Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

  1. Kyllä+on+erikseen+sanottava+niille,+jotka+eivät+tuota+Boleroa+uudelleen+kuunnelleet,+että+kyllä+se+on+yksi+hienoimmista+kappaleista.+Kaikki+ne+eri+puhallinsoittimien+soolot+lähes+lumoavia.+Tietysti+tuonkin+kuunteluun+tai+lumoon+pitää+olla+jonkin+verran+laajempi+musiikin+ymmärrys+ja+maku.Tässä+sitä+on+kuitenkin+harvinaisen+hyvä+kirjo+sekä+rytmin,+melodian+että+soolosoittimien+ja+lopulta+koko+orkesterin+osalta.Mutta+eivätköhän+Calvados,+Rapunzel+ja+Ammu+hyvin+sisäistä+tällaista+musiikkia.Huomenna+lisää+politiikkaa,+tiedettä+ja+musiikkia.
  2. Ihanien+ja+erityisen+tasapuolisten+ja+asiat+oikein+tunnistavien+naisten+kuten+Calvados,+Rapunzel+ja+puoliksi+ammu,+välillä+kaipaan+ihan+tavalliseen+jaaritteluun,+mutta+ymmärrän+etteivät+he+monen+vuoden+manipuloinnin+jälkeen+uskalla+näyttäytyä+sen+ainoan+naisen+takia,++jota+vastaan+olen+joutunut+myös+oheisvahingoin+puolustautumaan+jo+luultavasti+15+vuotta.+Olen+kuitenkin+onnellinen+että+heillä+on+hyvä+olo+ja+puhdas+omatunto+siellä+missä+nykyisin+kirjoittavatkin.+Rapunzeliahan+näen+Hesarin+kommenteissa+ja+kuten+aikaisemminkin+olen+todennut+olemme+poliittisesti+lähes+samaa+mieltä+melkein+kaikista+asioista.Muutenhan+minulla+ei+ole+mitään+naisia++vastaan+vaan+joitakin+jopa+arvostan+korkealle+kuten+M.+Thatcheriä,+H.+Clintonia,+G.+Meiriä+ja+myös+nykyisiä+monia+perussuomalaisten+naisia+jonne+parhaat+kokoomusnaiset+näyttävät+siirtyneen+samoin+kuin+parhaat+demarimiehet.+Eikä+minulla+ole+mitään+Merkeliäkään+vastaan.+Oikeastaan+ihannenaiseni+onkin+Kike+Elomaa!Jos+joku+ei+ole+saanut+oikein+luettua+niin+minulla+on+vain+yksi+nainen+some+elämässä+jonka+mieluummin+olisin+ollut+kokematta+ja+jonka+toimet+ovat+johtaneet+koko+joukkoon+väärin+ymmärrettyä+verbaaliakrobatiaaPostitan+kuitenkin+hyvien+muistojen+merkeissä+kaikille+mainitsemilleni+hyvää+musiikkia+ja+toivotan+hyvää+elämää+valitsemienne+oikeamielisten+ja+kohteliaiden+miesten+kanssaSeuraavan+ketjun+avaankin+Yhteiskunta+osastolla+kun+uskon+että+enää+minua+ei+seuraa+sinne+kukaan+vaan+saan+vaanimatta+keskittyä+siihen+mitä+haluan+eli+asialliseen+tiedon+jakoon+ja+ajankohtaisten+poliittisten+ilmiöiden+ajatteluun+ja+jopa+keskusteluun+jos+suomen+ketjuilla+sellaiseen+kykeneviä+vielä+löytyy+muitakin+kuin+Puosu.