Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
57
Kommenttia
8159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En usko että karppaajat vainoavat minua vaan uskovat kaikenlaiseen huuhaaseen. Ikävää porukkaa kun pomppivat esimerkiksi diabetespalstoilla selittämässä kuinka diaeteksestä pääsee eroon vain ja ainoastaan karppaamalla.
Uskotko että postailen tällä palstalla usealla nimimerkillä ja seuraan sinua muilla palstoilla?
Karppaajien mukaanhan nokare voita on annos ruskistettua voita. Ranskassa tosin lautasella on myös hiilihydraattia. Esimerkiksi leipää ilman rasvaa.
20.06.2024 12:52
Oluen glygeeminen kuorma on matala ja siinä on alkoholia eli se ei tossiinsakakaan aiheuta massiivisia verensokerin vaihteluita. Suuressa määrin käytettynä se tietysti lihottaa. Näin tietysti millä tahansa ruoka-aineelka. Q
20.06.2024 12:40
Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.
20.06.2024 09:23
Riippuu ruuasta. Itse syön paljon eineksiä välttämättömyyden pakosta (pitkät työpäivät eli ei aikaa ruuanlaittoon, ruokalan ruoka ei "kelpaa") ja puutetta tulee ainakin A-vitamiinin suhteen joten varmempi ottaa monivitamiinitabletti. Minulla on ruokarajoitteena se, että en saa syödä sisäelimiä joskin ostan joskus maksamakkaraa.
Aloittajalla on kyllä aika paljon lisäravinteita mutta kyllä esimerkiksi jodista voi tulla pulaa jos ei käytä jodioitua ruokasuolaa.
20.06.2024 09:20
Ahmintahäiriö ja paha psyykkinen riippuvuus makeaan.
20.06.2024 05:41
Täytyy itsekin tarkistaa nuo saantimäärät mutta nyt menee:
-benfotiamiini
-B12
-Q10
-K2
-monivitamiinitabletti
B12 metformiinin takia, Q10 statiinien takia ja benfotiamiini saattaa vähentää neuropatiaa ja K2 sydäntauteja. Muuten tuo monivitamiinitabletti riittää hyvin eikä minulla ole puutetta kuin muutamasta vitamiinista eli A- ja B12-vitamiinista.
20.06.2024 03:51
Jeps, näinpä juuri. Lisäksi tietysti mieliteot lisäävät syömistä samoin kuin laaja ruokavalikoima.
Yksi syy on sokerilla makeutetut virvoitusjuomat. Ne eivät vaikuta laisinkaan kylläisyyden tunteeseen.
Suolustohormonit voivat olla osasyy liian suureen nälkään ja nopea ruokailu toinen.
19.06.2024 19:19
En erityisesti pidä pekonista. Pekoninmurut kasviskeitossa ovat hyviä mutta vähän ongelmallisia kun käyttömäärä on 10 g per lautasellinen ja tuo tarkottaisi että keittoa pitäisi syödö 10 päivää putkeen. Tänä vuonna olen käyttänyt pekonia vain paistinpannujen rasvapolttoon.
Ei Laatikainen ole ehdoton. Huomenna ruokana joko napolilaistyyppistä pitsaa punaviinillä tai paistettuja muikkuja, jälkiruokana joko sitruunajuustokakkua puolikas pala tai yksi pallo gelatoa. Todennäköisesti juustokakkua koska tuo paikka on kiinni sunnuntaina kun palaan takaisin mökille. Muikkupaikkakin saattaa olla auki sunnuntaina. Eiköhän kelpaisi Laatikaiselle jos sortuu pari kertaa kuukaudessa. Energia jää kumpanakin päivänä alle 2000 kcal. Perjantaista en tiedä kun en tiedä mitä on tarjolla. Jos sää suosii niin grillaamme ja syön yhden ryynimakkaran, yhden grillimakkaran ja kasviksia (nyyttejä, voita ja mahdollisesti tuorejuustoa). Jälleen kerran tyydyttynyttä rasvaa tulee minun mittapuuni mukaan paljon eli jotain 25 g. Aamiaisen kanssa jotain reilu 1000 kcal ja kuohuviinin kanssa 1500. Jälkiruoka niin jää vielä reilusti alle 2000 kcal.
19.06.2024 18:54
Säöstöliekki on olemassa mutta se on vain muutama sata kcal eikä ole pihtimittaa. Sellaisen saa kylläkin muutamalla eurolla ja hyvän noin 50 €. Minulle riittää se, että rasvapoimu ei ole sormilla mitattuna iso.
Pihtimittaus on varsin hankala menetelmä kun mittaua pitäisi tehdä monesta kohtaa ja paikat eivät saisi vaihdella. Kehonkoostumusmittaus on parempi ja saatan mittauttaa lepoenergiankulutunseni jos on asiaa Helsinkiin.
19.06.2024 18:15
Joo. Positiivisena puolena sitten se, että tämä saattaa auttaa ymmäetämään ykkösen syntyä paremmin. Itse olisin ajatellut että ykköset vähenevät koska nykyään vallitseva teoria on että ykköstä aiheuttaa enterovirusinfektion aiheuttama autoimmuunireaktio (tosin minulla on exopiskelukaveri, jolla on haimatulehduksen aiheuttama osittainen ykkönen) ja kuvittelisin että enterovirustartunnat olisivat vähentyneet koronan aikana.
19.06.2024 09:05
Kyllä ainakin fineli laskee kaikki sinne syötetyt ruoka-aineet, laskee jopa kuidun sisältämän energian.
