Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Tässä+ihan+pari+liitettä+miten+tuota+yksinkertaista+merikontti+simppelin+ponttoonin+päällä+ajatusta+voi+rakennella.Malleja+löytyy+tuosta+kontti+ruuheen+systeemistä+alkaen+yhdestä+täyskontista+vähän+isomman+ruuhen+päälle+rekennetuun+vaikkapa+10+kontin+asuntolaanhttps://www.youtube.com/watch?v=_hERCnXiPwwhttps://www.youtube.com/watch?v=4xEMJfgBZIcTuollainen+perus+teräskontti+irronnee+käytettyjen+konttien+markkinoilta+edelleenjalostettavaksi+ihan+parilla+donalla+eculla.Se+ei+ole+paljoa+30m2+perusseinistä,+lattiasta+ja+katosta.Tietysti+itse+ponttoonikin+jotain+kustantaa+ja+jalostusrakentaminen+justiinsa+sen+verran+kun+haluaa+investoida+tai+katsoo+tarvitsevansa.Veikkaan+että+perustarpeet+jo+toimivaan+vaiheeseen+saattaisi+saada+kasaan+jopa+10+donalla,+mutta+varmaan+helposti+saa+paremmin+varustettuun+30+donaakin+uppoamaan,+mutta+silloin+on+kuitenkin+jo+kohtalaisen+laadukas+monitoimi+asunto+liikkuvana+alla
  2. Olen+vähän+samaa+mieltä+noista+UK+narrow+boateista.+Liian+kapeita+mukavaan+asumiseen,+mutta+joskus+niihin+kanavaolosuhteisiin+mitoitettuja+ihan+kivihiilikaminoineen.Kun+itse+olen+erilaista+asumista+katsellut,+niin+olen+aina+päätynyt+minimileveyteen+2.5+metriä+eli+täsmälleen+rahtikontin+leveys.+Puolikontista+eli+20'+(jalan+eli+6+m)+kontista+saa+sellaisen+15+m2+asunnon+yksinään+ja+yhtenä+yksikkönä.+Täyskontista+eli+12+x+2.5x2.5m+kontista+saa+jo+sen+noin+30+m2+pohjamitan+huoneiston.+Sen+voisi+helposti+kiinnittää+vastaavan+alustan+halvalla+rakennettuun++kuusikulmion+teräsponttooniin,+jonka+esimerkiksi+1m++korkeuden+suljetussa+tankkitilassa+voisi+olla+paikkaa+sekä+vedelle.+polttoaineelle,+tarvittavalle+vetovoimalle+ja+pienelle+generaattorille.+Vaikkapa+10+kW+Kubota+generaattorille.+Keulaosa+hiukan+loivistettuna+pienemmän+kulkuvastuksen+aikaansaamiseksi+ponttooninsa+paikanvaihtoa+varten.+Suhteelisen+suurella+septitankillekin+mistä+olisi+imupoiston+putki+loka+autolle+jossain+venesatamassa.Itse+teräsruuhen+kannelle+pultattava+ja+asumiskäyttöön+sisustettu+ja+ikkunoitettu+sekä+ulkosiistitty+kontti+saisi+koko+rakennelman+helposti+ja+suhteellisen+halvalla+muistuttamaan+hienoa+huvilaristeilijää.+Tekemisessä+tietysti+auttaisi+jos+itse+vielä+osaisi+hitsata+ja+paneloida.+Meidän+ilmastomme+vaatina+ylärakenteiden+lämpöeristus+ei+sekään+kovin+vaikeaa+olisi+joko+sisäpanelinnin+ja+kontin+terässeinän+välissä+tai+jopa+kontin+ulkoseinille+sään+ja+pienen+tuulen+kestävänä+panelointina.+Sellaista+umpioruuhtahan+ei+tietenkään+itämeren+aaltoja+hurrikaanin+kestävyydestä+puhumattakaan+rakenneta+mutta+minkätahansa+Suomen+merisaaristonkin+kestäväksi+aika+helposti.Silloin+se+kantavan+pohjaruuhen+mitta+voisi+olla+esimerkiksi+15+m+pituutta+x+3.5+-+4+metriä+leveyttä+ja+itse+ruuhen+sisäkorkeus+vaikkapa+1.0+metriä,+jollon+12+metrin+merikontin+ja+varustelun+kanssa+30+m2+perusasumis+ja+ohjaus+tilan+syväys+olis+vain+luokkaa+0.5+m-0.6+m+ja+kannelle+jäisi+vielä+muutakin+tilaa+kuin+sen+kontin+osuus.+Bonuksena+vielä+koko+kontin+katto+jonka+päälle+voisi+halutessaan+vaikka+kehitellä+erillisen+ohjaamon+ja+päällikön+toimiston.Siitä+on+hyvä+jatkaa+unelmia+ja+ottaa+vaikka+kynä+käteen+ja+lehtiö.+Klubiaskeja+kun+ei+niitäkään+enää+ole+rakennuspiirustuksia+varten.Edsonperä+kykenisi+sellaisen+lähes+omilla+rannoillaan+ja+työkaluillaan+rakentamaan.+Tosin+ei+ole+koskaan+ollut+puhetta+minkä+luokan+hitsari+Edsonperä+on!
