+sisi+voi+olla+täysin+mennyttä+mössöä.
Teräsrunko+vaikka+voikin+olla+pahasti+ruostunut+on+kuitenkin+suhteellisen+helposti+lisä-tai+osin+uudelleen+levytettävissä+vanhan+kaariston+päälle.+Jopa+teräskaaria+ja+palkkeja+on+suhteellisen+helposti+lisättävissä+ja+kovattavissa+uutta+runkoteräslevyä+varten.
Maalaaminen+ja+ruostesuojaus+onnistuu+nykyaineilla+aika+hyvin+vaikka+entisenlaisia+lyijymönjiä+ei+enää+myydäkään,+mutta+hyviä+ja+kestäviä+teräksen+ruosteensuojauskeinoja+on+jopa+ihan+luonnontuoteöljyistä+löydettävissä.++Niiden+oikea+käyttö+vaan+edellyttäisi+vanhan+puosun+tietotasoa.
25.11.2019 22:30
Zetorit+olen+noteerannut+ja+ne+vanhat+"puutarhakoneet"+muutenkin+ovat+kiinnostavia.+Yhdellä+Hampurin+ajan+kavereistani+oli+myös+vanha+pikku+Valmetti+ja+koko+joukko+vanhoja+maatalouskoneita+mökkitarhassaan+hyvin+pohjoisessa+erään+suuren+joen+rannalla.+Varsinainen+kulttuurimerkki+olikin+itseasiassa+Belarus+eikä+niinkään+lähes+länsimerkki+eli+Zetor.
Zetorin+kapangin+ulkopuolella+on+itsekin+käynyt,+mutta+en+sisäpuolella.+Onko+se+olemassa+en+tiedä.
25.11.2019 18:11
Tässä+ihan+"Puosumenoa"+ajanvietteeksi+vanhassa+veneessä+tai+laivassa+asumisesta+ja+sellaisen+vaatimasta+työstä.
Perämieskin+oli+ihan+asiallinen.
https://www.youtube.com/watch?v=niHvD3FaiXI
Ajanvietteeksi,+jos+ei+nyt+parempaakaan+tekemistä+ole.
Kävin+hoitamassa+vuotuisen+flunssarokoitteenikin+aamulla,+kun+sitä+tänään+alkoi+Hesa+tarjoamaan.
25.11.2019 18:07
No+lähetettyäni+tuon+kävin+lukemassa+itse+ketjua+ja+siellähän+oli+Edsolvent+jo+avannut+asian+totuuden.+Sattui+vain+olemaan+aika+lailla+päättelemänikin.++Vastaukseni+olin+kirjoittanut+kansioon+luettuani+sen+kysymyksen.
25.11.2019 17:57
Paha+menna+avaamaan,+kun+tuollaisen+yhtälön+arvaamiseen+tulisi+olla+lukenut+jostain+juuri+jonkun+toisen+ajattelemia+tietoja+eli+juurikin+ajatuskryptiikkaa.
Tekijöistä+varnahkoja+ovat+ainakin+22+mikä+on+virallinen+työntekopäivien+lukumäärä+vuoden+keskimääräisessä+työajassa.
70+voisi+olla+vaikkpan+lakisääteinen+työttömyyspäiväraha+tai+mahdollisesti+jopa+sen+Loimaan+kassan+työttömyyspäiväräha.
Paha+sanoa+sen+tarkempaa+kun+arvausmahdollisuuksia+on+muitakin+sille+70+tekijälle
25.11.2019 17:55
Sain+eräiltä+sukulaisilta+hienon+sarjan+monisukupolvisia+kuvia+ja+tilannekatsauksen+ihan+tavallisen+sähköpostina+kautta.+Ennenhän+nekin+tulivat+juuri+siltä+puolelta+face+bookiin,+kunne+jouduin+silloisen+facebookin+jäädyttämään+sinne+tehdyn+pahantahtoisen++ja+pahanteko+aie+kalastuksen+vuoksi.+Sama+mistä+syystä+jouduin+lopettamaan+ja+poistamaan+sen+paljon+todellista+matkailuasiaa+ja+elämää+sisältäneen+aavikon+matkailija+blogin.
Kaikki+niitä+pahantekoja+yleisimmin+kuviteltuna+anonyyminä++tuotettuina.
Siitä+syystä+kutsunkin+anonyymejä+Nilviästä+kotoisin+oleviksi.
Serkkumies+vaan+haikailee+muuttavansa+Epsanjaan+talviksi.+Ties+vaikka+muuttaisikin.
