Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Tiedän+ettet+ole+auervaara+vaikka+itse+kukin+todella+on+tarvittaessa+ollut+sliipattu+ja+aktiiviaikoinaan+myös+tarkoituksella+etsiä+sitä+vastakkaisen+sukupuolen+seuraa.Nämä+jutut+eivät+odellakaan+sinua+mitenkään+muuten+sivunneet+kuin+juurikin+siinä+"tumman+historian"+puutuessa+helpåommalla+tavalla+saatavaan+ymmärryksen+ja+tajunnan+laajentamiseen.Kyllähän+me+kovasti+ja+hyvin+pitkään+jo+olemme,+tai+ainakin+minä+olen+yrittänyt+saada+keskustelun+tasoja+pois+sieltä+huussinalustan+laatikosta.+Se+ei+vaan+mitenkään+onnistu+yksinään+ja+väliilä+ei+ole+muuta+mahdollisuutta+kuin+vastata+metsään+niinkuin+se+huutaa.Onhan+siinäkin+tietysti+yksi+positiivinen+puoli+ja+se+on+että+verbaali+akrobatia+on+ainakin+kovassa+harjoituksessa.Varmaan+sinäkin+olet+huomannut,+että+minä+en+juurikaan+nimiä+mainitse+yleisellä+tasolla+näiden+keskustelujen+kommunikaatioproblematiikkaa+käsiteöllessäni.+Kaikki+minuun+yhdistetyt+nimet+ovat+aina+sellaisen+väittäjän+omaa+keksintöä+ja+tulkintaa+mikä+on+joko+oikein+tai+väärin.+Useimmiten+väärin.Ole+sinäkin+vain+oma+itsensä+ja+herrasmies+ihan+missä+haluat+olla+mukana.+Seireeneistä+vanhana+ja+hyvinkin+kokeneena+merenkulkijan+kuitenkin+muistutan.+Parempi+seurata+majakkaa+kuin+seireenin+ääntä.+Seireeneille+kaikki+ovat+vain+kulutusruokaa+ja+sen+joutuvat+jossain+vaiheessa+itsekin+kokemaan+ja+karilla+kokemaan.Nyt+taas+mielenkiintoisiin+asioihin+vaikkei+satukaan+Dom+Perignonia+olemaan+kaapissa.+Mutta+21+vuotta+vanhaa+Appleton+Estate+Jamaica+Rhummia+on.+Kyllä+sekin+melkein+shampanjasta+käy
  2. Se+mustien+hanskojen+irti+revennen+palkeen+noin+ranteen+korkeudella+siellä+sormiosan+alapuolella+onnistui+muuten+aivan+uskomattomasti+Scotchin+mustalla+jeesusteipillä.Täysin+muuttuu+hanskan+integraaliseksi+ja+notkeaksi+osaksi,+eikä+erotu+mustasta+PU+nahkasta+muuta+kuin+jos+ottaa+hanskan+käteen+ja+alkaa+tutkimaan+onko++kaikki+samaa+tavaraa.Kyllä+se+niin+on+että+moderni+jeesusteippi+on+niitä+tärkeimpiä+nykyajan+työkaluja.+Tietysti+pitää+olla+välineet+millä+sitä+leikaa.+Se+kun+ei+oikein+repäisemällä+katkeaSain+myös+tutkittua+miten+optisesta+jakorasiasta+voidaan+ottaa+ääni+myös+kuulokejakoon+toiseen+laitteeseen+optisesti+liittämisen+lisäksi.Siinä+ääni+kulkee+vähän+kuin+bitit+valokuidussa.+Samalla+paikallistin+uudestaan+niitä+wireless+kuulokkeita+jollainen+sony+minulla+oli+vuosien+takaa+mutta+mistä+jo+yhdistetyn+suuren+laturi+transmitter+rasian+voi+korvat+pienemmällä+transmitterillä+ja+hoitaa+latauksen+USB+latauskaapelilla.No+tätähän+ei+tarvitse+korvessa+tai+edes+omakotitalossa+pähkäillä,+mutta+kerrostaloyhteisössä+on+hyvä+jos+voi+yölläkin+kuunnella+äänilähdettään+riittävällä+volyymilla+naapureitaan+häiritsemättä.Katsastusaikakin+tuli+tarkistettua+kun+ei+ole+kuulunut+tarjouksia+katsastuksista+postimainoksina.+Viimeistään+07.02+on+tämäkin+kaakki+katsastettava.+Yleensätietenkin+olen+vaihtanut+kaakkia+kun+on+tullut+katsastusaika+eteen+ja+ostanut+vuodeksi+katsastetun.++Nyt+on+kuitenkin+niin+hyvin+palvellut+kaakki+ollut+alla+että+katsastusta+voisi+harkita.+Tosin+väri+ei+ehkä+ole+aivan+ideaali+omaan+silmääni+ja+johan+siinä+onkin+vahva+vaihtomotiivi,+eller+hyr?Vaikka+ette+uskoisi+niin+Rellu+on+itseasiassa+erinomainen+auto.Samoin+moni+muu+ranskalainen.+Myös+meillä+mielellään+halveeratut+macaroonimaan+ajoneuvot+ja+teollisuus+tuotteet+menvät+erinomaisesti+kaupaksi+muualla+maailmassaNiiden+teollinen++teknologia+on+yleisellä+tasolla+erittäin+monipuolinen+ja+laadukas.+Meillä+osataan+kuitenkin+puun+keittäminen+erittäin+hienosti.+Aivan+kuin+erilöainen+keittäminen+olisi+meillä+geneettiinen+kansallinen+ominaisuus.+Valitettavasti+se+samalla+tarkoittaa+että+teollisuutemme+ja+teollinen+osaamisemmekin+on+vähän+kuin+putkessa!