+Uuden+ketjun+avaan+sitten,+kun+avaanTässä+hiukan+lisää+tälle+illalle+jota+vielä+on+jäljellä:https://www.youtube.com/watch?v=hLj20fbYM8Q&t=296sSen+pitisi+olla+sarja+parhaita+valssejaTämä+bolero+on+usein+kuultu+mutta+niin+hyvä,+että+sen+kärsii+taas+kuunnellahttps://www.youtube.com/watch?v=8KsXPq3nedYLaitanpa+vielä+yhden+viiheellisemmän+esityksen+kun+ettehän+te+yhtä+lukuunottamatta+lue+näitä+juttuja+påaisi+ehkä+salaa!https://www.youtube.com/watch?v=-WpV3n3khh4
  3. Niile+jotka+eivät+tunnista+olioita+tämä+lainaus+olion+filosofisesta+määritelmästä+avustanee+tajuamaan+olion+luonnetta:"Olioiden+luonneEräs+tapa+määritellä+olio+on+kertoa+sen+ominaisuuksista+ja+suhteista+muihin+olioihin+ja+itseensä.+Esimerkiksi+fysikaalisilla+kappaleilla+on+ominaisuuksia+ja+suhteita.+Näyttäisi+siltä,+että+kaikkien+kappaleiden+ja+muiden+olioiden+määrittely+tapahtuisi+niiden+ominaisuuksien+ja+suhteiden+kautta.+Vaikuttaa+esimerkiksi+siltä,+että+ainoa+tapa+kuvailla+omena+olisi+kuvailla+kaikki+sen+ominaisuudet+ja+kuinka+se+liittyy+muihin+asioihin+maailmassa.+Sen+ominaisuuksiin+voivat+kuulua+punaisuus,+koko+ja+koostumus,+ja+sen+ja+muun+maailman+välisiin+suhteisiin+”pöydällä”,+”huoneessa”+ja+”olla+isompi+kuin+muut+omenat”.Oliouteen+liittyvä+filosofinen+kysymys+kuuluu,+mikä+on+olion+ja+sen+ominaisuuksien+välinen+suhde.+Ontologiassa+on+erilaisia+näkemyksiä+siitä,+missä+määrin+oliot+ovat+olemassa+erillään+niiden+ominaisuuksista,+eli+olemassa+pelkkinä+substansseina,+ja+mikä+olioiden+olemassaolon+luonne+on.+Substanssin+ongelma+on+seurausta+siitä,+että+koska+substanssit+havaitaan+vain+niiden+ominaisuuksien+kautta,+substanssi+itse+ei+ole+koskaan+havaintokokemuksen+kohteena.+Kysymys+kuuluu,+voidaanko+substanssien+olemassaolo+kuitenkin+olettaa.Olioiden+olemusta+koskevia+pääteorioita+on+kaksi:+Substanssiteorian+mukaan+substanssit+(oliot)+ovat+erillisiä+niiden+ominaisuuksista.+Kimpputeorian+mukaan+oliot+ovat+pelkästään+niiden+ominaisuuksien+kimppuja,+eikä+ominaisuuksista+itsenäisiä+substansseja+ole+olemassa."