Ei+ainakaan+ajatuksen+rohkeutta+puutu.++Edsolventkin+joka+on+serkkumiehen+ikätoveri+voisi+ihan+hyvin+valita+vaikkapa+Portugallian+jonkun+maaseutukylän+tukikohdakseen.+Yleiseläminen+ja+asuminen+olisi+hyvin+halpaa+asuipa+sitten+vuokralla+tai+vaikka+ostaisi+kokonaisen+vanhan+autioksi+jääneen+kylän.+Sellaisestakin+voisi+diesel+homella+sitten+käydä+vähän+laajemmin+tsiikailemassa.+Jos+vaan+sopivan+tilan+löytäisi+dieselhomen+parkkeeraamiseksi+niin+voisi+jopa+aloittaa+asumisen+sellisesta+siellä+kunnes+keksiä++jotain+staattisempaa+paikan+päällä.
24.11.2019 23:08
Edsonström+on+siellä+maan+keskiosia+lähellä+kuin+luonnon+helmassa.+Siellähän+voi+olla+kuin+olisi+aina+etätöissä.
Itseasiassa+näin+eläkeläisenä+on+oikeastaan+aika+yhden+tekevää+missä+asuu.
Tärkeintä+on+että+sieltä+pääsee+vaikka+diesel+homella+tai+barge+homella+maailmalle.
Sellainen+tuulettuminen+on+varmaankin+kaikille+joskus+hyvää.
Tärkeintähän+eläkeläisen+asumistilassa+on+sen+tarvittava+mukavuus+ja+se+että+se+ei+enää+kuluta+yhtä+paljon+kuin+aktiivissa+uran+rakennus,+tai+työelämävaiheessa+olevilla.
Perheellisellä+pitää+olla+riittävän+suuri+tarpeeksi+lähellä+kouluja+yms+palveluja+oleva+asumus.+Vuokra+asunto+jos+on+pienikään+ymmärrys+että+joi+joutua+työn+mukana+paikkaa,+jopa+maatakin+vaihtamaan.+No+kaikki+eivät+sitä+tietenkään+ymmäärrä.+Erityisesti+sellaiset+joiden+elämän+suunnan+on+jo+nuoresta+määrännyt+status+aikaansaamisen+kustannuksella.
Nykyisin+kaiken+käytettävissä+olevan+tietoliikenteen+avulla+voi+olla+täysin+korvessa+ihan+maailman+tapahtumien+keskipisteessä+reaaliajassa.
No+eipä+kerralla+pidempää.+Yritetään+lyhentää+itse+kertatarinoidenkin+pituutta,+ellemme+sitten+aidosti+jossain+vaiheessa+tee+sellaista+novelli+foorumia+ja+tuota+niitä+lyhytkirjoituksia+eli+short+stories+sille.
Olisi+m+inullakin+paljon+"kaapissa"+tavalliselle+tallaajalle+yhtä+uskomattomia,+mutta+todellisia+tarinoita+joita+esimerkiksi+Poosun+ystävien+sukutarinat+olivat+kertoneet+vaikka+Panaman+kannaksen+jalkaylityksestä.
24.11.2019 22:38
Sattuipa+ihan+kirjaime,llisesti+korvaan+tätä+laatumusiikkia.+Liitän+sen+tähän+ihaqn+laatumusiikista+kiinnostuneille
https://www.youtube.com/watch?v=N2ltC2zen5c
24.11.2019 22:27
Ehkä+saamme+tästä+ketjusta+vielä+kasvatettua+sen+tavoitellun+normaalikommunikaation+ketjun+vaikka+jo+ensimmäisestä+vierailukommentista+hyvin+ala+arvoisesti+alkoi.
Ei+kuitenkaan+ole+vielä+jatkunut+täysaikaisena+riivaamisena+eli+näyttää+hiukan+valoisammalta.+Tosin,+hyvin+vähän+tunneissa+vielä+sutä+valoisampaa+on+kestänyt.
Minä+tässä+työvuorossani+kirjoittelen+lyhyitä+ja+väliin+hiukan+pidempiä+lauseita+sen+mukaan+mikä+asia+tuntuu+mukavalta+kirjoittaa.
Lakkoja+on+taivaalla.,+eli+eivät+nämä+ketjut+suinkaan+yksinään+ole+pimeyden+irtipäästössä+ihan+valtakuntaankin+vaikuttavasti+sillä+työehto+neuvottelupuolella.
Minä+en+suosi+lakkoja,+enkä+erityisesti+laittomia+extempore+tai+tukilakkoja.+Laillisen+ja+oikein+toimitun+lakon+kyllä+hyväksyn,+jos+ei+kerran+kyetä+sopimaan.