  3. Nuori+kolleegani+Hampurin+ajoilta+aktivoitui+pitkähkön+tauon+jälkeen+netissä.Nuori+kun+ei+ole+siis+vielä+60+lasissa,+muistaakseni.Oli+minulla+alivuokralaisena+Hampurissa..Oli+jo+silloin+ns.+autosta+toimunut+yrittäjä.+Palasi+Suomeen+vähän+kiinteämpään+autonosien+toimittamiseen.Heti+laittoi+ihan+hyvää+linkkiäkin+ihan+jatkokeskusteltavaksi.+Niin+hyvä+linkki,+että+liimaan+sen+tännekin,+sillä+siitä+kykenee+vetämään+mielenkiintoisia+näkemyksiä+todellisuudesta+ja+esimerkiksi+siitä+mihin+johtaa+täys+amerikkalainen+ja+meilläkin+kokoomuksen+ankarasti+ajama+pörssiyhtiä+lääke-ja+terveydenhuoltoLook+yourselves:++https://www.medbelle.com/medicine-price-index-usaMuuten+ihan+sunnuntai!++Pitänee+hakea+vauhtia+laatu+rhummista+jotta+alkaa+jokilautta+liikahtelemaan.
  4. Hyvä,+että+edes+joku+muu+minun+lisäkseni+on+ymmärtänyt+koko+bioetanoli+ja+palmuöljy+ja+palmuöljytähde+bisneksen+kok+ja+oikean+luonteen.Tuon+artikkelin+kieltä+todellakin+voi+vertailla+Charles+Dickensin+alkuperäisenglantiin.Minäkin+jouduin+Lontoossa+opiskelemaan+kaupallista+juridiikkaa+yhtenä+osana+The+London+School+of+Foreign+Traden+konsentroitua+6+kk+kansainvälisen+kaupan+ja+laivauksen+kurssia.Se+oppilaitus+lakkautettiin+90+luvulla+kun+ilmeisesti+maksavia+opiskelijoita+ei+enää+saatu+tarpeeksi.+Silloin+opiskelijoilla+oli+kaikilla+jonkintasoinen+yliopistotutkinto+ja+esimerkiksi+minun+kurssini+35+osallistujasta+5+oli+valmistuneita+merikapteeneja.++3+Suomesta+ja+2+Kreikasta.+Suomalisia+yhteensä+5.+Kolme+merikapteenia+ja+kaksi+naista+talouspuolelta.Siellä+suritimme+vähän+sivututkintojakin.+Minulla+esimerkiksi+Englannista+Kuninkaallisen+akatemian+stage+3,+(Royal+Society+of+Arts+phase+3)+minkä+saamiskriteeri+on+se+että+pystyy+kielellä+sekä+puhuttuna,+että+kirjallisesti+vaihtamaan+ajatuksi+syntyperäisen+englanninkielisen+kanssa.+Eli+varsin+korkean+luokan+kielidiploomi.+Sittemminhän+ja+osin+tietysti+jo+sitä+ennen+englanti+oli+ruotsin+ohella+pääkäyttökieleni+kaikilla+ilmaisun+aloilla.+Saksan+opiskelin+saksan+teknisen+myyntimiehen+vaatimusosaamiseen+noin+3+viikossa+omalla+muistivalokuvausmenetelmälläni+mikä+tietenkin+sopii+vaan+valokuvamuistisille.Huvittavinta+minulle+oikeastaan+oli,+että+firmassa+Hampurissa+saksalaiset+myyntimiehet+usein+tarkistuttivat+minulta+ovatko+he+kirjoittaneet+kieliopillisesti+oikein.Kerron+tämän+vain+siksi,+että+paremmin+ymmärrät+välillä+hiukan+monimutkaisen+lauseenmuodostamiseni.On+tullut+opittua+kieliä+joissa+on+ihan+erilaisia+ilmaisujärjestyksiä+ja+kielioppeja.Kielet+ovat+sikäli+mkivoja,+että+niitä+oppii+aina+helpommin+ja+helpommin+mitä+useamman+osaa.Minulla+oli+silloin+16-17+vuotiaana+Napolin,+Crotonen+ja+Pozzuolin+toreilla+useiden+kuukausian+aikan+luonnossa+opittu+Italian+hyvä+seurusteluymmärrys+ja+sen+jälkeen+romaaniset+kielet+aukeavatkin+varsinkin+luettuna+aika+helposti.+Bahasa+Indonesia+aikoinaan+samalla+pikaopilla+silloin+varsin+seurustelusiedettävästi+osattuna.Se+mitä+en+puhdasta+laiskuuttani+ryhtynyt+tekemään+oli+muunlaisten+kiejaimien+kielten+opiskelu+kuten+venäjä+ja+arabia.+Arabia+on+kuitenkin+foneettinen+kieli+ja+sitä+sai+kotitarpeikseen+muistiin+tarvittavan.+Gulfin+alueellahan+käytännön+työt+ja+sopimukset+tehtiin+joka+puolella+englanniksi+paitsi+ihan+rahan+päällä+istuvien+arabien+selvitykset+ja+asiakirjat.+Ne+teki+aina+joku+arabiankielen+täysin+hallitsevaOn+kuitenkin+minulle+hyväksi+tunnistaa+että+joku+on+jotain+muutakin+oppinut+kuin+mitä+muut+minusta+ajattelevat.+Silloin+aina+jotenkin+voi+vetää+helpotuksen+huokauksen,+että+en+olekaan+lopulta+yksin+tai+kaksinkaanTätä+laajempaakin+maailman+sisällön+ymmärtämistähän+meidän+tulisi+kehittää+kuin+kukkaa+kämmenenllä.+Jos+siinä+jotain+opitaan,+niin+seuraan+sitten+mahtuvat+myös+hauskemmat+ja+hunoristisemmat+jutut