19.06.2024 08:57
Syöt riittävästi kuitua, iso osa karppaajista ei. Ummetus listataan hyvin usein karppauksen haittapuoleksi.
19.06.2024 08:54
Joo. Tuossa on vaan se vika että ensin pitää myöntää että on ahmintahäiriö ja että sille pitää tehdä pysyvästi jotain. Ei siis että jätän irtokarkit kunnes laihdun.
Kuppidieetti voisi sopia ahmintahäiriöiselle. Siinä on ruuan annostelua varten erikokoisia kuppeja, joilla annostellaan ruoka lautaselle. Tuolla tulee suht sama energiamäärä joka kerta ja sama volyymi. Salaatille on oma kuppi, samaten pääruualle jne..
Vaikka minulla ei ole ollutkaan ahmintahäiriötä niin olen lopettanut suurten ruokamäärien syömisen myös juhlapäivinä. Arki menee noin helpommin.
19.06.2024 07:15
Minulle on tärkeää että ruokia nimitetään niiden oikeilla nimillä. Esimerkiksi työpaikan ruokalassa on satunnaisesti tarjolla paellaa. Se on tehty pitjäjyväisestä riisistä ja paistettu uunissa eli ei kyllä ole paellaa. Paellassa on oleellista että se on tehty lyhytjyväisestä riisistä koska siitä irtoaa tärkkelystä (sama koskee risottoa, ruokalajeissa on valtava ero vaikka raaka-aineet ovat hyvin samanlaisia) ja että se on paistettu pannussa (risotto on enemmänkin puuro) jotta sen pohjaan muodostuu kerros paistettua riisiä.
Pitkällisen johdatuksen jälkeen, ranch-kastikkeeseen tulee kirnupiimää ja majoneesia ja mausteita. Voita tehdään kahdella eli menetelmällä eli happamattomasta kermasta ja hapatetusta. Oletin että buttermilk tarkoittaa kirnumaitoa mutta alkuaan se oli tosissaan kirnupiimää, voi syntyy helpommin hapatetusta kermasta ja kerma happanee aika lailla varmasti jos se tehdään luonnonmenetelmällä eli kuorimalla pinnalta.
Tavallisen piimän valmistukseen käytetään samoja mesofiilisiä maitohappobakteereita kuin kirnupiimässä mutta happamuus voi olla erilainen. Ranch-kastike ei ole kovinkaan vanha keksintö, sen voi päätellä siitä että siinä käytetään majoneesia. Se kun oli luksustuote ennen kun sähkövatkaimet tulivat. Majoneesi lasketaan ranskalaisen keittiön kuudenneksi äitikastikkeeksi.
Eli voisi kokeilla tavallista rasvatonta piimääkin. Runsaalla valkosipulilla voisi toimia hyvin kebap-kastikkeena. Ranch-kastikkeissa on sekoitussuhteena ollut yleensä 2 osaa kirnupiimää ja yksi osa majoneesia ja veikkaisin että itse pitäisin salaatinkastikkeena 3:1 ja kebap-kastikkeena 4:1.
Kun kirnupiimän saatavuus on heikkoa niin resepteissä näkee usein käytettävän maito+happoa, maku on kyllä piimään verrattuna eri.
19.06.2024 05:52
Kaalissa on 5% sokeria. Pidän kovasti ja pitäisi oikeastaan ostaa mökillekin. Haluaisin kokeilla ranch-kastiketta mutta kirnumaidon saanti on mahdotonta eikä kirnupiimääkään saa ja sekin on korvike. Saattaa kyllä olla alkuperäistä parempi. Piimääkin voisi kokeilla.
19.06.2024 00:11
Ei ole pihtimittaa. Paino yleensä laskee näin kesälomalla useamman kilon. Harkitsen kyllä torstaina pitsaa tai paistettuja muikkuja. Kyllä 4 viikkoa menew ilman säästöliekkiä mutta harkitsen nutrausta heinäkuuksi kun firman ruokala on kiinni.
18.06.2024 23:53
Sulta puuttuu 7%.
Mulla tuli tänään 815 kcal, kuitua 20 g ja tyydyttynyttä rasvaa 7 g eli 8E%. Proteiini jäi alle 50 g. Huomena enemmän ja 1000 kcal. Valitettavasti tyydyttynyttä rasvaa yli 10E% eli täytyy vaihtaa leiviltä meetvursti remoulladiin.
18.06.2024 23:22
Naisten keskimääräinen energiankulutus on 2000 kcal ja miesten 2500 kcal. Kun ketodieetissä on 20 g hiilihydraattia ja korkeintaan 20E% proteiinia niin ketoilevalle naiselle jää 2000 kcal dieetistä 1520 kcal. Tuo on 170 g rasvaa ja tuosta saisi olla 22 g tyydyttynyttä rasvaa. Aina pläjäyksen joutuu majoneesia syömään.
18.06.2024 22:46
Kiireessä kännykällä. Ilmiö on kyllä mielenkiintoinen.
18.06.2024 21:35
Epäiilisin että ei. Mitään järkeä siinä ei ole koska prosessi on kalliimpi eikä puristusjätteessä olevasta öljystä ei ole haittaa, rypsiporsaan tuotantohan perustuu juuri tuohon. En tiedä tuleeko maitoon enemmän transrasvaa jos rehussa on monityydyttymätöntä rasvaa. Nauta kun vedyttää ravintonsa rasvaa.
18.06.2024 20:49
20 / 408