Hyväksyn+myös+seuran+valinnan,+jos+ei+yhteen+sovita!+(Tuo+oli+nyt+sitä+kryptistä+ilmaisua)
24.11.2019 21:11
Tuota+maailmanpolitiikkaa+seuratessa+tällainenkin+mielenkiintoinen+havainto+pistää+silmään.
Esimerkiksi+BBC+etusivun+uutisen+ja+suomalaisessa+mediassakin+jo+ilmoitettu+Michael+Bloombergin+asettuminen+demokraattina+presidenttiehdokaskisaan+ei+vielä+tällä+hetkellä+lainkaan+näy+Yahoo.US++pääsivun+yleis+media+koostelmassa..
Sielläkin+informaatio+etenee+omia+mekanismejaan+seuraten.
Ilmeisesti+ensin+odotetaan+Trumpin+ns.+tweet+myrskyä,+ennekuin+asia+otetaan+laajasti+julkisuuteen?
24.11.2019 21:02
Todellinen+Doris+onkin+aina+hyvännäköinen.+Pelkästään+tuo+nimi+melkein+tekee+naisesta+kuin+naisesta+hyvännäköisen.+Se+on+varmaan+ollut+jo+nimen+antajankin+odotuksissa.
Voi+kun+maailmassa+olisikin+enemmän+Doriksia,+niin+täällähän+olisi+ihan+kiva+sompailla.
24.11.2019 14:05
No+mielestäni+oli+kyllä+hiukan+riutuneen+näköinen+tuo+marja+asetelma.+Vähän+kuin+sen+Reidarin+maalaukset!
24.11.2019 14:02
Nuori+kolleegani+Hampurin+ajoilta+aktivoitui+pitkähkön+tauon+jälkeen+netissä.
Nuori+kun+ei+ole+siis+vielä+60+lasissa,+muistaakseni.
Oli+minulla+alivuokralaisena+Hampurissa..
Oli+jo+silloin+ns.+autosta+toimunut+yrittäjä.+Palasi+Suomeen+vähän+kiinteämpään+autonosien+toimittamiseen.
Heti+laittoi+ihan+hyvää+linkkiäkin+ihan+jatkokeskusteltavaksi.+Niin+hyvä+linkki,+että+liimaan+sen+tännekin,+sillä+siitä+kykenee+vetämään+mielenkiintoisia+näkemyksiä+todellisuudesta+ja+esimerkiksi+siitä+mihin+johtaa+täys+amerikkalainen+ja+meilläkin+kokoomuksen+ankarasti+ajama+pörssiyhtiä+lääke-ja+terveydenhuolto
Look+yourselves:++https://www.medbelle.com/medicine-price-index-usa
Muuten+ihan+sunnuntai!++Pitänee+hakea+vauhtia+laatu+rhummista+jotta+alkaa+jokilautta+liikahtelemaan.
24.11.2019 13:29
Meidän+on+vaan+vanhan+kokemuksen+pohjalta+lähteä+siitä,+että+anonyymy+ilkeä+heitto+on+automaattisesti+sen+Nilviän+nweidon+ystävyydenosoitus.+Niin+suuri+osa+anonyymeistä+lotkautuksista+on+ollut+häneltä+lähtöisin.
Jos+lähettäjä+on+joku+muu+niin+hän+haluaa+saada+osan+Nilviälle+lähetetyistä+terveyksistä+ja+on+silloin+itse+vastussa+itseään+koskemattomista+kuvauksista.
No,+senhän+tietysti+kaikki+tietävät+että+anonyymi+kirjoittaja+on+sekä+epärehellinen,+että+pelkuri.+Siksipä+anonyymien+persoonallisuutta+ei+pitäisi+sen+pidemmälle+edes+ajatella.
24.11.2019 00:09
Hyvä,+että+edes+joku+muu+minun+lisäkseni+on+ymmärtänyt+koko+bioetanoli+ja+palmuöljy+ja+palmuöljytähde+bisneksen+kok+ja+oikean+luonteen.
Tuon+artikkelin+kieltä+todellakin+voi+vertailla+Charles+Dickensin+alkuperäisenglantiin.
Minäkin+jouduin+Lontoossa+opiskelemaan+kaupallista+juridiikkaa+yhtenä+osana+The+London+School+of+Foreign+Traden+konsentroitua+6+kk+kansainvälisen+kaupan+ja+laivauksen+kurssia.