  3. Olipa+virkistävää+että+alkoi+"työviikko".+Nuo+viikonloput+eivät+edelleenkään+maist+vaikka+eläkeläisenä+luulisi+olevan+yhdentekevää.+Jotenkin+vaan+ilmasto+muuttuu+viikonloppuna+ja+tontuillakin+on+aikaa+hillu+ja+aivan+ennustetusti+nyt+voimistuneen+uusweepelin+saatuaan+käyvät+entistä+ahnaammin+kimppuun.++Juuri+samoinhan+se+kävi+kuin+pilkunsiirtäjä+ja+weepeli+löysivät+toisensa.++Pahoillani+olen+vain+siitä+että+Huun+älykkyys+ei+sitten+lopulta+riittänyt+näkemään+seurauksi.+Ja+yhtä+turhaan+sen+ainoan+kanssa+mitä+päätonttukin+osaa+eli+kirjaimen+ja+pilkun+paikasta+iniseminen.+Ei+keksi+edes+uusia+ininöitä.++Mutta+ei+sillä+suuremp<a+väliä+ole,+juna+jatkaa+kulkuaan+ja+kyydissä+ovat+ne+jotka+vauhdissa+pysyvät.+Roistot+eivät+pysy.Valitettavasti+lupaukseni+mukaan+en+hänen+juttuihinsa+vielä+kommentoi,+mutta+ei+se+estä+minua+yleisellä+tasolla+kertovan+havaintojani-Oli+aamulla+virtaa+niinkin+paljon,+että+lähdin+elektroniikka+ja+muonituskauppakierrokselle+ja+samalla+kävin+entisessaä+hyvällä+libanonilaisten+operoimassa+pajassa+latattamassa+talvirenkaat+alle.Siellä+olen+ainakin+kymmenen+vuotta+autotarpeeni+hoitanut+ja+erinomaisella+palvelulla.+Örjan+myös+suosituksestani+alkoi+siellä+kuminsa+vaihdattamaan+oman+selän+katkaisemisen+asemasta.+Ny+vaan+sattui+niin+että+hänen+vaimonsa+jolle+autoi+ja+ei+ymmärtänyt+libanonilaisten+suomen+kieltä+ja+halusi+vaihaa+korjaamoon+missä+puhutaan+rautakankisuomea.Minulla+on+kyllä+silmien+kanssa+tiettyjä+hankaluuksi,+mutta+ihan+piruuttanikaan+en+ala+pilkunsiirtäjälle+pilkkuja+siirtämään+vaan+annan+hänelle+ilon+tehdä+se+ja+kokea+suurta+saavutusta
  4. Tässä+voi+jonkunverran+mennä+"varastoon+kirjoitettuja+asioita+sekaisn+mutta+mäköön.siinä+on+monenlaist+analyysiö+tilanteestaMinua+ei+edes+haittaa+se+jos+joku+on+täysin+eri+mieltä+jostain+asiasta+tai+vaikka+lukkiutunut+jos+kerran+niin+haluaa.+Kunhan+on+rehellinen.+Minulle+kaksi+asiaa+ovat+sitä+nes+myrkkyä+ja+ne+ovat+sekä+epärehellisyys,+että+edessä+liehittely+ja+selän+takana+puukottaminen+eli+kansankielellä+ns.+perseennuolijat+eivät+minulta+kovin+hyvää+kohtelua+voi+odottaa.Teinpä+joku+päivä+sitten+lupauksen+että+7+päivään+en+noteeraa+mitään+paskanheittoa.+Siksi+en+nytkään+kommentoi+paskanheittimen+esittämiin+provoihin.+7+päivää+loppuu+Torstai+iltapäivällä.Mitä+Edson,+muuten+tulee+näihin+keskustelu+ja+ryhmittymisasioihin,+niin+mikäänhän+ei+ole+tapahtunut+yllättäen+vaan+kehitys+on+jo+pitkään+ollut+nähtävissä.+Aivan+kuin+aikoinaan+Weepelin+osalta+joka+valitsi+pariutumisen+herkkähipiäisten+ja+heikkopersoonaisten+kanssa.+Joukossa+on+helpompaa+torjua+oma+kyvyttömyytensä+kohdata+todellisuuss+ja+erilaiset+mielipiteet,+todellisista+ihmiskuntaa+koskevista+asioisdta+puhumattakaan.Kova+oli+erotusyritys+ja+onhan+se+nyt+jollain+tavalla+onnistunut.+Voi+olla+että+siinä+on+kuitenkin+kuuluisan+Pyrrhoksen+voiton+tuoksua.Tämä+siksi+että+ei+se+maailmaa+kuitenkaan+miksikään+muuta+niin+kauan+kuin+areenan+sääntöjä+kirjoitusoikeuksista+noudatetaan.Kukaan+ei+pääse+kenestäkään+eroon+ellei+joku+ihan+itse+halua+poistua.