  4. Tämä+pitää+varmuuden+vuoksi+toistaa+siltä+varalta+että+se+olisi+livahtanut+olion+mikroskooppien+ohi,+kuten+on+ainakin+livahtanut+se,+että+ihan+riippumatta+mitä+olio+möyryää+niin+kaikki+se+on+sitä+riittävää+tunnistusosaa+mikä+on+yleensä+enintäin+kaksi+saa+hänen+höyryämisiään+ei+yksinkertaisesti+ole+ainakaan+minun+toimestani+luettu+täällä,+eikä+missään+muualla,+mutta+kun+tämä+on+vapaa+maa+ja+vapaa+ketju+niin+kuten+jo+aikaisemmin+ohjasin+sinua+niin+tervetuloa+tänne+purkamaan+aina+kun+on+liian+täynnä+haisusienitunkumukuloita,+jos++se+helpottaa.+Koen+itseni+kansalliseksi+hyväntekijäksi+ohjatessani+sinut+pois+aikaisemmin+vainoamise+naistenkin+kimpusta,+siis+ettei+synny+enää+uusia+sinun+vainosi+naisuhreja+kuten:++pitkä+lista....."Tän+voi+vaikka+toistaa+kun+toistohan+on+muistamisen+alkuTällaista+oliopolskaa+löysin.+Piti+ihan+Puolasta+asti+hakea.Kelpaa+varmaan+olioillekin.Olioista+puheenollen+näen+tilastoista+että+oliot+ovat+vierailleet+tälläkin+aloittamallani+tiede+ja+kulttuuriketjulla+kovin+usein.Heillä+on+kai+samanlainen+ajatus+kirjoittamisesta+kuin+minulla+että+kirjoittavat+itsensä+luettavaksi+kun+heidän+juttujaan+ei+enää+aikoihin+ole+luettu+muilta+paitsi+niin+tiivistetyiltä+oksennuksiltaan,+että+se+on+enintäin+2+rivissä.+Silloin+sitä+ei+täysin+pysty+sivuuttamaan+vaan+sen+ehtii+silmä+nähdä+vaikka+ei+haluaisi.+Kaikki+muut+jutut+tunnistaa+joko+valikosta+tai+pohjalta+aloittaen+sen+verran+avaten+että+kirjoittajan+hyvä+tai+paha+aie+käy+selville.+Pääoliolla+se+on+aina+paha+vaikka+se+oli+ns.+sokeroitu.+Sokeroimallahan+pääolio++manipuloi+mummoja+ja+sulhojaan!https://www.youtube.com/watch?v=mwVWnWX_kto"
  5. Politiikka+onkin+ollut+aika+vähissä+näiltä+keyjuilta.+Syy+siihen+oli+pelkästään+siinä+että+tksi+olion+sulhasista+on+parantumaton+kansanryhmäjahtaaja+ja+hänen+aikanaan+ei+mikään+asiallinen+poliittinen+keskustelu+ollut+mahdollista.+Se+oli+laadullisesti+erittäin+suuri+vahinko,+mutta+ei+koskaan+ole+liian+myöhäistä+muuttaa+asioita.+Onhan+itse+iljitys+eli+pääoliokin+alkanut+kirjoitaa+itselleen+luettavaksi++katkeruuttaan+omaa+elämäänsä+eli+sen+puutetta+kohtaan.+Siinä+olisi+psykologeille+mielenkiintoinen+kokoelma+uskomuksia+ja+mielikuvituksen+tuotteita+yhdisttettynä+jonkin+laiseen+alkeelliseen+runouteen.Mutts+se+onneksemme,+nyt+poliittisiin+tilanteiseen+ja+tällä+kertaa+saako+presidentti+avata+suunsa:"Pilkkujuristin+tyypillistä+ajattelua.+Ei+enää+näe+metsääpuilta.Kansalaiset+taas,+uskon+erittäin+laajasti,+näkevät+että+presidenteillä+pitäisi+olla+paremmat+mahdollisuudet+ja+velvollisuudet+hämmentää+myös+maan+kokonaisetuun+liittyviä+asioita.+Kaikkia+sellaisia.+Jos+ei+suoria+oikeuksia+paljoa+lisää,+niin+joka+tapauksessa+velvollisuuksin+ilmaista+näkemyksensä+kansaa+koskettavissa+suurissa+asioissa+ja+miksei+joskus+jopa+paikallistason+asioissa.Minun+mielestäni+Niinistön+olisi+paljon+enemmän+pitänyt+sanoa+vaikka+en+itse+häntä+presidentiksi+äänestänytkään+viime+kerralla+yhden+hänen+kokonaista+suurta+kansallista+ihmisryhmää+koskeneen+aika+hylkivän+vihjauslausunnon+vuoksi,+kun+itse+olen+vahvasti+sitä+mieltä,+että+me+kaikki+olemme+kansalaisina+ihan+samanarvoisia+ja+meillä+on+oltava+ihan+samat+oikeudet+sekä+sanoa,+että+toimia+ja+joutua+samalla+lailla+vääristä+sanomisista+tai+toimista+oikeuteen+ei+poliittisesti+syytettynä."