Se+oppilaitus+lakkautettiin+90+luvulla+kun+ilmeisesti+maksavia+opiskelijoita+ei+enää+saatu+tarpeeksi.+Silloin+opiskelijoilla+oli+kaikilla+jonkintasoinen+yliopistotutkinto+ja+esimerkiksi+minun+kurssini+35+osallistujasta+5+oli+valmistuneita+merikapteeneja.++3+Suomesta+ja+2+Kreikasta.+Suomalisia+yhteensä+5.+Kolme+merikapteenia+ja+kaksi+naista+talouspuolelta.
Siellä+suritimme+vähän+sivututkintojakin.+Minulla+esimerkiksi+Englannista+Kuninkaallisen+akatemian+stage+3,+(Royal+Society+of+Arts+phase+3)+minkä+saamiskriteeri+on+se+että+pystyy+kielellä+sekä+puhuttuna,+että+kirjallisesti+vaihtamaan+ajatuksi+syntyperäisen+englanninkielisen+kanssa.+Eli+varsin+korkean+luokan+kielidiploomi.+Sittemminhän+ja+osin+tietysti+jo+sitä+ennen+englanti+oli+ruotsin+ohella+pääkäyttökieleni+kaikilla+ilmaisun+aloilla.+Saksan+opiskelin+saksan+teknisen+myyntimiehen+vaatimusosaamiseen+noin+3+viikossa+omalla+muistivalokuvausmenetelmälläni+mikä+tietenkin+sopii+vaan+valokuvamuistisille.
Huvittavinta+minulle+oikeastaan+oli,+että+firmassa+Hampurissa+saksalaiset+myyntimiehet+usein+tarkistuttivat+minulta+ovatko+he+kirjoittaneet+kieliopillisesti+oikein.
Kerron+tämän+vain+siksi,+että+paremmin+ymmärrät+välillä+hiukan+monimutkaisen+lauseenmuodostamiseni.
On+tullut+opittua+kieliä+joissa+on+ihan+erilaisia+ilmaisujärjestyksiä+ja+kielioppeja.
Kielet+ovat+sikäli+mkivoja,+että+niitä+oppii+aina+helpommin+ja+helpommin+mitä+useamman+osaa.
Minulla+oli+silloin+16-17+vuotiaana+Napolin,+Crotonen+ja+Pozzuolin+toreilla+useiden+kuukausian+aikan+luonnossa+opittu+Italian+hyvä+seurusteluymmärrys+ja+sen+jälkeen+romaaniset+kielet+aukeavatkin+varsinkin+luettuna+aika+helposti.+Bahasa+Indonesia+aikoinaan+samalla+pikaopilla+silloin+varsin+seurustelusiedettävästi+osattuna.
Se+mitä+en+puhdasta+laiskuuttani+ryhtynyt+tekemään+oli+muunlaisten+kiejaimien+kielten+opiskelu+kuten+venäjä+ja+arabia.+Arabia+on+kuitenkin+foneettinen+kieli+ja+sitä+sai+kotitarpeikseen+muistiin+tarvittavan.+Gulfin+alueellahan+käytännön+työt+ja+sopimukset+tehtiin+joka+puolella+englanniksi+paitsi+ihan+rahan+päällä+istuvien+arabien+selvitykset+ja+asiakirjat.+Ne+teki+aina+joku+arabiankielen+täysin+hallitseva
On+kuitenkin+minulle+hyväksi+tunnistaa+että+joku+on+jotain+muutakin+oppinut+kuin+mitä+muut+minusta+ajattelevat.+Silloin+aina+jotenkin+voi+vetää+helpotuksen+huokauksen,+että+en+olekaan+lopulta+yksin+tai+kaksinkaan
Tätä+laajempaakin+maailman+sisällön+ymmärtämistähän+meidän+tulisi+kehittää+kuin+kukkaa+kämmenenllä.+Jos+siinä+jotain+opitaan,+niin+seuraan+sitten+mahtuvat+myös+hauskemmat+ja+hunoristisemmat+jutut
23.11.2019 23:58
Näitä+Transsylvanian+maisemia+aina+jaksaa+katsella.
Tulee+mieleen+vanhat+hyvät+ajat.
https://www.youtube.com/watch?v=SoLCD3rP9DM
23.11.2019 21:46
On+tuolla+jenkalla+pseudonimikin.
Se+on+anonyymin+älykön+jenkka.
23.11.2019 21:40
Tääsäpä+sinulle+tasoisesi+jenkka
Nilviän+jenkka
https://www.youtube.com/watch?v=_WVUxnvqTgA
23.11.2019 21:37
74 / 129