+Takana+ovat+ne+ajat+että+ihmisiä+onnistuttiin+karkottamaan+ketjuila+erilaisilla+ala+arvoisilla+hyökkäyksillä+ja+ryhmä-tai+pari+muodostamisilla.Olisi+toivottavaa+että+moni+kommentoijista+ymmärtäisi+edes+ihan+perusasioita+subjektiiviselta+vihaltaan+sellaisia+kohtaan+joilla+on+laajempi+ajatuskenttä.Kun+tässä+on+nyt+toteutunut+jo+pitkään+ilmassa+roikkunut+uudelleen+ryhmittyminen+niin+se+on+kuin+mustapilvi+jolla+kuitenkin+on+hopeareunuksensa,+eli+ei+niin+huonoa+etteikö+jotain+hyvääkin.Edson+on+ilmiselvästi+ollut+hiukan+haluton+yhteiseen+ketjuun+johtuen+yhdestä+adversaristaan.+Minä+taas+pitkään+ja+ihan+julkisesti+pitänyt+portteja+auki+ja+välillä+ehdottanutkin+sen+verran+ymmärryksen+laajentamista+että+voitaisiin+hyväksyä+enemmän+kaikkien+käsityksiä+asioista.+Herkkänahkaiset+loukkaantujat+ovat+kuitenkin+tiukasti+kukinneet+itsensä+ja+ajatuksensa+omaan+pikku+putkeensa+ja+viihtyvät+siellä.Huu+oli+jo+pitkään+täällä+miesten+ketjulla+hiukan+kuin+kyydissä+matkustajana.+Nyt+hän+hetkessä+siirryttyään+herkkähipiäisten+nahkanlisääjäksi+nousi+kuin+tähti+jalustalle+suuren+kunnioituksen+ja+"yleisen"+hyväksynnään+ja+hurraa+huutojen+saattelemana.Eräs+valekirjoittaja+nousi+pilveen+onnessaan+kokiessaan+saaneensa+uuden+partnerin+itselleen.++Muut+herkkänahat+taas+saadakseen+itseään+hivelevää+kiitosta+ja+arvonosoitusta+ihan+"mieheltä"Eli+moni+on+onnellinen+hetken,+kunnes+kusi+saappaassa+jäätyy+kuten+pakkasella.++Parempaa+ja+kestävämpää+olisi+ollut+valita+jonkinlainen+yleisen+kompromissin+linja,+mutta+kuten+narkkareillekin+niin+henkisessä+addiktiossa+myös+se+nyt+saatava+annos+lämmittää+sen+hetken.'Meillä+muilla+taas+ei+ole+mitään+ongelmaa,+jatkamme+kuten+aina+ja+pidämme+portit+auki+kuten+aina.++Vältämme,+tai+ainakin+minä+vältän+kertään+nimeämästä+ja+kirjoitan+yleisellä+havaintotasolla,+mikä+tietysti+hiukan+vaikeuttaa+sisältämiskyvyttömien+lukemistulkintaa+ja+voi+aiheuttaa+siksi+huomiota+etsivän+vääriä+luuloja+olleensa+keskustelun+objekti.+Olipa+kyseessä+sitten+mies+tai+naisten+mies,+tai+nainen.Minäkin+jatkan+systemaattisesti+rehellisellä+mielipide+ja+tosiasialinjalla+eikä+sitä+mikään+manipulointi+muuta.+Jos+metsä+huutaa+ilkeitä+niin+kaiku+vastaa+juuri+samoin.+Ainakin+sitten+kun+kaiulle+annetaan+lupa+vastata.Edson+jatkaa+Edsonina+ja+minä+kuten+olen+sanonut+en+ole+mikään+Edsonia+neuvomaan+kielenkäytössä+vaikka+itse+ilmaisen+itseäni+aivan+eri+tavoin.+Edson+on+kuitenkin+"huonosta"+kielenkäytöstään+huolimatta+mies+ja+rehellinen+mies.+Se+ansaitsee+oman+kunnioituksensaLuulisi+nyt+uudellen+ryhmittyneen+räyhämummoketjunkin+jossain+aivosoluissa+jonkinlaisen+kohtuuden+valon+välillä+välähtävän.+Tai+ainakin+toivossa+on+hyvä+elää+sanoi+se+tunnettu+lapamato.Luulisi+myös+joskus+senkin+ajatuksen+piipahtavan+siellä+putkessa+että+miksi+jatkaa+räyhäämistä+kun+rauhassakin+voisi+elää+yhdessä+tai+rinnakkain,+kun+ette+ketään+poiskaan+enää+pysty+ajamaan.